Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Hurra for rekord i indvandringen?
18. juni 2008 08:00
 [1108 ]    [39 ]   Anbefal

Det er glædeligt, HVIS "indvandringen" til Danmark nu ikke længere UDELUKKENDE består af mennesker, som har brug et fristed mod individuel forfølgelse og til at komme over tortur- og krigstraumer. Og som ikke udelukkende er mennesker fra agrare områder i den tredie verden, mennesker for hvem integration i det danske samfund er relativt vanskelig og kræver en meget stor indsats.

Det er meget glædeligt, HVIS vi nu får nogle meget håndgribelige eksempler på, at vi alle, både indvandrerne og vi andre, kan få glæde af indvandring. Og det er en glæde man kan dele, uden nødvendigvis at komme i modstrid med en humanistisk og solidarisk grundholdning - som socialdemokrat!

Og man kan dele glæden og samtidig få endnu mere overskud til at give integrationen af de tidligere indvandrere, som ikke har haft det så let, en ordentlig spand kul!

Send til
Debat  39
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
18.06-2008 | 08:05 af Lars Nunnegaard
Enig. Det er og har været vanskeligt, netop fordi de ofte ikke havde skolekundskaber og var/er analfabeter. Men der er solstrålehistorier. Der hvor jeg arbejdede havde vi en muslimsk kvinde i jobtræning. Hun var analfabet. Efter jobtræningen blev vi enige med forvaltningen om at hun skulle lære dansk hos os. så hun blev i et par år og fik lært dansk, og var rigtig god til det daglige arbejde.
 
18.06-2008 | 09:10 af Erik Willumsgaard
@Lars Nunnegaard

Selvfølgelig er der masser af solstrålehistorier om analfabeter og dårligt uddannede, som har fået sig et godt liv, og er blevet godt integrerede.

Men det står ret klart nu, at opgaven blev grebet forkert an i 70'erne. Jeg mener det skyldtes den udbredte multikulturelle idé, som var et lettere racistk præget skalkeskjul for, at lade stå til, og lade alle med "en anden etnisk baggrund end dansk" gøre billigt rent og lave billig fast food og så ellers hygge sig med "deres egen kultur" ude i de idylliske ghettoer.

Og det står forhåbentligt klar for alle ansvarlige, at den primære opgave i forhold til de aktuelle og kommende indvandringsbølger ikke er, at tilbyde såkaldt modersmålsundervisning, men at stille krav og tilbyde alle muligheder for en hurtig integration i det danske samfund, hvor de kan få selvrespekt ved at bidrage til samfundet i stedet for at blive placeret i en udsigtsløs offerrolle.
 
18.06-2008 | 09:20 af Erik Willumsgaard
@Hofreporteren

Du skriver "Indvandrere kommer for at studere, arbejde og som helt glemt i artiklen, som selvstændige iværksættere. Med få midler og med sans for at finde skjulte nicher har "De" oprettet Casinoer i det indre af Kongens København til stor glæde for alle. Med ildhu og indsats har "De" formået at gøre en ellers kedelig provinsiel strøggade til en levende heksekedel af lys og farver som var man i selveste Las Vegas."

Ironien er klar nok, men "kasinobestyrerne" kom altså til København for mange år siden fra Kosovo, lige som sælgerne af fløjter og klisterdyr har stået der længe. Men de er nu blevet suppleret af rumænere, som tigger og sælger guldsmykker. Man kan undre sig over, hvor alle disse mennesker bor. Mon der er nogen, som får sig en god ekstragevinst ved at leje nogle fugtige kælderværelser ud til uhyrlige priser? Og hvem undersøger det? Politiet, kommunen?
 
18.06-2008 | 09:22 af Lars Nunnegaard
Politiet kan ikke, de er bundet til deres skriveborde pga reformen!
 
18.06-2008 | 09:36 af Erik Willumsgaard
@Nunne

Lyder som en sandsynlig forklaring! Man ser i det mindste aldrig én eneste betjent på gaden i København. Selv de stakkels ænder er der ingen til at følge over!
 
18.06-2008 | 09:41 af Erik Willumsgaard
Når alt dette er sagt, skal tilføjes, at artiklen - fra Berlingske - ikke ligefrem overinformerer om de nye indvandrere. Men det kunne Nyhedsavisen måske grave lidt dybere i, og f.eks. få svar på spørgsmål som:
- I hvor høj grad ER der egentligt tale om INDVANDRERE og ikke bare mennesker på et kortvarigt studie- eller arbejdsophold?
- Hvilke lande kommer de fra?
- Kommer de alene, eller har de familier med?
- Har de tænkt sig at søge dansk statsborgerskab?
- Hvor bor de? I hvilke byer, og under hvilke forhold?

Nyhedsavisen burde grave dybere i statistikken samt opsøge nogle af de "nye indvandrere" og interviewe dem om deres leve- og arbejdsforhold og fremtidsplaner.
 
18.06-2008 | 09:48 af SLETTET SLETTET
' Mon der er nogen, som får sig en god ekstragevinst ved at leje nogle fugtige kælderværelser ud til uhyrlige priser? Og hvem undersøger det? Politiet, kommunen? '

Who cares.

Sprørgsmålet er i øvrigt rigtigt nok, om det er rigtigt globalister der udfylder ekspertjob og zapper rundt mellem de gode stillinger, eller om det er nogen der udnytter velfærdsgoderne og så har et mere eller mindre skod job. Følgen af det er en ren underskudsforretning for skatteyderne.
18.06-2008 | 10:03 af Erik Hulegaard
Essensen af dine konklusioner er vi ganske enige om. Adderende også, at artiklen i tante Berlinger ikke præciserer den demografiske vinkel på migrationen....er det "kun" polske og baltiske håndværkere i bundtevis eller andre fra det tidligere østeuropæisk-kommunistiske "paradis".

Måske blandet op med UK-borgere fra tidligere kolonier osv.
Det kunne - som du så rigtigt anfører også i kommentarerne - være interessant at få en nærmere belysning; også set i perspektivet af manglende dansk arbejdskraft på sigt....
18.06-2008 | 10:16 af Erik Willumsgaard
http://avisen.dk/flere-vil-vaere-danskere_12512.aspx - det var jo et hurtigt svar på en forespørgsel!
 
18.06-2008 | 10:23 af SLETTET SLETTET
"Det kunne - som du så rigtigt anfører også i kommentarerne - være interessant at få en nærmere belysning; også set i perspektivet af manglende dansk arbejdskraft på sigt.... "

Der er masser af arbejdskraft. Problemet er at skatteyderne skal betale til efterlønnere der sagtens kan varetage et arbejde. Det fastslog Velfærdskommissionen for år tilbage.
18.06-2008 | 10:34 af Lars Nielsen
Jeg går ud fra du gerne ser indvandringen af Kulturberigere med pewnge nok til flyvebilleter jorden rndt 3 gange fortsætte med at berige vort retssystem, ellers check blot statistikken fra landets Dommervagter.

Jeg foretrækker indvandrere med en kulturbaggrund og demokratiske traditioner tæt på de danske, og ikke middelalderlige tradioner og retsopfattelser, for ikke at glemme traditioner så som mishandling og omskæring af piger og kvinder.

Tænk at det er sådanne stort set kriminelle og kvindeundertrykkere hele venstrefløjen stort set ønsker skal udgøre en endnu større del at den danske befolkning og på indvandrenes præmisser baseret på sædvanlig venstrefløjs og radikal retsopfattelse:

"Støt de kriminelle og glem ofrene".
 
18.06-2008 | 10:42 af Erik Willumsgaard
@ChristianL

Jeg er helt enig i, at der er masser af uudnyttede arbejdskraftresserver blandt efterlønnere, førtidspensionister og den store gruppe af ledige, hvis eneste handicap er, at de er 50+. Men Erik H skrev "på sigt", og der er jeg enig med ham.
 
18.06-2008 | 10:43 af Erik Willumsgaard
@Strangelove

Du skriver:

"Jeg går ud fra du gerne ser indvandringen af Kulturberigere med pewnge nok til flyvebilleter jorden rndt 3 gange fortsætte med at berige vort retssystem, ellers check blot statistikken fra landets Dommervagter."

Hvor finder du belæg for det?
 
18.06-2008 | 10:56 af Erik Willumsgaard
@Strangelove

Du skriver:

"Folk skal være velkomne hvis de har arbejde og betaler skat, såvel som har en ren straffeattest, og sluttelig kvitterer for at statsborgerskab kan annulleres ved grov kriminalitet med hjemsendelse som konsekvens."

Når der ikke er tale om flygtninge, er jeg enig i dine krav. Dog ikke om, at det skal være muligt at annullere et statsborgerskab, som én gang er erhvervet.
 
18.06-2008 | 11:04 af SLETTET SLETTET
-->> EW

Nu handlede Velfærdskommissionens rapport jo hverken om behovet for arbejdskraft eller skattepolitikken.

Konklusionen var og er simpelthen at der ikke er råd til efterlønnen og at arbejdstiden skal op. Ellers eksploderer de offentlige udgifter.

Pensionsbomben er ikke speciel for Danmark, men eksisterer i stort set alle lande. Også f. eks. Kina og Iran !!!
18.06-2008 | 11:18 af Erik Willumsgaard
@Karin Bennedsen

Du skriver:
"I det hele taget er eventuelle fremtidige problemstillinger omkring indvandrene, der kommer til Danmark i disse år, tilsyneladende lidt tabu at tale om. Man stryger erhvervslivet med hårene. Det gjorde man også i 60'erne.

Men fakta er, at hvis vi ikke allerede i disse år tager højde for, hvad vi skal stille op med den (enorme) indvandrede arbejdskraft (der måske i mellemtiden har fået permanent opholdstilladelse), hvis vi igen får massearbejdsløshed som i forrige århundrede.

Vi risikerer at komme til at stå med et kanonstort socialt problem, der langt overstiger, hvad vi oplevede i forrige århundrede (og som visse dele af befolkningen har brokket sig over lige siden)."

Jeg er meget enig. Hvis den indvandring vi lige nu - måske fejlagtigt - jubler over, overvejende består af dårlig uddannet polsk arbejdskraft, som bor under usle forhold, er der lagt grunden til nye sociale katastrofer a la dem vi stadig har som følge af 70'ernes indvandring.
 
18.06-2008 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.06-2008 | 12:18 af Henrik Kristensen
Til Erik villumsgaard
Jeg syntes ikke der er så meget at glæde sig over tværtimod!
Du må have sovet rigtig godt i timen! siden du kan side og glæde dig over at vores land stille og roligt bliver overtaget af muslimer! og af folk der har en fuldstændig fordrejet holdning til menneskerettigheder, der tænker jeg bla. på omskæring af piger, og mændenes aldeles modbydelige holdning til kvinder i det hele taget! For ikke at tale om deres såkaldte æres drab! Men nu ved vi hvad der kan vente os hvis det usandsynlige skulle ske at socialdemokraterne kom til magten.
For ikke at tale om al den kriminalitet som de står for jo jeg kan godt se hvor glade vi skal være:o(
Det værste er at du oven i købet er socialdemokrat! som giver sig ud for at være å så stuerene! Du skulle hellere arbejde for bedre levevilkår for de svage i samfundet, og så ellers komme ned på jorden igen, for vi er rigtig mange der bare er så trætte af folk der bare ikke høre til her i norden med deres forkvaklede holdninger til de mest almindelige menneskerettigheder.
Men nu når vi er ved det, så er det jo dejligt at vi ved hvor vi har socialdemokraterne og kender deres holdning til hvordan det danske samfund skal se ud, det værste syntes jeg nok er i ikke kan læse hvor flertallet af befolkningen vil hen! eller sagt på godt gammel dansk hvad vi ønsker og hvad vi ikke ønsker, og støre indvandring ønsker vi absolut ikke så er det sagt.
Det var et nap fra Kaninbjerget

Den Hvide Kanin
 
18.06-2008 | 12:38 af SLETTET SLETTET
@ EW

Ved arbejdløshed må de migrere videre. Danmark er ikke et socialkomtor,
18.06-2008 | 12:50 af Karin Bennedsen
@Erik Willumsgaard

Min referede kommentar er hentet fra 'Flere vil være danskere'.

Du skriver bl.a.:

"Hvis den indvandring vi lige nu - måske fejlagtigt - jubler over, overvejende består af dårlig uddannet polsk arbejdskraft, som bor under usle forhold, er der lagt grunden til nye sociale katastrofer a la dem vi stadig har som følge af 70'ernes indvandring."

Nu har arbejdsløshed jo ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvor god en uddannelse man har, eller om man bor under usle forhold. Når det bliver nedgangstider, kan alle erhvervsgrupper blive ramt.

Der er selvfølgelig mulighed for, at højtuddannede søger til andre lande, hvor de måske kan få arbejde, i stedet for at blive her på overførselsindkomst.

Men under alle omstændigheder, synes jeg politikerne skylder den danske befolkning at redegøre for, hvad man vil gøre med de mange indvandrere i tilfælde af arbejdsløshed.

Mennesker, der kommer hertil, måske sammen med deres familie, og efter nogle år får permanent opholdstilladelse, kan vi med den nuværende lovgivning ikke uden videre forlange skal rejse ud af landet igen. Så vi risikerer, at bordet fanger og at vi kommer til at begå de samme fejltagelser som i 70'erne.
18.06-2008 | 14:28 af Erik Willumsgaard
@Den hvide kanin

Du skriver:
"Du må have sovet rigtig godt i timen! siden du kan side og glæde dig over at vores land stille og roligt bliver overtaget af muslimer! og af folk der har en fuldstændig fordrejet holdning til menneskerettigheder, der tænker jeg bla. på omskæring af piger, og mændenes aldeles modbydelige holdning til kvinder i det hele taget! For ikke at tale om deres såkaldte æres drab!"

1. Hvem har talt om muslimer? Mon ikke 99% af den indvandringsbølge, der tales om nu, er ikke-muslimer?
2. Har jeg gået ind for omskæring af piger?
3. Har jeg gået ind for æresdrab?

Du tillægger mig - og andre socialdemokrater - en masse sindssyge holdninger, som du derefter forarget tager afstand fra. Tror du nogen hopper på den slags hvide kaniner?
 
18.06-2008 | 14:28 af Erik Willumsgaard
@Husvild

Man skal have tre stjerner for at få et flag!!
 
18.06-2008 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.06-2008 | 14:33 af Karin Bennedsen
@EW

Jeg må også hellere melde mig ind i S, for jeg vil også gerne have stjerner og flag :o)
18.06-2008 | 14:37 af Erik Willumsgaard
@KB

Næ, men risikoen for, at situationen udvikler sig til en social katastrofe, er nok større, hvis arbejdsstyrken er lavt uddannet og de jobs da kan håndtere, er forsvundet.

Men i øvrigt meget enig i, at vi skal have analyseret denne situation langt bedre igennem. Så jeg vil nu sætte et spørgsmålstegn i overskriften!
 
18.06-2008 | 14:40 af Erik Willumsgaard
@KB

Du skal være velkommen. Det vil ikke skade med lidt mere ballast i den venstre side af skuden!
 
18.06-2008 | 14:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.06-2008 | 14:53 af Erik Willumsgaard
@Ras57

Enig, derfor er det nødvendigt at få svar på de tidligere stillede spørgsmål:
- I hvor høj grad ER der egentligt tale om INDVANDRERE og ikke bare mennesker på et kortvarigt studie- eller arbejdsophold?
- Hvilke lande kommer de fra?
- Kommer de alene, eller har de familier med?
- Har de tænkt sig at søge dansk statsborgerskab?
- Hvor bor de? I hvilke byer, og under hvilke forhold?

Og ja, det må være en oplagt opgave for Socialdemokraterne!
 
18.06-2008 | 15:01 af Karin Bennedsen
@EW

OG hvordan er de/vi stillet i tilfælde af arbejdsløshed, hvis de har været her så længe, at de har fået permanent opholdstilladelse (efter 7? år)?
18.06-2008 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.06-2008 | 15:27 af Karin Bennedsen
Ja, Ras57, der er faktisk mange spørgsmål, som vore politikere skylder os svar på.

Godt vi har EW, der nu kan stille dem :o))
19.06-2008 | 00:32 af Henrik Kristensen
Til Erik willumsgaard

Hvem er det så du er så glad for kommer til Danmark? For jeg kan ikke se nogen berigelse i dem vi har her i landet og heller ikke se nogen fordel ved dem der kommer her til nu tværtimod syntes jeg aldrig vi har haft mere vold og hærværk end vi har haft før i tiden!
Så jeg syntes nok du skal uddybe din glæde med os der åbenbart ikke har set lyset endnu.

PS. Jeg må give dig medhold i at du ikke har nævnt omskæring af piger og æresdrab i din artikel men du nævner heller ikke hvem du er så glad for kommer til landet! Så derfor tillod jeg mig at skrive det jeg gjorde lige som for at sætte gang i debatten for du må vil selv have tænkt på det samme da du skrev dit indlæg da den debat har været oppe at vende et par gange her i nyhedsavisen.

Hilsen fra kaninhulen
Den Hvide Kanin
 
19.06-2008 | 00:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.06-2008 | 18:03 af Henrik Kristensen
Til postscriptum

Din aldeles modbydelige måde at opføre dig på her på bloggen siger mere om dig selv en om mig!

Nu da du nævner udannelse vil jeg gøre dig opmærksom på at jeg har 2 uddannelser inde for fødevareindustrien + en kemi udannelse, så hvis du mener at en slagter udannelse og en kokke udannelse i finer madlavning er lavere udannelse så har du ret!

Jeg stemmer på Dansk folkeparti så der har du ret:o)

Men jeg tror du tager fejl af DF. Og socialdemokraterne angående udannelse, og det med masser af børn passer bedre på alle samfundslag! og dem der stemmer på DF er folk der tør stå ved deres ord.

Hilsen
Den Hvide Kanin
 
19.06-2008 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.06-2008 | 21:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.06-2008 | 21:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.06-2008 | 23:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
20.06-2008 | 16:05 af Henrik Kristensen
Til postscriptum

Hver eneste aften jeg åbner for tv avisen bliver vi informeret om den ene og den anden der blevet mishandlet stukket ned eller skudt! for ikke at tale om de voltægter som næsten sker dagligt sådan var det ikke for bare 20 år siden der var det begyndt men slet ikke i den stil tænk bare på alle de røverier der sker i private hjem hvor det går ud over gamle mennesker man tør næsten ikke sove med åbent vindue når man bor i parcelhus eller bare man bor nede ved jorden.

Det er heller ikke mere ca. 6 måneder siden min næst ældste søn kom hjem fra en af sine venner hvor han var blevet rullet af en flok indvandre, han fik stjålet sin mobiltelefon sine penge og noget af det tøj han gik i sådan noget hørte man aldrig om den gang jeg var knægt og det er sku ikke mere en35 år siden nej jeg kan bare ikke se noget positivt ved den indvandring så er det sagt.

Så nu kan du jo fortælle hvad vi så skal glæde os over! Andet at vi lige er sunde og raske

Hilsen Den Hvide Kanin
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl