|
|
27.01-2007 | 12:25
af
mirjam
Hmmm... Den er svær!
Jeg er ikke udøvende, men har været publikum et par gange. Og helt ærligt: det går klart alt for stærkt til at jeg på nogen som helst måde kan bevare noget som helst overblik.
Og deri består magien. For så er der bare tilbage at drikke øller og grine og være komplet sort/hvid. Og det er vanvittigt sjovt!
Og larmende, ja!
Men når man har prøvet det i virkeligheden, gir det mening på skærmen.
Jeg er klar over at der er lang vej fra dit egentlige håndboldhad til min (hermed) opfordring til at prøve det en dag. Altså at møde op og se en kamp i levendes live. |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 13:00
af
Skandale
Jeg tror, det vil glæde dig at erfare, at Ulrik Wilbek også synes klappølser er grufulde.
Men i øvrigt synes jeg du vælger et forkert fokus. Der er absolut intet galt i at vise VM håndbold. Det er sjovt, og der er mange seere. Det er de der grufuldt kedelige kampe, de smider på hver lørdag vinteren igennem, der er problemet i mine øjne. |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 13:50
af
Stine Bjerre Herdel
| Meget kan man sige om Sara - men hun er altså ikke kedelig... |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 14:19
af
Asger Lind Krebs
Jamen Sara - nu må jeg lige forklare dig, hvorfor det her VM er så fedt.
Det du skal lægge mærke til er, hvfor sindssygt maskulint håndbold er.(især når mændene spiller)
Prøv at se en time out, hvor Ulrik Wilbek forsøger at indføre lidt taktik, men hvor spillerne hurtigt tager over med dybe brøl "Kom så drenge ough ough" og "Hvad kæmper vi for? Sejr"
Og så løber de her to meter høje og 100 plus tunge mænd ind på banen og kæmper, river, slider flår, tæsker, smadrer, moser og fordærver hinanden. Samtidig med at de kaster rundt med en bold.
Det er edderpanpedødemig fedt.
Jeg sidder klar foran skærmen i aften. Det burde du også. |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 14:35
af
Sara Schlüter
@mirjam: Jeg har rent faktisk været inde og se en halv håndboldkamp engang. Veninde slæbte mig med ind og se AGF, da jeg boede i Århus, og da kampen sluttede annoncerede de over højtalerne, at alle var velkomne til håndboldkampen inde ved siden af. Der var sikkert ikke nok, som gad betale for at se den. Men vi havde ikke så meget bedre at tage os til, så vi gik ind for at se lidt på det der håndbold. Og her var det sådan set, at jeg fandt ud af, hvor irriterende håndboldfans er.
@skandale: For jeg kan virkelig godt forstå, hvorfor Wilbek er pisse træt af de der larmedimser. De er da mega irriterende. Selvfølgelig skal man heppe på sit hold, men man behøver da ikke efterligne bibelens historie om, da verden blev dækket af græshopper (sådan nogle larmer også ret meget, for dem som ikke lige nuppede den :-)
Men ok, kan godt se din pointe med, at mange interesserer sig for VM og det sikkert er ret spændende, hvem som vinder. Men jeg skulle have noget, der skulle aktualisere mit håndboldhad.
@peter: Jeg synes nu ikke min fantasi eller mig selv er speciel kedelig, men fair nok. Du er jo nok bare uenig med mine betragtninger om håndbold.
@Asger: Det virker ikke. Har lige læst dit indlæg igen. Ingenting. Jeg synes stadig ikke det er særlig fedt. Det kan godt være, at storsvedende mænd, der råber ough ough er maskuline. Men de er ikke specielt charmerende. Til gengæld er jeg ret vild med ordet edderpanpedødemig :-) |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 15:45
af
mirjam
Så er den RIGTIG svær!
Har du DVD? |
|
| |
|
|
|
|
27.01-2007 | 18:25
af
Jeppe Nielsen
Hej Sara
Er kun alt for enig. Håndbold er noget man spiller, fordi man ikke kunne blive god til andre ting som fodbold, ishockey, volleyball, cykling, svømning, badminton, tennis osv.
Det er noget pjat, bedst bevist ved at, at der er cirka fem lande som dyrker det professionelt.
Håndbold er et spil - ikke en sport. |
|
| |
|
|
28.01-2007 | 03:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.01-2007 | 09:33
af
Skandale
@Jeppe,
Med kvindehåndbold er der kun 5 lande, der følger med. Men herre VM er nu ikke kun stort i Danmark. Det er det generelt i Skandinavien, det meste af ØSteruropa og i Spanien og i Egypten. I disse lande er det ikke bare nørder, men det meste af befolkningen, der følger med.
Jeg tror, du ville blive overrasket over, hvor mange i Europa, der egentlig ved, hvem fx Bo Spellerberg og Kasper Hvidt er. |
|
| |
|
|
28.01-2007 | 12:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.01-2007 | 14:02
af
Erik Willumsgaard
Herrehåndbold er da stort i langt mere end fem lande, Jeppe Nielsen, f.eks. i alle europæiske lande i både øst og vest, undtagen på de britiske øer og i Italien. Samt i de nordafrikanske lande og Sydkorea, og vinder også stærkt frem i andre dele af Afrika og i Latinamerika. Ja, og i Kina.
Kvindehåndbold er også stort i langt mere end fem lande, f.eks. alle nordiske lande, plus Tyskland, Østrig, Frankrig, Holland, Spanien, alle østeuropæiske lande, Rusland og SNG-landene, Kina, Sydkorea, Brasilien, Angola |
|
| |
|
|
28.01-2007 | 20:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.01-2007 | 20:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.01-2007 | 15:31
af
Anne Pihl Rasmussen
Jeg ser normalt ingen form for sport på tv. Synes det er dødssygt. Men tænk i går aftes så jeg en hel håndboldkamp. Danmark mod Tjekkiet tror jeg nok. Jeg blev sgu lidt fascineret. Farten, kraften, nogen som havde alt på spil. Det greb mig.
Jeg har i øvrigt også set håndbold i virkeligheden. To gange.
Den ene gang var det bla Slagelse og Anja A. Jeg husker kun larmen.
Den anden gang var Viborg mod et eller andet hold. Jeg husker, at en pige fik en skade i knæet. Man kunne høre at noget gik i stykker i hende. Smæld, sagde det. Så skreg hun hele vejen ud på båren. Det var hæsligt.
Nå men siden har jeg altså holdt pause. Til i går |
|
| |
|
|
|
|
29.01-2007 | 21:53
af
Erik Willumsgaard
| Jeg ser absolut næsten aldrig sport, hverken på TV eller live. Men hvis det endelig skal være, så skal det være håndbold. For der sker sgu da noget! Hele tiden! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
31.01-2007 | 00:31
af
Sara Schlüter
Helt sikkert B.O. Hansen. Tema aftener om Kosovo kan vi altid bruge ;-)
Har vist lidt malet mig ind i et hjørne her. Men jeg så faktisk ikke håndbold i aften, selvom mere eller mindre resten af Danmark gjorde det. Og havde det egentlig ret godt med det... Men kan man gå til VM-fest, hvis man offentligt har svinet sportsgrenen? Hmm, der er alligevel så lidt gang i den på en kedelig søndag (mine kære sportskolleger har fortalt mig, at der bliver ret meget gang i den søndag, hvis vi går videre)
Kh Sara
PS. Mirjam: Jeg har dvd er men er nærig til at betale for blockbuster. Og så er den lokale ude i nordvest lukket. Suk. Der er grænser for hvor mange gange jeg kan se min samling af fantastiske stumfilm, før de bliver kedelige... |
|
| |
|
|
|
|
31.01-2007 | 11:51
af
Sara Schlüter
| He he, jeg mente nu, hvis vi går videre til søndag :-) Men jeg håber da på jeres vegne, at vi går videre på søndag :-) |
|
| |
|
|
|
|
01.02-2007 | 13:10
af
Sara Schlüter
@Jeppe Funder
Jeg hader ikke sport generelt. Har engang gået til håndbold, men var ikke særlig vild med det. I stedet brugte jeg en del år af min ungdom på at trille rundt med en fodbold (har også redet et par år, men det har de fleste piger fra forstæderne vist).
Som jeg skriver i mit oprindelige blogindlæg, så er det jo ikke så meget sporten håndbold, som håndboldfans, jeg er absurd træt af.
Kommer man til at zappe forbi en håndboldkamp i tv, eller af uransagelige årsager ender til en i virkeligheden, så larmer det noget så frygteligt.
Selvfølgelig skal man heppe på sit hold, det gør jeg da også til fodboldkampe, men hvorfor skal man slå på alle mulige ting, og have et langt hylekor i baggrunden, der mest af alt minder om en ond gang tinitus? Det er der, mig og håndbold går helt i modsatte retninger...
Kan du forklare mig, hvorfor det er fedt at sidde og slå to grimme pinde mod hinanden? |
|
| |
|
|
|
|
02.02-2007 | 13:56
af
Sara Schlüter
| @Bielefeld: Hvordan forklarer du så, at fodbold er så populært i Mellemøsten og Afrika? |
|
| |
|
|
05.02-2007 | 10:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
24.04-2007 | 11:54
af
Sara Schlüter
@Håndbold
Jeg har da aldrig nogensinde hævdet at have forstand på håndbold. Jeg synes bare, at det er en irriterende sportsgren. Det har jeg da vel lov til at synes. Ligesom du har lov til at være uenig :-)
Og jeg har da aldrig påstået, at mine veninder ikke gider andet end at se håndbold...
Vh Sara |
|
| |
|
|
|
|