Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvilken reform virker? Afvist af sygehus pga alder!

12. august 2008 12:53
Visninger  [972 ]   Debat  [23 ]

Jeg sad her til formiddag og talte med en ældre medborger. Han havde været til undersøgelse for prostata kræft. Den var desværre positiv. Forespurgt om behandling, svarede lægen: Hvorfor vil du vide det? Da du er 67 er du for gammel til operation!

Se det er en melding, der er sand liberalistisk: Ren økonomistænkning!

Og nu skal borgere i Odense området tage til Svendborg , hvis de er akut syge, selvom om Odense har et universitetshospital.

Vor Herre bevare os!

Men er der nogen reform, der virker ?

Fortæl os det endelig! Jeg er i tvivl om ikke reformerne kun er et forsøg på at demontere velfærdssamfundet:

Del på Facebook
12.08-2008 | 13:45 af egon legaard
Nunne@ Ja, for dett er vel ikke sådan, at din bekendt har en så fed tegnebog, at han kan kan konsultere et privathospital ? Ikke ? Nej, det er heller ikke meningen, efter regeringens drejebog.
 
 
12.08-2008 | 13:55 af Lars Nunnegaard
Egon Legaard
Desværre er han en almindelig folkepensionis med lidt ATP i baghånden, men han var nedslået og ked af det. Men det er uanstændigt, jævnfør min debat om lægeløftet.... Det holdes åbenbart heller ikke i den offentlige sektor!
 
 
12.08-2008 | 15:19 af Hans Devantier
Hej Nunne

Skattereformen virker da meget godt - jeg er f.eks. steget i skat, så der kan blive lidt til Anders og gutterne - og når jeg så bliver ledig, fordi benzin og anden transport bliver så dyr, at jeg ikke kan komme på job mere, så kan jeg få Hjorten på nakken, så jeg også kan mærke arbejdsmarkedsreformerne virke.
 
12.08-2008 | 15:24 af Lars Nunnegaard
Falster
:)))))
Ja omfordelingspoltikken til de rige virker, piskene til de ledige virke.
Ja den ros skal Anders og Co have ( ironisk)
 
 
12.08-2008 | 15:47 af Erik Hulegaard
Det er rigtigt, at prostata-cancer sædvanligvis ikke opereres, hvis det forventede livsforløb er < 10-15 år. Men der er dog andre behandlingsmuligheder, som hans praktiserende læge forhåbentlig vil opstarte.
Generelt er (for?) mange reformer initieret under VK-regeringen, hvoraf nogle unægtelig ikke forekommer særlig operationelle (vi nævner ikke, hvilke... :-) ).
 
12.08-2008 | 15:50 af Lars Nunnegaard
Hulegaard:
Da min far var 69 blev han opereret for prostata cancer. Han smed bleen efter 3 uger og levede en del år, men døde af en anden sygdom.
Min bekendt skal til egen læge i morgen, så ja, den læge er meget omhyggelig. Er også min.
 
 
12.08-2008 | 16:00 af egon hansen
@Nunne
Jeg tror, at den ældre medborgere godt kunne blive henvist til operation, hvis han insisterede. Men det er ikke sikkert, at det er en god idé. Der er en række bivirkninger ved operationen, som skal tages med i overvejelserne: inkontinens, impotens m.m.
Læs mere her: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2008/06/06/impotens-er-prisen-for-at-/index.xml
 
12.08-2008 | 16:04 af Lars Nunnegaard
Olfer
Det kan du have ret i. Men du ved, det er måden det fortælles på, der er med til at forringe livskvaliteten. Og så er han desværre autoritetstro. Det er jeg jo ikke, så jeg stiller dumme spørgsmål til mine læger og får oftets gode svar.
Men man skal ikke fortælle en 67 årig , at man intet vil gøre pga alder. Det er for ringe, så hellere fortælle om alternativerne. De fleste går i spåner, når de får at vide at behandling er udsigtsløs.
Tak for dit link.
 
 
12.08-2008 | 16:19 af Jørgen Mouritsen
Greve 12.08.08

Ja, Nunne det er den rene elendighed - men der er også forskel på folk.
Det er især de ældre og svage det går ud over. Det var dog mærkeligt så hurtigt den 61.årige Pia Kjærsgaard blev behandlet - ikk et ondt ord om det. Der bør ikke være aldersmæssige spærregrænser for at reparere på en 67 årig borger, der har knoklet hele sit liv. Hvor bliver lægeløftet af?
Du har nok ret i, at reformerne kun er liberal økonomitænkning -det er en rædselsfuld måde at lave forskelbeholdning på og samtidig skabe "reformer" der igen lader de svage i stikken.

Med venlig hilsen Jørgen Mouritsen
 
 
12.08-2008 | 16:31 af Lars Nunnegaard
Jorgmour
Ja, vort opbyggede velfærdssamfund er under pres. Ja lægeløftet kan vel kigge efter i vejviseren efterhånden!
 
 
12.08-2008 | 18:00 af Lars Nielsen
Det er dybt tragisk, hvis lægerne begrunder alder for IKKE at gøre hvad de kan mht operation eller andet og fjerne kræften.

Vi 68'ere må op på lakridserne og protestere - hospitalerne er til for ALLE, uanset alder, hudfarve, religion eller politisk overbevisning, og bør hver eneste gang yde deres absolut bedste for helbredelse via operation, stråler, kemo og hvis ikke muligt så med lindring.
 
 
12.08-2008 | 18:45 af Eva Adamsen
Min svoger kunne i '99 ikke tilbydes 'eksoerimenterende behandling af amtet for en lungecancer, der havde bredt sig til lungehinden.

Skrumsager-Kloppenburg, der selv betalte for en lign. diagnose, og fik den såkalte eksperimentelle behandling på Karolinska Sjukhuset i Stockholm, lever som vidt jeg ved i skrivende stund, endnu.

Min svoger døde efter 1 år.
 
 
12.08-2008 | 19:03 af Lars Nunnegaard
Strangelove.
Ja du har ret, men det værste er at man giver en sådan besked på en så grov måde.
 
 
12.08-2008 | 19:05 af Lars Nunnegaard
Madonna
Desværre er der når alt kommer til alt ikke lige måder i sundhedsvæsenet, alt efter hvor og af hvem der behandler risikerer man forskelle.
Derfor burde sundhedsvæsenet måske lægges ind under staten. Danmark er jo ikke større!
 
 
12.08-2008 | 20:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.08-2008 | 22:25 af Lars Nunnegaard
PoulS
Tak skal du have!
Det er fuldstændigt vanvittigt at læger og sundhedsvæsen udvikler sig til ren cost/benefit. Alle er ligeværdige efter min mening. Ellers enig. Rådgivning er vigtigt!
 
 
12.08-2008 | 22:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.08-2008 | 06:35 af Lars Nunnegaard
Nemlig
 
 
22.08-2008 | 01:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.08-2008 | 01:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.08-2008 | 01:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.08-2008 | 09:24 af Lars Nunnegaard
Kristian
Tak for linket!
 
 
22.08-2008 | 09:26 af Lars Nunnegaard
Svend Krog har lavet en udmærket hjemmeside om cancer-ventetider på
www.behandlingstid.dk
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1036 | 957.976 | 29957
Siden | 15. marts 2007 10:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites