Karama Ahmad er it-uddannet og arbejdsløs. For en måned siden fik hun afslaget på jobansøgningen med posten.
Det var hendes sidste forsøg på at få et rigtigt job i Integrationsministeriet og Statens IT.
De to statslige organer står ellers i gæld til hende, føler hun:
"De har sparet masser af penge på mig, mens jeg har arbejdet der i løntilskud," siger Karama Ahmad.
I halvandet år nåede hun at arbejde med IT-support for Integrationsministeriets embedsmænd, samtidig med, at hun på papiret var arbejdsløs.
Den såkaldte 'uddannelsesaftale' eller løntilskudskontrakt mellem Karama Ahmad og arbejdspladsen forlængede de to gange.
Hver gang, Karama Ahmad skrev under på en ny aftale, blev hun stillet et fast job i vente.
"Jeg ville ikke sige nej til tilbuddet, heller ikke da de gav mig det anden gang. De fortalte mig, at mange ansatte kommer ind og får en fast stilling ved at være lang tid i løntilskud," fortæller hun.
Reglerne siger ellers, at man ikke må forlænge løntilskudsaftaler mere end et år. Men der har været omrokeringer i Integrationsministeriet, som gør at hun på papiret har to forskellige arbejdsgivere i perioden - både Statens IT og Integrationsministeriet.
Karama er født i Irak og it-uddannet fra Baghdad Universitet. Hun kom til Danmark i 1999 via familiesammenføring.
Karama Ahmad har også arbejdet med IT i Dubai i en periode efter det. I 2006 fik hun job i et dansk softwarefirma.
Her mistede hun jobbet, da firmaet gik konkurs på grund af finanskrisen.
Karama Ahmad begyndte nu på en lang periode med arbejdsløshed. Dog havde hun nok at bruge tiden på, i det halvandet år hun arbejdede i en løntilskudsstilling i help desken.
De fleste af kollegerne har været de samme i den tid hun har arbejdet der. Da hun blev spurgt for tredje gang, om hun ville forlænge løntilskudsperioden, blev hun vred:
"Min chef og mine kolleger var glade for mig i ministeriet, og de kunne også hurtigt mærke, at jeg var tilfreds med mine kolleger og mit arbejde. Jeg havde fortalt dem, at jeg ville sige ja til hvilken som helst type job - selv timelønnet vikar til lav løn. Bare jeg kunne få et rigtigt arbejde."
Efter halvandet år på løntilskud samme sted, blev IT-supporteren træt af at blive holdt hen.
"Jeg følte mig som arbejdsløs, selv om jeg gik på arbejde hver dag. I halvandet år var jeg et mindre menneske, som de andre ansatte så ned på."
Derfor sagde hun nej til tilbuddet om forlængelse af aftalen. I dag søger hun job igen.
Senest fik hun øje på et stillingsopslag i netop Integrationsministeriet. Der var mange ansøgere til stillingen, og hun var ikke den heldige udvalgte - på trods af hendes uddannelse og lange erfaring i help desken.