17.05-2007 | 11:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 11:50
af
steffeng40
Hvem bliver de næste? Udskillelsen af grupper i et samfund vil erfaringsmæssigt ingen ende tage, når den først tager fat. Nu er det muslimerne, så bliver det bøsserne, så bliver det - ?
Stop vanviddet - valg nu! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 11:56
af
Ofelia
Naima,
Det har jeg en løsning på: Tilpas jer!
Du kan starte med dig selv. Stop med at tænke på dig selv som en muslim, der skal tages hensyn til. Det lyser langt ud af de får ord du skriver.
Her i Danmark betragter vi os selv som "danskere". Os der vedkender os kristendommen kunne aldrig finde på at sige: "kristne har en anderledes måde at tænke på".
Det er da total grotesk. I skal tilpasse jer ved at holde jeres religion hjemme hos jer selv - eller forlade Danmark! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:02
af
steffeng40
| ofelia, du har en grundlæggende fejlagtig opfattelse af et frit, vestligt samfund: det er til for menneskers skyld, og derfor skal samfundet, ikke de tilpasse sig. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:05
af
Ofelia
Steffeng40,
Du er da total naiv. Det er danskernes land.
Rejs du til Mellemøsten og se hvem der der skal tilpasse sig!
Engang Steffen - vil du vågne op! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:07
af
Ofelia
Minamanda,
min bemærkning til Steffen passer også på dig. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:13
af
steffeng40
ofelia - jeg har sagt det før: der er i Hamlet-forskningen enighed om, forestillingens unge kvindeskikkelse befinder sig på sinkestadiet.
Må vi så få at høre, hvorfor du UNDERSTÅR dig i at blande dig i andre menneskers påklædning og livsførelse. Hvis du mener, at man har ret til det i dette frie samfund, skal jeg gerne komme hjem til dig og blande mig i en ting eller to. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:17
af
Ofelia
Minamanda,
Jeg lever i en storby i et dejligt, frederligt kvarter med mange nationaliteter.
Og jeg har muslimske naboer, som jeg har et godt forhold til. Og jeg har venner blandt muslimer. Så mon ikke jeg har den indblik, der er nødvendig for at udtale mig.
Men har du? |
|
|
|
|
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:18
af
Thomas Bruun
@Nainma - jeg beklager, at dine bestæbelser og personlige ambitioner skal trædes ned af andres lave selvværd, der unden at jeg kender den konkrete situation på seminariet Zahle, kommer til udtryk i grupper, mellem mennsker som kulde og barriere for reelt medmenneskeligt samvær.
Ville være fint hvis vi kunne få folk her og der til at skrive om mobning, kulde og isolation.
Fortæl, hvilke følelser mobningen vækker i netop dig og prøv evt. at vente med en egentlig fordømmelse af modparten
- se så, hvad der sker
- sympati er der masser af i Danmark
Ja der er! |
|
| |
|
|
17.05-2007 | 12:27
af
Ofelia
Anonymos,
Nu er jeg ikke DFer - har aldrig sat mit kryds der.
Jeg skriver ikke, at indvandrerne skal rejse hjem. Jeg skriver, at hvis ikke de tilpasser sig danske forhold, kan de rejse hjem.
Og ved du hvad - jeg har aldrig omtalt indvandrerne som "perkere". Så mon ikke det er dig, der har et problem. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:33
af
steffeng40
| nej, ofelia, men jeg insisterer på lige ret for alle, så når du føler dig kaldet til at blande dig i helt personlige forhold hos andre mennesker, må du finde dig i, at andre udsætter dig for det samme. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:37
af
steffeng40
| Hvad, ofelia, er danske forhold? |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:41
af
Ofelia
shansen.
Du går ind for indvandringen samtidig med, at du vil have skatten ned.
Den matematik, shansen!
Vi har betalt milliarder i årenes løb til uhæmmet indvandring samtidig med, at gamle, plejekrævende mennesker ikke kunne få den nødvendige hjælp på grund af ressourcemangel. Hvad ser vi i dag. Manglende faglært personale inden for området pga manglende uddannelsespladser i årenes løb - som en følge af besparelser.
Tænk dig dog om, mand - før du turer frem med dine skattelettelser.
Selvfølgelig skal vi hjælpe fremmede folkeslag - men vi skal ikke glemme os selv. Og vi - hverken kvinder eller mænd - skal påduttes middelalderlig levevis. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:49
af
Ofelia
Ja, Minamanda,
der er tegn på, at vi kommer til at glemme os selv.
Naivisterne gør, hvad de kan. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:52
af
steffeng40
Ingen pådutter nogen noget, ofelia, bortset fra dem, der vil bestemme, hvad andre mennesker må iføre sig.
Nedskæringer under borgerlige regeringer på helt nødvendig uddannelse er en gammel sag, den går tilbage til Haarders første rædselsregimente, hvor det blev klart, at alle ønsker om at forudsige nogetsomhelst på uddannelsesområdet var tåbelig. Vi lider, pga. den lange uddannelsestid for speciallæger, stadig med en uhørt lægemangel. Omlægninger af sygepleje- og hjemmehjælperuddannelserne til samme system har haft katastrofale rekrutteringsmæssige konsekvenser, og omlægningen af aktiveringssystemet som en alternativ struktur, så folk ikke længere kan sluses ind i regulære jobs har været stærkt forvridende og snarere end at være hovsaløsninger har de vist sig at være beslutninger med lang, negativ rækkevidde. Det har bare intet som helst med udlændingepolitik at gøre. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:55
af
Ofelia
Og ellers, Minamanda,
har jeg jo netop fremført et eksempel - gamle, plejekrævende mennesker har samfundet glemt i nu snart mange år - pga manglende økonomiske ressourcer!!! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 12:57
af
Ofelia
| Steffen, brug af ufaglært personale inden for ældreplejen går flere regeringer tilbage - pga manglende uddannelsespladser som en følge af manglende økonomiske ressourcer!!! |
|
|
|
|
|
|
17.05-2007 | 13:00
af
Thomas Bruun
@Ofelia - !I bund og grund vel et prioritetsspørgsmål. du kan da finde mange andre måder hvorpå vi bruger store summer!
Og så lige en skideballe. Hvordan kan du tillade dig, at gå i rette med en dansker her på bloggen med truslen om at hun bare kan forsvinde ud af landet. Hvilken ret har du til direkte at true folk - statsbogere! Disse trusler må stoppe og din retorik må finde en ny form - det holder simpelthen ikke en meter. |
|
| |
|
|
17.05-2007 | 13:08
af
Ofelia
Hov, hov Thomas,
JEG har ikke truet. Men jeg er blevet truet her på din debat. - Og min retorik er der ikke noget galt med. Det er vel en debat, vi befinder os på, eller hva ? JEG har ikke kaldt hverken indvandrer eller DFere for skældsord!
Det er et dansk ordsprog, der hedder: Skik følge eller land fly! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 13:14
af
steffeng40
Skik følge eller land fly - ja, men sgi da ikke i alle mulige private forhold!
ofelia, du er fascist, du ved det bare ikke selv. |
|
|
|
|
|
|
17.05-2007 | 13:17
af
Thomas Bruun
Det er netop grotesk! Vi snakker om medborgere der vil studere og arbejde i landet - har du et forståelsesproblem!
Det er da total grotesk. I skal tilpasse jer ved at holde jeres religion hjemme hos jer selv - eller forlade Danmark! citat ofelia.
Din retorik er grotesk. Vi kunne jo sige det samme om dig. Det er vel en debat! |
|
| |
|
|
17.05-2007 | 13:24
af
steffeng40
| Jeg må lige rette min sidste sætning, der mangler - "... håber jeg da". |
|
|
|
|
17.05-2007 | 13:27
af
Ofelia
Ja, ja steffen, jeg er sikkert også muslim. Jeg ved det bare ikke.
Nu vil jeg ud i det dejlige solskin blandt mine muslimske venner på bænken. |
|
|
|
|
|
|
17.05-2007 | 13:43
af
Thomas Bruun
Ja så smuttede hun - ofelia - det blev også temmeligt skingert: skik følge eller land fly
Vor herre til hest! |
|
| |
|
|
17.05-2007 | 14:30
af
steffeng40
| Det, ofelia, tror jeg ikke - så ville du vide mere om, hvad det går ud på. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 15:07
af
steffeng40
| Traveler, jeg havde ikke troet, jeg skulle kunne blive enig med dig, men det er jeg altså. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 15:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 15:20
af
John Andersen
Hej Thomas,
Den helt store "misforståelse" er, at "de fremmede" skal være som os.
Og hvem er det så af os, de skal være? Er det mon alle de intolerante, de helst skal være?
Jeg kan det der med at stille ledende spørgsmål. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 15:26
af
steffeng40
| Jeg har intet ønske om at være som dem, der vil forbyde tørklæder, men jeg har heller ikke noget ønske om at være som dem, der går med dem. Jeg synes dog, at begge parter skal være, som de har lyst til - hvis de bare blander sig uden om, hvordan jeg er. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 15:39
af
John Andersen
Vi skulle oprette et mobbe-ministerium.
Integrations-ministeren er ikke til megen hjælp her. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 16:29
af
Ofelia
Det, traveller, jeg anker mod, er, at muslimer betragter sig selv om et folkeslag.
Vi har danskere, englændere, tyskere og så muslimer. Ikke vores opdeling - men muslimernes egen.
Hvis muslimer generelt, som nu mine naboer, glemte bare et øjeblik, at de er muslimer, og betragtede sig selv som ligestillet med mig - en vantro - ville alt gå meget bedre. Det gør det faktisk her, hvor jeg bor. Udefra kaldes området en ghetto. Men vi oplever området som det bedste sted i byen.
Muslimerne må indordne sig under danske forhold.
Og hvis så naivisternes støj på mine kommentarer ovenfor blev skrællet væk vil man kunne genkende denne holdning i mine udtalelser!
Naivisterne er den største trussel mod et fredeligt Danmark! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 16:40
af
Ofelia
Hvorfor "indvandrerpige" tager du så ikke det tørklæde af? Det er da usundt.
Du vil få det meget bedre uden det, og blive fri for det ubehag, som du siger, du har prøvet mange gange.
Det forstår jeg ærlig talt ikke. Jeg omgås også børn med tørklæde - og her udsættes de ikke for den slags!
Smil til verden - og den smiler til dig! |
|
|
|
|
|
|
17.05-2007 | 16:45
af
Thomas Bruun
Hej igen lidt hovedkuls tilbage!
Ja måske et mobbe-ministerium. Mange mener velsagtens at Pia K. er en moppe, altså bliver mobbet, men det er vel i bund og grund kun for at stoppe hendes metoder ditto. God spiraleffekt!
Har selv mange gange på kurser, arbejde, fester m.m rundt omkring i landet mødt situationer, hvor individer i flok har haft svært ved, selv over mange timer, at komme i kontakt med folk af fremmed herkomst. I provinsen kan der gå år før man søger egentlig kontakt.
Jeg fremhæver det lidt som et sterotypt billede på, at vi bør turde bryde de hersens barrierer uden at flokken af os gammeldanskere konstant tyr til skik følge eller land fly og gå hjem -retorikkens opgivenhed.
Det handler da om kommunikation og ikke hvad man spiser torsdag aften eller har taget på af påklædning sådan en mandag morgen.
I gruppen kan man sagtens gemme sine modsatte synspunkter - man holder bare sin kæft og flyder med - man er inde.
Udenfor gruppen bliver selv de rette meninger til modsatrettethed og du bliver holdt ude. |
|
| |
|
|
17.05-2007 | 16:46
af
John Andersen
Kære indvandrerpige,
Du har desværre oplevet konsekvenserne af den mobning, som Thomas beskriver i sit oplæg.
Hvad skal jeg sige andet, end at det er PINLIGT. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 17:15
af
Ofelia
Bitten2,
Jeg tager såmænd bare udgangspunkt i teksten ovenfor fra "naima".
Citat: ... men skal for at blive lærer have bestemte meninger om det danske samfund og muslimer har man anderledes meninger så er man ikke god nok. Citat slut.
Intet om nationalitet - men "muslim".
Her har du bevist på min påstand!
Jeg håber da, at vi er enige om, at det danske samfund ikke skal baseres på koranen! |
|
|
|
|
17.05-2007 | 17:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 17:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 17:26
af
Ofelia
Per H. Christiansen,
tror ikke på alt, du læser her!
Og ellers - en sur gammel mand, der møder en smilende pige, har før fremført negative kommentarer - også uden tørklæde. Sådan er det. Lad nu være med at prise den offerrolle, som tørklædefængslede søger. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 18:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.05-2007 | 18:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
18.05-2007 | 13:09
af
Thomas Bruun
| Stop Pia K´s mopning af nydanskere! |
|
| |
|
|
|
|
18.05-2007 | 13:21
af
Thomas Bruun
Stop Pia K´s mobning af nydanskere
Uden den er DF ingenting!
PS: Giv os vores dannebrog tilbage! |
|
| |
|
|
|
|
20.05-2007 | 13:06
af
Thomas Bruun
Tilbage!
Tak for gode og mindre gode indslag.
Savner blot at folk der kommer med direkte erfaringer vedr. mobning kunne kome til orde og vinde den smule respekt det er at komme til blot at fortælle en smule.
Pivekoret velkendte toner kender vi jo godt - her forsvares jo inte personligt af værdi.
Og så savner jeg Naima, der lavede dt første indlæg. Hun lavede i sin blog et indlæg, der er forsvundet fra avisen her. hvordan kan det lade sig gøre? Læste om din situation og ville svare men vups så var der error! |
|
| |
|
|