Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Snowtiger
En aften I kulturberigelsens navn...
14. januar 2009 23:05
 [1880 ]    [108 ]   Anbefal

Jeg var her til aften til møde med Muslimer I Dialog på Nørrebro. Oplægget havde Zaki Youssef og Nidal Abu Arif som hovedtalere. Det var meget spændende. Jeg vil skrive mere om dette i løbet af de nærmeste dage og også bringe nogle billeder; men for nu vil jeg bringe et citat fra Nidal, som havde følgende at sige om demonstrationer og optøjer i Danmark. Og så et enkelt fra Zaki.

Nidal Abu Arif: »Det, som har irriteret mig mest ved demonstrationerne i Danmark på det sidste, er, at det er vores ansvar - og også mit ansvar - hvis jeg ser en ung mand begynde at brænde det israelske flag, at stoppe ham. Ikke for Israels skyld, men for Palæstinas skyld. Lad ham ikke få hans 5 minutters eller 5 sekunders berømmelse i fjernsynet på vores bekostning. Stop ham, men gør det for Palæstinas skyld, fordi det har intet formål. Folk i Gaza er holdt op med at brænde det israelske flag. Hvis vi står i en demonstration i Danmark, og der er en der råber 'khaebar khaebar' - Stop ham - fortæl ham, 'hvad har du gang i? Ved du, hvad Khaebar det er? Ved du, hvad det hentyder til? Ved du, hvilken betydning det har? Ved du, hvilket signal det sender?' Hvis du finder en, som har det der Hamas pandebånd på, så spørg ham: 'Hvad laver du her? Rejs til Gaza. Fjern det banner. Du ligner sådan en militant person, som måske har det bedre dernede.' Og jeg er sikker på, at de folk, som render rundt og laver ballade, hvis de havde været i Gaza - og man har set dem også i 2006 - Hvis de havde boet i Gaza, så ville de have råbt om hjælp. Evakuér os! Det skete i 2006. Alle palæstinensere, som har været på ferie i Libanon, har råbt til den danske stat - 'Evakuér os, vi vil væk herfra'. Så det er jeres ansvar - også at skrive til de organisationer, som arrangerer demonstrationer. Skriv til dem, at de hjælper ikke Palæstina på den her måde. Hvis I vil arrangere en demonstration, så gør det ordentligt - og vigtigst af alt - at I er klar over og ved, at I har kontrol over demonstrationen. Det er meget vigtigt. Men husk også at udbrede budskabet. Hvis du finder en under en demonstration, som har et skilt eller som har en davidsstjerne med nazi-tegn, så fjern det. Folk kan ikke forstå det. Det sender forkerte signaler, og I vil ikke finde forståelse blandt danskere på den måde. Det tjener ikke noget formål.«

»I skal ikke være bekymrede for min familie i Gaza. De har det efter omstændighederne godt. Det kan ikke blive meget værre end det, der sker lige nu - selv hvis de skulle blive ramt. Sådan er det i Gaza. Når man lever i Gaza, så tænker man altid på det værste, men håber på det bedste. Vi skal tænke på hele Gazas befolkning og på, hvordan vi bedst muligt kan hjælpe folk i Gaza ved at fortælle deres historie. Jeg er måske ikke den bedste til at formidle budskabet, for jeg kan ikke sætte mig ind i, hvordan min familie lever i Gaza. Det er næsten ubeskriveligt, hvordan deres situation er. Lad os håbe på, at det snart er ovre, og lad os håbe på, at det aldrig vil gentage sig igen, hverken i Israel, Palæstina eller for den sags skyld noget andet sted i verden.«

Zaki Youssef (som havde besøgt Vestbredden): »Det var rigtig inspirerende at møde de her mennesker i Jenin, som var vokset op med massakren i Jenin og set halvdelen af deres familie blive slået ihjel. De var overhovedet ikke aggressive mennesker. De var virkelig varme og store mennesker og givende og gavmilde. Det var der, vi mødte de dejligste mennesker. Jo værre de havde haft det, jo stærkere følte man nærmest, at de var, og jo mindre behov havde de for at vise, at de var nogle hårde hunde. Alle dem, som vi ser gå rundt på gaden og spiller hard-core her i Danmark, sådan noget så jeg slet ikke dernede. Slet ikke. Tværtimod - alle de, som havde siddet 7 år i israelske fængsler og blevet tortureret og jeg ved ikke hvad. Det var de dejligste mennesker, jeg nogensinde har mødt. Det, synes jeg, er meget godt lige at tænke over.«

Muslimer i Dialog: http://www.m-i-d.dk/default.asp?side=aktiviteter&id=148

P.S.: Noget af det, som de begge prioriterede, var, at konflikten ikke er religiøs eller handler om religion. Det er ikke en kamp imellem muslimer og jøder. Det er først og fremmest en politisk konflikt. Næste møde vil være d. 26/1-2009. Tankevækkende at ikke ét eneste af de store medier var til stede ved et møde, hvor muslimer inviterede til dialog!

(Kommentarsporet på denne artikel er p.t. lukket ned pga. spam. Dialogen er ikke i højsædet for den yderste danske højrefløj. Ærgerligt nok).

Send til
Debat  108
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
15.01-2009 | 08:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.01-2009 | 10:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.01-2009 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.01-2009 | 11:09 af Erik Willumsgaard
Tak for reportagen, Snowtiger, og helt enig SWP!

Dog forstår jeg ikke valget af overskrift.
 
15.01-2009 | 11:18 af Jens N. Roved
Erik - ironi/sarkasme. Spin off på højrefløjsretorik. ;)
 
15.01-2009 | 11:19 af Erik Willumsgaard
OK, JNR!!! :-D
 
15.01-2009 | 14:11 af Erik Willumsgaard
@JNR

Medierne anvender alt for slappe nyhedskriterier: Konflikt er godt, forsoning kedeligt!

Medierne render i røven af hinanden, og fokuserer kun på det, som har fokus i forvejen. Jeg så det bl.a. i lørdags ved Gert Petersens bisættelse. Her var der filmhold fra både DR og TV2 uden for kapellet på Vestre. Og alle kameraerne fokuserede uden undtagelse på Villy Søvndal. Som de kan filme hver eneste dag på Christiansborg. Men ingen havde øje for alle de gamle kæmper, tidligere folketingsmedlemmer, fællestillidsmand på B&W, Bjarne Jensen mv. mv. DET kunne der ellers have været en historie i!
 
15.01-2009 | 14:16 af Jens N. Roved
Trods det at muslimske organisationer forsøger på at skabe medspillere i den alt for ofte ensidige danske pressemonolog, bliver de alt for ofte hængt ud for at være antidemokratiske fascister, som ikke vil gå i dialog med andre mennesker.

Jeg har lidt på fornemmelsen, at dele af danske befolkning projicerer deres eget had og angst over i deres opfattelse af muslimske indvandrere som nogle farlige sataner. Sjovt nok var der ikke ét eneste af de store medier repræsenteret ved debatmødet igår.

Erik - beklager at kommentarerne blev byttet rundt. Jeg skulle lige rette en staveplade... ;)
 
15.01-2009 | 14:22 af Jens N. Roved
Og så blev den mærkeligt nok slettet, da jeg forsøgte at genindsætte den.

Ja, det er ærgerligt, at det journalistiske håndværk er gået sådan af mode, så der ikke bliver bedrevet ret meget reel journalistik. Kunne det mon være fordi nyhederne skal så hurtigt ud idag, så der ikke er tid til research - og at det derfor bliver de overfladiske ting, som der fokuseres på?

Dernæst er jeg helt enig med dig i, at der fokuseres alt for meget på forskelle og konflikter i stedet for ligheder. Måske det er gået sådan, fordi medierne har brug for at tegne sig selv skarpt for at være synlige? Resultatet er, at der også har været et skred i medierne ligesom i politik. Nogle af de store dagblade er vel nærmest blevet Se og Hør i 90'erne... Revolverjournalistik, som der ikke tjekkes op på - inden det bringes - og sjældent heller efter.
 
15.01-2009 | 14:24 af Jens N. Roved
Og sidst men ikke mindst... Det ville da have været en fantastisk historie, der kunne være kommet ud af, hvis man havde panoreret væk fra Villy Søvndahl. Også der er vi helt enige.
 
15.01-2009 | 14:25 af Lars Nunnegaard
Journalister er ikke objektive, desværre. den subjektive synsvinkel skinner især igennem ved fravælgelsen af stof!
 
15.01-2009 | 14:28 af Lars Nunnegaard
Almindelige stille eksistenser har ingen værdi, sidst var hos Benny Andersens noveller om de stille eksistenser og det er 40 år siden.
 
15.01-2009 | 14:48 af Jens N. Roved
Jo, men her var der vel tale om nogle vigtige folk. Frem for alt vigtige budskaber. Både når det gælder begravelsen af Gert Petersen, men vel i lige så høj grad, når det gælder Muslimer i Dialog. Medierne siger jo selv, at de gerne vil have muslimer med i debatten. Synd bare at det ikke følges op af handling, når der så kommer en oplagt mulighed.
 
15.01-2009 | 14:52 af Lars Nunnegaard
Enig...........men virkeligheden er ikke salgbar.......Nyheder er blevet underholdning, ikke formidling.
 
15.01-2009 | 15:11 af Thomas Proctor
Højrefløjen har travlt med at dele mundkurve ud til højre og venstre - det hedder hold bøtte...de er ikke interesseret i dialog..

Højrefløjen underminerer bevidst respekten for domstolene og tilsidesætte altafgørende principper i vores retsstat.

MVH
ESP
 
15.01-2009 | 15:20 af Jens N. Roved
Thomas - På uriasposten er navngivne muslimer blevet hængt ud for at heile til en demonstration på trods af, at der ingen dokumentation findes, og at de ikke har gjort sig skyldige i andet end at deltage i demonstrationen. En af disse var med i aftes og der blev hverken heilet, sunget slagsange, råbt skældsord eller andet i den dur. Her var dialogen i højsæde. Der var endda plads til mine kritiske spørgsmål. Jeg blev modtaget venligt og åbent.
 
15.01-2009 | 15:22 af Jens N. Roved
Når man læser kommentarsporet på uriasposten, så levnes man ikke nogen tvivl om det racistiske indhold. Racismekortet er fuldt fortjent og ganske relevant at trække i den sammenhæng, som artikelen på uriasposten indgår i, og jeg håber, at de ser rødt for det.

Hvad angår bestyrelsesmedlemmer i MiD. De ville vel næppe have undskyldt for deltagelsen i den moddemonstration, hvis de virkelig var nazister og racister, vel? Desuden kan jeg yderligere oplyse om, at de begge har trukket sig fra bestyrelsen i MiD. Så det angår tidligere bestyrelsesmedlemmer i MiD.

I modsætning til folk derude på den yderste højrefløj. De undskylder netop ikke for deres usaglige omgang med sandheden og de uvederhæftige beskyldninger og injurier imod to navngivne personer. Og deres apologetiske adfærd overfor netop racismen - med mindre den kan bruges til at svine andre til - er stærkt fordummende for debatklimaet i Danmark.
 
15.01-2009 | 16:23 af Jens N. Roved
Og så er det vel egentlig også værd at oplyse om, at dele af den samlede racistiske antidemokratiske højrefløj også var til stede ved omtalte demonstration... http://shansensblog.blogspot.com/2009/01/den-danske-forening-og-venner-til-pro.html
 
15.01-2009 | 16:27 af Jens N. Roved
Af de videoer som anti-muslimske bloggere selv har produceret og lagt ud på Youtube ser man også, at de to heilende Palæstinensere hurtigt blev bedt om at stoppe af de andre moddemonstranter.
 
15.01-2009 | 17:38 af Jens N. Roved
Update: Interessant udvikling. Pludselig er alle de racistiske om dem selv så afslørende kommentarer forsvundet fra indlægget på Uriasposten, blot fordi de fik lidt omtale: http://www.uriasposten.net/?p=6471
 
15.01-2009 | 17:40 af Lars Nunnegaard
De er godt nok hurtige, de der på Uriasposten! :)))))))))
 
15.01-2009 | 17:44 af Jens N. Roved
Selvcensuren viser noget om deres apologetiske holdning til racismen. De har åbenbart udviklet kamera-PTSD derovre på uriasposten.
 
15.01-2009 | 17:46 af Jens N. Roved
Nårh, først så er de af, så er de på, så er de af igen. ;)
 
15.01-2009 | 17:47 af Lars Nunnegaard
Camptsd????????? Godt udtrykt! :)
 
15.01-2009 | 17:47 af Jens N. Roved
Fandens, at man ikke tog et screenshot.
 
15.01-2009 | 17:49 af Lars Nunnegaard
Jep!
 
15.01-2009 | 21:00 af Jens N. Roved
Jeg kan forstå, at min ytringsfrihed på ytringsfrihedens forsvarsluftkastel uriasposten er blevet indskrænket. Gad vide om det så også skyldes kamera-PTSD.
 
15.01-2009 | 21:20 af Erik Willumsgaard
Når alt det er sagt, er det bare en skam, at så få af de unge lømler har haft mulighed for at høre budskabet. Som tidligere nævnt oplevede jeg, at der blev råbt JØDESVIN efter mig i lørdags ved en demonstration på Rådshuspladsen, og en rimelig ophidset stemning, ind til jeg blev ført bort af politiet. Når københavnske jøder besøger Odense, tager de straks kalotten af.
 
15.01-2009 | 21:37 af Jens N. Roved
Bestemt. Derfor er opfordringen fra de to talere ved mødet, som jeg deltog i absolut også velkommen!
 
15.01-2009 | 21:52 af Jens N. Roved
Folkene fra uriasposten og den danske forening og nogle af de andre, som stod og hyggesnakkede, er simpelthen 3/4 gang dummere end krydsfinér... At de omgås med medlemmer af SD til en demonstration for Israel... Det er hykleri i weltklasse: http://soilander.files.wordpress.com/2007/10/20071024swedendems1996.jpg
 
15.01-2009 | 21:52 af Jens N. Roved
Jeg fatter ikke, hvor de store medier er henne i dækningen af det her.
 
16.01-2009 | 11:29 af Lars Nunnegaard
Slædebissen
Det er skræmmende!
 
16.01-2009 | 11:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 11:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 15:13 af Jens N. Roved
Vi skal vel tænke på først og fremmest, at der er forskel på palæstinensere her i Danmark og palæstinensere i Israel og så til resten af den muslimske verden. Palæstinenserne er den gruppe sammen med kurderne, som ikke har noget land. De er rodløse. Det medfører en identitetskrise for unge 2. og 3. generations palæstinensere i Danmark, som ifølge Nidal og Zaki medfører, at de lettere lader deres vrede gå ud over det samfund, som de befinder sig i. Det er klart, at selv om der er ligheder til jøderne før 2. verdenskrig, så er det naturligvis ikke alt, som det går at sammenligne. Først og fremmest er tiden en anden - globaliseringen har medført, at der er meget kortere vej fra at noget sker og til at alle ved det. Det betyder også, at en uretfærdighed finder hurtigere vej til de brede masser end en positiv oplevelse. Det er dét, som jeg gerne vil, at folk begynder at tænke lidt over. Hvorfor denne negativisme? Den findes på begge sider og i alle lag. Uriasposten er udelt negative overfor palæstinensere - visse palæstinensere er udelt negative overfor jøder - visse jøder er udelt negative overfor palæstinensere. Hvorfor er det kun dét, som vi hører om? Hvor meget pressedækning har demonstrationerne ikke fået? Der var ikke ét eneste af de store mediehuse repræsenteret ved mødet arrangeret af MiD.

Derfor er det vel også uhyre vigtigt, at Nidal og Zakis budskab til muslimer om - at tage fat i de unge og fortælle dem, at den slags ikke gør noget godt for palæstinensernes sag - også kommer så bredt ud i både presse og befolkning som muligt. Tænk engang - jeg synes, det er 100.000 gange vigtigere end, at der har været ballade til en demonstration. Der er muslimer, som vil en anden vej - med dialog og forståelse.
 
16.01-2009 | 15:16 af Jens N. Roved
Det er jo et kuriosum, at jøder og muslimer sådan rent religiøst har mere tilfælles med hinanden end med os.
 
16.01-2009 | 15:18 af Jens N. Roved
Pressen var talstærkt tilstede under demonstrationen på rådhuspladsen. Men hvor var pressen til MiDs arrangement, hvor palæstinensere faktisk udtrykte en utilfredshed med den destruktive måde at demonstrere på, som nogle af deres unge udviser?
 
16.01-2009 | 15:40 af Jens N. Roved
Hvilke mange? Hvor mange heilende palæstinensere kan du tælle på de videoer? Og hvilke fra MiD er det, som du har dokumentation for har stået og råbt de ting, som du anklager dem for? Hvis mig disse videoer. Vis mig dokumentationen.

Jeg er fuldstændig klar over, hvad der er foregået. Derfor mener jeg, at budskabet fra MiD er uhyre vigtigt. Det budskab går jo først og fremmest til de unge palæstinensere, som begår disse dumheder.
 
16.01-2009 | 15:41 af Jens N. Roved
Og du må meget gerne opføre dig en smule civiliseret. Anførselstegn om citater bringer som regel budskabet bedre igennem end CAPS lock.
 
16.01-2009 | 16:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 17:34 af Jens N. Roved
Det er jeg da vel nok klar over. Hun har jo været det forkerte sted på det forkerte tidspunkt og erkender hvad hun har gjort. Hvad hun derimod ikke har gjort er at heile eller råbe down down democracy osv..
 
16.01-2009 | 17:36 af Jens N. Roved
Og hvad er det lige, som jeg har benægtet eksistensen af? Hvis nu du læser mine kommentarer igennem... eller du er måske for uintelligent til at læse...
 
16.01-2009 | 18:09 af Lars Nunnegaard
Caps Lock er et hjælpemiddel! :))
 
16.01-2009 | 18:13 af Jens N. Roved
Og jeg forstår slet ikke, hvorfor det er, at denne diskussion om troværdighed er fundamentalt vigtigere end budskabet fra Zaki og Nidal til muslimer om at stoppe den slags adfærd, som vi har set ved demonstrationerne.

Når det kommer til selverkendelse og troværdighed, så fremstår de to søstre da væsentligt mere troværdige end uriasposten, som forsøger at svine dem til med løgnehistorier og smædekampagner om, at de skulle have heilet og råbt down down Danmark og down down democracy. Og uriasposten har ikke ført nogen dokumentation for dette.
 
16.01-2009 | 18:13 af Jens N. Roved
Vagn - Som sagt så er det slettet. Næste gang tager jeg et screenshot først.
 
16.01-2009 | 18:23 af Jens N. Roved
Og jeg kan da fortælle, at der også findes jøder, som gerne vil dialogen: http://blog.tv2.dk/peter-kal/entry291803.html
 
16.01-2009 | 18:27 af Jens N. Roved
Kommentar #47 i det link.
 
16.01-2009 | 18:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 18:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 18:43 af Jens N. Roved
Nej Vagn. Det er forkert. Jeg bor ikke i Valby. Det gør min bror og han er kunstner. Og hvad skal du overhovedet blande dig i mit privatliv for?!
 
16.01-2009 | 18:45 af Jens N. Roved
Har du dokumentation på at navngivne muslimer har heilet? Jeg har ikke benægtet, at der er muslimer, som har heilet; men de har ikke noget med søstrene fra MiD at gøre.
 
16.01-2009 | 18:46 af Jens N. Roved
Og det klær dig ikke at lyve om, hvad jeg har - ikke har benægtet. Du kan selv læse kommentarsporet både her: http://snetiger.wordpress.com/2009/01/15/en-aften-i-kulturberigelsens-tegn/

Og her: http://blog-dyn.tv2.dk/snowtiger/entry292264.html
 
16.01-2009 | 18:48 af Jens N. Roved
Hvis du nu var lidt mindre dum, så ville du have klikket på 'vis profil' inden du begynder at gøre dig spekulationer om folks privatliv.
 
16.01-2009 | 18:53 af Jens N. Roved
Det har jo intet at gøre med budskabet. Jeg fatter simpelthen ikke, at et oplæg til dialog forsøges ødelagt, fordi du (og andre) ikke kan klare tanken om, at der måske i virkeligheden skulle komme en reel dialog ud af det. For jer kynikere spiller det en langt væsentligere rolle, at forhindre dialogen end om der dør lidt flere mennesker eller er lidt flere mennesker, som kommer til skade, fordi budskabet ikke når ud. Det er simpelthen topmålt hykleri!
 
16.01-2009 | 19:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.01-2009 | 19:04 af Jens N. Roved
For det første skal du blande dig langt uden om mit privatliv og for det andet er det vel ikke forbudt at henvise til god musik.
 
16.01-2009 | 19:08 af Jens N. Roved
Studiet er bedre i Sverige end i Danmark. Ja, du kan muligvis komme til at møde mig i det danske sundhedsvæsen. Det skal ikke forhindre mig i at behandle dig efter bedste evne. Men hvorfor skal mit privatliv blandes ind i det her?
 
16.01-2009 | 19:26 af Thomas Proctor
@Jens N. Roved (Snowtiger),

Højrefløjen har det med at blive personlig når de ikke kan argumentere - det er vi mange der har fundet ud af.

God artikkel!

Venlige hilsner,
ESP
 
16.01-2009 | 19:56 af Jens N. Roved
Det må du sgu' nok have lov at sige.
 
16.01-2009 | 23:19 af Jens N. Roved
Esp din kommentar forsvandt...
16. januar 2009 21:51 | af Thomas Proctor (ExtraSensoryPerception)


@Vagn Jensen (SLÆDEBISSEN),

Du kan læse her om hvem de heilende måske var:

http://shansensblog.blogspot.com/

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 11:16 af Jens N. Roved
Vagn - Jeg har slettet dit indlæg om min uddannelse, fordi mit privatliv intet har med dig at gøre og det skal du ikke blande dig i. Jeg blander mig heller ikke i dit uddannelsesniveau og hvis du vil måle penislængde, så kan du tage en IQ-test og fortælle om resultatet.
 
17.01-2009 | 11:18 af Jens N. Roved
Zero one. Hvad er det den video dokumenterer, som jeg ikke allerede har sagt?
 
17.01-2009 | 11:21 af Jens N. Roved
17. januar 2009 03:41: Hvad er det, jeg lyver om? Eller husker forkert omkring? Hvad er det den video beviser omkring et MiD medlem?
 
17.01-2009 | 11:25 af Jens N. Roved
Jeg mener, at du ser bort fra det væsentlige - nemlig opfordringen til at ophøre med den slags demonstrationer. I stedet går du over til mistænkeliggørelse både af MiD og af muslimer i almindelighed. Ja, ærlig talt - jeg skal ikke kunne sige, om jeg vil holde fast i, at du ønsker direkte at skade dialogen; men du har ikke givet plads til, at dette indlæg kunne have udviklet sig til en fortsættelse af dialogen med muslimer. De gider ikke engang smide en kommentar, fordi de kan se, hvilke halve anklager og mistænkeliggørelser, som de udsættes for alene, fordi jeg drister mig til at skrive et indlæg med nogle af de tanker, som de gør sig. Du er jo ikke halvt så slem, som nogle af dem på nyhedsavisen eller uriasposten; men du har enten ikke forstået indlæggets budskab - på trods af, at det er mejslet klart og tydeligt frem - eller også har du forstået det og ønsker ikke, at det skal føre til dialog.
 
17.01-2009 | 11:37 af Jens N. Roved
Hvad angår mine kilder, så er de vel ikke hverken værre eller bedre end uriaspostens 'anonyme kilder', når det gælder troværdighed.
 
17.01-2009 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.01-2009 | 11:59 af Jens N. Roved
Zero - aha. Hvad er det, som disse MiD-medlemmer siger på videoen, som er ekstremistisk?

Hvad har to MiD-medlemmers opførsel til en demonstration med budskabet fra mødet at gøre? En opførsel, som de ovenikøbet har undskyldt for.
 
17.01-2009 | 12:01 af Jens N. Roved
Budskabet fra mødet er jo netop, at man ikke skal opføre sig sådan, som visse palæstinensiske unge har opført sig ved demonstrationerne i den sidste tid.
 
17.01-2009 | 12:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.01-2009 | 12:53 af Jens N. Roved
Jeg undskylder ikke muslimer. Har jeg ikke gjort på noget tidspunkt. De har selv undskyldt, hvilket jeg synes vidner om evne til at efterrationalisere og gøre sig tanker om sig selv.

Desuden er der i videoerne ikke noget bevis for uriaspostens svineri om, at de to kvinder skulle have heilet eller råbt down down democracy.

Pressestrategi? Er du ikke lovlig dybt ude i konspirationsteorierne nu? Er du kook?
 
17.01-2009 | 13:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.01-2009 | 13:37 af Jens N. Roved
Hvor er der beviser for, at to MiD medlemmer stod og skrålede det?

Der var andre som gjorde ja, men hvilken relevans har det i forhold til MiD mødet og mit indlæg?
 
17.01-2009 | 13:55 af Jens N. Roved
Vagn - jeg gider ikke høre på dit pladder om hverken mit eller dit privatliv. Det hører ingen steder hjemme.
 
17.01-2009 | 13:56 af Jens N. Roved
Zero one - Derfor er det vel vigtigt, at sådan et budskab som det fra MiD-mødet kommer ud? Sådan at folk kan se, at ikke alle muslimer og ikke alle palæstinensere er sådan?
 
17.01-2009 | 14:04 af Jens N. Roved
Vagn - jeg har dels ikke løjet om noget og dels kan jeg godt huske, hvad jeg selv har skrevet.
 
17.01-2009 | 14:08 af Thomas Proctor
Søren Pind (Venstre) bruger fup-video mod FN:

http://modkraft.dk/spip.php?article9647

Højrefløjen har det i stigende grad sværere med menneskerettighederne, internationale konventioner og respekten for FN derfor forsøger de at latterliggøre FN eller tilsværte systemet med sort propaganda.

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 14:11 af Thomas Proctor
@Jens N. Roved (Snowtiger),

Hvordan kunne min kommentar forsvinde?

Jeg har lagt mærke til mange venstreorienterede blogs er blevet lukket uden jeg har kunne finde grund - jeg har mistanke til Avisen har tager en højredrejning men det er svært at bevise at de censurerer...

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 14:13 af Jens N. Roved
Aner det ikke Thomas. Den var bare væk, og jeg har ikke slettet den. Måske bare en fejl.
 
17.01-2009 | 14:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.01-2009 | 15:11 af Thomas Proctor
@ Zero One (ZeroOne),

Du kan læse her om hvem de heilende måske var:

http://shansensblog.blogspot.com/

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 15:21 af Jens N. Roved
Mødet var planlagt lang tid inden demonstrationen. Endnu en konspirationsteori fra din side.

Men jeg kan fortælle dig det samme, som jeg har fortalt nogle andre: Hvis nu jeg skal sammenligne med mig selv... Hvis jeg havde set sådan et tiltag fra SIAD, så ville jeg have klappet i mine små hænder og stillet himmel og jord i bevægelse for at promovere det.
 
17.01-2009 | 15:50 af Jens N. Roved
»nægtede at der var dokumentation for en flok heilende palæstinensere på Rådhuspladsen.«

Hvornår har jeg nægtet det? Jeg har nægtet, at der var to piger fra MiD, som heilede. Det findes der ingen dokumentation for.

Hvornår har jeg benyttet Shansen som et sandhedsvidne? Jeg har blot kigget på billeder - ikke forholdt mig til, hvad hun skriver.

Jeg gider ikke finde mig i, at mit privatliv skal blandes ind i en debat, fordi du synes, at det er sjovt at gøre dig tanker om, hvad jeg eller min bror laver. Samt vores uddannelsesmæssige baggrund. Disse indlæg er naturligvis slettet.
 
17.01-2009 | 15:52 af Jens N. Roved
Og dine injurier kan du holde for dig selv. Når det gælder min hukommelse, så er det ikke nødvendigt at kunne huske det, jeg har skrevet. Jeg kan selv gå tilbage og se det. Ord for ord. Nu må du gerne finde den dokumentation frem for, at jeg skulle have løjet og på at jeg ikke skulle kunne huske noget. Det har du endnu ikke gjort. Citater tak! Ellers så må du gerne holde dig herfra, hvis det eneste du evner er, at smide om dig med beskyldninger om løgn, som du alligevel ikke magter at dokumentere, når du bliver bedt om det.
 
17.01-2009 | 15:55 af Jens N. Roved
Og hvilken flok heilende palæstinensere er det, som du snakker om på disse videoer? Jeg kan ikke se nogen 'flok'. Jeg kan se et par stykker. Men i din konspirationsteoretiske lille hjerne bliver to fjer åbenbart til 45 gæs. Og du forholder dig ikke til, at de andre tilsyneladende forsøger at få dem til at stoppe.
 
17.01-2009 | 15:57 af Jens N. Roved
»Et indlæg om denne manglende dokumentation havde du selv skrevet.
Så fandt jeg dit indlæg om dette frem og sendte ind i debatten«

Hvor og hvornår?
 
17.01-2009 | 16:06 af Jens N. Roved
Vagn - Og hvorfor nægter du at svare på mit spørgsmål om, hvorfor jeg gerne vil debatere med Zero One og ikke med dig?

Er det mon, fordi du godt selv ved, at dit svineri er jah netop svineri.
 
17.01-2009 | 16:14 af Jens N. Roved
Og Vagn - Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du ikke laver dit eget blogindlæg, hvor du kan svine mig til lige så meget, som du bare har lyst til? Hvorfor skal det foregå på min blog?
 
17.01-2009 | 17:10 af Thomas Proctor
@Jens N. Roved (Snowtiger),

Det lyder nærmest som om det ville glæde den side af højrefløjen hvis der var flere der heilede..Der er jo intet der siger at dine debattanter tager afstand fra fascismen.

Jeg har på fornemmelsen at de glæder sig over krigen for så bliver den yderste højrefløj styrket.

Heldigvis har venstrefløjen demonstreret for fred mange steder også i Israel:

http://www.indymedia.dk/articles/675

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 17:27 af Jens N. Roved
Nej, og kigger man forbi uriasposten, hvor der både fra SIAD folk og andre skriver, så opildnes der med selve retoriken i stor stil til voldelig kamp imod herboende indvandrere og muslimer. Det er sjovt, at alt det, som de påstår, at muslimer gør. Det er præcis det samme, som de selv gør - bare med omvendt fortegn.
 
17.01-2009 | 17:31 af Thomas Proctor
@Jens N. Roved (Snowtiger),

Jae de har et stort problem der. Og vi har nogle gange også et problem med at påvise deres falskhed men at de spiller på to heste er der ingen tvivl om.

MVH
ESP
 
17.01-2009 | 17:42 af Jens N. Roved
err retorikken.
 
17.01-2009 | 17:59 af Jens N. Roved
Og når det drejer sig om at snakke om andres intelligens, så har Vagn vist ikke noget at lade nogen høre:

10. januar 2009 17:44 | af Vagn Jensen (SLÆDEBISSEN)
Jacob
Så meget "hjerne" har Rasmus Modsat ikke.
Og ja, enig med dig omkring de møgunger.
http://avisen.dk/avis-drabsmaend-kendt-skyldig_102107.aspx#414919
 
17.01-2009 | 18:01 af Jens N. Roved
 
17.01-2009 | 18:11 af Thomas Proctor
@ Jens N. Roved (Snowtiger),

Jeg kan sagtens se at ambassadøren er på glat is og det er den tynde is højrefløjen følger med ud på ved ubetinget at støtte Israel som Pind, Fogh og Pia.

Den is falder de igennem når Obama tør den op..hehe

MVH
ESP
 
18.01-2009 | 05:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.01-2009 | 11:22 af Jens N. Roved
Hej Stig - I lige måde når det gælder sagligheden. Det forbliver vel spekulationer om denne mystiske palæstinenser... Desværre.
 
18.01-2009 | 12:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.01-2009 | 13:12 af Jens N. Roved
Er det noget, som du vil dokumentere, at jeg har skrevet, Vagn. Mine kommentarer står her frit for alle at læse. Hvor og hvornår har jeg skrevet, at jeg nægtede, at der var dokumentation for, at der var palæstinensere, som heilede på Rådhuspladsen?

Hvilket konkret spørgsmål ønsker du besvaret?

Det bliver ikke bedre af at du gentager dig selv. Det du gør kaldes projektiv identifikation.
 
18.01-2009 | 13:12 af Jens N. Roved
Folk kan selv kigge på videodokumentationen og danne sig et indtryk.
 
18.01-2009 | 13:15 af Jens N. Roved
Jeg har ikke slettet noget, fordi det kan komme mig til skade. Det er jeg ligeglad med. Hvornår laver du selv et blogindlæg, hvor du kan svine mig til, som du har lyst til? Hvorfor skal min blog bruges til det?
 
18.01-2009 | 14:04 af Jens N. Roved
Jeg har besvaret det spørgsmål adskillige gange. Jeg synes, at det er noget svineri.

Hvor er dokumentation for, at jeg har påstået, at Gülay og hendes søster ikke var til den moddemonstration? Hvor og hvornår har jeg påstået det?

Når jeg kun ser en enkelt eller to heilende palæstinensere, så er det, fordi man ikke ser andet på dokumentationsvideoerne.
 
18.01-2009 | 14:05 af Jens N. Roved
Og drop dine caps lock kommentarer ellers bliver de slettet. Du er blevet advaret om dette. Hvorfor skriver du ikke selv dine egne blogindlæg, hvor du kan bruge caps lock lige så tosset, som du har lyst til?
 
18.01-2009 | 14:06 af Jens N. Roved
Og hvorfor bringer du ikke dokumentation for dine usaglige uvederhæftige beskyldninger imod mig om, hvad jeg har sagt?

Kunne det tænkes, at det er, fordi jeg hverken har skrevet eller sagt det, som du beskylder mig for?
 
18.01-2009 | 14:23 af Jens N. Roved
Kunne det ikke tænkes, at vi styrker moderate muslimers værdisæt ved at gå i dialog med netop dem? Frem for at styrke yderligtgående muslimers værdisæt ved ikke at gå i dialog med nogen som helst.
 
18.01-2009 | 18:35 af Jens N. Roved
Skrub nu af med dig Vagn og lav dit eget blog indlæg om mig. Du skal være hjerteligt velkommen til at svine mig til der. Jeg gider ikke hverken se eller høre på det på min blog.
 
18.01-2009 | 19:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
18.01-2009 | 19:07 af Jens N. Roved
Sandheden har ihvertfald ekstremt ringe kår i dine spæde forsøg på gengivelse.
 
18.01-2009 | 19:08 af Jens N. Roved
Du svarer ikke på mine spørgsmål Vagn. Du nedkommer blot med flere beskyldninger. Gentagelse på gentagelse. Det kan jeg altså ikke bruge til noget. Hvad bliver det til med den dokumentation for dine beskyldninger?
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl