Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

At tänke sig

25. juli 2009 10:40
Visninger  [3973 ]   Debat  [53 ]

Jeg skulle opleve en "tids-alder" hvor sandheden ikke hverken ville eller måtte debatteres.

Ellers har det jo mest väret "läse-stof" fra perioder, hvor man spurgte sig selv, "hvorfor gör de ikke noget".

Nå - men tilbage til den debat, der ikke er en debat alligevel.

 

Har vi väret på Månen - eller ikke?

 

Jeg ved devärre godt, at det er forbundet med "fyrings-grundlag" sådan at betvivle "sandheden" - ja, faktisk er det jo blevet sådan, at selve spörgsmålet og specielt svaret er afgörende for, hvorvidt du kan blive "optaget" eller ""ansat".

Her i firmaet har vi en fälles sandhed. Vi har väret på månen og såfremt du ikke kan "godtage" denne sandhed - må du finde dig en anden arbejdsgiver.

Kan jeg ikke bare få svar på enkelte spörgsmål vedr. "måne-färden".

Nej - vi undlader at beskäftige os med emner, der evt. kan danne baggrund for mis-forståelser.

Så hermed er den ged barberet - Vi har väret på månen og såfremt du/de enten tror du/de  ved noget eller bare får en mistanke om samme - må du/I  straks henvende dig/jer  til professionelt personale, hvilke tlf.nr. der står opfört nedenfor.

Kalder du det en gentagelse af den "menneskelige korsfästelse"???

Hvad rager det mig - har du iövrigt adgangsbillet???

Del på Facebook
25.07-2009 | 10:59 af Steen Hansen
Hvad kan väre årsag til dette önske om Stigmatisering af egen befolkning.

Kan det väre navne-opkaldet för den sidste olie??
 
 
25.07-2009 | 11:04 af Steen Hansen
Du må jo huske på, at Danmark er et "krigs-förende" land og at vi faktisk slår mennesker ihjel på den konto, at vi er "bedre end dem".
 
 
25.07-2009 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 11:10 af Steen Hansen
Hvilken konspirations-teori??

At vi har väret der - eller ikke.
 
 
25.07-2009 | 11:14 af Steen Hansen
Jeg hävder jo, at det er en konspiration at erkläre, at mennesket har väret på Månen - taget afsät - og tilbage til jorden.

Jeg endvidere henviser til videnskabligt vedtagne regler for "bevägelse".
 
 
25.07-2009 | 11:16 af Steen Hansen
Så jeg kan da godt give dig ret langt hen ad vejen.

Men så mange konspirationer omkring en såkaldt "fälles sandhed" er der sgu lidt, der svider i öjnene.

Så hellere vedtage at månen er en grön ost, for det var den i fjernsynet.
BASTA
 
 
25.07-2009 | 11:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 11:29 af Steen Hansen
Selvfölgelig er "forkämpere" for lögnagtige illusioner ganske virkeligsfjerne og til tider tangerende "det dumme".

Men som regel beskytter de sig bag en stadig voksende "ring" af indädte voldsudgydelser.
Fokus-forvirring og i mange tilfälde sågår "smäde-kampagner", hvor den "lögn-agtige" ved karakterafvigende adfärd bliver hyldet for sin indsigt.

Historisk kan sådanne "processer" tage ganske mange hundrede år.
Men det var dengang.
Nu har vi fjernsyn.

Og sålänge vi kan fastholde, at sandheden kun forefindes i dit TV-apparat, körer vi med klatten indtil den bliver tör.
 
 
25.07-2009 | 11:30 af Steen Hansen
Men så er vi jo også tilbage i det at tro og så vide.
 
 
25.07-2009 | 11:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 11:39 af Steen Hansen
Altså er du ikke et menneske - men et stigmatiseret offer.

Sålänge jeg kan få dig til at tro på dette - skäpper det godt i min kasse.
 
 
25.07-2009 | 11:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 11:42 af Steen Hansen
I din "fanta-si-verden" er dine fordomme dine störste og bedste venner, idet du ikke har andre.

Lad mig bringe dig ud af din uvidenhed - og bibringe dig fakta fra virkeligheden.
Da jeg ikke har mis-brugs-probelemer af nogen art vil dine antydninger om samme bare bekräfte min - ja, netop min - sandhed.
 
 
25.07-2009 | 11:43 af Steen Hansen
Ikke bare offer - du intetvidende.
Men sågar stigmatiseret offer.
 
 
25.07-2009 | 11:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 12:01 af Steen Hansen
@Kaja
Pröv lige at läse din kommentar ad kl. 11.52 igen.
:o)

Hvad får dig overhovedet til at tro, at jeg vil "hjälpe" dig - ser du -det er så viseligt indrettet, at netop i denne sammenhäng er det - også - mig, der bestemmer.

Når jeg nu siger, at jeg ingenting bestemmer.

Igen er valget - det personlige frivillige valg - så vanskelig men også vigtig.

Så jeg välger at tro..........
Men det fjerner ikke min viden - altså min, idet du jo på udmärket vis har tilkendegivet, at du ingen har.
 
 
25.07-2009 | 12:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 12:14 af Steen Hansen
@Kaja
Ad dine sidste 2 kommentarer fortäller du jo ganske tydeligt en rigtig god historie.
Nu er det med historier som med örer.
Sandheds-värdien for begge sidder på/i hovedet.

Forstår egentlig godt, hvorfor det har väret umuligt at "nå dig", idet du stadig tror på, at sandheden for dig ligger udenfor - på naboens gräspläne, og han er vist en värre éen.
 
 
25.07-2009 | 12:16 af Steen Hansen
Så måske du har modtaget lidt "hjälp" alligevel - men det kan du så betragte som värende "en venne-tjenste".
 
 
25.07-2009 | 12:16 af Steen Hansen
Ingen regning til dig - du stigmatiserede - du betaler rigeligt i forvejen.
 
 
25.07-2009 | 12:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 12:21 af Steen Hansen
Ja - det viste sig alligevel at väre muligt.

Godt nok ville du ikke betale - men det har du gjort. Du ved det bare ikke selv.
Fortsat god dag.
 
 
25.07-2009 | 13:05 af Steen Hansen
Altså indgangs-billetten.
hehe
 
 
25.07-2009 | 18:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 18:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 18:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 18:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 19:09 af Steen Hansen
@Hej Elisabeth
Tak for indspark :o)
Du har ret - hvad betyder det reelt!!
Men lad os - bare en enkelt gang - antage, at mennesket virkelig er universets herskere - men bare ikke på den måde, hvilken er blevet anfört. Var det så ikke dejligt at vide, at den "sandhed" du skal tilbede - ikke er den rigtige.
Tänk sig den fölelse en evt. präst må have, når han finder ud af, at han reelt betjener Fanden.

Hva' så - vil prästen selvfölgelig udbryde. Fandens til besvär :o)
 
 
25.07-2009 | 19:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.07-2009 | 20:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.07-2009 | 09:18 af Isabelle Mandel
Jeg læste dit tidligere indlæg om afrejsen fra Månen - og fattede ikke en brik :o) Men HVIS det nu er fysisk umuligt af komme væk fra Månen, forstår jeg ikke, hvorfor alverdens videnskabsmænd ikke har påvist dette. Dertil kommer, at jeg har svært ved at tro på, at de mange tusind mennesker, der var og er involveret i måneprojekterne, har kunnet holde fuldstændig tæt i 40 år, hvis det hele var en løgn.
Men diskusionen er da ikke helt ueffen set mere generelt. Hvad og hvor meget kan man bilde hvor mange ind?
PS. Min svigermor er helt enig med dig. Hun slog et stort grin op, da vi snakkede månelanding ved en frokost forleden "HA. Det er da én stor løgn" :o)
 
 
26.07-2009 | 11:20 af Steen Hansen
@Isabelle
tak for din kommentar og giv din svigermor et kram :o)

Vedr. spörgsmålet omkring "tavs-heden" omkring måne-projektet, skyldes det selvfölgelig den medfölgende erkläring under tro og love om ikke at offentliggöre opbragt viden.
Alle kan med "god samvittighed" udtrykke "jamen, jeg troede", samtidigt med den månedlige indlöbende check på kr. 63.475.85 för skat.

Man saver vel ikke den gren over, man selv sidder på - vel?

Personligt synes jeg, at der er opstået en ganske god "forretning" og samme kan kun udvikles og udvides.
Problemet er imidlerid de grundliggende fysiske tilstedevärende - ikke tilstedevärende - forhold.

Selvfölgelig revner ballonen. Det store håb er, at - virkelig - kunne nå månen, idet således al efterfölgende debat virker "tåbelig".

Videre sätter det også det "politiske spil" i relief, idet vi jo slår ganske mange mennesker ihjel, idet de ikke har samme opfattelse som os.

Man kan jo spörge sig selv, hvornår turen kommer til de individer, der stadig fastholder at henholde sig til den virkelige verden, hvor Videnskaben jo har bragt os flere forudsätninger - for vor egen tilstedevärelse.

Endelig også omkring "lögnen".
Der siges at gå en historie blandt Stats-chefer.
Den af dem, der kan fylde sin befolkning med mest vås og samtidigt få befolkningen op af stolene og begå drab - ja, han er värdig til en "top-post".
Nu kan vi jo så tale om Bush og Aanders Fogh Rasmussen.
Ja - Bush er jo GUD og Anders er hans sekretär.

Kan det måske blive bedre??
 
 
26.07-2009 | 11:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.07-2009 | 11:49 af Steen Hansen
@Poul
Den med "ufo'erne" i Sibirien - har jeg også hört og läst om. Det viste sig, at det - formentlig - var amerikanske luftbårne droner.

Vedr. din tro, er jeg ganske rolig. Du kan have den i fred :o)

For i sidste ende vil "måne-landingen" altid väre netop TRO, idet den videndskablige baggrund savnes for launching af et objekt fra Månen til Jorden.
 
 
26.07-2009 | 11:56 af Steen Hansen
Men det'synes at väre bragt iorden mellem Rusland og USA. Senest ved en närmest "Häkkerupsk" opträden fra den Russiske Präsident.

Jeg tror alle i hele Verden har set billederne af den exende mand med sjov gang og "funny" smile.
 
 
26.07-2009 | 11:56 af Steen Hansen
På den anden side, kan man jo ligesågodt drikke sig en käp i öret, når resultatet er blevet givet.
 
 
26.07-2009 | 12:00 af Steen Hansen
Jimmy Carter - Jimmy Carter.
Var det ikke ham med "tänderne".
 
 
26.07-2009 | 12:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.07-2009 | 12:06 af Steen Hansen
Måske det var noget han havde spist - den gode Medved........
 
 
26.07-2009 | 12:46 af Erik Ernst Marcussen
Hvad er forskellen på en hyklerisk selvretfærdig religion og en påstand om at besidde eller søge sandheden?

Ingenting

Hvis du søger sandheden, og du finder den, har du ikke længere nogen grund til at søge yderligere eller sammenligne sandheden du har fundet med andres sandheder, til nytte og forbedring. Hvis det er sandheden du har fundet, vil det jo være den eneste i denne kategori. Som det sociale dyr du er, ville du have en tendens til at danne en socialt trossystem omkring sandheden, så du kan kommunikere det til dine venner, og den gruppe du tilhører, vil du kunne forstærke og udvide.

Der er ikke nogen objektiv forskel mellem begrebet religion og et socialt trossystem, der mener, at det besidder det eneste sæt sandheder. Alle af dem er metaforiske, dikteret af en lidenskabelig jalous gud, jødernes.

Krig er den naturlige følge af en tro på, at kun jeg har sandheden og alle andre der er uenig med mig ikke har. Monotheistser kalder denne tro for den "menneskelige natur", fordi det naturligt opstår i en model med kun en realitet/virkelighed/sandhed. Men for en Polytheist, er tanken om at min gruppes principper, metoder og foranstaltninger skulle være de eneste sande, direkte absurd.
 
 
26.07-2009 | 16:28 af Steen Hansen
@ErikErnst
tak for din kommentar :o)

Din baggrund kan måske forklare medie-fladens interesse i at "fastholde" de 2 grund-systemer, idet de derved er sikret "overlevelse" med sky på.
Vedr. en analyse af den dybere-liggende årsag til "folke-forförelser" og de derved "nödvendige" drab må det imidlertid tillägges andre årsager.

Jeg tror det er simpel ondskab.
Menneskelig fornedrelse i ondskabens univers og fastholdelse af samme ved udövelse af netop de handlinger, der tilkendegiver ondskab.

En iscenesättelse af eget mindre-värd med hang til SM

En närmest perverteret udviklings-spiral, der krones med og ved hyänernes hylen.

OK - det er måske lige "beskrivende" nok - men såfremt der ikke fremkommer videnskablig dokumenterede rapporter omkring netop denne problem-stilling (launching from the Moon) må den "offentlige hemmelighed" selvfölgelig beskyttes - så vi kan slå flere ihjel, der siger vi lyver.

Faktisk var det netop grundet samme problematik, at "Videnskabernes Sammenslutnig" blev dannet.

Der var for mange "historier" - men kun éen kunne väre den rigtige.

Såfremt vi ser overordnet på netop "den ene rigtige sandhed" sammenholdt med den "sandhed" du bliver konfronteret med i TV bliver det så som så med det sociale element, idet det jo allerede er aflivet på forhånd.

Nu har jeg gennemsét forskellige BBC-programmer desangående og må desvärre konstatere, at alle, der modsagde den "vedtage sandhed" - selv med videnskablig dokumentation - fremstår som "udstödte".

Så det er hermed offentligt bekendtgjort, at den nye GUD er både kold og klingende.
Tänk sig hvis vi alle blev det.

Så er det tid for et nyt kapitel i "Det Nye Testamente".

Et kapitel, hvor selve "Det Nye Testamente" bliver annulleret til fordel for "Det Gamle".

Måske det altsammen kan afvikles ved vedtagelse af "Videnskabs-kanon".
 
 
26.07-2009 | 17:19 af Steen Hansen
Med tryk på "kanon" :o)
 
 
26.07-2009 | 20:33 af Steen Hansen
Det tog ca. 100 år at overbevise "folket" om, at Jorden er rund. Bemärk hertil, at den pgl. "formastelige" ligeledes kunne påvise det ulogiske.
Han måtte under tortur afskrive sin egen viden og erkläre sig enig i, at Jorden var flad.

Udover de övrige "forhold" vil jeg også oplyse, at jeg finder det märkeligt, at man efter at have "fundet Columbus' äg" skrinlägger man netop det projekt, der skabte Columbus ägget.

Nå - men da mine argumenter bliver og vil blive opfattet som närmest samfundsfjendske - vil jeg hermed tie. Ikke hverken samtykke eller holde min mund, såfremt jeg bliver spurgt.

Men kun i denne tråd vedr. "The man on the moon".

At tänke sig .........
 
 
26.07-2009 | 20:45 af Steen Hansen
Det tog også ca. 100 år at overbevise "folket" om, at Jesus ikke var den - han var. Men faktisk en helt anden

Hvilket selvfölgelig leder til mit näste indläg

De bibelske forseglede tegn - og brydningen heraf.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Steen Hansen

 

Ønsker du nærmere uddybning så send mig en E-mail på nedenstående

stenus@mail.com

Ifögle dagspressen fremgår det, at DBU - Dans Boldspils Union - ikke önsker at starte "dagens match" (Danmark/Portugal) med militär-parade til äre og respekt for Danske Soldater. Både nulevende og aflidte. Samme argumentation var fremme ved Nazisternes Olympiade i Berlin. Lad os nu se, hvorvidt vi har udviklet os - og herved erfaret "krigens spögelse".
Indlæg | 454 | 327.905 | 7407
Siden | 15. oktober 2006 18:45
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites