Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Fruens Sider
Når volden kommer tæt på...
17. juli 2009 21:38
 [2544 ]    [125 ]   Anbefal

Min søn har været til koncert i Kongens Have i Odense. I sommermånederne er der hver torsdag aften gratis koncerter med 2 navne, et ret stort tilløbsstykke for alle odenseanere og en hel del folk fra oplandet.

På vej ud følges min søn med en kammerat fra sin arbejdsplads. De skal lige slå en streg i buskadset, og mens de står der, fredeligt og stille, kommer en ung indvandrer gående, stopper op og siger til min søns kammerat “du ligner sgu en pædofil”, hvorpå han slår løs på ham og brækker kammeratens næse.  Min søn får et chok, det hele går så stærkt, at han ikke kan gøre noget for at hjælpe sin ven, og lige så hurtigt får det også ende igen.

Hverken min søn eller hans kammerat havde set den unge mand før… Der er altså tale om helt og aldeles umotiveret vold !!

En falck-bil holder lige ved siden af, hvor slagsmålet sker, og der slås alarm til ordensmagten, som nu i skrivende stund har pågrebet gerningsmanden og sandsynligvis ført ham med til stationen. Min søns kammerat er blevet kørt på skadestuen, så alt er som det skal være !

Tilbage står min handicappede knægt og er chokeret og bange. Han følte ikke, der var noget han kunne gøre, det hele gik så stærkt, sagde han. Nu bagefter, bliver han jo bange og chokeret ” Tænk, hvis de også havde slået mig, mor”… Han forstår ikke, hvorfor det sker, hvorfor den slags vold er nødvendig..

Det gør jeg heller ikke.. !! Og jeg er meget tæt på at skrive nogle meget grimme navne om den unge mand, der umotiveret tævede løs på en handicappet mand. Hvad f. bilder han sig ind… !!

Er det blevet sådan, at vi ikke kan sende vore handicappede unge ud i verden, af frygt for tæskehold og psykopatbander ?

Send til
Debat  125
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
17.07-2009 | 22:15 af Lars Nunnegaard
Desværre er det blevet således, at vi må overbeskytte vore udviklingshæmmede børn mod en grum verden, hvor der netop er kulturer der ikke forstår dem.
 
17.07-2009 | 22:38 af martin søe
Jeg kan fa..... godt forstå at du er vred Ann Charlotte.

Desværre er der ikke mange herinde der forsvarer danskere der bliver overfaldet af indvandre. For sådan noget kunne indvandre slet ikke finde på.Eller også er de traumatiseret og har midterskildringen i den forkerte side.

Men for pokker hvor er det dog uhyggeligt. Jeg håber din søn kommer over det hurtigt og at samfundet en dag vågner op til dåd før det er for sent.
Anbefaling herfra
17.07-2009 | 22:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.07-2009 | 22:58 af Nikolaj Damgaard
Der er mange utilpassede lømler, der opfører sig helt og aldeles medmenneskefjernt. Det er en rigtig kedelig oplevelse for din søn og hans kammerat - måske kan det være forebyggende, ikke at søge væk fra menneskemylderet, når nødtørften skal forrettes.

@martin søe
Behøver du at bruge sagen til at fremme dine fordomme og platte politik? Lømlens hudfarve er vist temmelig ligegyldig.
17.07-2009 | 23:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.07-2009 | 23:35 af Jakob Schneider
"På vej ud følges min søn med en kammerat fra sin arbejdsplads. De skal lige slå en streg i buskadset, og mens de står der, fredeligt og stille, kommer en ung indvandrer gående, stopper op og siger til min søns kammerat “du ligner sgu en pædofil""

Han skulle svare "Jeg er muhammedaner"
 
17.07-2009 | 23:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.07-2009 | 23:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.07-2009 | 23:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 00:18 af Nikolaj Damgaard
Lav nu jeres egen blog til at dyrke jeres jeres kæpheste i stedet for at shanghaje denne på helt utilstedelig vis.
18.07-2009 | 00:19 af Jones Hansen
Martin:

Var det 4 år du var???? hmmm Du postulerede hun havde udtalt at : "Når indvandre overfaldes af danskere kalder du det racisme"
Kom med dokumentation blev der sagt!!!! Det er du ikke istand til, så hold du bare lav profil.
18.07-2009 | 00:25 af Jones Hansen
Ann-charlotte:

At det kan ske i realiteten gør mig utrolig ked af det. I det hele taget vold, men oven i købet en handicappet, ja jeg har ik ord for det.
Trist................
18.07-2009 | 00:36 af morten mortensen
omk mordet på en 16 årig dreng ..
3. april 2008 09:21 | af Bitten (Bitten1)
Kirsten vi er fuldstændigt enige. Og der burde ikke være meget tvivl om, at det mord VAR racistisk.
.... ifølge dommen var mordet ikke racistisk..
18.07-2009 | 00:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 01:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 02:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 08:19 af peter jensen
det er ikke kun handikappede som er jaget vildt af indvandrere med helt andre værdinormer.
Så igår en ung indvandrer i en lille lastbil tænde helt af overfor et par i en personbil.
Tror de sad og snakkede, derfor kørte lidt langsomt.
Han løb sgu efter dem med et ti kilos lod midt i bilkøerne.
Heldigvis fik parret vendt bilen og kørte væk.

Sådanne tilfælde ser jeg hele tiden i Kbh.
Den extreme og urimelige aggresion fra indvandrere, det er kulturelt deres måde at løse proiblemer på store og små.

Bor ved siden af lille indvandrer brødudsalg.
Det er ret komisk så ofte den samme chauffør kommer med brød til den samme ejer råber og skriger de, løber efter hinanden og står med ansigtet til ansigt og truer hinanden.

Det er simpelthen kultur sammenstød af dimensioner vi står midt i.
 
18.07-2009 | 08:54 af peter jensen
læs feks også Torben Petersen kommentar(Nr 4) under denne artikel:

http://avisen.dk/voksne-styrer-unge-boeller_6660.aspx
 
18.07-2009 | 10:00 af Isabelle Mandel
Jeg forstår din frustration og vrede, Ann-Charlotte. Meningsløs vold er hæslig, og det værste er jo, at den for mange kan skabe en angst år frem i tiden. Jeg håber, din søn tør gå til koncert igen - måske sammen med dig eller en anden voksen de første par gange.
 
18.07-2009 | 10:22 af Carsten Svendsen
Hvis det kan være en trøst(!), behøver man ikke at bevæge sig ud af huset.
'Hyæner' overfalder 'alt og alle', der forekommer dem overkommelige (og undskyldninger kan de altid finde på)! :o(
http://www.bt.dk/krimi/aeldre-mand-frihedsberoevet-og-mishandlet
18.07-2009 | 10:58 af peter jensen
http://www.bt.dk/krimi/taesket-af-christianitter

på christiania vælger de selvtægt
 
18.07-2009 | 11:04 af peter jensen
@Isabelle

tja, du tror voksent selvskab vil gøre en forskel. Det er positivt tænkt.


Jeg har personligt set min indvandrer genbo heppe på sin søn (ca 14 år) mest han var i håndgemen med en dansk ældre mand, sikkert pensionist.
Pensionisten havde sagt til drengen han skulle dæmpe sig, drengen kaldte manden racist og overfaldt ham.
Det indvandrer forældren gjorde var at ringe til politiet og anmelde pensionisten for racisme! Pensionisten var gået sin vej da politiet kom så jeg meldte mig og fortalte den rette sammenhæng til politiet.
Og hvad kunne de gøre andet end trække sigende på skuldrene? Ingenting, de ser det også hver dag her på Nørrebro.
 
18.07-2009 | 11:17 af Isabelle Mandel
Heldigvis er der tilsyneladende ikke stigning i voldsforbrydelser i Danmark iflg. Danmarks Statistik. Dette hjælper selvfølgelig ikke Ann-Charlottes søn eller andre, der har været udsat for vold. Men vi skal bare ikke lade os gribe af panik og angst for at færdes ude.
Uhyggelig historie, Carsten. Føj for satan nogle dumme svin, de unge mænd. Desværre er lige præcis denne kriminalitetsform stigende.
 
18.07-2009 | 11:30 af peter jensen
@Isabelle

syns egentligt det er sympatisk du nægter at koble indvandreres generelt helt andre kulturelle normer med denne gruppes krim kriminalitet.
men er det ikke mest udfra dine grundholdninger du udtaler dig?

Statistikkerne siger øget voldelig kriminalitet for indvandrere, faldende kriminalitet for danskere:
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/article.php/id-12213958.html
 
18.07-2009 | 11:33 af peter jensen
@Isabelle

her er link med feks fornuftige Manu Sareen som er irriteret over at kriminaliteten blandt indvanrere var stigende trods højkonjunktur her for et par år siden.
Med den krise der kommer nu vil tendensen højest sandsynligt forstærkes:
"Øget kriminalitet blandt indvandrere"
http://jp.dk/indland/krimi/article1371018.ece
 
18.07-2009 | 12:03 af Isabelle Mandel
Jo Peter. Jeg udtaler mig selvfølgelig udfra min grundholdning.
Det er alarmerende, at stigningen i kriminalitet er stigende blandt indvandrerunge. Lad os finde ud af hvorfor - og hvad pokker vi stiller op. Vi ved, at strengere straffe ikke hjælper. Hvis de gjorde, ville kriminaliteten være faldet og faldet gennem de sidste 15 år (regeringen Nyrup startede med massevis af stramninger i straffe for vold mv). Karen Jespersen udtalelse er decideret komisk:

"Der skal gøres op med lal og slendrian. At man ikke har forklaret, hvordan man opfører sig i et land som Danmark," siger velfærdsminister Karen Jespersen. Hun vil kunne pålægge forældre at sørge for, at deres børn opfører sig ordentligt, at de bliver hjemme om aftenen, og at de passer deres skole, og hvis ikke forældrene kan det, vanker der økonomiske sanktioner. Og et tilsvarende tiltag er på vej over for unge"

Der er sgu da ingen forældre, der opdrager deres børn til kriminalitet. Og de svage forældre bliver altså ikke stærkere og bedre forældre af at man straffer dem økonomisk. Tværtimod.

Ja. Der er nogle væsentlige kulturforskelle, som det danske samfund endnu ikke har fundet ud af, hvad pokker vi stiller op med. Fx er det almindeligt blandt danske unge, at man hænger ud hos hinanden. Det er ikke almindeligt blandt unge af anden etnisk herkomst. De hænger ud på gaden. Hvis man nu forsøgte sig med klubber med værksteder og "brugbare" sparringpartnere (voksne), så de unge havde alternativer til gaden, kunne det måske være en farbar vej. Hvis man dertil genindførte skolepraktik og ordentlig lærerdækning på de tekniske skoler, så ALLE fik mulighed for at få en uddannelse, ville det måske også afholde de unge fra at dyrke kriminaliteten.
Hanne Beck Hansen udtalte for nogle måneder siden: "Vi VED faktisk ikke, hvorfor de bliver kriminelle" Så er det, at jeg tænker: "Jamen så se da for pokker at finde ud af det" :o)
 
18.07-2009 | 12:41 af peter jensen
@Isabelle havde du forventet jeg ville forsvare Karen JEspersen? Hehe

Der er meget få forældre der opdrager deres børn til kriminalitet, du ved vel der er exempler på dette?

Men der er masser af indvandrerforældre der lærer børnene at problemer løses med fysisk overmagt og aggression. Helt ifølge eres kulturbaggrund.
Når de indvandrer unge finder ud af at danske unge er opdraget til at trække sig fra fysisk konfrontation og levere det som aggressoren kræver har vi balladen. Det er vejen til den kriminelle ungdomskultur som vi ser på feks Nørrebro.

Hver tiende ung indvandrer på Nørrebro har fået dom for seriøs kriminalitet. Oven i de er der de som ikke bliver snuppet og alle de som er for unge til at få dom.

Problemet er massivt og det løses altså slet ikke af at man (som du) læser statistikker med sine politisk korrekte briller.
 
18.07-2009 | 12:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 13:29 af Isabelle Mandel
Til Peter
Jeg har ingen politisk korrekte briller - kun læsebriller :o)
Jeg har anført nogle statistikker - ikke andet. Jeg er fuldstændig åben for alle mulige andre statistikker, hvis de er neutrale (for så vidt at statistikker overhovedet kan være neutrale).
Min interesse er at løse problemer - i det små og i det store. Min interesse er at få nuancerne med.
Hvis vi nu har en kasse med 100 æbler, hvoraf de fem er rådne, vil jeg ikke mene, at vi skal smide alle 100 æbler ud - eller sige, at hele kassen er rådden, fordi de fem er det. Og det er her jeg har et problem med fx DF - jeg oplever, at partiet kalder hele kassen af æbler rådne på trods af, at det kun er en lille del af den, der er det. Smider man sunde æbler på møddigen sker der hvad?
 
18.07-2009 | 13:46 af gitte rasmussen
Kære Ann-Charlotte Kjeldsen. Det gør mig oprigtigt ked af det når jeg læser hvad din søn har været ude for.

N u har jeg selv en lille handicappet dreng, som ikke kan komme ned at lege pga. børn med anden etnisk baggrund, som er ekstrem voldelige overfor de ”svage” børn. Jeg har prøvet alt fra kontakt til SSP- Medarbejder til hjemmebagte boller/is og håbet på at jeg af den vej kunne få kontakt med dem, men de er i en alder af 9-12 år iskolde som personer og deres øjne er iskolde man kan ikke nå dem.

Tror jeg har fortalt historien før. En dag for ikke så længe siden, så jeg en ældre handicappet dame i rullestol blive groft generet af en gruppe indvandrebørn, de har ingen respekt for noget.

Jeg ved ikke hvordan din søn får det fremover, men der er nok ingen tvivl om, at han har brug for at fortælle historien mange gange, og det skal du endelig bare lade ham gøre, for det er en vigtig del af forløbet efter man har været udsat for så kedelig en oplevelse. Ønsker jer alt godt.
 
18.07-2009 | 13:46 af peter jensen
har heller ikk tænkt mig at forsvare DF.

Vi er så helt enige mht at se virkeligheden i øjenene og ikke glemme nuancerne.
 
18.07-2009 | 13:47 af peter jensen
18. juli 2009 13:46 er @isabelle
 
18.07-2009 | 16:20 af Vagn Jensen
Kaja Larsen

Kulturen, udmøntet ved ganske umotiveret at udøve vold imod handicappede, er eskaleret i takt med kulturberigelsen.
Længere er den ikke.
18.07-2009 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 16:40 af gitte rasmussen
 
18.07-2009 | 17:16 af Jones Hansen
Øv, hvor er jeg bare træt af at høre at det er 2G'er osv. Lad os se

rockere-rekruterer-evnesvage.

http://avisen.dk/rockere-rekruterer-evnesvage_108440.aspx#430159
DET DANSKERE SOM DIREKTE UDNYTTER DE EVNESVAGE


AK81 mere kriminelle end indvandrerbander

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/03/17/082126.htm?rss=true


http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-21098736.html


DET ER OGSÅ DANSKERE DER IGEN TOPPER.
18.07-2009 | 17:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 17:32 af gitte rasmussen
Vi lever generelt i en verden hvor der ingen hensyn skal tages til nogle, vi er alle egoister som vil have ret til at tromle andre mennesker ned for magten og pengenes skyld…………..eller er vi ?????
 
18.07-2009 | 17:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 17:44 af gitte rasmussen
Jeg ville ønske at mine børn var lige så kloge som dig :O))))))))
 
18.07-2009 | 17:52 af hans andersen
@gittegram

Var det ikke dig, der for et stykke tid siden havde et lødigt og forstandigt indlæg om forskellen på dansk opdragelse og islam-opdragelse.

Forklaringen var noget med pyramider. Kan du gentage den?
 
18.07-2009 | 18:03 af gitte rasmussen
Ja, Jeg har et forskolebarn som skal i anden klasse. Af fagfolk (SSP-medarbejder/ Skolelærer) har jeg fået denne besked.

Danske børn bliver opdraget efter en pyramide på hoved.
Mens vores børn er små bliver de opdraget og passet på og det er i den fase hvor de lærer adfærdsnormer af deres forældre. (rigtigt og forkert) adfærd. Når de bliver ældre så slipper vi taget mere og mere for at gøre dem klag til deres voksende liv.

I indvandrefamilier er det en pyramide opdragelse hvor de ingen regler har mens de er små, og hvor reglerne bliver strammet op når de bliver voksende.
 
18.07-2009 | 19:05 af Isabelle Mandel
- Og det er jo noget af det, der er væsentligt at forstå og finde ud af - hvor er forskellene på opdragelsen og hvordan forholder vi os til den?
En psykologilærer, jeg havde på lærerseminariet for læææænge siden, gav følgende eksempel på forskellige opdragelsesmåder: "Når Peter fra Hanstholm er ude med far på båden - og er ved at få fingrene i spillet, nytter det ikke, at far giver sig til at forklare, at Peter risikerer at få kappet fingrene i dette spil. Far råber HØJT, så Peter bevarer sine fingre". Vi lærere og pædagoger er opvokset med "lad os snakke om det" - men vi skal fanme vide (undskyld ordvalg), at det er VORES normer, som ikke nødvendigvis kan overføres på andre socialgruppers/kulturers normer. Hvad gør vi så? Hmm. Det har jeg ingen totalløsninger på - men vi kommer ihvertfald ingen vegne ved at lade som om problemerne ikke findes. Samtidig skal vi altså passe på ikke at brede problemerne ud til en større flade, end de kan dække.
 
18.07-2009 | 19:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 19:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 19:24 af gitte rasmussen
Isabelle Mandel
jeg er med på hvad du skriver og er enig med digi mange ting. Jeg ville ønske man satte sig ned og blev enige om, at få lavet en undersøgelse af den anderledes opdragelse og også hvorfor det går galt når det går galt. Og hvad man i så fald skal gøre for at hjælpe/rette op på det der ikke fungerer. Vi kan alle sammen kun blive klogere af en sådan undersøgelse.
 
18.07-2009 | 19:41 af Vagn Jensen
Det der går galt, er efter min mening at visse typer indvandrere, altid fra samme verdensdel(e), geografisk hhv. relegiøst, ganske enkelt har den holdning at kristne er vantro hunde, som ingen berettigelse har, og hvis normer man bestemt ikke bør følge. Derimod er det helt legitimt at modtage økonomiske og andre ydelser fra denne gruppe vantro. Disse "übermench" kommer f. eks. til Danmark, efter alt at dømme, med det fortsæt at omgøre, i dette tilfælde, det danske samfund. Ikke at der indtil videre er mange af disse, men i de seneste ca. 30 år, er denne gruppe blevet mere og mere agressiv, godt hjulpet af mennesker der er åhhh så forstående.
Dialog er i omtalte gruppes verden, tegn på svaghed.
Men ok, dette indlæg er kun et udtryk for min holdning, men jeg har boet på Sjælland, i en kommune med mange fra denne gruppe. Jeg sad i afdelingsbestyrelsen, i guder - det var en hård omgang.
Vi kommer i Danmark ikke videre, før vi ændrer signaler, og giver igen af samme skuffe.
Fortsat god debat og weekend.
18.07-2009 | 19:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 20:04 af martin søe
Vagn Jensen (Isbjoernenes_Skraek)

haha Ja det er ganske utroligt. Og hvis du kalder muslimer for hunde og vantro, så er du racist.

Utroligt at racime kun går en vej :( Det burde stryges af ordbogen.

Jeg er ganske enig med dig i dine betragtninger.
18.07-2009 | 20:11 af Esbern Snare
Det går vist kun en vej for dig martin søe... Det er jo nærmest sygeligt at være så optaget af muslimer.
18.07-2009 | 20:21 af martin søe
Esbern Snare

Nu må du lige spænde hjemlen.
Hvad handler den debat om du deltager på lige nu ?

Men sådan kan det gå hvis man har siddet med hovedet oppe et vist sted for længe Esbern
18.07-2009 | 20:24 af Esbern Snare
Alle debatter handler snart om muslimer. Det er jo den rene muslimitis.
18.07-2009 | 20:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 20:32 af Nikolaj Damgaard
Martin Søe
Du har udvidet handlingen helt utilstedeligt. Som jeg tidligere har sagt, kan du dyrke dine fobier på din egen blog i stedet for på det skammeligste at misbruge andres.
Jeg tror ikke mange er interesseret i dit "svineri", som Poul S. med god ret kalder det.
18.07-2009 | 20:33 af peter jensen
når debatter af denne art har tendens til at køre i samme rille er det ofte fordi det er de samme problemstillinger der kommer op igen og igen og igen.
Og det er de samme hallalhippie fornægtelser som igen og igen og igen forhindrer man i fællesskab kommer ind til problemernes substans og i fællesskab får lavet nogen rimelige løsninger.

Også i denne tråd fornægtes de problemer som igen og igen indgående og levende bliver beskrevet. Beskrivelser som jeg har tiltro til.

Men vi kommer stadigvæk ikke ind til substansen.

Fornægtelser og "der er også rockere som slår folk" er så langt hallal hippierne og kulturrelativisterne er kommet når det gælder problemer som er vigtige for helt almindelige danskeres hverdag.
 
18.07-2009 | 20:39 af Nikolaj Damgaard
Peter Jensen
Det har intet med fornægtelse at gøre.
De problemer, der er med indvandrede og rockere er jo evidente.
Men de udlægninger, du i samdrægtighed med Martin Søe og andre, har af sagen, har nærmere noget at gøre med foregøglen og dimensionsforvrængning.
18.07-2009 | 20:41 af Esbern Snare
Kaja

Bare det ikke smitter.

Muslimitis: En infektion som forårsager at man som ikke-troende fortolker biblen/koranen bogstaveligt.

Vaccine: åbent sind

Behandling: viden, viden og atter viden
18.07-2009 | 20:47 af peter jensen
jeg vil faktisk påstå at hallalhippierne lider af den største islamofobi.

Feks illustreret af sagen om softporn homo filmen i den københavnske metro.
Der gøres et stort nummer ud af en kort softporn video somom den er utrolig vigtig for homosexuelles rettigheder.

Men når homosexuelles parade "gay pride" stenes ud af nørrebro så lægges paradens rute bare om.


Den største islamofobi er hos de som undgår konfrontation og tavse afgiver deres rettigheder pga pression og aggression.
Hvordan ville Dk se ud idag hvis vi alle var kulturrelativister, bange for at holde på sine frihedsrettigheder og bare gav efter for de stærkeste og mest urimelige pressionsgrupper?
 
18.07-2009 | 20:48 af Kristian Mortensen
Tja, der synes at være nogle danske islamofober som kender koranen bedre end 95% af de sekulære muslimer i DK gider at beskæftige sig med den!
Egentligt utroligt at man overhovedet gider at bruge al sin tid på noget man selv og 95% af alle i Danmark, også muslimerne, ikke bryder sig særligt meget om!
Det vil svare til at jeg brugte al min tid på at læse om S/M fetishisme, men man skal vel være lidt masochist hvis man nyder at plage sig selv i den grad
 
18.07-2009 | 20:52 af Kristian Mortensen
95% af alle i Danmark: Jo for ca 5% af etniske danskere gør åbenbart det samme i S/M, de sammen med kun alt for mange andre stemmer jo DF
 
18.07-2009 | 20:54 af martin søe
peter jensen (peter2jensen)

Netop, det er simpelhen så uhyggligt som nogen ligger sig flat på maven og bøjer sig i støvet
18.07-2009 | 20:55 af Esbern Snare
OK martin søe
Lad os være konstruktive:
Hvad skal vi gøre ved sagen?
18.07-2009 | 20:56 af Nikolaj Damgaard
Jeg tror, jeg vil gøre en undtagelse, og klage over et par stykker af de tilstedeværende, hvis debatmission lugter fælt af racisme.
18.07-2009 | 20:56 af peter jensen
Esbern Snare giver et perfekt exempel på islamofobi:

"Alle debatter handler snart om muslimer. Det er jo den rene muslimitis. "

siger han, mens Gay Pride stenes ud af Nørrebro.
Mon han også siger "aj, nu handler det hele om højreradikale" når højreradikale gaybasher? Helt sikkert ikke, så er han på barrikaderne.


Kulturrelativister og hallalhippier fornægter og fortier. Og vil opgive alle deres grundlovssikrede rettigheder for at kunne blive i sikkerhed i deres fornægtelser og fortielser , det er rendyrket islamofobi.
 
18.07-2009 | 20:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 20:58 af Nikolaj Damgaard
Ja, jeg sidder med en helt dårlig smag i munden.
18.07-2009 | 20:58 af martin søe
Nikolaj Damgaard (Damse)

Så kom racisme kortet op af lommen. Der er nogen der har løse håndled :D
Gad vide hvem der har skrevet blå hund!
18.07-2009 | 20:58 af Kristian Mortensen
"Denne debat handler til din orientering om en indvandre der har slået en handicappet mand ned "
Er ganske rigtigt en grusom og ualmindeligt ondskabsfuld handling. Men det modsatte forhold, at nogle af anden etnisk herkomst uforskyldt lider overlast af etniske danskere, er jo desværre også ret almindeligt efterhånden. Misforstå mig ikke at jeg prøver at undskylde indvanderen, men lad nu være med at dømme alle muslimer til at have samme psykopatiske adfærd som ham
 
18.07-2009 | 21:00 af Nikolaj Damgaard
Tja, Martin Søe - dine floskler om racismekortet giver jeg ikke en døjt for, for udspillet er jo dit.
18.07-2009 | 21:03 af martin søe
Kristian Mortensen (Den_lille_blaa_burka)

Så burde du jo starte en debat om emnet i stedet for at afspore debatten.
Og jo, der er altid en undskyldníng for indvandre, den kommer du ikke udenom.
Jeg tager sku afstand fra ALT vold uanset den er begået af tante grøn brun eller lilla.
Man strøer om sig med ordet racisme når indvandre bliver overfaldet, men vrider hæmder og finder på undskyldninger når det er indvandre der overfalder danskere.
18.07-2009 | 21:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 21:03 af martin søe
Nikolaj Damgaard (Damse)

Jeg ved godt du er usympatisk :D
18.07-2009 | 21:11 af Nikolaj Damgaard
Hvad har du imod anstændighed. peter jensen?
18.07-2009 | 21:12 af Kristian Mortensen
18. juli 2009 21:03 | af martin søe (masterM)
"Man strøer om sig med ordet racisme når indvandre bliver overfaldet, men vrider hæmder og finder på undskyldninger når det er indvandre der overfalder danskere. "

Jeg tror ikke du har læst hvordan jeg beskrev en adfærd som den af blogholderen omtalte indvandrer, jeg skrev faktisk han måtte være lidt af en psykopat, det er altså ikke en undskyldning af ham, tværtimod. Problemet opstår når du dømmer ALLE indvandrere til at være potentielle voldsforbrydere, det er racisme!
 
18.07-2009 | 21:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 21:13 af Esbern Snare
Jeg har ikke noget imod gaypride og at de tog en anden vej under priden fordi nogle bøller mente at de skulle stenes.

Jeg har ikke noget imod muslimer

Jeg har noget imod bøller og generaliseringer for lige at nævne to ting.

Men martin søe:
Lad os være konstruktive:
Hvad skal vi gøre ved sagen?
18.07-2009 | 21:14 af Kristian Mortensen
18. juli 2009 21:09 | af peter jensen (peter2jensen)
Der er også fanatiske kristne som jagter homoseksuelles rettigheder, eks DF.
 
18.07-2009 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 21:15 af Jones Hansen
Lad os se, havde vi ikke muslimerne her i landet, havde vi nok ladet det gå ud over andre Hvem mon: sikkert komunisterne eller de rødhåret.
Men hvorfor ender alle debatterne til at dreje sig om muslimer???
Nogle vil sikkert mene at det er selvklart, idet det altid handler om dem. Andre vil mene at et mindretal og i samarbejde med medierne gør at det bliver fremstillet som alle og sådan kunne jeg blive ved.
statistikerne viser at vores egne unge er blevet mere kriminelle end muslimerne
Men jeg mener at vi har et problem med OS selv. Ingen hemmelighed at mange lande ser os danskere, som fremmedfjendske, egoistiske samt bange for det fremmede. Udover det er vi kendt for at lede efter en syndebuk, når ting ikke går som vi ønsker. Skræmmebilleder fra DF, har konklusions mæssigt, fordrejet vores sunde fornuft og dermed gjort os angste for at blive overtaget af muslimerne.
Gad vide hvor DF havde været hvis ingen muslimer havde bosat sig i Danmark. Det vil tiden måske vise, for mange muslimer overvejer at forlade landet, for bare at få ro.
18.07-2009 | 21:15 af peter jensen
@damsgård

jeg er for anstændighed helt sikkert.
Hvis du selv mener du er anstændig, hvordan kan du så retfærdiggøre stening af gay pride med "der er også danskere der angriber indvandrere"?

Mener du at indvandrere bare skal undgå racister så taler vi ikke mere om den sag?
Er det "anstændigt" ?
 
18.07-2009 | 21:17 af peter jensen
@kaja
"Jeg fornægter ikke noget som helst, men jeg tvivler på"

hehe, det må sgu blive en klassiker
 
18.07-2009 | 21:18 af Kristian Mortensen
18. juli 2009 21:15 | af peter jensen (peter2jensen)
Hvad skal vi så gøre for at stække DFs magt i folketinget til at fjerne homoseksuelles rettigheder i DK?
Har du nogle bud?
 
18.07-2009 | 21:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 21:22 af peter jensen
@kaja

så kommer du med link der viser ortodokse jøder i israel truer bøsseparade dernede.
Tror jeg syns det er ok og jeg vil forsvare de kugleskøre ortodoske jøder?

Mener du de to episoder udligner hinanden og så er det ok, gay paraderne må bare aflyses og omlægges så er alt fint?
Hvad vil du med det link?
 
18.07-2009 | 21:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 21:28 af peter jensen
@kaja

kan du huske tvillingerne i x-factor ?
De har adhd, ikke altid det ikke er synligt i adfærd.
 
18.07-2009 | 21:32 af peter jensen
@kaja
jeg er så af den mening at det er hip som hap om det var muslimer, jøder eller andre som stenede gay pride på nørrebro.
Det er bare ikke ok , det skal man ikke finde sig i og bøje af overfor.

Giver man extremister magten så taget de sguda magten. Det gælder racister, jøder, muslimer , kristne, peta osv osv.
 
18.07-2009 | 21:38 af Nikolaj Damgaard
Peter Jensen
Hvad med at indskrænke dine forestillinger om, hvad jeg mener og ikke mener til, hvad jeg selv har udtalt. Dine tåbelige fantasier, kan du spare dig.
18.07-2009 | 22:28 af peter jensen
@damsgård

det du har udtalt er ubegrundet mistænkeliggørelse af mine motiver og ubegrundede racimse beskyldninger.
Og du snakker om at fantasere? Pfft

Jeg stiller dig i det mindste spørgsmål for at finde ud af hvad du mener ud over dine ordknappe insinuerende kommentarer.
 
18.07-2009 | 22:32 af Nikolaj Damgaard
peter jensen
Lange udredninger er unødvendige her.
Dine motiver bedømmes ud fra, hvad du udtrykker.
Enhver kan på et øjeblik danne sig et godt indtryk, blot ved at læse dine blogoverskrifter.
18.07-2009 | 22:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 22:44 af peter jensen
@nikolaj
kan du argumentere eller anser du selv dine ubegrundede påstande som sandheder der ingen argumentation behøver?

Du har selv lige beklaget dig over jeg i din optik kommer med ubegrundede påstande.
Nu gør du netop det du beklagede dig over ! Det er da ikke særligt anstændigt.
 
18.07-2009 | 22:47 af Nikolaj Damgaard
peter jensen
Hold dog op med dit hyleri - det er trættende.
18.07-2009 | 22:48 af peter jensen
@kaja jep jeg kunne se de var specielle fra første sekund.

Ikke at de havde ADHD, men at de havde udfordringer og kvaliteter helt for sig. Hvis du forstår hvad jeg mener
 
18.07-2009 | 22:50 af peter jensen
@nikolaj

syns du det er anstændig argumentation?

Sådan noget personfnidder om du gerne vil starte op deltager jeg ikke i.
 
18.07-2009 | 22:51 af Nikolaj Damgaard
tak- du burde bare stå ved, hvad du er, det ville klæde dig.
18.07-2009 | 22:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 22:53 af peter jensen
@nikolaj
kom igen når du magter at argumentere og ikke kun kører på personfnidder og uanstændige insinueringer
 
18.07-2009 | 22:56 af peter jensen
@kaja

må da oss indrømme det var en fornemmelse som så blev bekræftet da de selv kom med adhd historien i medierne.
 
18.07-2009 | 22:57 af Nikolaj Damgaard
nej, dig kan jeg ikke klare, og lange argumenteringer ville betinge gentagelser eller henvisninger til netop de udsagn, der ikke burde tillades. Det kunne jo ikke falde mig ind, du kære.
18.07-2009 | 23:01 af martin søe
Nikolaj Damgaard (Damse)
Du kommer anstigende her og trækker racisme kortet, for i næste åndedræt at udbasumere racisme overfor bøsser..
Det gør du fordi du er anstændig skriver du. Anstændig overfor hvem ??? NN og Radikale Muslimer ?

Birgit kaja
Hvad i alverden kommer det dog sagen ved om Ann Charlottes søns handicap er synligt. Skal det nu være en undskyldning for om det var ok at begå meningsløs vold ?

Du er jo på det rene med muslimske tæskehold det ved jeg godt.
Måske er det også derfor du forsvare voldspsykopater hvis de vel og mærke bare har en anden etnisk oprindelse end dansk.

Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke dengang tog imod muslimske venners tilbud om at ordne det på deres måde.
17. september 2007 16:14
http://avisen.dk/indvandrer-jagtes-efter-knivoverfald_63626.aspx
18.07-2009 | 23:03 af Nikolaj Damgaard
Martin Søe
hvor har jeg udbasuneret racisme overfor bøsser?

Dine udgydelser bliver mere og mere skringre.
18.07-2009 | 23:06 af peter jensen
@nikolaj
personfnidder deltager jeg som sagt ikke i

jeg plejer at kunne få en rimelig debat med de fleste mennesker,men ser ud til det ikke er din intention.
 
18.07-2009 | 23:07 af Nikolaj Damgaard
I øvrigt gider jeg ikke diskutere med jer her.
Lav jeres egen blogge til jeres kampagner i stedet for at overtage andres.
Så kan det være, jeg kommer dér, men det er nok usandsynligt, da jeres meninger ikke interesserer mig det fjerneste.
18.07-2009 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:19 af martin søe
Kaja birgit bitten2 søs

Hvad har Israel at gøre med Nørre bro ?
Hvorfor skal du helt ud af danmark for at finde noget at samligne med ?

Desuden kan du snakke for dig selv, da Peter jensen er den mest saglige sobre debattør der er herinde.

Hvad kom du og damse herind for i grunden ? Personfnidder ?
18.07-2009 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:25 af peter jensen
@martin

hvaba, var du involveret i den sag du linker til på en måde?
 
18.07-2009 | 23:36 af martin søe
Kaja Larsen (kajalarsen)
Forkert, du drejer uden om emnet.
Du må forholde dig til dit eget lands problemer før du begynder at angribe andre.
Har du fordømmelse til overs for de mennesker behanler bøsser på den måde ?
Det kan sku ikke være så svært at svare på.
18.07-2009 | 23:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:42 af peter jensen
@martin
vildt med kaja's blog om SIAD og at det ikke er tilfædigt, en stor konspiration osv.
Mon hun stadig tror vi er samme person? Lol.

Tror jeg smutter i byen. Ses
 
18.07-2009 | 23:45 af peter jensen
@kaja

måske du er ved at fange den Kaja?
Vi skal ikke bare sidde passivt når totalitære kræfter viser deres ansigt og forsøger at presse deres umenneskelige love igennem.
Vi skal stå fast på vores frihed og principper over for de totalitære.

PS. tror du stadig Martin og jeg er samme person?
 
18.07-2009 | 23:52 af martin søe
Kaja Larsen (kajalarsen)

Hvor mange gange skal jeg fortælle dig at jeg fordømmer ALT vold UANSET hvor den kommer fra. UANSET hvad FARVE den har! UANSET hvad den TROR på !
Jeg fordømmer også den racisme der overgår bøsser dagligt som kommer fra den nazistiske og muslimske side JA
Læg mærke til at jeg ikke skrev alle muslimer ik ?
18.07-2009 | 23:53 af martin søe
Peter
hahhaha Peter ja jeg skreg også af grin da hun troede vi var en og samme person. Det tangere paranoia :D
18.07-2009 | 23:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.07-2009 | 23:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
19.07-2009 | 00:19 af Kristian Mortensen
Man kan sagtens både ligge og småsove i sengen og samtidig forsøge at ramme de rigtige taster på den bærbare PC. Ofte ender det dog i noget usammenhængede vås, så det må frarådes.
 
19.07-2009 | 10:29 af Vagn Jensen
Jeg opfatter det som en hæders bevisning, når Kaja Larsen, nogle mener det er Bitten B., sviner mine holdninger til.
Det er Kaja Larsen der har et problem, ikke mig.
Men det med at have et problem, det opdager Kaja Larsen nok for sent, alt for sent.
Ligeså andre af samme slags.
Det er ligesom med strudsen: Hovedet ned i sandet. Jeg kan ikke se, ikke høre, ikke tale.
19.07-2009 | 11:44 af Isabelle Mandel
"Vi skal ikke bare sidde passivt når totalitære kræfter viser deres ansigt og forsøger at presse deres umenneskelige love igennem.
Vi skal stå fast på vores frihed og principper over for de totalitære."

Hvem taler du om her, Peter?
Er der nogen i Danmark, der prøver at presse umenneskelige love igennem?
Hvem er det, der ikke står fast på vores frihed?
Hvilke pricipper?
 
19.07-2009 | 14:28 af peter jensen
@isabelle

nu var det du citerer svar på Kaja's link som beskrev en episode i Ungarn.
Så det er internationalt sigtet det jeg skriver der.
Med tanke på feks Iran osv.
 
26.07-2009 | 19:14 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Hej Alle

Mange tak for en lang debat og de mange indlæg ifht. min søn. Han har det heldigvis bedre, og ja, vi har foreslået ham, at vi tager med ham næste gang, der er koncert, så han ikke går til af skræk for at være ude blandt andre.. Det var da næsten det værste, der kunne ske..
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl