Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

LiberalDekadence

15. marts 2011 09:03
Visninger  [2705 ]   Debat  [133 ]

Liberal Dekadence

Jævnfør Isabella Balkerts indlæg - her lidt mere om Partiets leders niveau.

Partileder (Anders Samuelsen) amok på pressen

Efter landsmødet 5-6 marts 2011 gik partiets leder (tidl. folketingsmedlem for Radikale Venstre) verbalamok på medierne. Han blev sur over, at medierne kritiserede partiets folketingskandidater for at være hentet ind i partiet på grund af deres »kendis-faktor«. Og han gik nærmest i koma over, at DR afslørede hans pjækkeri fra møderne i Horsens Byråd. Her havde han i 2010 et fravær på knap 60 pct. Han havde nemlig ikke tid. Han skulle holde politiske foredrag rundt omkring i landet. Og det tager han penge for. Hokus pokus. Eksempler:

»I bedriver Se og Hør - journalistik......«

»Du er komplet til grin..... Danmarks Radio er til grin med sådan et indslag, som dette her...... Det er en institution for røde lejesvende......«

»Det er det dummeste indslag, jeg har set på TV2 nogensinde......«

»Det passer ikke, det er noget I har konstrueret......« (om hans pjækkeri på 60 pct. af byrådsmøderne i Horsens).

»Vend lige siden til, så jeg kan se, om du har vat i ørerne......«

Desuden beskyldte han TV2´s Henrik Qvortrup for at have et overforbrug af kokain......!!!

Hentet fra:

http://www.freewebs.com/politikerlede/nyalliance.htm

 

Per H. Christiansen, Peter Forchhammer, Kristian Mortensen og Lars Nunnegaard har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
15.03-2011 | 09:32 af Lars Nunnegaard
Ren panik fra Anders Samuelsens side som må tilskrives , at han er ved at blive afsløret som en selvcentreret person.
 
 
15.03-2011 | 09:45 af Ole Halvorsen
Ja, Nunne,og med ham 'afklædt' vil "Liberal Dekadence" forhåbentlig lide samme skæbne.
 
 
15.03-2011 | 09:47 af Lars Nunnegaard
Det må vi håbe, men folk vil bedrages!
 
 
15.03-2011 | 09:53 af Ole Halvorsen
Ja, men der er vel en grænse for den slags politiske Masochisme.
 
 
15.03-2011 | 09:55 af Lars Nunnegaard
Ja, det har du ret i. Men han fører sig godt nok frem med sine disciple for den hele befolkning.
 
 
15.03-2011 | 10:29 af Ole Halvorsen
Ja, Nunne,men for eksempel, så har ”The Migthy Midget,” Simon Emil Ammitzbøll, jo dels travlt med at varetage homoseksuelles ret til adoption og kirkelig vielse og dels med at afskaffe racisme- og blasfemiparagraffen, ligesom vi jo heller ikke må glemme hans kamp mod ”Big Mother-samfundet” og Forbudsdanmark. Og når vi så oven i lægger den tid han bruger på at skifte meninger og holdninger, så, eh...
 
 
15.03-2011 | 09:58 af Lars Nunnegaard
Det er en ren " Swinger-klub"
iøvrigt anbefale.
 
 
15.03-2011 | 10:11 af Bitten B.
Anbefalet. Og sender Claus frie tanker en tanke. :-D)))
 
15.03-2011 | 10:14 af Lars Nunnegaard
Det var tankevækkende:o))))
 
 
15.03-2011 | 15:47 af Ole Halvorsen
Tak, Bitten.
 
 
15.03-2011 | 10:34 af Ole Halvorsen
Tak for anbefalingerne.
:-)
 
 
15.03-2011 | 10:38 af Bitten B.
Der er en naturlig forklaring på alting. :-))

http://www.b.dk/nationalt/anders-samuelsen-oensker-fri-hash
 
15.03-2011 | 10:47 af Carsten Svendsen
 
15.03-2011 | 11:17 af Ole Halvorsen
Ja,'Topstyring og Hash' Carsten og Bitten, det er noget af en cocktail.
Men det passer jo til, hvad jeg kalder "Liberal Dekadence"
 
 
15.03-2011 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 15:30 af Ole Halvorsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
15.03-2011 | 15:36 af Ole Halvorsen
Du har naturligvis ret til din mening, men dine udtalelser understrger blot, hvorfor jeg benævner partiet:"Liberal Dekadance."
Din profil her på Avisen fortæller ikke meget om dig, men fotografiet passer sikkert til din profil.
 
 
15.03-2011 | 14:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 14:08 af Finn M
Sjovt:
For et par dage siden var du absolut ikke LA medlem, kendte dårlig nok til partiet.
Pludselig i dag ved du 99% hvor meget Samuelsen har fået i honorar og hvor tit?????
 
 
15.03-2011 | 15:45 af Ole Halvorsen
Tak, Finn.
 
 
16.03-2011 | 04:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:40 af Finn M
Vi er nogle der har et arbejde der kræver mellem 6-10 timer dagligt og har ikke tid til at undersøge alle Facebook, 180 grader + 10 andre netaviser er vi så udelukket fra at komme med en kommentar efter din mening????? Det lyder som om du ved alt. Hvorfor søger du så nye oplysninger her på avisen.dk? ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
 
 
16.03-2011 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 18:43 af Finn M
Men alt dette vidste du jo i forvejen. Så læg du dig bare til at sove igen.
Det er ok du sover jo om dagen så ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzz
 
 
15.03-2011 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 14:11 af Isabelle Mandel
Det må du vist lige bevise, Claus. Du kan ikke sådan slynge om dig med beskyldninger uden at kunne dokumentere dem.
 
 
16.03-2011 | 04:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 14:16 af Kristian Mortensen
Ole
Anbefalet
Ofte er sammenhængene mere grotesk absurd tragikomiske end man kunne frygte
Faktisk er A-kraftulykken i Japan jo udtryk for når de "frie" markedskrafter for lov at styre uden nævneværdig statslig indblanding eller de samme er gennemkorrumperet, for en række ting som kunne have forhindret ulykken med en mere uvildig og ikke inhabil kontrol funktion ville nok have krævet mange forbedringer på værket
Og desværre er det jo den retning som kapitalfondspartierne, VKR+LA, DJØF'erne, EU osv også vil have Danamrk i retning af, blot se på finanstilsynets manglende indgriben overfor div banker før de krakkede, det var jo Anders Fogh der skiftede folkene i finanstilsynet ud med nogle som hans fiansielle bagmænd godt kunne lide
Hvis man tor at der bliver mindre af den slags med LA så er man godt nok dummere end politiet tillader
Og kun værre bliver det med den uholdbare vækstilosofi som VKR+LA, EU og kapitalfondene jo forfølger, profitten skal op, men i realiteten er det jo netop ikke til gavn for middelklassen, deres indkomst stagnerer
http://avisen.dk/blogs/frietanker/the-matrix-paa-dansk_29490.aspx
13.03-2011 | 17:53 af Kristian Mortensen
Problemet er at forudsætningen for denne rigdomsforøgelse hos de rigeste 5% er at energiforbruget også skal skrues op, deraf bla flere A-kraftværker
Men liberalisterne hylder jo individualismen nærmest som en helligdom, altså alt skal være hver ene og alenes opgave at klare sig selv, og desværre går det den vej, men nu kommer det absurd tragikomiske for når naturen hævner sig på os, med dette svineri, så rammer det os alle, kollektivt, uha kollektivt det var et ord de liberale ikke lunne lide, det må gøre ondt.
 
 
15.03-2011 | 15:38 af Ole Halvorsen
Tak, Kristian.
 
 
15.03-2011 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 17:40 af Ole Halvorsen
Mange tak, Peter.
Ole :-)
 
 
15.03-2011 | 20:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 20:52 af Ole Halvorsen
Tak, Per.
:-) Ole
 
 
15.03-2011 | 20:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.03-2011 | 22:38 af Thomas Christensen
Suk. For at tage dine "argumenter" bagfra: Samuelsen beskyldte ikke Qvortrup for at bruge kokain. Se indslaget, lyt efter. Samuelsens kritik af pressen er 95% berettiget, hvilket vil sige, at pressen har 5% ret (til de talblinde, som nok er i flertal her: det er meget lidt). Det er befriende, at en politiker angriber pressen for manglende substans og inviterer til diskussion af politik.

Jeg er langt fra enig med Samuelsen, som er en socialdemokrat i forklædning, men i den forrykte danske politiske diskurs er han blevet til "ultraliberalist" og fanden selv. Samuelsen er moderat, fornuftig, velargumenteret, men lidt for glad for moder stat.
 
 
16.03-2011 | 07:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:20 af Thomas Christensen
Ikke i det politiske univers i Danmark. Men jeg kender da mig selv.
 
 
16.03-2011 | 08:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:22 af Thomas Christensen
Jeg forstår ikke din sidste sætning.
 
 
16.03-2011 | 20:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 08:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 09:50 af Ole Halvorsen
@Frie Tanker

Citaterne er korrekte fra siden:

http://www.freewebs.com/politikerlede/nyalliance.htm

Hvis du vil påpege ”faktuelle fejl” i deres ”basale research,” som du kalder det, så henvend dig til rette vedkommende.

Og med hensyn til din påstand om at jeg (måske) skulle være ”en rød lejesvend,som alene er ude i et polemisk ærinde,” så ”konkluderer” du både forkert og udokumenteret.

Med hensyn til dit Børsting citat, så vil jeg blot bemærke, at enhver der vil påstå, at journalistik ikke er et arbejde tydeligvis aldrig har prøvet, hvad et par døgns hektiske arbejde på et stort dagblad kan koste -både fysisk og psykisk.

Og da din betegnelse '”fuck-journalistik” udelukkende fortæller, hvilket niveau du befinder dig på, hvorfor og mod hvem og mod hvad skulle jeg dog ”forsvare mig”
 
 
16.03-2011 | 17:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 12:50 af Ole Halvorsen
Sig mig hvem du omgås, Anders Samuelsen...

A-kandidat hylder liberale diktaturer

Ole Birk Olesen, der er ny kandidat for Liberal Alliance, er tiltalt af liberale diktaturer som Hong Kong og Dubai, hvis økonomiske overflod vidner om den frie markedsøkonomis fortræffeligheder

http://www.information.dk/node/245667
 
 
16.03-2011 | 13:02 af Ole Halvorsen
Det lader til, at linket lige pludseligt ikke virker - beklager.
 
 
16.03-2011 | 13:55 af Ole Halvorsen
Så virker linket til Information igen.
 
 
16.03-2011 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 17:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 18:12 af Ole Halvorsen
@ Frie Tanker
"Mener du stadig at Hong Kong og Dubai er diktaturer?"

OK - en sidste gang, for Prins Knud:
Det er ikke mig, men Informations medarbejder, du skal henvende dig til. Jeg har henvist til artiklen og ikke andet. Hvad jeg mener om Hong Kong og Dubai, er ikke til debat her.
Men udtalelserne i Information er ikke til at tage fejl af.
 
 
16.03-2011 | 18:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 18:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 18:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 19:42 af Ole Halvorsen
@ Frie tanker
"Jamen, så skal jeg da nok sænke mine forventninger til mennesker som praler af en uddannelse som journalist."

Af blive beskyldt for at 'prale' for ærligt at udfylde info til min blok - af en person, der ikke bringer oplysninger om sig selv - og et fake foto - er vist den største omgang moralsk og intellektuel 'Striptease' jeg længe har set.
Jeg får helt ondt af Anders Samuelsen ved at vide, at du nu er med i "Liberal Dekadence."
 
 
16.03-2011 | 20:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 20:59 af Ole Halvorsen
Tak Per - det luner med en håndsrækning fra en, der som dig, sætter stor pris på den korrekte anvendelse af det Danske sprog.
Ole
 
 
16.03-2011 | 21:06 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:16 af Bitten B.
Pral siger manden, der det ene øjeblik praler af sin børneopsparing, det næste at han aldrig har fået SU og efterfølgenmde praler af de mange høje uddannelser ved militæret uden at ville rykke ud med nærmere info om hvad og hvor. Hvor en hurtig research på forsvarets hjemmeside viser, at samtlige højere uddannelser i forsvaret kræver en gymnasiel uddannelse. En gymnasiel uddannelse uden SU-bidrag? Sjovt nok har samme Claus SLET ikke ønsket at kommentere begrebet SU-bidrag, men blev stædigt ved med kun at forholde sig til, at han ikke havde taget lån, men taget "gratis" uddannelse i militæret som ifølge hans egne begreber jo ikke er spor gratis eftersom skatteborgerne betaler.
 
16.03-2011 | 21:33 af Ole Halvorsen
Tak, Bitten, de oplysninger tegner jo et noget andet billede af "Frie Tanker" - eller Claus, som han altså hedder - end det han prøvede at give udtryk for. Ak, ja, hvor længe var Adam i Paradis. :-)
 
 
16.03-2011 | 22:16 af Bitten B.
:-o))
 
17.03-2011 | 06:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.03-2011 | 07:25 af Bitten B.
Endnu et godt eksempel på de frie tankers frie fantasi.
 
16.03-2011 | 21:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:43 af Ole Halvorsen
Sådan, Per! Og her behøver man ikke en gang at "se igennem fingrene" for at fatte betydningen!
 
 
16.03-2011 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 21:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:27 af Ole Halvorsen
Ja, det tror jeg desværre du har ret i, Per. Og den kendsgerning umuliggør jo nærmest en debat som den med @Frie Tanker.
 
 
16.03-2011 | 22:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 22:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 23:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.03-2011 | 23:20 af tim ib
Ole. Det sjældent jeg kommenterer artikler herinde.

Men som den journalist du engang har været eller stadigt er bør du enten rette din artikel så citater og fakta passer, eller simpelthen bare slette den. Kan du ikke se det stiller dig i dårligt lys at bringe usandheder, eller i bedste fald fejl.
Det sådan set ligemeget hvor du har dine kilder fra. Hvis de ikke passer, kan du ikke bruge dem som et verbalt angreb på et hvilken som helst parti.
 
 
17.03-2011 | 10:46 af Ole Halvorsen
Hvis man med henvisning til et link, bringer udtalelser – pro eller contra – om nogen eller noget, så er det rent faktisk op til hver især at bedømme disse udtalelsers værdi.
Jeg har ikke bedt nogen om at godtage udtalelserne – det burde enhver selv kunne bedømme.
At jeg så – bortset fra denne henvisning – giver udtryk for min opfattelse af partiet og nogle af dets fortalere - ikke mindst med henvisning til citater, som enhver kan efterprøve – har ikke noget at gøre med at jeg er uddannet journalist – det er primært noget den såkaldte ”Frie Tanker” ophavsmand har svælget i via sine udtalelser om ”Fuck Journalistik.”
 
 
18.03-2011 | 01:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.03-2011 | 01:59 af Bitten B.
Tim hvad er det, der er forkert? Hvad er det, der bør rettes? Kan DU dokumentere, at det etr forkert? For så har stort set samtlige medier taget fejl. Noget af det har jeg endda set som klip på you tube.
 
17.03-2011 | 06:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.03-2011 | 13:56 af Jan Kauffmann
Claus hvor er du manipulerende. Med dit indslag om A. Samuelsens kokain oplysninger i forbindelse med Henrik Qvortrup.

Han sagde direkte i udsendelsen, at han har hørt ude i byen, at han har et stort overforbrug af kokain. Din manipulering er grotesk.
 
 
18.03-2011 | 14:02 af Martin Kjeldsen
At kalde Henrik Qvortrup et rødt kålhovede er helt grotesk. Det vil svare til at kalde Fjodor Dostojevskij en amerikansk modernist. det ville være mere passende og mere korrekt at citere Ralf Pittelkov, der i forbindelse med Qvortrups "afsløringer" af Naser Khaders sorte arbejde udnævnte ham "Danmarks ukronede konge af bullshit".
 
 
18.03-2011 | 14:06 af Martin Kjeldsen
Hvad er i øvrigt et OVERforbrug af kokain? Sidst jeg så efter var selv almindelig forbrug af kokain ulovligt og skadeligt. At d'herrer anvender udtrykket "overforbrug" mere end antyder, at de færdes i kredse, hvor det er helt almindeligt at forbruge kokain (altså til husbehov). Hvorfor skulle de ellers tale om overforbrug?
 
 
18.03-2011 | 14:08 af Jan Kauffmann
Lad mig bevise din grove manipulation ved et direkte link og ikke som dit krumspring link.
http://www.dr.dk/NU/player/#/deadline/6690 så starter det med kokain 5,30 minutter i udsendelsen.

Vil du have flere beviser for din manipulering:

Og han beskylder ikke det røde kålhovede for at have et overforbrug af kokain. Han siger, at hvis han (Samuelsen) påstod at have hørt, at Quortrup havde et overforbrug af kokain, så ville han (Samuelsen) også kunne afspore debatten, ændre pressens fokus o.s.v.
Claus han siger ikke som du skriver, at hvis han havde hørt, MEN AT HAN HAR HØRT I BYEN.

Så må jeg spørge om din A. Samuelsen er på kokain, for er man ikke i misbrugskredse så hører man vel ikke sådan noget.

 
 
18.03-2011 | 14:14 af Jan Kauffmann
Og slutteligt Claus, kan jeg måske konstatere, at der er din højre militære uddannelse, der har uddannet dig i denne form for manipulation med sandheden.
 
 
18.03-2011 | 14:17 af Jan Kauffmann
Men se lige på A. Samuelsen i live optræden, han er manisk og han øjne kunne vidne om en form for misbrug.
 
 
18.03-2011 | 14:18 af Helle Nielsen
Nej, Anders Samuelsen har selvfølgelig sine troværdige kilder, når han kommer med disse påstande.

For mig at se er han nu så inficeret af magtkamp, at han er blevet så stresset, at han er en fare for sig selv og sine tilhængere, den succes han troede han havde har allerede korrumperet ham så meget, at han falder for tilsvining af medier nu og siden vel af andre, han opfatter som modstandere. Tilliden til ham må krympe.
 
18.03-2011 | 14:21 af Jan Kauffmann
Hvis man handler samme sted kan ens kilde jo være troværdig.
 
 
18.03-2011 | 14:27 af Jan Kauffmann
De har ret, Samuelsen er vore tids Glistrup. Positivt er det bare ikke.
 
 
18.03-2011 | 14:20 af Bitten B.
Tak for at så konkret få den påstand manet i jorden. Men det er IGEN et eksempel på, at man aldrig skal stole på en smølf. De har vist været på smølfekursus og lært alt der er muligt mht løgn, bedrag og manipulation.

Og som en anden har påpåreget så kræver et overforbrug, at man mener at der er noget, der hedder et normalt forbrug af kokain. Og så hatr man vist afsløret sig selv som det flertallet ville kalde kokainmisbruger.
 
18.03-2011 | 14:25 af Helle Nielsen
Lad ham endelig blive ved med at fremture på sin utroligt maniske facon.
Hvis man ikke bryder sig om LAs politik, er der ingen der kan gøre det bedre og mere effektivt end netop ham.
 
18.03-2011 | 14:30 af Bitten B.
Næh LA behøver man ikke at bruge meget krudt på at bekæmpe. Det klarer den mand fint for dem. :-O)
 
18.03-2011 | 14:31 af Jan Kauffmann
Bitten, vi har nok alle snart set hvorledes den kære ultrablå Claus manipulerer alt så det passer ind i hans verden, uden skelen til hvor let det er at se manipulationen. Ud over at lære manipulationens kunst i militæret, gør den uddanellelse han modtog ham vel også naiv og godtroende over for sine egne ord.
 
 
18.03-2011 | 14:36 af Bitten B.
Det lader det til Jan. Men de er SÅ gennemsuelige uanset om de er politikere eller tilhængere. Deres manipulationer er SÅ nemme at gennemskue, og eftersom de kommer på stribe, stort set hver gang de ytrer sig, vil man altid tjekke deres argumenter for man køber dem. En ting er at DE benægter på trods af dokumentation, og på den måde glider af på det, selvom sandheden er lige for næsen af dem, men det bliver sgu svært at overbevise andre normalt fungerende vælgere. Jeg har tidligere kun hos et par psykopater oplevet den måde at reagere på.
 
18.03-2011 | 14:32 af Martin Kjeldsen
@Bitten

Det er ikke et direkte bevis på, at manden er misbruger selv,m men det mere end antyder, at kokainforbrug er helt almindelig i de kredse, som herrerne frekventerer, hvilket ikke kommer bag på mig. Allerede først i halvfemserne, da jeg af og til kom i samme kredse, var det helt normalt.
 
 
18.03-2011 | 14:33 af Jan Kauffmann
Tak for lidt insiderviden af ældre dato, og meget er nok ikke forandret, da man ved at kokain misbruget er steget voldsomt.
 
 
18.03-2011 | 14:37 af Martin Kjeldsen
Ja, i visse kredse. Det kræver økonomisk overskud at holde et kokainmisbrug kørende. Et gram koster rask væk 500 kroner på gaden i de større byer, og kokain er stærkt vanedannende. Et stirrende blik, manisk opførsel og dråber af koldsved på panden er i øvrigt de sikreste tegn på kokainmisbrug. Men det kan altså også betyde, at man har bipolare træk i sin personlighed, altså er lettere manio-depressiv, og det er jo ikke nogen skam.
 
 
18.03-2011 | 14:41 af Helle Nielsen
Jeg synes også at hans opførsel de sidste måneder får det til at ligne.
Hvad hjertet er fuldt af, løber munden let over med.
 
18.03-2011 | 14:45 af Jan Kauffmann
Martin, dine to forslag til hvorfor et menneske er manisk, stirrende blik og øvrig karakteristik er rammende. Vi kan jo ikke udtale os om hvad han gør, som han gør om andre. Men der er nogle træk der vækker alarm og uro, når de er hos en politikker i Folketinget og forsøger at være en folkeforfører.
 
 
18.03-2011 | 14:52 af Martin Kjeldsen
@Jan

Jamen, der er jo ingen grund til at sætte noget i gang uden grund.

Hvis du husker tilbage på en ung Anders Fogh i Schlüter-regeringens sidste dage, så havde han også et gennemborende, næsten dæmonisk stirrende blik. Man så ham stort set aldrig blinke. Senere har han fortalt, at det var fordi hans rådgivere havde fortalt ham, at et "fast blik" virkede mere troværdigt. Senere vænnede han sig af med det, og nu ser han rimelig normal ud. han har stadig et intenst blik, men han er jo altså også idealist ud over alle grænser, og idealister er altid en smule maniske.

Bertel Haarder er erklæret bipolar. Han har åbent fortalt om det i flere interviews. At han af og til mister besindelsen er en del af billedet. Men det gør ham jo altså ikke til ragende sindssyg.

Folk med en bipolar lidelse kan sagtens fungere normalt.
 
 
18.03-2011 | 15:00 af Jan Kauffmann
Martin, og lige der har vi essensen. Det med at sætte noget igang, såsom et rygte i live udsendelse.

Han er jo ikke dum ham A. Samuelsen, så han var godt klar over at påstanden om kokain ville skabe røre. En politisk kalkule.
 
 
18.03-2011 | 15:24 af Jan Kauffmann
Egentlig er Anders Samuelsens taktik med at miskreditere medier og navngivne mediepersoner og opposition, ja selv dem de er tæt på, en gammel taktik.

Taktikken finder du hos Napoleon, Hitler, og andre med storhedsdrømme.
 
 
18.03-2011 | 14:38 af Bitten B.
Martin jeg ved det. :-) Helt tilbage i 70-erne var det almindeligt i kendismiljøet med netop kokain.
 
18.03-2011 | 14:41 af Martin Kjeldsen
Hvis kokain-eksemplet bare er et tænkt eksempel, så kunne Samuelsen have valgt en hel række af andre tænkte eksempler. Hvorfor lige kokain? Hvorfor ikke sort arbejde (som Qvortrup selv har forfulgt andre for) eller uhæderlig journalistik. Han vælger netop kokain. det finder jeg interessant. På mange planer.
 
 
18.03-2011 | 14:58 af Helle Nielsen
ja martin, det synes jeg også er interessant at han i sin maniske skældud, lige netop vælger kokain, som jeg skrev ovenover
Hvad hjertet er fuldt af, løber munden let over med.
 
18.03-2011 | 14:53 af Helle Nielsen
Jeg synes overhovedet ikke han ligner Glistrup.

Glistrup var også superliberalist, men han havde hovedet med, han vidste hvad han snakkede om.

Hans endeligt var nok at han røbede de huller alle magthaverne incl. ministervennerne i forvejen brugte. Han deklamerede åbent at han så det som en samfundsskadelig virksomhed at betale skat og tilbød fiduserne til alle.

Glistrup havde humoristisk sans og provokerede uden hensyn alle.
Der var et vist format over ham, jeg slet ikke kan få øje på ved Anders Samuelsen.

Når Pia K nu påstår de ligner hinanden, opfatter jeg det som populistisk for ikke at tabe stemmer til LA, der har vokset en del, der er jo ingen der kan lide Glistrup, så den sammenligning er sikker.

 
18.03-2011 | 14:57 af Jan Kauffmann
Helle kan godt se din pointe i den sammenligning.
 
 
18.03-2011 | 15:06 af Helle Nielsen
Tak skal du have. Jeg var i teateret og se det stykke om Glistrup, og googlede ham selvfølgelig bagefter, især da jeg så faldt ind i de politiske problemer der var de dage.

Det var lidt af et antiklimaks fra en provokerende fræk politiker der sagde hvad han mente uden hensyn til om det var til høj eller lav, til Lene og Helles undskyldninger om og om igen.
 
17.03-2011 | 06:53 af Bitten B.
Claus faktum er at han er gået i kødet på medierne på stribe den sidste tid. Og er ved at gøre sig godt og grundigt til grin i den anledning.
 
17.03-2011 | 08:33 af Lars Nunnegaard
 
 
17.03-2011 | 08:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.03-2011 | 08:54 af Lars Nunnegaard
Muligheden for at folk vil bdrages er jo altid til stede! :o)))
 
 
17.03-2011 | 10:11 af Ole Halvorsen
Ja, Lars, endnu et eksempel - tak skal du ha'.
 
 
17.03-2011 | 11:01 af Carsten Svendsen
 
17.03-2011 | 14:10 af Ole Halvorsen
Ja, Carsten, det kunne sagtens anvendes som motto for partiet.
:-) Ole
 
 
18.03-2011 | 13:28 af Isabelle Mandel
Mange tak for link, Carsten. Det er sgu da for morsomt - fx denne:

"Jeg forstår ikke, at du siger nej. Sætningen i annoncen er jo »Lad os afskaffe uretfærdige og ineffektive ordninger som aktivering til 20 milliarder. Betyder det ikke, at I vil afskaffe aktiveringen og hente 20 milliarder?

»Nej, det gør det ikke.«

Samuelsens undskyldning er så, at partiet har lavet rigtig mange annoncer :o) Måske skulle de hellere have brugt tid på at lave et politisk program.
 
 
18.03-2011 | 13:31 af Jan Kauffmann
LOL
 
 
18.03-2011 | 13:38 af Martin Kjeldsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
18.03-2011 | 13:39 af Martin Kjeldsen
Original... Altså Samuelsen.

Når Bertel går amok, så kan det undskyldes ved hans forholdsvis høje alder, men en unge mand som Anders Samuelsen: tsk tsk.

Men sådan er det jo med idealister: de er superfølsomme, har let til tårer og emotionelle udbrud. Der er tale om lidenskab og al respekt for det. Vi har alle vores forskellige lidenskaber, og for Anders Håndvask er det altså ham selv og hans ego, der er lidenskaben.

Jamen, det er så i orden.

;)
 
 
18.03-2011 | 13:50 af Ole Halvorsen
Det er så sandt, som det er skrevet!
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Ole Halvorsen

Uddannet journalist - Apressen - 1964 -1966 - Danmarks Journalisthøjskole 1965 til 1966 - Arbejdet siden på diverse dagblade og Lokal-TV.

Skrevet flere bøger samt tekst og musik til flere revyer.

Foredragsholder- via ARTE - fra 1974 til 1980.

Research, manuscript og indtaling af videoer - til henholdsvis Københavns Lufthavne og Vidcom Danmark - fra 1985 til 2004

Givet en hånd med som Journalist på Stevns Lokalradio siden 1996.

Indlæg | 246 | 450.549 | 1831
Siden | 4. april 2007 06:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites