Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

X
Frihed er personlige
12. juni 2009 13:42
 [1229 ]    [14 ]   Anbefal
Send til
Debat  14
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
12.06-2009 | 14:02 af leon lerche
Hej. Preben Firkløver, JAHH-men vi har vel alle et ansvar et sted ikke, hilsen fra. Leon, som tænker lidt i samme bane.
 
12.06-2009 | 14:06 af Lars Nunnegaard
Leon
Det mener jeg at vi har!
 
12.06-2009 | 14:10 af leon lerche
Jah. Lars, men hvem bestemer hvor grænsen går, tro du det er dig og mig? hilsen fra. Leon, som skal igang med at male.
 
12.06-2009 | 14:12 af Lars Nunnegaard
Jeg plejer at sige, at den plet jeg træder på er befriet område. Og jeg går ind for at man behandler andre,som man selv vil behandles.
 
12.06-2009 | 14:18 af leon lerche
Lars, atter er vi jo enig, men også denne historie er i mine tanker, i mit næste indlæg, sjovt ikke, hilsen fra. Leon, som griner.
 
12.06-2009 | 14:22 af Lars Nunnegaard
Leon
o)))
 
12.06-2009 | 14:34 af P. Jensen
Hmmm jeg kan altså ikke se et indlæg, jeg kommer tilbage.
12.06-2009 | 14:53 af gitte rasmussen
Nej, men vi har frihed til at tænke over friheden. Så en anbefaling herfra.
 
12.06-2009 | 16:47 af Anne Rasmussen
Sandt nok Preben Firkløver - men der følger et fan.... stort ansvar med og DET er der ikke ret mange, der kan håndtere.
Man kan også godt spørge: "Hvor går grænsen for den personlige frihed? skal man have lov til at udøve den på bekostning af andre mennesker? Skal enhver have lov til, at ødelægge sit eget liv uden der er nogen, der må gribve ind? Gælder det for alle eller er der en aldersgrænse for denne frihed?
12.06-2009 | 17:25 af Preben Firkløver
Efter min mening er den personlig frihed. Der hvor andre sætter grænser i mod ens livsstil. Altså hvis jeg vælger at tage et produkt der er anekendt som smertestilen stimulans. Og statsmagten siger det må jeg ikke for de det er skadelig. Når som man som menneske for et Læglige og Psykologisk papir på at dette ville hjælpe en. Og denne statsmagt stadigvæk siger at det må jeg ikke for de det er skadelig. Og jeg så beviser at dette produkt der er anekendt som smertestilen stimulans. Og har ikke den skadelig virkning som denne statsmagt postetuller. Og jeg samtid kan bevise at den medicin jeg har fået har skade mig. Og gjort min behandling umulig på grund af denne medicin statsmagten tilbyder. Så mimer jeg at denne statsmagt har trådt ind over ens Personlig frihed. Og når denne statsmagt så nægter adgang til det danske ret system. Ja så er denne handling statsmagtmisbrug der i aller højeste grad krænker Den Danske Grundlov.
 
13.06-2009 | 06:10 af Preben Firkløver
Hvis jeg skal være kyniker og sige det som det er i virkelighedens verden i Danmark . Så går friheden der hvor den stærkeste sætter den. Det vil sige at der er en masse dansker. Der gemmen deres opvækst er blevet krænke som barn af Statsmagten. Altså de er ikke myndig og kan derved ikke forlade denne krænker Statsmagten. Når vi/os/dem der er blevet krænke groft af denne Statsmagt. Ja når vi er blevet myndig og skal have et job/arbejde tegner vi en skadeforsikring og kommer i fagforening altså godt forsikrer. Ja så er det at vi bær på en smerte vi ikke kan holde ud. Og her er det så vi ser vores krænker igen. Ja alle kender til det begreb der heder at være social-udstødt. Bland denne gruppe finder vi ca. 80% der enlig er krænke. Og bland denne gruppe er vi også altså gruppen der blev krænke af denne Statsmagt. Vi oplever nu at denne Statsmagt forsætter denne ondhed. Ved ikke at respektere at vi har stærke smerter efter dette overgreb denne Statsmagt gjorde på os. Samtid var denne Statsmagt årsag til at vores skadeforsikring og fagforening stille og rolig smugler væk. I mens denne Statsmagt holde os i et jerngreb igen. Vores stjålet skadeforsikring og fagforenings penge som denne Statsmagt giver til behandlinger der skader mange af os. Ja dette mener jeg er et groft brud på den personlig frihed.

Når så vi er nogen der gerne vil hjælpe andre med med tilsvarene smerter. Ja så er der ingen penge.

? ? ? Ja hvorfor får de så penge dem der skal behandle os men som ikke kan dette.
 
13.06-2009 | 06:30 af Preben Firkløver
Ja (nunne) Du har ret i det du siger.At man skal behandler andre,som man selv vil behandles. Kan du se problemet ?? Og vil godt lige sige general så behandler jeg mennesker godt. Og hvis jeg kommer til at blive sur og højt talen over for mennesker der ikke har skyld i dette. Ja så undskyler jeg altid dette hvis det er mig mulig. Ja selv når jeg snakker med folkestyre undskylder jeg hvis jeg har vade for hår. Også selv om jeg er ved at skrige og vælde af smerte.

(nunne) Du er ok i mine øjne. Og kan også lide meget af det du skriver.
 
13.06-2009 | 06:37 af Preben Firkløver
(marsterleon) Smiler her. Elsker mange af dine provokerende indlæg. (marsterleon) Hvis din viden er stor på dette område her. Så kom ind og deltag her er der udfordring for den provokerende der tør sige sandehen.
 
13.06-2009 | 06:54 af Preben Firkløver
(Anras) Du har fuldstændig ret i at det ikke burde være lovlig. at ødelægge Smertesyge mennesker mulighed for at rejse sig. Og samtid er det denne Statsmagt der hænder disse smertesyge menneske i at rejse sig.

Der er nok en grund til at disse smertesyge mennesker søger det bedste smertelindren og mindst skadelig.

Men her henter Statsmagten denne mulighed og er årsag til disse mennesker ryger ud i et helved.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl