Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Hvorfor Pia K er så populær
13. december 2007 23:15
 [1241 ]    [23 ]   Anbefal


DF s popularitet skyldes ikke kun at de med Pia i spidsen er dygtige til at udnytte den indgroede, provinsielle fremmedfrygt i Danmark. DF s succes skyldes også at de efterhånden både er det mest socialdemokratiske og det mest nationalkonservative parti i landet.

Og det er der sådan set ikke noget nyt i, det har socialdemokraterne forlængst lagt mærke til, mens de konservative som sædvanlig hygger sig i ro og mag, godt beskyttet af storebror, Venstre. Men denne ligegyldige indstilling til magtbalancen er ved at være noget der hører fortiden til, og det kan vi takke Pia Christmas-Møller og Naser Khader for.

Der er ikke kun tale om en fornuftig indstilling til hovedregning og verdens foranderlighed, der er også tale om at der stadigvæk er en stor portion af de moderne borgerlige, de socialkonservative og de socialliberale der er dødtrætte af Pia K og hendes forsnævrede verdensbillede.

Nationalismen er atter på vej frem i det gamle Europa, og vi følger godt med heroppe nordpå. Problemet er bare at denne gamle, modsætningshungrende tankegang ikke i sig selv er en vej frem, slet ikke i en international verden med en fuldstændig international økonomi. I den moderne verden er den gammeldags nationalisme en vej tilbage, tilbage til mudderpølen og den laveste fællesnævner, alt imens Asians flittige milliarder bare stormer frem, fulde af nysgerrighed og gåpåmod. Gud, bevar os vel, det skal jo nok gå alt sammen ...

Send til
Debat  23
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
13.12-2007 | 23:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 00:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 01:00 af Torben Petersen
Det er fordi hun er den der mest vedholdende siger det, som mange vælgere finder rigtigt.
 
14.12-2007 | 01:57 af Thomas Proctor
DF er et fascistisk parti som bejler til den patridiotiske indre svinehunds grådighed. Det er et krigshungrende parti som forsøger at legitimatisere vold mod indvandrere og venstrefløjen. Den brune sovs skal deles ud til de mest undertrykte småhandlende som kapitalismen æder og til de laveste klasser. Her vil syndebukmentaliteten ingen ende tage og så kan Pia få et lille klap af magthaverne for at holde dem på magten.

Læs her hvorfor DF er et fascist parti: http://www.leksikon.org/art.php?n=4996

http://da.wikipedia.org/wiki/Fascisme

VH

ESP
 
14.12-2007 | 03:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 05:00 af David Hansen
"Asians flittige milliarder bare stormer frem, fulde af nysgerrighed og gåpåmod."

Fri os fra generaliseringer - Aisen er det kontinent med flest fattige og flest trældømte.
14.12-2007 | 05:00 af David Hansen
Og Pia K er ikke populær...
14.12-2007 | 08:24 af Lars Nunnegaard
Kinas vækst er 12-13 % pr. år. Så de skal nok komme med, sammen med tigerøkonomierne, Singapore, Malasia, Taiwan, og S.Korea.
 
14.12-2007 | 09:29 af Peter Hovmand
Tak for de mange kommentarer. Godt at se hvor forskellige holdninger der kommer til udtryk. Måske vi kunne lære lidt af hinanden, men det kræver at vi lytter lidt mere hver især - og prøver at tænke mere kritisk over problemstillingerne. Politik handler ikke kun om holdninger, politik skal jo helst funderes på aktuelle iagttagelser og måske også et par historiske erfaringer ...
 
14.12-2007 | 09:33 af karenmarie
"provinsielle fremmedfrygt i Danmark"

Det er den form for frygt der gør sig gældende hos en del af det radikale venstres og Enhedslistens vælgere og Politiken segmentet. De både frygter og føler sig fremmede overfor egen kultur og derfor er det lettere at rakke ned på dansk kultur og dansk kulturs og histories tilhængere.

Der er desværre meget intolerance og fremmedfrygt (frygt for og ukendskab til egen kultur) hos en del fra venstrefløjen og de radikale. Intolerancen og fremmedfrygten (for egen kultur) bruger de meget krudt på at pleje - det er det der binder dem sammen.

Jeg har ikke noget imod et parti som Dansk Folkeparti, der har det udmærket med dansk kultur og historie. Det gør mig ikke noget at partiet ikke spanker danskere. Det er nærmest en lettelse at Dansk Folkeparti lader være.
14.12-2007 | 10:02 af Lars Nielsen
Hun siger det i hvert fald så mange gange, at hun formentlig selv tror det er sandt.
 
14.12-2007 | 10:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 12:18 af Fynboen
Til Hovmand kun dette:

Dansk Folkeparti har siden sin start været en arg modstander af den multikulturelle ideologi, og afsløret hulheden i denne.

Holland, Storbritannien og Frankrig blev af vore hjemlige multikulturalister op igennem 1980erne og 1990erne rosende fremhævet som mønstergyldige, tolerante og harmoniske multikulturelle nationer.  Disse lande var et eksempel til efterfølgelse, fik vi dumme og uuddannede danskere at vide...

Hvad der i de nævnte lande endnu for 10-15 år siden lod sig feje ind under dynen af politisk korrekt tavshed, lader sig nu ikke længere skjule: Religiøst inspireret terrror, vold og mord, enorme sociale og kulturel/religiøse konflkiter, som blot bliver værre og værre, nødværgelove imod stærk tiltagende islamisering (f.eks. det franske tørklædeforbud) m.m.m. har gjort ende på myten om det "harmoniske multikulturelle samfund". Endegyldigt blev den multikulturelle utopi begravet ved de store, landsomfattende semirevolutionære optøjer i de muslimsk dominerede indvandrerghettoer i Frankrig i efteråret 2005, og afløst af skrækvisionerne om en multikulti DYSTOPI, hvis virkeliggørelse de europæiske politikere febrilsk forsøger at forhindre: SKADEVIRKNINGERNE af den sorgløse multikulti-drøm med tilhørende massiv indvandring skal begrænses. Det er i dag opgaven overalt i de Vesteuropæiske lande.

Og så spørger man, hvorfor det danske vælgerflertal ved tre Folketingsvalg har givet Dansk Folkeparti opbakning nok til, at VOK-flertallet har kunne opretholde dets kurs VÆK fra de multikulturelle ideologers samfundsnedbrydende vildvej...!??

Henrik Ilskov-Jensen (Som meget gerne står ved at stemme DF!).
14.12-2007 | 12:45 af Peter Hovmand
Kære Henrik, vi kunne nok blive enige om mange ting. Jeg er da også udmærket klar over problemerne i de gamle kolonimagter, de ligger som de har redt. Danmark er da heller ikke i samme situation som England eller Frankrig. Langt, langt fra. Jeg tror ikke man skal undervurdere problemerne med integrationen af de fremmede, netop ikke. Men man skal heller ikke overdrive dem og tage sorgerne på forskud. Pia K har været vigtig for den danske politik på det område, men hun har efterhånden udspillet sin rolle. Nu er det tid til at se fremad mod et nyt Danmark i et nyt Europa - ellers får vi meget, meget svært ved at få det til at hænge sammen i fremtiden.
 
14.12-2007 | 13:15 af basse
Hvorfor venstrefløjen er facister:

Fordi de med en aktivistisk og voldelig kampform forsøger at skaffe sig politisk indflydelse.

Dette blandt andet ved overfald på lovlig anmeldte demonstrationer, overfald på andre grupperinger (altså anderledes tænkende) og ved hjælp at terror, brandstiftelse, mordforsøg, vold og plyndringer at få sig et skatteyderbetalt hus.
14.12-2007 | 13:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 13:25 af Fynboen
Hovmand:

"Nu er det tid til at se fremad", skriver du.

ENIG, og derfor er jeg da også glad for at Birthe Rønn Hornbech er blevet integrationsminister. Jeg havde faktisk håbet at se hende på den post allerede efter novembervalget i 2001...!

Danmark er m.h.t. indvandrere ikke i samme situation som de gamle kolonimagter England og Frankrig, skriver du.

Korrekt; men korrekt i den forstand, at England og Frankrig burde have en FORDEL frem for os:

De indvandrere, der er kommet til disse lande (i høj grad fra landenes gamle kolonier), har  i forvejen kunne tale "moderlandets" sprog, har haft et vist - i nogle tilfælde endda stort - kendskab til moderlandets kultur, indvandrene til nævnte lande har i vid udstrækning BEVIDST valgt at komme dertil, hvortil kommer, at mange indvandrere i England og Frankrig enten selv har KÆMPET - eller deres fædre har kæmpet - for moderlandet i 1. eller 2. Verdenskrig (eller måske endda i begge de store Verdenskrige).

Hertil kommer, at engelsk og fransk sprog kan bruges over store dele af verden, og at statsborgerskab i disse to førende Vesteuropæiske lande giver stadigvæk den dag i dag en vis prestige...

Alt dette fordelagtige kan IKKE siges hvad angår indvandrere fra ikke-europæiske lande her i Danmark, et lille ukendt land, hvortil de fleste af den nærmest ved et tilfælde er havnet, og hvortil de og deres forfædre ikke havde noget bånd. (Indvandrene ville TIL VESTEN, eller måske Skandinavien, ikke specielt til Danmark).

TRODS DENNE gunstigere udgangsposition i England og Frankrig er det multikulturelle eksperiment for tiden i dyb krise - for nu at udtrykke mig optimistisk (for en krise kan jo trods alt overvindes - "om Gud vil", som muslimerne ville sige...).

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
14.12-2007 | 13:48 af Peter Hovmand
Jeg er sådan set heller ikke særlig naiv hvad den multikulturelle drøm angår. Spørgsmålet er mere om vi har et valg. Svaret er helt klart nej. Faktum, som Dolph ville sige. Det er på godt og ondt en meget international verden vi lever i. Løsningen er ikke at lukke sig om sig selv. "No man is an island," skrev John Donne i sin tid. Det samme kunne man nu sige om et land. Løsningen er at blive stærkere i sig selv, sin kultur, sin tro. Et af problemerne er her at vi i Danmark lider under janteloven, vi tager ikke vores egen kultur alvorligt, ikke rigtigt, og vi har ingen tro længere, ikke udover håbet om måske at vinde i lotto.
 
14.12-2007 | 13:49 af basse
@Peter Hovmand

Hvorfor handler det hele tiden om "fremmedfrygt"? Vi må da være enige om, at ordet "fremmedfrygt" er vidt favnende og må således gælder alle fremmede. Selvom de røde tåber altid nævner det, så er det langt de færreste her i landet, som er "rigtige" racister. Faktisk er deres antal mindre en Enhedslisten tilhængere, hvilket næsten ikke er muligt. Det betyder, at de næsten ikke ville kunne ses i nogen statestikker.

Så det du mener er, at alle som er modstandere er kritikløs indvandring og de problemer det giver, automatisk er mod ALLE fremmede (altså frygter dem), medlem af DF og ellers racister?

Jeg "frygter" ikke de fremmede og har ikke noget imod dem som gruppe. Men jeg er overordenlig træt af, at der meget ballade med Arabere, Tyrkere og Somalierne. De andre grupper opfører sig jo stort set som os andre, og fylder ikke specielt i nogen statistikker. DF siger det som almindelige mennesker tænker. Deres retorik er måske stram, men det er fanme også svært at komme igennem her, da hele den debat primært er styret af en samling (tidligere)kommunister.

I deres øjne er der ingen problemer. De læser statistikker som fanden læser biblen og tolker tingene som de vil. Det er min holdning, at hvis man ikke anerkender problemerne uden omsvøb, kan man af sagens natur ikke gøre noget ved det. Der er sikkert mange gode undskyldninger hvorfor netop de grupper er som de er. Men hvis nu det er vores og i særdeleshed DF´s skyld, hvorfor er det så ikke alle indvandrerer, som render rundt med knive og pistoler?

Den holder altså ikke. Vi må se i øjnene, at vi har importeret mennesker, med en kultur og et uddannelsesniveau, som ligger lysår bag os andre. Man kan jo også se, at det er lige netop de 3 grupper, hvor integrationen er lav, hvor man ikke uddanner sig og hvor man fortsat lever i den kultur, som man i sin tid forlod.

Havde vi fået veluddannede Tyrkere herop, havde der ikke været problemer. Men de veluddannede gider da ikke komme herop. Istedet har vi tømt den ene landsby på højsletten efter den anden. For nogle år siden, da man talte om at droppe modermålsundervisning, var den Tyrkiske regering meget hurtig, til at komme med tilbud om at betale den for os. Det er da klart. Deres værste scenario er, at alle de uudannede og problemfyldte mennesker vender tilbage. Hvad skal de bruge dem til - intet? Så er det da bedre at betale os for at beholde dem.

Araberne, specielt Palæstinenserne er også kommet i stor stil. Man kan jo spørge sig selv, hvorfor ikke nogle af de rige arabiske lande havde taget dem istedet. Det ville de ikke, da de ikke gider de problemer vi har nu. De havde luret den. Tag de ca. 150 Palæstinensere som sad i Blågårds Kirke. Vore politiske-korrekte-bare-vi-tjener-penge-advokater opnåede opholdstilladelser til dem. Efter nogle år kom det frem, at over halvdelen af dem, allerede havde lavet kriminalitet i stor stil. Hvad fanden er det for noget. Komme herop, ryste i bukserne og bede om asyl, hvorfter man kvitterer med at lave vold og røverier mod de som betaler opholdet.

Sidst der var fred I somalia havde ambassaden møder med Somalialand. Mødet gik ud på, at de skulle tage flygtningene tilbage. Svaret var, at dem kunne de ikke bruge til noget, men hvis vi betalte 50 mill kroner stykket, ville de godt tage dem. Det fik en fra DF til at sige, at så kunne man bare flyve ned og smide dem ud med faldskærm.

En ven i politiet fortalte, at det var et helvede når vi udviste forbrydere. Deres hjemland er jo ikke meget for, at tage de djælve tilbage, så udover at der var 8-10 mand med på flyet, skulle de også have store summer med til bestikkelse.

Nåh, men alt dette er jo håbløst. Jeg er jo blot en racist!
14.12-2007 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.12-2007 | 20:32 af E. Bill.
Mange undersøgelser viser, at langt de fleste af de lavestuddannede danskere stemmer på Pia. Hvis blot vi kunne hæve uddannelsesniveauet for denne store gruppe, så ville vi gøre det meget vanskeligt for Pia. Det er jo ganske klart, at ingen med blot en alm. uddannelse stemmer på Dansk Folkeparti. Pia K., Søren Krarup, Jesper Langballe, den tidligere venstresocialist Søren Espersen, våbensmugleren Mogens Camre og den hejlende Messerschmidt lever højt på vores lave uddannelsesniveau - men det kan ændres.
14.12-2007 | 21:57 af Fynboen
Til E. Bill:

Ja, demokrati er et frygteligt farligt rod...

Tænk bare: Alle de lavtuddannede tåber har fuldstændig samme stemmeret som den kloge hr. E. Bill og alle hans veluddannede meningsfæller fra det dannede borgerskab...

SKANDALØST, ikke sandt, min gode hr. E. Bill...!?

Ved du i øvrigt hvad forskellen mellem en højtuddannet og en lavtuddannet er i politisk henseende, E. Bill...?

Jo ser du: Den højtuddannede har lært hvad han skal mene om tilværelsen på universiteter og højere læreanstalter. Den lavtuddannede har dannet sig sine holdninger i livets skole.

En generalisering?

Javist; men der er noget om snakken, og jeg ved godt hvis mening jeg agter højest...!

Henrik Ilskov-Jensen (DF, DF og altid DF!).
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl