Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Politiet lukker øjnene. Strudsepolitik!

9. september 2008 08:45
Visninger  [931 ]   Debat  [33 ]

I den første tid efter diverse skudepisoder og  sammenstød mellem indvandrerbanderne og Rockermiljøet, kom der fra politiets side modstridende oplysninger.

Først var det tilfældige episoder, så var det en kamp om narkomarkedet. Så sent som igår aftes udtalte Københavns politidirektør, at det var det , det handlede om.

Per betjent, fra København, benægtede det. Andre fra specialgruppen var enige med politidirektøren. Og så retter alle ind og siger det er tilfældige optøjer.

Hvad tror de om os borgere? Tror de vi er dummere end politiet tillader?

I årevis har der kørt en kamp om markedet. Og efter at Christania er blevet næsten tørlagt er markedet ude i satelitter, hvor det sælges og distribueres af hovedsageligt indvandrerbanderne, Black Cobras , Blågaardsgruppen, den internationale klub m.fl.

Disse grupperinger bekæmper ikke kun HA og Bandidos, men også hinanden indbyrdes.

Smugleriet til hashmarkedet er stort, men vietnameserne dyrker masser af skunk i drivhuslignende anlæg overalt i Norden. Hvor ryger det hen. Det ser ikke ud til at vietnameserne selv sælger det i de yderste led. Hvem så.

Under Rockerkrigen for 17-18 år siden kunne befolkningen være sikker på, at de skød kun på hinanden.

Idag skydes der fra indvandrerbanderne vildt omkring sig. Dels for at true og markere deres territorium, men også som vi har set for at dræbe. Da de ikke tager hensyn til om uskyldige , som ikke har lod og del, bliver ramt, bør man være forskrækket.

Narkokrigen gør med rette almindelige borgere utrygge. Politiet benægter, at den er igang.

Skyldes det manglende ressourcer på grund af politireformen. en reform som er dårligt søsat, som Thuesen Dahl og andre politikere har påpeget, eller skyldes det uduelighed?

Lene Espersen, hvad vil du gøre og mene?

Del på Facebook
09.09-2008 | 08:53 af Steen Uffe Tommerup
@Nunne

Lene vil sikkert ikke gøre ret meget - men måske Brian tager teten og fortsætter linien (med ikke at gøre noget, men sige at der gøres en masse).

Min personlige holdning er, at jeg gerne tog hele flokken i skydelære, så de kunne blive gode til våbenbetjening. På dén måde ville vi få minimeret risikoen for civile tab og de rivaliserende grupper vil lettere få ram (!) på hinanden.

Lad dem dog for helvede slå hinanden ihjel uden at vi blander os i det - det kan da kun være i samfundets interesse!
 
 
09.09-2008 | 08:56 af Lars Nunnegaard
Enig, problemet er bare, at de nye typer bander skyder vildt omkring siog og ind gennem folks vinduer.
Indkald dog hjemmeværnet.::)))
 
 
09.09-2008 | 09:20 af Steen Uffe Tommerup
Jeg har sjovt nok også foreslået HJV overfor kæresten.

Undtagelsestilstand og ilden fri :-D

Eller lade HJV uddanne de unge i våbenbetjening :-)
 
 
09.09-2008 | 09:33 af gitte rasmussen
Nunne : Godt indlæg.

Dels skal vi finde en måde at bekæmpe disse bander på ,men det er nok nemmere sagt end gjort, og derfor er det vigtigt at vi finder ud af hvorfor de havner i de bander, hvordan kan vi forhindre at der kommer nye til.

Men jeg syntes at man mangler respons, fra de forældre der har børn i disse bander, hvorfor er der ingen der tager kontakt til de forældre. Hvis jeg var journalist så ville jeg opsøge deres familie og prøve at finde ud af hvad der er skyld i at deres børn er havnet i et sådan miljø.

Problemerne vokser og jo flere børn/unge der ikke kan begå sig og få en uddannelse, jo større chancer er der for at de melder sig ind i de bander.

Hvis politiet og samfundet leger struds, så kan vi være sikker på at vi får bandekrige en dag, og så er det slut med at føle sig sikker på gader og stræder.
 
 
09.09-2008 | 09:34 af egon legaard
@ Nunne. Er det helt gået din næse forbi, at vi har en " fremragende " politireform ?
 
 
09.09-2008 | 09:39 af Lars Nunnegaard
Legaard
Den er rigtig god................for de kriminelle :))
 
 
09.09-2008 | 09:42 af Erik Hulegaard
Nu skal du fremover til at skyde på den konservative "dreng" med doping øverst på hitlisten. Måske vil den nye justitsministers interesse glide videre til de andre euforiserende stoffer.
"Hvad gør vietnameserne med "afgrøderne?" spørger blogejeren. I "vores" kommune er der en del (veltilpassede!) af slagsen: Spørg een af dem ved lejlighed ;-)
 
09.09-2008 | 09:42 af Lars Nunnegaard
Bliver Hjorten ny justitsminister?
 
 
09.09-2008 | 09:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 09:45 af Lars Nunnegaard
@Hulegaard#9.42
Som gammel spejder siger jeg: Vær beredt!"
 
 
09.09-2008 | 09:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 09:46 af Lars Nunnegaard
PoulS
Enig. Det samme gælder indenfor kommunernes slendrian med pleje og omsorgspladser.
 
 
09.09-2008 | 09:49 af Lars Nunnegaard
@Hulegaard
Vietnameserne er meget høflige og lever et stille liv i deres egne lukkede miljøer. Jeg har et par gange deltaget i Vietnamesisk Nytår, Jeg blev indbudt og forstod ikke en lyd dengang, men de oversatte på engelsk for mig. Venligt folkefærd, arbejdsomt. Jeg tror det er deres børn, der har fundet fidusen til hurtige penge.
 
 
09.09-2008 | 09:51 af Lars Nunnegaard
PoulS
Hjortens flugt af Chr. Winther. Jo han er mere pittbull agtig og stædig. Politiet får nok en lodret ordre om at søge andet arbejde, hvis de ikke løser opgaven, hvis Claus kommer til.
 
 
09.09-2008 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 10:15 af Lars Nunnegaard
PoulS
Du har ret. Politiet skal tilbage hvor de efektivt kan beskytte borgerne. Ligesom dengang vi , eller jeg var barn. Der havde vi gadebetjente, som kendte deres borgere og som vidste, når Erna havde problemer med manden, hvorda de skulle læse problemet.
 
 
09.09-2008 | 10:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 10:59 af Lars Nunnegaard
Det værste herude på landet, er at vor lokalbetjent ikke længere er så lokal, som tidligere.
 
 
09.09-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 11:02 af Lars Nunnegaard
Gitte Gram
Undskyld jeg forbigik dig. Din pointe er god. Hvorfor og hvordan forhindre det. De fleste er ulykkelige og udadrettede , når de ikke kan se deres egen fremtid. det er en påstand, som jeg alligevel mener indeholder en del af sandheden.
 
 
09.09-2008 | 11:05 af Lars Nunnegaard
PoulS
Det er jo rigtigt, de aner ikke hvordan lokalsamfundet ser ud, hvem der skal ses efter i sømmene. Vor gamle landbetjent vidste i 8 ud af 10 gange, hvor han skulle henvende sig, og se det var godt. Idag kender de ikke nærområdet uden en GPS, som oftest ikke kender nye veje.
 
 
09.09-2008 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 12:41 af Lars Nunnegaard
PoulS
Hvis man virkelig vil have forbedringer , skal man beholde det bedste og lade betjentene få ejerskab ved at spørge dem også.
 
 
09.09-2008 | 16:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 17:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 18:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2008 | 18:36 af Lars Nunnegaard
Poul
Lene økonom. Så må det da være økonominister hun skal være.
 
 
09.09-2008 | 18:43 af Lars Nunnegaard
Annette betjent.
Jeg er for politiet. Det er ikke de enkelte betjente kritikken går på, men på en reform som selv en stor del betjente og borgerne ude i perifirien menner har gjort mere skade end gavn.
Når ledelse og top ikke vil indse det må vi andre støtte betjentene. I øvrigt kom der i dag en rapport fra Rigspolitiet som fastslår at reformen ikke virker efter hensigten og først vil det efter 2011.
Det er lidt lang tid at vente på politi og beskyttelse af samme. Så derfor må man kræve at den politiske ledelse styrker politiet ved at gøre reformen til en OMMER!
Og når så man fra samme ledelse hører, at 140.000 uopklarede sager bare skal skrottes, så er det en hån mod borgerne og politibetjentene.
Min retssikkerhed er i alle fald krænket.
Men enhver minister skal åbenbart have sin kanon eller reform, koste hvad det vil.
Næh vi ønsker bare at politibetjentene får lov at gøre det de er bedst til. At opklare forbrydelser!
Og jeg er ikke i tvivl om , at vi har mange dygtige betjente. Kender faktisk en del her på Fyn.
 
 
09.09-2008 | 22:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.09-2008 | 00:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.09-2008 | 07:22 af Lars Nunnegaard
annttebetjent.
Ja men så er vi jo næsten enige. Det er ikke betjentenes skyld. Men tag nu politidirektøren på Fyn, Løhde, han var med til at udarbejde politireformen, som næsten her på Fyn affolker kystbyernes stationer. Når så flere betjente opponerer mod reformen, så skælder han ud. Det er forståeligt da han var en af arkitekterne, men det er dårlig ledelse ikke at lytte.
Støt betjentene !
 
 
11.09-2008 | 22:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1036 | 958.002 | 29957
Siden | 15. marts 2007 10:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites