Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Handicappede og Købesex

23. januar 2012 19:59
Visninger  [555 ]   Debat  [36 ]

Handicappede og Købesex

Her et par links til et aktuelt problem,som SF åbenbart ikke går ind for.

Selv mener jeg, at handicappede naturligvis skal kunne benytte denne mulighed.

http://kortlink.dk/aeen

kortlink.dk/fairforbud/aees

Del på Facebook
23.01-2012 | 21:16 af gitte rasmussen
Anbefalet
 
 
23.01-2012 | 21:37 af Ole Halvorsen
Tak skal du ha',Gitte.
 
 
23.01-2012 | 22:26 af Jess D. Skov-Nielsen
Ved du ikke Ole, at hvis du er uden for arb. markedet, så har du slet ikk ekrav på noget som helst?... heller ikke sex da, hvis du er handicappet... nej nej da... der er "lige muligheder" i verden, alle kan bare "rage til sig"... hvis de ikke får nok, så er det da fordi de ikke GØR nok for det... ikk esandt? (sarkasme kan forekomme).
 
 
23.01-2012 | 23:08 af Ole Halvorsen
Tak for dit bidrag, Jess. Nej, det vidste jeg ikke!!
Men selvfølgelig må det da være en hån mod alle der har råd til købe sex, fordi de dagligt strider den gode strid på jobbet og/eller eksempelvis slider røven glat på en stol på parti kontoret. Men så bliver det næste vel, at handicappede foreslås gjort sex uduelige via et kirurgisk indgreb.
Og angående sarkasme,Jess,så kan den ikke alene forekomme, nej, den kan bestemt også let tolkes som værende reelt affødt af en særdeles grim virkelighed.
 
 
23.01-2012 | 23:13 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er nemlig også det jeg er bange for... at det rent faktisk er sådan man tænker... og ja, vi hører jo fra flere prostituerede, at de har "høje herrer" med hjem... hvilket efter min mening også er grunden til at det stadig er ulovligt og ikke kan gøres til en normal skattebetalt virksomhed så man kunne komme den organiserede menneskehandel til livs... men hvis det var lovligt, ville der sikkert også blive krav om registerstyring (hemmelig ganske vidst), for at sikre hygiejne og sikring imod sygdomme osv... så når de "høje herrer" skulle til at lægge en blodprøve og sygdomsattest ved indgangen til fangekælderen, så ville hele landet hurtigt vide hvor de har været ;O)

Jeg tror det er en af årsagerne til at netop prostitution og narko stadig er ulovligt, og ikke systematisk administreret så der er styr på det... det ville gøre brugen politisk besværlig...
 
 
23.01-2012 | 23:17 af Ole Halvorsen
"...det ville gøre brugen politisk besværlig..." Ja, Jess, og dér er du ved sagens kerne.
 
 
23.01-2012 | 23:33 af Carl Nielsen
Anbefalet. Det er for mig at se udtryk for manglende respekt overfor individet, i dette tilfælde den handicappede.
 
 
23.01-2012 | 23:54 af Ole Halvorsen
Mange tak,Carl. Og ja, det er i høj grad "..udtryk for manglende respekt overfor individet.."
 
 
24.01-2012 | 06:00 af Isabelle Mandel
Jeg synes, det er en vildledende overskrift, Ole. At en SF'er er imod købesex bliver til at (hele) SF (underforstået) specifikt er imod hjælp til handicappedes køb af sexydelser, hvilket Jess' kommentarer også viser - "nu vil de igen ramme mennesker udenfor arbejdsmarkedet". Man kan være imod et forbud mod købesex, men det har da ikke en døjt med hverken handicappede eller arbejdsløse at gøre.
 
 
24.01-2012 | 06:55 af Ole Halvorsen
Tak for kommentaren, Isabelle. At du mener,"at det er en vildledende overskrift," har du naturligvis ret til at mene, da vi jo kan opfatte andres hensigt ganske som vi vil.Min hensigt var og er hensynet til de handicappede.
 
 
24.01-2012 | 13:03 af Isabelle Mandel
Jeg ønsker alt det bedste for handicappede og alle andre, men stiller mig lidt kritisk overfor at alle har RET til alt - fx til et sexliv - eller til at få børn. Hvis vi nu tager den enlige pensionist, der ikke har råd til at købe en luder - er det så noget, der bør ydes tilskud til, fordi alle har RET til et sexliv? Hmmmm.
 
 
24.01-2012 | 13:27 af Ole Halvorsen
Tak for din kommentar,Isabelle. At du er "lidt kritisk overfor at alle har Ret til alt..." er naturligvis et standpunkt, men det har ikke noget at gøre med, at f.eks. jeg gerne ser, at handicappede har ret til 'købe sex ' Og hvad angår den enlige pensionist, der heller ikke har råd til at købe sex, så har jeg altså lyst og frihed til at skelne mellem de to grupper. Men som sagt, så har du jo RET til kritisere et sådant syn. Og dét, Isabelle, er alt hvad jeg kan bidrage med.
 
 
24.01-2012 | 16:38 af Thomas Egeskjold
en enlig pensionist kan klare sig selv med onani. Det er der mange svært spastiske lammede der ikke kan. Det er da en betydelig forskel.
 
 
24.01-2012 | 16:43 af Ole Halvorsen
Tak, Thomas, du har da forstået, hvad det går ud på!
 
 
24.01-2012 | 16:47 af Thomas Egeskjold
Ja jeg synes da at det er indlysende. Og du var da tydelig i dit indlæg. :-)
 
 
25.01-2012 | 15:33 af Ole Halvorsen
Ja, tak, det stemmer,Thomas, men af og til, så er der..nå,ja, forskel på hvordan folk læser/forstår en tekst, så,eh...
 
 
25.01-2012 | 15:38 af Thomas Egeskjold
Helt klart.:-)
 
 
24.01-2012 | 14:13 af Carl Nielsen
Det her er jo ikke et spørgsmål om, at alle har ret til statsbetalt sex, men om at især venstrefløjen har svært ved at acceptere individets selvbestemmelse.
 
 
24.01-2012 | 15:35 af Ole Halvorsen
Tak for dit indlæg,Carl
 
 
24.01-2012 | 16:15 af vhgfty zxw
Hvor går den nedre grænse for hvad politkere skal beskæftige sig med? Det må folk sgu selv ordne deres sexliv ? Det kan aldrig blive statens anliggende - ligesom det ikke sku rage staten om du ryger er fed,... dyrker sport... eller hvad du er..

Jeg brækker mig af den omklamring...men ok nogen mennesker foretrækker at blive styret helt ned til sokkerholderne ...øv der må sgu da være vigtigere ting at tænke på..fx forurening og arbejdsløshed og alt andet rager ikke staten.

Så ku det være det hele ville gå lidt bedre hvis de ikke sku sidde og kigge på alt det ...(vil ikke skrive ordet)
 
24.01-2012 | 16:25 af Ole Halvorsen
Tak for din mening,Tina.
 
 
24.01-2012 | 16:30 af vhgfty zxw
Selv tak. Hvor lang tid tror du det tager at løfte røret og ringe efter en luder? Eller bestille en over internettet. Men ja selvfølgelig: Du vil da have at skatteyderne skal betale for det her ..for det er en "menneskeret" ligesom du sikkert synes at det er en "mennskeret" at lesbiske og bøser skal have børn...og at vi skal betale.

Nogen helt helt "far out synspunkter" hvor alt naturligt er fjernet og erstattet af "vi har ret til"....nej gu har du ej!
 
24.01-2012 | 16:43 af Thomas Egeskjold
hvem har nævnt at skatteyderne skal betale for sexen. den skal de da selvfølgelig selv betale. men de skal sku have retten til at købe sex. når de ikke kan hjælpe sig selv. Og de skal efter min mening også have praktisk hjælp til at gennemføre dette køb, da mange multihandikappede ikke kan betjene en telefon, og ikke har et sprog. men selvfølgelig skal de da selv betale.
 
 
24.01-2012 | 16:40 af Ole Halvorsen
Attt:Tina '
Sig mig,Tina, har du slet ikke forstået, at jeg intet sted har foreslået, at det skulle være gratis. Det det drejer sig om er at kunne få nogen til at hjælpe, så de pågældende handicappede kunne få en fysisk håndsrækning.Mange handicappede er udemærket i stand til at betale for en sådan hjælp.
 
 
25.01-2012 | 14:22 af vhgfty zxw
Ja, men hvorfor f..... skal du blande SF ind i det ? Tror du ikke de har vigtigere ting ....'

PS Mange er også udemærkede i stand til at sige det her til deres plejere/kontaktpersoner, de er jo ikke dumme kun handicappede.

Dit næste forslag handler vel om enlige undulater i bur .....og deres sexliv - eller mangel på samme. Det klart en sag for Venstre.
 
25.01-2012 | 15:04 af Carl Nielsen
Du har helt misforstået det hele. SF vil ikke lade hjælperne hjælpe de handicappede med at skaffe en prostitueret, fordi de finder prostitution moralsk lastelig. Det har intet med penge at gøre, den handicappede betaler hele gildet selv, der er udelukkende tale om at SF skal have pudset glorien og stivet deres victorianske livssyn af.
 
 
25.01-2012 | 15:20 af vhgfty zxw
Helt ærligt der er da ikke nogen grund til at lave en sag ud af det her ...?

Det ok at SF synes det de synes - men ligegyldigt.

Prostitution er verdens ældste erhverv. Det ok de ikke kan li det.

Hjælperne hjælper nok uanset SF's syn på det her og de proststuerede har altid været der . Nogen ting skal man bare lade gå ind ad det ene øre og ud af det andet.

Men gir dig ret i det med glorien....

Det lader til at når de ikke kan gøre noget ved de to eneste emner, der betyder noget arbejdsløshed og forurening ...så kaster de sig over 10000 små ligegyldigheder.

Det eneste de sku fokusere på var det andet og kun det!

Der er vigtigere ting.
 
25.01-2012 | 15:25 af Ole Halvorsen
Mange tak Carl - dels for kommentaren og dels fordi du naturligvis også har ret i din kommentar til Tina Larzen.
 
 
25.01-2012 | 15:16 af Ole Halvorsen
Att. Tina Larzen”Ja, men hvorfor f..... skal du blande SF ind i det ? Tror du ikke de har vigtigere ting ....”

At jeg også bragte dette link, skyldes at der – på den pågældende side – bl.a står: ”SF'er Kæmper for købesex forbud.””
”Dit næste forslag handler vel om enlige undulater i bur .....og deres sexliv - eller mangel på samme. Det klart en sag for Venstre.”
Og med hensyn til ovenstående bemærkning, så tror virkelig, at den skal ha' lov at stå u-kommenteret af mig – ud fra devisen, at der er bemærkninger, der fortæller langt mere om den der fremkommer med dem end deres ...nå,ja, deres kommentarer.

















 
 
25.01-2012 | 15:53 af vhgfty zxw
Det pænt af dig at du er høflig - men kan du ikke lade være at skrive tak hvergang nogen har kommenteret dit indlæg ? Dine tak fylder hele oversigten uden for ...og det gør altså de thel lidt kedeligt? Lidt ligesom en jeg kender, der siger "undskyld " hele tiden..det er pisse irriterende..

Undskyld!
 
25.01-2012 | 16:13 af Ole Halvorsen
Nå!
 
 
24.01-2012 | 16:44 af Thomas Egeskjold
Iøvrigt Anbefalet. :-)
 
 
24.01-2012 | 16:45 af Ole Halvorsen
Tak skal du ha', Thomas!
 
 
24.01-2012 | 19:53 af Ove Nielsen
Anbefalet.

mvh Confucius
 
 
24.01-2012 | 22:18 af Ole Halvorsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
25.01-2012 | 15:28 af Ole Halvorsen
Mange tak for anbefalingen Confucius (Ove)
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Ole Halvorsen

Uddannet journalist - Apressen - 1964 -1966 - Danmarks Journalisthøjskole 1965 til 1966 - Arbejdet siden på diverse dagblade og Lokal-TV.

Skrevet flere bøger samt tekst og musik til flere revyer.

Foredragsholder- via ARTE - fra 1974 til 1980.

Research, manuscript og indtaling af videoer - til henholdsvis Københavns Lufthavne og Vidcom Danmark - fra 1985 til 2004

Givet en hånd med som Journalist på Stevns Lokalradio siden 1996.

Indlæg | 246 | 450.540 | 1831
Siden | 4. april 2007 06:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites