|
|
|
|
28.05-2009 | 09:49
af
Lars Nunnegaard
C Svendsen Udsendelsen på DR1 er også interessant, så jeg må vælge iaften. Og jeg tror jeg napper DR1: Kvinder på flugt. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 09:51
af
egon legaard
| TV-stationerne har helt åbenlyst ingen grænser, når det gælder om, at sætte den laveste fællesnævner. Man må da ikke håbe, det er børnenes ide, at udstille deres fædrene ophav på den måde. Skulle det være tilfældet, ville jeg bede dem gå ad H...... til ! Selvfølgelig har faderen accepteret, men måske under pres ? |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 09:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 09:59
af
Lars Nunnegaard
Legaard Jeg mener at have læst, at datteren havde sine kvababbelser over det, men det er vist en del af konceptet på programmet. Faderen blev vist meget overrasket over det, da han ikke var klar over hvad der kom. Ifølge Fyens Stiftstidende. Men enig med dig i at bunden er nået i følelsesporno. Og så kan seerne sidde hjemme i stuerne og være forarget alt imens de tager en likør til kaffen! |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:01
af
Lars Nunnegaard
Okaj1 Ja, da. Men den kommer først 20.40.. Og seere uden et liv skal jo have udfyldt tomheden indtil da. Det er åbenbart in at leve de andres liv! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:12
af
Lars Nunnegaard
PoulS Måske, men hvis der kommer til at mangle noget at forholde sig til, må det være fordi man ikke lever livet, sit eget liv! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:24
af
Lars Nunnegaard
PoulS Parforhold er hårdt arbejde for begge parter, men kræver nærhed og nærvær og evnen til at lytte til hinanden. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:25
af
Carsten Svendsen
| TV2, TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV2 Film, TV2 News ......... TV2 Ekshibitio ! :o) |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:27
af
Else Thomsen
PoulS Vi er helt enige i, at den slags udsendelser afspejler en virkelighed, som mange familier desværre står i - netop nu.
Hvordan skal de selv håndtere en lignende situation. - Det kan udsendelsen give et bud på.
At familien i programmet har accepteret at "udstille" deres eget dilemma, og hvordan de prøver at løse problemerne, kan være til gavn for andre - og IKKE bare et usmageligt snage objekt. Her er jo tale om dokumentar - og ikke bare en opdigtet historie. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:30
af
Lars Nunnegaard
PoulS Der er megen indsigt , det er tabt for de nuværende generationer. Mangel / fravær af voksne. Jeg ved det ikke præcist!! Men livet er en læreproces! |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:32
af
Lars Nunnegaard
Else Jeg er ikke sikker på familien og især faderen vidste, hvad der skulle ske før bagefter. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:38
af
Else Thomsen
Lars Nej, iflg. de klip der er vist, så vidste faderen ikke, at børnene ville give ham et ultimatum netop på det tidspunkt, det skete.
MEN optagelserne var da slet ikke blevet til et TV-program - medmindre alle implicerede - efterfølgende - havde godkendt det. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:39
af
Carsten Svendsen
| Else, jeg tror ikke på envejs-TV-'gruppeterapi'! |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:42
af
Lars Nunnegaard
Else Det har du ret i , at de efterfølgende godkendte det, men det var vel fordi noget pegede fremad og lykkedes. Og godt for det, men inden havde de udstillet sig i al fald overfor et TV-crew. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:43
af
Lars Nunnegaard
PoulS Jeg er glad for min køkkenhave..Men tjekker lige dit link. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:44
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen kan godt lide dit udtryk. Envejs-gruppe-terapi! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:52
af
Else Thomsen
Lars Man kan jo også sige, at Noller - den ene halvdel af Brødrene Olsen - udstillede sig selv i den bog, hvor han fortæller om sit tidligere alkoholmisbrug - og hvordan han kom ud af det, fordi hans kone en dag stillede ham overfor et ultimatum.
En stærk beretning fra det virkelige liv - OG uden tvivl stof til eftertanke for mange af læserne.
Personlige erfaringer virker altid meget stærkere end blot en eller anden eksperts mening om emnet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:54
af
Lars Nunnegaard
PoulS Er det da ualmindelige mennesker i en almindelig situation? Men rigtigt, mange er afhængige af et eller andet, og man kan så spørge: Hvorfor? Ja avisen har selvsagt vinklet historien. ingen tvivl om det. Men derfor behøver almindelige menneskers liv ikke at være stillestående. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 10:55
af
Lars Nunnegaard
Else Helt rigtigt. Nollers historie var gribende, men han var vist helt bevidst om den fra start af. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 10:58
af
Carsten Svendsen
| Poul, det er sku ikke almindeligt at få tårene zoomet op i 32', når man befinder sig i en dyb personlig krise! |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:01
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Eller et større format for den sags skyld. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:05
af
Lars Nunnegaard
| I øvrigt kræver det format, at håndtere disse doku-soaps på en anstændig måde! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:11
af
Carsten Svendsen
| Jeg tvivler på, at en kommerciel TV-station i økonomiske vanskeligheder sætter de menneskelige hensyn over de økonomiske. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:14
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Næppe... Men det er ikke anstændigt at udstille andres uformåenhed. I min optik ! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:17
af
Lars Nunnegaard
PoulS Nu forventer jeg ikke at dokumentarprogrammer nødvendigvis skal være kunstneriske eller indeholde den højere æstetik. Men jeg forventer, at mennesker uanset om de ligger ned eller er højt på strå behandles anstændigt. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:17
af
Else Thomsen
Lars Ja, det ER historier, der skal håndteres på en anstændig måde, det er vi helt enige om.
Med hensyn til Noller, så var det jo et kæmpe chok for ham, da konen sagde STOP, og han blev overvældet af selvmelidenhed. |
|
|
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:19
af
Lars Nunnegaard
Else Ja Noller er et eksempel at andre , her konen, har beskyttet ham mod omverdenen , indtil hun ikke kunne mere. Og det er OK, at kunne sige fra! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:21
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Nemlig. I øvrigt kender jeg nogle enkelte , stadig kommer i AA, og har gavn af det. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:22
af
Lars Nunnegaard
PoulS Jo det må du gerne. det er dit bevidste valg, derfor! :o)) Min uformåen udstiller jeg også gerne selv........dog lidt holder jeg hemmeligt. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:23
af
Lars Nunnegaard
PS Det jeg mener er , at andre ikke skal stille andres uformåenhed til skue. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:30
af
Carsten Svendsen
Poul, hvor kommer FN's børnefond ind i billedet? ? ? (Jeg går ud fra at du mener "UNICEF") |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:34
af
Lars Nunnegaard
PoulS Ja det husker jeg og har taget det til efterretning.... |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:39
af
Lars Nunnegaard
PoulS Forveksler du det ikke med Minnesota-kuren.??? |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:40
af
leon lerche
| Hej. Lars, ja jeg kan jo bare spøger om hvor går grænsen og nu så jeg lige, reaklamer for den med den herre og ja TVs-markaber verden vil jo nok aldrig stoppe, hilsen fra. Leon, som vil se begge udsendelser? |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:42
af
Lars Nunnegaard
Leon To fjersyn kørende på samme tid. det er noget der batter, men man kan jo optage den ene. :) |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:47
af
leon lerche
| Lars, jeg bliver nødtil at se dem og gøre det samtidigt og så ud fra det man ser kan der jo nok komme en hed debat op imorgen, hilsen fra. Leon, som kommer tilbage om lidt? |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:49
af
Lars Nunnegaard
Leon Jeg håber du kan multitaske, selvom du er en mand! :o) |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 11:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:52
af
Lars Nunnegaard
PoulS Ok, ja der er i hvert fald nogle, der har en sådan kur! Men ingen kure er 100%! |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 11:59
af
leon lerche
| Lars, vi skrives og du skal bare se nogle billeder som jeg her fundet, men nu vil jeg lige lufte mig, hilsen fra. Leon, som smiler. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 12:02
af
Lars Nunnegaard
Leon Klogt at lufte sig ind imellem. Glæder mig til billederne! |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 13:07
af
Kaj jensen
| Jeg er personligt hold op med at se alt det skidt de sender på dr og tv2, men er naturligvis stadig tvunget til at se det. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 13:08
af
Kaj jensen
| Tvunget til at betale for det, skulle der naturligvis stå....En ting ad gangen... |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 13:13
af
Lars Nunnegaard
KJ1977 Ind imellem synes jeg licenspengene bruges på skidt og genudsendelser. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:13
af
Jørgen Mouritsen
Kære Nunne - fint at du bringer problemet følelsesporno på bane. Men i den her situation, hvor vi ved der er mange alkoholikere i Danmark - synes jeg det også det er sundt for os andre, at se der er alvorlige menneske problemer ogs å i Danevang. Det får os til at stoppe op og glemem alt det andet underlødige der serveres i dårlige b og c film. Vi har godt af, at se virkeligheden i øjnene - og i familiens situation kan det være netop en åben fremvisning, der kan være skuddet til at få iværksat en løsning i fællesskab til gavn for den ramte person, men ikke mindst til habs videre liv med sin familie og venner.
I øvrigt er jeg helt enig i med Egon Legaard og håber på at faderen ikke har været under pres. På den anden side er det mange gange nødvendigt for familien, at gå direkte ind i sagen. HUSK, de gør det helt klart af kærlighed. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:19
af
Lars Nunnegaard
Jorgmour Ingen tvivl om at problemet skal frem i lyset, men helst på en sober måde og det håber jeg at det bliver. Men jeg behøver bare gå en mindre tur her i landsbyen for at vore lokale misbrugere. Det der kan forarge mig, er at der ikke gøres noget for dem, men lader stå til. Ja legaards indlæg er vigtigt. I øvrigt er det fint familien reagerer håndfast, intet andet hjælper, men udstille øjeblikket for åben skærm må gøre ondt på de involverede parter. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:26
af
Jørgen Mouritsen
Ja Nunne, selvfølgelig gør det ondt: Det gør det også at komme til tandlægen - men man bkiver kureret og fri af smerten. Jeg har flere nære venner fra mine arbejdspladser, som er fuldstændig rettet op - herlige mennesker mennesker der fungerer, inden for det sociale og kulturelle liv her i Danmark. HUSK den med tandlægen! |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:28
af
Lars Nunnegaard
Jormour God sammenligning. Den husker jeg. ( jeg har tandlægeskræk) :o) |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:29
af
Lars Nunnegaard
| I øvrigt ved jeg at nogle fagforbund giver tilskud til misbrugsafvænning. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 14:35
af
Carsten Svendsen
Ikke for at 'bore' i det! :o) Jeg har lige (på min 50½'års fødselsdag) fået 'indkaldelse' til tandlæge! |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 14:38
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Det kaldes brobygning! men held og lykke........ |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 15:57
af
Jørgen Mouritsen
Kære Carsten Den største tandlægeskræk - er den efterfølgende regning - den får altid en tand mere. Men bodegaen er nu meget hyggelig bagefter. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 15:58
af
Lars Nunnegaard
jorgmour Ja, Bodegaen er hyggelig, men ikke hvis man er bedøvet så meget at øllet render ved siden af.:o) |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 16:08
af
Carsten Svendsen
Siden skoletandlægen, er jeg 'kun' blevet bedøvet én gang. Og det var i forb. med en operativ fjernelse af en tand.
Det er galt nok at blive boret i, de skal altså ikke også 'perforerer' mit kropsvæv med en 'pipeline'(klinisk kaldet 'kanyle')! :o) |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 16:13
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Tjahh så sej er jeg ikke. Men a propo skoletandlæger, det var dem der i halvtredserne gav mig skrækken for dette ellers så ædle erhvervs udøvere. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 16:21
af
Carsten Svendsen
| Nunne, jeg har aldrig mødt nogen, der ikke bærer rundt på et 'skoletandlæge-traume'! |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 16:29
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Hos mig udviklede det sig på et tidspunkt til en fobi, nærmest post traumatisk stress, som min nuværende tandlæge fik mig ud af. Nu går det rimeligt. Men jeg skal da lige overvinde mig selv hver gang. |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 16:56
af
Jørgen Mouritsen
Nunne, - det med at øllet render ved siden af - skal du blot være bedøvende lige glad med. - Du kan jo starte med en apollinaris. "Ofte fører frygten for noget ondt til noget endnu ondere" - TANDLÆGEREGNINGEN!!! |
|
| |
|
|
|
|
28.05-2009 | 16:59
af
Lars Nunnegaard
Jorgmour - Den regning frygter jeg nok mere indtil jeg bliver berettiget til omsorgstandpleje. En dansk vand er ikke at foragte på mit listige sted. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 20:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.05-2009 | 22:10
af
Lars Nunnegaard
PoulS Det glæder mig at det var en sober udsendelse. Og det er virkelig handlingsanvisende for pårørende til alkoholikere og andre misbruger. |
|
| |
|
|
28.05-2009 | 22:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.05-2009 | 22:22
af
Carsten Svendsen
OBS Udsendelsen bliver genudsendt d. 6. juni. |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 07:54
af
Lars Nunnegaard
| Her til morgen skriver stiftstidende ( Fyens) at Benny fik 85.000 kr.Skal lige nærlæse artiklen... |
|
| |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:41
af
Carsten Svendsen
| Hvor mange 'almindelige' mennesker har råd til dét? |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 08:44
af
Lars Nunnegaard
CSvendsen Det er jo det , der er problemet, at behandling koster så meget , at masser af mennesker er afskåret fra at få den . |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 08:55
af
Carsten Svendsen
Udsendelsen mister dermed sin 'autensitet', i realiteten ville manden have være udstødt af familien!
Som de unge kvinder med indvandrer-baggrund der blev skildret i DR1-udsendelsen! ! ! |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:01
af
egon legaard
| Udsendelsen var vel bedre, end forventet, men en klam omgang følelsespornografi var det under alle omstændigheder. Vanlig TV2 - stil ! |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 09:01
af
Søs Hansen
| Carsten Svendsen oftest går kommunen ind og financierer den slags. |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:06
af
Carsten Svendsen
| Søs, børnepsykologer ændrer deres egen indstilling til et barns behandling, så de passer ind i budgetterne! |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:06
af
Lars Nunnegaard
Søs Hansen Det foregår noget trægt her i denne kommune med at tilbyde hjælp til alkoholikere. Det kommunen tilbyder er antabus, og det er ikke nok i sig selv. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:07
af
Lars Nunnegaard
Legaard Ikke uenig, men den var som du skriver bedre end forventet. Følelsesporno ? Ja! |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 09:08
af
Søs Hansen
| Nej, det er ikke nok i sig selv. Specielt fordi de fleste alkoholikere godt kender "opskriften" på at ophæve virkningen. |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:12
af
Lars Nunnegaard
Søs Hansen Lige netop. Misbrugere er ret gode til at snyde omgivelserne. Jeg kendte en for år tilbage , som havde fryseren fyldt med dyre stege og bøffer. de blev aldrig spist, da de blot skulle legitimere hos de lokale handlende at den indkøbte spiritus og rødvin var til gæster. |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 09:12
af
Carsten Svendsen
| Søs, hvis kommunen havde financieret behandlingen ville TV2 jo ikke have behøvet at gøre det! ! ! :o) |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:17
af
Lars Nunnegaard
Tidligere var det amterne, der stillede behandlingstilbud til rådighed. Efter kommunalreformen blev det kommunernes opgave, en opgave de tilsyneladende ikke er gearet til at påtage sig. Selv under amterne var der lang ventetid på at komme i behandling. Og behandling skal være her og nu , når misbrugeren er parat , ikke flere måneder efter, da man så er faldet i igen. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:39
af
Kim Young Min Stigsen
Begge dokumentarer igår aftes havde uden tvivl pæne seertal, og begge programmer var sikkert "glimrende optakstudsendelser" til aftnens senere programmer henholdsvis Jersild Live hvor Birhe Rønn Hornbech blandt andet deltog og for det yngre publikum (måske det er en fordom so be it) finalen i Paradis Hotel. Så ja, der har været gang i følelses amorinerne på de digitale - analog sendefrekvenser i går aftes.
Til selve udsendelsen: jeg så det med et halvt øje og opfatter den slags udsendelse som tragiske, sindsoprivende og forfærdelig. Hvorfor? fordi det forbliver rent underholdning i den bedste eller er det efterhånden blevet den næstbedste tv sendetid.
så vidt jeg hørte blev der ikke fulgt op dokumentaren hverken på den ene eller den anden kanal. Så meget seriøsitet for det.
Næste gang vi hører noget om den alkoholiserede og / eller den forfulgte tvangsgifte kvinde er måske, måske ikke når der er "indtruffen en social begivenhed" som det vist hedder i de kredse. |
|
| |
|
|
|
|
29.05-2009 | 09:52
af
Lars Nunnegaard
soulofkrea Du har ret i at det serveres som ren underholdning , hvor seerne kan være med på en " kigger " Og der burde have været et efterspil, så man kunne se hvordan det gik siden. |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 10:28
af
Else Thomsen
Lars Det var en glimrende, bevægende og sober udsendelse om Benny, - og her i Go'morgen Danmark i dag var der besøg af en tidligere alkoholiker, der selv havde oplevet noget lignende for 19 år siden. Se eller gense indslaget på TV2 sputnik. |
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 10:34
af
Lars Nunnegaard
PoulS I orden at der bliver sat fokus på problemet og som du skriver er der masser af børn, der lever med alkoholiserede forældre. Disse børn bliver ofte forældre til deres forældre, de overtager ansvaret. Mange af disse har brug for hjælp også når de bliver voksne for at komme videre. |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 10:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.05-2009 | 11:08
af
Lars Nunnegaard
PoulS Det er i orden, men enig i at programmet har været godt for de mange pårørende, som kan se en mulighed for at give deres forældre en øjenåbner! |
|
| |
|
|
29.05-2009 | 17:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.05-2009 | 10:48
af
Lars Nunnegaard
PoulS det er nok meget frugtbart, at se andre bare prøve ... Og se, det er jeg meget enig i. |
|
| |
|
|