30.09-2008 | 09:50
af
Erik Hulegaard
| Livremmen skal spændes mindst nogle huller ind.....hva' med den trinde beskæftigelsesministers egen.....(?) :-) |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 09:51
af
gitte rasmussen
Det er ikke kun manden, men hele den uansvarlige regering vi har, der er farlig for vores velfærd
Økonomisk ruin
Michael Mortensen fra Danmarks største typehusfirma, FMS Gruppen.
»Vi har alene den sidste måned set flere store byggefirmaer gå konkurs – med det resultat, at 500 familier står med et ufærdigt byggeri og uden overblik over, om de har nået at betale for noget, de ikke har fået. Mit bud er, at yderligere 1.000 familier vil stå i den samme situation, inden år 2008 er gået – hvis de ikke selv gør noget nu,« siger Michael Mortensen. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 09:52
af
Kaj jensen
| Nej. Reglerne skal faktisk sikre, at vi i fremtiden har råd til velfærden. Som jo i øvrigt, ikke er en gavebod, men et tilbud om hjælp... |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 09:56
af
Lars Nunnegaard
KJ1977 Ja sikre regler, er nødvendige, men det er ikke 2 år siden , der blev indgået en velfærdsaftale med bl.a. S og DF. Nu skal vi atter se de aftaler skal ændres , så kort efter. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:05
af
Lars Nunnegaard
@hulegaard#9.50 Det var måske livrems-branchen vi skulle gå ind i? |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:06
af
Lars Nunnegaard
@Gittegram Det bliver desværre ikke det sidste vi vil se! |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:13
af
Steen Hansen
Nunne Farlig og farlig :o) Interessant at vi alle taler om velfärd - men tydeligvis med forskelligt indhold. Det er min opfattelse, at han er in-kompetent til at bekläde den stilling han oppebärer, idet den type velfärd HAN TALER OM er ikke den samme, hvilken befolkningen oplever. Han er närmest uvärdig. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 10:15
af
Karin Bennedsen
Forslagene har ikke til hensigt at skaffe mere arbejdskraft, men derimod at forringe vilkårene for de kommende arbejdsløse og efterlønsmodtagere, fordi man allerede nu, ja, sikkert for længe siden, har indset, at der vil komme nedgangstider og stigende arbejdsløshed, og det koster penge.
Idag er der reelt det, der regnes for 0 arbejdsløshed, og det vil sige, at man jo ikke kan trække flere ud på arbejdsmarkedet ved at nedsætte dagpengeperioden fra 4 til 2 år, for hvor mange er i dagens Danmark langtidsledige på dagpenge?
Måske kan man beholde et marginalt antal ældre på arbejdsmarkedet ved at hæve efterlønsalderen fra nu 60 år til de 63 år, som det bliver foreslået, og så fremrykke velfærdsreformen med virkning fra næste år.
Men for at det kan give flere hænder i arbejde, forudsætter det, at arbejdsgiverne er interesserede i at beholde den ældre medarbejder, eller at ansætte mennesker, der er +55 år. Og der er der ikke meget, der tyder på. Mange ældre sendes tvangsmæssigt på efterløn, fordi de ikke kan finde beskæftigelse.
Både en nedsættelse af dagpengeperioden og udskydelsen af efterlønsalderen forekommer temmelig besynderlig, når alle tegn i sol og måne siger, at vi i løbet af relativ kort tid vil få problemer med arbejdsløshed.
Og det ved de vise økonomer sikkert også godt, men formålet er heller ikke at skaffe flere hænder, men derimod at skære i velfærden. |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:26
af
Else Thomsen
Karin B
Ja, resultatet bliver i hvertfald, at der skæres YDERLIGERE i velfærden.
Krisen kradser allerede på adskillige fag-områder.
Senest er bankerne for alvor kommet med, og skal man skille sig af med ansatte, så er det typisk 50+ gruppen, der først ryger ud.
Det er bare kendsgerninger. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:29
af
Lars Nunnegaard
@Stenus Du har ret i at velfærd er et subjektivt begreb. Jeg mener at manden er en ideologisk tyran, der vil beskære folks muligheder for et tåleligt og trygt liv. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 10:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:31
af
Lars Nunnegaard
@Karin B Din pointe omkring penge er i mine øjne rigtig.Jeg tror heller ikke at vi på 60 og derover har den store interesse for arbejdsgiverne, da vi ikke er unge og spændstige og kan arrbejde i 12 timer og derover. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:33
af
Steen Hansen
Enig - så det basker :o) Netop ud fra denne betragtning er han UVÄRDIG til at bekläde sin stilling.
Imidlertid er begrebet "värdighed" jo altid afhängig af, hvem der kommer med etiketten. Vi må forholde os til, at den nuvärende regering er "folke-valgt" og vi nu befinder os på det stadie, hvor "folke-valgt" er blevet til spörgsmålet:" Hvem er så folket?" |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:34
af
Lars Nunnegaard
PerHChristiansen. Er meget enig i at , denne regering ønsker at trykke lønnen for vennerne i DA. Sygefraværet er en af hans kæpheste, men han gør ikke nedkørte og slidte mere raske ved sine forslag. allerede nu kradser krisen i spekulanternes lommer. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:34
af
egon legaard
| Som medlem af den siddende regering, kunne "Hjorten" sludre lidt med de øvrige ministre, f. eks. om, hvordan man gav landets mange Lykkehjulsøkonomer en kindhest, der kunne mærkes, i stedet for at holde hånden under dem ? Men, det vil altid være nemmest at sparke nedad ! |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:35
af
Lars Nunnegaard
Else. Ja de der ryger først er de ældste. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:36
af
Lars Nunnegaard
Lindbech Udtrykket : Lykkehjulsøkonomer. Det er rammende. For mindre end et år siden gik det forrygende............men for hvem? |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 10:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:42
af
Lars Nunnegaard
@PerHchristiansen Nu har der altid været et vist sygefravær, men aldrig har køerne i trafikken været så lange. Den kolletive trafik er lagt i ruiner. I Odense skal op mod 30% af bybusserne væk og i yderdistrikterne på landet vil den blive nedlagt. Hvem sagde miljørigtig? |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 10:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 10:56
af
Lars Nunnegaard
| Hvorfor republikanerne forkaster forslaget skyldes vel, at de rigeste vil overleve og småspekulanter og konkurrenterne vil forsvinde, så de sidder tilbage med magten. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 11:03
af
Carsten Svendsen
| Meningen med galskaben er: At "samfundets støtter" skal støtte færre mindre! ! ! |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:04
af
Steen Hansen
Denne stötte-pakke har ingen virkning og vil väre "det samme" som at "pisse i bukserne". Repräsentanternes hus vil föle sig "tvunget" til at vedtage "pakken" om få dage. Selvfölgelig med nogle få ändringer, der ikke har den ringeste effekt på selve "pakken". Skatteyderne betaler - og kommer også til at betale den fölgende "regning", idet den finansielle sektor på sigt har til hensigt, at skabe et "2-kammer" system. Rig og Fattig. Denne tendens - at skabe liv på et bjerg af tomme hjerneskaller - har den effekt, som vi bla. kan beskue i de Lande, der nu fremstår som underudviklede - men tidligere var de "udviklede". Såfremt nogen skal "overleve" - skal det selvfölgelig ske på bekostning af andre. Sådan er politik også - i år 2008 - stadig. Desvärre. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:15
af
Lars Nunnegaard
@Stenus Der er kun skatteyderne til at betale for storspekulanternes dårskab. Det dårligste man har indført er de afdragsfrie lån, som betød et prishop for boliger. Boliger som blev finansieret højere og højere. Køberne sidder med sved på panden, og finanshusene reddes af skatteborgernes penge. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:20
af
Steen Hansen
| Enig - igen - altså Nunne :o) |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 11:37
af
L. Rasmussen
@ 30. september 2008 10:49 | af Per Henrik Christiansen (PerHChristiansen) Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til i amerikanske medier, er der to hovedargumenter for republikanernes nej:
1) Der er udbredt modstand i den amerikanske befolkning mod, at skatteyderne skal betale for spekulanterne. Det er valgår til kongressen, og ingen (heller ikke demokraterne) er vilde med at gå op mod folkestemningen 2) En 'statsovertagelse' er imod deres liberale principper. De tror fortsat på markedet og er bange for, at kapitalismens grundideer suspenderes, hvis forslaget gennemføres
Dertil kommer forskellige uenigheder med detaljer i planen, herunder tempoet hvormed staten skal overtage de dårlige lån, vilkårene hvorefter staten kan udstede statsobligationer mv. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:40
af
Lars Nunnegaard
@L.Rasmussen Det er en mulig forklaring på de amerikanske tilstande, men er det hele sandheden? |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:45
af
Karin Bennedsen
Hej Per,
Jeg kan da prøve at give et bud på, hvorfor republikanerne stemte nej til redningsforslaget fra finansminister Poulson:
De republikanske vælgere er overvejende liberalister, der hylder mottoet: Lad falde, hvad ikke kan stå. Dette princip gælder naturligvis også for den private finanssektor - uanset hvilke uoverskuelige konsekvenser et krak på Wall Street måtte få.
Derfor er republikanerne, i et valgår, bange for, hvad deres vælgere vil sige til at staten vil til at blande sig med 700 mia. af skatteborgernes penge. Staten er i liberalisternes optik noget fanden har skabt.
Demokraterne er vel mere bange for, at deres vælgere, som vil blive dem, der kommer til at betale regningen, og som måske har dårligst råd til det, vil straffe dem ved valget, derfor stemte også mange af dem nej til forslaget, selvom hovedparten gik ind for det.
Alt i alt ser vi det kapitalliberalistiske samfunds bagside i disse dage. Og uanset hvilke forsvarsargumenter Cepos og Liberal Alliances Anders Samuelsen stiller op med for, at det ikke er liberalismen, men tværtimod statens regulerende adfærd, der er årsag til det finansielle kaos, så vil indtrykket af, at liberalisme måske ikke er det bedste, der findes i verden, stå tilbage. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 11:48
af
Lars Nunnegaard
| Superliberalisterne har et problem i disse dage. |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 13:12
af
Lars Nunnegaard
| Og nu står Søren Pind frem og kræver en skattereform nu. sænkelse af skatten og hele pivetøjet. Fordi som han udtaler, det er ikke kun spekulanterne, der skal reddes!.... Hvor sødt! |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 13:29
af
Lars Nunnegaard
| Og nu skriver JP.dk at økonomer mener væksten er gået i stå og at arbejdsløsheden vil stige igen! Så Hjortens forslag er helt ude i hampen. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 14:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2008 | 14:03
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 14:06
af
Lars Nunnegaard
HomerS Hampen er egentlig en by. deraf udtrykket. Den lå langt fra alt. Men Hjorten er nok på et eller andet. Chokolade, Kaffe eller? |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 14:07
af
Lars Nunnegaard
HomerS Ang det forrige. Ja han er lovligt valgt, men hans handlinger er ikke til gavn for de, som allerede ligger ned. |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 14:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2008 | 14:39
af
Karin Bennedsen
Det forekommer mig, at de politiske signaler stritter til alle sider lige i øjeblikket.
Claus Hjort vil have gennemført tiltag for at skaffe flere hænder til arbejdsmarkedet, og Søren Pind vil give skattelettelser for at sætte gang i beskæftigelsen, fordi der er stigende arbejdsløshed.
Det er da til at blive helt rundforvirret af :o)) |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 14:43
af
Lars Nunnegaard
KarinB Tilgiv dem. Thi de ved ikke, hvad de gør! |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 15:04
af
Lars Nunnegaard
Men idag steg aktierne til formiddag, men nu taber de pusten igen. Ap Møller faldt, Carlsrg, Danisco, Danske Bank,FL Smidth,Jyske Bank,Novo Nordisk,Top Danmark, Tryg Vestas, og Vesta , Alle falder lige nu. Gud bevare Danmark! |
|
| |
|
|
|
|
30.09-2008 | 15:21
af
Lars Nunnegaard
| Nu er Nykredit på banen med, at ledigheden vil stige til det dobbelte næste år. Mon den holder+? Claus Hjort river sig nok i håret nu! |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 15:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2008 | 15:28
af
Lars Nunnegaard
Tryllefløjten. Ja der var vel en grund til at blev sendt over i Nationalbanken fra Fogh! |
|
| |
|
|
30.09-2008 | 23:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
01.10-2008 | 09:48
af
Lars Nunnegaard
PoulS Du har da et, men jeg tror dem ikke over en dørtærskel, da de er profitorienterede på den korte bane. Men fødevarerne burde fritages for moms. |
|
| |
|
|
|
|
01.10-2008 | 11:40
af
Lars Nunnegaard
| Nu vil Fogh have os til at arbejde mere og længere. Fantastisk . For hvis skyld skal levestandarten hele tiden opad? |
|
| |
|
|
|
|
01.10-2008 | 13:29
af
Lars Nunnegaard
| Økonomer forudser en fordobling af ledigheden. Claus Hjort Frederiksen vil sænke dagpengeretten og Fogh vil have os til at arbejde mere... Med hvad? Hvem piskes nu? |
|
| |
|
|
|
|
01.10-2008 | 19:22
af
Lars Nunnegaard
| Og man redder bankerne og banker de ledige. |
|
| |
|
|
02.10-2008 | 00:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
05.10-2008 | 17:21
af
Lars Nunnegaard
Nu da forslaget er vedtaget af repræsentanternes hus, må man sige , det er underkendt af Wall Street, hvor kurserne stadig rasler ned. hvad nu lille Claus? |
|
| |
|
|