Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

De forsvundne bloggere!

7. juli 2008 10:06
Visninger  [5143 ]   Debat  [186 ]

Siden blogsiderne fik nye regler er en del bloggere forsvundet: Poul Solrart Sørensen, Shansen, Soelberg, bl.a.

Og mange andre har valgt nye græsgange.

Nu sidst er Marsterleon forsvundet. Alle hans indlæg er sløjfet.

Hvad sker der egentlig her?  Er det tonen der skræmmer dem væk? Eller er det den umulige debatform, eller det at nogen kan være anonyme, andre ikke?

Det kan også være manglende lyst til mediet!  Hvad ved jeg, men jeg undrer mig bare!

Del på Facebook
07.07-2008 | 10:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 10:23 af Pelle Goldin
Bogsiden er blevet mindre tilgængelig i sit nye design - og blogkvaliteten har længe været dalende. Det er vel b lot disse to ting der forstærker hinanden.
 
 
07.07-2008 | 10:24 af Allan Nielsen
Ja selv blogger har brug for ferie ;-)
 
07.07-2008 | 10:30 af Erik Hulegaard
Jeg tror, at du selv giver nogle af svarene: "Tonen" - "debatformen" og måske væsentligst "anonymiteten".
Hertil kommer den ikke uvæsentlige konkurrence fra andre Blogs, der kan forekomme mere attraktive, ihvertfald til en start. I samme forbindelse lurer tanken, om Avisen.dk ophører før eller siden (?).

Ingen taler meget mere om "Second Life", men derimod er "Facebook" et stort og tiltagende hit, der opfylder manges behov, modsat blogging.
Der er således mange varer på hylderne i den digitale købmandsforretning og som du selv ved som gl.købmand, er det ofte medvirkende til folks skiftende forbrugsmønstre.
 
07.07-2008 | 10:37 af Esbern Snare
@ toso

En debat med tråde, så det er muligt at følge debatter i debatten. Jeg har set systemet blive brugt på det norske Dagbladet (bruges desværre ikke længere). Ud fra blogindlægget vil følge sorte linier som viser hvem som har svaret på hovedindlægget og svarene til andre svar vil også kunne følges. På den måde er det meget lettere at følge debatten.
 
07.07-2008 | 10:45 af Karin Bennedsen
Soelberg blev jo pikeret over, at andre bloggere, heriblandt jeg selv, syntes, at det var lige i overkanten, at han skrev 10 indlæg i døgnet (sjovt nok, så er der aldrig nogen, der har protesteret over, at Lady-in-red og Shansen til stadighed blev skoset for at skrive langt færre indlæg).

Masterleon er nok også blevet træt af at kan ikke kan skrive sine utallige indlæg, men nu må begrænse sig.

Men selvom der er nogle der p.t. er forsvundet fra bloggen, er der også kommet nye til, og det er da ikke så ringe.
 
07.07-2008 | 11:31 af Nanna Gersov
Ukrudt forgår ikke så let, så jeg tror bare vore venner nyder sommeren/ferien!

Regner bestemt med et glædeligt gensyn! Poul Sørensen er her da så vidt jeg ved - har da læst indtil flere indlæg fra ham i den sidste tid.
:-)
 
 
07.07-2008 | 11:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 11:46 af Dionysos
Måske kommer de tilbage og blogger, når de meldes savnet?
 
 
07.07-2008 | 11:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:17 af leon lerche
Bitten, du kommer aldrig til at belære mig om pli, for du har da intet at komme med og når folk er dumme ,uviden og at du så atter prøver at skoger point på mig, du er sempelhed så latterlig at en hverd klovn ville blive misundelig, hilsen fra. Leon, som har fulgt med i dinne debatter.
 
 
07.07-2008 | 12:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:26 af leon lerche
jenni, du er da idet mindste seriøs og du taler pænt og jeg er da glad for at du, viser glæde ved min tale, hilsen fra. Leon, som smiler.
 
 
07.07-2008 | 12:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:35 af leon lerche
jenni, du skulle se min hjemmeside, der sker ting hverdag, hilsen fra. Leon, som sender dig et stort knus og jeg skal lige lufteud da Bitten og Karin B, har en grim lugt.
 
 
07.07-2008 | 12:36 af Lars Nunnegaard
Så fandt vi Marsterleon.
Jeg tror ligesom Hulegaard det er et mix, der gør det, men selvfølgelig spiller ferien ind.
Apropos Shansen og Lir, de skriver ikke så mange indlæg mere, Lir blogger fra det ene til det andet. Lidt smart.
Men Shansen er borte, Og endnu flere.
Det der undrer er måske , at nogle er anonyme, måske med avisen.dks velsignelse for at holde gryden i kog?
Tja vi kan kun gætte!
 
 
07.07-2008 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:45 af Karin Bennedsen
Tja, Bitten, det kan jo aldrig komme mig til skade, at masterleon viser sit primitive niveau :o)
 
07.07-2008 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:48 af Lars Nunnegaard
Bitten1
Det er måske derfor? Under alle omstændigheder rer det ikke i orden!
 
 
07.07-2008 | 12:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:50 af Lars Nunnegaard
KarinB
Jeg undrer mig ind imellem over de frustrationer enkelte kan finde på at lukke ud mellem sidebenene.
 
 
07.07-2008 | 12:50 af leon lerche
Karin, jeg tager dig først, jeg var faktisk stoppet og havde talt med avisen om hvordan man slettet sin profil og jo jenni, det er den rigtige marsterleon.www.marsterleon.dk, jeg bliver bare nødtil at sige til et par personer, som vil nyde hvis jeg var væk og jeg har lavet et indlæg og Bitten, når du ser hvad jeg har skrevet, så kobler du helt af og Lars, dejligt at skrive med dig også, hilsen fra. Leon, som er den samme, men når folk taler grimt om mig og andre så får de igen.
 
 
07.07-2008 | 12:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:52 af Lars Nunnegaard
Jenni
Jeg er enig i at mand ind imellem undrer sig og står af, af din grund. Men Bitten? Det forstår jeg ikke! KarinB forstår jeg ikke, der er da dem der er meget meget værre. Vi kan jo alle få en raptus! :)
 
 
07.07-2008 | 12:54 af Lars Nunnegaard
Kirsten Hansen.
Ja det er jo en gammel sandhed! :)))
 
 
07.07-2008 | 12:55 af leon lerche
Karin, det er en befrielse at hun er gået da hun kun lavet splid og det kan ingen jo bruge til nået og at hun kaldes en stemmesluger, hvis hun ikke sympatiser med partiet, så kan hun være nok såmeget stemmesluger og nu har jeg jo nået viden som jeg holder for mig selv og i vil få den viden når tiden er moden, hilsen fra. Leon, som siger Tove Videbæk, bliver til grin.
 
 
07.07-2008 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:04 af Lars Nunnegaard
Jenni
Kan være, jeg følger din opfordring!
 
 
07.07-2008 | 13:05 af leon lerche
Per H, jeg har fulgt med at så at du havde fået en påmindeles da du brugte et ord og jeg har fulgt både Bitten og Karin B og lad mig sige til dig Per H, når de kan lugte mit blod så bliver de skøre og der er så meget historie i denne sag og jeg skal lige kigge så vil få syn for sagen, hilsen fra. Leon, som siger folk skal stå ved deres ord og tale til mig og ikke gå andre veje, du ved folk som kaldes stikker og den historie skal nok komme frem.
 
 
07.07-2008 | 13:06 af Lars Nunnegaard
Leon.
Du uvikler din hjemmeside hele tiden! Godt gået.
 
 
07.07-2008 | 13:09 af Lars Nunnegaard
Men hvad med alle de andre vi ikke har set på det sidste , end ikke før ferien. willumsgaard f.eks. Indrømmet snart vil jeg være væk i min. 14 dage, ren ferie.. dog med familie og venner. Glæder mig. Men jeg kommer tilbage derefter!
 
 
07.07-2008 | 13:17 af leon lerche
Lars, vi ses og jeg vil være på sidelinjen og når så en god blogger bliver person-angrebet, ja så er jeg der, hilsen fra. Leon, som selvfølig, nok ville skrive et seriøst indlæg om dagen.
 
 
07.07-2008 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:24 af Ove Nielsen
Hvad med at være lidt realistiske ?


Pli er at IKKE skrive - Citat :
"vil lige sige til den sæk. Karin B, du må være dum og uviden"

Det er blot ufornuftigt og uforskammet - desværre

Der er en afgrundsforskel i at kritisere med argument til at smæde og tilsvine

DET lader sørme til til at Emma Gad - er mere tiltrængt nu end nogensinde før

Man kan gå langt - men man kan også gå - for langt

Som Jesus sagde : lad den uskyldige kaste den første sten

Da kan stenen ej andet end at falde ud af mine hænder for - JEG er IKKE uskyldig !

HVAD med jer ?

2 wrongs dont make a right

marsterleon - husk valget og ansvaret er dit - for det Du skriver

- det gælder for alle - såmænd også for mig
-ingen er undtaget

må i alle få en god dag

mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 13:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:51 af Ove Nielsen
7. juli 2008 13:27 | af kirsten hansen (eka)

Nåda :-)

Det er så en fejlslutning kære Kirsten

Jeg skriver jo netop : JEG er IKKE uskyldig !

altså mig selv forrest som fejler og menneske -
tag ikke fejl af en udstragt hånd og i mulig og sansynlig fordom tro den bider

Da nærer du mistillid til din næste - sansynligvis ubegrundet

Jeg skriver om morale og handling i os alle - i den henseende er der ingen undtagelser - ejheller for mig selv og mine handlinger.

mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 13:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 13:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:14 af Ove Nielsen
7. juli 2008 13:52 | af jenni

Du er her en glimrende påvisning af "gruppe" og side i "os og andre"

Jeg kan skam godt lide marsterleon - men side eller bortseen fra fakta pga sympati - er noget jeg fravælger

Den handling finder jeg ikke etisk forsvarlig - men tværtimod ansvarsforflygtig - vedr. egne handliner - når man skriver om andre

Da man skriver i en dabat så må grunden til det skrevne være i den pågældende tråd - der er intet i Karin B - eller bittens skevne her i denne tråd der kan berette handlingen

SÅ- det er en ommer kære jenni

Samt jeg vil foretrække at marsterleon selv svarer mig - jeg er fuld af tillid til at det kan han saktens

Men denne kom er jo mest til dig så svar gerne

mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 14:18 af leon lerche
Bitten, jeg har før sagt til dig, få dig et liv og du får ikke mit blod og du ved udemærket godt at jeg kalder tingenes ting ved navn, hilsen fra. Leon, som tænker sit.
 
 
07.07-2008 | 14:21 af leon lerche
Bitten, jeg skimmed lige at du atter har fået incestofre ind i historien, nyt navn istedet for pædofil og hvordan du kan blive ved med at få dine beskidte ordforråd ind i en noglelunde debat, forstår jeg ikke, hilsen fra. Leon, som kigger spøgerne.
 
 
07.07-2008 | 14:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:27 af Lars Nunnegaard
Jenni
Ang brandsagen ligger den stille lige nu. Men alle i Tommerup er tavse lige nu!
 
 
07.07-2008 | 14:28 af leon lerche
Confucius, jeg har nogle problemer med de damer og nu har jeg jo slettet mine indlæg, men hvis du ellers kan læse imellem linjerne, så vil du se andre ting og tro mig, du ved man lære folk at kende efter lang tids debat, hilsen fra. Leon, som gerne vil være høflig og rar, men når man bliver dolket i ryggen, så bliver man gal.
 
 
07.07-2008 | 14:28 af Lars Nunnegaard
Egentlig har ingen af os vel noget at lade den anden høre. Som Confucius siger lad den rene kaste den færste sten. Herefter blev ingen sten kastet.
 
 
07.07-2008 | 14:30 af Lars Nunnegaard
Tilbage til tema:
Hvordan kan det være at nogen kan forblive anonyme og andre ikke efter de nye regler?
 
 
07.07-2008 | 14:34 af Karin Bennedsen
@Lars Nunnegaard

Grunden til at nogle stadig kan være anonyme er, at så længe der stadig er forskellige ting, der skal rettes og forbedres ved systemet, vil man ikke koncentrere sig om kravet om navn og by på bloggerne.

Een forandring er der dog nemlig, at man ikke mere kan kommentere på artiklerne uden at oprette sig som blogger. Så de tidligere 'sorte' anonyme er altså forsvundet.
 
07.07-2008 | 14:36 af Carsten Svendsen
@(nunne)
Hvad er din "definition" på "anonym"(som blogger)?
 
07.07-2008 | 14:38 af Lars Nunnegaard
Karin B
Tak. Det burde jeg have kunnet tænke mig!
 
 
07.07-2008 | 14:42 af Lars Nunnegaard
C Svendsen.
Avisen kræver navn plus blognavn, mange bruger ikke andet end alias. Jeg har ingen forventning om adresse telf.nr og lignende , blot Nick plus rigtigt navn, som hos dig og mig, Karin B og og andre! Hvis man fra avisen.dk fraviger deres engen regel for enkelte, så burde undtagelserne bredes ud til alle. Konsekvens i regelstyringen burde være sagen. Men som Karin B skriver , kan det jo være årsagen.
 
 
07.07-2008 | 14:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 14:57 af Ove Nielsen
7. juli 2008 14:30 | af Lars Nunnegaard (nunne)

Ja Lars - se det er en interesant iagtagelse som jeg deler - der mangler en forklaring fra avisens side for at dette foregår

For ellers er de nye regler som kejserens nye klæder - ikke tilstede
Det er jo en inkonsekvens der vil noget.
(alle rejser sig og synger - Kong Kristian stod ved høje mast .....)

Personligt har jeg intet imod anonyme bloggere - for det er meninger og argumenter der tæller i en debat - ikke status og navn

Men det virker lidt speget :-) også denne forklaring

For der er intet problem i det og de satte en tidsfrist - der virker det nærmest nu som en "undskyldning" for ikke at overholde de regler de selv fremsatte - dobbeltmoralskt - kunne man vist kalde det

Derfor vil jeg nu lade være med at betale husleje med den begrundelse at der er vigtigere ting end regler og at jeg ikke hat tid til det ligenu - her henfører jeg så til avisen.dk Jo Jo ;-)

Jeg er rimeligt lærenem - if you get my point


mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 15:00 af Lars Nunnegaard
Confucius.
Jeg forstår og ler lidt:))))
 
 
07.07-2008 | 15:01 af Lars Nunnegaard
@Kirsten Hansen.
Tja , det kan da være, du har ret.
 
 
07.07-2008 | 15:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:15 af Lars Nunnegaard
@Kirsten hansen.
Nu har jeg læst. Ja du har ret. Det var godt nok utroligt!
 
 
07.07-2008 | 15:19 af Ove Nielsen
7. juli 2008 14:28 | af marsterleon

Kære marsterleon

At man har problemer med nogle mennesker - kan jeg saktens forstå - dette er ikke et forsvar for nogen
Når problemer opstår - da har man så selv nogle valg hvorledes man vil takle sådanne problemer.
Der kommer egetansvaret ind - således er det så ens egen handling der så kan bedømmes
Her er omdrejningspunktet - vil man optræde således ?

Kan man selv forsvare det - er man da ikke som det man taler imod ?

Derfor skal man ikke, når man tænker sig om - "skade" sig selv

Man kan saktens gi igen og stå på sine holdninger uden at kalde andre for sådanne ting

mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 15:19 af Lars Nunnegaard
@Jenni
Det er rigtigt, derfor burde det være klart ud fra avisen.dks egne regler, at det var tilladt at være anonym udadtil, men ikke indadtil! Men som det er nu, må man ikke være anonym. Måske tager jeg grueligt fejl, i så fald undskyld, Sæk og aske kalder! ...:)
 
 
07.07-2008 | 15:20 af Carsten Svendsen
@(nunne)
Det er sgu da den samme "gamle sang" fra de samme "gamle sangere"!
 
07.07-2008 | 15:22 af Lars Nunnegaard
@C Svendsen
Ja vi tager den en gang til for Prins Knud!
 
 
07.07-2008 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:28 af leon lerche
Kære. Confucius, du mener at hvis man spiser(svin) så bliver man det, hilsen fra. Leon, som smiler.
 
 
07.07-2008 | 15:28 af Karin Bennedsen
@jenni

Jeg er ret sikker på, at jeg aldrig har opgivet min adresse til Avisen.dk, og når jeg klikker ind på RET PROFIL, fremgår den heller ikke heraf.

Det er muligt, at systemet nu er ændret sådan, at nye bloggere skal opgive adresse, men som sagt, har jeg ikke opgivet min.
 
07.07-2008 | 15:28 af Ove Nielsen
@ Kirsten og Nunne

Jeg har da skam læst denne komm inden jeg skrev således.

Lad mig sige helt klart at der INTET i er den komm - der kunne berette til det svar
hvis i mener andeledes ser jeg gerne på jeres argumenter

At karin B's komm kan virke lidt fjollet for der gættes og antas - dog er fakta at dette i sig selv ikke er uforskammet eller andet - men nærmere ufornuftigt

Ufornuftig - jo det er vi skam alle af og til - længere er den vist ikke

mvh Confucius
 
 
07.07-2008 | 15:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:32 af leon lerche
OK, i får den lige igen. Leon Lerche. Tømrevej..2. 4200. Slagelse, så folks latterlige anomymitet er en griner, hilsen fra. Leon, som ikke mener at være anonym.
 
 
07.07-2008 | 15:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:33 af leon lerche
Husvild,er du bangefor at skulle ses, hilsen fra. Leon, som griner.
 
 
07.07-2008 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:37 af leon lerche
Karin B, jeg har et spørgsmål til dig, når du kalder dig. Karin B, står B-så for brok-hoved, hilsen fra. Leon.
 
 
07.07-2008 | 15:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:40 af Lars Nunnegaard
Husvild.
Hvis du har fulgt tråden er det ikke så meget spørgsmålet om anonym eller ikke anonym, men mere en konsekvent holdning fra avisen.
Så længe avisen.dk er bekendt med vedkommende så er det for mig lige her og nu OK at være anonym udadtil. Men retten skal være alles.
 
 
07.07-2008 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:42 af Lars Nunnegaard
Jenni
Ja det lader til det. Selvafstraffelse!!!
 
 
07.07-2008 | 15:44 af leon lerche
Kære. Husvild, dit ansigt vil jeg også være forundt, hilsen fra. Leon, som tænker over hvem du er og rolig jeg finder udaf det i venskablighed.
 
 
07.07-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:45 af Karin Bennedsen
@Ove Nielsen (Confucius)

Beklager, at min kommentar 10.45 var lidt underforstået (for dig lidt fjollet) og derfor kan give anledning til gætterier og antagelser.

Jeg tror imidlertid ikke, at Lars Nunnegaard, hvis indlæg min kommentar var rettet imod, var i tvivl om, hvad jeg mente, da han selv deltog i den debat jeg hentydede til.
 
07.07-2008 | 15:46 af Lars Nunnegaard
@Husvild.
Ok. Men så skal man ikke postulere noget andet ved indførelsen af de nye regler!
 
 
07.07-2008 | 15:48 af Lars Nunnegaard
@KarinB
Jeg husker den! Oh ve , nå, jeg smiler nu lidt:)))
 
 
07.07-2008 | 15:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 15:53 af Lars Nunnegaard
@Karin.
Hvad med en stålbørste? :)))
 
 
07.07-2008 | 15:56 af Lars Nunnegaard
Jenni:
Altså...:))
 
 
07.07-2008 | 16:58 af leon lerche
Når kære venner, jeg skal lige ordne nået, hilsen fra. Leon, som siger avisen ville ordne, det om anonymitet, så lados så se hvem som er tilbage, husk jeg er ikke anonym og ellers så spøger i bare om vej.
 
 
07.07-2008 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 17:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.07-2008 | 17:45 af leon lerche
Karin Brok-hoved, jeg har normalt aldrig skrevet samme indlæg og nårmalt ikke kopiret andet, du ved det er nået man lære og når nået er kommet på nettet, så burde det jo være offentligt tilgængeligt, jeg har set masser af hvad jeg har skrevet og sagt på nettet, du kan jo bare søge på goggle og marsterleon, så får du syn for sagen, hilsen fra. Leon, som siger jeg brokker mig sku ikke over at folk bruger mit navn i et godt-øje med.
 
 
07.07-2008 | 18:42 af Lars Nunnegaard
Jenni
Moderen er på Sjælland ved noget familie og får psykologhjælp. Børnenes fædre er totalt tavse... måske i chok,
 
 
07.07-2008 | 19:04 af Lars Nunnegaard
Ps.
Ja detr er en tragedie , Jenni!
 
 
07.07-2008 | 20:58 af SLETTET SLETTET
7. juli 2008 12:38 | af Bitten (Bitten1)
Ja I fandt Marsterleon der lægger ud med at kalde KarinB en sæk. FLOT!!!

Dette her sagt af den samme Bitten der IKKE er sendt på ferie !!

"28. maj 2008 00:06 | af Bitten1
Cll du får den lige igen. Du er og bliver et svin."

Det er debatbøller som Bitten der skræmmer folk væk fra bloggen og Avisen.dk.
 
07.07-2008 | 21:31 af Palle Stig Nenzer
juli 2008 kl 15:37 | af marsterleon
Karin B, jeg har et spørgsmål til dig, når du kalder dig. Karin B, står B-så for brok-hoved, hilsen fra. Leon.
::
::

http://kortlink.dk/masterleon/5gub
 
07.07-2008 | 21:39 af Palle Stig Nenzer
7. juli 2008 20:58 | af ChristianLindhardtLarsen (ChristianL)
[..]
Det er debatbøller som Bitten der skræmmer folk væk fra bloggen og Avisen.dk.
::
::
Hva med den her CLL ?

28. april 2008 16:47 | af Karin Bennedsen (KarinB)
@Palle Stig Nenzer

Du er en idiot!!
[..]
[..]
Du og dine ligesindede idioter er dem, der osv. osv. os....
 
07.07-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 09:37 af Lars Nunnegaard
Kan vi så få, KAMMERTONEN? God dag allesammen, lad freden sænke sig over os alle!
 
 
08.07-2008 | 09:43 af Carsten Svendsen
@(nunne)
KAMMERTONEN er her: 440 Hz . :o)
Det er nok det nærmeste du kommer. :o(
 
08.07-2008 | 09:44 af Lars Nunnegaard
@Csvendsen.
Jeg trænger til at få stemt mit opretstående ..:)
 
 
08.07-2008 | 11:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 11:31 af Lars Nunnegaard
@Kirsten hansen.
Jeg øver mig hver dag! :)))) og alligevel går den ud af stemning ind imellem!
 
 
08.07-2008 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 11:49 af oldrom
@ Lars - har fulgt lidt med på sidelinien - men er gået over tilEB-blog da jeg synes at tonen herinde - blev for personfnider agtigt og hadefuld til tider. men kigger stadig forbi - fortsat god blog . mvh
 
08.07-2008 | 11:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 11:56 af Lars Nunnegaard
@Kirstenhansen
Det var filten der var røget af!!!
 
 
08.07-2008 | 11:57 af Lars Nunnegaard
@oldrum
Tak. Men du har ret. Jeg har for en sikkerheds skyld oprettet mig et par andre steder, så jeg hurtigt kan flytte. Kig endelig forbi.
 
 
08.07-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:06 af Lars Nunnegaard
@Dane
Tak for kommentaren. Du har sikkert en pointe i at gamle hardcore bloggere bliver indforståede, næppe indspiste. Problemet ind imellem er at debattonen bliver lidt for langt under bæltestedet og netop ender i personangreb fremfor debat om emnet.
Og så skal der være ensartede regler for alle, så der ikke er tvivl om hvad man må og hvad der tolereres!
 
 
08.07-2008 | 12:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:15 af Lars Nunnegaard
@Kirsten hvansen.
Lige præcis, men der er også nogle, der kan holde stilen!
Alle skal jo være velkomne.
 
 
08.07-2008 | 12:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:52 af Lars Nunnegaard
@Husvild
Din humor er uforlignelig. Hver dag trækker vi lod om , hvem vi vil være uvenner med! :)))))
Nå nej, så enkelt er det nok ikke!
 
 
08.07-2008 | 12:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 12:56 af Lars Nunnegaard
@Husvild
Jamen så skidt da, hvis du får det bedre!!!! :o)
 
 
08.07-2008 | 13:04 af John Andersen
Hej alle,

Er det ikke sådan lidt fucktigt i vejret i dag? Det er det ihvertfald her.
 
08.07-2008 | 13:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:24 af Carsten Svendsen
@Stig Winther Petersen
Er du heller ikke morsom? :o)
 
08.07-2008 | 13:25 af John Andersen
Ja, lidt "mistænkelig" den kommentar fra Joan Hansen.

Husvild min yndlingskorrekturlæser! Du får 10 point for at sige "marmeladespande". :)

Hvad var emnet?
 
08.07-2008 | 13:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 13:47 af John Andersen
Okay Husvild, benytter du selv marmeladespande?

"De forsvundne marmeladespande". Hvem skulle instruere den film?

Mit bud på dagens digt skal være : Når nok fug er nok fug - må vi alle stramme os an og ikke drille avisen alt for meget.

Ja ja Husvild vi har vel kun det sjov..........:)
 
08.07-2008 | 13:53 af Lars Nunnegaard
Stram elastikkerne og fyr en fed!
 
 
08.07-2008 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 14:09 af John Andersen
Søde ræverøde Husvild, som Bruce ville have sagt, bortset fra det første. Et flag skal du ha`, og når du har klistret din bog til med flag, så får du noget, og bliver udnævnt til noget. :)
 
08.07-2008 | 14:15 af Lars Nunnegaard
Vi fik hele og halve sole. Vi fik aldrig flag i min skole, men vik lov til at hjælpe læreren med at bære hans taske over til lærerværelset! ¤
 
 
08.07-2008 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 14:40 af John Andersen
Vi fik marmeladespande-klistermærker i vores bøger, og når vi havde nok skulle vi "sidde efter", men vi fik også lov at vaske tavlen ren efter hver time. Ak ja, det var dengang.
 
08.07-2008 | 14:42 af Lars Nunnegaard
@John Andersen
Vi sad efter hver dag og fik stribet flæsk i enden!!! :)))
 
 
08.07-2008 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 14:45 af Lars Nunnegaard
@Husvild
Ja den var ret speciel. Dagen startede med :" I Østen stiger sole op, den spreder stryg på stryg.... :))))
 
 
08.07-2008 | 14:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 14:53 af Lars Nunnegaard
@Husvild
Det gjorde egentlig at jeg blev bedre og bedre til stoffet , da jeg sommetider blev sat til at skrive 32 sider med fyldepen af efter en lærebog. Andre gange skulle jeg skrive 32 sider med: "Hvor er alle de andre henne, det kan du godt glemme!"
 
 
08.07-2008 | 14:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 15:08 af Lars Nunnegaard
@Kirsten hansen
Lad mig sige det på den måde, jeg gjorde ingen fortræd, var egentlig god til stoffet, men sad meget uroligt. Derfor!
Senere i livet fik jeg mere frihed til at lære på min måde, hvilket var godt. Nå jeg skal bearbejde / lære noget nu sidder jeg, rejser mig går rundt og sætter mig igen osv.
Selvfølgelig fremmer overdrivelse forståelsen! :)))))
Men lidt er der om det! I øvrigt var det en ren drengeskole jeg gik på! Gud bedre det. Piger var bare mystiske og spændende i mange år turde man dårligt kigge på dem! :::))))
 
 
08.07-2008 | 15:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 15:19 af Lars Nunnegaard
@Kirsten Hansen
Det var det samme her, de finere forrest og vi andre bagerst. I øvrigt har Jørgen Flindt Petersen beskrevet den, Aksel Lars har gået der, Morten Grundwald også. Den berygtede og beundrede , Mulernes Legatskole i Odense. I øvrigt har Flindt Petersen hudflettet den i en bog.
Det gode var, at havde vi gået der , var der altid en læreplads at få.
Vort kvindelige modstykke hed, Pigerealen. Ved det årlige balfaldera var den anden skoles elever altid inviteret. Ellers havde vi jo ikke nogren at danse med.
 
 
08.07-2008 | 15:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 15:29 af Lars Nunnegaard
@Kirsten Hansen
Dette var kun en mellem og realskole.
Indtil og med 5 klasse gik jeg på Seminariets øvelsesskole. En helt anden og mere hjertelig atmosfære, hvor der var rum til at lære uden frygt.
 
 
08.07-2008 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 15:50 af Lars Nunnegaard
@Kirsten Hansen.
Det var min fars ambition men jeg blev da kommis ud i kolonialvarer!
 
 
08.07-2008 | 15:53 af Eva Adamsen
@ Nunne

Hvis du nu var blevet kommis i Brugsen, så kunne det ha' været springbrædtet til en karriere som operasanger, som en vís hr. Bundgaard.:-)
 
 
08.07-2008 | 16:02 af Lars Nunnegaard
madonna
Ja måske, men faktisk var vild med jobbet, da alt blev vejet af i løs vægt, selv krydderier, svesker, rosiner , figner, sukker osv. Man kunne føle på varen, man kunne dufte og se den.Selv sild havde vi i tønder med 1 ol = 80stykker.
Idag er det sterilt.
 
 
08.07-2008 | 16:04 af Eva Adamsen
@ Nunne

I dag har de unge i faget har heller ingen varekundskab, de lægger blot på hylder.

Spørg i Netto, Rema og Fakta, Adi de aner intet om varerne.
 
 
08.07-2008 | 16:09 af Lars Nunnegaard
@madonna
Du har fuldstændig ret. Mange gange har jeg i Føtex, Netto og andre steder måttet orientere kunnderne om hvad og hvordan, da de lokale ikke anede en hønefis!
Min Chef / lærermester forventede vi vidste hvad vi solgte og hvordan det skulle bruges og til hvad!
 
 
08.07-2008 | 16:11 af Eva Adamsen
@ Nunne

Varekundskabet forsvandt faktisk ved indførelse af selvbetjeningsbutikker og supermarkeder.
 
 
08.07-2008 | 16:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.07-2008 | 16:25 af Lars Nunnegaard
Madonna.
Lige præcis og der i beg. af 1970 erne stoppede jeg. At kun fylde hylder op, var kedeligt.
 
 
08.07-2008 | 20:05 af Jørgen Larsen
I blandt er det bedst at svæve i uvished :-)
 
08.07-2008 | 23:24 af Thomas Bruun
Hvordan kan man savne ham der SludreLeon?
 
 
08.07-2008 | 23:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2008 | 09:54 af Lars Nunnegaard
@rhombus
ang. Marsterleon
Prøv at gå ind på hans hjemmeside www.marsterleon.dk. Hans kvantespring i tankegange og ideer er måske anarkistiske ( pos) men det er der hvor nyt opstår , der hvor innovationen og brainstorm mødes. Hans hjemmeside er velskrevet. Her går det måske for stærkt, men alligevel, hans ideer er mange og hans viden stor. Tal med ham og bliv overrasket.
 
 
09.07-2008 | 10:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.07-2008 | 13:35 af Thomas Bruun
Ok ok ok. Har jo selv blogget med manden og det går lidt i øst og vest siger jeg, der altid siger sandheden.
 
 
09.07-2008 | 13:45 af Thomas Bruun
Også temmelig rart at en del af mandens hjemmeside er cut-and-paste.
 
 
09.07-2008 | 13:48 af Lars Nunnegaard
Rhombus
Ok , det har jeg ikke gennemskuet. Den virker ellers gennemtænkt!
 
 
09.07-2008 | 13:54 af leon lerche
Hej venner. Thomas, har du problemer med min side, hilsen fra. Leon, som spøger, da jeg mener at selv folk som har en iq-på 000000,o1%, altid vil kunne finde det de søger og din tale om øst og vest, høre jeg også gerne om, jeg glæder mig til et kvalifiseret svar du vise-mand.
 
 
10.07-2008 | 15:55 af Bruce1
Lars, min mor gik i klasse men JFP på Mulerne. ;)
 
 
11.07-2008 | 10:39 af Lars Nunnegaard
Bruce1
Det må være efter min tid, da den da var ren drengeskole. Men rigtigt, i 1963 begndte den som blandet skole og blev omdannet til Gymnasium og flyttede ud af bymidten til Vollsmose i Odense. JFP var før mig, så din mor har sikkert gået på pigerealen. En parallel skole til Mulernes Legatskole.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Lars Nunnegaard

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er tilsyneladende, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Er oprindeligt uddannet købmand, arbejdede i en del år på fabrikker og slagteri, har været musikarrangør, studeret litteraturvidenskab, haft tobaksforretning og blev pludselig pædagoguddannet og har været leder af en børnehave i mere end 10 år.

Smedegyden 4

5690 Tommerup

.BLOG FOR DEMOKRATIET ; BROK FOR RETFÆRDIGHEDEN

Kapitalens kritikere var de kritiske intellektuelle. Det nye ideal er, at intellektuelle træder i erhvervslivets tjeneste som kritisk-konstruktive videnspredere.

Indlæg | 1036 | 957.949 | 29957
Siden | 15. marts 2007 10:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites