Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvem er Naboerne på Nørrebro?

5. september 2007 23:03
Visninger  [1243 ]   Debat  [13 ]

Inspireret af at jeg her til aften så Martin Stahl forsøge at uddele flyers til sin demonstration torsdag, besluttede jeg at kaste mig ud i debatten om hvordan man "som nabo til Ungdomshuset" bør opføre sig.

Jeg vil starte med at konstatere det morsomme i, at Martin Stahl som gennem mere end et år har harceleret over Ungdomshuset graffiti, har opsat sine flyers diverse ulovlige steder i mit lokalområde. Jeg accepterer naturligvis hans ret til at præge sit lokalområde, men jeg kan ikke undlade at undre mig over, at der gælder andre regler for ham, end for Ungdomshusets aktivister.

Dernæst vil jeg med glæde videregive den glade nyhed, at kun een butik ud af de mange jeg passerede omkring Runddelen, har opsat hans opfordring til selvtægt og nabo-had. Hvor er det fantastisk, at der findes gode folk som holder hovedet koldt i denne tid.

Endeligt vil jeg gentage den opfordring, jeg gav Martin på Runddelen: Find en sød pige at få kys og kram af. Gå hjem til din søde kæreste og brug din tid på hende og dine dejlige børn. Hverken de, jeres naboer eller Nørrebro har brug for jeres optrapning af konflikten.

Fortsat god aften.

Læs den rigtige historie om "Naboerne på Nørrebro" her: www.ungdomshusetsnaboer.dk
 

Del på Facebook
06.09-2007 | 01:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.09-2007 | 02:42 af Slettet
@ Jan Eskildsen - ja, navnet på hjemmesiden er forældet, men det er indholdet desværre ikke.

@ alle - jeg har fjernet et indlæg som reklamerede for Martin Stahls opfordring til fysisk konfrontation mellem "hans venner" og Ungdomshus-aktivister. Alle indlæg som opfordrer til vold vil blive fjernet fra denne blog.
 
06.09-2007 | 08:10 af Jørn
Hvem er Naboerne på Nørrebro? Sprøger Claus. Det skal jeg såmænd sige dig:

Det er almindelige mennesker som er træt af, at en flok snotforkælede tilrejsende "aktivister", godt provokeret af nogen, som jeg vil betegne som terrorister, holder en bydel gidsler i deres egen tabte kamp.

Folk som kan de deres ejendele brændt af, og deres omgivelser udsat for brosten og molovcocktails!!

Det er naboerne på Nørrebro!
 
06.09-2007 | 08:35 af Slettet
@ Jørn: Det lyder som om, du har talt med Martin Stahl eller hans tro væbner Nadia. De har begge den vildfarelse, at Ungdomshusets støtter kommer "udefra", og det er altså ikke rigtigt.

Dine fordomme om forkælelse mv. er ikke så interessante for denne debat, men hvis du er medlem af Martin Stahls netværk, så vil jeg da gerne høre om din holdning til f.eks. hans afstemning, hvor man kan vælge mellem at brænde byen ned, eller at slås med "de autonome"?

Desuden - jeg er også træt af at skulle se min bydel brænde. Det behøver ikke at føre til had. Forestil dig, at aktivisterne er lige så frustrerede over at miste det hus de elsker, som du er over at skulle se på en smadret bydel. Hvis du kan forstå dine egne følelser, så burde du også kunne forstå deres.
 
06.09-2007 | 17:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.09-2007 | 23:12 af Slettet
@ Jakob A. Andersen: Jeg har ingen interesse i at hænge Martin Stahl ud. Hvis han mener, at han har begået fejl i vores fælles fortid, så kan han blot kontakte mig, så skal jeg straks stoppe med at referere hans holdninger og handlinger.

Så længe han ikke gør det, så formoder jeg at han står ved det, og dermed laver jeg faktisk reklame for ham.

Mht. om Martin Stahl har vist hvor "han havde mig", så har jeg altid spillet med åbne kort. Jeg har aldrig lagt skjul på mine holdninger.

Du udtaler dig meget om hvad jeg mener og føler. Hvis du har spørgsmål eller erfaringer, så sig dem højt, istedet for at insinuere. Det er dårlig debat stil.

Mht. mine tanker om "de autonome", så mener jeg at "de autonome" står for den værste form for politisk dogmatisme, og jeg har ingen varme følelser for dem. Mht. om de kan garantere, at der ikke vil komme yderliger vold, så kunne ikke engang Martin Stahl sørger for en fredelig demonstration. Ingen kan spå om fremtiden. Jeg kan bare konstatere at aktivisterne omkring Ungdomshuset har lavet mere end 20 kæmpe demonstrationer det sidste halve år uden at der er sket vold.

De seneste gadekampe skete HELLER IKKE i forbindelse med en Ungdomshus demonstration.

Get your facts straight.
 
06.09-2007 | 23:33 af Steffen Nielsen
Efter at have googlet på nettet om Martin Stahl har jeg indtrykket af, at han har en helt anden dagsorden end den han umiddelbart lægger for dagen
 
06.09-2007 | 23:54 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
"06. september 2007 23:12 af   Claus Pedersen

@ Jakob A. Andersen: Jeg har ingen interesse i at hænge Martin Stahl ud."

Sjovt, som det slet ikke er sandheden, Claus Pedersen:

http://avisen.dk/blogs/nummer7/martin-stahl-blogspotsvindel-5-060907.aspx#comments

http://avisen.dk/blogs/nummer7/martin-stahls-taeskehold-060907.aspx?
 
07.09-2007 | 12:38 af Slettet
@ k-drengen: Hvis du mener, at jeg "hænger Martin Stahl ud", så jeg beskriver hans aktiviteter, så er det vel i virkeligheden Martin Stahl du har et problem med?

Martin Stahl arrangerede en demonstration, opfordrede fra sin hjemmeside folk til fysisk vold, og visse af deltagerne i demonstrationen fulgte hans opfordring. Det er et tæskehold, og det er Martin Stahls ansvar. Han må stå til ansvar for sin aktiviteter på samme måde som han forlanger at andre skal gøre det.

Mht. Martin Stahls oprettet af en falsk hjemmeside for Nørrebros Handelsforening, så er der tale om en klokkeklar overtrædelse af lovgivingen, og det er alene Nørrebro Handelsforenings fornuftige priritering af deres tid, som forhindrer den sag i at gå til retten.

Jeg vil gerne uddybe ganske kort: Hvis du laver en hjemmeside - f.eks. www.politi.dk, så er det ulovligt. Også selvom indholdet på siden udelukkende giver udtryk for politiets officielle holdning. Det er faktum.
 
07.09-2007 | 16:11 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Overhovedet ikke Claus. Men nu kan jeg jo se, at du har slettet dine påfundne og injuriererende tråde - eller du har fået dem slettet af avisen.dk.

Det er tåbeligt, at du forsøger at forklare noget omkring at oprette en hjemmeside i en andens navn. Jeg er ganske klar overlovgivningen på det punkt, men det er er altså IKKE det Martin Stahl har gjort. Johnny Beyer fra handesstandsforeningen HAR skrevet den pressemeddelelse, så der bliver altså ikke løjet på nogen måde. Du laver en kritik, der slet ikke er berettiget, men noget der basalt set er en fed løgn.

Måske du skulle læse de ting du henviser til.

Og din absurde påstand om at det kun er "Nørrebros Handelsforenings fornuftige prioritering, som forhindrer den sag at gå i retten"  er grebet ud af den blå luft. Du aner jo slet ikke, hvad du taler om. Har du forsøgt at tale med handelsforeningen? Du ignorerer totalt, at det der ligger på den "hjemmeside" på blogspot er en pressemeddelelse fra handelstandsforeningens formand, Johnny Beyer.

Jeg har ikke kopieret dine påstande fra dine slettede tråde ind her, for jeg tror ikke at du har slettet dem med din gode vilje, men er blevet tvunget til det af avisen.dk, derfor er det nok ikke så godt at gøre det. Men jeg har dem liggende på mit skrivebord som dokumentation, hvis det skulle blive aktuelt.  Så lad nu være med at blive ved at påstå, at du har ret i dine påstande  og digte videre på dem.
 
07.09-2007 | 18:33 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Du skriver dette i din profil:

»opfordringer til vold, selvtægt mv. vil blive slettet med hård hånd, og det samme gælder alle former for "off topic-indlæg". Alle former for kritiske kommentarer og spørgsmål er velkomne. Det kunne jo være, at det var mig som tog fejl.«

Men heller ikke dette passer, for du har lige slettet denne kommentar fra min hånd, og der er ingen opfordringer til hverken vold, elvtægt eller noget, der ligner:

»07. september 2007 16:25 af   K-drengen, v/ Jørgen V. Busk

I øvrigt er det jo spøjst, at du påstår at du ingen interesse har i at hænge Martin Stahl ud. Folk kan jo bare læse din profil, så kan de se, at det er det _eneste_ formål du har her på sitet.«
 
08.09-2007 | 00:35 af Slettet
@ k-drengen: Prøv at læse det igen. Der står nemlig, at jeg også sletter alle former for "off topic". Jeg husker ikke at oprettet en tråd om formålet med min indlæg.

Du er velkommen til selv at oprette en tråd om emnet, hvis du finder det vigtigt nok.
 
08.09-2007 | 22:42 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Claus,

Et er at du konstant sletter, selvom din argumentation slet ikke holder, men du lader stadig som du er har opgivet din konto og har forladt etablissementet - men alligevel så kommer du lige og sletter nogle indlæg.

Men her er indlægget igen, inklusive kommentaren da du slettede sidst:

08. september 2007 12:12 af   K-drengen, v/ Jørgen V. Busk

Ah, og igen viser du hykleriets grimme ansigt:

08. september 2007 01:11 af   K-drengen, v/ Jørgen V. Busk

Nå, så det er ikke off-topic, når DU skriver:

"@ Jakob A. Andersen: Jeg har ingen interesse i at hænge Martin Stahl ud."

Men det er off-topic lige så snart man påpeger, at du ad egen kraft modsiger dig selv!

Skal vi tage den engang til: Det er altså i orden for dig at bruge argumentation som ikke er strengt inden for emnet, men man må ikke modargumentere, fordi det ikke er strengt inden for emnet?

Der kan man sgu bare se, Claus: Du må godt komme med påstande, men hvis man kommenterer dem, så er der dømt "off-topic".

Ja, man kan roligt sige at endnu har ingen af "sletterne" herinde bevist at de rent faktisk er i stand til administrere den funktion.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Jeg har besluttet at ophøre med at blogge i protest mod redaktionens censur af mine indlæg.

Jeg har på intet tidspunkt fremført en eneste påstand på denne blog som ikke kunne underbygges med dokumentation fra de omtalte personer eller Nyhedsavisens egen dækning af forskellige begivenheder.

I lyset af den massive personhetz, Nyhedsavisen tillader i sin blog-debat, er det svært at anse den uvarslede sletning af hele blogindlæg (ikke kommentarer - hele indlæg), som andet end politisk censur.

Mine indlæg har udelukkende beskæftiget sig med en person som gentagne gange og på provokatorisk vis har markeret sig i den offentlige debat, og personen må derfor acceptere kritisk omtale af sine handlinger.

Det er Nyhedsavisen ikke enig i, og derfor må vores veje skilles. Der er intet ondt i dette. Nyhedsavisen er i sin gode ret til at redigere som den ønsker, men når redaktionen anlægger en redigering som kun gælder for visse personer, så ønsker jeg ikke at bidrage til processen.
 

Indlæg | 2 | 1.728 | 36
Siden | 5. september 2007 21:02
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites