|
|
13.03-2009 | 00:44
af
Belinda Richter Pedersen
| Kære. Kirsten H, sådan kan dagens Danmark bare ikke byde de ældre og jeg kan love dig for at, jvis du beder din natte bøn så vil den blive hørt og den kære. Sct. Michael. ville vågne op til dåd sener idag, tro mig. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 00:58
af
kirsten hansen
Tak min kære ven, men der er jo nok mange andre i samme situation! Vi fik ny Borgmester da vi blev delt op i regioner - og han er ikke her fra byen - og havde allerede lavet et underskud på 50 millioner for et år siden - så derfor! Jeg håber vi får vores gamle Borgmester tilbage ved næste valg, han har gjort en masse godt for byen - og så er han SFer! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 05:14
af
Lars Nunnegaard
God Morgen Kirsten. Danmark er godt nok blevet et "fattigt" land. Vor Herre bevare os alle. Samtlige kommuner sparer ad H....til, de tør ikke bruge en krone for meget af frygt at skulle betale det dobbelte til ham Lars Fadbamse Løkke. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 07:53
af
gitte rasmussen
| Godmorgen Kirsten. Det er et "fattigt "land vi lever i. Min mor og far har lige fået afslag på en ældrebolig, selv om min far er ved at dø. Jeg har sendt deres afslag til ankestyrelsen, men inden den sag er behandlet, så er min far nok død. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 08:04
af
gitte rasmussen
| Janet Hansen Du skriver : når man tænker på at både du, din mand i mange mange år er blevet financeret af det offentlige. ....Hvilken mand ? og derudover ???????? jeg ved ikke hvad du mener. |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 08:08
af
Else Thomsen
Hej Kirsten! Desværre er kommunerne som bekendt presset på økonomien, så de søger at spare penge alle vegne.
Hvis du har mod på det, kunne du jo sende et brev til landets såkaldte velfærdsminister, hvis besøget d. 25/3 bliver negativt.
Hold modet oppe, kære Kirsten. Som du kan se, er vi mange her, der følger med i interesse for dit ve og vel. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 08:53
af
Ann-Charlotte Kjeldsen
Kæreste Kirsten.
Det er jo rystende det, du her beretter... Der er ingen tvivl om, det handler om nedskæringer forklædt som "det er bedst for dig, hvis du kan selv" parolen.
Bevisbyrden kommer således til at ligge hos dig, uanset, hvad du så end siger eller gør.. Så din ide med at skrive alt ned, det er en rigtig, rigtig god ide... Hvis du så får afslag, så har du reelt skrevet din anke, og du skal ikke tøve med at klage... En klog dame sagde engang til mig, at der er ikke søgt "ordenligt" før man har anket.. !
Er du medlem af Ældresagen eller en anden interesseorganistation, du kan få noget hjælp fra ? Ellers kan du jo, hvis du orker det, kontakte medierne, det her er jo direkte besparelser, som enhver kan forstå. ..
Jeg ønsker dig alt godt, Kirsten. Du må ikke tabe modet.. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 08:58
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Du har ret til at se kommunens kvalitetsstandarder, og få den udleveret, samt en ankevejledning. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 09:00
af
Lars Nunnegaard
Ann-Charlotte Og vor velfærdsminister sidder som grib og hakker på kommunernes overforbrug på dette område, Karen Grib Jespersen burde skamme sig. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 09:27
af
kirsten hansen
Tusind tak allesammen, jeg vil kæmpe min sag! Ja, det der tidligere var et rigt land på resourcer, er ved at gå død. Det ender vel med, at vi havner på fattiggården igen! Jeg tænker på min ungdom, hvor man kunne få en husmoderafløser op til 8 timer om dagen, hvis man var syg, eller havde et sygt barn! Hvor man kunne gå på mødrehjælen og få en fødselspakke, der ineholdt det mest almindelige børnetøj når man havde født - hvis man var dårligt stillet! Indenfor de sidste 50 år har Danmark ændret sig radikalt! Man har mistet følelsen af, at man kan få hjælo, hvis man står i en krisesituation! Dengang var Hjemmehjælpen/husmoderafløseren ikke stresset, da de ikke skulle flyve og fare fra sted til sted! Men i dette årtusinde, har det slået alle rekorder! Det går ud over børn, unge, handicappede og senest de ældre! En ældre dame på 80 år, fik efter flere år med hjemmehjælp, pludselig frataget denne, da man vurderede, at hun sagtens kunne klare sig selv! Min gamle søster på snart 88 år, har endelig fået en plejehjemsplads efter flere års kamp, da hun er så dårlig, at hun har hjemmehjælp og sygeplejerske flere gange om dagen. Hun kan intet selv! Hvor er vi på vej hen? kan det snart blive være? Det er ikke kun mig I skal tænke på, men på alle dem der bliver svigtet af systemet! Der kunne blive masser af arbejdspladser til at løfte de byrder! Der ville komme flere penge i Statskassen - som burde havne i kommunekassen, da det er der man ved hvor det trykker! Hele landet er sat under administration, af en regering der ikke aner hvad der foregår, når de vil spare alle steder! Sådan er dagens Danmark - så stem aldrig på denne regering ind igen! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 09:33
af
kirsten hansen
Janet Hansen, jeg tror du skulle vågne op, og se virkeligheden som den er, men du er måske een af de velbjergede? Hvad kender du til, hvad Gitte Gram har modtaget af hjælp! Har du tænkt over, at nogle af os gamle, har betalt skat hele livet? Jeg har arbejdet fra jeg var 14 år, men som 52 årig var jeg slidt op både fysik og spykisk, og det bliver værre og værre som årene går, nu er jeg snart 72! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 09:58
af
Ann-Charlotte Kjeldsen
Ja.. det ender vel med, at vi skal til at passe vore syge og ældre selv... uanset deres helbredstilstand... sådan som vi i forvejen har passet vore handicappede børn, Nunne, og nok også kommer til det om føje år, hvis det bliver ved med at skorte på hjælp og støtte til dem i de personalebarberede bofælllesskaber og støttecentre, der er de tilbageværende tilbud.... !!!
Det er sgu sørgerligt, er det...
Min svigerfar bor i Nøreup, Kirsten... i et støttecenter i skoven, mellem ny nørup og gl. nørup... var det ikke noget for dig ?? De bor i lejligheder, der er meget handicapegnede, og har et støttecenter, hvor de har fællesaktiviteter, fællesspisning en gang om måneden etc.... det er så hyggeligt og en virkelig dejlig atmosfære, når vi besøger ham (han er 87... og klarer meget selv.. og han får rengøring...... ) |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:05
af
Lars Nunnegaard
Ann Charlotte Se det er en germansk løsning , der vil noget. I visse delstater i Tyskland har du forsørgerpligt overfor dine forældre og dine børn til de fylder 25. Nej selvfølgelig er det ironi, men som regeringen ter sig , kan man frygte alt, og at selv alderdommen bliver privatiseret. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:07
af
kirsten hansen
| Det lyder da fristende Solberg, hvor præsist ligger det, og hvordan kommer man ind? |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:12
af
Lars Nunnegaard
| Det er snart lige før vi kan sætte os ud på en isflage for at dø, som tidligere på Grønland, når der ikke var brug for en mere. Problemet er bare, der er snart ikke flere isflager. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:13
af
Kristian Mortensen
| Hvor Karen Jespersen er henne i disse sager om social misrøgt fra det offentlige mod svage og syge medborgere? Jo hun er ude og jagte muslimer og rask væk uddele dummebøder til dem. Socialpolitik er for hende en by i Rusland. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:15
af
Lars Nunnegaard
DLBB Det er derfor de overvejer at omdøbe velfærdsministeriet til velstandministeriet. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:23
af
kirsten hansen
Nunne, du har vist læst Jørn Riel? men hvis du tænker over det, så er der flere og flere ældre - især kvinder - der begår selvmord! For dem er der ikke nogen fremtid mere! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:25
af
gitte rasmussen
Det er trist hvad der foregår ude i kommunerne, man kan gå på forskellige hjemmesider på nettet og læse om den ene sag efter den anden. Var Karen ikke ude med en besked om, at pårørende nu skulle med til Visitation og visitering er en myndighedsopgave i henhold til Lov om social service, når de ældre skulle have hjælp., for at finde ud af, hvor meget ansvar pårørende kunne/skulle tage del i. ? |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:28
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Hansen Ja , men enlige mænd er der også blandt dem , der begår selvmord. Af og til finder man dem først lang tid efter de er gået bort. Jo det er en tragisk udvikling. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:29
af
Lars Nunnegaard
Gittegram Du har altid ret til en besidder ved visitationen, om det er en ven eller familie er ligegyldigt. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:47
af
kirsten hansen
Ja Nunne, enkemænd kan simpelthen ikke overskue hvis konen falder bort, da de har været vant til at blive vartet op! Det samme sker ofte med fraskilte mænd! På det punkt har jeg været stolt af mine brødre, når de blev alene! De havde altid mad i fryse-køleskabet og der var altid rent! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 10:51
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Hansen du har nok en pointe der. Men så er det da godt , at det er mig der laver mad og gør rent herhjemme samt smører madpakker. det eneste jeg ikke gør er at vaske tøj. Det har jeg forbud mod. Nå men jeg ville da savne min kone gevaldigt, hvis hun ikke var mere, hvad Gud forbyde. I øvrigt er hun lige i Los Angeles en 14 dages tid, så jeg må jo fatte mod, til de lange aftener alene, men jeg har jo bloggen , og nogle venner, som nok skal holde øje med mig. :o)) |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 11:00
af
kirsten hansen
Ja mænd ER blevet mere huslige med årene! Min gamle far var lost da min mor døde, og kom ret hurtigt på plejehjem! Godt du holder dig igang Nunne, og ja, du har mange venner her på avisen! Men derfor kan 14 dage godt føles lange - når man er vant til at være 2! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 12:29
af
Belinda Richter Pedersen
| Hej kære. Kirsten H, du er ikke alene. Til alle Danmarks Ældre, her får i den universale ide på Mandag skal i alle ringe til jeres respektive komunekontor og spøger om at det kan være rigtigt at i/eller nogle i kender ikke kan få den hjælp de har brugfor længer, det vil være en fredlig kolektiv form at vise systemet at nu går det ikke længre og. Sct. Michael ringer også det kunne jo være at kirkeklokkerne også ringede hvem ved. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 12:32
af
Lars Nunnegaard
Det var bedre at ringe til politikerne. Det er dem der skærer i hjælpen , ikke de ansatte, og mandag er travl pga udskrivelser fra hospitalerne. Ret vreden derhen, hvor ansvaret ligger. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:21
af
kirsten hansen
Nunne her er det vores Borgmester der har brugt for mange penge på pjat! Men hvis jeg den 25 marts får at vide, at man vil tage hjælpen fra mig, Så vil jeg skrive en artikel til Vejle Amts Folkeblad! Jeg skal nok lade Jer vide hvad der sker! Men nu vil jeg tage en tur ind til byen og købe lidt lækkert til aften. Ha' en god dag! |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:23
af
kirsten hansen
| Hej ærede Michael, det er en sød tanke, men lad være med at give andre Kommuner gode ideer - endnu har jeg kun hørt om Vejle! |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:24
af
Lars Nunnegaard
| Her i Assens har der også været en sparerunde, men den ramte kun administrationen, ikke plejepersonalet. ( endnu) |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:35
af
Lars Nunnegaard
John Doe Ja, men jeg tror ikke kommunerne der sparer har samme partifarve. Her på Fyn er det både røde , blå og grønne kommuner der sparer....nu. |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:38
af
Lars Nunnegaard
| I øvrigt mener jeg at huske , at ham SAF-bormesteren var sat ind med borgerlige stemmer, for at få Socialdemokraterne væk fra posten |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:42
af
Lars Nunnegaard
John Doe Humor har du! Selvfølgelig SF. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:53
af
Kristian Mortensen
"Det var dengang Vejle havde en SF-borgmester. " http://www.dkp-ml.dk/art7/4982.htm "I Vejle har erhvervslivet oven i købet lavet deres egen støttekreds "Vejle Listen" som arbejder for SF-borgmesteren. Byens direktører og pengemænd er nemlig begejstrede for den initiativrige SF'er, som kan udlicitere og privatisere uden, at der opstår faglige konflikter (se boks Vejle-model 2). Resultatet er nu, at erhvervslivets repræsentanter har fået endnu flere topposter i byrådet, og SF-præsten har fået en stokborgerlig benzin-konge som samarbejdspartner!"
Denne historie er skræmmende for den kompromitterer i den grad SF's sociale profil. Jeg tror at SF har begået store fejl her, men måske var det mere "damage control" for at de borgelige ikke skulle få for megen magt dengang. Jeg er overbevist om at sådanne episoder vil næppe gentage sig i fremtiden |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 14:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.03-2009 | 14:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 15:00
af
Lars Nunnegaard
| Åh , det er vist en sandhed med modifikationer, eftersom min hustru i over tredive år har arbejdet i hjemmeplejen og også har hjulpet unge med handicaps der var plejekrævende og det var i Odense, som dengang var socialdemokratisk. |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 15:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.03-2009 | 15:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 15:27
af
Belinda Richter Pedersen
| De besparelser kommer af at den regering jo har sat loft på alt lige fra, hvordan kørene skal malkes til om hvordan komunerne som entligt godt vil kunne klare deres krav men så får nogle andre krav som de pludselig skal tage højde for, så selv regskabets universale mester i de forskellige komuner kan ikke følge trop og. John Doe, fortæl lige alle de ældre hvad, den regering har gjort for netop at de ælder skulle kunne nyde deres otium i fred og ro. |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 15:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 15:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 15:47
af
Lars Nunnegaard
| Robotterne er her allerede i kraft af intereaktive sæler på plejehjemmene og robotstøvsugere i hjemmene. |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 16:00
af
Belinda Richter Pedersen
| Nej. John Doe, Leon holder elskovs ferie og jeg må sige at Robotten kan være god i visse tilfælde og vi ved jo at de er igang med at afprøve Robotterne i blodprøve tagning, jeg må sige at, man nok skulle ovreveje hvor grænsen skal gå, hilsen fra.Sct. Michael og Marsterleon. |
|
| |
|
|
13.03-2009 | 16:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
13.03-2009 | 18:05
af
kirsten hansen
Lille blå Burka, jeg var lige ved at give dig et stort kram, for jag opfattede din omtale af vores tidligere Borgmester som meget positiv - men så knækkede tråden! Nej Præsten var ikke altid lige populær. Nogen betragtede ham som egerådig og dominerende, men han gennemførte det han havde gang i! Dengang blev Vejle kåret yil Årets by, fordi de skaffede arbejdspladser - arbejdsløsheden var lig nul og Vejle Sygehus blev kåret som landets bedste! Så nedlagde man Amterne, kommuner blev sammenlagt, så Vejle fik dobbelt så mange indbyggere! Så kom kommunalvalget, og Borgmesteren blev skiftet ud med en socialdemokrat fra Børkop! Det var et meget dårligt skift! Det førfste han gjorde, var at ensrette taxapriser for hele området - efter Børkop takster, så nu stiger prisen efter kl. 18 og i hele Weekenden! Startgebyret efter disse tider er 56 kr hvor det er 36 kr. om dagen! Allerede for et år siden, havde han overskredet budgettet med 50 millioner kroner! Det er ikke sket før! Men ja Benzinkongen er igen parat til at støtte vores gamle Borgmester hvis han stiller op igen, og ham skal man heller ikke kimse af, han har tilført byen mange penge! Han er rig, ja, men ligesom Simon Spies har han arbejdet sig op nede fra. Han startede en benzinkrig, for at få priserne ned, og han har gjort det igen. Det synes jeg er godt gået! Den tid ønsker jeg tilbage! Vi havde ingen rockere eller kriminalitet af betydning, men nu, hvor politiet er lagt sammen med Horsens, kniber det lidt meget! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 18:40
af
Kristian Mortensen
@Kirsten Jeg må jo nok indrømme at jeg burde have undersøgt flere ting inden jeg skrev noget negativt om Flemming Christensen. Selv om han blev støttet af benzinkongen så kan han sagtens have været rigtig god for alm mennesker i Vejle alligevel. Jeg er nok blevet lidt forvirret af denne kommentar: 13. marts 2009 14:29 | af John Doe (JohnDoe) Den er temmelig negativ om SF borgmesteren, men John kan jo tage grueligt fejl, og hvis du kan bekræfte at John er helt gal på den så vil jeg da gerne trække negativ omtale af Flemming Christensen tilbage, dog mener jeg at kunne huske at der var nogle udliciteringer i Vejle kommune som ikke faldt heldigt ud for hverken personalet eller kommunen og han var nok mere "liberalistisk" end jeg ville bryde mig om |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 18:42
af
kirsten hansen
John Doe, jeg ved ikke hvor gammel du selv er - men husk: Du bliver også ældre! Jeg ved heller ikke hvor meget du har læst, da jeg fortalte om mine lidelser, men ellers skal du få den igen! Da jeg blev gravid med min 3. søn i en alder af 35 år, havde jeg en bækkenløsning - opdagede man senere - jeg var så plaget af smerter, at jeg måtte skiftevis gå rundt, sidde og ligge, så jeg havde husmorafløser i 8 dage, hvorefter jeg tog fat igen! Efter fødslen viste et røntgen billede at brusken var skredet ud to steder i rygsøjlen, nogle år senere var brusken væk og jeg kom på førtidspension! Det var i 1989, 3 år senere fik jeg konstateret fibromyalgi og jeg blev bevilget den mellemste FP! Jeg er blevet dårligere og dårligere med årene og i Nov. 2007 fik jeg konstateret knogleskørhed i svær grad - som jeg får nogle hundedyre tabletter for, så jeg måtte søge sundhedstyrelsen om tilskud! Jeg kan fortælle dig, at jeg har været en tur inde i byen i dag! Jeg vidste på forhånd, at jeg ikke kunne klare turen på gåben, da der er ret langt! Så jeg tog en Taxa ned til Havnepladsen hvor min Sparekasse ligger. Da jeg var færdig der, gik jeg hen i Aldi kort derfra, købte lidt småting samt blomster til Kirkegården, heller ikke så langt væk, og efter et besøg der, stavrede jeg op gennem Kirkegade - for det skråner opad - ned i Søndergade, som er gågade, til Boghandleren! Så måtte jeg finde en sidegade, hvor der kunne komme en Taxa ind, og da vaklede jeg afsted, så folk kikkede efter mig! Meget venligt og man åbnede døre for mig - så de var nok klar over, at det ikke var fordi jeg var beruset! Dette er anden gang i år jeg har været inde i byen, ellers må jeg bestille mine varer i Super Best eller vakle op i døgnkiosken! Mange siger, at det er fordi jeg sidder for meget, men når jeg nu ikke KAN gå så meget, ja så er jeg glad for min PC! Jeg ved ikke om det har ændret dit syn på mine sygdomme, eller du bare betragter mig som et pivhovede? Det mener jeg ikke jeg er, og jeg tror ikke engang min nærmeste familie aner HVOR slemt jeg egentlig har det, for de glimrer ved deres fravær! Men så længe jeg kan skrive her - sige min mening - og indimellem grine af mig selv, så fungerer jeg da endnu! Det kan godt være det svipser for mig en gang i mellem, men det er en del af sygdommen! Og så ikke mere snak om det - i morgen er der atter en dag! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 18:52
af
kirsten hansen
Lille Burka, jeg ved ikke lige hvilke udliciteringer du tænker på, jeg husker ikke noget i den retning! Men for ca. ½ år siden, lagde man nye fliser på Vardevejen, som er hovedvej, så folk måtte helt ud på gaden! Der var mange mænd i arbejde, og jeg kom med en eller andet joke i den forbindelse! De stoppede op og kikkede på mig: What? Nå, sagde jeg, I er måske ikke Danskere? Nej, vi komme fra polen! De smilede høfligt - jeg ligeså, men jeg tænkte mit da jeg gik videre! |
|
| |
|
|
|
|
13.03-2009 | 18:55
af
kirsten hansen
| PS. Jeg kan fortælle, at Flemming Christensen var elsket som Præst i byen. Meget jævn og lige til, siger de der kender ham! |
|
| |
|
|
|
|
15.03-2009 | 09:45
af
Martin Kjeldsen
| Hej Kirsten. Hvis du har mulighed for det, skulle du næsten tage ud til Nørup og se på støttecentret Skovbrynet, som Ann-Charlotte foreslår. Det er et rigtig godt sted, hvor beboerne hjælper hinanden, og hvor man har 'sine egne' hjælpere i det omfang man har brug for det. Min gamle far på 88 har boet der siden 2005. Du kører bare ud af Billundvej og drejer til højre i Ny Nørup, derefter gennem byen, ned ad bakken, op igen, igennem Dyrehaven (Engelsholm Skov) og så kommer boligerne lige inde til venstre. Ældrevenlige, handicapvenlige og i naturskønne områder, men lidt ovre i det pebrede rent prismæssigt. |
|
| |
|
|
|
|
15.03-2009 | 10:42
af
kirsten hansen
Tusind tak Martin, det vil jeg gerne, men jeg har ikke bil mere, og jeg ved ikke om busruterne stadig kører den strækning - men det kan jeg da få undersøgt! Når nu jeg får besøg d. 25-3, kunne jeg jo tale med dem om det! Som Folkepensionist får jeg vel stadig boligydelse og jeg har selv sparet lidt op! Ellers ved jeg, at Kommunen råder over nogle ældreboliger på ca. 60 m2, med spisekøkken og stort bad, lige i nærheden - i jordhøjde! Men det andet lyder mere hyggeligt! Jeg vil ihvertfald prøve. Tak til Jer begge! Kærlig hilsen Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
15.03-2009 | 11:08
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Ja spørg du bare folkene fra kommunen om en bolig i jordhøjde. Boligydelse har du ret til. Du skal måske selv betale indskuddet,? |
|
| |
|
|
|
|
15.03-2009 | 12:17
af
Martin Kjeldsen
Jamen, du kan enten tage x-bussen til Billund Lufthavn og stå af i Ny Nørup eller Rute 244 Varde-Grindsted. men du kommer til at skulle gå cirka 1,5 km, så det er nok en god idé, at lokke folkene fra kommunen til at arrangere et møde, så kan du jo køre med dem. Boligerne er bygget, så de svarer til de rettigheder en enlig pensionist har med hensyn til boligydelse. Og alle lejlighederne ligger i jordhøjde.
Held og lykke! |
|
| |
|
|
|
|
15.03-2009 | 12:33
af
kirsten hansen
Hej Nunne, jeg får noget tilbage af mit indskud - går jeg ud fra! Havde jeg boet her 3 år mere, ville jeg få det hele, da jeg ikke har ødelagt noget, men da det er kommunen der råder over ældreboligerne, kan jeg sikkert få eller låne indskuddet! Man kan få et beløb til flytning, tæpper og gardiner - afhængig af hvor meget jag selv har! Jeg ved ikke om det er Vejle kommune der ejer Støttecenteret, men hvis det er, gælder nok samme regler! Men det bekymrer mig lidt, at der ikke er bus til døren! Jeg kan ikke gå 1½ km, så skal jeg da have en roullator eller en elektrisk scoter på 3 hjul! Grin:-) Nå noget må der ske, så jeg kan ligesågodt komme igang med at rydde op i gamle papirer m.m. Tak fordi I tænker på mig allesammen! Stort knus fra Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 11:26
af
kirsten hansen
Så fik jeg dommen! Jeg kan ikke mere få hjemmehjælp til rengøring, kun til tøjvask - fordi vaskeriet ligger midt i gården, ligesom jeg kan få varer bragt ud een gang om ugen! Jeg skulle vise hvordan jeg støvsuger, og det kunne jeg godt! Jeg skulle dog bare støvsuge det halve af spisestuen - og så faldt dommen! Jeg forklarede, at følgen ville blive, at jeg ville have smerter flere dage efter! Ja, sagde hun, men det tager kommunen ikke højde for, det er ikke deres problem, de vil bare vide om du kan! Da græd jeg og følte mig helt lost! Hun var ked af det på mine vegne, men sådan er reglerne! Så det var det! Tak for opbakningen! Mkh. Kirsten |
|
| |
|
|
25.03-2009 | 11:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
25.03-2009 | 11:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 11:45
af
leon lerche
| Hej kære. Kirsten H, du kan roligt regne med at min mund vil løbe lige som et marskingeværd, når jeg får fat i vejle komune og deres borgmester, da han skal have akumenterne iorden, hilsen fra. Leon, som siger op med humøret og du får et kald, når jeg har talt med tosserne på komunen og vi kan sku da ikke her i Danmark behandle vores ældre på denne måde. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 11:57
af
kirsten hansen
Tak til både John Doe og Leon for Jeres svar! Lige nu skal jeg lige sunde mig! Kender I det gamle rim: Går støtterrne i stykker - og vennerne får nykker - så sker det blot fordi du godt kan gå foruden krykker! Heldigvis har jeg stadig gode venner, her på avisen! I er mine krykker, når jeg har brug for Jer! Knus Kirsten! |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:02
af
leon lerche
| Hej kære. Kirsten H, jeg er i fuld gang og er kommet lidt længre og jeg skal nok få fat i de personer som, kan og vil gøre nået, sjovt nok sad borgmesteren i møde, hilsen fra. Leon, som ikke viger i tommer fra dig og alle Danmarks ældre generalt. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:10
af
kirsten hansen
Haha, det var da pussigt Leon! Mon ikke det er standardsvaret? Vores dejlige kommune er på vej ned i et stort hul! Tusind tak Leif Skov, hvad mon du gør når du bliver gammel? Nå ja, du kan jo betale dig fra det! |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:22
af
leon lerche
| Hej kære. Kirsten H, først får du et brev om, med hvilken begrundelse, de har givet afslag og når det er kommet, skal du klage, samtidig med at den herre jeg talte med vil undersøge hvorfor der ikke var kommet 2-personer ud til dig når det stod i brevet, herren jeg talte med var både høflig og talte ærligt snak og vi var enig om at det var et formuleringe-spørgsmål, så når der skal klages, så håber jeg at du lader lille mig skrive den klage, hilsen fra. Leon, siger at du får dit ønske opfyldt-husk stjerneskudet. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:28
af
Lars Nunnegaard
Den kommune må have nogle dårlige kvalitetsstandarder. Det her er en skandale. Du må få en klagevejledning , så du har mulighed for at anke afgørelsen til klagerådet. ellers henvend dig til Ældresagen i Vejle og få hjælp der. |
|
| |
|
|
25.03-2009 | 12:40
af
Else Thomsen
Hej Kirsten - helt enig med de andre der opfordrer til at få en skriftlig begrundelse - med klagevejledning. Naturligvis skal du ikke uden videre acceptere en urimelig "dom".
I "Ældresagen" vil man uden tvivl også være behjælpelig.
Held og lykke !!! |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:41
af
kirsten hansen
Hej Nunne, Ja jeg ønsker vores gamle Borgmester tilbage, men han kan vel heller ikke stille noget op mod alle regeringens spareforslag! Men når jeg får det brev, vil jeg naturligvis klage! Nu vil jeg lige tage en slapper, for nu kommer ryster jeg over hele kroppen! Tusind tak Leon, du er en skat! Endnu engang tak fordi jeg har Jer, Knus! |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:43
af
Lars Nunnegaard
| Nej Kommunerne er under pres fra regeringen. Det bliver ringere og ringere. desværre. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:43
af
kirsten hansen
| Tak Else, jeg er medlem af ældresagen, så det vil jeg prøve! Knus! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:48
af
Lars Nunnegaard
| Prøvede nu at tjekke Vejle Kommunes hjemmeside. Den er også gået ned! Gad vide om Vejle Kommune er blevet nedlagt? Eller sat under administration. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:52
af
gitte rasmussen
Her er det du vil læse Nunne Kvalitetsstandarder Vejle Kommune. Ydelseskatalog med kvalitetsstandarder
Der er i Voksenservice lavet et ydelseskatalog med kvalitetsstandarder. Formålet med kvalitetsstandarder er at få præciseret og få politisk fastsat et serviceniveau. Kvalitetsstandarderne skal synliggøre ydelsernes omfang og ydelsernes kvalitet.
Kvalitetsstandarderne synliggør rammerne for tildeling af ydelser, og de giver sagsbehandlerne og visitatorerne et godt beslutningsgrundlag.
Kvalitetsstandarderne er et vigtigt redskab for borgerne, fordi de sikrer gennemsigtighed og dermed kendskab til det politisk fastlagte serviceniveauet på området.
Opbygning af ydelseskataloget Ydelseskataloget er en samling af kvalitetsstandarder, som er delt op i 3 hovedafsnit:
Ydelser, der ikke visiteres: Det kan være rådgivning, væresteder m.v.
Ydelser, der bevilges: Disse ydelser er kendetegnet ved, at de bevilges og ydes af visitator/sagsbehandler f.eks. merudgifter, hjælpemidler m.v.
Ydelser, der visiteres: Disse ydelser er kendetegnet ved, at det er ydelser, der visiteres til udførerleddet, f.eks. personlig hjælp, støtteordninger, botilbud m.v. Hver ydelse i disse 3 hovedafsnit er beskrevet i en kvalitetsstandard. Disse vil løbende blive revideret i takt med, at nye indsatsområder opstår, og lovgivningen eller den politiske prioritering ændres. Kvalitetsstandarderne skal til enhver tid afspejle den eksisterende praksis på området.
Kvalitetsstandarderne er, hvor ikke andet er nævnt, en udmøntning af servicelovens bestemmelser .
Ydelser der ikke visiteres:
Rådgivning §§ 10 og 12 Støttekontaktpersonordning § 99 Rådgivning til stofmisbrugere § 101 Aktivitets- og samværstilbud uden visitation § 104 Rådgivningen af alkoholmisbrugere, sundhedsloven § 141 Krisecenter § 109 Generelle tilbud med aktiverende og forebyggende sigte § 79 Ydelser, der bevilges:
Merudgifter til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne § 100 Hjælpemidler § 112 Hjælpemidler, personlige § 112 Forbrugsgoder § 113 Støtte til bil § 114 Boligindretning § 116 Pasning af nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom § 118 Ansvar for modtagelse og boligplacering af flygtninge, som er visiteret til Vejle Kommune af Udlændingestyrelsen, integrationsloven § 4 Rådgivning om repatriering, repatrieringsloven §§ 4-5 Hjælp til repatriering, repatrieringsloven § 7 Reintegrationsbistand, repatrieringsloven § 10 Ydelser, der visiteres:
Personlig hjælp, omsorg og pleje (hjemmehjælp) § 83 Aflastning og afløsning til nærtstående, der passer en person med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne § 84 Hjælp, omsorg eller støtte m.v.- § 85 - fælles Hjælp, omsorg eller støtte m.v.- § 85 - Handicap Hjælp, omsorg eller støtte m.v.- § 85 - Social Hjælp, omsorg eller støtte m.v.- § 85 - Psykiatri Genoptræning § 86 stk. 1 Vedligeholdelse af færdigheder § 86 stk. 2 Kontant tilskud til personer, der har behov for personlig hjælp og pleje og for støtte i hjemmet i mere end 20 timer ugentligt. Personlig hjælpeordning § 95 Personlig hjælpeordning § 96 Ledsageordning § 97 Kontaktpersonordning til døvblinde § 98 Behandling for stofmisbrug § 101 Tilbud af særlig behandlingsmæssig karakter § 102 Beskyttet beskæftigelse § 103 - fælles Beskyttet beskæftigelse § 103 - Handicap Aktivitets- og samværstilbud med visitation§ 104 - Social Midlertidigt ophold i boform § 107 - fælles Midlertidigt ophold i boform § 107 - Social Midlertidigt ophold i boform § 107 - Handicap Midlertidigt ophold i boform § 107 - Psykiatri Længerevarende botilbud § 108 - fælles Længevarende botilbud § 108 - Handicap Længevarende botilbud § 108 - Psykiatri Behandling for alkoholmisbrug, sundhedsloven § 141
Læs mere om vores tilbud Kvalitetsstandarderne beskriver overordnet, hvad man som borger kan forvente i Vejle Kommune i f.eks. et længerevarende botilbud efter § 108 i Serviceloven. Hvis du vil vide mere om vores enkelte tilbud, så find det på hjemmesiden under enten psykiatri-, handicap-, eller socialafdelingen |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:53
af
leon lerche
| Lars, der er altid en grund og jeg tror at de er ved at entre siden, så folk ikke kan komme efter dem, hilsen fra. Leon, som smiler. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:55
af
gitte rasmussen
Kvalitetsstandard - Personlig hjælp, omsorg og pleje (hjemmehjælp) Lovgrundlag Serviceloven § 83.Kommunalbestyrelsen skal tilbyde 1) personlig hjælp og pleje og 2) hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet. Stk. 2. Tilbuddene efter stk. 1 gives til personer, som på grund af midlerti-digt eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan udføre disse opgaver. Stk. 3. Tilbuddene efter stk. 1 kan ikke gives som generelle tilbud efter § 79. Stk. 4. Kommunen skal ved tilrettelæggelsen af pleje og omsorg m.v. for en person med en demensdiagnose så vidt muligt respektere dennes vejle-dende tilkendegivelser for fremtiden med hensyn til bolig, pleje og omsorg (plejetestamenter). Visitation Ansøgning om denne ydelse for borgere mellem 18 og 65 år behand-les af visitator i myndighedsafsnittet i Handicapafdelingen i Voksen-service. Der skal ske en afklaring af, hvorvidt borgeren er omfattet af mål-gruppen – herunder en afklaring af funktionsnedsættelsen. Den nedsatte funktionsevne vurderes ud fra metoden: ”Fællessprog 2”. Visitationsmetode og indsatskatalog er fælles for Voksenservice og Seniorservice. Se Seniorservice's katalog ”Hjælp og pleje”. På baggrund af en konkret og individuel helhedsvurdering træffer visitator afgørelse om, hvorvidt og i hvilket omfang borgeren er be-rettiget til ydelsen. Borgeren får en skriftlig, begrundet afgørelse – herunder • redegørelse for oplysninger om sagens faktiske omstændigheder • redegørelse for visitators skøn i afgørelsen • henvisning til retsregler Der udarbejdes en handleplan for den indsats, der iværksættes. Denne handleplan skal så vidt muligt udarbejdes i samarbejde med borgeren. Handleplanen indeholder: • formålet med hjælpen • hvilke opgaver hjælpen omfatter • hvilken periode hjælpen gives for • leverancesikkerhed Tidsfrist for sagsbehandlingen: Se ”Hjælp og pleje”. • Visitering: • Ved akut behov for pleje visiteres samme dag. Vejle Kommune, Voksenservice, januar 2008 1 § 83 • Praktisk hjælp visiteres indenfor 5 hverdage efter henvendelsen. • Ved personlig pleje, træning og madservice visiteres indenfor 3 hverdage efter henvendelsen. • Aftale om iværksættelse: • Ved akut pleje kontakter leverandøren borgeren samme dag, som • bevillingen foreligger. • Ved praktisk bistand kan der gå op til 5 hverdage, før leverandø-ren kontakter borgeren. Hvem kan modtage ydel-sen? Borgere med nedsat eller manglende ressourcer fysisk, psykisk eller socialt visiteres efter individuel vurdering. Der kan ikke visiteres til praktisk hjælp, når det vurderes, at der er andre i husstanden, der kan varetage opgaven. Hjælpen bevilges en-ten midlertidigt eller varigt. Hvilket behov dækker ydelsen? • borgerens individuelle behov for personlig hygiejne, personlig hjælp og pleje og • borgerens individuelle behov for hjælp eller støtte til nødvendige almindelige rengøringsopgaver, tøjvask, indkøb og lignende nødven-dige praktiske opgaver i hjemmet. • Serviceniveau er beskrevet i Seniorservice's indsatskatalog. Hvad er formålet med ydelsen? Ydelsen skal bidrage dels til at vedligeholde fysiske eller psykiske færdigheder, dels til at afhjælpe væsentlige følger af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer. Hvilke opgaver kan indgå i ydelsen og ydelsens om-fang: Ydelsen tilrettelægges på baggrund af en konkret individuel vurde-ring af borgerens funktionsniveau og behov for hjælp. Ydelsens omfang for hver enkelt indsats fremgår af Indsats- og pak-kebeskrivelse i Vejle Kommune 2007 – udarbejdet i Senior Service, hvortil der henvises: Se link til Seniorservice's indsatskatalog. Praktiske opgaver • rengøring • tøjvask (fællesvaskeri) • tøjvask (i borgerens maskine) • linnedskift • indkøb (bestilling af varer) • indkøb (udbringning af varer) Personlige opgaver • personlig hygiejne (bad) • personlig hygiejne (øvre toilette) • personlig hygiejne (nedre toilette) Vejle Kommune, Voksenservice, januar 2008 2 § 83 • personlig hygiejne (af/påklædning) • personlig hygiejne (tøjvask) • personlig hygiejne (linnedskift) • personlig hygiejne (medicingivning) • personlig hygiejne (toiletbesøg) • mad (tilberedning af mad og drikkevarer) • mad (servering) • indtagelse af mad og drikke • mad (rydde op/vaske op efter måltider) • struktur og sammenhæng i hverdagens aktiviteter Borgeren har ret til at bytte til andre ydelser end de visiterede. Byt-ning mellem praktisk hjælp og personlig pleje kan kun lade sig gøre, hvis der er visiteret til begge ydelser, og de ydelser, der ønskes byttet, leveres af samme leverandør. Er der tvivl om, hvorvidt det er forsvarligt at fravige den visiterede hjælp til fordel for andre ydelser, skal personalet tage udgangspunkt i den konkrete afgørelse og yde hjælp i overensstemmelse med dennes ordlyd. Hvis borgeren vedvarende fravælger visiterede ydelser til fordel for andre ydelser, skal visitator vurdere, om der er sammenhæng mellem behov og ydelser. Hvis borgeren fravælger at modtage en aftalt ydelse, kan den ikke som erstatning kræves leveret på et andet tidspunkt. Hvilke opgaver indgår ikke i ydelsen? Socialpædagogisk hjælp. I forhold til rengøring: Se ”Hjælp og pleje” side 16. Knytter der sig betingelser til ydelsen? Borgeren skal medvirke i det omfang, det er muligt. Hvem leverer ydelsen? Der er mulighed for frit valg mellem de af kommunen godkendte leverandører: Se ” Hjælp og pleje”. • Vejle kommunes Seniorservice. • Private leverandører Kvalifikationskrav til ud-føreren: Hovedparten har relevant uddannelse indenfor området. Er der andre valgmulig-heder? Borgere, der er berettiget til personlig hjælp, omsorg og pleje, skal vælge, hvilken af de godkendte leverandører, der skal udføre hjælpen. Vejle Kommune, Voksenservice, januar 2008 3 § 83 Hvad koster ydelsen for personen? Personlig hjælp bevilges enten som varig hjælp eller midlertidig hjælp • Varig hjælp er gratis for borgeren. • Kommunen kræver betaling i forhold til indtægt for midlertidig hjælp. Kvalitetsmål for ydelsen? Se Seniorservice's ”Hjælp og pleje” side 20-23. Hvordan følges op på ydelsen? Revurdering foretages efter behov af visitator. Er der særlige forhold at tage hensyn til? Medarbejderne er omfattet af arbejdsmiljøloven, der foreskriver at arbejdet udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt. Klageadgang: Der kan klages over afgørelser om tilbud efter § 83. Klagen sendes til: Klagerådet, Vejle Kommune, Skolegade 1, 7100 Vejle. Klagerådet kan ikke ændre en afgørelse, men kan udtale kritik og foreslå ændrin-ger på området over for Voksenudvalget. Voksenudvalget behandler efterfølgende klagen, og klager modtager en meddelelse om resultatet af Voksenudvalgets revurdering af sagen. Klagen kan herefter indbringes for Det Sociale Nævn. Klage til Det Sociale Nævn, Statsforvaltningen Syddanmark, H.P. Hanssens Gade 42, 6200 Aabenraa skal ske senest 4 uger efter, at klager har fået meddelelse om resultatet af Voksenudvalgets revurde-ring af sagen. Eventuel klage over sagsbehandlingen skal sendes til Borgmesteren att.: Voksenservice. Vejle Kommune, Voksenservice, januar 2008 4 |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:57
af
gitte rasmussen
| Kirsten du kan bare tage et kopi hvis du vil og så slette det begefter. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 12:59
af
Lars Nunnegaard
Gitte Hvordan kom du ind på deres hjemmeside+ Jeg har prøvet flere gange uden held? |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:15
af
gitte rasmussen
| Deres side er nede men hvis du trykker på cached så kommer det frem :O) |
|
| |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:26
af
kirsten hansen
Kære Gitte, jeg kan kun kopiere mit eget indlæg! Vil du ikke godt sende det til mig som mail? kirsten.hansen@aab-net.dk Tusind tak for hjælpen! Efter de paragraffer skulle jeg have ret til hjælpen, da jeg ikke har fået det som midlertidig hjælp i de sidste 3 år! Ja, jeg tror kommunen er sat under administration - så slemt har det aldrig været før! Mkh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:28
af
gitte rasmussen
Måske skulle du henvende dig her Kirsten.
Nu sendes ældrepolitikken i høring !
Det er med stor tilfredshed, at Seniorudvalget nu kan sende den kommende ældrepolitik i høring. I 2007 begyndte Seniorudvalget og Ældrerådet i Vejle Kommune arbejdet med at udvikle en visionær ældrepolitik. Der har været lagt vægt på, at politikken både skal være visionær og samtidig en konkret ramme til at klare de problemstillinger, vi vil møde i de kommende år, hvor der bliver flere ældre, der kan få behov for hjælp og færre personer på arbejdsmarkedet. Det har været en lang men god og grundig proces, hvor både borgere, medarbejdere og politikere har været involveret. Der har blandt andet været interviews med ældre borgere, været holdt seminar for Seniorudvalgt og Ældrerådet, og borgere har givet deres bidrag ved en række borgermøder. Medarbejderne har også spillet en central rolle, idet de har været med til at kvalificere indholdet ved en række fokusgruppeinterview. Høringsperioden varer fra 27. februar 2009 og frem til 24. april 2009. I denne periode har du mulighed for at læse høringsudkastet og kontakte os, hvis du ønsker at afgive et høringssvar eller komme med kommentarer. Høringsudkastet ligger på alle kommunens borgerservicecentre og biblioteker og kan også hentes fra kommunens hjemmeside på www.vejle.dk/aeldre. Du kan kontakte udviklingskonsulent Lisbeth Sjørup med dine bemærkninger eller høringssvar på tlf. 7681 8122 eller mail: liksj@vejle.dk. Skriftlige høringssvar skal sendes til Senior- og Sundhedsforvaltningen, Nordås 17G, 2. sal, 7100 Vejle. Mærk venligst kuverten „Ældrepolitik“. Efter høringsperioden vil Seniorudvalget og Ældrerådet vurdere alle de indkomne bidrag og på den baggrund udfærdige den endelig politik. Den sendes herefter til endelig godkendelse i byrådet i sommeren 2009. Ældrepolitikken kommer til at spille en central rolle for de fremtidig tiltag på området, så jeg håber, alle interesserede benytter høringsperioden til at komme med deres bidrag til den kommende ældrepolitik. God læselyst ! Petra Raundahl Formand for Seniorudvalget Ældrepolitik VEJLE KOMMUNE • 2009 HØRINGSUDKAST
Og prøv at læse her http://www.vejle.dk/page27643.aspx |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:36
af
kirsten hansen
| Tusind tak Gitte! Jeg kunne godt kopiere linket. Venter bare på din mail! |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:38
af
Lars Nunnegaard
Kirsten En mulighed er at rejse sagen overfor Kristen Thuesen Dahl, som er medlem af Vejle Byråd. Hans mail er dfkrtd@ft.dk |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:46
af
kirsten hansen
Takker igen Gitte, jeg har svaret. Du er bare kanon - som Leon ville have sagt det! Nunne måske en ide, han er DFer ikke? Men det er et af de områder hvor de gør det godt! Mkh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 13:47
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Jeg har lige sendt en mail til ham, med link til denne blog. Håber der sker noget. Mvh Lars Nunnegaard |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 14:12
af
Lars Nunnegaard
kirsten, Takker. det manglede da bare1 |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 14:46
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Har sendt en kopi af min mail, til din mail. bare til orientering! |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 15:52
af
kirsten hansen
| Tak Nunne, Jeg har svaret! Flot gjort af dig! Nu har jeg snart ikke flere roser - men mangler vaser! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 16:13
af
kirsten hansen
Jeg mente, at jeg ikke havde flere at gi' af, Nunne! Ja jeg har snart fødselsdag - go ide! LOL. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 16:28
af
leon lerche
| Kære. Kirsten, du har mit tlfnr og kan ringe, jeg skriver lige et indlæg, men husk at jeg er der for dig og til jer andre, jeg er tiltjeneste om.14,dage men lad mig tale i eget indlæg, knuser til jer alle fra. Leon, som er blevet tavs efter eget indlæg. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 19:14
af
kirsten hansen
Hej Leon, jeg har læst dit sidste indlæg! Tag det roligt nu, du er en sejg gut! Men jeg tænker på dig! Mkh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 20:18
af
Thomas Proctor
Det er godt nok noget skidt med den nedskæring især fordi SF står så stærkt i kommunen - jeg kan slet ikke forestille mig SF har stemt for...Det har de vel ikke?
MVH ESP |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 20:20
af
Lars Nunnegaard
| Det er ikke til at vide. Her i Assens har også SF stemt for nedskæringer. Det skal så sige retfærdigheds vis at det gjorde samtlige partier. |
|
| |
|
|
|
|
25.03-2009 | 21:23
af
kirsten hansen
ESP. Vi har haft en god Borgmester fra SF, men den nuværende er Socialdemokrat - og de er ikke hvad de har været! Men Kristian Thulesen Dahl fra DF, sidder i byrådet, og har netop meddelt, at han ikke stiller op til valget i November, han er ellers Viceborgmester! Jeg tror, at det er fordi han heller ikke kan lide den politik der bliver ført, selv siger han, at han vil koncentrere sig mere om Folketinget! Men der bliver et Borgermøde i Maj måned, så da må jeg se at komme med! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
25.03-2009 | 22:31
af
kirsten hansen
Ja sikkert Mogens:-)) Skal du ikke med til Borgermøde i Vejle, så vi får valgt rigtigt dennegang? |
|
| |
|
|
26.03-2009 | 08:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
26.03-2009 | 08:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
26.03-2009 | 09:10
af
kirsten hansen
Kære John Doe, det kunne jeg sikkert godt, men jeg er ikke på facebook og har heller ikke lyst til at komme det! For det lader til, at alle de fanatikere der har forladt avisen, er søgt derover, og det har jeg fået nok af! Men hvorfor gør DU det ikke? Du må meget gerne citere mig der, af det du kan bruge! En forfærdelig trist historie fra Århus, som fortæller hvor kynisk vort samfund er blevet! Efter chokket i går, som både gjorde mig ked af det og vred over den kole måde at behandle vi ældre på, kom jeg til at tænke på, hvad du skrev et sted, At Kirsten Hansen er nok ikke dårlig nok, efter mit indtryk af hende! Det fik mig til at gå ind til lægen -ca. 1 kilometer væk! Jeg kunne endda spøge med det ved lægen! Jeg tog en taxa hjem, efter at have købt en masse grøntsager - både friske og frosne, for skulle jeg nu til at klare mig helt alene, så måtte jeg starte med at spise sundt! Og du har ret, der er mange der har det meget værre end jeg - og det er dem vi skal kæmpe for! Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget, siger man! Men det gav mig kampgeisten tilbage - ihvertfald for en tid! Men midt i dette, kan du ikke altid vurdere folks sygdom på, hvordan de skriver! Mange handicappede er faktisk gode til at udtrykke sig, og det er så en af mine fordele - når jeg er i humør til det! Jeg har faktisk været ret tavs det meste af vinteren, hvor jeg har haft en del nedture, men når jeg opdager, at folk ser - og forstår - det jeg skriver, så kommer skrivelysten tilbage, og det kan jeg takke bl.a. dig for! Så nej, jeg er bestemt ikke sur på dig. :-))) Nu vil jeg langsomt begynde at tage mit liv op til revision - om der er noget jeg selv kan ændre, så jeg kan få et bedre liv! De venligste hilsner Kirsten! |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 09:26
af
Lars Nunnegaard
| Der er nok at kæmpe for Kirsten. Glad for du spiser sundt. :o) |
|
| |
|
|
26.03-2009 | 09:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
26.03-2009 | 09:54
af
kirsten hansen
Jeg så i går, at der var noget med en posedame, som var blevet hængt ud, både med navn og billede, af en gruppe der gjorde grin med hende! Men da hun åbenbart ikke selv havde set det eller gjort indsigelser, kunne man intete gøre! Jeg aner ikke hvordan det fungerer, så derfor er jeg lidt forsigtig! Jeg ved, at både mine sønner og ældste børnebørn bruger det, men jeg har som sagt ikke forsøgt! Men når du nu skriver inden for ældreområdet, kunne du jo henvise til min blog her? Jeg må nok engagere mig lidt mere, for der er mange emner, ikke bare på ældreområdet, men i hele den politik der bliver ført, som oprører mig - men et døgn har kun 24 timer, og selvom jeg er min egen herre, så skal jeg også spise indimellem. Du ved - uden mad og drikke ........ Kan du have en god dag - jeg vil tænke over det! (s) |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 09:59
af
kirsten hansen
Kære Lars, ja der er nok at kæmpe for! Jeg var ved at blive en egoist, der ikke følte livet havde mere at byde på, men I - allesammen - med Jeres indlæg, har vist mig, at det nytter noget! Det må og skal det! Vi må bare råbe meget højere, og så fyre alle de selvfede egoister, der prøver at undertrykke vores dejlige land! Er I med på den? Kærlig hilsen og tak til alle, for Jeres kommentarer! |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 10:03
af
Lars Nunnegaard
Kirsten, Du har aldrig mig bekendt været eller været på vej til at blive egoist, men i og med du kæmper din kamp, kæmper du jo også alle andre svages kamp. Bliv ved med det. Det er stort. |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 10:11
af
kirsten hansen
| Tak Nunne - du er en kammerat! (S) |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 10:17
af
Lars Nunnegaard
Problemet er, at det ikke kun er i Vejle, der skæres og spares på hjemmehjælpen. Det er et generelt billede landet over. Kommunerne skal spare, og dermed prioritere, og det går ud over kerneområderne, hjemmepleje, skoler og daginstitutioner. Der hvor der kan spares, så det mærkes , er på antallet af ansatte. Overskrider kommunerne deres budgetter på serviceområderne, straffes de af regeringen / Staten. |
|
| |
|
|
|
|
26.03-2009 | 10:28
af
kirsten hansen
Helt enig Nunne! Men til noget helt andet! Den kære Leon, har ligesom jeg fået en brat opvågning! Prøv at se hans sidste blog - den behøver ikke mange ord! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
26.03-2009 | 10:49
af
kirsten hansen
| Har du set alle links? Især den sidste med louis Armstrong og Ray Charles? |
|
| |
|
|
|
|
28.03-2009 | 12:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.03-2009 | 12:54
af
Lars Nunnegaard
John Doe Ja det er menneskesynet den er gal med. Og rigtigt det har været på vej længe, desværre. |
|
| |
|
|
|
|
28.03-2009 | 12:55
af
kirsten hansen
Tak Nunne, ja jeg så det på TV, det er forfærdeligt, at man vil være bekendt at byde de ældre demente dette! Man er helt bange for at havne på Plejehjem! |
|
| |
|
|
|
|
28.03-2009 | 12:56
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Hansen Ja jeg er også bange for at havne på et. Det virker helt umenneskeligt. |
|
| |
|
|
28.03-2009 | 12:57
af
Esbern Snare
| Det handler om dårlig lederskab. Lad lederne gennemgå nogle kurser sammen med de ansatte. Måske skal ledere ansættes 5 år ad gangen. Lad et inspirationsteam rejse rundt og inspirere hvordan man behandler de ældre værdigt. Det handler om gejst og det er denne som lederen skal holde gang i hvis ikke så er det en dårlig leder. |
|
|
|
|
|
|
28.03-2009 | 12:59
af
kirsten hansen
Ja John, de burde sige fra, men som en af nattevagterne sagde, så havde de fået den besked, at de havde ikke andet at lave, og der var bedre tid der! Nogle har dog sagt deres stilling op, af den grund, så må vi bare håbe, at regeringen får øjnene op! |
|
| |
|
|
|
|
28.03-2009 | 13:01
af
Lars Nunnegaard
Esbern Snare, Du har ret , det er dårligt lederskab. Jeg ved fra min hustru, at man kan tage hensyn til de enkelte , hvis man organiserer arbejdet ordentligt og foregår med et godt eksempel, så vil personalet også være fleksibelt. Gad vide hvor mange , der har en lederuddannelse som også indeholder etik? |
|
| |
|
|
28.03-2009 | 13:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.03-2009 | 13:09
af
kirsten hansen
| Nej ikke hvis han mente Rumænien var et godt eksempel, det så man jo med deres børnehjem! |
|
| |
|
|
28.03-2009 | 13:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.03-2009 | 13:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.03-2009 | 13:20
af
kirsten hansen
Ja det har du ret i John! Fordi andre gør det skidt, behøver man ikke undskylde egne fejl! Regnede nu også med, at det var hans undskyldning! Desværre er der brodne kar allevegne, men hvis det breder sig, er det ikke til at stoppe igen! |
|
| |
|
|
31.03-2009 | 09:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
31.03-2009 | 09:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
31.03-2009 | 09:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
31.03-2009 | 10:47
af
kirsten hansen
Leon siger nok ikke så meget - han kan selv og nu har han fået en frue i huset! Men når han vågner op, vil han nok brokke sig! Jeg har haft hjemmehjælp for sidste gang i dag! Jeg har endnu ikke klaget, jeg har 4 uger endnu, men jeg tror jeg tager et rengøringselskab der Kan og Må gøre rent! Indtil videre! Men du har ret i John Doe, at der er for meget spildtid! Der er for meget papirnusseri - og det koster kassen! |
|
| |
|
|
|
|
12.04-2009 | 09:34
af
Isabelle Mandel
Hej Kirsten Hvordan mon det er gået med din hjemmehjælpssag? Nu, hvor jeg selv (via min mor) har haft kontakt med hjemmehjælpsområdet er jeg dybt chokeret. Det handler jo ikke om at kigge på behovet - men om at kigge på, hvordan kommunen kan slippe for at yde hjælp. Min mor på 84 har dårlige hofter, slidgigt, KOL, blødende mavesår og kræft. At gå få meter er uendeligt udmattende for hende. At gå op ad en trappe er næsten umuligt. Men hun har soveværelse på 1. sal. Hun bad så en visitationssygeplejerske om at få et ekstra gelænder ved trappen, så hun ikke behøver kravle op. Sygeplejersken svarede kækt, at hun bare kunne gå sidelæns!! Jeg bad om hun ikke kunne få 15-20 minutters hjælp om ugen til fx tøjvask, større indkøb ell.lign. Lige nu har jeg mulighed for at hjælpe hende med det, hun har brug for, fordi jeg arbejder hjemme - køre hende på hospitalet, købe ind mv. Men når jeg starter med at arbejde ude igen, kan jeg ikke gøre ligeså meget. Men nej. Der er ikke mulighed for at få hjælp til noget. Jeg korser mig. Hvad koster den plejehjemsplads, hun så bliver nødt til at få? Min mor er en stolt kone og har aldrig bedt nogen om hjælp. Det gør hun stadig meget nødig. Når hun så endelig "ydmyger" sig, får hun en kold afvisning: Klar dig selv! Det er fanme IKKE OK - ligesom det ikke er OK, at du ikke får den hjælp, du har brug for. Jeg føler mig fristet til at bruge Buster Larsens vending fra en gammel satireserie: Lorteland ! |
|
| |
|
|
|
|
16.04-2009 | 09:56
af
kirsten hansen
Tak for dit svar Isabelle! Ja, sådan er dagens Danmark desværre blevet! Jeg har i dag talt med "ældreservice", jeg blev tilbudt en roulator! Og jeg får vasket mit tøj! Jeg kan også få varer bragt ud een gang om ugen! Men stadig ikke rengøring! Jeg forstår godt din harme, man kan simpelthen ikke være bekendt at byde ældre dette, og slet ikke når din mor er så syg! Du har ret - man kikker ikke ret meget på behovet, men kun på kroner og øre!! Og det bliver da ikke bedre med Lykke som Statsminister! Min sag er ikke færdigbehandlet, så jeg håber på lidt lyspunkter! Du kan godt anke på din mors vegne eller være bisidder, men du skal råbe meget højt, for at blive hørt! Held og lykke på din mors vegne. Mvh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2009 | 15:24
af
kirsten hansen
Kære Isabelle, jeg har I dag haft besøg af min kontaktperson, og sammen fandt vi frem til et passende sted med ældreboliger, som hun vil søge til mig! Det er midt i et ældrecenter, hvor man kan købe sin mad billigt, hvor der genoptæningscenter, masser af aktiviteter og adgang til varmtvandsbade, hvor der handicaphjælpere på! En god måde at slippe ud af ensomheden på, og det ville være et godt sted til din mor! Det er tæt på busstop og Fakta! Nu ved jeg jo ikke hvor din mor bor, men dette er i Vejle, så hvis hun bor i Vejle kommune, kan hun også søge her! Held og lykke! |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2009 | 15:27
af
Lars Nunnegaard
| Held og lykke , kirsten. Det lyder godt! |
|
| |
|
|
17.04-2009 | 15:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
17.04-2009 | 16:42
af
kirsten hansen
Tak Nunne.-)) Godt der er nogen der gør noget for deres pårørende, det har jeg tit savnet - at der var nogen der talte min sag! Håber for både John og Isabelle, at I vil blive hørt! Jeg er glad for, at jeg skrev dette indlæg, for nu ved jeg, at man også på kommunen har læst det! ;-))) |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2009 | 16:54
af
leon lerche
| Ja der læses meget her i debatterne, dejligt og i kender jo min holdning, jeg er jeres mand, hilsen fra. Leon, som tror på at akumenternes magt kan vinde mange slag. |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2009 | 17:21
af
kirsten hansen
Ja Leon, undskyld, du har talt min sag - og du er blevet hørt! Det skal du have tak for! Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget! Så igen: Tak min gode ven og bisidder! Knus Kirsten |
|
| |
|
|
|
|