Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvis jeg skal dornere mit organ så skal det ikke være til nogen racist eller bonderøv

8. april 2008 22:37
Visninger  [1270 ]   Debat  [32 ]

Der debateres for tiden om organdornation som alle opfordres til og være villige til. Man får det til og lyde så simpel at alle bare skal sige ja til den slags men jeg har nu nogen forbehold før jeg vil sige ja. Sagen er nemlig at jeg får væmmelse ved tanken om at mit organ skal køre vidre i en racist eller en venstrebonde bare for at nævne to eksempler.

 

Derfor syntes jeg man skal have muglighed for og skrive under på at man kun vil dornere organ til nogen som man ved er nogen gode kammerater. Hvad andre vil gøre med deres oganer kan vi nok ikke gører noget ved men det burede være en menneskeret at man kan vælge og være organdornator og samtid være sikre på ikke at komme til og holde racister og venstrebønder i live længer end højst nødvendig.

 

Det er nu en gang min mening om den sag og den vil jeg gerne have lov til og få respektert før jeg siger ja til organdornation.

 

Del på Facebook
08.04-2008 | 22:56 af Thomas Bruun
Man siger ellers at man skal holdes sine fjender tættest til kroppen??!
 
 
08.04-2008 | 22:57 af Erik Willumsgaard
@SD

Du kan roligt donere din hjerne væk allerede nu, for det ser ikke ud til, at du selv gør brug af den. Og hvis du gør, vil du antageligt kunne klare dig lige så godt uden.
 
 
08.04-2008 | 23:00 af leon lerche
Hej.TheSocialdemocrat, jeg syntes jeg høre fordomme, det kan da ikke være rigtigt, vi skal da allesammen prøve at redde liv, uanset, farve, tro, eller andet, husk du er Demokrat, det forpligter, hilsen fra. Leon, som giver dig et smil.
 
 
08.04-2008 | 23:03 af Daniel Lind
Tolerance er åbenbart kun noget højrefløjen skal udvise ... tsk tsk tsk

*ryster på hovedet*
 
08.04-2008 | 23:08 af TheSocialdemocrat
Thomas jeg forstår vidst ikke helt hvad du mener men det gør du måske heler ikke selv??

Erik Willumsgaaard hvem er @SD?
 
08.04-2008 | 23:08 af Erik Willumsgaard
@Daniel Lind

Du kan roligt placere The Socialdemocrat på yderste højrefløj, med eller uden hjerne!
 
 
08.04-2008 | 23:17 af TheSocialdemocrat
Kære Marsterleon.

Det er jo også det som jeg siger at jeg gerne vil være med til og rede liv men det skal være nogen liv som jeg syntes mine oganer skal være med til og rede så de kan forsætte i nogen gode kammerater som vi kan bruge til og gøre verdenen til et bedre sted og leve og arbejde til os alles bedste.

Med venlig hilsen

TheSocialdemocrat
 
08.04-2008 | 23:21 af TheSocialdemocrat
Pas nu på dit hoved ikke bliver røstet helt af Daniel Lind! Men det må du selvfølglig selv om tolerent som jeg er. Forstod du den?
 
08.04-2008 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.04-2008 | 23:27 af leon lerche
Kære. TheSocialdemocrat, vi kan jo ikke altid bestemme hvem som lige har brugfor vores organer, men jeg personligt mener at bare de kan redde liv, så kan de tage lige hvad de skal bruge, uanset hvem som nu bliver reddet, hilsen fra. Leon, som er en super god Kristen Demokrat, vi sætter ikke pris på et meneskeliv, den regning kan ingen betale.
 
 
08.04-2008 | 23:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.04-2008 | 23:31 af Bruce1
Herved bliver socialdumokraten selv til racist, tillykke!
 
 
08.04-2008 | 23:33 af TheSocialdemocrat
Kære William Solberg.

Jeg syntes det er en rat potetisk og tankesvækkende komentar du har skrævet. Du må gerne sige til hvis du får nogen telefon opkald på din nummer som du har opgivet i din komentar. Det kunne være intressant og høre hvad folk så har og sige eller om de er enig med dig.

Med venlig hilsen

TheSocialdemocrat
 
08.04-2008 | 23:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.04-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.04-2008 | 23:45 af TheSocialdemocrat
Kære marsterleon.

Jeg kan godt følge dig et stykke hen af vejen men der kan da aldrig ikke være meningen at man skal dornere sit organ nogen som man får væmmelse ved? Syntes du selv det? Selvfølglig skal man ikke sætte pris på et menneskeliv men det har jeg jo heler ikke gjordt vel?

Med venlig hilsen

TheSocialdemocrat
 
08.04-2008 | 23:47 af Carsten Svendsen
Kan man antage, at f.eks Karen Jespersen kunne have fået et par organer stillet midlertidigt til rådighed???...:o)
 
08.04-2008 | 23:48 af TheSocialdemocrat
Itzak hvis du med din komentar vil sætte en socialdemokrat i båds med en voldsforbrydder så siger jeg bare vel bekomme! Så må du være længer ude i hampen end jeg kan forstille mig.
 
08.04-2008 | 23:51 af TheSocialdemocrat
Jomfru5 hvis det er mig du spører så tænkte jeg sådan helt generalt for mig bekendt er det det som organdornation handler om.
 
08.04-2008 | 23:52 af leon lerche
Kære. Thesocialdemocrat, sådan må du da ikke tænke et hvert liv som, man kan redde er en drøm for nogle, tænk hvis, du kunne redde et eller flere børn, hvis du hviste det inden du skulle gå i dvale, vil du så ikke være lykkelig, hilsen fra. Leon, som ser livet som en gave og husk lige ordet(kærlighed).
 
 
08.04-2008 | 23:57 af TheSocialdemocrat
Kære Husvild.

Der rører du ved noget essexensielt. Faktisk er jeg også tilhænger af at man skal kunne skrive under på at man kun vil modtage organer fra nogen som har erklæret sig som nogen hvis organ man kan have tillid til. Man skulle jo nødig ende som racist bare fordi man har fået organdornation!

Med venlig hilsen

TheSocialdemocrat
 
09.04-2008 | 00:05 af Ove Nielsen
Et uigennemtænkt og fordomsfuldt forslag ?

DET - mener jeg

Argument :

"organdonation er en medmenneskelig ting og ikke noget der har "politisk" farve"

vi burde alle melde os til - mener jeg - og haver således selv gjort det.

PS : Der er mangel på organer - som andre mennesker - kunne bruge

det er blot - en venlig tanke/opfordring

mvh confucius
 
 
09.04-2008 | 00:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.04-2008 | 00:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.04-2008 | 00:18 af TheSocialdemocrat
Der tager du fejl Konfusius! Jeg tænker altid over sagerne først men jeg respekter din ret til og have en anden mening selv om du måske ikke har tænkt ligeså langt og klart som jeg.
 
09.04-2008 | 00:19 af leon lerche
ltzak, for mig er nazisme og df ligefedt, hilsen fra. Leon, som aldrig vil samligne en Demokrat med en voldsforbryder, der skal du længer over til højer(griner).
 
 
09.04-2008 | 00:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.04-2008 | 00:28 af leon lerche
OK.KÆRE Venner, hvis man vil være organ-donor, så er man da organ-donor, uanset hvem som skal have ens organer, bare man kan redde liv, hvis man ikke ville give bestemte menesker sine organer, så er min mening at så skal man ladevær med at være organ-donor, for at sige det meget enkelt, det er enten eller, hilsen fra. Leon, som er organ-donor.
 
 
09.04-2008 | 00:29 af leon lerche
Kan i have en god debat, hilsen fra. Leon, som nok mener at være en god Demokrat. God nat.
 
 
09.04-2008 | 00:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.04-2008 | 01:44 af Ove Nielsen
09. april 2008 00:18 af   TheSocialdemocrat

svar :det - er du da i din gode ret til at mene

Men deri er intet argument, der modsiger mit argument. vedr. organdonation

Hvad med at svare - istedet for blot at påstå

noget ?

Det ville da være demokratisk - så at sige -ikke ?

Hr "Socialdemokrat"  

eller - er det for meget - "forlangt" - ja man kan jo  ikke vide - der kan jo ej svares bedre end evner formår vel ?

mvh  confucius
 
 
09.04-2008 | 17:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 45 | 42.461 | 199
Siden | 18. april 2007 16:36
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites