Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

”Holocaust Var Et Bedrageri

6. juni 2011 10:07
Visninger  [10762 ]   Debat  [121 ]

Oficielle optegnelser fra International Røde Kors beviser: ”Holocaust Var Et Bedrageri”

musliminsuffer.wordpress.com/2007/06/07/official-records-from-international-red-cross-prove-holocaust-was-a-fraud/

Jeg vil gerne gøre det helt klart, at for mig – og vel alle normale mennesker – var blot ét menneskes død i Nazisiske Koncentrationslejre ét for mange. Og det, uanset hvilken tro eller nationalitet der er tale om.

Men da den zionistiske bevægelse i årevis har benyttet ”Holocaust,” (Brandoffer) hvor 6 millioner jøder siges at være ombragt i nazistiske koncentrationslejre – til at fremme egne interesse, så syntes jeg, at det er mere end berettiget at fortælle, at "Holocaust -ifølge Røde Kors- er et fabrikat.

 

 

 

 

Del på Facebook
06.06-2011 | 10:31 af Knud Sandbæk Nielsen
Læs kommentarerne til samme artikel.
 
 
06.06-2011 | 11:15 af Ole Halvorsen
"Læs kommentarerne til samme artikel"
Det har jeg naturligvis gjort. Men uagtet hvad, så er Røde Kors rapporten, som den er. Men det er da godt,at du understreger at jeg/vi bør se kommentarerne, selv om du åbenbart ser helt bort fra det de er kommentarer til.
 
 
06.06-2011 | 11:18 af Knud Sandbæk Nielsen
De pågældende kommentarer skaber tvivl om berettigelsen af udsagnet i overskriften. Mildt sagt.
 
 
06.06-2011 | 14:29 af Ole Halvorsen
Ja, Knud, det er jo ikke altid, at rubrikken korresponderer med indholdet.
 
 
06.06-2011 | 11:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 13:49 af Ole Halvorsen
"Holocaust er et faktum!"Ja, Peter men det Rødekors meddelte var et spørgsmål om antallet af dræbte i denne "Holocaust." Og det er her, at også de omtalte zionister kommer ind i billedet, da de benytter katastrofen til egen fordel!
 
 
06.06-2011 | 13:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 14:26 af Ole Halvorsen
".. det er ikke det det handler om" Jo,i den sammenhæng Røde Kors valgte, der var det. Men ellers har du ret, så er det naturligvis ligegyldigt.
 
 
06.06-2011 | 14:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 11:46 af Lars Nunnegaard
Dokumenter kan forfalskes.
I øvrigt ved jeg at tyskerne selv registrede alt med preussisk grundighed. De blev brugt under Nürnberg processerne som en del af beviserne.
 
 
06.06-2011 | 13:52 af Ole Halvorsen
"Dokumenter kan forfalskes." Ja, de kan Lars og det bliver de også mange steder.
Det jeg gjorde var at bruge tallene fra Røde Kors, som jo burde være neutralt ærlig.
 
 
07.06-2011 | 03:21 af Bitten B.
Netop Nunne. Og det er sgu tilladt at have noget kildekritik.
 
07.06-2011 | 09:35 af Ole Halvorsen
'Kilde kitrik,' Ja, men hvis ikke du/I har lyst til at kritisere mig for manglende kilde kritik, så værsgo! For hvis det at stole på Røde Kors opgivelser er lig med manglende 'kilde kritik,' så er det ikke mig der er ukritisk.
 
 
06.06-2011 | 12:19 af Ole Halvorsen
Ja, jeg var jo godt klar over, at det spørgsmål ville resultere i protester og sådan skal det jo være i en åben debat. I øvrigt var der ikke tale om at der ikke skete sådanne overgreb, men om antallet af dræbte og om den måde som den zionistiske bevægelse har brugt disse overgreb. Som jeg skrev, er selv ét menneskeliv naturligvis for meget. Men hvis ingen vil tage den del af emnet op, så benyt endelig muligheden til at komme med kommentarer om emnet.
 
 
06.06-2011 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 13:43 af Ole Halvorsen
"..flere grupperinger i Israel mener at grænsen for længst er nået for hvor mange gange man selv kan begå overgreb mens man råber "Holocaust"
Ja, men det er det jeg mener disse zionister gør, Peter.
 
 
06.06-2011 | 12:22 af Knud Sandbæk Nielsen
Det fremgår af debatten på den side, Ole linker til, at der ikke er tvivl om millionerne, kun om præcis hvor mange millioner. Det er lidt som at tælle knivstikkene under obduktionen. Deres antal sår ingen tvivl om dødsårsagen.

Om det var 4,5 millioner, 6 eller 0,8 millioner, så er jeg sikker på at hver enkelt af dem døde en meningsløs og grusom død. og som Ole skrev, én død er nok til en mordanklage.
 
 
06.06-2011 | 12:36 af Ole Halvorsen
"Om det var 4,5 millioner, 6 eller 0,8 millioner, så er jeg sikker på at hver enkelt af dem døde en meningsløs og grusom død. og som Ole skrev, én død er nok til en mordanklage."
Jeg er naturligvis enig med det, som dig i dette Knud. Men er der ikke en af jer der kan prøve at kommentere den del der går på Zionismens udnyttelse af disse grusomheder. Det var mit formål med at minde om Holocaust og hvordan disse personer - ikke mindst i USA - har udnyttet tragedien - på alle måder- reelle og ikke reelle.
 
 
06.06-2011 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 13:40 af Ole Halvorsen
".. Israel er dog ike igang med systematisk at myrde løs... endnu da..." Nej, Peter, ikke endnu, men det er desværre kun et spørgsmål om tid.
 
 
06.06-2011 | 13:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 14:23 af Ole Halvorsen
"..for de vil netop derfor ikke kunne gøre det samme mod palæstinenserne.."
Jo, Peter, det tror jeg netop de både kan og vil.For de er jo "Guds udvalgte folk" og de andre blot palæstinensere og arabere...
 
 
06.06-2011 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.06-2011 | 09:16 af Bitten B.
Peter når man bevidst udsulter et folk, nægter dem medicin, vand og andre livsvigtige fornødenheder så er vi vel egentlig ovre i folkedrab.
 
06.06-2011 | 13:15 af lene n
Den anden dag så jeg en glatsleben advokat stå i Tv og fortælle at pigen i Brønderslevsagen nok egentligt søgte opmærksomhed, at hun "bare" ville i medierne med sin anklage mod sine forældre. Jeg får sådan en under fornemmelse når jeg møder disse mennesker som kan se sig selv i øjnene og få løn for dissse forsvars opgaver og finder sådanne syge vinkler på sager. Du får ikke løn, men du vil gerne have et emne frem i debatten og sætter folkedrabet under 2 verdenskrig ind og går nazisternes ærinde, dem der gerne så det hele fjernet fra historien, dem der gerne ser det hele var opspsind. Så de kan gøre det igen.. . Hvorfor skriver du ikke en overskrift der passer til det sagen drejer sig om, hvorfor fedte rundt i tal som du egentlig ikke selv på nogen måde har mulighed for at vide en noget om og som du selv kan høre her på reaktionerne, kun er tal, men tal der rummer skæbner og er virkelige, men sygest af alt ( som i Brønderslevsagen) er omgivelsernes svigt og medvirken.. Den der tier samtykker.. Og den der står som advokaten der på Tv bagefter en åbenlys omsorgsvigt sag af 10 børn og som du med dine underlige tal teorier.. Undskyld mit personlige svar denne gang, men jeg synes det er for lavt, for usselt for pinligt.
 
 
06.06-2011 | 13:37 af Ole Halvorsen
"Undskyld mit personlige svar denne gang, men jeg synes det er for lavt, for usselt for pinlig"
".. og går nazisternes ærinde, dem der gerne så det hele fjernet fra historien, dem der "...som i Brønderslevsagen ser det hele var opspsind. Så de kan gøre det igen.. ."
"Hvorfor skriver du ikke en overskrift der passer til det sagen drejer sig om,"etc,etc

Okay, Lene N, jeg håber da, at du fik luft. Og da emnet er så følsomt, så er det ok. Men det er da beklageligt, at det er hvad du fik ud af det jeg skrev -og at du rubricerer mig som du gør undrer mig, men som sagt - værs'go og hæld på.
 
 
07.06-2011 | 03:28 af Bitten B.
Jeg fotrstår fuldt ud Lene. De eneste der benægter holocuast er nynazisterne. Så har du ligesom placeret dig selv. De har spredt en masse "dokumentation" på nettet om, at det ikke er sket. Noget der er blevet råbt vagt i gevær overfor, fordi unge mennesker ikke har mulighed for at sortere i, hvad der er op og ned. Unge mennesker kan man tilgive, men du burde være klogere Ole.
 
06.06-2011 | 13:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 13:38 af Ole Halvorsen
Ja, Jess,det har du ret i!
 
 
06.06-2011 | 14:03 af lene n
Jeg så godt du er journalist, og jeg skal stå tidligt op .. Men ja, jeg fik luft.. irritteret .. sådan kan man jo også svare, ikke særlig konstruktiv, men engang immellem nødvendigt at få luften ud.
 
 
06.06-2011 | 14:18 af Ole Halvorsen
".. men engang immellem nødvendigt at få luften ud."
Tro mig, det forstår jeg, Lene, og en gang imellem kan vi jo alle få noget formuleret..lidt, ja, lidt hurtigt. Men jeg fik fat i hvad du mener og det er det det handler om.
:-)
 
 
06.06-2011 | 19:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 19:57 af Ole Halvorsen
"At du prøver at kickstarte en rimelig diskussion om hvorvidt Israel har overspenderet holocaust med sådan en gang revisionistisk lort tjener dig på ingen måde til ære."
Selvfølgelig kunne starten på en debat om Israels såkaldte reaktion på Holocaust være hentet andet steds fra og at det blev hvor det er helt tilfældigt. Men det er virkelig trist, at denne 'detalje' skal overskygge det det handler om.Og at du føler trang til at gi' din mening til kende er meget velkommen, men at du føler det nødvendigt at sænke det sproglige niveau, tjener i hvert fald ingen 'til ære.'
 
 
06.06-2011 | 21:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 20:00 af Thomas Egeskjold
Jeg har ingen illution om at der døde 6mio i konsentrationslejre, tror faktisk at en betraktelig del af dem døde på vej dertil.
 
 
06.06-2011 | 20:06 af Ole Halvorsen
Ja, Thomas, det er vel også mulig, at mange døde på vej til lejrene.
 
 
06.06-2011 | 20:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 20:17 af Thomas Egeskjold
egentligt ikke. men det har jo givet visse mennesker et plausipelt indspark, med hensyn til at fornægte at så mange mennesker døde i konsentrationslejre. men i min og åbentbart også din verden. er det semantik og fuldstændigt ligegyldigt, i forhold til den afskyelige sandhed.
 
 
06.06-2011 | 20:37 af Ole Halvorsen
Tak, Peter, dit svar ligger i spørgsmålet.
 
 
06.06-2011 | 20:37 af Ole Halvorsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
06.06-2011 | 20:13 af Thomas Egeskjold
Jeg tror at det var et meget stort antal der døde på vej dertil. Og jeg har heller ingen tvivl om at Holocaust, er historisk fakta. Men også at det kan være svært for almindelige mennesker, at tro at der nogensinde har eksisteret en så dyb ondskab her på jorden. Så jeg tilgiver dem der tvivler på at det var så slemt. For det overgik enhver form for menneskelig fatteevne. :-/
 
 
07.06-2011 | 18:14 af tim ib
Der fandtes selv dengang en ondskab ligeså stor eller større, der fik hitlers 6mio til at blegne. Kommunismen. Dette er ikke engang op til diskussion. Der døde langt flere under sovjetunionens brutale styre. Gulag lejre har du vel også hørt om før? Utroligt så travlt i har med socialisten Hitler og hans drab, men nærmest benægter det faktum Hitler ikke var den største morder af dem alle. Han målrettede sit had mere effektivt, men fik ikke ligeså mange liv på samvittigheden.
 
 
07.06-2011 | 18:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.06-2011 | 18:36 af Bitten B.
Nu havde regimerne i Sovjet jo også væsentligt flere år til rådighed. Og eksisterede under flere diktatorer.
 
07.06-2011 | 18:36 af Thomas Egeskjold
Fordi de misbruger ordet Socialisme. gør dem bestemt ikke til socialister. Det de gjorde i deres respektive rædselsregimer. var dismentralt i modsætning til den socialistiske tanke. I socialismen kan ingen opnå total magt. for magten ligger hos folket. og det var bestemt ikke tilfældet i nogen af de lande du nevner. De lande var tættere på den kapitalistiske styreform, hvor få ejer alle resurser og alt magt.
 
 
06.06-2011 | 20:32 af Ole Halvorsen
"The Holocaust Industry"
Jeg glemte at få henvisningen til den jødiske forfatter Norman G. Finkelsteins bog om emnet med da jeg startede denne debat. Men her er linket:

THE HOLOCAUST INDUSTRY: REFLECTIONS ON THE EXPLOITATION OF JEWISH SUFFERING” (Second Edition)

http://www.normanfinkelstein.com/category/the-holocaust-industry/
 
 
06.06-2011 | 20:42 af Thomas Egeskjold
Tror stadig ikke at vi som mennesker kan fatte den ondskab der lå bag denne kalamitet. ligesom vi ikke kan fatte ondskaben bag det. Polpot, Stalin, Georg W. Bush, musolini, Nikolae Chaushesku. Sadam, Anders fogh rasmudsen, Pinothet. Papa doc/baby doc. Mugabe. Kim il young. har begået imod menneskeheden.
 
 
06.06-2011 | 21:24 af lene n
Har du dine oplysninger fra "danske nynazisters hjemmeside "?
 
 
06.06-2011 | 21:26 af Thomas Egeskjold
Hvem spørger du ?? :-)
 
 
06.06-2011 | 21:32 af lene n
Jeg spørger Ole Halvorsen "Har du dine oplysninger fra "danske nynazisters hjemmeside "? som Torbjørn Søndergaard skriver herover ...
 
 
06.06-2011 | 21:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.06-2011 | 21:52 af Thomas Egeskjold
Okidae. så er jeg mere rolig. troede lige du stillede mit lys under en skæppe :-D
 
 
06.06-2011 | 22:28 af Ole Halvorsen
Undskyld det tog lidt tid at svare, men vi har haft et uvejr her, så jeg måtte slukke for computer med mere. Men for at svare, så anede ikke, at der fandtes en sådan side, så svaret er nej, det har jeg ikke.
 
 
06.06-2011 | 22:32 af Thomas Egeskjold
Lynaflederen er opfundet. tror endda at det var en amerikansk vigtigper der opfandt den. Han hed vist Benjamin Franklin. :-))))
 
 
06.06-2011 | 22:51 af Ole Halvorsen
Ja,Thomas, det var ham, men jeg tror ikke at min kone ville være alt for glad, hvis jeg plantede en lynafleder på stråtaget.:-))
 
 
06.06-2011 | 23:56 af Thomas Egeskjold
Kommentar er blevet slettet.
 
 
06.06-2011 | 23:58 af Thomas Egeskjold
Har du en kone?...Så har du jo en lynafleder!! Og Koner elsker en god tagudsigt :-D
 
 
07.06-2011 | 08:53 af Ole Halvorsen
Det stemmer, Thomas. Og alt i alt, så kan kvinder vist nok se hvad og hvor langt de vil.:-))
 
 
06.06-2011 | 21:52 af Kaj Jensen
Det er en usædvanlig svinsk og ubehagelig hjemmeside, der henvises til. Der er snesevis af den slags muslimske hadesider og deres mission er klar nok: Holocaust er en myte og derfor er staten Israel oprettet på falsk grundlag og det er Guds gerning at fjerne Israel fra Jordens overflade.
Men at en dansk journalist bringer den slags løgne og konspirationsteorier videre går virkelig over min forstand.
 
06.06-2011 | 22:47 af Ole Halvorsen
"..Der er snesevis af den slags muslimske hadesider.." Ja,utvivlsomt, Kaj, men jeg har ikke frekventeret dem. Som sagt, var det videre tilfældigt, at jeg så den omtalte side. Og hvad angår din bemærkning, om at jeg "bringer den slags løgne og konspirationsteorier videre," så kan jeg kun gentage, at det var på grund af den kendsgerning, at det var på den side, at Røde Kors oplysningen stod og står og det er den eneste begrundelse til at siden blev anført. Og hvad angår din bemærkning om at det 'går over din forstand,' at jeg kan nævne, hvad der faktisk skrives om emnet, uanset hvor og af hvem, fortæller jo blot mere om din opfattelse af din forstand end om at jeg skrev, hvad jeg gjorde.
 
 
06.06-2011 | 23:08 af lene n
"Der er ingen tvivl om, at en mindre håndfuld arabiske lande forsøger at lancere en kampagne for at få historien skrevet om ved at inddrage de etablerede benægtere som en del af den arabisk-israelske konflikt, og der må tages skarp afstand fra et sådant forsøg. Nøgleordet er oplysning. Der ligger et stort pædagogisk arbejde forude – også herhjemme – i at oplyse om farerne ved historisk revisionisme, uanset om den har rod i vores fælleseuropæiske kulturarv, eller om den skjuler sit ansigt blandt højreradikale grupper i den arabiske verden.

En begyndelse på denne pædagogiske indsats kunne være at fjerne bøger skrevet af vestlige Holocaust-benægtere fra landets biblioteker, heriblandt også Irvings bøger. Dernæst bør det atter overvejes, om offentlig benægtelse af holocaust kan straffes, sådan som det er tilfældet i flere andre af vore nabolande.

Anders Otte Stensager" http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/28187:Debat--Holocaust-benaegtelse-florerer--i-den-arabiske-verden?all=1
 
 
06.06-2011 | 23:48 af Ole Halvorsen
At fjerne bøger fra Bibliotekerne og straffe folk der har en anden opfattelse af Holocaust er vel lige nøjagtig sådan noget der blev gjort i Nazi tyskland, Lene.Og der er noget fundamentalt galt, når vi som samfund ikke kan håndtere alle slags opfattelser uden at skulle gribe til foranstaltninger som nogle mener bør indføres. Men tak for linket.
 
 
07.06-2011 | 03:36 af Bitten B.
Nej der er noget fundamentalt galt Ole, når man udviser så lidt respekt for de mange mennesker det gik ud over. ved bare at affeje deres lidelser som løgn.
 
07.06-2011 | 08:51 af Ole Halvorsen
Bitten, det er jo ikke det der er tale om. Det handler grundlæggende om, at nogle Zionister har benyttet og benytter Holocaust til at sikre sig 'immunitet' til at angribe palæstinensere og alle andre de måte have i tankerne. Og uanset antal dræbte i Hitlers lejre eller i transporter der til , så er det naturligvis utilgiveligt.
 
 
07.06-2011 | 08:58 af Bitten B.
Ole den side af sagen kan man sagtens belyse uden at benægte fakta omkring jødeudryddelsen.
 
07.06-2011 | 09:16 af Ole Halvorsen
Hvis du mener, at International Røde Kors har 'benægtet jødeudryddelsen,' som du skriver og det er deres tal jeg henviser til - så er det hos dem du skal klage. Jeg har hele tiden haft den opfattelse, at de er hæderlige i den organisation.
 
 
07.06-2011 | 09:20 af Bitten B.
Ole der er ingen dokumentation for at røde kors har skrevet noget sådant. At fortælle at det er deres tal er en udokumenteret påstand. Hvem som helst kan fabrikere det der eller ændre på tallene. Der flyder masser af den slags "dokumentation" på nettet spredt af nynazister. Og kilden her er afgjort ikke uvildig eller troværdig.
 
07.06-2011 | 09:28 af Ole Halvorsen
Bitten - Ja, men de tal Røde Kors opgiver præsenteres jo som fakta.
 
 
06.06-2011 | 23:54 af Knud Sandbæk Nielsen
For at nuancere debatten kan man sige, at emnet er så befængt, at det er tabu at nuancere debatten, hvilket så hermed ikke er lykkedes, med mindre nogen ser nuancen, hvad den så ellers er. Ser de en anden nuance, er sagen allerede nuanceret, men hvem kan definere farven grøn? Og hvem kan sige, hvornår Holocaust ikke længere er Holocaust, men en halv Nelson?
 
 
06.06-2011 | 23:58 af Knud Sandbæk Nielsen
"En halv nelson er et brydergreb, hvor man bagfra har et fastlåst greb om modstanderens nakke, der kan presses forover og efterlade ham ude af stand til at vriste sig fri. Han kan sprælle nok så meget, han vil."
http://tinyurl.com/6f8lzmk
 
 
07.06-2011 | 09:01 af Ole Halvorsen
Ja, Knud, "...emnet er så befængt, at det er tabu at nuancere debatten.."Og hvad enten folk bruger udtrykket 'Holocaust' (Brandoffer) eller vælger en anden betegnelse, så er det udtrykke hentyder til naturligvis forfærdeligt og forkasteligt. Men der er også skandaløst, at nogle få kyniske Zionister benytter det der skete til de formål, jeg nu har nævnt flere gange.
 
 
07.06-2011 | 00:12 af lene n
Mit besøg i en koncentrationslejr i 1973 behøver ikke gastronomiske tal, for at gøre indtryk .. Disse syge tanker som nazisterne havde må aldrig gentage sig. Ole ,, hmm Mærkelig revisor type der står og tripper med en lommeregner.. Det var som i Japan med atomkraft ulykken i foråret ... de tal man skal forholde sig till fra dag 1. alle ved at ingen kan rende rundt og tælle i kaos, men tv avisen synes det beriger historien at fortælle tallet .. ??? Eller da tårnene faldt .. Jeg kan krumme tæer over de tørre tal freaks. tal dog om mennesker og om konsekvenser for familier og samfund.
 
 
07.06-2011 | 00:15 af Thomas Egeskjold
Du mener vel astronomiske. Og ikke Gastronomiske. men ellers ikke uenig. :-))
 
 
07.06-2011 | 00:24 af lene n
@ Thomas.. Tak.. ha. Jeg skulle bare se om I var vågne :-)
 
 
07.06-2011 | 00:32 af Thomas Egeskjold
Pyha. Lene, det er så fedt du holder øje med det. For jeg ved ikke noget værre end at være faldet i søvn uden at vide det... Du er sku en total skattebasse. :-)))
 
 
07.06-2011 | 03:17 af Bitten B.
Og hvor skulle de mange jøder så være forsvundet hen? Faktum er at det næsten lykkedes at udrydde jøderne. De mange billeder af udsultede nøgne lig i stabler taler sit tydelige sprog. Tænk at vi nu skal til at se også DEN form for nazipropaganda her på avisen.
 
07.06-2011 | 05:41 af kirsten hansen
Bitten jeg tror ikke du har fattet pointen, som ligger i, at jøderne ønsker medlidenhed samtidig med at de slagter palæstinenserne! Som man siger: Man skal ikke kaste med sten - hvis man selv bor i glashus!
Jo det var forfærdeligt og skal ikke glemmes, men så må de også stoppe deres overgreb på palæstinenserne! Jøderne har levet højt på dette siden krigen sluttede og tror de fik et ta selv bord, det kan jeg ikke lide!
 
 
07.06-2011 | 05:50 af kirsten hansen
Jeg kan ikke se hvor bedrageriet ligger Ove, da det jo har fundet sted og forstår heller ikke, hvis Røde Kors skulle have opgivet forkerte tal! Vi der levede dengang så med egne øjne, at de blev hentet af nazisterne og også da Røde kors busserne vendte hjem efter at have befriet nogle af fangerne! HVOR mange der omkom kszn masn vel ikke vide med sikkerhed, men der er da masser af vidneberetninger!
Hvor mange palæstinensere har jøderne mon myrdet?
 
 
07.06-2011 | 09:10 af Ole Halvorsen
Det gjorde jeg også, Kirsten, men jeg bliver nødt til at gentage at det der skete - som du selv nævner - ikke berettiger at nogle få zionister 'myrder jøder' som du skriver.
 
 
08.06-2011 | 01:38 af kirsten hansen
Jeg skrev, at jøderne myrder palæstinensere - ikke at Zionisterne myrder jøder, da det jo er deres eget folk - så det har du misforstået!
 
 
08.06-2011 | 01:39 af kirsten hansen
Jeg skrev, at jøderne myrder palæstinensere - ikke at Zionisterne myrder jøder, da det jo er deres eget folk - så det har du misforstået!
 
 
08.06-2011 | 05:53 af Ole Halvorsen
Ja, du har ret, Kirsten, det var en slå fejl som er opstået efter for lang tid ved computeren. Det beklager jeg, for der skulle naturligvis stå, 'myrdet Palæstinensere.'

 
 
07.06-2011 | 07:52 af leif rasmussen
Hvor mange handicappede, kommunister, fagforeningsfolk, socialdemokrater og andre politiske "untermenchen" slog nazisterne ihjel, inden de i 1941 besluttede sig for at skaffe sig af med de etnisk urene øst-jøder?
Og hvorfor anser zionisterne, og vore egne historikere, denne del af historien og de 20-30 millioner sovjetborgere der blev dræbt, som mindre væsentlige?
 
07.06-2011 | 08:16 af lene n
@Leif.. Ja, man bliver sgu'noget træt i ansigtet af at se en dansk journalist fremsætte denne debat med de argumenter som Ole gør.
 
 
07.06-2011 | 09:23 af Ole Halvorsen
Ja, Leif, det er unægtelig et spørgsmål der der kræver et svar, selv om der efter hånden tegner sig et billede af, hvad der skete og hvorfor de grupper af mennesker, du nævner, betragtes
 
 
07.06-2011 | 09:24 af Ole Halvorsen
@Leif.
...betragtes som 'mindre væsentlige.'
 
 
07.06-2011 | 09:30 af Jan Kauffmann
Din kilde her starter med: bismi-lLahi-rRahmani-rRahiem
In the Name of Allah, the Compassionate, the Merciful

Skal denne kilde virkelig være sandeden over alle sandheder omkring Holocaust.
Jeg kan også bede Martin Nissen lave noget lignende om homoseksuelle, resultatet bliver det samme.
Det er usmagelig og ulækkert det her.
 
 
07.06-2011 | 09:52 af Ole Halvorsen
Som jeg har skrevet mange gange, så var det tilfældigt, at jeg fandt oplysningerne på den side.Men hvis du mener, at det er 'usmageligt og ulækkert' at henvise til Røde Kors oplysninger - blot fordi de står på en muslimsk side, så værsgo'.
 
 
07.06-2011 | 10:04 af Jan Kauffmann
Holocaust-benægtelse og antisemitisme
Holocaust-benægtelse er altid forbundet med antisemitisme på den ene eller anden måde, selvom der også kan findes andre motiver, når mennesker benægter, at Holocaust har fundet sted. Det antisemitiske element er dog ikke altid direkte i sit udtryk, og nogle benægtere gør meget ud af at tage afstand fra fx forfølgelserne af jøder i Nazityskland. Mange benægtere benytter sig også bevidst af "saglig", akademisk sprogbrug for at nedtone eller delvist skjule antisemitismen. Men undersøger man de forskellige Holocaust-benægtere og deres ytringer nærmere, vil man som hovedregel finde antisemitisme i den ene eller anden form.

Eksempelvis tager Holocaust-benægtelse ofte udgangspunkt i en række antisemitiske stereotyper – fx i ideen om en verdensomspændende jødisk sammensværgelse. Ofte bliver jøder fremstillet, som om de tilhører et fast, sammentømret fællesskab, der efterstræber magt og penge og holder sammen mod omverdenen. Andre benægtere beskriver Holocaust som en jødisk ”opfindelse” eller overdrivelse, som jøderne bruger til at få opmærksomhed, indflydelse eller medfølelse. Der eksisterer blandt benægtere en antagelse om, at havde Holocaust ikke fundet sted, ville staten Israel aldrig være blevet oprettet. Kan man derfor bevise, at Holocaust ikke har fundet sted, så er staten oprettet på ulovligt grundlag og mister sin ret til at eksistere. Argumentet i denne form for benægtelse er ofte grundet i en manglende accept af staten Israels eksistens.

I forlængelse af denne form for benægtelse ses Holocaust som en pengemaskine, der bruges til at afpresse Tyskland for erstatningspenge m.m. På den måde tilskrives jøder en række typiske antisemitiske motiver og karaktertræk, fx at jøder er grådige, forræderiske og magtgerrige.

http://www.holocaust.dk/sw732.asp
 
 
07.06-2011 | 10:27 af Ole Halvorsen
Tak for link og indlæg, Jan Kauffmann.
Jeg vil blot endnu en gang understrege, at det Røde Kors siger ikke er en fornægtelse af "Holocaust," men en kritik af antallet af døde i den forbindelse. Og at også jøder har mere end en opfatttelse af dette, undestreges jo f.eks. a Finkelsteins bog

http://www.normanfinkelstein.com/category/the-holocaust-industry/
 
 
07.06-2011 | 10:41 af Jan Kauffmann
Røde Kors benægter at have fremstillet dokumentet, der bliver brugt af holocaust-benægterne.
http://historienet.dk/krig/2-verdenskrig/pastand-naturlige-arsager-til-dodstal-0
 
 
07.06-2011 | 11:07 af Ole Halvorsen
Ja, det gør de, Jan. De har bragt det, men ikke fremstillet det.
 
 
07.06-2011 | 11:19 af Jan Kauffmann
@ Ole, nu kludre du da helt i din egen argumentation. På dit link fremstår det som et ægte dokument fremstillet af Røde Kors, hvilket du i dine kommentarer har godtaget. Nu siger du så de ikke har fremstillet det, men bragt det. Det kalder jeg en 180 grader vending i argumentation.
Så hvis du nu erkender de ikke har fremstillet det, så erkender du dermed også at det er et falsum dokumentet der skulle være et Røde Kors dokument på billedet.

Nå jeg stiger af, det er tydeligt at du er ude i et anti-semitisk ærinde.
 
 
07.06-2011 | 11:36 af Ole Halvorsen
Ja, Jan, Røde Kors hævder at tallene ikke er deres. Men de står der som var de det.
Og det ændrer ikke ved det, jeg egentlig vil frem til - omtalte zionisters benyttelse af Holocaust til egne formål. Det burde vist være sagt så det kan forstås. Og hvad angår din bemærkning om at jeg "er ude i et anti-semitisk ærinde" så er du ude i et ærinde som dels er forkert og dels udokumenteret.
Så stig af eller på, men lad være at beskylde nogen for noget de ikke er.
 
 
07.06-2011 | 11:47 af Jan Kauffmann
Sikken du vender og drejer det dokument, og vil tro på ægtheden, selvom Røde Kors har betegnet det som et falsum. Røde kors siger de ikke har skrevet dokumentet, man må vel tro på at Røde Kors ved om det er dem eller ikke, men du ved det sikkert bedre end Røde Kors selv.
 
 
07.06-2011 | 11:49 af Kaj Jensen
"så syntes jeg, at det er mere end berettiget at fortælle, at "Holocaust -ifølge Røde Kors- er et fabrikat."
 
07.06-2011 | 11:56 af Bitten B.
Ole jeg synes nu nok DINE beskyldninger er noget værre. 5-6.-millioner menneskers død og adskillige andrs tragiske bagatelliserer du og omtaler som løgn. Hvorfor er det så vigtigt for dig at vi skal tro på, at de vildt manfe mennesker ikke er blevet slået ihjel? Det er jo slet ikke nødvendigt med en sådan påstand i forhold til det du påstår er dit budskab. Så hvad er formålet?
 
07.06-2011 | 12:02 af Jan Kauffmann
Bitten du har ret, Oles blog er jo noget helt andet i indhold, end det han nu siger er meningen. Han skriver således et, men siger efterfølgende, at han mener noget andet. Er de blevet forviret, fortsættelse i 3. spor følger i morgen.
 
 
07.06-2011 | 12:08 af Bitten B.
Jeg kan ikke forestille mig at en journalist ikke udmærket er klar over, at hans s.k. dokumentation ikke holder vand. Det her er ren, skær holocaustbenægtelse pakket ind. De 5-6 millioner jøder der døde dengang, har intet med Israels handlinger i Gaza i dag at gøre.
 
07.06-2011 | 12:20 af Ole Halvorsen
"Det her er ren, skær holocaustbenægtelse pakket ind." Også beskylder mig nu for at være 'Holocaust benægter,' Bitten og det er fuldstændig usandt og udokumenteret!
 
 
07.06-2011 | 12:15 af Ole Halvorsen
Ja, men du skal da være velkommen,Jan Kauffmann, selv om ideen om en fortsættelse ikke er min. Bortset fra det, så mangler jeg stadigvæk kommentarer til det jeg skrev om de pågældende zionisters udnyttelse af nazisternes overgreb.
 
 
07.06-2011 | 12:08 af Ole Halvorsen
Jeg ved ikke hvor mange der død i Holocaust Bitten. Så hvilke begivenheder jeg 'bagatelliserer', ved jeg ikke hvor du har fra. Jeg har fra begyndelsen skrevet,at blot ét eneste menneskes død i den forbindelse ville være ét for meget.
 
 
07.06-2011 | 12:12 af Bitten B.
Der døde 5-6 millioner jøder. Samt adskillige andre grupper af mennesker lige fra udviklingshæmmede til zigøjnere, kommunister osv. At nedskrive de tal i så stor udstrækning som du gør, er at bagatellisere Ole. Jeg kan KUN tage afstand. Det er en hån mod de mange millioner menneskeskæbner. Det er og bliver nazipropaganda pakket ind.
 
07.06-2011 | 11:30 af Bitten B.
Tak for noget saglighed Jan. Underligt at Ole ikke er mere kildekritisk, og tjekker op om den slags påstande.
 
07.06-2011 | 11:04 af Jan Kauffmann
Benægterne har medvind på nettet
Trods det, at holocaust er bekræftet af tusinder af vidnesbyrd og officielle dokumenter, benægter mange at jødeudryddelserne fandt sted.

Kort før sit selvmord i 1945 hævdede SS-chefen Heinrich Himmler hårdnakket, at Europas jøder døde en naturlig død i kz-lejrene som følge af smitsomme sygdomme.

Himmlers udsagn blev fundamentet, som de tidligste holocaustbenægtere udbyggede deres teorier på. Franskmanden Paul Rassinier, som er en af benægtelsens stamfædre, hævdede i sin bog La Passage de la Ligne (At gå over stregen) fra 1948, at der nok forekom enkelte drab og gasninger, men at de var ekstremisters værk og ikke nazistisk politik.

“Aldrig på noget tidspunkt havde Det Tredje Riges ansvarlige myndigheder til hensigt at give ordre til – og gav heller ikke ordre til – jødernes udryddelse”, påstod Rassinier.

Siden Rassiniers bog har konspirationsteorierne bare vokset sig større og større. Overalt på internettet florerer myter, der forsøger at benægte nazisternes massemord. Konspirationsteorierne virker tilsyneladende overbevisende, men modsiger reelt alle videnskabelige og historiske fakta.

Kun de mest ekstremistiske – eller godtroende – lyttede i begyndelsen til holocaustbenægterne, men i midten af 1970'erne ændrede tilhængerne imidlertid karakter. Den nye tids benægtere brugte akademisk skrivestil, fodnoter og henvisninger til anerkendte forskere og institutter. Mange af dem smykkede sig også med akademiske titler, hvoraf nogle – men ikke alle – var falske. Bevisførelsen bestod nu af indviklede kemiske og tekniske skrifter og sammenhænge bygget på bl.a. falske dokumenter. Alt sammen med det formål, at overbevise læseren om, at jødeudryddelsen aldrig havde fundet sted.
Med internettets udbredelse har benægterne fået mulighed for at udbrede deres teorier på talrige hjemmesider. Men altid med benægternes særkende: detaljer pillet ud af sammenhængen, som tilsyneladende klart understøtter deres påstande.
http://historienet.dk/krig/2-verdenskrig/benaegterne-har-medvind-pa-nettet
 
 
07.06-2011 | 11:16 af Ole Halvorsen
Nu efter Jan Kauffmann er kommet på banen, vil jeg understrege, at jeg ikke benægter Holocaust. Og i øvrigt var og er mit ærinde i denne forbindelse udelukkende at få focus på de Zionister der udnytter "Holocaust" til egne formål - eksempelvis overfor palæstinenserne.
 
 
07.06-2011 | 11:25 af Kaj Jensen
Netop i dag er det 70 år siden at irakiske nazisympatisører myrdede 700 jøder i Bagdad og dermed indledte afslutningen på 2400 års jødisk tilstedeværelse i det daværende Babylon.
http://www.jpost.com/Features/InThespotlight/Article.aspx?ID=223975&R=R1
 
07.06-2011 | 11:48 af Ole Halvorsen
Tak for linket til Jerusalem Post, Kaj Jensen.
 
 
07.06-2011 | 11:50 af Lars Nunnegaard
Og briterne gjorde intet!
 
 
07.06-2011 | 11:56 af Ole Halvorsen
Nej, Lars, det gjorde de heller ikke i det tilfælde.
 
 
07.06-2011 | 12:13 af Jan Kauffmann
Har lige undersøgt hvor mange blogs Ole har skrevet om jøder og Israel, og det bliver gennemgående til mange hvor de nævnes. De skulle bl.a. stå bag 9-11 og mange flere uhyrligheder og konspirationer i henhold til Ole.
Hvis man skal fremkomme med så mange konspirationer og negativiteter omkring jøder, kan jeg kun tolke forfatteren, som anti-semitisk.
 
 
07.06-2011 | 12:15 af Bitten B.
Enig Jan.
 
07.06-2011 | 12:28 af Ole Halvorsen
Ja, men gør du det, Jan Kauffmann. Jeg var klar over, at det ville skabe debat at tage emnet op, men at ikke en eneste har villet kommentere det med de omtalte Zionisters handlinger, viser hvor 'tabu' et emne Holocaust er. Men jeg fortryder ikke, at jeg tog emnet op da selv manglende svar jo er en slag svar. Og da jeg ikke kan komme videre og ikke få svar på de nævnte spørgsmål, kan enhver jo fortsætte som de vil - uden min deltagelse.
 
 
07.06-2011 | 12:33 af Jan Kauffmann
@Ole, egentlig vil jeg gerne kommentere og debattere de ekstremistiske Zionister, på samme fod med alle andre typer af religiøse ekstremister, og de findes i alle religioner.

Men din blog lægger ikke op til en saglig debat om det, og derved vil det blive en form for stiltiende accept af dine uhyrlige påstande om jøder. Havde du skrevet ordentlig og sagligt, så var der nok en debat. Men du spreder den ene løgn og konspiration og så kan vi ikke debattere, med andet end at tilbagevise dine løgne.
 
 
07.06-2011 | 12:54 af Bitten B.
Ole hvad har holocaust overhovedet med Israels opførsel at gøre? At DE misbruger den giver da ikke dig nogen grund til at benægte at det er sket. Du har mudret 2 adskildte emner sammen til en. Den ene kunne skabe en god debat. Den anden kan jeg kun tage afstand fra, som jeg altid gør overfor ekstremisters propaganda.
 
07.06-2011 | 12:13 af Bitten B.
Din overskrift er ren, skær løgn og propaganda. En påstand der nu ER blevet tilbagevist.

"det er mere end berettiget at fortælle, at "Holocaust -ifølge Røde Kors- er et fabrikat."
 
07.06-2011 | 12:26 af Jan Kauffmann
Hvordan kan man stædigt fastholde sin løgn om, ifølge sin blogs indledning: Oficielle optegnelser fra International Røde Kors beviser: ”Holocaust Var Et Bedrageri”, når Røde Kors har sagt, at det ikke er et dokument fra dem, og tilbagevist det som et falsum?

Så er man da lige blevet klogere på Røde Kors, end Røde Kors er på sig selv. Man kan altså virkeligt have så tykke skyklapper på!!!
 
 
07.06-2011 | 12:33 af Bitten B.
Det skyldes nok, at det tjener et formål i agendaen bag det her indlæg.
 
07.06-2011 | 19:03 af leif rasmussen
Havde din overskrift været "Israel er et bedrageri" havde de fleste givet dig ret, men med brugen af kodeordet "Holocaust" har du åbenbart udløst en dybt indgroet reaktion, hos mange ellers fornuftige mennesker.
Det interessante spørgsmål i denne forbindelse må så være, hvem der i tiden efter krigen har indlejret sådanne pavlovske reaktioner hos vesterlændingene. Og vel egentlig også hvorfor eller hvordan, selv om det vel fremgår tydeligt, når man studerer journalisternes efternavne.
Det viser tydeligt, at zionisterne har taget, eller købt sig til, et monopol i meningsmageriet.
 
07.06-2011 | 19:36 af Ole Halvorsen
Ja, Leif, du har fuldstændig ret. Og sikkert er det, at havde jeg kaldt overskriften "Israel er et bedrageri" som du skriver, så havde det i hvert fald ikke udløst det det gjorde.
Men,ganske som dig, så mener jeg ikke at det er i orden at nogle zionister har taget, eller købt sig til, et monopol angående Holocaust. Og da slet ikke at nogle af dem også anvender dette 'monopol' som de gør.
 
 
08.06-2011 | 11:36 af Ole Halvorsen
For at afslutte min deltagelse i denne debat, ville jeg sende et link om jøder mod zionisme, men fandt det først i dag. Her er det og tak til alle for at I deltog.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:j7BHMzIkGZkJ:www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/holocaust/gedalyaliebermann.cfm+jews+against+zionism&cd=3&hl=en&ct=clnk&client=safari&source=www.google.com
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Ole Halvorsen

Uddannet journalist - Apressen - 1964 -1966 - Danmarks Journalisthøjskole 1965 til 1966 - Arbejdet siden på diverse dagblade og Lokal-TV.

Skrevet flere bøger samt tekst og musik til flere revyer.

Foredragsholder- via ARTE - fra 1974 til 1980.

Research, manuscript og indtaling af videoer - til henholdsvis Københavns Lufthavne og Vidcom Danmark - fra 1985 til 2004

Givet en hånd med som Journalist på Stevns Lokalradio siden 1996.

Indlæg | 246 | 450.541 | 1831
Siden | 4. april 2007 06:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites