|
|
08.04-2008 | 15:21
af
Lars Nunnegaard
| Selv tak. Det var også på tide, at vi fik renset ud i de værste uhyrligheder. Det glæder mig:) |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 15:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 15:33
af
John Andersen
| Er det officielt nu? Det ER altså racisme! Godt at få det på plads, så vi kan komme videre i teksten. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 15:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 15:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 15:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 15:57
af
leon lerche
| Hej. Ole Wejse Svarrer, må man så ikke skrive sin mening også selvom , den er ildehørt, hilsen fra. Leon, som håber på svar. |
|
| |
|
|
|
|
08.04-2008 | 16:06
af
leon lerche
| I må undskylde mig, jeg skal ud og købe den bog med emma gade, hilsen fra. Leon, som smiler. |
|
| |
|
|
|
|
08.04-2008 | 16:19
af
Lars Nunnegaard
| Emma er forældet Leon. Det var de rascistiske og svinske kommentarer OWS vil til livs og det er fint med mig. |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 16:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 16:37
af
Hans Devantier
Det bliver lækkert - så kan det være, vi kan komme afmed nogle af de allermest filtrede tråde.
God beslutning |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 17:05
af
leon lerche
| Lars, min ven, det er det også for mig,hilsen fra.Leon, som smiler. |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 17:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 17:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 17:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 18:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 18:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 18:54
af
Erik Willumsgaard
| Jeg kan selvfølgelig kun bifalde jeres nye tiltag, som du her beskriver. Men er der sket andre tiltag, som bevirker, at der nu kun er avisens egne indlæg, som figurerer på listerne over mest debatterede? |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 19:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 19:48
af
Nellie
Dejligt...
Vil helt sikkert begrænse de underlødige kommentarer, som lynhurtigt formidles via et klik.
Jeg har endnu et forslag til Nyhedsavisen.
Der er også af og til problemer på blogsiderne, med kommentarer, der ingen relevans har i forhold til emnet.
Gode indlæg og debatter forsøges af nogle, ind imellem kørt ud på et sidespor, for at formidle egne underlødige budskaber.
Jeg foreslår, at det fortsat er muligt at blogge anonymt, men at Nyhedsavisen kender bloggernes fulde identitet, før det er muligt at blogge.
Måske det på bloggene vil fremme kvaliteten af indlæg og svar??
For det er jo trods alt også meget let at oprette en blog, og via et klik formidle budskaberne.
Heldigvis er der mange gode bloggere, der dagligt bringer tankevækkende og interessante indlæg. Lad os endelig få så mange som muligt af dem.
Jeg tror også, at hvis tonen bedres, vil det være muligt for Nyhedsavisen at tiltrække flere gode bloggere, for som det er i øjeblikket, er jeg sikker på, nogle holder sig væk.
Skal vi ikke arbejde for, vi får Danmarks bedste blogavis??? Eller er ambitionen for høj? |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 19:55
af
leon lerche
| Hr, morten mortensen, du ved kært barn har mange navne, den der om rasisme, tror jeg nok du skal tie om, nu har vi jo ytringsfrihed, Demokrati og religionsfrihed. Og "vi"kan jo alle ytre os i debatterne, hilsen fra. Leon, som jo ved hvem du er og anonyme eller censur, ja, vi må jo se. |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 20:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 20:07
af
Flemming Jensen
| Det er en rigtig og fornuftig beslutning. |
|
| |
|
|
|
|
08.04-2008 | 20:25
af
leon lerche
| Hr, morten mortensen, hvis du læser dine overskrefter i din blogs, hvad tror du så folk tænker, hilsen fra. Leon, som aldrig tier. |
|
| |
|
|
|
|
08.04-2008 | 22:06
af
Erik Willumsgaard
@Nellie
Du har helt ret i, at mange holder sig væk. Jeg har også i lange tider undladt at fortælle i andre fora, at jeg også kommer HER, og f.eks. afbrudt min RSS-feed herfra til disse! |
|
| |
|
|
|
|
08.04-2008 | 22:39
af
Henrik Clausen
Godt initiativ :)
Mine venner, f.eks. på Uriasposten, har indimellem spurgt mig, hvordan jeg kan holde miljøet på NA ud. Mit svar har hver gang været, at på NA får jeg ordentlig modstand, ikke bare velvillige rygklap.
Det er nu engang sjovere at have en livlig debat, og med styr på begreber som stråmænd, personangreb og vigtigheden af god dokumentation kan man komme langt. Men anonyme kommentarer er tit dem, der får debatten til at falde fra hinanden i gensidige grovheder, og det er velkomment at muligheden lukkes.
Jeg hænger på herinde :) |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 22:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 23:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 23:20
af
John Andersen
Helle Thorning tør vist ikke være ærlig Per. Eller er den manglende ærlighed en "spinteknisk" "rigtig" reaktion? Man kan ikke helt vide det.
Det lyder lidt somom S ikke rigtig ved, hvilket ben de skal stå på for tiden. Måske virker det lidt anmasende på dem, at de er ved at blive opslugt. :)
Ole Wejse Svarrer tør godt sige det. |
|
|
|
|
08.04-2008 | 23:45
af
E. Bill.
Det er da virkelig fantastisk,at Henrik Ræder Clausens meget gode "venner" på landets mest ultra-højre-radigale blog "Uriaspesten" bekymrer sig om miljøet på NA.
Ok,jå, kære Henrik, man skal HORE meget før ørene falder af. |
|
|
|
|
|
|
08.04-2008 | 23:56
af
Henrik Clausen
E. Bill. er som vanligt klar med et rask lille personangreb. Ren tilsvining, som om Uriasposten ikke respekterede retssamfundet og bestod af en samling gale skinheads. Det kan jeg hermed dementere.
Bestiller I virkelig ikke andet blandt venstrefløjserne end at svine modstanderne til? |
|
| |
|
|
08.04-2008 | 23:57
af
E. Bill.
okaj.
Papnæser - selvprotret? |
|
|
|
|
09.04-2008 | 00:07
af
E. Bill.
Kære Henrik Ræder Clausen.
Endnu engang - jeg er ikke på nogen fløj,og jeg
kunne da aldrig finde på at rette et personangreb mod en så perfekt person som dig - aldrig. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 00:17
af
Henrik Clausen
E. Bill., jeg er forbløffet over at du overhovedet gider debattere, når du har så få brugbare argumenter. Ironi, sarkasme, personangreb, tilsvining. OK, det er muligvis din kultur, og det skal stå dig frit for.
Men du skal nok ikke forvente at blive taget alvorligt på dét grundlag! |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 00:42
af
E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.
Tusinde tak for din respons.
Jeg må dog beklage, at jeg aldrig har forventet at blive taget alvorligt af dig; men jeg er da meget glad for dit indholdsrige og frugtbare svar - det luner altid. Du er en fin debatør. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 00:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 00:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 00:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 01:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 01:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 02:02
af
Thomas Proctor
Problemet med de højreorienterede racister og nazister, som føler sig undertrykte, bliver ikke mindre af at man censurerer.
Lad dem dog få luft for alt deres had indenfor lovens rammer. Men lad for Guds skyld ikke dem have lov til at censurere og derved få lejlighed til at stå uimodsagt.
MVH
ESP |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 03:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 08:43
af
Henrik Clausen
Problemet med racister er mindre end problemet med venstreekstremister, der er besat af racisme og nazisme, og som ser problemet overalt, hvor nogen har den frækhed at være uenige i deres egne ekstreme holdninger.
Men der er stadig højt til loftet på NA, og det er godt. Selv AFA-folk kan komme til orde her uden at blive censureret. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 10:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 11:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 11:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 11:14
af
Henrik Clausen
Per, jeg har selv været i Afghanistan. Det er så ørkesløst et sted, at man knap aner, hvor man skal tage fat, hvis man skal forbedre forholdene.
Vi har det virkelig meget bedre her i Danmark - og det må vel være tilladt at udpege forskellene? |
|
| |
|
|
|
|
09.04-2008 | 11:19
af
Henrik Clausen
Per, jeg bryder mig ikke om din kobling af religionskritik og racisme. For det første er islam ikke en race, det er en religion - eller en ideologi.
Både religioner og ideologier kan man skifte ud, omend nogen måske vil true til at lade være, men det er et konkret problem.
Mange venstrefløjsere, der ellers ikke har noget problem med at kritisere kristendommen, vil helst fordømme kritik af islam som racisme . Det er både usagligt og injurierende. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 12:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:14
af
Henrik Clausen
Bitten, det er helt rigtigt. Og det var præcist fordi nazisterne regnede det at være jøde for en nedarvet, genetisk egenskab, ikke noget man kunne skifte ud.
Religion er noget andet. Religion er ikke en race, det er en tro. Eller en ideologi. Som vi kritiserede den katolske kirke indtil den faldt fra hinanden, vil vi også kritisere islamisterne indtil en moderat udgave af islam viser sig for alvor.
Det har intet med racisme at gøre. Beskyldninger om racisme er injurier, slet og ret, og vil blive behandlet som sådan. |
|
| |
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:16
af
Henrik Clausen
"den anskuelse at ens egen race er andre overlegen."
Hvilket islamiske ledere i øvrigt ofte hævder om arabere og muslimer.
Ang. Afghanistan har jeg været i landet før Carter, Rusland etc. begyndte at blande sig. Allerede dengang var det et trøstesløst tørt land med kvindeundertrykkelse, massivt narkomisbrug og en total mangel på fremtidshåb. Det var, og er, et forfærdeligt sted at leve. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 12:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:23
af
Henrik Clausen
Religion er *IKKE* en race!
Klart nok?
Hvad andre måtte mene om nedarvede kriminelle gener er mig uvedkommende. Det interesserer mig ikke. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 12:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 12:59
af
Henrik Clausen
Per, jeg forbereder ingen retssag. Men jeg fastholder at beskyldninger for racisme er groft ærekrænkende og tilmed falske, og dermed injurier.
Den slags hører ikke hjemme på en ordentlig blog. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 13:03
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:12
af
Henrik Clausen
Bitten, skal jeg nu beskyldes for at drive hetz mod en eller anden befolkningsgruppe?
Det er vel det samme som at påstå at kritik af magtmisbrug i den katolske kirke er en hån mod alle katolikker - sikke noget vrøvl! Islamiske ledere misbruger, som religiøse ledere har gjort så ofte i historien, deres hellige position til at undslå sig kritik og slippe for at tage ansvar for de forbrydelser, der begås i religionens navn.
Det er et problem for mange. Ikke mindst for muslimerne selv. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 13:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:23
af
Henrik Clausen
Per, jeg vil foreslå dig at bo et par år i et ufrit land. Så vil proportionssansen dukke op af sig selv.
Herhjemme har du frihed til at gøre noget ved problemerne. Det gælder bare om at gribe den.
Bittens injurier er naturligvis meldt til moderator. Jeg er ved at være træt af den evindelige mudderkastning fra hendes side. Kom dog med nogle argumenter hvis du har nogen, det er ikke godt nok bare at svine dine modstandere til.
Tak. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 13:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 13:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 14:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 14:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 14:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 15:47
af
Erik Willumsgaard
OWS
Jeg må erkende, at min ovenfor udtrykte bekymring, at læserindlæggene helt ville glide ud af jeres lister, nu næsten er bortvejret via jeres nyeste tiltag, da de uregistrerede åbenbart overvejende kommenterede på avisartiklerne frem for på de brugergenererede indlæg. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 18:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 18:40
af
Jakoba
Det var sørme på tide at I kom ind i kampen. Det er lidt en gåde at I først nu fatter det, som har været så åbenlyst i månedsvis - at der kommer så l¤rt ud af munden på anynyme brugere at denne mulighed skulle fjernes.
Men okay, i det mindste er i med i kampen nu, og det giver lidt tiltro til sitet igen. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 18:46
af
Henrik Clausen
PHC, jeg kender racismeparagraffen. Da jeg i sin tid trak den ind overfor SarahA var det netop i anledning af hendes groft nedsættende bemærkninger om en bestemt etnisk/national gruppe, nemlig danskerne. Hun har ikke fripas til at være racist blot fordi hun er muslim.
Men jeg lægger også mærke til, i dit citat fra Nydansk Ordbog, at begrebet nu bliver brugt ret upræcist, nærmest som et almindeligt skældsord. Det er ærgeligt, for det udvander begrebet alvorligt. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 19:54
af
Nellie
Som det ses af nogle af blogindlæggene, bliver fokus endnu engang flyttet fra emnet, i et blogindlæg.
Jeg synes nogle bloggerne her på Nyhedsavisen, skal blive BEDRE til at forholde sig til EMNET i de blogindlæg der er.
Der er for mange indlæg, der blot forsøger at promovere egen politisk observans.
Det er enerverende at SÅ mange debatter ender ud i diskussioner om islam/racisme/muslimer/DF for/imod. Om hvem der er venstreorienterede og hvem der ikke er. Og hvem der er værst, de højreorienteede, eller de venstreorienterede.
Dem der blogger tit, vil vide hvad jeg mener.
Der er MANGE andre emner, der kunne tages op. Der sker meget forskelligt i Danmark og verden, incl. folks hverdag. Lad os høre noget mere om det. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 20:02
af
Nellie
Det ville være ærgerligt hvis en Kommune ville være nødt til at lukke en debatside ned, grundet underlødige og grove kommentarer.
Lad os her på Nyhedsavisen holde en god tone, så det ikke bliver laveste fællesnævner, der i sidste ende kommer til at bestemme.
Blogs er jo en enestående mulighed for, at rigtig mange kan komme til orde, med det de har på hjerte. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 20:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 20:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 20:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.04-2008 | 21:22
af
Carsten Thrane
Til Ole. Jeg syns det er fint nok.
Jeg syns alle skal registreres med rigtigt navn og rigtig adresse. Samt mobilnummer krydschek, og IP adresse log. Og helst også med vellignende profilbillede, det giver normalitet. Normalitet giver god tone, tror jeg. Og så skal folk generelt tale pænt og høfligt.
Folk skal debattere med et fornavn og et efternavn i teksten, stavet korrekt.
IDE ANNONYM DEBAT
Men jeg har også fået en vanvittig ide samtidigt:
Kunne man konstruere et annonymt debatunivers, med blogs parallelt med avisen.dk
Altså et debatforum hvor alle er annonyme.
Scenarier: Politikere/kendte kan sige deres mening
Voldsofre kan tale ud. Kriminelle kan stikke folk.
Folk kan råbe og skrige.
System
Folk får tildelt en tilfældig debatfigur/navn. Dog skal kønnet være det samme som i virkeligheden, men med mulighed for snyd der også hvis folk vil.
I kan have fx 200 virtuelle debatfigurer som tildeles til ny bruger hver dag.
Navne: trold, mus, kat, dame, lady, herre, smeden, blådebat-mand, røddebatmand, sortdebatmand, hviddebatkvinde, røddebatkvinde, osv. Repræsenteret grafisk med en lille tegning.
Bare en ide. |
|
| |
|
|
09.04-2008 | 21:26
af
E. Bill.
Bitten.
Tag det roligt. Der er vel ikke mange almindeligt begavede personer, som Henrik Ræder Clausen ikke har meldt til moderator for injurier. Når HRCs
debatindlæg som regel er indholdsløse og således uden betydning, er han jo nødt til at find på noget. Det er så blevet til disse evindelige skriverier om anmeldelser for injurier. Det skal sætte er ekstra "pift" på de HRCske indlæg.
Hvem kan tage det alvorligt? |
|
|
|
|
09.04-2008 | 21:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.04-2008 | 23:44
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
10.04-2008 | 03:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
10.04-2008 | 06:06
af
Jørgen Larsen
Haha Bitten, den bed jeg også mærke i, men du nåede det før mig.
"DFere, nazistet og lignende"
Den sad lige i øjet:-) |
|
|
|
|
10.04-2008 | 10:44
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
12.04-2008 | 11:40
af
Henrik Clausen
"Hvorfor må jeg ikke udtrykke mig, som jeg føler?"
Godt spørgsmål, faktisk. Mange mener, at hvis de føler et eller andet, så er det sandt. For eksempel hvis de føler at naboen er en idiot, en racist eller andet.
Men sådan er virkeligheden ikke. Vores vaner og stive ideer laver numre med os, og får os til at se verden på en forvrænget måde.
Derfor kan det anbefales at have lidt omtanke i stedet for bare at råbe sine følelser ud i universet. |
|
| |
|
|
13.04-2008 | 00:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.04-2008 | 00:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.04-2008 | 00:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
13.04-2008 | 10:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|