Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Autonome skal have støttepædagoger med hvis de skal ud og hakke roere

15. september 2007 21:50
Visninger  [1578 ]   Debat  [24 ]

Den flinker fyr Danny Heedgaard forslog en anden dag at jeg skulle skrive en blog om og sende autonome som dem fra Ungdomshus på Jagtvej 69 på arbejde hos bønderne med og lure i roerene med hakkejern og andre ting.

 

Det ville jeg naturligtvis gerne og det gør jeg her med. Danny Hedgaards ide til og få de autonome ud på landet og på andre tankerækker er jo faktisk et super godt forslag og viser at han har god forstålse for hvad jeg har skrævet i nogen af mine tidligerer indlæg. Men det kræver bare at man får med i betragtningen hvad og hvem det er man sende de unge udtil.

 

Jeg har jo nemlig selv pladeret for at bønderne høre hjemme i byerne og at de bedste af vores kammerater skal ud og overtage de bedste af husene på landet. Hvordan kan det nu hænge sammen vil nogen jo nok spøre og det kan jeg på din vis også godt forstå?

 

Der er nemlig den krølle på grisen at vi skal have nogen pædogoger med ud til og hjælpe og støtte de unge med og hakke med jern sålænge det stadig er bønder som sidder på vores gård.

 

Elles er risikoen for dårlig påvrikning jo alt for stor for de unge som vi jo gerne skulle have gjordt til nogen gode kammerater og til hvert ifald ikke til venstrebønder! Bare tanken om at de autonomse stemmer skulle gå til de borgelige er jo skræmmende og kan give torskehud og kolde gysninger langt ned af ryggen.

 

Men hvis vi bare sørge for og sende tilstræklig mange pædagager med sammen med de unge så er jeg enige med dig Danny Hedegaard i at de unge kunne få godt styr på deres sjæleroer ved og hjælpe til med noget fysiks arbejde på landet. Dog ikke det meste beskedne arbejde med og muhe ud i stallene osv. Det må bønderne og deres bønderkale stadig væk selv sørge for. Der må jo anstændigvis være grænser for hvad sådan nogen unge mennesker fra stenbroen og byens andre rene omgivelser kan sættes til og udfører.

 

Nu er jeg så bar spændte på om du har nogen sublerende kommentar og måske til lige flere gode ideer til hvordan vi kan få de autognome på roens rette vej Danny Hedegaard. Til gavn for Helles projekt med og blive stasminister og dermed også til vores alles gavn så enden kan blive god efter de mange år med venstrebønder på flæsket og hvad de nu elles har fået sat sig på.

 

Det er jo også det man siger at når bare enden er god er alting godt. Og det bliver den med garanti når Helle bliver stasminister.

Del på Facebook
15.09-2007 | 22:16 af Erik Willumsgaard
Du skulle edderbankemig også ud at hakke roerE, Socialdemocrabat! Og bagefter skulle du have nogle timer på træhesten, inden du kom ind i den stråtækte for at terpe staveord!
 
 
15.09-2007 | 22:41 af TheSocialdemocrat
Hovhov hovhov hr. Willumsgraad. Er du slet ikke klar ovre at træhesten er et toturinstrument som vi forlængst er holdt op med og bruge hertillands? Hvordan kan du dog forslå genindførsel af den slags? Jeg er helt igennem røstet!

Og så har du vist selv noget rod i begrebene siden du ikke en gang selv kan stavre til staverod! Fej du heller for din egen dør istedetfor og klynge ordenlige folk op på en træhest!
 
15.09-2007 | 22:48 af Erik Willumsgaard
Jo, selvfølgelig er jeg klar over, at træhesten er et torturinstrument, Socialdemocrabat. Ellers ville jeg jo ikke sætte dig op på den! Staverod!
 
 
15.09-2007 | 23:00 af TheSocialdemocrat
Vil det så sige Erik Willumsgraad at du mener træhesten kunne være en god løsning mod terrorristere?
 
15.09-2007 | 23:13 af Erik Willumsgaard
Ja, hvis man efterfølgende sætter sådan nogle selvmordsbombere en tur på træhesten, tror jeg nok man kan være sikker på, at de ikke gør den slags lige med det første igen.
 
 
15.09-2007 | 23:32 af TheSocialdemocrat
Det kan vi så sådan set godt blive enig om men hvordan vil du sætte en selvmordsbombe op på en træhest når først han er eksplumderet?
 
15.09-2007 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2007 | 02:31 af Danny Hedegaard
Kære flinke ven - TheSocialdemcrat

Hvor det dog er mig en stor glæde at du på opbyggelig vis følger op på og fuldender potentialet i min ide som jeg så rigtigt bad om din intelligente bud på mulighederne i.

Hvor har du igen så inderligt ret - TheSocialdemocrat - ja jeg er som Per så skarpt har iagtaget - jeg er ganske forført!

Hvor overflødigt det end burde være der har jeg skam supplerende kommentarer til din ellers i alle henseende fremragende plan?

Kun må jeg opponere mod din plan om at sende en hærskare af pædagoger med de autonome på landet - nej der skal sendes stoute fiskere med dem i staldene og ud på markerne - de skal også med en tur på havet - der sender vi landmændene med som støttepædagoger.

Alt det fis med dialog og forhandling bliver afløst af en konsekvent indtroduktion til god gammeldags hårdt fysisk arbejdet - brostenene og molotovcocktails afløses af roejern og filetknive - i begge tilfælde omgivet af frisk luft over markerne eller havet.

Men - nej du - staldene bør de ikke slippe for - de er i forvejen vant til tåregas og sviden i øjnene - lige lidt har det hjulpet - nej TheSocialdemocrat - kun en møggreb i hånden og staldlugt i næseborene kan få de uvorne unger på bedre tanker - tro mig - jeg har selv prøvet selv om det er mange herrens år siden - jeg ønsker kun denne form for genopdragelse til de ellers fortabte!

Og kære Hr Willumsgaard - vi er lige blevet enige om ovre i Shansens blog at vort demokrati sætter visse grænser for ellers nærliggende løsningsmodeller på problemet med det tidligere Ungdomshus brugere - sympatisører og medløbere.

Som følge her af må vi som gode samfundsstøtter og demokrater afstå fra som i hine tider at tage Træhesten i brug - men jo - om ikke vort humanistiske sindelag det forbød - træhesten kunne nok hav bidraget til en endelig neutralisering af de autonomes voldregimente?

Kun skal der sluttelig lyde en tak til TheSocialdemocrat for det intellektuelt høje niveau i denne blog - må den tjene til inspiration hos hvem der sig inspirere kan.

Personligt synes jeg nu at en god frokost kunne være den rigitige ramme for yderligere kreativ ideudvikling til en løsning på den autonome plage - TheSocialdemocrat - skal vi spise en inspirerende frokost sammen - måske et sted på Nørrebros Runddel:-)

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
16.09-2007 | 03:26 af Hardy Mathiasen
Enig med Danny i at de skal ud og skovle noget ko og svine lort skal de.

Jeg tror simpelhen det er en for stor mundfuld for de stakler at saette dem til at hakke roer,tror ikke der er mange roer der overlever.
 
 
16.09-2007 | 09:31 af Lars Nielsen
@ The socialdemocrat!

Ref din overskrift, hvorfor skal de autonome ud og hakke på roere ?, de passer vel deres træning både i kajak, kano og inriggeree - der kan de ikke gøre gavn - men på landet og "hakke og luge roer" JA.
 
 
16.09-2007 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2007 | 09:59 af TheSocialdemocrat
Kære Danny Hedegaard.

Tusen tak for endnu engang venlige kommentare til min blog. Jeg kan forstå på dig at du vil gører vise ting anderledes og det er også helt fint. Vi skal jo ikke bar hele tiden mene det samme og slide lårerne af hinanden.

Men jeg er nu alligvel meget bekymret ved tanken om og lade de unge være alene med bønder og fisker og så ovenikøbet på samtid! Det tror jeg du lige skal tænke over engang mere og du vil indse at det kan vi som ansvarsbeviste socialdemokrater simpel hen ikke gå med til. Det der med stalluft i næseboerene syntes jeg også er lige skrap nok. Det grænser jo nærmere til totur lige som Erik Willumsgarad vil bruge træhest.

Næh hvis vi skal vinde de unge menskers hjerter og jerner så skal vi gå lidt nænsomme tilværks. Din grundide om og lade dem udfolde sig kreative på landet og for dens skyld også på vandet syntes jeg stadig godt om. Ja jeg syntes nærmest den er genialsk men som sagt må vi som en ufrasvigelig betingelse kræve at der kommer pædagoger med. Elles er det overhængende risiko for og blive en buhmerang som vi aldrig skulle have rørt ved.

Så slutte du med om vi skal spise frokost på Nørrebros Runddel. Det er skam pænt ad dig men jeg har desværre en anden aftale idag så vi må nøjs med en virtuelt en af slagsen. På forhånd velbekom!

Mange venlige hilser

TheSocialdemocrat
 
16.09-2007 | 10:41 af Lars Nielsen
At du er socialdmeokrat fornægterv sig ikke, du aner jo ikke en pind om bønder og arbejdejderes arbejde på landet:

Det hedder IKKE - ud og hakke roere - hvis du mener roer på marken ude på landet.

Det hedder heller ikke at "lure" i roerne, så får du måske kun en skideballe ellers en på skrinet

Hakkejern er nu heller ikke betegnelsen

Selv om det er en kostald hedder det sgu ikke "at muhe ud i stallene"

Du trænger vist selv til et ophold på landet ?
 
 
16.09-2007 | 11:01 af Eva Adamsen
Hahaha, Strangelove, ja, hvad forstand har bønder egentlig på agurkesalat?;-)

TheSocialdemocrat vil gerne være debattør, og Helle Thorning Schimdt vil gerne være politiker.:-)
 
 
16.09-2007 | 12:07 af Lars Nielsen
@ Madonna

Yep som Oswald Helmuth sage:

komikeren vil være tragiker

trgikeren vilk være komiker

og Jens Otto vil være politiker.

RIP
 
 
16.09-2007 | 12:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2007 | 14:02 af Hardy Mathiasen
Nej Per ingen stoette til de tosser her fra mig.

Men da du Per jo plejer at stoette de smaa terrorister fra whisky baeltet kunne du jo passende gaa ind og agere stoette pædagoger for dem.

Med det lort du kan lukke ud her er jeg sikker paa du er god til at svinge en moejgreb.
 
 
16.09-2007 | 14:56 af Danny Hedegaard
Min kære ven -TheSocialdemocrat

Alt denne sprudlende inspiration til nye løsninger på den autonome plage har jo afstedkommet en hel kædereaktion af gode ideer til nye ikke voldelige civiliserede løsningsmodeller til hvordan borgere og by kan få trygheden - ro og orden tilbage i deres kvarterer - hvor er det dog dejligt at opleve denne konstruktive deltagelse i denne tråd du så succesfuldt har startet!

Men - TheSocialdemocrat - ethvert program til resocialisering af kriminelle - socialt utilpassede aktivister og ekstremister der har deres rødder i storbyen med omegn må nødvendigvis tage højde for sådanne personagers socioøkonomiske oprindelse?

Her har vi en udfordring i vores bestræbelser på at hjælpe de unge mennesker ud af deres vildfarelser -  hjælpe dem ind på det rette spor som fremtidige nyttige ydende samfundsborgere.

Nok vil et ophold på landet og på havet kunne have en helt enorm positiv indflydelse på udviklingen af de unges konstruktive sociale færdigheder - færdigheder i at vise hensyn til andre - finde sin plads som vi andre i det folkelig fællesskab - men vi må ikke glemme at de hos landmænd og fiskere vil blive udsat for et sådant kulturchok at der er risiko for at de vil miste tråden bagud til den verden de kender - den verden de oprindeligt identificerede sig med?

Den risiko må vi virkelig holde os for øje - det uanset vores i øvrigt fortræffelige projekt!

Hvis de unge mennesker har for lange uafbrudte ophold på landet og på havet uden perioder imellem hjemme i deres egne socioøkonomiske omgivelser, vil der opstå en risiko for at vi sluser identitsløse og rodløse unge tilbage til samfundet - samfundet i storbyen?

Derfor vil jeg yderligere foreslå at programmet udbygges med et aktivitetsprogram i deres egne socioøkonomiske omgivelser, hvor de får en uge væk fra landet og havet med jævne mellemrum.

Inspireret af visse af byens ellers gode og nyttige borgeres ret uheldige adfærd har jeg et forslag til et sådant aktivitetsprogram?

Der er en del af vore hundeluftende medborgere der har en påfaldende evne til som en tyv i natten at liste væk efter at deres hunde har efterladt sig hunde høm hømmere i naturligt ærinde - når nu denne uskik er en sådan plage for byen - så kunne de unge autonome på udgang/hjemtur passende sættes til at trave byen tyndt for at fjerne sådanne efterladendenskaber inden at turen igen går tilbage til arbejdet på gårde og fiskekuttere.

Jeg trådte selv i en sådan hunde fæcalie i forgårs - tænkte straks - her kunne de autonome gøre en nyttig indsats?

Man kunne så overveje din indvendig TheSocialdemocrat mod at lade dem arbejde i staldene - efter en sådan indsats i egne socioøkonomiske miljøer kunne man fritage dem for staldluften en uge efter deres tilbagevenden til det landlige resocialiserings program?

De unge har jo fået velmente gratis råd af en dyr stjernekommunikationsrådgiver som vi andre almindelige dødelige aldrig kunne få råd til at gøre brug af - de utaknemmelige skarn fejede alle de gode råde af bordet:-(

Jeg er ganske vist kun amatør kommunikationsrådgiver - men mine råd er også gratis - brug dem gerne:-)

Lær af spejderne - de har som en del af deres identitets og imagepleje med succes gennem årtier dyrket den gode gerning som gode samfundsborgere - de autonome kunne vinde meget ved at drage lære - desværre er der ikke umiddelbart udsigt til at de gør det?

Men enhver idealistisk pædagogisk indsats bygger jo på aldrig at give op - bygger jo på troen på at for selv de tilsyneladende mest håbløse tilfælde, der er der lys for enden af en meget lang sort tunnel!

De unge autonome skal bare lige igennem 8 - 12 måneders genodragelse på landet - på havet og lejlighedsvis afvekslende med nyttige aktiviteter som af mig foreslået i deres egne socioøkonomiske oprindelses miljøer.

Hvem ved - måske lykkes programmet så godt at de autonome og spejderne kan gå sammen om en fælles multikulturel magfoldigheds "ungdomshus - spejderhytte" - sikke en fusionskreativitet der kunne komme ud af et sådant samarbejde?

Tak - TheSocialdemocrat for at du fulgte min opfordring til at følge op på min ide - måske vi er på vej til at finde løsningen - sørme om ikke tråden er kommet med på listen over mest debatterede;-)

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
16.09-2007 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2007 | 15:48 af Danny Hedegaard
@Johnsen

Prøv at overveje kontekst, form og stil en ekstra gang - måske læse de øvrige blogs TheSocialdemocrat har skrevet - så tror jeg på at du vil få den opfattelse at stavefejlene er bevidste satiriske virkemidler:-)

Der er så megen alvor i debatterne blandt bloggerne på Avisen.dk - vi prøver os såmænd bare med lidt satirisk kreativitet til en afveksling - håber ikke det forstyrrer nogens mission i debatten - de kan tage det helt roligt - satiren kommer næppe nogensinde til at dominere over alvoren hos de toneangivende stridende bloggere?

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
16.09-2007 | 15:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.09-2007 | 18:35 af TheSocialdemocrat
Jeg siger selv så mange tak til dig - kære Danny Hedegaard!

Du opføre dig i mange hensyn som en rigtig kammerat og har nogen meget spændende ideer og dine sammenligninger med spejder syntes jeg er ganske tankesvækkende. Måske kunne de unge autonome også falde helt godt til på landet efterhånden som de andre estiske også bliver flyttet der ud sådan som jeg jo har forslået i et tidligere indlæg. En spejderhytte vil de jo nok ikke kunne nøjes med men vi kan nok også sagtens finde nogen passende huse til dem som belønning for god medhjælp og først og fremmest for at blive nogen gode kammerater som vi kan stole på og bruge til noget.

Du ønskes held og lykke med at få dine mange ideer ført udi livet med mange hilser igen fra

TheSocialdemocrat
 
16.09-2007 | 19:00 af TheSocialdemocrat
Desværre skal det så også siges at det åbenbart ikke er ikke alle som er lige så venlige som Danny Hedegaard og man kan godt blive hel ked af det på andre kammeraters vegne når nogen indsinurerer at man skulle være ordblind og hvad ved jeg? Du godeste vor må det være nogen små sko nogen kan gå i hvis man vil hænge sig i om nogen i farten komme til at lave slåfejl på sin blog. Det kan jo ske for selv den bedste og desuden skal det ikke holde nogen tilbage for og blogge. Ihvertfald ikke hvis de er nogen gode kammerater og har noget godt på hjertet. Det er jo også derfor at vi socialdemokrater ikke går så meget op i og prioriterer udenadslærer og deslige men meget mere ser på om børnene bliver til nogen gode demokrater som ved hvad der er bedst for sig selv og alle de andre.
 
16.09-2007 | 22:26 af Danny Hedegaard
Måske vi skulle være seriøse et øjeblik:-)

Er denne relativt store interesse for denne blog der udvikler sig pænt hurtigt måske udtryk for en interesse for en underrepræsenteret genre i blogosfæren på Avisen.dk - humor og satire?

Er det måske tilfældet at en del af trafikken er ny og ret ukendt med blogosfæren på Avisen.dk

Repræsenterer noget af trafikken måske den bredere del af læserskaren der sædvanligvis fravælger blogosfæren på Avisen.dk på grund af en overrepræsentation af meget seriøse debatter om et ret indskrænket antal ret forudsigelige emner af særlig interesse for de i selvsamme debatter særligt engagerede debattører?

Jeg tror at det ikke er utænkeligt at svarene på et, flere eller alle spørgsmål er ja?

Hvis jeg har ret kunne det så give redaktionen anledning til at overveje om de skulle iværksætte særlige incitamenter til at bloggere med en skarp satirisk og udpræget humoristisk pen kunne føle sig særlig ansporet til at blogge satirisk på Avisen.dk?

Gerne blogge der spider emnespecifik - bare de afbalancerer hinanden sådan at vi ikke skal have en krig på hvilken satirisk fløj der dominerer den anden:-)

Eksempelvis?

En fiminist blog

En mandschauvinist blog

En samfundssatirisk blog

En blog med subkulturel satire - Ungdomshuse - Christania etc etc

En blog med kendis satire

En blog om kultur satire

Forskellige spidende fløjpolitiske satire blogge

En blog med global satire  - om verden omkring os - os i verden

En blog med mediesatire - om Nyhedsavisen - dennes konkurrrenter - ingen undtaget

Fortsæt selv remsen?

Satire appellerer langt bredere end dagsaktuel politik - de fleste kan lide satire og sætter pris på god humor - måske kunne en blogosfære med et mere udpræget indhold af satire tiltrække et nyt og bredere publikum - et publikum der kunne tænkes på sigt også at interessere sig mere for den type debatter og blogs der pt dominerer blogosfæren på Avisen.dk - interessere sig også for disse debatter - når nu de er begyndt at besøge blogosfæren af anden interesse - noget de ikke gjorde tidligere af den grund at blogosfæren er emne - ensidigt domineret og flersegmenteret underrepræsenteret?

Måske redaktionen skulle efterlyse gode satiriske bloggere - udskrive en lille konkurrence med symbolske præmier - såsom rødvin - en middag for to - noget i den dur - oprette quickpolls på bidragene og iagtage hvilken modtagelse bidragene får hos publikum?

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 45 | 42.455 | 199
Siden | 18. april 2007 16:36
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites