Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Fruens Sider
In your face, Lars Løkke !
20. maj 2010 11:30
 [618 ]    [21 ]   Anbefal

Nu er det nok Lars Løkke.. Det er til dato det mest asociale, politiske udspil, du er kommet med, og som førtidspensionist kan jeg kun sende en udstrakt langfinger lige i synet på dig. Føj for en svinsk politik, du her præsenterer. Vi får intet igen, os i samfundets skidespor, tværtimod skal vi igen aflevere, for nu skal du til at tage endnu mere fra os for at financiere dine skattelettelser til alle vennerne!

Hvordan vil du have, de unge mennesker skal kunne gennemføre en uddannelse på kortere tid, når de nu skal bruge endnu mere tid på erhvervsarbejde for at få tingene til at hænge sammen ?

Hvordan vil du forsvare overfor en enlig mor på kontanthjælp, at hun ikke kan give sine børn mad sidst på måneden, fordi hun skal være “solidarisk, når krisen kradser” ?

Hvordan vil du forsvare overfor gamle fru Hansen, at hun nu skal klare alting selv, fordi hjemmehjælperen er sparet væk, selvom gamle fru Hansen har bidraget til samfundskagen i 50 år ?

Hvordan vil du forklare den handicappede unge mand, som lever alene, at han nu selv skal klare sig uden hjælp fra kommunen, fordi der er ansættelsesstop pga. fastfrysning af de offentlige udgifter ?

Hvordan vil du kunne se et barn, som har været udsat for seksuelle krænkelser, i øjnene og sige “at det nok skal gå”, selvom foranstaltningen, som skal hjælpe barnet, er sparet væk..

Hvordan vil du forklare den syge hjertepatient på OUH, at nu kan vi desværre ikke hjælpe dig mere, vi har opbrugt vores “speciallægekvote” for i år…

Hvordan vil du forklare den arbejdsløse murer, som er fanget i systemet, og nu overgår til kontanthjælp, at han da bare kan søge sig et job til 50 kr. i timen, for det er jo det, murerens kolleger fra Polen får i løn ?

Hvordan vil du kunne se mig i øjnene.. stress/udbrændthedspensioneret socialrådgiver med en voksen, handicappet søn ! Jeg har ydet, Lars Løkke, så meget, at jeg ikke kan mere. Både på mit tidligere job og til min handicappede søn. Du får ikke en øre mere af mig, og du får slet ikke noget af min dyrebare tid til noget som helst fra nu af. Det bliver ikke mig, der byder dig velkommen, hvis du nogensinde forføjer dig i nærheden af min bopæl… Men hvad skulle du også her… Det er udelukkende mennesker på overførselsindkomst og lavtlønssegmentet, som lever her, i et  boligsocialt område bygget i forrige århundrede og udstyret med de samme køkkener og badeværelser fra byggeåret 1961…. !!!!!

In your face, Lars Løkke.. Det er en OMMER !

Send til
Debat  21
Anbefal 5
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
20.05-2010 | 11:40 af gitte rasmussen
Anbefalet. Anbefalet. Anbefalet.
 
20.05-2010 | 11:41 af Lars Nunnegaard
Det er ikke kun en OMMER, det er en ud AF VOR BUTIK! anbefalet.
 
20.05-2010 | 14:25 af egon legaard
Fadbamsen er godt klar over, han og hans lidelsesfæller er på tynd is ! Den kan selv Reimer Bo ikke redde i land ! Nå...vi får vel et par x-factorudsendelser mere...eller noget med fede mennesker, der danser sig slanke...eller nogle flere udsendelser om luxushuse - så glemmer vi sikkert det hele ! Og dog...
 
20.05-2010 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
20.05-2010 | 16:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
22.05-2010 | 21:24 af Kenneth Jakobsen
Kapitalismen har overlevet meget sabotage, og den overlevet også den sabotage vi har set denne gang. Det er den eneste naturlige måde, for tingene at fungere på.
22.05-2010 | 21:53 af Martin Kjeldsen
@Kenneth

Nostalgi er ikke hvad den har været. Jeg har ondt af ortodokse liberale, som hele deres liv har levet i en blind tro på markedskræfterne og det private initiativ. Den aktuelle finanskrise (og mange kriser før denne) har tydeligt vist, at kapitalismen er et dybt forældet sandhedsevangelium. Den hører til blandt andre lignende trosfællesskaber, som ideen om at Jorden er flad og i øvrigt universets centrum. Kapitalismen virker ikke! Punktum. Det er bevist. Som jeg ser det er det det grundlæggende menneskesyn, det er galt med: at bygge hele svineriet på noget så dybt arkaisk som Darwinisme. For pokker, mand, vi lever i det 21. århundrede. Vi går ikke med ridestøvler og bakkenbarter længere.

Kapitalismen har vi prøvet. Det gik ikke så godt. Lad os prøve noget andet.
 
22.05-2010 | 23:58 af Kenneth Jakobsen
Det har intet med nostalgi at gøre. Kapitalisme er simpelt, effektivt og retfærdigt. Baseret på aftalefrihed og ejendomsretten. Og så virker den. Intet har bragt, flere mennesker ud af fattigdom, end kapitalismen. Tag den nuværende og samtlige tidligere finanskriser, og de har alle den samme hovedskurk. Verdens nationalbanker. Institutioner der ideelt set, slet ikke burde eksistere. Det som er bevist er, at hver gang markederne er brudt sammen, så er der gået snesevis af offentlige indgreb forud. Og derfor har nedbrudene, intet med kapitalismen at gøre. Markederne har kureret sig selv over tid.

Krisen i 1920-1921 er et af de bedste eksempler.

http://mises.org/daily/3788
23.05-2010 | 00:23 af Martin Kjeldsen
Ja, det var dengang. Og i udlandet Lad os tage den aktuelle, lokale situation. Hvis ikke Det Private Beredskab og aktieselskabet Financiel Stabilitet, med tilhørende lov, var blevet stiftet, hvis ikke den danske stat havde lånt bankerne 75 milliarder og realkreditselskaberne 25 milliarder kroner og hvis ikke regeringens tredje bankpakke var blevet vedtaget, hvordan ville det så have set ud med den danske økonomi?
 
23.05-2010 | 00:50 af Kenneth Jakobsen
Det vi oplever i dag er slet ikke lige så slemt, som det man oplevede i 1929, og i 1920 var det faktisk slemmere. At det foregik i udlandet, er komplet underordnet.

Lad os lige starte fra starten. Hvis ikke man fra de pengeudstedende centralbanker og politikeres side, havde lavet den store bobleøkonomi til at starte med, så havde vi slet ikke den her diskussion til at starte med!.

Nu med hensyn til bankpakkerne, så har staten tjent penge på disse. Men hvad var der sket, hvis de havde gjort ingenting?. Så havde markedet jo måtte løse tingene selv, som det har klaret glimrende tidligere. Indtil misforståelsen opstod, at politikere havde en positiv rolle at spille.

Den bedste metafor for den slags politikere, er en som brækker dit ben, rækker dig en krykke, og siger: "Se takket være os, kan du gå..."
23.05-2010 | 01:11 af Martin Kjeldsen
Det billede er jeg helt med på. Men lad os så se på, hvad der forårsagede benbruddet.

Du vil som liberal mene, at det var for meget regulering. Jeg vil gå på kompromis og møde dig i porten ved at sige, at det var for dårlig regulering. Jeg giver dig gerne ret i, at kapitalismen fungerer bedst i de lande, hvor der har været mindre eller dygtigere regulering, som for eksempel Norge, og der er ingen tvivl om, at den hazard der var skyld i det overordnede gennembrud slet ikke var blevet sat i gang, hvis ikke de implicerede parter havde haft den amerikanske regerings eventuelle Bail Out i udsigt.

Men vil du virkeligt give politikerne og politikerne alene skylden for den ekspansive økonomi, den lave rente og aktie- og boligboblen ?

 
23.05-2010 | 01:25 af Kenneth Jakobsen
"Men vil du virkeligt give politikerne og politikerne alene skylden for den ekspansive økonomi, den lave rente og aktie- og boligboblen?"

Nej ikke kun politikerne, nationalbankerne har også spillet deres rolle, med de kunstigt lave renter vi har set. Som netop er hovedårsagen. Uden dette ville renten jo, have skudt i vejret, og boblen ville være bristet nærmest inden kan fik en chance for at formes. Denne verden ville økonomisk set, være bedre tjent uden offentlig kontrol med pengeudstedelsen. Det har ikke bragt os andre end inflation, og krise efter krise. Politikere uden adgang til en seddelpresse, ville ikke kunne udrette helt så meget skade.
23.05-2010 | 12:09 af Martin Kjeldsen
Jeg har tidligere, i kommentarer, givet udtryk for, at jeg godt forstår den liberale tanke, især på det økonomi-politiske område.

Der er bare det ene problem, at liberalismen kun har sin berettigelse, hvis den er konsekvent, altså: fuld konkurrence og gennemsigtighed i alle led. Her deler jeg holdning med Poul Krugman i hans kritik, når han siger, at velfærd og liberalisme ikke er forenelige.

Jeg kan ikke på nogen måde se, hvordan man selv med konsekvent liberal finanspolitik kan undgå stigende social ulighed og en decideret underklasse af stærkt forarmede mennesker. Og dette kan jeg ikke forlige mig med. Det stritter så meget imod min humanistiske menneskesyn, at det er nok for mig til at forkaste den kapitalistiske idé. Den er en drøm, et utopisk ideal, men hvor andre utopiske idealer ikke nødvendigvis behøver at udleves til det perfekte for at kunne eksistere, så er den kapitalistiske idé således indrettet, at den skal være konsekvent for at fungere.

Derfor siger jeg: dårlig idé. Lad os finde på noget nyt.
 
20.05-2010 | 18:14 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Ja, ud med ham, Nunne.. Nu skal der en anden butiksbestyrer til...

Egon, det er en fin lille ironiseren over tilværelsen hos mange danske familier.. :)

Per, det er og bliver spændende at se, hvad der sker i verden de næste par år...
 
20.05-2010 | 20:28 af Steen Uffe Tommerup
GODT brølt! :-D
 
20.05-2010 | 22:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
21.05-2010 | 17:37 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Tak, Steen Uffe Tommerup og Storfornuften.. Han fortjener at sidde helt stille i en timestid hos Fru Kjeldsen til en skideballe af dimensioner... så skal han nok hænge med fadbamseskuffen, når han forlader mit domicil... ;)
 
22.05-2010 | 21:17 af Thomas Egeskjold
Jeg tror desværre ikke tumpen fra grested. er mentalt i stand til at modtage en skideballe.tror ikke han er i stand til at forstå "årsag og effect"
Tror ikke han kan møde et menneske, med andet end had og afsky.
Troe han er et meger mørkt og skræmmende sted mentalt.
lad os alle sammen hjælpe ham ud af det helvede han er i. og ind i psykriatrien.
 
22.05-2010 | 22:07 af Martin Kjeldsen
@AC

Ja, som din ægtemand må jeg jo fra tid til anden, frivilligt eller ufrivilligt, berettiget eller uberettiget, selvforskyldt eller ikke, stå model til dine skideballer, ligesom jeg også til dagligt bevidner din indignation over vor statsministers og lignende typers håbløse opførsel. Så jeg ved, fra førstehånd, hvad Lars kan forvente sig, om han skulle dukke op, og jeg skal gerne stå klar med en kold Albani til ham bagefter, så kan vi nyde den på altanen og få en smøg og en beroligende mandesnak - jeg har også et par småting, jeg gerne ville drøfte med herren...
 
23.05-2010 | 08:47 af hans andersen
Per C

"Kapitalismen er i store dele af verden på vej mod sin alderdom og død"

Det sludder har du tidligere skrevet, men det bliver ikke rigtigere af at blive gentaget!

Kapitalismen er ikke døende, men tværtigmod sprællevende og breder sig ud over kloden!

Kina er et glimrende eksempel på kapitalismens gavnlige indflydelse på et lands økonomi!

En anden"Isme" Socialismen har ikke vist at du noget som helst sted på kloden!

I teorien ser den meget fornuftig ud, men i praksis!!!!!!

Så Per du må lære at leve med, at Kapitalisme er den eneste "Isme", der duer!
 
23.05-2010 | 22:09 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Thomas, det var en af de finere .... vi hjælper gerne uløkken ind i psykiatrien.. :)))
Martin, husbond, ægtefælle, så sent som i dag råbte jeg højt.. ;)))))

Arrh, Hans Andersen, jeg ser socialismen i Cuba, f.eks.. og dens næsten bror, kommunismen, har jo været forsøgt forskellige steder i verden, med større eller mindre success...
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl