|
|
28.05-2009 | 22:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 06:15
af
Ole Halvorsen
@ SoulofKorea
"Jeg synes integrations og kirkeministerens optræden i Jersild Live på DR 1 her til aften, og dermed regeringens måde at føre asyl og udlændingepolitik minder uhyggelig meget om den måde Bush førte politik på. MAGT M-I-S-B-R-U-G ! ! ! "
Som jeg skrev forleden, så er Birthe Rønn Hornbech et bevis på, at en STOR krop desværre ikke er lig med et STORT hjerte.
Og så er hun - for at det ikke skal være løgn - minister for en kirke, hvor i det centrale budskab er Næstekærlighed... |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 06:48
af
Jakob Schneider
"Og så er hun - for at det ikke skal være løgn - minister for en kirke, hvor i det centrale budskab er Næstekærlighed... "
Næstekærlighed ja, men ikke på andres bekostning !. Det er dyrt at være god, men det er gratis at være god på andres vegne. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 06:58
af
Jakob Schneider
| Kim Young føler sig åbenbart hævet over alt og alle og dermed berettiget til at diktere hvordan vi skal opfatte virkeligheden !. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:01
af
Kristian Mortensen
| BRH påstod i Jersild Live at flygtnngenævnet ikke havde frarådet tilbagerejse og at det derfor ikke var farligt for irakerne at vende tilbage, men her løj og bedrog hun bevidst, fordi som det fremgik af udsendelsen, har VKO regeringen netop pålagt flygtningenævnet IKKE at tage stilling til spørgsmål om tilstandene i hjemlandene. Jersild prøvede flere gange at korrigere hende, men hun fortsatte som en bulldozer med denne løgn, problemet er jo at DK med div underskrifter IKKE må sende folk tilbage til farlige områder. BRH virkede som om at bare hun gentog løgnen længe og bastant nok så ville sandheden blive tiet ihjel. Sørgeligt at hun som de andre VKO ministre er så hamrende løgnagtige og upålidelige |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:22
af
Jakob Schneider
"problemet er jo at DK med div underskrifter IKKE må sende folk tilbage til farlige områder"
DK er efterhånden blevet til et farligt område, med den voksende kriminalitet og det stigende antal skyderier på gæder og stræder. DK er ikke længere et sikkert sted at opholde sig for flygtninge !. |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 08:37
af
Else Thomsen
Enig, Kristian Mortensen.
Den eneste gang BRH IKKE kunne svare Jersild var, da han sagde: "..jamen, så er det jo loven der er forkert, når den er - helt i modstrid med andres fortolkning af, hvad en flygtning er....!
OG ja, det er jo netop sagens kerne. - BRH vil hellere beholde sin ministerpost - med klap på skulderen af Søren Krarup og ligesindede - end hun vil påpege de helt urimelige og umenneskelige definitioner af, hvornår man er flygtning. |
|
|
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:40
af
Kristian Mortensen
@Else BRH tænker vist kun på sin ministerpension, al ære og værdig har hun solgt for ussel mammon, læs sin ministerpension |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:52
af
Jakob Schneider
@ Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)
Det ændrer ikke ved, at Danmark er et farligt område. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:52
af
Kim Young Min Stigsen
Og i alt det her mener jeg mere og mere hvis der skal være et seriøs modtræk til Løgnen, Fortielsen, Manipulationen, Utroværdigheden blot for at tækkes nogle forsmåede højre ekstremister med pia k, lille fede johnni fra greve, anders gravers med flere i samme boldgade, så bliver min sidste linje i mit indlæg:
PS: burde vi sætte en efterlysning i trykken efter Leif Bork Hansen!
mere og mere relevant, hvis vi er nogle, flere og flere eller mange? som vitterlig finder at nok er nok er blevet blevet afløst af nok er blevet for meget! |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:00
af
Kim Young Min Stigsen
29. maj 2009 06:58 | af Jakob Schneider (JakobSchneide) Kim Young føler sig åbenbart hævet over alt og alle og dermed berettiget til at diktere hvordan vi skal opfatte virkeligheden !.
Hvor i består efter dit udsagn mit dikat om hvordan "vi" altså du og alle andre SKAL opfatte virkeligheden?
Vi kan vel blive enig om at BRH klart afviste en invitation til at besøge Brosons Kirken
Vi kan vel også blive enige om at BRH tydeligvis mener at hun ubetinget og uden diskussion har ret i alt og alle ting, ergo må det simple ræssonement være at har man en klar anden opfattelse af tingene, virkeligheden så modarbejder man både hende, regeringen og loven. Ergo er man da også imod hende.
Og endelig er det vel også et faktum at der ér steder i Irak, og ja som du selv siger steder i dk hvor man nok gør klogest i ikke at bevæge sig hen. Men at det er farligt at bevæge sig rundt i dk, hvilket jeg tror du får de færreste til at lave en seriøs sammenligning med de samme steder i Irak, at dét så skulle være et argument for at når det er (lige så) farlig, hvad jeg så ikke er enig med dig i, hvis det sku være din opfattelse, men at det så skulle være et argument for at så er det er hip som hap om de er i visse kvarterer i Bagdad eller Nørrebro så kan de sendes hjem tror jeg igen du vil få de færreste til at skrive under på.
Jeg anerkender naturligvis din og alle andres ret til at have nøjagtig den opfattelse af virkeligheden som man måtte ønske. Ergo, jeg dikterer intet ned over andre og postulerer modsat BRH at sådan ér virkeligheden. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:15
af
Jakob Schneider
@Kim Young
"Vi kan vel også blive enige om at BRH tydeligvis mener at hun ubetinget og uden diskussion har ret i alt og alle ting, ergo må det simple ræssonement være at har man en klar anden opfattelse af tingene, virkeligheden så modarbejder man både hende, regeringen og loven. Ergo er man da også imod hende."
Ikke nødvendigvis. Hvis min opfattelse af virkeligheden fører til den samme konklusion som BRH's, så har jeg ingen grund til at modarbejde hende. Forskellige veje kan føre til det samme mål !.
"men at det så skulle være et argument for at så er det er hip som hap om de er i visse kvarterer i Bagdad eller Nørrebro så kan de sendes hjem tror jeg igen du vil få de færreste til at skrive under på."
Det kan det hurtigt blive, hvis udviklingen fortsætter. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:25
af
Kim Young Min Stigsen
Så vi skal forvente vilkårlige vejside bomber, og selvmordsaktioner på Nørrebro? er det sådan jeg skal forstå det?
og du er altså enig i BRH's udlægning og måde at føre udlændingepolitik der totalt overhører alle internationale anbefalinger? og du mener vi skal give politiets specialenhed AKS fri adgang til at med magt at hente irakerne når BRH har vendt tommelfingeren ned ad som en anden enevældig, enerådende, altvidendende kejser Cæsar. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:57
af
Ole Halvorsen
@JakobSchneide
"Næstekærlighed ja, men ikke på andres bekostning !"
Ligesom man ikke kan være 'lidt gravid,' så kan man heller ikke være 'lidt næstekærlig.' Hvis vi først begynder gradbøje begrebet 'næstekærlighed,' så mister dét begreb enhver mening.
Men det er naturligvis blot min mening - og det får du ganske gratis. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:20
af
Jakob Schneider
"og du er altså enig i BRH's udlægning og måde at føre udlændingepolitik der totalt overhører alle internationale anbefalinger? og du mener vi skal give politiets specialenhed AKS fri adgang til at med magt at hente irakerne"
Ja, af hensyn til vores børn og børnebørn. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:23
af
Kim Young Min Stigsen
| Jakob, håber det ok. jeg er på fornavn med dig: kan du brede det lidt mere ud ... når du skriver: "af hensyn til vores børn og børnebørn". |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:30
af
Jakob Schneider
@ Ole Halvorsen (Stevns)
Næstekærlighed på andres bekostning, er ikke mere næstekærlighed, det er pure ondskab. Næstekærlighed foregår på egen regning. Hvis man vil hjælpe andre, så betaler man af egen lomme, man sender ikke regningen videre til andre, som ikke har bedt om det !. Kristus gav sit eget liv for andres skyld, han krævede ingen ofre. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:38
af
Kim Young Min Stigsen
Jakob: "Kristus gav sit eget liv for andres skyld, han krævede ingen ofre. "
og med risiko for at blive beskyldt for en masse: men: mener du at BRH er i sammen kategori som kristus? Mener du at den handling og den politik som BRH "har gang i" er at give sit eget liv for andres skyld? |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:58
af
Jakob Schneider
@ Kim Young Min Stigsen (soulofkorea)
"kan du brede det lidt mere ud ... når du skriver: "af hensyn til vores børn og børnebørn"
Danskerne skal ikke blive en minoritet i eget land. Ethvert folk har ret til eget land og egen selvbestemmelse. Det står der i folkeretten. Det er den mindste respekt en indvandrer burde udvise overfor det land han lever i !. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:02
af
Jakob Schneider
"og med risiko for at blive beskyldt for en masse: men: mener du at BRH er i sammen kategori som kristus?"
Absolut ikke, men hun er heller ikke en antikrist, da hun ikke udstiller sin egen godhed på andres bekostning. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:05
af
Ole Halvorsen
@Jakob Schneider (JakobSchneide)
Som en kendt amerikaner en gang udtrykte det, så har enhver lov til sin egen mening, men enhver har ikke lov til sine egne kendsgerninger.
Så derfor - inden du får anbragt Birthe Rønn Hornbech på Korset, ved siden af Kristus, og det hele går op i "hat og briller" - vil jeg forlade denne 'tråd,' før den filtres uopløseligt ind. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:06
af
Kim Young Min Stigsen
@ Jakob Schneider (Jakob Schneide)
Men er det du skrev: "Danskerne skal ikke blive en minoritet i eget land" er det, så i virkeligheden dét din anke i virkeligheden handler om? |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:09
af
Kim Young Min Stigsen
@ Jakob Schneider (Jakob Schneide) Så at udstille sin egen godhed på andres bekostning gør en til antikrist, dvs. præsten i Brosons Kirken er at sidestille med Antikrist? |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:16
af
Jakob Schneider
@ KYMS
"Så at udstille sin egen godhed på andres bekostning gør en til antikrist, dvs. præsten i Brosons Kirken er at sidestille med Antikrist?"
Det tror jeg godt man kan sige. I øvrigt sagde Paulus at antikristerne (der er mange antikrister) vil færdes i, og udgå fra selve menigheden !. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:19
af
Kim Young Min Stigsen
@ Jakob Schneider (Jakob Schneide)
med alt respekt jeg synes vi kom lidt væk fra emnet. og hvad med den med dk'er som mindretal?
29. maj 2009 11:06 | af Kim Young Min Stigsen (soulofkorea) @ Jakob Schneider (Jakob Schneide)
Men er det du skrev: "Danskerne skal ikke blive en minoritet i eget land" er det, så i virkeligheden dét din anke i virkeligheden handler om? |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:41
af
Jakob Schneider
@ KYMS
"Men er det du skrev: "Danskerne skal ikke blive en minoritet i eget land" er det, så i virkeligheden dét din anke i virkeligheden handler om?"
Ja, det kan man godt sige. Jeg tror heller ikke på at vi får brug for arbejdskraft i de næste mange år, sådan som den økonomiske konjunktur udvikler sig. Det er også i indvandrernes interesse, at der ikke kommer for mange mennesker til Danmark, så der også kan være plads til dem på arbejdsmarkedet. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:51
af
Kim Young Min Stigsen
@ Jakob Schneider (Jakob Schneide) men korrekt mig, men handler det her ikke om at overholde anbefalinger fra FN og gældende menneskerettighedskonventioner som klart IKKE anbefaler at vi sender iraker tilbage i visse områder. Og handler det ikke om at tage stilling til om vi bare sender børn, ældre og syge med tvang ud af landet som dels er født og opvokset her i landet og dels har så mange traumaer at det ikke vil give nogen mening. At det skal foregå en på human, værdig måde når AKS kommer stormende ned gennem kirkespiret har jeg også svært ved at se.
For mig er det, det som det handler om, og ja, at her er tale om magtmisbrug, udspredelse af løgne og fortielser fra ministerens side turde være logik for de berømte bur- og (undskyld udtrykket) perlehøns.
Det ender på samme måde som det gjorde med DK's begrundelse for at gå i krig i Irak. It'a Lie Pet Shop Boys sang det: IT'S A SIN!!! |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 12:19
af
Jakob Schneider
@ Kim Young Min Stigsen (soulofkorea)
"Det ender på samme måde som det gjorde med DK's begrundelse for at gå i krig i Irak. It'a Lie Pet Shop Boys sang det: IT'S A SIN!!!"
We are all sinners. Det er selve kernen i kristendommen, at mennesket ikke kan blive frelst af såkaldte "gode gerninger", for det som er godt for nogen, kan let være ondt for andre. Tilbage er der kun nåden og tilgivelsen som kan frelse os. Vi begår synder hele tiden, vi er bare ikke altid klar over det. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 14:07
af
Henrik Jørgensen
| BRH har helt ret, det er ikke altid jeg er enig med hende men her er jeg 100%. Ham præsten misforstår kristendommen i sit eget mediestunt, vi er ikke katolikker eller muslimer som hun korrekt sagde, vi følger først og fremmest loven. Ellers kunne alle jo så asyl, og så var lovene ligegyldige, det så venstrefløjen sikkert gerne - men den forfejlede politik har de tabt 3 valg på. Og de står til uden tvivl at tabe for 4. gang, når alt kommer til alt, vælger folk med hjernen for kun en tåbe har mere tillid til silden Thorning fremfor ølhunden Løkke. BRH er beviset på hvorfor man ikke sætter socialister til at styre landet, 7-9-13, for etik og penge har de ligeså meget forstand på som en pythonslange på skispring. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 14:32
af
Kim Young Min Stigsen
@ Henrik Jørgensen (Det-Fede-Skelet)
Hvis der var nogen som snublede i sit eget mediestunt var det i den grad Birthe Rønn Hornbech. Det tror jeg hvis du ellers orienterer dig en smule rundt om i medielandskabet at de fleste er enige om. |
|
| |
|
|
|
|
03.06-2009 | 16:18
af
Stig Winther Petersen
Så lang tid det danske borgerskab - det er dem med de mange aktier - lever af den borgerlige regering, vil løgnene om flygtningene blive fremmet. Det er hadet mod muslimer og modviljen mod at hjælpe flygtninge, som holder regeringen ved magten. samenhængen er så simpel, så det skriger til himlen.
Tryk gummibamsen på maven og den skriger. Tryk på modviljen mod de fremmede og VK jubler.
Håber de kan holde balancen.
I Tyskland allierede det tyske borgerskab sig med nazisterne , som slet ikke havde noget flertal og var vælgermæssigt på tilbagetog , og det bragte som bekendt Hitler til magten. Kun et par små liberale partier (á la de tapre danske radikale) holdt stand imod flodbølgen af had og mistro.
Birthe Rønn kunne kun skuffe med de forventninger alle rettede til hende. Hendes opgave har været at stabilisere magten til regeringen. Klogt tænkt af Natos generalsekretær. Modviljen mod de fremmede i human indpakning. Så neutraliserer vi kritikerne og fodrer svinehunden ved bagdøren. |
|
| |
|
|