Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Den totale kontrol = Fascisme!

23. januar 2012 14:46
Visninger  [977 ]   Debat  [71 ]

 

Hvorfor ønsker vi gentagelsen?

 

 

 

 

 

Jeg er fortvivlet over udviklingen. Det ser mere og mere ud til at vi kontrollerer hinanden mere og mere.

Alt hvad vi skriver på mails, logger os ind på, bliver registreret. Dem der registrerer er uden kontrol.

STASI ville have været overordentlig misundelig på vor lille stat, som har udviklet sig mere og mere mod kontrol og umenneskeliggørelse af bl.a. ledige og mennesker på overførselsindkomster.

Retssikkerheden? Hvor er den? Privatlivets fred? Hvad med det? Alt er røget i kloaken efter 11.09.2001 og de efterfølgende terrorlove.

Alle skal mistænkeliggøres, alle skal føle sig overvåget. Og er du ikke med os er du en potentiel fjende.

Gosh" hvor er vi kommet langt ud!

Jamen, vil nogen sige, hvis du ikke har noget at skjule, har du jo intet af frygte?

Jo, frygten for det totalitære!

Lottomunken 1977 ...., B.B. Hansen, Steen Hansen, Knud Sandbæk Nielsen, Julean Jens Michlas Nielsen, Kristian Mortensen og Jan Kauffmann har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
23.01-2012 | 14:59 af Jan Kauffmann
Du får sgu lige en anbefaling her fra.
 
 
23.01-2012 | 14:59 af Lars Nunnegaard
Tak Jan.
 
 
31.01-2012 | 20:34 af B.B. Hansen
Osse herfra.
Du har helt ret, det er sgu ikke til at holde ud.
Man kan næsten kommer derhen hvod man ganske enkelt ikke har lyst til at være en del af dette samfund. Overvejer stærkt at emigrerer til Norge.
 
 
31.01-2012 | 21:07 af B.B. Hansen
 
 
23.01-2012 | 15:01 af Lars Nunnegaard
Jeg har opdaget at jeg altid vil være i opposition til magten. Jeg fatter ikke heksejagten på den ene gruppe og så den næste. Altid sparkes der til underdogs. Og skabes do.
 
 
23.01-2012 | 15:03 af Thomas Egeskjold
Stærkt anbefalet :-)
 
 
23.01-2012 | 15:09 af Kristian Mortensen
Anbefalet
 
 
23.01-2012 | 15:09 af Lars Nunnegaard
Problemet er, at vi bøjer nakken og tager "tæskene" med tak.
 
 
23.01-2012 | 15:11 af Jan Kauffmann
Ja oprøret og opgøret kommer nok ikke i vores generation, men de unge skal nok gøre oprør.
 
 
23.01-2012 | 15:14 af gitte rasmussen
Anbefalet
 
 
23.01-2012 | 15:34 af Lars Nunnegaard
Hvor går vi hen, når vi går ud? Er der nogen, der vil os det godt eller bare rimeligt?
 
 
23.01-2012 | 15:38 af gitte rasmussen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
23.01-2012 | 15:41 af gitte rasmussen
Jeg ved det ikke Lars, jeg ved heller ikke hvad vi skal stille op, med mindre civil ulydighed skal bruges som sidste våben. Jeg kan ikke se vi har andre muligheder.
 
 
23.01-2012 | 19:59 af Lars Nunnegaard
Civil ulydighed er nok en mulighed.
 
 
23.01-2012 | 20:22 af Jan Kauffmann
Nunne, civil ulydighed har aldrig kunnet bekæmpe fascisme, eller skabe respektable forhold. Medicinen er noget andet.
 
 
24.01-2012 | 10:04 af Lars Nunnegaard
Jan.
Man prøvede at gøre modstand i Wien mod Dolfuss, arbejderne blev nærmest slagtet.
 
 
31.01-2012 | 20:07 af B.B. Hansen
Korrekt. Har Fascismen fået lov at slå rod, så kan den kun udryddes med Maskingeværer, præcis som med Rotter der har dannet kolonier, der hjælper gift heller ikke længere.
 
 
23.01-2012 | 21:07 af Jess D. Skov-Nielsen
Vi ønsker den ikke... vi ser den bare ikke komme, ligesom frøen der koges i dammen...

Dem der har set den, tøver og gør intet ved det... det er som før krigen med jøderne... et eller andet holder folk tilbage fra at kræve at der gøres noget, man vil ikke rigtigt erkende det... som en flok strudse der stikker hovedet i busken.

De andre der kender til det... tja... det er dem der skaber fascismen... og nyder godt af den.
 
 
23.01-2012 | 21:17 af Jess D. Skov-Nielsen
Problemet er tror jeg, at dem der har set fascismen (inkl. mig selv) ikke har noget 100% bevisa for det før den for alvor springer ud af ulveklæderne... selv om vi er 99% sikker, så er den ene procent nok til at vi kun brokker os... hvorfor?... garanteret fordi den 1% usikkerhed er bedre at tænke på end de resterende 99% sikkerhed. Man tøver, fordi "sæt nu det aligevel var så heldigt, at det bare var konspiration?".

Det ER også svært at gøre modstand mod noget, som man ikke har stående lige foran en... og her mener jeg noget der seriøst truer dig fysisk... smadret økonomi, fratagede rettigheder, udnyttelse... alle grimme ting af fascismen, men ikk enok til at man gør oprør endnu åbenbart... vi har en højere levestandard (endnu) end nogen under os i verden, så dette får os til at tøve... rettighederne ser vi smuldre ja, sammen med velfærdens DDR værdier styrkes... men det truer os ikke på mad og tag over hovedet, og vi er kun underlagt disse rettighedsindskrænkelser, vi mærker ikke effekten af dem... endnu... og udnyttelsen i systemet og lavtlønnede jobs... igen, vi har levet over evne på lånte penge i ti år, så man dør ikke af det...

Jeg tror det er ting som disse der gør, at mennesker bare bliver sidene og rapper når man ser alle de her fascistiske ting udfolde sig... mennesker kan tage meget "beating" før de viser tænder, ellers kig til den 3. verden... de lever meget værre end os, men revolutionerer heller ikke i den forstand vi taler om.

Vi kan presses MEGET længere ned endnu, uden at der sker noget desvære... og de er godt i gang med det.
 
 
23.01-2012 | 21:21 af Jess D. Skov-Nielsen
Mennesket kan ikke klare meget hurtige ændringer... det er hvad historien viser os... til gengæld kan snigende og meget langsom fascisme ændre et helt imperium til noget helt andet, uden nogen bemærker noget, og rent faktisk TROR at det alt sammen er "helt normalt"... langsomt men sikkert bliver vi vænnet til at leve for mindre og mindre, købe mere og mere, eftertragte mere og mere... det blir mere og mere normalt at ikke ville dele med andre, ikke at passe på andre end sig selv... still eog roligt med "babby steps" bliver vi indoktrineret til at omfavne fascismen som noget "helt naturligt"... et orkestreret og bevidst manipuleret nyt verdenssamfund...

NEW WORLD ORDER
 
 
01.02-2012 | 21:38 af hans andersen
"vi har levet over evne på lånte penge i ti år, "

Det er faktisk ikke rigtigt Jess!

Jeg tror det var i 2006, at Danmark OVERHOVEDET IKKE skyldte nogen noget!

Faktisk havde Danmark penge til gode i udlandet!
 
 
23.01-2012 | 21:17 af gitte rasmussen
Du har ret, måske jeg skulle starte en privat forening. Men man bliver vel hentet af PET hvis man gør det.
 
 
23.01-2012 | 21:27 af Jess D. Skov-Nielsen
Jammen er det ikke rigtigt?... vi sider alle og tænker "SÅ GØR DOG NOGET! EN ELLER ANDEN!?" ... men starter vi noget selv?... nej.... hvorfor? vi er selv frøer og strudse, eller som minimum frøer og strudse der bare kvækker og hakker efter fascismen uden at gøre noget... også selv om vi kan se fascismen når vi har hovederne ude af busken, eller selv om vi kan mærke varmen i dammen er blevet varmere... men fjenden er ikke helt ved busken endnu, og dammen er ikke dødeligt skoldhed endnu... så vi kvækker og hakker bare lidt højere....

spørgsmålet er hvor varmt det vand skal blive, eller hvor tæt på busken fjenden skal være før vi rykker videre til en fysisk reaktion...
 
 
23.01-2012 | 21:30 af gitte rasmussen
Jeg tror fjenden er meget tæt på Jess. Men du har helt ret.
 
 
23.01-2012 | 21:33 af Jess D. Skov-Nielsen
Ja de er MEGET tæt på... men de "gør ikke noget"... det svarer til at have fjenden stående ved siden af sig, og forsøgt at bilde os ind, at de er der for at beskytte os, hvilket jo i bund og grund er hvad de gør med den War On Terror lovgivning... de lister sig stille ind på byttet, med et stort venligt smil på læben, og det vi venter på inden vi gør noget, er at smilet falder, og der langes ud efter os... men så er det for sent... i hvert fald at gøre noget ved uden vold, død, krig og ødelæggelse.
 
 
23.01-2012 | 21:39 af Jess D. Skov-Nielsen
Om så de stod ved siden af os, med våben til tænderne, interneringslejre overalt, fattigdom og armod vel trivende overalt... selv om der var alle de tegn du kunne forestille dig, så ville strudsene og frøerne intet gøre, før der langes ud efter dem... og det er det der er problemet.

Ja, vi har occupy bevægelserne, og vi har internet medier der forkarer os om emnet... men det er ikke andet end kollektiv kvækken over andedamstemperaturen, og jap'en over at fjende er for tæt på busken... det er bare kollektiv expression ale de tanker vi alle sider med ude i de små hjem... det rykker intet efter min mening... der skal revolution på bordet før der sker noget... men aligevel tøver jeg selv... jeg er selv en frø/struds, jeg gør ingenting... det er næsten den værste tanke at side med... jeg er ikk eengang begyndt at indkøbe proviant til når det uundgåelige sker... det er egentligt forrykt, at mennesker kan være så naive og tryghedssøgende.... men det giver også en god forklaring på HVORFOR vi er i den situation vi er i, i dag... vi er nemme at manipulere, bare vi føler os trygge nok, og det er den gyldne tommelfingerregel fascismen bruger imod os pt... både ved at tænde varmen langsomt og liste sig ind på os, men også via falsk sikkerhedsfølelse via War on Terror.

Det er som at være handlingslammet, men godt vide hvad der sker... som at være paralyseret i en operation, men kunne føle smerte aligevel... det er trist.
 
 
23.01-2012 | 21:45 af gitte rasmussen
Det er som at være handlingslammet skriver du. Det har du ret i, men jeg tror det mere er på grund af mangel på en organiseret modstan end noget andet. Mange venter kun på en organiseret modsten med bid i. Så tror det kommer.
 
 
23.01-2012 | 21:57 af Jess D. Skov-Nielsen
Ja, men problemet er, at det sider de alle og venter på... jeg ser ingen der stiller sig op som foregangsmænd/kvinder og lader sig bakke op til handling... det handler kun om oplysning, udbreden af viden om emnet... der er ingen reaktioner afstedkommet andet end den occupy bevægelse, som må siges at være det bedste ind til nu... så er der Ron Paul og Alex Jones og de andre foregangsmænd... men de rapper også bare og råber og skriger... der sker bare ike noget. man fatter ikke, at det er kommet så langt ud nu, at ord ikke kan skabe en revolution alene... kun fysisk overgreb eller total økonomisk nedsmeltning kan gøre det, hvis du spørger mig.
 
 
23.01-2012 | 22:00 af Jess D. Skov-Nielsen
Hvor er f.eks. det parti i DK, der åbent og ærligt taler om hvad der sker? ... hvor er det parti der skulle samle os, og som vi, de 99% skulle stemme ind i folketinget via vores sidste bid af demokrati, så vi kan få vågnet flere, og ændret situationen for DK?

Ikke engang Enhedslsiten tør sige noget højt om fascismens voksen i verden... man tør ikke fordi alle de "andedammere" og "bushwackers" ikke vil høre på det, for det vill ekræve at de skal forlade andedammen og busken for at gøre noget, og det VIL de ikke, så længe der er et tryggere alternativ, hvilket er at tro på den resterende ene procent... som bare lyver så det driver ned ad væggene... tror vi i hvert fald... så vi blir' lige i busken og dammen lidt endnu og "ser tiden an"... ik?
 
 
31.01-2012 | 20:56 af winnie eldrup
Fjenden er tæt på mig, Gitte - min PC er hacked - og ved du hvad - bring them on.
 
23.01-2012 | 21:31 af Jess D. Skov-Nielsen
Problemet er jo nok, at vi skal UD af dammen, eller væk fra busken som er så trygge... mennesket er tryghedsnarkomaner, og kean IKKE lide forandringer... på samme måde som en kat bliver forvirret, når der pludseligt er kommet et nyt møbel ind i stuen, som den skal til at forholde sig til fordi den "ikk eplejede at være der!".

Vi forlader ikke det sted vi elsker så højt og føler os trygge ved... problemet er, at npr forholdende ændrer sig så langsomt som det gør, så glider vi med... nogle kan godt se det, men ændringerne er bare ikke nok til at vi opfatter det som en markant ændring som vi vil reagere på, og fascismens folk ved det udmærket, ellers havde de ikke brugt årtier på at gennemføre denne nidrige plan...
 
 
23.01-2012 | 21:38 af gitte rasmussen
Måske man kan provokerer dem så meget at de kommer frem.
 
 
23.01-2012 | 21:41 af Jess D. Skov-Nielsen
Det betyder intet, så længe de ikke langer ud efter nogen... efter min mening ER de ude af ulveklæderne... men som en flok får, står vi bare stille, i håb om at ulvene ikke ser dem... og da vi opdager, at de ikke "gør noget" selv om de har set os, så gør vi heller ikke noget... der skal side ulvetænder i en hvis procentdel af et samfund, før det sker...
 
 
23.01-2012 | 21:42 af Jess D. Skov-Nielsen
De presser fårene op i en krog i øjeblikket.. men det er ikke nok... der skal tænder i kødet før det sker... det svarer til alle de stramninger vi bare accepterer blindt i øjeblikket samt indskrænkede rettigheder...
 
 
24.01-2012 | 10:05 af Lars Nunnegaard
Med den totale kontrol af, hvad der skrives på internettet, er det en klar mulighed.
 
 
24.01-2012 | 10:07 af Lars Nunnegaard
Og med den kontrol af mails mm. er brevhemmeligheden en død sild. Det eneste sikre er brevduer og døde postkasser.
 
 
31.01-2012 | 20:43 af winnie eldrup
Kommentar er blevet slettet.
 
24.01-2012 | 10:14 af egon legaard
Meget stærkt anbefalet !! Ingrdienserne er der i rig mængde ! Højrevredne meninger. Heroisering af de nationale landsknægte. Sløjfer for både det ene og det andet, til knaphullerne. Våbenbrugende feltpræster...det lugter !
 
 
24.01-2012 | 10:48 af Lars Nunnegaard
Egon Legaard:
Ja det er en rådden mødding vi sidder ovenpå. Det værste er at ingen ser det, i hvert fald meget få. Historien gentager sig desværre.
 
 
24.01-2012 | 12:13 af Julean Jens Michlas Nielsen

Meget anbefalet.
Ja Nunne. Ovenstående er et eksempel på censur aktiviteter samt at stigmatiser mennesker der uegnige som trussel mod staten. Det har vi set alt sammen før. Og folk sover, og vil sove. Og så lang tid de insistere på at sove, så ryger vi med.

Det er noget med at vi bedrager hinanden. Fordi vi er i mafiavælde. Dem der siger fra går det ilde. Vi har efterhånden en syg kultur på det område. Senest eksemplet med den kommuni der slagter personaler hvis de siger fra over for en kommune aftale med et privat firma. At kommunen opføre sig mafiotisk fordi personalet har faglige problemer og stiller tingene på spidsen: enten er du med os eller imod os.

Vi mangler jordforbindelse og opfører os råddent overfor hinnanden i det offentlige rum. Og så må vi øve os. Mafia presset har gjort os bange og fået vores værste sider frem, tror jeg.Presset fra konspiratoriske medicinalindustrier, fødvareindustrie, finanssystemer, og selskaber er bare så dominerende. Medierne er i konspiration. Og det er der mennesker der føler at det bliver de nød til. Vi er tvunget til at være fascister i dag når vi arbejder for nogen.
Hvis man spørger en medarbejder fx i bank tilsynet hvad han mener om finansverdenen og han fortæller corporate policy = Så er han ikke demokrat men udføre en opgave.
Hvis jeg spørger ham som privat person om hans politiske synspunkter og han afstemmer det med sin herre, så er han fascist. Fordi vores demokrati kan ikke fungere uden at man stemmer efter sin overbevisning ikke sin herre. Herren viljes i demokriet kan han ikke købe, for så er det ikke demokrati. Så er det fascisme. Og derfor er der ingen pædagoger der råber op, ingen finansfolk der råber op. Kun en efterretningsagent ved navn Frank Grevil da det stod helt galt til, værnede om landets demokrati. Og dem der havde det primære fascistiske synspunkt væltede så ind over ham.
 
 
24.01-2012 | 12:15 af Julean Jens Michlas Nielsen
h ttp://www.prisonplanet.com/soros-mouthpiece-calls-on-google-to-police-conspiracy-theories.html
 
 
24.01-2012 | 12:26 af Lars Nunnegaard
Meget enig i din kommentar. demokratiet er i virkeligheden kun Pseudo med en glassur som får det hele til at se sødt ud. Vi lever i et underholdningssamfund som slører de reelle magtforhold.
 
 
24.01-2012 | 14:28 af Knud Sandbæk Nielsen
Og stærkt anbefalet herfra!
 
 
24.01-2012 | 14:33 af Lars Nunnegaard
Takker mange gange.
Vi lever i et skuespilssamfund hvor vi alle betragtes som statister i et realityshow.
 
 
24.01-2012 | 14:35 af Lars Nunnegaard
de der ler sidst, tænker for langsomt ;O
 
 
24.01-2012 | 16:25 af vhgfty zxw
Regeringer og lande skal takke Bill Gates & Co for Internettet - Face book -dating og poker sites....tænk på hvor mange der doper sig dagligt (mig selv incl) her.

Virkede det ikke gik folk amok.

Og apropos overvågning : Så længe folk frivilligt og ukritisk bruger FB og lægger samtlige info om sig selv ind hver dag....så er det da - a piece of cake....

Går du på bibliotket er du nu frataget et lånerkort - alt foregår via cpr....og jeg hader det.

Som tidliger TDC medarbejder i ja - "Overvågningen" (af tlf der overskred max forbrugs grænsen) - siger jeg bare : Pas på - vi kan se alt - og ville vi se eller høre selv samtalen ja så kan det også gøres. Vi kan se hvornår du ringer hvor lang tid og til hvem ...vi kan se dit forbrug og vi kan se hvor du er ca.
 
25.01-2012 | 11:12 af Lars Nunnegaard
Tina:
Derfor låner jeg ikke mere, men går via antikvariater.
 
 
24.01-2012 | 19:56 af Ove Nielsen
Interessant indlæg. Dit perspektiv forekommer mig essentielt.

Anbefalet

mvh Confucius
 
 
25.01-2012 | 11:13 af Lars Nunnegaard
Tak Ove.
 
 
25.01-2012 | 09:23 af gitte rasmussen
Jeg har tænkt meget over den samfundsudvikling vi ser i dag, med mere kontrol overalt i samfundet.
For samtidig med at vi sidder, og bliver overvåget i alt hvad vi foretager os, så har vi også en samfundsudvikling på det menneskelige plan, hvor flere og flere bliver ude af stand til at vise medfølelse for andre mennesker.
Jeg har tit tænk på om de to ting går hånd i hånd, er vi blevet hjernevasket til at være nogle overvåget iskolde individer der ikke længere kan indgå i et fællesskab.?
Flere og flere ender med en psykisk diagnose, falder ud af samfundssystemet osv. Nu er jeg en ældre dame, og kan huske at man i min barndom ikke havde alle de syge børn vi har i dag, og det har intet at gøre med, at man er blevet bedre til at stille en diagnose.
Er vi mennesker i gang med at muterer, til en race med dårlige evner inde for empati ?. Nogle gange kan det løbe en koldt ned af ryggen, når man se, og læser hvad vi mennesker skaber af frygt/vold/egoisme/grådighed osv.
Er der nogle vej tilbage, til den tid hvor vi kunne føle sympati /empati for andre end os selv, eller dem vi selv er i økonomisk gruppe med. Jeg tvivler efterhånden. Alt gøres op i penge, man måler mennesker i penge, hvad koster børn med særlige behov osv. Ingen måler i livskvalitet, livskvalitet er ikke et mål længere, men en omkostning.
 
 
25.01-2012 | 11:18 af Lars Nunnegaard
Jeg tror du har en pointe, Gitte. Vi er ved at forandre personlighed, desværre. En asf grundene kan være nettet, medierne og den massive propaganda.
I 50-erne lavede man nogle forsøg hvor studerende skulle påføre andre stød af stadig stærkere styrke. Den gjorde det.Til alt held var strømstyrken fiktiv. Men det viser klart at tolerancetærskelen kan sænkes. Nazierne gjorde det ved at give fjenden dyriske egenskaber, rotter, og lignende. Vi ser det i dag bare snigende. Tag indvandrerdebatten, lavtlønsdebatten osv.
 
 
25.01-2012 | 11:30 af gitte rasmussen
Hvis den udvikling ikke stoppes, hvordan vil verden så se ud om 50 år. Har vi udviklet en race der går rundt, og ikke længere er i stand til at føle empati ?
 
 
25.01-2012 | 12:15 af Lars Nunnegaard
Det bliver forfærdeligt, Gitte.
 
 
25.01-2012 | 11:49 af Ole Halvorsen
ANBEFALET, Nulle!!!
 
 
25.01-2012 | 11:51 af Ole Halvorsen
Ak, ja, så fik jeg lige omdøbt, Nunne.....:-((( Sorry.
 
 
25.01-2012 | 12:14 af Lars Nunnegaard
Helt OK , Ole.
 
 
25.01-2012 | 12:58 af Ole Halvorsen
Tak,Nunne. :-)
 
 
28.01-2012 | 12:52 af Lars Nunnegaard
http://www.facebook.com/no.acta.sopa.pipa

Tagget fra :
Anni Løndal de Lichtenberg
ACTA. Anti-Counterfeiting Trade Agreement. Ja, hvad er det for noget? Ikke noget vi har hørt ret meget om måske fordi STOP SOPA fyldte det hele.

ACTA beskytter kort sagt copyright men på bekostning af dit og mit privatliv: mere overvågning - udhuling af dataregisterloven. Man kan sige, at underskriverne synes at indtjening er vigtigere end borgernes privatliv.

I går underskrev vi og de andre EU-medlemslande ACTA-aftalen. Hvordan kunne det dog ske?

Vort eneste håb er nu, at EU-parlamentet ikke godkender ACTA-aftalen.

Forfatteren til rapporten der førte til aftalen, Kader Arif, fransk medlem af EU-parlamentet, er blevet så vred over hele processen, at nu helt uhørt har sagt op! Arif skriver ifølge Ekstrabladet.dk på sin hjemmeside:

- "Jeg vil hermed frasige mig ansvaret for hele den proces, der har ledt til underskrivelse af denne aftale: Ingen borgerorganisationer har deltaget, det hele har været uigennemsigtigt fra starten og selv EU-parlamentets krav til teksten er blevet overhørt. Alle ved at aftalen er problematisk. Både den måde den påvirker almindelige borgere og at internetudbydere gøres juridisk ansvarlige....Denne aftale har store konsekvenser for borgernes liv og samtidig gøres der alt for, at Parlamentet intet får at sige....jeg vil ikke deltage i denne maskerade mere, skriver han.
Han beskylder samtidig højrefløjen af Europaparlamentet for at manipulere og forsøge at presse aftalen igennem uden nok debat. "

Hvis det ikke er terror, så er der copyright, de bruger som undskyldning, for at gøre det lovligt at kigge i dine underbukser uden dommerkendelse :-(
 
 
28.01-2012 | 13:10 af Steen Hansen
hehe - ja hvad skal det ikke ende med.
Det ender nok med, at selvudnævnte "hellige" siger det samme som de
udnævnte "u-hellige".
Hvad kan så gøres ved det?
Denne form for selverkendelse ligger ikke latent hos "hellige", hvorfor
ATAC er en velsignelse for EU-eliten.

Jeg kan næsten se billedet foran mig.
Efter at have slået "indsigten" ned - blev dukken "levende" og hævdede
retten til sandhed.
Lidt ligesom i gamle dage, hvor magten slog "sandheden" ihjel og påstod sig
at have samme.
Dit oplæg er anbefalet for sin beskrivelse af fascisme på alle niveauer.
Det også tilkendegivet ved kommentarer fra øvrige debatørere.
 
 
28.01-2012 | 13:28 af Helle Nielsen
Ja der har været PIPA, SOPA og nu ACTA.
Efter et dokument for nogle år siden blev lækket på Wikileaks.
Er der blevet mere og mere fokus på ACTA og hvad det egentlig er, før var det SOPA der tog hele opmærksomheden.

Reelt er der i mange mange år blevet arbejdet på den type projekt under forskellige navne.

Jeg har en fornemmelse af at de prøver at køre folk trætte, jeg kan godt forestille mig at det pludselig bliver forkastet.
Og efter lidt kreativt arbejde med at få indført lidt forskelle og sætte fokus på nogle få indrømmelser, genopstår det under endnu et nyt navn og vedtages lynhurtigt.
 
31.01-2012 | 20:13 af B.B. Hansen
 
 
28.01-2012 | 13:08 af gitte rasmussen
Vi lever i en verden hvor den kontrol vi bliver udsat for, overstiger langt mere end hvad vi har set før i historien.

EU har i den grad vist at demokrati ikke ligger i kortene når Europastaten bliver en realitet i “offentlig forstand“. For vi har den allerede, befolkningen skal bare have den i små bidder så de kan æde resten, og sige ja til den totale magtovertagelse.

Og i Danmark har de været så udregnet at de har fået den danske fagbevægelse til at æde EU`s forringelser på lønmodtagernes rettigheder, retssikkerhed, stigende fattigdom osv. Derfor har vi som eneste land i Europa ingen modstand overfor disse angreb.

Det bliver værre endnu, en dag har de ret til bare at sparke din dør op, og gå ind i dit hjem hvis ønsker at kontrollerer dig, også uden grundlag for deres handling.

HVEM skulle stoppe dem ?
 
 
31.01-2012 | 14:41 af vhgfty zxw
Tja Lars det første du skal gøre er nok at melde dig ud af Face book...
Så skal du afmelde netbank og begynde at betale kontant..
Du skal nok også tænke dig om ang det du skriver her og andre steder...
Så skal du kigge på hvilke bøger du låner på biblioteket
Og på hvordan du bruger den kommune du bor i...
Du skal svare hen i vejret og vildledende når der er forbrugerundersøgelse
Uanset hvilket tlf selskab du vælger kan man spore dig - brug taletidskort

Og husk : Man kan altid spore hvilken pc...det hele kommer fra
 
01.02-2012 | 08:37 af Lars Nunnegaard
Tina:
Jeg bliver helt bange for min egen skygge. Du har helt ret, men jeg truer med at blive, at tale og skrive som jeg vil. De kan registrere mig lige så tosset som de vil. Med min alder betyder det intet. Mine børn er voksne og fløjet fra reden.
 
 
02.02-2012 | 11:49 af Lottomunken 1977 ....
Man kunne også bare have en større bevidsthed omkring hvor man ligger sine penge, hvilke dagligvare man køber og sådan, men i den sidste ende skal der andet til end at pisse i havet og tro man ændre temparturen.. Et informeret samfund behøver ingen kontrol, og da indholdet på tv er udregent efter hvad befolkningen kan og vil forholde, kan man muligvis nøjes med at bombardere tv2 og DR, med diverse former for ændinger til at nå det mål..
 
 
02.02-2012 | 11:50 af Lottomunken 1977 ....
Kommentar er blevet slettet.
 
 
02.02-2012 | 11:51 af Lottomunken 1977 ....
.. der hedder et informeret samfund
 
 
31.01-2012 | 19:51 af B.B. Hansen
Og det bliver værre endnu: Persondataloven står for at blive afskaffet.

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2012/01/31/161516_1_1.htm
 
 
31.01-2012 | 20:52 af Helle Nielsen
Jeg håber det punkt kommer med i den retssag om Lissabontraktaten, om et par måneder.
 
01.02-2012 | 08:35 af Lars Nunnegaard
Det er utroligt, at folketingsflertallet går ind for dette, når de skulle forsvare demokratiet.
 
 
02.02-2012 | 11:06 af Lars Nunnegaard
Men nu har statsministeren tabt mælet!Så svarene blafrer i vinden.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1036 | 957.952 | 29957
Siden | 15. marts 2007 10:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites