|
|
09.11-2008 | 10:31
af
Flemming Jensen
Dagens meddelelse fra politiforbundet er, at man er utilfreds med alt for mange klager over politiet.
Derfor kræver politiforbundet, at det bliver sværere at klage over politiet, og dels at statsadvokaterne får nemmere ved at afvise klager som grundløse.
Og med god gammeldags spin gør politiforbundet opmærksom på, at det er "autonome" og "christianitter" der indgiver en masse urimelige klager.
Jeg gætter på, at forslaget bliver stillet af Peter Skaarup senere på dagen.
Politiiet er fuldstændig som små børn. De prøver grænser af, og de har fundet ud af, at forældrene er fraværende og ikke stiller nogen grænser. Og de bliver ved til de finder grænsen. Desværre - L. Rasmussen - så tror jeg ikke, at der vil blive sat grænser for politiets adfærd i de kommende mange år. Det vil kun blive værre og værre. |
|
| |
|
|
09.11-2008 | 10:39
af
L. Rasmussen
| Netop, Flemming. Det var den udmelding fra politiforbundet, der fik mig til tasterne. Jeg er helt enig i din analyse, nemlig at de prøver grænser af, og derfor mener jeg, at de skal have utvetydigt at vide, at nu har de langt overskredet grænsen. Jeg vælger at være optimist og tro på, at man kan råbe nogle politikere op, så skredet mod en politistat bliver stoppet NU. |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:00
af
Karin Bennedsen
Politiets politiske spil for at få mere magt og penge er efterhånden så himmelråbende åbenlys, at det burde få alle tænksomme mennesker til at protestere.
Desværre ser vores politikere ikke risikoen ved at spille med på politiets spil og på den måde at være med til at gøre politietaten til en stat i staten.
Jeg er meget skuffet over, at Socialdemokratiet er med på den vogn. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:16
af
Kaj jensen
Ja, hvor vover PET sådan at anholde terrorister, som herefter i en retsal, bliver vurderet til at være så farlige, at de bør sendes i fængsel i flere år...Det er jo klar manipulation...
Men jeg er dog enige med andre i, at det er noget klynk, at politiet nu vil ha set på klagemulighederne. Det er klart uacceptabelt, hvis man begynder, at sætte restriktioner op, for at folk kan klage, eller kræver betaling for det. Politiet har et magt monopol, og så må de finde sig i, at der også bliver klaget over dem. Det kan ikke være anderledes. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:23
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 11:16 | af Kaj jensen (KJ1977) "Ja, hvor vover PET sådan at anholde terrorister, som herefter i en retsal, bliver vurderet til at være så farlige, at de bør sendes i fængsel i flere år...Det er jo klar manipulation..."
Der er ingen, der har det fjerneste imod, at PET anholder terrorister, og da slet ikke, når de senere kan dømmes. Men det er tankevækkende, at man altid foretager anholdelserne netop, som politikerne skal behandle sager, der vedrører politiet eller PET. Ikke et par måneder før, ikke et par måneder efter, men hver gang lige præcis, når det kan give flere kroner eller flere beføjelser. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:34
af
Kaj jensen
9. november 2008 11:23 | af L. Rasmussen (Stop-AFR)
Og? Så længe det ikke er afgørende for, om man anholder og sigter folk, så er det da ligegyldigt. Det er jo ikke meget anderledes, end når folk gir den en ekstre skalde, i den måned, de ved de skal forhandle løn. Men man bliver jo vurderet, på hele året, og så længe de handlinger, ikke sker p.g.a. timing, så er det for mig ligegyldigt. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:49
af
Karin Bennedsen
Hvilket parti er politiets ivrigste medspiller og som scorer stemmer i meningsmålingerne, hver gang politi eller PET laver en spektakulær aktion?
Jeg tror ikke vi kan blive uenige om, at Dansk Folkeparti har den klart største interesse i at støtte politiet, også når det drejer sig om flere ressourcer, her sidst med 850 millioner, som man bevilger i blinde.
Politireformen er en kæmpefiasko, og alene det, at man ikke samtidig nedsatte en uafhængig instans, der kan tage sig af klager over politiet, viser jo bare, at de magtfulde topfolk indenfor etaten, har for meget at sige.
Hele reformen burde gennemgås med tættekam af et dygtigt konsulentfirma, som kunne hjælpe de inkompetente politidirektører med at få den på skinner. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 11:58
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 11:49 | af Karin Bennedsen (KarinB) Du har helt ret. Man må undres over, at det ikke har været en selvfølge, at politiets rutiner både før og efter reformen har været analyseret af en uvildig instans.
Jeg undrer mig endnu mere over, at netop denne del af den offentlige sektor er mere eller mindre uden for og ude af kontrol, når VKO (og vist også de tiloversblevne tosser fra NA) i går ville smide 9 millioner gode skattekroner efter yderligere kontrol af personalet i Udlændingestyrelsen. Et fuldstændig meningsløst pengespild, der alene har til formål at foregøgle, at man fører en "fast og fair" udlændingepolitik, mens det strømmer ind over grænserne med udlændinge (26000 alebne i sidste kvartal) og nu også deres familier. Det skal se ud, som om grænserne er hermetisk lukkede, Metockdom eller ej, og man vil gøre meget for at skjule virkeligheden for at opretholde det image, som mange vælgere er hoppet på i 2001, 2005 og 2007. Men nu går DEN heller ikke meget længere. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 12:04
af
Karin Bennedsen
9. november 2008 11:58 | af L. Rasmussen (Stop-AFR)
Vi er efterhånden mange, der i meget lang tid har gjort opmærksom på, at der i de seneste år nærmest har været en ladeport åben for indvandring. Men uanset, hvor meget man skriver om det, så er den typiske reaktion fra DF'erne en larmende tavshed.
Man kunne næsten fristes til at mistænke dem for at undertrykke bevidstheden om den store indvandring, for hvis de ville erkende den, ligesom vi andre, ville det måske være det samme som at indrømme, at deres elskede DF svigter dem.
Undskyld, sidespringet fra politidebatten :o) |
|
|
|
|
09.11-2008 | 12:18
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 12:04 | af Karin Bennedsen (KarinB) Det var vist mig selv, der lagde an til sidespringet... :-)
Men på sin vis hænger de to ting sammen. Når DF ikke kan køre hårdt på med udlændingepolitik, kommer politirelaterede sager påfaldende handy på banen. Et parti, der lever af visse menneskers irrationelle frygt, kan jo enten slå på faren for oversvømmelse af udlændinge eller oversvømmelse af kriminelle og så smide skattekroner rundt for at forestille at redde landet fra en imaginær faretilstand. Det er ret fantastisk, at der ikke er et par kritiske journalister, der sætter fokus på, at indvandringen aldrig har været større og den personfarlige kriminalitet aldrig lavere - og alligevel smider man om sig med penge til nyttesløse formål (bortset fra den nytte de gør for DF's image). |
|
|
|
|
09.11-2008 | 12:28
af
Karin Bennedsen
9. november 2008 12:18 | af L. Rasmussen (Stop-AFR)
Helt enig. Desværre er det, at styre landets befolkning ved hjælp af frygt, jo ikke kun noget DF gør. De gør det bare lidt mere åbenlyst end regeringen.
Det er ulykkeligt og ødelæggende for samfundsudviklingen, innovationen og folks lyst til at udfolde kreativitet, når frygten ligger som en udefineret trussel og lurer i underbevidstheden. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:45
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 13:36 | af Skrat Skratteret (Kvæulanten) Og nu vi er i gang, kan vi fratage dig din stemmeret. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 13:58
af
L. Rasmussen
Skvat,
Jamen, det kan da kun glæde mig, hvis du bor i udlandet og derfor ikke kan stemme her til lands. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:14
af
Lars Nunnegaard
| Uanset om en politianmeldelse er reel eller ej, bør den ikke smides væk. Den skal registreres og arkiveres, men kunne findes frem ved forespørgsler jævnf. loven om offentlighed i forvaltningen. |
|
| |
|
|
09.11-2008 | 14:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:20
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 14:14 | af Skrat Skratteret (Kvæulanten) Du har åbenbart overhovedet ikke forstået pointen i oplægget i denne tråd og den første - seriøse - diskussion af problemet. Det er NETOP, at politiet og PET optræder på en måde, så de reelt blander sig i politik.
Hvis du har ordentlige argumenter at fremføre om det emne, skal du være velkommen. Men jeg gider ikke dine troll indlæg, og emnet er for vigtigt til, at dit vrøvl skal afspore debatten. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:24
af
Nikolaj Damgaard
Denne muligvis bortkomne politianmeldelse synes at have så stor opmærksomhed, at den er selveste omdrejningspunktet for kvalitetsbedømmelsen af politiets arbejde. Jeg må opfordre indsenderen til at genfremsende en kopi, så vi kan få dens symbolværdi erstattet af en praktisk værdi.
Karin B. har følgende kommentar 11.49: "Hele reformen burde gennemgås med tættekam af et dygtigt konsulentfirma, som kunne hjælpe de inkompetente politidirektører med at få den på skinner." Men vil KB så acceptere resultatet, eller vil hun også udpege det "dygtige konsulentfirma" ? Og vil hun acceptere et kommissorie, der ikke er forfattet af Enhedslisten? |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:32
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 14:24 | af Nikolaj Damgaard (Damse) Det ville også klæde dig med større seriøsitet. Når KarinB foreslår et konsulentfirma, er det vel, fordi hun mener, at det er en god ide. Når hun ikke sætter navn på, er det jo nok, fordi hun ikke mener, at hun skal blande sig i det. Og hvorfor i himlens navn skulle en erklæret socialdemokrat dog ønske sig kommissorium udarbejdet af Enhedslisten, som i øvrigt ikke har nogen reel politisk indflydelse?
Det ville være mere interessant, hvis du tog forslaget alvorligt og fortalte om din egen holdning til det. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:35
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 14:22 | af Bitten B (BittenB) Ja, Bitten, den affære er muligvis et led i hele dette problem. Men jeg synes, at den bortkomne politianmeldelse har fået tilstrækkelig behandling i de sidste mange måneder. Så den behøver vi vist ikke tage en gang til. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:42
af
Nikolaj Damgaard
LR Hvad mener du med seriøsitet?? Er mit indlæg da ikke emneorienteret? Jeg vil både kalde det emnerelevant og endvidere proaktivt.
Men hun kan da nok svare selv, tror du ikke? Det er jo let, - der er fire muligheder : Ja-Ja, JA-Nej, Nej-Ja og Nej-Nej.
Min holdning til konsulentvirksomheder er helt generelt tommelfingeren nedad, når det drejer sig om organisation og ledelse. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 14:54
af
Nikolaj Damgaard
Skrat Enig. Og de ved udmærket, hvem der betaler regningen og efter veludført LOYALT arbejde anbefaler dem til næste opgave. |
|
|
|
|
09.11-2008 | 17:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 20:13
af
Flemming Jensen
@9. november 2008 10:31 | af Flemming Jensen (EFJensen)
Allerede i formiddags kunne jeg forudse, at Peter Skaarup ville gøre politiets forslag til sit eget. Det gjorde han så i aftenens nyheder. |
|
| |
|
|
09.11-2008 | 20:19
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 20:13 | af Flemming Jensen (EFJensen) Jeg bemærkede det, og kippede med hatten for din forudsigelse :-) |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 20:22
af
Flemming Jensen
Samtidig kunne DF få regeringen til at gå i panik - igen.
Nu laver man lovgivning af hensyn til een mand - eller to kan man sige, dels af hensyn til Kurt Vestergaard og dels af hensyn til den tuneser, der ikke er udrejst.
Provokerende som han var - og her taler vi om tuneseren - som havde den frækhed at kræve, at han skulle stilles for en dommer - og dømmes. Som om det ikke er nok at være dømt af PET og VKO.
Bortset fra det.
Jeg så gerne, at man så lidt bredere på problemet. Mange kvinder har store problemer med at få tilhold fra voldelige mænd - ja indimellem mænd, der er dømt for mordtrusler. Det ville være passende for DF, hvis de interesserede sig mere for den problemstilling, og sikrede, at det blev nemmere med tilhold, og at politiet var en smule mere på tæerne, når mændene overtræder tilholdet.
Men så får de vel problemer med Søren Krarup, der vel også mener, at biblen giver manden ret til - i ægteskabets hellige navn - at pande (eks)konen een på hovedet for et godt ord. Eller er det kun børn der må revses i hans verden? |
|
| |
|
|
|
|
09.11-2008 | 20:24
af
Flemming Jensen
@9. november 2008 20:19 | af L. Rasmussen (Stop-AFR)
Det var nu mest ment som en sjov bemærkning. Eller måske nærmere en tragikomisk konstatering. |
|
| |
|
|
09.11-2008 | 20:29
af
John Andersen
9. november 2008 20:13 | af Flemming Jensen (EFJensen)
Det er nok fordi, du er spindoktor for DF, Flemming Jensen. Du er afsløret! :) |
|
|
|
|
09.11-2008 | 20:31
af
L. Rasmussen
@Flemming Jensen
Det var også en sjov (imaginær) hat, jeg kippede med :-)
Med hensyn til dit indlæg 20:22 er vi helt enige. Igen må jeg sige, at det er overpinligt, at journalisterne bare holder mikrofon, når politikerne laver sådan et stunt. Og det er fornærmende, at samme politikere tror, at vi hopper på sådan et spil for galleriet. Stor ståhej for en enkelt mand, som jeg er mere end sikker på, PET har mandsopdækket - også i dag. For hvis tuneseren virkelig har været involveret i mordplaner, så slipper de ham ikke af syne under hans tålte ophold. Men de spiller igen igen med på den politiske dagsorden. |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 20:55
af
Flemming Jensen
@9. november 2008 20:31 | af L. Rasmussen (Stop-AFR)
Du har ret - især i forhold til mikrofonholderiet, der bliver stadig værre i den danske presse/TV.
Du har også ret i forhold til PET, som vel sagtens har tippet BT.
Desværre tror jeg ikke du har ret, når det drejer sig om befolkningen. Jeg kan se, at du bor i København, og jeg ved ikke hvor meget du kender til verden i den danske provins. Der virker den - mikofonholderiet - enkeltsagslovgivningen - de store armbevægelser (somme tider uden indhold). Og det er i provinsen, at valgene er blevet vundet af VKO - og tabt af oppositionen.
Siden Anker Jørgensen har statsministrene haft deres udspring i det jyske (Schlütter, Nyrup, Fogh). Af samme årsag tror jeg ikke, at Helle Thorning kan vinde et valg - ligesom at Lars Ulykke ikke kommer til at vinde valg, hvorimod Lene Espersen står godt og Villy Søvndal står godt, fordi de er jyder.
Jeg betragter Lene Espersen som middelmådig politiiker - skal jeg starte med at nævne politireformen - og så opløsningen af retssikkerheden - osv. - men hun forstår, hvad der rør sig i Jylland. |
|
| |
|
|
09.11-2008 | 21:09
af
L. Rasmussen
@ 9. november 2008 20:55 | af Flemming Jensen (EFJensen) Det kan godt være, at du desværre har ret i, at man ser anderledes på tingene i København end i provinsen. Statistisk kan det godt ligne næsten en naturlov, at statsministre skal være jyder. I USA var det også en naturlov, at præsidenten skulle være hvid og helst protestant. Indtil i tirsdags. Så jeg tillader mig at håbe, at der er chancer for en øbo her i landet.
Men du har ret i, at det er et sejt træk at udrydde misforståelser og 'opdrage' til selvstændig kritisk tænkning rundt omkring, og måske sværere jo længere man kommer fra (universitets)byerne. Det går så meget langsommere, når vi har en opposition, der gang på gang lader oplagte muligheder for at udstille VKO-hykleri, overbureaukratisering, kontrolhysteri, pengespild og fornægtelse af realiteterne gå fra sig. Det gør det ikke nemmere, at pressen lader Danmarks svar på Sarah Palin føre sig frem med udokumenterede oneliners og i vidt omfang nedtoner oppositionens initiativer. I dag har selv Politiken en leder, hvor de giver Pia K æren for at opfordre til at sætte gang i offentlige anlægsarbejder, selvom vi, der følger blot en smule med, ved, at det var Helle Thorning, der (gen)lancerede det tema under åbningsdebatten. Og det er ulideligt, at det - ligesom i USA i øvrigt - i denne regeringstid er blevet in at dyrke ignorance og yt at anerkende viden og indsigt. |
|
|
|
|
|
|
09.11-2008 | 21:24
af
Flemming Jensen
| Danmarks svar på Sarah Palin - den var god :-) |
|
| |
|
|
|
|