Det er ikke kun HK, der har lanceret en præmiekampagne, der skal få medlemmerne til at stemme om den nye overenskomst.
Også 3F og Dansk Metal har lodtrækninger om præmier, der skal skabe interesse for afstemningen.
Alle 3F'ere, der stemmer, deltager således i en konkurrence om ferierejse til Malta samt 10 iPod Touch, skriver Nyhedsbrevet 3F.
Dansk Metal har en anden variant.
Deres tillidsfolk deler 10.000 løbesedler med et lykketal ud til medlemmerne. De kan så gå ind på hjemmesiden med oplysninger om overenskomsten og med lykketallet deltage i lodtrækningen om PlayStation og 'andre flotte præmier', skriver Politiken.
Mandag kom det frem, at HK vil trække lod om en rejse, pc'er og iPods for at lokke de 80.000 medlemmer af fagforbundet HK/Privat til stemmeurnerne.
600.000 privatansatte skal stemme om de nye overenskomster.
Sidste frist for at stemme er fredag 16. april.
Resultatet af afstemningen for hele det private arbejdsmarked offentliggøres af forligsmand Asbjørn Jensen tirsdag 20. april.
For at overenskomsten skal forkastes kræves der, at et flertal blandt mindst 40 pct. af de stemmeberettigede stemmer nej.