Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Kaffen er klar. Brygget på radikale bønner!

18. januar 2012 08:48
Visninger  [1670 ]   Debat  [104 ]

 

 

 

Dette billede har 100 år på bagen, men er lige aktuelt.

Næppe havde jeg tændt for radioavisen her til morgen

før jeg fik min brændende varme kaffe galt i halsen.

Thor Møger Petersen er ude med et skatteforslag som til forveksling ligner LAs . Skatten skal omlægges så de der arbejder får mere ud af det. Dem på pensioner , kontanthjælp , SU og lignende får intet.

Jo afgifter !

Hvor er SFs og SDs politik om at værne de svage og lave fordelingspolitik forsvundet hen?

I den radikale tænketank!

http://www.b.dk/politiko/minister-nul-skattelettelser-til-ledige

God morgen og tak for kaffe.

Kurt Heinrich Frandsen, Johnny Winther Ronnenberg, Steen Hansen, gitte rasmussen og Frank M. Christensen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
18.01-2012 | 08:57 af Lars Nunnegaard
 
 
18.01-2012 | 08:58 af Frank M. Christensen
Anbefalet
 
 
18.01-2012 | 09:00 af Lars Nunnegaard
Tak. Det ser desværre ud til at denne regering kun har magten for magtens skyld. Forskellen mellem den tidligere og denne blæser i vinden.
 
 
18.01-2012 | 09:12 af Lars Nunnegaard
Dette burde være en øjenåbner for S og SF
/
 
 
18.01-2012 | 09:12 af Lars Nunnegaard
 
 
18.01-2012 | 09:30 af gitte rasmussen
Nu kan der være gode grunde til at give skattelettelser for de lavtlønnet for de fik intet af VKO. Men dertil, og så begynde at skabe mere ulighed, det er jo for dumt.

Først så fjerner man starthjælp, og så skaber man mere ulighed bagefter. Regeringen har glemt alle de indirekte skatter der rammer folk på overførselsindkomst mere end lønmodtageren, og derfor kan man ikke regne med skatteprocenten alene.

Hvis man vil tørre regningen af på nogle, så syntes jeg faktisk de burde tage nogle af skattelettelserne fra de rigeste som fik rigeligt af VKO.

Derudover, så er det tide, at man regner på hvor meget folk på overførselsindkomst har fået udhulet deres rådighedsbeløb de sidste mange år på grund af stigende fødevarer/ huslejestigninger/ afgifter osv. Det tal kunne jeg godt tænke mig at se. For der er ingen tvivl om, at hvis der nogle der er blevet fattigere de sidste par år så er det den gruppe.

Jeg syntes også det på tide at man kommer frem med, hvad det koster at leve i Danmark, for det hjælper intet at man giver et xx beløb i kontanthjælp hvis de almindelige udgifterne overstiger det beløb. For beløbet i sig selv siger intet, man er nød til at sammenligne beløbet med omkostningerne ved at leve.

Så jeg syntes at SF skulle komme ud med de tal, før de kommer med en skattereform, ellers er grundlaget for at tale om skattelettelser ikke til stede. For det handler vel ikke om at lyve sig til en skattereform.
 
 
18.01-2012 | 09:34 af gitte rasmussen
Anbefalet
 
 
18.01-2012 | 09:37 af Lars Nunnegaard
Deres reform tager sigte på en situation som ikke findes, nemlig at der er arbejde nok. Selvfølgelig skal det være opfyldt før man tørre den af på de nederste , som har de samme afgifter som alle andre.
 
 
18.01-2012 | 09:48 af gitte rasmussen
Enig
 
 
18.01-2012 | 10:16 af Steen Hansen
Det er dæl'me et god oplæg.

Jeg fristes til at spørge, om det ikke kunne være således, at forslaget reelt var Socialdemokratisk, men da netop Socialdemokratiet - på mest blændende vis - tydelig har tilkendegjort, at de ikke er hverken Sociale eller Demokratiske - ER DET EN AFTALE I REGERINGEN, at netop dette forslag skulle komme fra en Radikal??

Det er simpelthen fantantisk, som det går.

Det virker allermest som om, at der skal frembringes et billede af en "minister", der tydeligt har hænderne på sin "sjover" og pisser direkte på befolkningen.
Men det er jo også en begivenhed, der kan diskuteres, idet HVEM er folket.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.
Anbefalet. :o)
 
 
18.01-2012 | 10:35 af Lars Nunnegaard
Stenus.
Man kan få den tanke, om det er planlagt at det skulle være en pink regering der skulle gennemføre en liberal politik a la LA m.flere.
 
 
18.01-2012 | 10:40 af Steen Hansen
Lige nøjagtigt :o)

En såkaldt opstramning - lige i øjet på den "moder-lige" omsorg, hvor vi jo alle ved, at en "moder" kun kan overskue "sin egen familie".
 
 
18.01-2012 | 10:40 af Lars Nunnegaard
Alternativ til partierne?
http://www.facebook.com/OccupyDenmark
 
 
18.01-2012 | 11:07 af Steen Hansen
Tak for link - har lagt min stemme og vil tilføje, at jeg synes dette spæde forsøg på "modstand" er godt.
 
 
18.01-2012 | 11:29 af Lars Nunnegaard
Mine venner i LA fortæller, at mange borgere kommer med mad og tæpper til dem, og i Boston har de fået lov at bruge nogle kirker, som mødelokaler.
 
 
18.01-2012 | 11:47 af Kristian Mortensen
Jeg har jo skrevet det så mange gange før
Aristokratiet af DJØF'ere og andre højtlønnede er de samme i ALLE folketinhgets partier, og DJØF'erne i S og SF er ikke anderledes end i ex V, de bruger bare de Rad som en dårlig undskyldning for at gennemføre den her omvendte Robin Hood
Rnh kan jeg ikke blive klog på, for mente de seriøst noget med deres sociale indignation så vælter de denne regering nu, ikke fordi det bliver bedre med en borgerlig regering, men fordi Enh's troværdighed så ikke bliver totyalt ødelagt ved næste valg
Jeg er allerede nu nået til at jeg bliver sofavælger
Håber virkelig at der dukker et nyt parti til næste valg, et parti der ikke styres af griske og grådige DJØF'ere
 
 
18.01-2012 | 12:34 af Lars Nunnegaard
Kristian:
Jeg må give dig ret, beklagelig vis
 
 
18.01-2012 | 12:38 af Jan Kauffmann
Enig og de taler med to tunger alle sammen.
Min stemme faldt denne gang på EL da jeg så der var brug for et stærkt EL nu, men hvis EL fraviger sit principprogram i dette, så bliver jeg også sofavælger fremover, for så er der intet at stemme på mere og intet at stemme for.
 
 
18.01-2012 | 12:44 af Lars Nunnegaard
Det er lige før man bliver anarkist.
 
 
18.01-2012 | 17:17 af Kurt Heinrich Frandsen
Nu har vi snart hørt, at du ikke stoler på nogen i verden, der ikke i et og alt er enig med dig, samt at du har tænkt dig blive sofavælger osv.
 
18.01-2012 | 12:35 af Jan Kauffmann
Du er ikke den eneste der får kaffen galt i halsen i disse dage.
 
 
18.01-2012 | 12:38 af Ole Halvorsen
Anbefalet, Nunne.
 
 
18.01-2012 | 12:44 af Lars Nunnegaard
Tak Ole.
 
 
18.01-2012 | 13:24 af egon legaard
At SD er gennemsyret af småborgerlighed, ved alle ! Nu trisser SF kritikløst i baghjulet ! Salig Aksel Larsen må sgu'snart have pløjet kirkegården op ! Anbefalet !
 
 
18.01-2012 | 13:24 af egon legaard
At SD er gennemsyret af småborgerlighed, ved alle ! Nu trisser SF kritikløst i baghjulet ! Salig Aksel Larsen må sgu'snart have pløjet kirkegården op ! Anbefalet !
 
 
18.01-2012 | 14:14 af Lars Nunnegaard
Ja du har desværre ret.
Fra Anna Rytter: Skatteministeren har nu stillet sig op i rækken af manipulerende politikere, der påstår, at det ikke kan betale sig at arbejde. Den højeste kontanthjælpssats for en enlig forsørger er kr. 13.345. Den allerlaveste mindstelønnen, hvis man vel at mærke ikke kan finde andet arbejde end en tjans som flaskedreng eller avisbud er omkring 105 kr. i timen eller ca. 15.500 kr. om måneden ved fuld tid. Uanset hvor mange gange en løgn bliver gentaget, bliver den ikke sand!
 
 
18.01-2012 | 14:26 af Jan Kauffmann
I sidste uge var jeg ved at falde ned af stolen, da jeg en nyhedsudsendelse på¨TV2. Kan i tænke jer, en politisk journalist gentog mantraatet "om kort tid mangler vi arbejdskraft".
 
 
18.01-2012 | 14:23 af Lars Nunnegaard
Jeg er ked af at måtte sige det, men DET her, er rendyrket borgerlig politik. For hvad vil det nu lige betyde, jooo nu er der lidt ekstra i "posen" for at arbejde.

Men lur mig, om ikke arbejdsgiverne HAR luret den. For nu kommer mindstelønningerne under pres, hvorfor skulle de stige, folket får jo mere ud af deres lave løn nu.

Desuden øges skellet, mellem folk i arbejde og folk på overførselsindkomst (=yderligere skævvridning)
 
 
18.01-2012 | 14:28 af Jan Kauffmann
Ikke kun det men det vil også have indvirkning på priserne på alm. dagligvare både via skattereformen men også via afgifterne. Vi pensionister er udråbt til at skulle være de store tabere for 10 år siden og nu får den lige en tand ekstra.
 
 
18.01-2012 | 14:31 af Lars Nunnegaard
Sådan ser det ud og sådan bliver det, desværre.
 
 
18.01-2012 | 14:34 af Jan Kauffmann
Vi må opfinde en betegnelse for det de laver, hvad med;
Nouvelle Socialisme
 
 
18.01-2012 | 14:40 af Lars Nunnegaard
Ja , var det bare det men det er jo nouvelle liberalisme.
 
 
18.01-2012 | 14:42 af Jan Kauffmann
Du har ret, det er hvad der er.
 
 
18.01-2012 | 14:44 af Lars Nunnegaard
Med et stænk af fascisme, da Metal har krævet lavere skat. Korporativet er en realitet.
 
 
18.01-2012 | 14:49 af Jan Kauffmann
Det sikre nok deres genvalg, da den store vælgere gruppe ligger i det segment de vil lege med. Alle os udenforfor arbejdsmarket har ikke deres interesse.
Desværre kan vi pensionister heller ikke gøre noget ved det. Vi har ikke overskud til at skabe organisationer der kan lobbye på tinget.
 
 
18.01-2012 | 14:52 af Lars Nunnegaard
Jeg deltager i et par fora, Occupy og Awart, samt TRAP. Håbet må komme fra neden.
 
 
18.01-2012 | 14:46 af Jan Kauffmann
Jeg er sgu så skuffet over hvad SF har gang i, noget jeg i min vildeste fantasi ikke havde regnet med.
Så kunne vi jo lige så godt have fortsat med V, de var da i det mindste ærlige at der skal sparkes ned af, så vi vidste hvad vej vinden blæste og med hvad styrke. Nu er det som vejrudsigten bliver det snestorm eller ikke.
 
 
18.01-2012 | 14:51 af Lars Nunnegaard
Ja skuffet er ikke ordet. Vi deltog her i valgkampen meget aktivt i håb om en ny politik, som netop ikke ville sparke nedad, men tonen fik en anden lyd. Tid til eftertanke.
 
 
18.01-2012 | 14:48 af Johnny Winther Ronnenberg
Anbefalet! Håber ikke du brændte dig på kaffen ;-)

Man tror det er løgn, man ønsker det i hvert fald, jeg vil have Anker tilbage, han må kunne få en retrætepost som spindoktor, så de kan blive holdt lidt i ørerne.
 
 
18.01-2012 | 14:49 af Lars Nunnegaard
Nej koldt vand slukker branden!. Tak
 
 
18.01-2012 | 14:52 af Jan Kauffmann
Solidariteten der var noget traditionelt i arbejderbevægelsen og hos fagforeningerne er gået fløjten, nu hedder dansk politik efter 10 år VKO; dem, os og jer blot med SF i taburetten.
 
 
18.01-2012 | 14:54 af Jan Kauffmann
Hvorledes kan nogen Sf'er vågne om morgen og se sig i spejlet med god samvittighed, det er en gåde.
 
 
18.01-2012 | 15:34 af Lars Nunnegaard
Selv Pernille Vigsø Bagge forsvarer det. Utroligt ( Facebook)
 
 
18.01-2012 | 14:57 af Kristian Mortensen
Hvis det så bare også gavnede de lavtlønnede, men i realiteten er de mindst lige så store tabere som alle på overførselsindkomster. Og desto lavere lønnet desto større taber, faktisk skal man meget langt op i indkomster før skattelettelsen opvejer alle de ekstra inddirekte skatter denne regering har gennemført, svært at sige hvor højt, men topskattegrænsen er nok ikke helt ved siden af, og så er det barokt at de 80% af befolkningen der ikke betaler topskat bliver ved med at finde sig i det meget højtlønnede aristolratis eneret til magten i ex folketinget!!!
 
 
18.01-2012 | 14:59 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
18.01-2012 | 15:00 af Kristian Mortensen
Dette aristokrati styrer ALLE folketingets partier i dag, eneste mulighed er et helt nyt parti, der ikke er infiltreret af ex DJØF'ere
Ja der går squ snart Pol Pot i mig, men hvor ville aristolratiet have godt af at blive jaget ud i kartoffelrækkerne og grave kartofler op, bare en to - tre gange i deres liv!!!
 
 
18.01-2012 | 15:06 af Jan Kauffmann
Der går også snart Pol Pot i mig, så du er ikke alene over indignationen.
 
 
18.01-2012 | 15:35 af Lars Nunnegaard
Der er for mange akademikere der har inficeret folkestyret.
 
 
18.01-2012 | 15:03 af Kristian Mortensen
Og det er kun få LO medlemmer der betaler top-skat, og de bliver færre og færre, derfor fatter jeg ikke denne kamikaze-holdning fra dansk metal, for indenfor få er der ingen faglærte metalarbejdere med lønninger over topskattegrænsen
Kan kun være at fagforeningen også er kuppet af DJØF'ere og aristokratiet, altså at det er dem der også bestemmer her!!!
 
 
18.01-2012 | 15:08 af Jan Kauffmann
Vi er kidnappet ind i et DJØF regime, og de passer godt på deres egne.
 
 
18.01-2012 | 15:04 af Jan Kauffmann
Lad os lige se på det toneangivende danske aktieindeks, for der tjenes mange penge i denne krise.
1 januar 2009 lå indekset på ca. 250 i dag ligger det på 405, regn lige på den. det er stigningen på de sidste 3 år. Virksomhederne tjener faktisk mange penge, ellers steg aktie market ikke så meget, selv om alle siger det modsatte.

I sidste måned var der tal fra bilindustrien i europa om det europæiske bilsalg af luksusbiler. Deres salgstal vise, at de har slået alle rekorder i salget af luksusbiler i europa. Så de viser jo at de rige bliver rigere i betragtelig grad og vi andre betaler de hele for dem.
 
 
18.01-2012 | 15:22 af Jan Kauffmann
Enhedslisten har lige svaret mig på deres Facebook: http://www.facebook.com/enhedslisten

"Det er nogle rigtigt dårlige forslag, som regeringen er kommet med i de seneste dage. Vi presser på alt hvad vi kan, for at det ikke bliver til virkelighed. Og vi er klar til at lave politik med S-SF og R, hvis de kommer til fornuft."

EL er vores sidste håb om et retfærdigt og godt og trygt samfund
 
 
18.01-2012 | 15:37 af Lars Nunnegaard
Det ser sådan ud. Gå til den EL.
 
 
18.01-2012 | 15:23 af gitte rasmussen
Pensionister og arbejdsløse skal ikke snydes
Ons, 18/01/2012 - 13:00

Frank Aaen kritiserer i skarpe vendinger Thor Mögers udspil til en skattereform. For der åbnes for topskattelettelser, mens pensionister og arbejdsløse ikke får noget. Den slags stemmer vi ikke for, siger Frank Aaen.

Skatteminister Thor Möger har skrevet en kronik, der er et oplæg til forhandlingerne om en skattereform. Borte er SFs udmeldinger om, at der skal skabes mere lighed efter ti år med VKO. For står det til Thor Möger er der ingen lettelser til f.eks. pensionister og de arbejdsløse.

Hvad med de arbejdsløse, Thor?
Skatteministeren springer let og elegant over alle grupperne, der er udenfor arbejdsmarkedet, når han beskriver, hvem der skal have skattelettelser.
Thor Möger skriver om de hårdtarbejdende industriarbejdere og sosu-assistenter, der skal have lettelser, men altså intet til de arbejdsløse. Til det siger skatteordfører Frank Aaen:

- Vi er for, at de lavtlønnede får skattelettelser. Men Möger glemmer, at de hårdtarbejdende sosu'er og industriarbejdere også bliver arbejdsløse. Faktisk er det to grupper, der rammes rigtig hårdt.

Frank Aaen er også forundret over Thor Mögers iver efter at få folk til at arbejde mere. Han siger:

- Hele snakken om, at dem i arbejde skal arbejde mere, er mildt sagt mærkværdig. Der er mange arbejdsløse, men alligevel fokuserer man på, at en skattereform skal fremme overarbejde.

Regering i strid med regeringsgrundlag
Frank Aaen mener generelt, at Thor Mögers udspil er et oplæg til at lave skattepolitik med de borgerlige.

- Det oplæg, der er præsenteret i dag, er i modstrid med regeringsgrundlaget, og jeg står helt uforstående over for det. Det er et oplæg til at lave skattepolitik med de borgerlige partier, som har øget uligheden i Danmark.

- Det er mærkeligt, efter VKO i 10 år har øget uligheden, så fortsætter den nye regering i sammen spor, og det bliver altså uden Enhedslisten.

Frank Aaen understreger, at Enhedslisten er parat til at lave skattereformer med regeringen. Men det kræver, at regeringen vil lave en solidarisk reform, og at det er de rigeste, der skal betale.

Det vil Enhedslisten
Hvis Enhedslisten skal stemme for en skattereform, så nævner Frank Aaen følgende punkter:

- Vi er for, at lavtlønnede får en skattelettelse,

- Vi er mod, at arbejdsløse og pensionister snydes, som de er blevet det i de sidste 10 år

- Vi er imod en skattereform, der øger uligheden i samfundet

Det står på Enhedslistens hjemmeside.
 
 
18.01-2012 | 15:35 af Kristian Mortensen
Det hele er jo en STOR løgn, altså den om at skattelettelserne er for at flere skal i arbejde, for det første er der ingen hårdtarbejdende industriarbejdere og sosu-assistenter der betaler topskat og for andet er de meget få nye jobs der skabes nu alle lavtlønsjobs langt under topskattegrænsen, nååå ja, der er selvfølgelig også de endnu færre jobs som måske nok er højtlønnet men hvis uddannelsesmæssige kvalifikationer kun henvender sig til DJØF'ere som Thor Mögers lige i S-SF-Rad og Enh, men også i VKR+LA+DF
 
 
18.01-2012 | 15:38 af Lars Nunnegaard
Ja. Hvor er det arbejde alle taler om?
 
 
18.01-2012 | 15:53 af Kristian Mortensen
Næ de er jo meget meget få og i forhold til en verden og et DK med større økonomisk lighed og dermed en langt langt større ny jobskabelse er det grotesk at den medicin, skattelettelser primært til de rigeste og som jo har vist sig virkningsløs i forhold til arbejdsløsheden men kun forgylder Thor Mögers lige i SF og S osv alligevel fortsættes i en endeløs række!!!
 
 
18.01-2012 | 16:58 af Kurt Heinrich Frandsen
Thor Møger er efter min mening enten
en holdningløs kyniker eller en idiot,
hvilket i praksis kommer ud på et.

For vil man belønne de såkaldte
hårdarbejdende, halvdårligt lønnede på
bekostning af diverse overførselsmodtagere,
med begrundelser som, at de førstnævnte
trækker det hårde læs og holder hjulene
i gang eller lignende, så køber man jo de
borgerliges hetz mod underdanmark,
ifølge hvilken det er de fattige, svage
og/eller såkaldte dovnes skyld, at der
ikke er råd til ordentlig velfærd, eller
til at give virksomhederne tilstrækkeligt
gode/store skatte- og afgiftsfordele,
til at de kan klare sig i konkurrencen
osv., osv., osv.

Thor kunne lige så godt have sagt:
Hvorfor belønne de fattige, svage
og/eller dovne, der er skyld i krisen
eller recessionen med skattelettelser?

Man forstår godt, at Thor Møgers udmeldinger
er vand på Venstres og andre højrefløjseres mølle.

Man kunne med rette stille Thor Møger spørgsmålet:
Hvorfor straffe de fattige, fyrede og marginaliserede
til fordel for de rige, som er skyld i deres fallit og overflødiggørelse?

Hvad fanden har det med socialisme at gøre?
 
18.01-2012 | 17:00 af Kurt Heinrich Frandsen
Enhedslisten og Frank Aaen har helt ret i kritikken af Thor.
 
18.01-2012 | 17:03 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
18.01-2012 | 17:04 af Kristian Mortensen
Jo det har de
Men tager de også konsekvensen af det???
 
 
18.01-2012 | 17:26 af Kurt Heinrich Frandsen
Hvor skulle jeg vide det fra, Kristian?

Men hvorfor dømme dem, før du har set, hvor meget de eventuelt er i stand til at trække regeringen i den rigtige retning? Enhedslisten vinder intet - ikke engang magt - som SF har gjort det, ved for alvor at gå på kompromis med sin egen politik. Så hvorfor skulle de dog gøre det?
 
18.01-2012 | 17:34 af Jess D. Skov-Nielsen
Sf har smidt sig selv på samhørighedens alter, hvor S har aflivet dem som politisk offer... en pagt med djævelen om at vinde magten, og de fik den... de vlagte bare det værste timingsmoment de kunne for at være ærlig... jeg tror, at havde man holdt sig hver for sig, havde man muligvis vundet aligevel, og havde stået meget stærkere... og havde man ikke, så havde det været VKO der kunne have ført landet i sænk med mere Oligark politik, og dermed sikret venstrefløjen en meget større sejr i 2015...

Men at blande EL ind i dette er urimeligt... de har stået fast på deres politik hele vejen, og de er blevet styrket på dette... det farligste at gøre nu er at miste håbet hos EL'erne... de står stadig stærkt, og vi skal kæmpe videre bag dem hele vejen... det er ikk ederes skyld, at SF har solgt sig selv til en fiktiv djævel der viste sig at være S... eller at de Radikale fører borgerlig skyggepolitik bag venstrefacaderne.
 
 
18.01-2012 | 17:37 af Jan Kauffmann
Yes Jess,
Den sammenkøring af S og SF har været skadelig i det lange strategiske billede, og ja vi skulle måske have ventet nogle år mere, og så have stærke partier på venstrefløjen, når alle der ikke er rige har nået tærsklen for smerte.
 
 
18.01-2012 | 17:38 af Jan Kauffmann
bl.a. en grund til at SF ikke fik min stemme, de solgte allerede sølvet i de indledende runder op til valget.
 
 
18.01-2012 | 15:29 af Thomas Egeskjold
Ja jeg var skuda ved at køre galt da dette indslag kom i radioen i morges. det er jo klokkeklar LA politik. Og dybt beskæmmende for en regering der våver at bruge ordene sosial og demokrat i deres partinavn. Er sku bange for at Helle og hendes lakajer helst vil være liberal kapitalister.
 
 
18.01-2012 | 15:39 af Lars Nunnegaard
Tror du har en pointe. Jeg kan ikke goutere en sådan politik.
 
 
18.01-2012 | 15:43 af Jan Kauffmann
Hørte Helles tale i EU parliamentet idag. Hus sagde direkte, at hun er super europæer og vil gøre alt for den Union. Skræmmende tale.
 
 
18.01-2012 | 16:04 af Thomas Egeskjold
Ja man må jo sige at alle vi der stemte for at få mere socialisme ind over i det politiske. har skidt godt og grundigt i nællerne.
Vi er jo blevet bondefanget ganske eftertrykkeligt. Jeg er sofavælger næste gang vi skal stemme, med mindre der kommer nye partier med nye socialistiske ideer.
 
 
18.01-2012 | 17:33 af Jan Kauffmann
Vi skal vidst meget langt tilbage i den danske politiske historie Thomas, for at finde fortilfælde af politisk bondefangeri og bedrag.
Tvivler jeg bliver sofavælger, selvom følelsen nager, for så bliver det jo kun værre. Der er partier der måske får en opblomstring, der ikke i mange år har haft folk på tinge.
 
 
18.01-2012 | 15:43 af gitte rasmussen
Nu har regeringen jo vist hvor de stå med deres skattereform, nu bliver det så et kunststykke for Enhedslisten at finde en vej ud af det liberale fællesskab som S/SF/R har nedskrevet i reformen.

Hvad skal de gøre. Hvis denne skattereform ikke bliver ændret.

1. Skrive under.

2.Gå ud af lokalet. Og fortælle at de trækker støtten til S/SF/R og udskrive valg.

3. Overlade forhandlingerne til de borgerlige partier, og stadigvæk være støtteparti til en liberal regering.

Det er ikke nogen nem opgave de har påtaget sig.
 
 
18.01-2012 | 15:45 af Jan Kauffmann
2. Gå ud af lokalet, og fortælle at de trækker støtten.

Når politikken der føres er ren VKO så er der kun det at gøre.
 
 
18.01-2012 | 15:48 af Kristian Mortensen
Enh risikerer at kompromittere sig selv så meget at troen på dem også forsvinder!!!
Så Jan har helt ret
2. Gå ud af lokalet, og fortælle at de trækker støtten.

 
 
18.01-2012 | 15:51 af Lars Nunnegaard
Ja og smæk med døren.
 
 
18.01-2012 | 16:07 af Thomas Egeskjold
Jeg mældte mig ud af EL for 14 dage siden. vil ikke deltage i et parti der er med til at legitimere den rådne politik der føres af regeringen.
Og i kan tro jeg smækkede med døren.
 
 
18.01-2012 | 16:06 af Jan Kauffmann
Lige nu direkte på TV siger, SF's ordfører, at skattereformen skal have en social balance men for lønmodtagere og at de kun fokuserer på lønmodtagere, da de mener det er dem der skal have noget.
Så for SF er social balance om man er i arbejde eller ikke (pensionist, arbejdsløs eller syg), så ved vi jo nu hvem der ifølge SF skal udelukkes fra social balance.
 
 
18.01-2012 | 16:07 af Lars Nunnegaard
Det er meget skræmmende. VKO lagde indvandrerne for had, S SF R skydererter de ledige og pensionisterne. Hvad sker der lige?
 
 
18.01-2012 | 16:08 af Lars Nunnegaard
Skyder efter ( sorry)
 
 
18.01-2012 | 16:12 af Jan Kauffmann
Det spørger jeg også om, indvandren er nu udskiftet med pensionister, syge og arbejdsløse.
Fuck SF
 
 
18.01-2012 | 16:08 af gitte rasmussen
De er jo kørt fuldstændig af sporet, hvad sker der i SF !
 
 
18.01-2012 | 16:09 af Lars Nunnegaard
Ja. Ministerposter har sin pris.
 
 
18.01-2012 | 16:10 af Jan Kauffmann
Først fik de aller rigeste milliarder betalt af de nederste grupper, nu for en ny specielt udvalgt gruppe lettelser, hver gang betaler pensionister, syge og arbejdsløse.

Lige nu har Samuelsen svaret i TV, at han er rigtig glad for den nye politik, og hvis de havde sagt de i valgkampen, var de nok ikke valgt, citat samuelsen.

Så selv LA er glade nu.
 
 
18.01-2012 | 16:14 af Lars Nunnegaard
LA er lalleglade, Saxo Bank super glade.
 
 
18.01-2012 | 16:17 af Jan Kauffmann
Tænk at vi skulle opleve den dag, hvor SF gør LA glad og tilfreds med sin skattepolitik.
Verden står ikke mere.
 
 
18.01-2012 | 16:18 af Lars Nunnegaard
Nej. Men vreden består.
 
 
18.01-2012 | 16:20 af Jan Kauffmann
Ja det gør den Lars, jeg er vred og skuffet.
 
 
18.01-2012 | 16:10 af gitte rasmussen
Måske er det lige det der skal til for at få folk op af stolen, og ud i gaderne.
 
 
18.01-2012 | 16:15 af Lars Nunnegaard
Gitte .
Muligvis, men folk er købt og bestukket med Villa og Volvo. Og andre er bare desillusionerede.
 
 
18.01-2012 | 16:40 af gitte rasmussen
Jeg var lige en tur i byen for at handle, og jeg bor jo i en fattig del af det rige Danmark, folk er vrede rigtig vrede.
 
 
18.01-2012 | 16:43 af Jan Kauffmann
Tror jeg gerne, når jeg mærker efter i mig selv lige nu, sidder med en vræde over at et parti der slår sig op på social retfærdighed og balance så udelukker de svages fra den retfærdighed og balance. Det er tæt på fascisme.
 
 
18.01-2012 | 16:15 af Jan Kauffmann
Så man kan vel drage konklusionen af SF's nye holdning, at arbejdsløshed, sygdom og at være pensionist er selvforskyldt og derfor kan vi sparke på dem igen og igen og igen. VKO sparkede ned af, men SF forfiner nu den disciplin.
 
 
18.01-2012 | 16:16 af Lars Nunnegaard
Jan.
Det ser sådan ud her fra bunden, hvor jeg står.
 
 
18.01-2012 | 16:36 af Jess D. Skov-Nielsen
Har hele tiden sagt, at Möger er en djævel i SF forklædning... se på hans øjne og fjogede grin... enhver kan se på de øjne, at han ikke er "rigtig" SF'er... han er en af den type der ender med at blive korrupt.
 
 
18.01-2012 | 16:41 af Jan Kauffmann
Du har ret Jess, samme tanker er faldet mig ind.
Han ville sgu nok have kørt med på noget værer i 30'erne og 40'erne.
De nye unge SF lægger det parti i graven inden for kort tid.
 
 
18.01-2012 | 17:26 af Jess D. Skov-Nielsen
Jeg har intet bevis for min påstand... men jeg har lært at stole på min intuition, for den er som regel sand... jeg håber dog at jeg tager fejl.
 
 
18.01-2012 | 17:13 af Kurt Heinrich Frandsen
Indlægget anbefales!
 
18.01-2012 | 17:15 af Lars Nunnegaard
Tak.
God debat.
 
 
18.01-2012 | 17:20 af Jan Kauffmann
Selv tak for at have skrevet bloggen
 
 
18.01-2012 | 17:15 af Lars Nunnegaard
Kommentar er blevet slettet.
 
 
18.01-2012 | 17:14 af Jan Kauffmann
Lad mig bruge Shakespeare som citat til det nye SF i danmark;
There is something rotten in the state of Denmark!!!
 
 
18.01-2012 | 17:14 af Lars Nunnegaard
Og rotterne forlader skuden.
 
 
18.01-2012 | 18:57 af Jan Kauffmann
Tænk at skulle opleve et socialistisk parti føre så meget borgerlig/liberalistisk ideologisk politik at LA jubler, V jubler, Brian Mikkelsen Konservative udtaler lige frem at der er en kopi af deres politik.
Jeg er så rystet over hvad jeg hører, læser og ser i disse dage.
 
 
18.01-2012 | 20:21 af Jan Kauffmann
I frankrig havde man noget de kalde "Systeme D" (Systeme de merde) Vil ikke gå i detaljer med det her, da man i danmark straffes for dette system, men det gjorde man ikke i frankrig hvis man var fattig.
Lærte det at kende, da jeg i 1997 blev gift (tænk at jeg gjorde det, men familie press, laver en blog om det en dag, jeg ikke rent dansk og så er det ikke altid som man ønsker), men jeg lærte "Systeme D", det er bare ikke et samfund man burde ønske sig hvor det skal være nødvendigt.
 
 
11.02-2012 | 12:20 af Ib Bergholz
Er Robot-Margrethe blandet ind i det?
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1036 | 957.984 | 29957
Siden | 15. marts 2007 10:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites