Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvorfor gider folk ikke svare på blokindlæg?

15. oktober 2009 01:53
Visninger  [1812 ]   Debat  [57 ]

Jeg undrer mig over, at der ikke er nogen der svarer på gode indlæg!

Tit er jeg den eneste der svarer - uden at nogen svarer igen!

Hvad med emner som : De skriger af sult i Afrika?

Jeg ved godt, at det er et emne der dukker op ret tit, men vi kan altså ikke bare lukke øjnene for problemet - ligesom regeringen og EU gør!

Der er meget vi kunne gøre, hvis vi løftede i flok, så kom nu op på dupperne!

Storfornuften . og egon legaard har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
15.10-2009 | 09:53 af Isabelle Mandel
Jeg tror, Kirsten, at problemet synes uoverskueligt og evigt tilbagevendende. Det er uendelig svært at vide, hvad der er det rigtige at gøre. Jeg har hørt afrikanere sige "stop ulandshjælpen og lad os klare problemerne selv". Jeg har hørt ulandshjælpere fortælle om, hvordan der blev sat projekter i gang, men den indfødte befolkning gad ikke deltage. Jeg har hørt om milliondonationer, der røg i lommerne på magthaverne.
Ovennævnte er IKKE et udtryk for, at vi skal standse hjælpen - kun for, at det ikke bare hjælper at blive ved med at poste penge i lande, der intet gør selv. I første omgang, synes jeg at al gæld skal fjernes. Dernæst har mikrolån til kvinderne vist sig at være en succes mange steder. Og så kunne vi se at få fjernet landbrugsstøtten i de rige lande, så der kom fair konkurrence på landbrugsprodukter.
 
 
15.10-2009 | 10:31 af egon legaard
Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen, Kirsten. Desværre er det sådan, at visse indlæg fanger forskellige grupper, mens andre bliver mødt med larmende tavshed. Indvandrerproblematik og småracisme bliver altid fulgt til dørs af mange, alvorlige problemer, som f. eks. det, Du nævner, er der ikke megen reaktion på. Trist !
Anbefales.
 
 
15.10-2009 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2009 | 10:46 af Steen Hansen
Hej Kirsten
Sjov vinkel på blog's :o)
Jeg har prövet at skimme min egen - og må konstatere, at jeg i min blog har flere "typer" af indläg.
Nogle er en opfordring til debat - hvor der så "kommer nogle" eller nogle bliver "väk" i protest. Andre er "State-ments" og er ifölge min optik - ikke så meget til debat. Mere en slags "oplysning" om mine tanker, holdninger og säre idéer.
Andre - også - er for sjov.

Hver gang jeg "läser" en anden blogger's indläg, er det derfor i samme optik. :o)

Jeg mener en debat skal väre livlig, sober og oplysende. Derfor "kaster" jeg mig ind i nogle - og holder mig väk fra andre.
Videre er "rummeligheden" i bloggen også afgörende for min deltagelse.

Vi må vel konstatere, at ens blog vel er "et brand".
Et univers af "brands" i köd og blod, udtrykt ved anvendelse af "eget näb".
Så er vi tilbage i "skidt-vigtighed" og dens väkst-betingelser. Men dér vil jeg ikke väre.

:o)
 
 
15.10-2009 | 10:58 af Lars Nunnegaard
Kirsten,
Jeg tror at Poul har en pointe, nemlig at tilsviningerne er forsvundet, dertil kommer at de vilde, anarkistiske indlæg er forsvundet med 80%.
mvh.
Lars
 
 
15.10-2009 | 11:51 af kirsten hansen
Hej Nunne ,Steen og Poul, ja heldigvis er den hetz forsvundet, men det var ikke helt det jeg mente!
Jeg tænker på mange af de nyheder der kommer på avisen!
Godt nok der der mange gentagelser, hvor man ikke kan svare i dem alle, men jeg tror egon og Isabelle fangede hvas jeg mente!
Der kører en blog der hedder : Millioner sulter i Afrika, som jeg har svaret på, som den eneste - jeg ved da ikke om der er kommet flere til, men min vinkel til det er en lidt anden end din Isabelle!
Nej det hjælper ikke bare at poste penge til landet, de har brug for HJÆLP her og nu, inden de dør af sult!
Når så mange går sultne i seng hver aften, har de ikke overskud til at tænke eller handle, langt mindre arbejde!
Det jeg omtalte, var at hvis vi sendte alle de fødevarer vi produkserer for meget af, derned mens det er frisk, med fly, kan det redde mange menneskeliv!
Men det er vore lande blevet for egoistiske til, her drejer alt sig om kroner og ører!
Poul det kan være at du skulle skrive lidt om de...
 
 
15.10-2009 | 11:52 af kirsten hansen
Tak for anbefalingen Legaard!
 
 
15.10-2009 | 12:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2009 | 12:29 af kirsten hansen
Jo Poul, men for at kunne koge bambusskud, skal man altså bruge vand, og da der er tørke ER der ikke noget vand og sikkert heller ikke bambusskud!
Nej jeg mener heller ikke man behøver at være professor for at finde en løsning, men jeg respekterer læger uden grænser - hvis de da kan få lov at komme ind i landet, ligesom der er mange frivillige hjælpere der tager derned, bl.a, Folkekirkens nødhjælp gør et stort arbejde, men når det drejer sig om en million mennesker i nød, hvor mange hjælpere skal vi så bruge?
Problemet synes uløseligt, men hvis man ikke gør noget, vil der hurtigt skabes epedemier der er værre end fugleinfluenza, så det er også til egen fordel at hjælpe!

Vi har overskudslagre i EU, som kunne sendes derned i stedet for at destruere det!
Når man tænker på al den mælk landmænd hælder ud på markerne, fordi den ikke kan holde prisen, så fryser jeg ved tanken!
Vand kan vi også sagtens skaffe, men hvorfor gør vi ikke noget?
 
 
15.10-2009 | 12:36 af kirsten hansen
Blogindlægget jeg skrev om, hedder: en milliard sultne skriger på hjælp i Afrika!
Jeg er stadig den eneste der har svaret!
 
 
15.10-2009 | 13:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2009 | 13:15 af kirsten hansen
Poul du skrev: på en dl vand om dagen:-))
Men ok, tørsten er nok det værste!
Når man ser en mor med sit barn ved brystet, hvor der ikke er noget mælk, gør det ondt!
 
 
15.10-2009 | 19:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2009 | 23:04 af Isabelle Mandel
Kære Kirsten
Du lider med de sultne i Afrika. Det er forståeligt. Men hvis de ikke selv får gjort noget (med de rige landes hjælp) vil disse umenneskelige vilkår fortsætte og fortsætte. Det nytter fx heller ikke noget, at den katolske kirke har så stor indflydelse og forbyder prævention. Hvis hver kvinde føder ti børn, VIL en del af børnene dø, ligesom de gjorde det i Danmark engang. Kina lavede den barske étbarns-politik for at undgå kommende hungersnød. Tingene hænger sammen, og afrikanerne bliver nødt til selv at tage et medansvar.
Mht. en hel del ulandshjælpere: De får en spændende oplevelse - og det var så det!!! Jeg kender et par stykker og korser mig.
 
 
15.10-2009 | 23:18 af kirsten hansen
Ja sagen kan ses fra flere sider, men jeg kan godt se, at det er som et hul i jorden!
Men hvis ingen hjælper dem, kommer katastroefen!
Det er rigtigt Isabelle, både katolikker og muslimer forstår ikke, at man må forbygge svangerskab!
Mange er dem er analfabeter, hvad også er et stort problem, men hvad mener I så vi kan gøre?
Vi kan jo ikke adoptere alle børn der sulter i verden, selv her i Danmark er der børn der sulter!
Og hvorfor? fordi man har udpint jorden og fældet regnskovene, og det var hvide mennesker der stod bag og stadig gør det!
 
 
15.10-2009 | 23:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2009 | 23:46 af kirsten hansen
Ja Per, den Vestlige verden er blevet egoistiske og hensynsløse - men det har de vist været lige fra slavetidens start!
 
 
16.10-2009 | 18:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2009 | 23:48 af Martin Kjeldsen
Ja, imperialismens tid er på ingen måde forbi. Vi mener stadig, at vores måde at leve på er den eneste rigtige. Demokrati bliver dyrket som en religion, og er ikke til diskussion. Demokrati er nemlig den eneste rigtige måde at leve på og enhver som stiller spørgsmålstegn ved demokrati er farlig. Og er der steder rundt omkring i verden, hvor der ikke er demokrati, ja, så skal de omvendes. Vi kan jo ikke have, at der render udemokratiske mennesker omkring - stakkels, vilde djævle. Koste hvad det koste vil skal de demokratiseres. Uden diskussion. Uden nåde. Det er imperialisme. Kulturimperialisme.

Intet har ændret sig siden Colombus.
 
 
17.10-2009 | 19:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.10-2009 | 19:06 af Martin Kjeldsen
Ja, Per. Det er jo altid bedre at grine end at græde, men faktisk er det jo dybt tragisk.

De såkaldt civiliserede nationer bruger hvert år milliarder på at uddanne de næste generationer til læger, jurister, direktører, ingeniører, etc. Der laves forskning og undersøgelser og skrives og tænkes på alle planer og alle niveauer overalt i verden. Vi har alle de muligheder der skal til for at skabe en verden med gode vilkår for alle. Og hvad bli'r det til? Det samme gamle lort år ud og år ind. Ingenting har ændret sig. Det er som om der er een eller anden naturkraft, der forhindrer udviklingen i at gå på rette vej. Måske magter vi det bare ikke som menneskehed samlet. Jeg synes det er trist.

Det bedste man kan sige om situationen er, at alt er ved det gamle.
 
 
17.10-2009 | 19:25 af kirsten hansen
Ikke helt Martin! Jeg har da oplevet bedre tider efter bumletoget, men inden for de sidste 9 år, er tiden skruet tilbage til mellemkrigsårene!
Tak for Jeres kommentarer(S)
 
 
17.10-2009 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2009 | 20:59 af henry hammer
Spørgsmålet er vist efterhånden, hvor mange er der tilbage på den her blog.
 
 
18.10-2009 | 21:40 af kirsten hansen
Henry vi er faktisk en hel del tilbage eller er vendt tilbage, men det jeg efterlyser i min blog, er hvorfor man ikke svarer på nyheder der er ret relevante, som det anførte, men det er nok snarere fordi det HAR været debateret så tit og ingen kan finde en løsning - eller de er ligeglade!
Det kan jo også være fordi Avisen ikke er så gode til at holde en sober tone!!
Men fakta er, at mange af de nyheder avisen kommer med, er der ikke ret mange der svarer på, mens min blog har trukket mange læsere - hvorfor?
 
 
18.10-2009 | 21:46 af henry hammer
Jeg ved det ikke, men jeg tror det er det samme på mange blogs, og man vælger jo de emner der optager en, jeg skriver kun om de ting jeg vil, så er andres mening mig ligegyldig.
 
 
18.10-2009 | 22:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2009 | 22:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2009 | 22:21 af Kaj Jensen
Når man oplever den ene gang efter den anden at PHC - (Æresvarmestuebruger i Græse Bakkeby) skriver 10 indlæg i samme nonsensstil til samme indlæg, så er der nok mange der mindes Murphy:
Never argue with a fool - people might not know the difference.
Find dog en normal debatstil - evt med argumenter og ikke bare vulgære skældsord - så var der måske nogen der gad debattere med dig.
 
18.10-2009 | 22:30 af kirsten hansen
Av av Kaj, den faldt vist tilbage på dig selv!!!
Det er netop den slags kævl vi helst er fri for - men du må jo have følt dig truffet!
Nå ikke mere personforfølgelse, vi skulle gerne bevare en saglig debat;.))
 
 
18.10-2009 | 22:41 af Kaj Jensen
kirsten,
Vulgære skældsord ligger ret langt fra mig.
Hvis du vil have kommentarer til emnet så ganske kort:
Afrika er det suverænt rigeste kontinent - det gælder både fødevareressourcer og mineralressourcer.
Afrika har (overall) været selvstændigt siden 1960'erne - samme som de fleste sydasiatiske stater.
Siden 1960'erne er de sydasiatiske stater blevet rigere - Afrika er stedse blevet fattigere.
Afrika modtager årligt ca 140 mia i direkte understøttelse - interne og eksterne krige koster årligt Afrika ca 140 mia.
Ja - det gør ondt at se et barn, som moderen ikke har mælk til - men stadig væk, så er Afrika klodens suverænt mest ressourcerige kontinent.
Svar nok?
 
18.10-2009 | 23:17 af kirsten hansen
Kaj Jensen, mon ikke du har overset hungersnøden og og mangel på rent drikke vand?
De der da muligt at Afrika er et rigt land på papiret, men det mærker befolkningen ikke meget til.
Hvis regeringen stikker pengene i egne lommer uden at tage hånd om de syge og fattige
Korruption - fordi de kan komme adsted med det - se bare Mugabe!
 
 
18.10-2009 | 23:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2009 | 23:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2009 | 00:42 af Martin Kjeldsen
Essensen af et gyldigt argument er sammenhæng mellem præmisser og konklusion.

Eksempel:
Mit argument lyder: børn i Afrika har tykke maver og tynde arme, fordi de spiser for meget og laver for lidt.

For at argumentet skal være gyldigt, skal præmisserne være sande, Børn i Afrika skal have tynde arme og tykke maver. Vi ved alle, at der er børn i Afrika med tynde arme og tykke maver, vi har set det i fjernsynet. Præmisserne er altså sande.

Konklusionen forudsætter at mangel på aktivitet og overspisning giver tynde arme og tykke maver. Det har moderne sundhedsforskning forlængst bevis.

Både præmisserne og konklusionen i mit udsagn er sande. Argumentet holder.

Argumenter har Fanden skabt. Dem kan vi ikke bruge til en fløjtende fis.
 
 
19.10-2009 | 01:46 af kirsten hansen
Martin jeg håber da, at det er en form for sort humor? Så de dør altså af at spise for meget!
 
 
19.10-2009 | 08:34 af Kaj Jensen
PHC,
Folk i Afrika har simpelthen en anden kultur end mange andre.
Filosofien er kort fortalt at en mand med en spade kan forsørge sig selv.
En mand med en plov kan forsørge sin familie.
Men en mand med en kalashnikov kan forsørge en hele landsby, og jo flere der ræsonnerer på den måde, jo mindre bliver der til alle.
 
19.10-2009 | 09:36 af Martin Kjeldsen
@Kirsten

Selvfølgelig mener jeg ikke, at børn i Afrika har tynde arme og tykke maver fordi de spiser for meget og laver for lidt. Jeg brugte eksemplet for at vise, hvor nemt det er at bevise udsagn og påstande ved at fremføre argumenter, også påstande som simpelthen er løgnagtige. På samme måde er det nemt at afvise problemstillinger ved at fremføre argumenter.

Derfor mener jeg ikke, at argumenter er afgørende for om antagelser og påstande er gyldige. I stedet tror jeg på tal. Tørre tal. Tal lyver nemlig ikke.
 
 
19.10-2009 | 12:02 af Martin Kjeldsen
PS: Og for at tal skal være gyldige som understøttelse af antagelser, er det nødvendigt at sætte dem i perspektiv, og tallene skal være korrekte.

Eksempel:

Den danske stat yder hvert år cirka 14 milliarder kroner i ulandsbistand, samlet. For at forstå dette tal skal det perspektiveres. Dette kan man gøre ved at sammenligne det med andre tal. Hvis vi nu tager for eksempel Roskilde Kommunes årbudget på 5,2 milliarder kroner og sammenligner det med det første tal, så er det perspektiveret, og vi kan drage den konklusion, at Danmrkas ydelse til ulandsbistand ville kunne understøtte to større danske kommuner.

Det er een måde at se tallet på.

Ifølge Red Barnet koster det 350.000 kroner at bygge en skole for 140 elever i Afrika, og 5000 kroner om året i drift, inklusiv forplejning og skoleuniformer. Enhver kan med dette tal lave en matematisk udregning i forhold til de 14 milliarder.

Det er en anden måde at se tallet på.
 
 
19.10-2009 | 13:58 af kirsten hansen
Ja Martin jeg ser det klart! Altså skal vi tage derned og hjælpe, for penge er ikke nok!
Kaj Jensen, der er vist noget du har misforstået!
Jeg tror ikke at de sultne afrikanere er istand til at bruge sådan et våben, du tænker nok på Mugabe!
 
 
19.10-2009 | 15:22 af Martin Kjeldsen
I 1990'erne blev regeringens til tider ukritiske tilslutning til Verdensbankens og Den Internationale Valutafonds økonomiske rådgivning af ulandene kritiseret voldsomt. Kritikken har fokuseret på, at strukturtilpasningspolitikken primært ramte de socialt dårligst stillede og herunder undervisnings- og socialsektoren, fordi et af de vestlige finansinstitutionernes krav til gældstyngede ulande var voldsomme nedskæringer i de offentlige udgifter.

Regeringen og dermed statens ulandsbistand bliver ikke forvaltet optimalt. de fleste af pengene ryger tilbage i statskasserne. Desværre.

Det relle arbejde med synlige resultater gøres af de frivillige organisationer med fokus på børn - skoler og hverdag.

Hvis du og jeg skal gøre en forskel er det derfor gennem støtte til de frivillige organisationer. Her er dokumenterede resultater. Og som regnestykket viser er sølle 5000 kroner om året nok til at give 140 børn mad, tøj på kroppen og skoleundervisning.

50 kroner om året pr barn.
 
 
19.10-2009 | 15:27 af Martin Kjeldsen
Den officielle ulandsbistand har primært det mål at reducere de pågældende landes gæld. Dette er ganske smart tænkt. Det er jo os som har lånt dem pengene. Hjælpen ryger derfor tilbage i statskassen plus renter. Pengene er kommet hjem igen uden at have haft anden nytte end at magthaverne i det pågældende land igen er gældfrie og derfor har kreditværdighed og kan stifte ny gæld.
 
 
19.10-2009 | 15:53 af kirsten hansen
Ja Martin og Verdensbanken i USA, som styrer det hele er ved at kolapse, så det går bare rigtigt dårligt!
Som jeg har skrevet før, jeg tager hatten af for alle de frivillige hjælpere, der tager derned og gør en forskel!
 
 
19.10-2009 | 17:03 af kirsten hansen
Jeg er lige blevet ringet op af Dansk Flygtningehjælp, der spurgte om jeg ville støtte dem; og det sagde jeg selvfølgelig ja til!
Så vi fik en aftale i stand, hvor de automatisk trækker 50 kr. hver måned fra min budgetkonto!
For de penge, kan man uddele en babypakke på sri-Lanka med stofbleer, myggenet, pudder og børnepanodil, eller forsyne 25 flyftninge med rent vand i en måned eller brødføde et barn i Darfur!
Så hvis I også vil støtte Dansk flygtningehjælp, kan I gå ind på deres hjemmeside www.flygtning.dk
eller sende en mail på indsamling@drc.dk
De 50 kr. er godt givet ud, så kom nu igang!
 
 
19.10-2009 | 19:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2009 | 20:15 af Martin Kjeldsen
Dejligt at høre, Kirsten. Min bror har i anden forbindelse været et par gange i Afrika, hvor han har set, hvad de danske frivillige organisationer gør for lokalbefolkningen, og han blev meget overrasket over, hvor lidt penge, der i virkeligheden skal til for at give dem, hvad de har brug for. Det er helt rigtigt, at afrikanerne har en anden kultur end os, hvilket for eksempel betyder, at man nogle steder bliver nødt til at bygge en mur omnkring skolen for at undgå tyveri (og i værste fald bortførelse af eleverne). Så har man en skole af træ omgivet af en høj stenmur. Men det skal til, og det bliver som sagt gjort.
 
 
20.10-2009 | 00:02 af Kaj Jensen
PHC,
Dejligt at se du kan være kreativ, når du kobler din egen hjerne fra.
Hvis du kigger omkring dig, så ser du at den danske model virker og producerer velfærd til alle.
Den afrikanske model virker ikke, men producerer accelererende fattigdom.
Din opgave til i morgen er at finde ud af hvad det er der gør forskellen.
Det er ikke sikkert du er helt håbløst fortabt endnu.
 
20.10-2009 | 00:07 af Kaj Jensen
Kirsten,
Fint nok at yde bidrag til Dansk Flygtningehjælp. Respekt for det.
Jeg tror dog ikke at det er der man skal sætte ind.
Vi har i flere år haft to Plan fadderskaber i henholdsvis Bolivia og Kina.
Det koster kr 185 pr måned pr barn.
Pointen ved disse fadderskaber er at bidragene går til lokalsamfundene - ikke specifikt til barnet.
Man er dog velkommen til at sende ekstra bidrag til barnet.
Vi fravalgte bevidst et fadderskab i Afrika fordi vi tror på at et minimum af statsdannelse er nødvendig for at vores mikrobidrag giver nogen mening.
 
20.10-2009 | 00:18 af kirsten hansen
Kaj Jensen, jeg havde faktisk overvejet at adoptere et barn, og jeg ved at de der gjort det, har haft kontakt med barnet og ved det hjælper, Men som folkepensionist er jeg dels for gammel, og har i forvejen reden fuld af børnebørn som skal have jule og fødselsdagsgaver, så det kan der ikke blive til, derfor valgte jeg dette og kan jo altid sætte beløbet op!!
Jeg håber bare at det hjælper, et eller andet sted MÅ man sætte ind!
 
 
20.10-2009 | 00:21 af Kaj Jensen
Kirsten,
Jeg underkender bestemt ikke din indsats.
Alfa&Omega er om man har hjertet med. Det ved jeg godt du har.
 
20.10-2009 | 00:27 af kirsten hansen
Tak for det Kaj, det varmer!
 
 
20.10-2009 | 00:46 af Martin Kjeldsen
Det er rigtig, at man desværre bliver nødt til at erkende, at visse områder i Afrika er så formørkede, at vores bistand i bedste fald er spild af penge, i værste fald ryger i de forkerte lommer. Situationen er ulykkelig. Det kræver koncentreret indsats på meget lang sigt og kan ikke gøres af frivillige organisationer alene

Lige siden de afrikanske landes uafhgængighed har FN været til stede, men selv denne enorme organisations arbejde har haft skiftende resultater. Indsatsen har været koncentreret om udvikling og sundhed (især AIDS-bekæmpelse) og menneskerettigheder, men på det sidste har man konstateret, at alt dette slet ikke har nogen virkning medmindre der også sættes ind på sikkerhedsområdet, beskyttelse af nationer mod andre nationer, genopbyggelse efter statskollaps, etc., men også beskyttelse af etniske mindretal, politiske organisationer og den slags.

Men der er lang vej endnu. Afrika er trods alt et helt kontinent, ikke bare et land.
 
 
20.10-2009 | 00:58 af kirsten hansen
Helt ærligt, så kan jeg ikke se hvad FN har gjort af godt, tværimod finder jeg dem snævertsynende!
Det bedste var, hvis man kunne give dem mere hjælp til selvhjælp, me så længe der kriges på området, især i Darfurområdet, virker det helt håbløst!
 
 
20.10-2009 | 09:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.10-2009 | 10:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.10-2009 | 10:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.10-2009 | 12:04 af kirsten hansen
Tak for dit svar Per! Du har fuldstændig ret!
Lige fra den tid, hvor man begyndte at hente slaver fra Afrika, har hvide mennesker ødelagt dette kontinent, så vi har også pligt til at rette op på skaderne!
Jeg synes det er flot, at du har 2 sponsorbørn - og det har hjulpet mange børn videre, har jeg hørt!
Jeg har bare ikke haft mod på det, da jeg ved, at der følger mere med og det er et stort ansvar!
Men det er dejligt at høre, at der er nogen der gør noget!
Indtil for et år siden var min økonomi lidt stram, men nu er jeg gældfri, så hvem ved, det kan være jeg gør det alligevel!
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
kirsten hansen

Jeg er 73 år og enlig Folkepensionist! Jeg har 4 sønner og 12 børnebørn + plus 3 i reserve! Mit ældste barnebarn er 26 år og det yngste - indtil nu 13 måneder!

Jeg er lidt handicappet, da jeg lider af både gigt og knogleskørhed, men humøret fejler som regel ikke noget!

Lille Sebastian er nu 1 år og en måned og er en rigtig glad gut

Hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/eka

Jeg går ind for retfærdighed og sandheden skal altid findes!

Indlæg | 51 | 62.508 | 4824
Siden | 15. oktober 2008 23:07
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites