Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Valg-007: Regeringen i ren panik?

28. oktober 2007 09:07
Visninger  [2364 ]   Debat  [50 ]

Khader er en farlig mand , syntes Bendt Bendtsen at mene, da han advarede mod at stemme på Ny Alliance. Knap en dag før havde Fogh krævet af Khader, at han skulle ”vælge side” - selv om Ny Alliance har peget på ham som leder af en dronningerunde. Og allerede i valgkampens første dage truede Pia med, at uden endnu et rent VOK-flertal ville der komme et hurtigt nyvalg – et omvalg .



Tænk, en dronningerunde betyder rigtige forhandlinger ...
Khader har for lang tid siden gjort klart, at Ny Alliance er et borgerligt parti, og at man peger på Fogh som ”kongelig undersøger”, altså til at lede en dronningerunde, der skal finde en regering, der ikke har et flertal imod sig. "Det vil sige, at han er vores statsministerkandidat på politiske betingelser," har Khader tilføjet.
Men det virker, som om det først nu er gået op for Fogh og Bendtsen, at det i sagens natur medfører, at regeringen formelt træder tilbage, og man begynder forhandlinger om et regeringsgrundlag til forskellige sider ...

Claus Hjort Frederiksen sad i Deadline lørdag 27. oktober 22.30 på DR2 og skældte Anders Samuelsen huden fuld for at have en sådan frækhed. Man kunne da bare lade den nuværende regering fortsætte på sit grundlag med Dansk Folkeparti og så snakke om tingene bag kulisserne. Men mærkeligt nok ønsker Ny Alliance ikke bare at være med til at støtte VOK plus eller minus 10% ... Man må sige, at Khader dermed gav svar til os, der havde tvivl om, hvorvidt han ville stå fast i sit ønske om at reducere DF s indflydelse.

Jamen, en dronningerunde var da noget helt usædvanligt, sagde Claus Hjort. Det var sørens! Så har både dronningen og vi andre ladet os tage ved næsen den ene gang efter den anden. Når regeringen mister sit parlamentariske grundlag, så går den altså som regel af! Også når en regering evt. kan finde et andet flertal. Det skete f.eks. i 1987, hvor de Radikale i god forståelse med statsminister Schlüter krævede en dronningerunde, så Schlüter kunne hælde CD og Kristeligt Folkeparti ud af firkløverregeringen og tage de Radikale med i stedet.


Ny Alliance er røde!
Fogh, Hjort og nu Bendtsen har truet NA og vælgerne med, at en dronningerunde kunne føre til noget værre end anarki, nemlig en regering baseret på Asmaas stemmer . Bendtsen kunne måske godt se, at den ikke går meget længere, så han truede i stedet med Røde Villy ... Jyllands-Posten har nemlig kigget på NA s program og fundet en række punkter, hvor de er enige med ræverøde slyngler som Vestager og Thorning.

Ja, jeg kan godt se det, når jeg tager en tur gennem Ny Alliances mærkesager: En flad skat på 40% for alle, så direktøren får en skattelettelse på en million og førtidspensionisten på 1000 kr – det er dog vældig rødt! Khaders støtte til en stram familiesammenføringspolitik, og at indvandrere bare har at blive rigtig danske – åh Gud hvor rødt! En stærk dansk tilslutning til EU uden forbehold er ren rød snak! Og en fortsat aktivistisk udenrigspolitik, som desværre ved et lille sidespring førte os ind i Irak, så er man faktisk de rene socialistiske ballademagere!


Regeringen har luret dem!
Men den slags misinformation ser Fogh, Hjort og Bendt samt JP lige igennem. Når man vil have gratis skolebespisning frem for gratis fradrag til rengøring, så er man rød!  Er regeringstoppen så bange for politiske forhandlinger, at de er gået i panik og nu småskingert advarer vælgerne om at være på den sikre side : Stol ikke på Khader – giv os et rent VOK-flertal igen igen!

Eller er det mon vælgerne, som regeringen lurer? Så man kan gentage succeser som dem med de irakiske flygtninge ... Så man kan fastholde det værdifællesskab mellem V og DF, som Claus Hjort talte om. Så man ikke behøver at lytte til nogen ... øh, i folketinget, altså.  Ser vi mon her, at regeringstoppen hele tiden helst har villet have VOK med den politik, der følger? Og at de er villige til alt for det, herunder at forsøge at true sig til magten?

Del på Facebook
28.10-2007 | 09:28 af Eva Adamsen
Regeringen i panik?

Ork, ork, det er da ingenting, men vil du se panik, så kig på venstrefløjen, når HAR talt.:-)
 
 
28.10-2007 | 09:33 af Sokrates
Jeg tror, at regeringen hele tiden har ønsket sig et rent VOK-flertal.

Men de kan jo blive nødt til at tage Ny Alliance med, og er det så ikke dumt at have angrebet dem så hårdt?
 
28.10-2007 | 09:33 af Eva Adamsen
...når vælgerne HAR talt.:-)
 
 
28.10-2007 | 09:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 09:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 09:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 09:39 af Claus Piculell
Hej Madonna

Mener du virkelig, at oppositionen er mere oppe at toppes end VOKY en? Når Bendtsen direkte advarer mod at stemme på Ny Alliance? Det er da vist ikke sket hos oppositionen.

Faktisk har der den seneste tid været en del samling, f.eks. da S sagde ja til at snakke skattereform efter valget med f.eks. R (og Y ...), dels da R og SF sagde, at de ville kunne leve med 24-års-reglen.

vh

CP
 
 
28.10-2007 | 09:43 af Claus Piculell
Hej Sokrates

Du kan have ret, men Fogh har ellers gjort meget ud af at lægge armen om Khader, hver gang han fik chancen, og da han udskrev valget, var der godt nok lidt fremgang for VOK, men han kan ikke have været i tvivl om, at Ny Alliance kunne blive nødvendige.

vh CP
 
 
28.10-2007 | 09:44 af Claus Piculell
Hej Ras57

Prøvede Bendtsen virkelig at bilde folk ind, at gratis mad på skolerne var en større fordel for de rige end at få fradrag på marginalskatten for at få gjort rent ???

vh CP
 
 
28.10-2007 | 09:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 09:47 af Claus Piculell
Hej Jomfru5

Hvem kalder du muslim? Khader -? Tror du, at nu Asmaa ikke kommer ind, så overtager han rollen ...?

Han er vist ikke mere muslim, end Tøger Seidenfaden er kristen ...

vh CP
 
 
28.10-2007 | 09:47 af Esbern Snare
Demokratiet er først til grin, hvis man ikke vil have debat og forhandlinger med et parti, som skal være ens parlamentariske grundlag. Det er jo nærmest storhedsvanvid at tro at Ny Alliance skal logre efter VKO.

Det er jo nærmest demokratisk pinligt det VKO har gang i.
 
28.10-2007 | 09:49 af Claus Piculell
Hej Carsten

Måske kan man sige, at Khader godt ville være en ny indsprøjtning til regeringen, men ikke en nyttig idiot ... ;)

vh

CP
 
 
28.10-2007 | 09:50 af Peter Hansen
Madonna

Tak for endnu et godt grin.

Egenlig er det jo synd at sommerrevyerne er overstået for denne gang, for i leverer jo masser af stof til et stort dansk kæmpegrin.

Men naturligvis tror du ikke på meningsmålinger. De er jo kun troværdige når de er enige med dig.

Så nu mangler vi jo bare, at du vil kræve et omvalg når Fogh har fået sit 4. valgnederlag i træk.
 
28.10-2007 | 09:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 09:51 af Sokrates
Der var faktisk nogle bloggere ovre på Ekstra Bladet, der mente, at det ikke kunne passe, at et dansk valg skulle afgøres af en "syrer".
 
28.10-2007 | 09:53 af Eva Adamsen
@ CP

Nej, jeg mener det jeg skriver, at oppositionen, der stadig er oppposition efter valget, panikker, når de får set, hvordan vælgerne har stemt.:-)

Men lad da bare oppositionen bevare optimismen en stund endnu.
 
 
28.10-2007 | 09:56 af Peter Hansen
Og det er godt nok skarpsindigt at man her i valgkampen har fundet ud af at Kolind og Aamund er socialister.

Der er vel kun en ting man kan gøre og det er at byde dem velkommen i den røde blok.

Men naturligvis fortsætter Fogh med at dele landet op i får og bukke. Enten er du med mig eller også er du rød.

Rart at det på så få dage lykkedes at få Fogh til at glemme de instuderede statsmandskunster.

Nu er vi tilbage til den gode gamle Fogh. Ham som ingen kan lide at lege med.
 
28.10-2007 | 09:57 af Eva Adamsen
Grin du bare lige nu, Peter Hansen, jeg venter med grine til valget ER overstået.:-)
 
 
28.10-2007 | 09:57 af Peter Hansen
Sokrates

Tak for informationen - men den slags fjolser møder man jo alle vegne - også her.
 
28.10-2007 | 09:58 af Esbern Snare
@Madonna

Hvordan panikker? Før eller efter hvad og hvorfor?

De er enige om f.eks. 24 års reglen og det får VOK til at panikke.
 
28.10-2007 | 09:58 af Peter Hansen
Madonna

Du håber at den nuværende opposition går i panik efter valget.

Vi andre glæder os over at VKO er gået i panik før valget.

Vores glæde er bygget på en realitet og din på et håb.

Men noget skal man jo trøste sig med, nu hvor du ikke har så meget andet.
 
28.10-2007 | 10:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 10:03 af Emil Andersen
Den lille lede Nasser følger bare Korans ord om at man må lyve for de vandtro.

Emil
 
28.10-2007 | 10:05 af Esbern Snare
@ Jomfru5

Det har jeg ikke hørt noget om. Hvem er det i oppositionen som mener at betegnelsen muslim er fornærmende eller injuriende og i hvilken sammenhæng?
 
28.10-2007 | 10:12 af Emil Andersen
En go rød en en død rød!

Emil
 
28.10-2007 | 10:14 af Eva Adamsen
Peter Hansen

Er dine realiteter = prognoser? :-)
 
 
28.10-2007 | 10:19 af Sokrates
@Piculell

Du kan da ikke lade Emils seneste kommentar stå. Vel?
 
28.10-2007 | 10:28 af Lars Nielsen
@ Claus Piculell

Næh jeg tror ikke der re panik i regeringen, iøvrigt er jeg som konservativ noget flatteret over invitratioenen fra Helle og Margrethe til Kons. og Ny alliance.

Det vil jo alt andet end lige betyde at DF, SF, KF og Enhedlisten - hvis i overhovedet kommer ind sidder i skammekrogen de næste mange år.

Jeg ville ønske jeg var en flue på væggen eftervalget når i får at vide i radion at

i ikke bare er ude af Folketinget og politk,

men også taget i røven af Soc of Rad.

I have a dream - men den er ikke som jeres i EL eller SUF:

http://youtube.com/watch?v=iEMXaTktUfA
 
 
28.10-2007 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2007 | 11:06 af Lars Nielsen
Jeg forstår på muslimske røster i København NV, sådan omkrong Dortheavej, at Enhedslisten sammen med hiz-ut-Tahrir skal have fælles ny slagsang til møderne og i valgkampen, når partiets program skal præsenteres i fjernsynet.

http://youtube.com/watch?v=8Tz4bbqgge8
 
 
28.10-2007 | 11:09 af Claus Piculell
Hej Sokrates

Om jeg vil lade Emils seneste (sidste ...?) bemærkning stå? Ja, jeg er mod censur, medmindre det går over lovens grænser.

Og faktisk kan jeg ikke udelukke, at Emil har humor. Jo jo, det kan da tænkes ... Derudover ville hans bemærkning om "Nasser" længere oppe nok være en større kandidat til sletning, hvis endelig det skulle være.

vh CP
 
 
28.10-2007 | 11:13 af Claus Piculell
Hej Strangelove

Hvis ikke regeringen er i panik, hvorfor advarer Bendtsen så direkte vælgerne mod at stemme på Ny Alliance?

Jeg forstår godt - ja, jeg glæder mig faktisk over, at du glæder dig over Thornings udspil til NA og K - som jeg lige hørte om på P4, men dels er der problemet for K med at være i stue med de røde i NA , som man lige har advaret mod, dels kan en S-R-Y-K konstellation næppe få mandater nok - medmindre Y (NY Alliance) går rigtig meget frem, og skal de jo vist til at finde en, der er ... Villy! ;)

vh CP
 
 
28.10-2007 | 11:19 af Claus Piculell
Nu advarer Fogh også mod at stemme på Ny Alliance, men lægger samtidig sordin på og siger, at det ikke umuligt at bygge bro. Det er så en bro til et ræverødt parti, formentlig? ;)

"Som fronterne er trukket op lige nu, ser det noget mere broget ud, end det tidligere har gjort, siger han til Jyllands-Posten og opfordrer ikke overraskende vælgerne til at stemme direkte på regeringspartierne, hvis man som vælger ønsker fortsat stabilitet og en fortsættelse af den regering, som vi har ."

Citat fra artiklen "Fogh: Svært med Pia og Naser":

http://avisen.dk/fogh-svaert-pia-naser-281007.aspx

vh CP
 
 
28.10-2007 | 11:23 af Claus Piculell
PS! Det slår mig, at der kan være en tredje forklaring på, at regeringstoppen er blevet så skinger i tonen over Ny Alliance:

Man kan have villet prøve at presse ham til allerede nu at støtte Fogh som statsminister ubetinget.

Men det viser jo også en vis nervøsitet over for at skulle forhandle politik og et ønske om at låse tingene fast før valget - og give Khader mindre manøvrerum og mindre mulighed for at presse indrømmelser af regeringen.

Endelig kan det kun siges at være kammet over, når Claus Hjort siger, at en stemme på NA er en stemme på Asmaa, og Bendtsen advarer mod at stemme på NA, fordi de er "mere røde end blå".

vh CP
 
 
28.10-2007 | 12:18 af Lars Nielsen
@ Claus Pikculell

Hvorfor Bendt Bendtsen advarer sine vælgere mod NA, tja - jeg kan kun gætte, så er det fordi han har set jeg har gjort de t flere dage nemlig at en stemme på Naser kan blive en stemme på Asmaa, hvis EL ellers kommer i folektinget.

Bendt Bendtsen siger vist bare Villy.
 
 
28.10-2007 | 13:49 af Claus Piculell
Kære Strangelove

Nu er jeg rigtig forvirret!

Hvad har Naser Khader med Asmaa Abdol-Hamid at gøre?

vh CP
 
 
28.10-2007 | 13:51 af Claus Piculell
PS til Strangelove:

Og hvis I konservative bliver ved med at advare mod at stemme på Ny Alliance, bliver det så ikke lidt svært at samarbejde med dem, hvad enten det bliver i en VK-regering eller i en midterregering, som du selv udtrykker fristelse over for?

vh

CP
 
 
28.10-2007 | 15:16 af Peter Hansen
Madonna

Er du ikke lidt virkelighedsfjern, hvis du tror at stemningen i denne valgkamp er med Fogh og Pia?

Det må være rigtigt slemt for jer, hvis man lukker øjnene for hvad det er der sker i øjeblikket.

Men vi tales vel ved den 14.11 hvis du ikke er faldet om med chock.
 
28.10-2007 | 15:58 af Peter Hansen
Claus

Det er jo også det dilemma som Fogh havde håbet at han ikke kom ud i.

Men hans daglige nedgang i samtlige meningsmålinger har jo givet ham valget mellem pest og kolera.

Fogh kan ikke tåle at miste 6-10 mandater til Ny Alliance, og det er jodet han er ved.

Så lige nu er det vigtigere for ham at forsøge at redde Venstre som et stort parti end sikre sig at han har store chancer for at lede en regering efter valget.

Under alle omstændigheder er dette nok hans sidste valg som formand for Venstre - og derfor skal han nu til at kæmpe for sin plads i historiebøgerne. Skal han derfor kunne aflevere Venstre tæt på deres naturlige størrelse eller som et dog stadig stort parti?

Ved dette valg har han nu valgt, at det er vigtigere at sikre nogle mandater til Venstre end at have et godt forhold til Naser K.
 
28.10-2007 | 16:13 af Claus Piculell
Hej Peter

Jo, du kan godt have fat i noget der.

Men Fogh vil vel endnu nødigere gå over i historien som den, der tabte statsministerposten - oven i købet ifm. et valg?

vh CP
 
 
28.10-2007 | 17:57 af Erik Willumsgaard
Det er helt tydeligt, at regeringen er ved at gå totalt i panik, og at NA gør det eneste rigtige ved at nægte at give Fogh-Kjærsgård-aksen carte blanche til at fortsætte som om intet var hændt!
 
 
28.10-2007 | 19:38 af Emil Andersen
Ja ja Willumsgaard men du er jo bare en skie sf er der arbejer under dække. Det så jeg i en anden blok.

Emil
 
28.10-2007 | 22:42 af Erik Willumsgaard
@Emil Andersen - vil du godt uddybe?:

- skie?

- under dække?

- en anden blok?
 
 
29.10-2007 | 10:15 af Claus Piculell
Så, Erik!

Lad nu være med at drille Emil.

Det er slemt nok at have problemer med det politiske alfabet ... ;)

vh CP
 
 
29.10-2007 | 11:41 af brasserne
Fogh Har En plan! - Han skal så langt væk fra Thorning som muligt - hele valgkampen, om det så skal tage ham langt ind i soven med børn til løb hver dag eller en tur til færøerne.

Selv ulrik Høy ( liberal dabatør og kronikør på weekendavisen), sagde i direkte TV i går at helle T skulle blive næste statsminister og tilmed berlingskes borgerlige ideolog Bent bludnikow godtog dette blot det blev en kort periode TIl HELLE!

Alle vidende mennesker i dette land kan se AT HELLE BASKER FOGH UD AF BANEN VED DETTE VALG.

Fogh´s og venstres frygt for thorning i en valgkamp er nu endegyldigt fuld berettiget!
 
29.10-2007 | 23:23 af Thore Krestensen
din artikel er sindsyg god, fik mig til at grine, også var den ovenikøbet sandfærdig.
 
 
29.10-2007 | 23:29 af Thore Krestensen
Jeg synes også det er besynderligt, at DF vil være i regering med V og K.

V og K som har mærkesager der hedder skattelettelser, mens DF´s mærkesag hedder velfærd.

DF hedder stramning af udlændinge strømmen, Mens V og K vil åbne op for portene på hvid gab,

DF er modstandere af tørklædet, mens fogh på grundlovs talen sagde "lad dog dem om det".

JA jeg er ikke helt sikker på hvor DF høre hjemme henne, NA vil have pladsen, EL og Radikale hader dem, K kan ikke klare dem, SF leger julelege med kylling, så der er vel kun, Soc tilbage der har velfærden og tørklæde debatten tilfælles med dem, hørte idag at kristen demokraterne synes at Dfs politik var gået moralsk ad fløjten til.
 
 
29.10-2007 | 23:38 af Thore Krestensen
DF har intet tilfælles med V og K, men alternativet så har de, selvom dette er teoretisk umuligt endnu mindre tilfælles med de andre partier.

Så derfor klamre de sig til V og K, bare for at få magt og går på kompromi med hele deres egen politik, og vil være i den ene politiske stridforhandling efter den anden fordi uanset hvad der snakkes om ville det være modsat dem.

Deres Valgkampagne, sådan som jeg tolker den, er igen et desperat forsøg på at røre op i andedammen, hvor de håber på at nogle provokerede imamamer eller andre muslimer vil lave en hulens masse ballade så vælgeren kan se frygten igen, og komme til dem så de bliver et stærkt parti bestående af ignoranter.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Claus Piculell


Nutcracker er min hovedblog og relativt seriøs.
På Spydet er min satireblog og helst useriøs!


Mit personlige hovednetsted er her:
Claus Piculell - Nutcrackers hjem

Nutcracker (nogle gange Nøddeknækker) har generelt været mit pseudonym på nettet næsten fra starten, dvs. ca. år 2000.

Nutcracker er min hovedblog og relativt seriøs. På Spydet er min satireblog og helst useriøs!
Indlæg | 128 | 197.110 | 954
Siden | 12. oktober 2006 20:30
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites