|
|
18.10-2007 | 11:02
af
Lars Nielsen
Det var skam ingen gratis markering, både Statministeren havde med glæde taget imod Ayaan Hirsi Ali og betalt for hendes sikekrhed.
Ganske vist havde Enhedslisten og SK hylet op som sædvanligt, for hun ser næppe verden som Asmaa Abdol Hamid eller Kamal Qureshi, og tak for det. |
|
| |
|
|
18.10-2007 | 11:10
af
E. Bill.
Strangelove.
Tror du virkelig, at Fogh ville have betalt fpr Hissige Ali.
Måske JP ville betale det halve - den elsker jo
Ali. |
|
|
|
|
|
|
18.10-2007 | 11:22
af
Lars Nunnegaard
| Det er en gratis markering, da Hirzi Ali næppe vil til Danmark, men hvis hun vil, skal hun da være velkommen. |
|
| |
|
|
18.10-2007 | 11:42
af
Karin Bennedsen
Mange mennesker, især kvinder, lever i stadig angst for deres liv, fordi voldelige mænd truer med at slå dem ihjel.
For sådanne kvinder er der ingen hjælp og beskyttelse at hente, ikke engang hvis de henvender sig til politiet.
Det så vi et meget godt eksempel på med den unge pakistanske pige, der blev dræbt af sin familie. Hun og hendes mand havde henvendt sig på 2 forskellige politistationer, og blev afvist begge steder.
Hvorfor har sådanne kvinder ikke krav på beskyttelse?
Er kendte forfatteres liv mere værd end de mange anonyme, truede kvinders. |
|
|
|
|
|
|
|
|
18.10-2007 | 11:48
af
På Spydet
Hej Lars
Tak for din kommentar. Tænk, jeg der ellers er næsten lige så kynisk som Henrik Qortrup, havde overset dén vinkel på sagerne.
Hun HAR jo sagt nej. Ergo kan Fogh roligt invitere hende.
Men vent nu: Det han kritiserer er, at Holland ikke vil betale for at sikre hende i et ANDET land, nemlig USA.
Og jeg kan ikke se noget tilbud fra far Fogh i den anledning.
Kan du?
vh PS |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 13:36
af
Lars Nielsen
@ €.Bill
Nej AFR havde ikke betalt, men et demokratisk vaslgt flertal i det danske demokratisk valgte Folketing havde godkendt at betale for ophold og sikring af samme.
@ €.Bill
Men det er jo det forhold at det drejer sig om et "demokratisk valgt flertalt i et demokratisk valgt Folketing"..der gør rigtigt ond på jer fra Enhgeddlisten og omegn, ikk ?
@
Karin Bennedsen
Nej Ghjazala Khan s liv er og var naturligvis lige så meget værd som alle andres, men mod indvandrede psykopater med middelalderlige meninger og traditioner kæmper selv guderne forgæves.
Du skulle prøve det selv - bare een gang.
Alle andre gange ved du ikke alt det gode islamister også som Asmaa Abdol Hamid og andre gør og kan gøre for Enhedslisten og Venstrefløjen. |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 13:37
af
Lars Nielsen
@ På Spyddet
Hvorfor har jeg på fornemmelsen at du også er LIR -har i samme IP adresse ? |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 14:30
af
Lars Nunnegaard
| PS. Nej, det kan jeg ikke se. Altså en gratis bemærkning. |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 14:31
af
Lars Nunnegaard
| Strangelove: Ind imellem er vi jo enige om noget og rygende uenige om noget andet. Sådan er det vel også med LIR og PS. Men hvis, så er det vel sådan som hos andre par, at man ikke er enige om alt, men om noget. :) |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 15:04
af
På Spydet
"18. oktober 2007 13:37 af Strangelove
@ På Spyddet
Hvorfor har jeg på fornemmelsen at du også er LIR -har i samme IP adresse ?"
Ih ja, og jeg slår afgjort stadig min kone! (Tjek den via Bertrand Russell, hvis du ikke forstår den.)
Nej, LIR og jeg er ikke samme person, og vi er afgjort heller ikke et par - det ville jeg nok have mærket! ;)
Det er, som Lars ellers skriver, at vi nogle gange er enige, nogle gange ikke. Og så er vi nok begge at finde i centrum-venstre-området, og så stiger enigheden jo af og til.
vh
PS |
|
| |
|
|
|
|
18.10-2007 | 15:08
af
På Spydet
PS!
Men det er i øvrigt sjovt, at du spørger, Strangelove.
For siden jeg begyndte af blogge igen her på Avisen.dk har jeg ofte måtte tage mig selv i at tro, at alle temmelig højreorienterede indlæg blev skrevet af en og samme person eller nogle få stykker. Så ens er de!
Jeg husker ellers engang, hvor der var noget mere spredt fægtning, og hvor en vis Strangelove havde en hel del nuancerede holdninger og til tider var enig med mig!
Hvad blev der mon af ham/dem?
vh PS |
|
| |
|
|
|
|
|
|
18.10-2007 | 15:40
af
På Spydet
Hej Strangelove
Kunne man få et svar på spørgsmålet ovenfor?
vh
PS |
|
| |
|
|
19.10-2007 | 10:37
af
Symbiosen
Til Spydet
Jeg er sikker på, at vor statsminister ville sørge for, at der blev bevilget penge til, at Hirsi Ali kunne opholde sig i sikkerhed, hvor hun ville.
/S |
|
|
|
|
19.10-2007 | 10:38
af
Emil Andersen
Vi skal fame ikke betale en ører på en skide perkerkællings sikerhed. Hun kan bare trække tørklædet for!
Emil |
|
|
|
|
19.10-2007 | 10:40
af
Symbiosen
Til Emil Andersen
Jeg håber ikke, at du stemmer på et af de pæne borgerlige partier, for jeg vil nødig slås i hartkorn med dine holdninger.
Mon ikke du skulle tage til Greve og lege med Johnni?
/S |
|
|
|
|
19.10-2007 | 12:23
af
Karin Bennedsen
| Sålænge vi ikke gør en effektiv indsats for at beskytte vores egne volds- og dødstruede kvinder, hvorfor skulle vi så bruge skatteborgernes penge på at beskytte en udenlandsk forfatter/borger/tidl. politiker, som kan få beskyttelse af den stat, der har givet hende indfødsret? |
|
|
|
|
19.10-2007 | 13:02
af
Symbiosen
Til Karin Bennedsen
Fordi det vil være et led i Danmarks internationale kamp for ytringsfriheden.
/S |
|
|
|
|
|
|
19.10-2007 | 13:06
af
På Spydet
Hej Symbiose
Skulle vi så ikke sørge for, at der er ytringsfrihed herhjemme, f.eks. ret til at ytre sig ved at gå med tørklæde eller at sige, at når Danmark er med i en besættelsesmagt, som irakerne vil have ud, så er det legitimt for irakere at kæmpe mod besættelsesstyrkerne?
Eller at lave en kritisk film om en "hemmelig krig" uden at blive overfaldet af det halve statsministerium?
vh PS |
|
| |
|
|
19.10-2007 | 13:07
af
Symbiosen
Til Spydet
Der er ingen, der har forbudt de ting, som du nævner.
/S |
|
|
|
|
|
|
19.10-2007 | 13:10
af
På Spydet
Hej Symbiose
Nej, det er ikke forbudt. Alle tre ting er blot blevet udsat for politisk ANSATTEs angreb en masse sammen med medier og højrefløjen - der siger det skal forbydes - så selv et ellers principfast parti som Enhedslisten er blevet skræmt til at fjerne en kandidat, fordi hun bærer tørklæde, mens journalister er blevet skræmt fra at stille kritiske spørgsmål om overgivelse af fanger til USA og miljøforskere er blevet censureret via styring af de økonomiske midler.
vh PS |
|
| |
|
|
19.10-2007 | 13:26
af
Karin Bennedsen
@Symbiose
"Fordi det vil være et led i Danmarks internationale kamp for ytringsfriheden."
Altså ren symbolpolitik overfor en person, som ER beskyttet, sålænge hun opholder sig inden for Hollands grænser.
Tror du så vi til gengæld kan sende nogle dødstruede danske kvinder til Holland, så vi kan bytte forpligtelser med hinanden?
Eller er der ikke rigtig nogen god reklame (og guderne skal vide, at vi har brug for international good-will) for Danmark i en sådan aktion? |
|
|
|
|
19.10-2007 | 15:42
af
Tove Hansen
@Symbiose
Stemmer du ikke på en regering med et støtteparti der altid siger: "Vi skal tage os af vore egne først"? Jeg har aldrig hørt statsministeren tage afstand fra det, snarere tværtimod.
Men ved reklame gælder der måske andre regler?
mvh
Tove |
|
|
|
|
19.10-2007 | 19:42
af
Symbiosen
Til Karin Bennedsen
Holland har hidtil beskyttet Hirsi Ali mens hun gør sit vigtige arbejde i USA men vil ikke mere.
Jeg synes at det vil være fint hvis Danmark overtager rollen som hendes sponsor, og Holland har jo ikke bare betalt for hendes sikkerhed i Holland.
/S |
|
|
|
|
19.10-2007 | 19:43
af
Symbiosen
Til Tove Hansen
Jo, jeg stemmer på den regering og statsministeren går sjældent i rette med Dansk Folkeparti.
Det betyder dog ikke at han altid er enig med dem og det er jeg heller ikke.
/S |
|
|
|
|
20.10-2007 | 05:52
af
Karin Bennedsen
@Symbiosen
Kunne du ikke udvide min horisont ved at oplyse mig om, hvori Hirsi Alis vigtige arbejde består for den amerikanske tænketank?
Selv har jeg ikke kunnet finde noget om det eller hvilke resultater hun har opnået. |
|
|
|
|