Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Holocaust-benægter på statsstøtte

18. juli 2007 09:13
Visninger  [4623 ]   Debat  [221 ]

Kunstrådet støtter en af Danmarks tidligste holocaust-benægtere, Erik Haaest, født 1935. To gange har skribenten modtaget et arbejdslegat på 100.000 kroner takket være et udvalg, som Claes Kastholm-Hansen er formand for.

Dagbladet Information har et stort stykke om det i dag. Får københavnerkommunisterne nu  ret? Er vi på vej mod et nazi-styre i Danmark? Hvor andre lande gør det strafbart at benægte jødeudryddelsen under 2. verdenskrig, kan holocaust-benægtere i Danmark få statsstøtte for kunstnerisk virke/aktivisme. Erik Haaest skrev i 1976 stort, at "Der eksisterede ingen gaskamre i Hitlers KZ-lejre", og "Anne Franks dagbog er løgn og svindel". Dengang rettede han henvendelse til Justitsministeriet for at får standset eftersøgningen af nazisten Søren Kam, der stadig i sin høje alder bor i Tyskland, og i 1977 forsvarede han landsforræderen Helweg og andre nazistiske terrorister.

Udvalget kender godt til Erik Haaests fortid. Det projekt, han ansøgte om støtte til var godt, siger Niels Brunse fra Claes Kastholm-udvalget, og tilføjer, at det ikke er udvalgsmedlemmernes opgave at tage politisk stilling.

Del på Facebook
18.07-2007 | 10:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 10:57 af Lars Nielsen
Det hører ingen steder hjemme, med offentlige penge til den gamle mulige holocaust benægter.
 
 
18.07-2007 | 11:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 11:15 af Den politisk ukorrekte
Hvis det projekt, han har fået støtte til, ikke handler om holocaust, kan det da være ligemeget. Hvad, han privat mener om dit og dat og holocaust, må da være hans egen private sag, som ikke vedrører det offentlige.
 
18.07-2007 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 11:24 af Niels Andersen Ulgaard
Information skriver:

"Sidste år modtog han for anden gang et arbejdslegat på 100.000 kroner fra Kunstrådets Litteraturudvalg til sit kontroversielle arbejde med at kortlægge "den anden side" af historien om besættelsen".

"Han er nu i gang med at søge et arbejdslegat til det tredje bind i historien om Hipo".

Erik Jensen og Poul Schmidt skriver i en kronik, at der blev givet støtte til 22,3 procent af ansøgningerne.
 
 
18.07-2007 | 11:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 11:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 12:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 13:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 13:24 af Thomas Proctor
Anti-kommunismen er altid blevet støttet økonomisk af staten Danmark. Politiet, Efterretningstjenesterne, den borgerlige presse kører en kontinuerlig hetz mod kommunismen og socialismen. Der bliver ikke skelnet mellem Stalinisme og demokratisk socialisme.

Kommunismens forbrydelser regnes i op til 100 milioner, hvor der ikke bliver taget hensyn til "borgerkrige", hungersnød, verdenskrige, osv.

Man "glemmer" og fortiger at langt det meste af venstrefløjen var og er aktivt imod Stalinismen.

Man er igang med at kriminalisere socialismen og i nogle europæiske lande er kommunistpartier blevet forbudt mens nynazistiske partier springer frem.

Noget andet er, at Den Røde Hær besejrede 80% af nazismens og fascismens styrker, Sovjet mistede 30 milioner liv til forskel fra USA, som mistede 300.000 mand og hvor ikke en rude blev knust.

Jeg er selv SFer og er stærk modstander af Stalinismen, som dræbte milioner - ingen tvivl om det. Samtidigt må man ikke være blind overfor historien og kapitalismens forbrydelser som vi ser dagligt iform af sult, krige, krænkelse af menneskerettigheder og totur.
 
 
18.07-2007 | 13:35 af Thomas Proctor
undskyld stavefejl - det gik lidt hurtigt.
 
 
18.07-2007 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:04 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Nazismen og fascismen vil aldrig fremstå medmenneskelig ligegyldig hvor diktaturet har fundet sted.

Hvis du er interesseret, i bare en flig af sandheden, burde du vide at nazismen også myrdede socialister og kommunister lang tid før de begyndte at udrydde Jøderne.
 
 
18.07-2007 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:09 af Thomas Proctor
@Gjafte,

Regeringen aflønner sine egne højreorienterede historikere i vid udstrækning - sådan er det.

Du glemmer at "Vesten" sendte omkring en million mand for at knække den russiske revolution. Og at Polen førte angrebskrig mod Sovjet.
 
 
18.07-2007 | 14:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:25 af Thomas Proctor
http://www.holocaust-uddannelse.dk/lejre/udryddelseslejre.asp

& milioner Jøder blev ofre for nazisterne - heraf blev 3 milioner udryddet i udryddelseslejre.

Auschwitz-Birkenau

"Mellem to målspark i en fodboldkamp var 3.000 mennesker lige bag min ryg blevet myrdet".

Øjenvidne i Auschwitz. Tekst 82

Den største af det nazistiske regimes kz- og udryddelseslejre var Auschwitz-lejrkomplekset. Symbolet på Hitlers og nazisternes raceideologiske folkemord under Anden Verdenskrig.

Hovedlejren (stamlejren) Auschwitz I blev oprettet i april 1940 ved jernbaneknudepunktet i byen Auschwitz (polsk: Oswiecim) i det sydlige Polen. Auschwitz virkede i starten udelukkende som kz- og arbejdslejr.

I marts 1942 oprettedes udryddelseslejren Auschwitz II (Auschwitz-Birkenau). Drabsanstalten fik over 1 million jødiske, 150.000 andre - flest sigøjnere og sovjetiske krigsfangers - drab på samvittigheden.

Birkenau fungerede også som arbejdsfangelejr med op til 120.000 fanger indsat.

http://www.holocaust-uddannelse.dk/lejre/auschwitz-birkenau.asp

Man glemmer også at nazisterne havde utallige lejre:

http://www.ushmm.org/museum/exhibit/focus/maps/

http://www.ushmm.org/education/foreducators/cdrom/cdrom/bundle/map_eur72160.htm
 
 
18.07-2007 | 14:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:29 af Thomas Proctor
@Dansker- A,

Ja - diktaturer fører til drab på uskyldige.
 
 
18.07-2007 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 14:45 af Thomas Proctor
@Gjafte,

I 1920 angreb Polen Sovjet støttet af "Vesten".

Om Sovjetunionen påstår man hele tiden, at der i 1918 udbrød en borgerkrig. Det er en ren og skær historieforfalskning. Uden de imperialistiske magters intervention havde der ikke været nogen militær modstand af betydning. Det var vestmagterne, der finansierede og udrustede de hvide armeer. De lod over 1 million mand fra deres egne tropper marchere direkte ind i Rusland.
 
 
18.07-2007 | 14:50 af Thomas Proctor
@Dansker-A,

Tjae, såkaldte demokratier har også uskyldige på samvittigheden. Men i det mindste har demokratiet en større grad af frihed og lighed. Og en større chance imod "umenneskeliggørelsen".

Over 40 millioner mennesker er omkommet i de imperialistiske krige, der er ført siden 1945, i tider med fredelig sameksistens. 100 millioner kvinder »mangler«, hedder det i en FN-undersøgelse.
 
 
18.07-2007 | 14:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 15:07 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Hvorfor den store interesse i at "pille" ved tallene?

Overordnet set slog nazisterne 6 milioner Jøder ihjæl - milioner af sigøjnere, kommunister, socialister,homoseksuelle, evnesvage og handikappede ihjæl.

Hvorfor forsvare du nazismen når det er umuligt?
 
 
18.07-2007 | 15:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 15:30 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Det interessere også mig og vedrører mig personligt.

Jeg ved godt det vil være tåbeligt af dig at vedkende nazismen - det kendetegner hele falskheden ved nazismen og fascismen.

Men hvis du mener nynazismen har en chance er det da interessant?

PET mener jo den yderste højrefløj har stor fremgang - det er også min fornemmelse. Men alvorligt set er vi alt for mange som er inde i det anti-fascistiske arbejde - selv de borgerlige partier har lært lektien.
 
 
18.07-2007 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 16:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 16:31 af Thomas Proctor
@Peter Mandrup Jørgensen,

Enig, Danmark er blevet en central for nynazistisk virksomhed bla. pga. Tyskland har forbudt og forsøger at holde nynazistiske partier i ave.

Danmark er central for hele Europa i distributation af nynazistisk musik, tøj og propaganda.
 
 
18.07-2007 | 16:47 af Thomas Proctor
Vedr. anti-kommunismen så fortier de også, at der i Kina og Sovjetunionen var tale om befrielsesbevægelser, som fejede morderiske regimer til side, som på længere sigt besejrede sulten og dermed sultedøden, og som slog aggressorerne – den japanske imperialisme og den tyske fascisme. Dette kan ikke gøre nogen forbrydelse god igen. Men fascismen er aldrig befriende, altid kun terroristisk. Dermed bør enhver sidestilling være udelukket.
 
 
18.07-2007 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 17:00 af Thomas Proctor
@Peter Mandrup Jørgensen,

Ja Danmark var også medvirkende til at ca. 1000 SSere kom til USA efter krigen gennem Sverige og latinamerika til det amerikanske efterretningsvæsen.

Sovjet og DDR brugte også nazister i deres statsapparater.

Nazismen har holdt lav profil i mange år men man må ikke glemme at Hitler havde mange store kapitalister i ryggen og at enorme stjålne rigdomme - bla. naziguldet - er blevet brugt til at financiere terrorisme mod Fx Israel.

Husker ikke navnet men kender til sagen om produktion af nazimateriale i DK.
 
 
18.07-2007 | 17:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 17:21 af Den politisk ukorrekte
Det er ikke korrekt, at Danmark skulle være et vigtigt center for eksport af nazistisk propaganda til Tyskland.

Hvorfor skulle det også være det, når der i USA findes langt mere tysksproget materiale, og det er langt vanskeligere for tyskerne at presse supermagten USA end småstaten Danmark til gøre noget imod det? Det ville være direkte tåbeligt af nazister at bruge småstaten Danmark i stedet for supermagten USA, som iøvrigt har en langt mere vidtgående ytrigsfrihed, end vi har i Danmark.
 
18.07-2007 | 17:25 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Det er typisk nazistisk retorik. Socialisme har intet med nazisme eller fascisme at gøre.

Derimod kan du finde DF og andre nynazistiske partier under fascisme på wikipedia.

Synd og skam at du er faldet for deres propaganda - islamisterne og fascisterne tilhører nemlig begge den yderste højrefløj.

Man kan aldrig vide hvordan mennesker er - mordere er ikke genkendelige typer. Det er en af grundene til racismen kun skaber frygt og ingen anvendelses  perspektiv har.

De eneste som beskytter lønarbejderen i DK er venstrefløjen, som kan favne alle og beholder solidariteten med alverdens folkeslag.

Krig mellem klasser - ikke mellem folkeslag!
 
 
18.07-2007 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 18:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 18:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 18:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 18:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 18:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 20:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 20:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 20:25 af Den politisk ukorrekte
@ Shansen

Hvor har du den sære påstand fra, at 90 procent af al Nazi-propaganda fremstilles i Danmark og eksporteres til Tyskland? Har du overhovedet nogen dokumentation, eller er det bare paranoid antagelse, som du har.
 
18.07-2007 | 20:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 20:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 20:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 22:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 22:57 af Isabella Balkert
Peter Mandrup Jørgensen,

22 millioner døde under anden verdenskrig, 6 millioner ud af de 22 millioner var Jøder.

Det må være på sin plads at sende en personlig mail til kunstrådet og klage over at man bruger 100.000 kr af skatteydernes penge til at forgylde Erik Haast to gange. Først 100.000 kr i forbindelse med hans bog om Hippo folk i Danmark og nu med 100.000 kr til at sikre en Holocaust benægtende bog.

Skal manden absolut gøre sig åndsvag med en sådan bog, så må det være for hans egne penge, og under alle omstændigheder er manden hverken skriftligt begavet eller på nogen som helst måde kunstnerisk begavet i en sådan grad, at det rimelig at kunstrådet giver ham et arbejdslegat på 100.000 kr, to gange. Jeg kan ikke se at det er andet end nepotisme der gør sig gældende her og kunstrådet bør stå til ansvar for den fadæse. Man kan ikke have folk siddende der vurderer så forkert, når det er så åbenlyst at de ikke tager deres stilling alvorligt.

Jeg har allerede sendt min klage til kunstrådet og mailadressen er: kunstraadet@kunst.dk

Så må enhver formulere deres harme der hvor den bør henvende sig.
 
 
18.07-2007 | 23:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 23:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.07-2007 | 23:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 00:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 01:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 01:54 af Mr. Pedersen
Tja, mest af alt illustrerer hele denne debat vel det fornuftige i det nylige forslag fra VU om at afskaffe offentlig kulturstøtte...
 
 
19.07-2007 | 03:08 af Isabella Balkert
Den sidste Viking,

Hvis det er sådan en flok platugler som det hold der har givet penge til Holocaust fornægtelse, så kan det ikke gå hurtigt nok.

I forvejen er hele kunstlivet præget af nepotisme og selvtægt og det har det været i årevis.

Under Jytte Hilden var det særlig slemt, men det er vel Jytte Hildens efterladte der stadig huserer.
 
 
19.07-2007 | 03:27 af Isabella Balkert
Kirsten Hansen,

Der er snart lavet så mange film om Holocaust i en hver tænkelig afskygning at man skal være på tegneserie stadiet og helt uden TV, hvis man overhovedet kan finde på at benægte Holocaust.

Jeg har kendt til det siden jeg var 6 år, og så de første billeder fra Holocaust på TV, så hvordan man, som voksent menneske kan benægte hvad der skete under anden verdenskrig, så må man være retarderet, eller selektiv i en grad der nærmer sig det psykotiske.

At man desværre ved meget lidt forfølgelsen af Homosexuelle, Zigøjnere og andre religiøse minoriteter, samt udryddelse af det slaviske folk og polakkerne - For slet ikke at tale om Russerne der leverede flest døde til anden verdenskrig, det er sørgeligt.

Jøderne har været dygtige til at dokumentere, filmatisere og fokusere på Holocaust. Desværre har det fortrængt historierne om Polakkernes og Slavernes grufulde skæbne, grufuldhederne i Østeuropa i det hele taget og de mange Russere der døde af frost og kulde eller i kugleregn mod Tyskerne, samt alle de tyske soldater der blev overladt til sig selv og døde i sneen og frosten i Rusland.

De første ofre for Hitler og Nazismen - Det var Tyskerne og Hitler Jugend der blev indoktrineret med Nazismen før de overhovedet fik mulighed for at tænke selv. AT både Norge og Holland også betalte for vores eftergivenhed og Scavenius medløberi. Det er ikke til at bestride.

Havde England ikke haft Churchill og havde hele Europa opført sig som vi gjorde, så havde vi måske  været under Nazistisk overherredømme idag.

Antisemitismen trivedes i skyggen af Luthers Pamfletter mod Jøden og Tyrken og den Katolske kirkes afstandtagen fra Jøderne som mordere af Guds søn - Så antisemitismen var et bål der nemt kunne antændes.

At vi nu skal finde os i at man fra statens side betaler til moralsk etisk landsforrædderi i bogform. Som om det er en bevarings og støtte værdig kunstart - Det er nærmest ubærligt, og jeg har da også tilkendegivet min afsky over kunstrådets beslutning i en email til Kunstrådet.

Er man harm, skal der ikke mange ord til at vise Kunstrådet hvad man mener om deres valg.

Fakta finder man jo både på Information og på DR.
 
 
19.07-2007 | 03:41 af Isabella Balkert
Peter Mandrup Jørgensen,

Jeg har studeret anden verdenskrig ganske nøje på et tidspunkt, både analytisk psykologisk, og historisk.

Jeg mener mine tal er rigtige. Faktisk er det vist i virkeligheden 5.6 millioner døde Jøder, hvis vi skal være helt nøjagtig, men da ingen ved hvor mange børn der blev født i fangenskab, så finder jeg det rimeligt at relatere til de 6 millioner døde Jøder, hvilket er det tal der oftest repeteres. Også på den hjemmeside du har givet link til.

Når jeg taler om 22 millioner så er det det samlede tab af menneskeliv under anden verdenskrig.

Vi skal huske på at Amerikanerne også gav deres liv for os og Europa - Havde det ikke været for USA´s fly og de tegninger Churchill sendte til USA for at få dem til at bygge de berømte fly - Var det spitfire? Så hvade vi tabt krigen, for Baldwin solgte krigsmateriel til Tyskland i store mængder, mens England nedrustede, selvom Tyskland i virkeligheden var blevet forbudt at opruste efter 1ste verdenskrig.

Nu opruster Tyskland igen, gennem EU og Tyskland forlanger at vi skal have en traktat vi ikke får lov til at stemme om - Er der nogen der kan se en sammenhæng?

De fire mest fascistiske og Nazistiske lande, var primus motor for EF/EU og de har også den største magt, mens England stadig er velvillig, men tøver - Som under Baldwin. Vi kan risikere at England vender på en tallerken med en Konservativ Premierminister, fordi det engelske folk er imod.

Norge er imod, som dengang, og Danmark var først på pletten med en Radikal statsminister som dengang.

Historien gentager sig, fuldkommen som moden. Det er bare at kikke efter. Det er ikke Brigitte Bardot der står i den ternede kjole med Hestehalen, men den ternede kjole og hestehalen dukker op som modehit igen og igen, og det gør drømmen om et samlet Europa under een hersker også. Nu skal han bare hedde Præsident.
 
 
19.07-2007 | 03:57 af Isabella Balkert
 
 
19.07-2007 | 04:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 04:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 06:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 08:36 af Thomas Proctor
@Zoolander,

"Krig mellem klasser - ikke mellem folkeslag" betyder ikke nødvendigvis "krig" i klasisk forstand men klassekamp. Det kan også være at man personligt uddanner sig og derved "hæver" sig til bedre forhold end dem man kom fra familiemæssigt.

Du tror at "skaffedyrene" er de rige og dem som sidder på Børsen men ivirkeligheden er det nassere.

Lønarbejderne er dem som betaler langt den største skat til staten - godt nok betaler A.P Møller også skat af alle de miliarder han tjener på krigene (19 miliarder fra Irak) - men som bekendt trak han gaven Operahuset fra i skat.

Jeg støtter "Ungeren" for et hus - "man tar ikke en gave tilbage" (specielt ikke pået falsk grundlag - Pol.dk 19aug06) og jeg støtter deres kamp mod nynazismen - men ikke volden. Jeg har kammerater i København men kommer der for sjældent siden min "kone" og barn bor her i Jylland.

@Ole Krieberg,

"naturens evige love" og "den stærkes ret" er netop den nazistiske og fascistiske filosofi - det er rent fup som tjener underkastelses tanken og styrker slavementaliteten. I naturen findes også mennesker som kan have omsorg for hinanden.

Du fornægter og "glemmer" de hundrede andre udryddelseslejre.

@Peter Mandrup Jørgensen,

Hitler’s financiers

Many industrials bankrolled the Nazis, including allegedly:

•         Hjalmar Schacht, Head of the Reichsbank, organised fund-raising parties for Hitler.

•         Fritz von Thyssen, the German steel businessman

•         Alfred Krupp, the owner of Krupp steel firm

•         Emil Kirdorf, the coal businessman

•         IG Faben, the German chemicals firm, gave half the funds for the 1933 elections

•         The German car firm Opel (a subsidiary of General Motors)

•         Schroeder Bank – on Jan. 3, 1933, Reinhard Schroeder met Hitler and asked him to form a government.

And many foreign firms including:

•         Henry Ford of Ford Motors.   Hitler borrowed passages from Ford s book The International Jew to use in Mein Kampf and had a picture of Ford on the wall of his office.

•         Union Banking Corporation, New York (George Bush’s great-grandfather was president of the Corporation)

•         WA Harriman and Co., the American shipping and railway company (George Bush’s grandfather was vice-president)

•         Irenee du Pont, head of the American firm General Motors; he advocated the creation of a super-race by spinal injections to enhance children of ‘pure’ blood.
 
 
19.07-2007 | 08:46 af Thomas Proctor
@Isabella Balkert,

Du må læse lidt mere historie. Der døde over 55 milioner under 2. Verdenskrig.

Du "glemmer" helt Russerne og Sovjet som tabte 29 milioner menneskeliv og besejrede 80% af de fascistiske styrker. Husk på mange havde det godt med nazisterne angreb Sovjet i vesten. Der er ikke så meget tvivl om krigen vendte ved Stalingrad.
 
 
19.07-2007 | 08:54 af Thomas Proctor
Tyske højreekstremister har i de seneste to år skruet voldsomt op for volden. I 2006 blev der ligefrem sat rekord i antallet af højreekstreme voldsepisoder.

Antallet af voldelige overgreb fra tyske nazister er i stadig stigning, og 2006 blev rekordår, hvad angår højreekstreme overfald. De foreløbige statistikker melder om 12.238 lovovertrædelser begået med højreekstreme motiver, men tallet ventes at blive langt højere, når den endelige optælling ligger klar til maj, skriver politiken.dk.

Af de foreløbige lovovertrædelser drejer 726 sig om voldelige overgreb.

Myndighederne forventer en stigning i den højreekstreme kriminalitet på 20 procent fra 2005 til 2006. En markant stigning, der endda skal ses i lyset af, at antallet af højreekstreme lovovertrædelser steg med 50 procent fra 2004 til 2005.

Huller i statistikken

Den eksplosive stigning kan endda vise sig at være endnu større, fordi adskillige voldelige overfald ikke registreres som højreekstreme. Især i det tidligere Østtyskland, hvor nazivolden er mest udbredt, er der mange eksempler på, at politiet undlader at registrere et højreekstremt motiv til overfaldet, skriver Politiken.

Ifølge organisationen Opferperspektive blev der begået 128 højreekstreme overfald i delstaten Brandenburg i 2005, men politiet registrerede kun 97 af slagsen. Dertil kommer, at mange ofre ikke tør melde overfaldene til politiet.

Læs mere på politiken.dk
 
 
19.07-2007 | 09:05 af Thomas Proctor
@Isabella Balkert,

Du "glemmer" også at de første og de sidste nazisterne slog ihjæl var socialister og kommunister.

Ydremere pinte og henrettede nazisterne også homoseksuelle, evnesvage, handikappede, sigøjnere, muslimer osv.

Hele og alle Slaviske folkeslag skulle gøres til slaver. Hitlers krig mod Sovjet var også en ren udryddelseskrig hvor utallige byer blev jævnet med jorden uden vidre.

Den dag idag er der mangel på mænd i Rusland pga. krigen og tildels pga. vodka - men mest det første.
 
 
19.07-2007 | 09:16 af Thomas Proctor
Neofascister slog 26 mennesker ihjæl sidste år i Rusland. Russiske myndigheder regner med op imod 50.000 naziskindheads allene i Sk. Petersburg og Moskva. De angriber journalister, dommere, menneskerettighedsforkæmpere og etniske mindretal.

Flere Synagoger er blevet sprængt i luften.

Nynazisterne er bgyndt at købe grunde rundt om i Tyskland, hvor de vil have deres egne skoler og et mindecenter for Rudolf Hess. - Foto: Tine Harden

Det var tidligere en anerkendt Michelin-restaurant, men nu skal det være et Rudolf Hess Minde- og Dokumentationscenter.

Det er i den lille by Gonzerath nær Trier, at en af NPD’s medlemmer vil åbne dette center, skriver Der Spiegel.

Manden med ideen hedder Thomas Wulff, og han er kendt for at være NPD’s leders, Udo Voigt, højrehånd.

Allerede nu sover højreekstremister i den tidligere restaurant for at »passe på den«, som NPD siger

Skole åbner til marts

Den lille by Gonzerath ligger nær Wunsiedel, der er kendt for at være byen, hvor Rudolf Hess er begravet.

Byen har indtil 2004 været centrum for en årlig Rudolf Hess-march, der tiltrak nynazister fra hele Europa. Marchen blev erklæret ulovlig i 2004.

I samme by planlægger Thomas Wulff at oprette et nationalistisk uddannelsescenter, hvor unge højreekstremister kan komme.

Han har allerede lejet en gammel skolebygning, der efter planen åbner til marts. Her skal unge NPD er uddannes i at tænke nationalistisk.

Skolen vil bl.a. have fokus på begreberne race, folk, stat og nation.

Link til nynazister

Udover at være højtplaceret i NPD er Thomas Wullf også mellemmand for partiet og de uorganiserede og til tider voldelige nynazistiske fraktioner kaldet ’Freie Kameradschaften.

Det hele lagt sammen får Gonzeraths beboere til at frygte, at byen fremover vil blive et større tilholdssted for højreekstremister.

Derfor forsøger borgmesteren Karl-Willi Beck nu at undgå at den tidligere restaurant kommer på nazistiske hænder. Han fortæller, at byen er i forhandlinger med ejeren af grunden, som borgmesteren håber, vælger at sælge andre end NPD, skriver Süddeutsche Zeitung.

Flere steder i landet

Også i Dresden er højreekstremisterne begyndt at opkøbe grunde. Her drejer det sig om en for længst nedlagt tennisbane. Rygterne om, at NPD vil købe grunde har længe floreret.

Sidste år i august afholdt NPD’s partiavis ’Deutsche Stimme’ en såkaldt ressefest, hvor tusinder af højreekstremister dukkede op, skriver Der Spiegel.

Salgskontrakten skulle være underskrevet 30. januar og mangler kun den endelige godkendelse på matrikelkontoret. Prisen på grunden skulle efter sigende lyde på 3.25 millioner euro, hvad der svarer til 24.23 millioner kroner.

»Det lyder realistisk. NPD vil afholde kongresser og andre store begivenheder på grunden«, siger Klaus Beier, talsmand for NPD til Bild.
 
 
19.07-2007 | 09:43 af Thomas Proctor
@Isabella Balkert,

Allerede i 1933 begyndte nazilæger deres "medicinske forsøg" og som led i "liv uværdig til at leve" politikken blev 350.000 "asociale og kroniske syge tyskere" tvangs-steriliseret.

Euthanasia programet allene dræbte over 100.000 mentalt syge mennesker.

Husk også at de borgerlige partier smuldrede da Hitler vandt valget i 1933 og samme borgerlige politikkere hjalp ham til indførelse af diktaturet.

I januar 1933 lykkedes det von Papen, der nu var blevet venner med Hitler, at presse Hindenburg til at acceptere en koalition mellem højrefløjspartier og NSDAP. Hindenburg gjorde det modstræbende, men troede på von Papens forsikringer om, at Hitler ikke ville holde længe.

De resterende borgerlige partier stemte for Hitler som Rigskansler - kun Socialdemokratiet stemte imod og Kommunistpartiet var forbudt og kommunisterne var "interneret" hvor mange af dem blev tortureret til døde.
 
 
19.07-2007 | 09:49 af Thomas Proctor
Læs her hvordan Jyllands Posten hyllede Hitler i 1930erne: http://home8.inet.tele.dk/oktober/kp/KP2000/kp0025/18.htm

Glem aldrig hvordan den danske højrefløj nærmest så op til Hitler.
 
 
19.07-2007 | 09:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 09:58 af Thomas Proctor
Højrefløjen i Danmark glædede sig over Hitlers arrestation af kommunisterne, at alle tyske fagforeningsledere arresteredes, fagforeningernes ejendomme, banker og konsumforeninger blev beslaglagt af nazisiterne.

At de "bankede Socialdemokraterne på plads".
 
 
19.07-2007 | 10:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 10:06 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Stort set er alle medierne er borgerlige i Danmark - end ikke Socialdemokratiet har længere en avis.

Nyhedsdækningen af SF og EL er sammenlagt 4% mens Venstre løber med 40%.

Men jeg kan godt forstå at du fornægter når jeg ser hvor du læser. Utroligt at du tror på nynazisternes bagvaskelse. At du vil fornægte de millioner af liv..sørgeligt.
 
 
19.07-2007 | 10:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 10:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 10:18 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Nej, de underlige såkaldte "naturlove" er langt fra naturlige for menneskeheden. - det er en underkastelsesfilosofi."Naturlovene" er dyriske og bestialske. Mennesker kan nemlig godt leve i fred også sammen på tværs af racer.

Jeg er ikke paranoid men du virker truende hvilket passer fint ind i fascismens tankesæt, som bygger på løgn.
 
 
19.07-2007 | 10:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 10:30 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Mystisk du taler om sammenhængskraft, solidaritet når du vil splitte og fordrive de "farvede" ud af Danmark.

Hvordan vil det gå med økonomien mon?

Efterhånden er jeg ikke itvivl om at du er nynazist - nationalsocialismen og det dybt reaktionære passer jo dig fint.

Det er uhyggeligt og meget meget sørgeligt at du er blevet sådan - men du må have dine grunde.

Du burde være yderst taknemmelig for demokratiet og velfærdsstaten som arbejderbevægelsen har skabt.
 
 
19.07-2007 | 10:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 10:39 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Det er jo enhver patriots(læs idiots)pligt at stemme DF - men tilfældigvis ved jeg at der findes enkelte nynazister i både Venstre og Konservative. Der bliver holdt øje med dem. Så i den henseende kunne jeg godt lide at vide hvor du stemmer?

Kan forstå du engang har været så fornuftig at stemme på venstrefløjen..
 
 
19.07-2007 | 10:43 af Thomas Proctor
@mogens,

Helt enig. DF er ikke særligt demokratisk anlagt.
 
 
19.07-2007 | 10:50 af Thomas Proctor
Propaganda for fascist-diktatur i Danmark

Jyllands-Postens begejstring for de sorte diktaturer mod syd og propaganda for noget tilsvarende i Danmark kulminerede i et par artikler i maj og juni 33, hvor avisen gør sig til talsmand for et dansk fascistdiktatur - og truer den socialdemokratisk-radikale regering med en skæbne som de tyske Weimar-partiers:

‘Den radikal udenrigsministers tale ‘overbeviser’ nemlig kun om én ting, nemlig at de nuværende magthavere er bange for udviklingen, men det gør den også til fuldkommenhed. Og det er jo kun naturligt, at Mussolini og Hitler for dem står som et dobbelt Mene Tekel. Når italienske og tyske vælgere kan gøre kort proces med partipolitiske godtfolk, der i demokratiets navn midregerer og udbytter dem, vil danske vælgere naturligvis tage ved lære og måske følge eksemplet. Så meget mere som de ved, at demokratisk folkestyre, sådan som vi kender det, er en luksus, som man kan tillade sig i gode tider, når der er medbør i økonomisk henseende. Men til at genrejse økonomien efter mange års solderi kræves der en fast hånd . . .

Mussolini reddede Italien fra den kommunistiske syndflod, som et udueligt parlamentarisk styre havde gjort det modent til, og ingen kan vel bestride, at hans diktatur har været en velgerning for det italienske folk. Tyskland stod foran en lignende katastrofe, da Hitler banede sig vej til magten, og det kan derfor ikke undre, at han foretager en kraftig udrensning i de marxistiske partier, der har hovedansvaret for den skæbnesvangre udvikling . De partipolitiske godtfolk, der bavler mest om demokrati og frihed, er her som alle andre steder de sletteste statsstyrere, og de må følgelig sættes helt ud af spillet, inden genrejsningen kan gennemføres . . .

Det lige så kostbare som skadelige kriseforlig har skabt en sådan lede ved hele det parlamentariske styre, at sikkert et stort flertal af danske vælgere ville hilse en Mussolini, der ville og kunne handle samfundsmæssigt, og derfor måtte sætte politikerne på porten. (‘Krise og diktatur’, 17.5.1933)

Lovprisningen af det fascistiske diktatur og drømmen om at se det på dansk grund når sit højdepunkt med følgende svada:

‘Vel er vi danske lattermilde og ængstelige for at stille os i positur, men også vor historie viser, at der er grænser for, hvor langt folket lader sig misregere og udbytte, og når grænsen overskrides, kommer handlingen som en eksplosion, uanset mentalitet og politisk pjank. Og så har man også manden med den faste hånd. At han skulle udgå fra de bestående politiske partier, er næppe sandsynligt. Både i Tyskland og Italien blev manden født af situationen, og det samme kan ske herhjemme . . .

Det er, hvad såkaldte demokratiske politikere behager at kalde folkestyre, men vælgerne har for længst opdaget, at det i virkeligheden er et foragteligt partistyre, der nærmer sig politisk korruption. Mod et sådant partiregimente reagerer vælgerne i alle partier, og det fører dem ind på diktaturet som den eneste udvej af det partipolitiske uføre, her som i andre lande . . .

Nu ved vælgerne, at folkestyret er forvandlet til et rent partistyre, uden hvilket saglige hensyn skubbes til side for de partipolitiske. Og derfor kan man gå ud fra, at et flertal af vælgerne oprigtigt ønsker diktaturet som den eneste udvej til sunde forhold i statsstyret. (‘Diktaturet under diskussion’, 4.6.1933).
 
 
19.07-2007 | 11:00 af Thomas Proctor
I de lande hvor der foreligger valgdata for fascismens udvikling - specielt i Tyskland før Hitlers magtovertagelse - viser materialet at fascismen havde en udpræget borgerlig rekruttering. Det eneste borgerlige parti som modstod Hitler var det katolske Zentrum - forløberen for de tyske Kristelige-Demokrater.
 
 
19.07-2007 | 11:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 11:16 af Thomas Proctor
Italien har en fascist som udenrigsminister.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=287688
 
 
19.07-2007 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 11:30 af Thomas Proctor
Nynazismen er falsk og fisker i rørte vande, også efter "røde" stemmer ved at tale om sammenhold og solidaritet - nøjagtig som Dansk Folkeparti.

Vejen til magten er dem ligegyldig. Sandheder blandes med løgn for at forvirre, skabe splid og splitte befolkningen. Det er den permanente terror som fører til krig.

Vi må være på vagt denne gang og ikke få dem få fodfæste - hvis de overtager "gaden" er slaget tabt. Nynazisterne marcherer allerede i Danmark hvert år i Roskilde og holder mange offentlige nazifester i Sønderjylland og mange andre steder.
 
 
19.07-2007 | 11:39 af Thomas Proctor
Man må desværre regne med nynazister i politiet siden de kalder "Ungeren", som indeholder socialister, kommunister og anarkister, for fascister - dog har de fået en "Næse" - men det er netop nynazistisk taktik.

Politiet ved udemærket med PET at Ungdomshuset havde en lang tradition for at bekæmpe nynazismen også med vold.

I alle fascistiske diktaturer har der været maskeringsforbud. Jeg så på TV under rydningen af Ungdomshuset at politiets arbejdere selv bar maskering. Nogle må altså godt mens andre ikke må!
 
 
19.07-2007 | 11:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 11:50 af Thomas Proctor
@mageret,

På alle nynazistiske hjemmesider som Dansk Front kan du læse "at det er enhver Patriots pligt at stemme på Dansk Folkeparti".

Læs DFs historie her: http://www.leksikon.org/art.php?n=4996
 
 
19.07-2007 | 11:52 af Thomas Proctor
@mageret,

Poul Schluters Søn, Peter Schluter (der også er konservativ):"Vælgerne skal vide, at partiet agitere for nazisme, rascisme og etnisk udrensning. Fremtrædende politikere som Pia Kjærsgaard, Søren Espersen, Louise Frevert og Mogens Camre står for en politik, der er dybt racistisk, og som læner sig tæt op ad nazisternes. Det er branduhyggeligt, for det svarer til, at vi har nazister siddende i Folketinget. Dansk Folkeparti stiller sig uden for demokratiets spilleregler. Det var nøjagtig det samme, nazisterne gjorde i 30´erne. Udskifter man ordet jøde med muslim. er der heller ikke forskel på deres politiske meldinger"
 
 
19.07-2007 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:07 af Thomas Proctor
Nu bor jeg i en bondeby og de venstrebønder jeg taler med eller dem som stemmer DF er tit nogle som er ofre for en syndebuksfilosofi, foragt for svage grupper, racisme, venden tilbage til de gode gamle dage,  og en masse borgerlige floskler.

Hvis du bor i en stor by skal du vide dette:

Højreekstremismen i alle dens afskygninger har i Tyskland succes på ét væsentligt område, nemlig ved anvendelse af ekstrem vold, der har til formål at erobre «gaden». Som Goebbels formulerede det i 1926 «Gaden er nu engang det karakteristiske ved moderne politik. Den der kan erobre gaden, kan også erobre masserne, og den der erobrer masserne, erobrer dermed staten».
 
 
19.07-2007 | 12:16 af Thomas Proctor
@mageret,

Du blander tingene sammen. Jødiske extremister fantes ikke i Tyskland dengang det er korrekt. Årsagen til jødehadet var racistisk.

Islamismen er lige så farlig som andre extremister herunder nynazister og DF. Og de har indbyrdes nytte af hinanden.

Nynazister arbejder sammen med flere islamistiske organisationer. Også historisk har nazister samarbejdet med islamister om terrorangreb mod Israel. Flere nynasistiske grupper i EU har sågar konverteret til Islam.

De bruger terror for at komme til magten med frygt.

Og tro ikke alle bomber bliver sprængt af islamister - det er bevist at USA selv brugte terrorbomber under Vietnamkrigen.
 
 
19.07-2007 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:30 af Thomas Proctor
@mageret,

Tror du mig ikke? Kan ikke helt finde udaf hvad du mener - men ja historisk har nazismen arbejdet sammen med islamister og flere nynazistiske grupper har konverteret til Islam.

Jeg kan finde kildemateriale hvis du ikke tror mig.
 
 
19.07-2007 | 12:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:43 af Thomas Proctor
@mageret,

Så er vi enige. Der mangler bare at du erkender at nynazismen, som den gamle og fascismen, tilhører højrefløjen som jeg har beskrevet ovenover. At DF har mange ligheder med fascismen.

Under fascisme er DF da også nævnt i Wikipedia.

DF arbejder sammen med fascisterne fra hele Europa i EU og stemmer sammen med dem.
 
 
19.07-2007 | 12:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:53 af Thomas Proctor
@mageret,

Under den forudsætning at du med "kommunisme" mener diktaturerne under Sovjetunionen og denne.

Efter Karl Marx hed det man havde Proletariatets diktatur. Senere kom socialismen og endemålet var kommunismen. Vi er enige om at "kommunismen" var frygtelig på mange områder og morderisk. Dog kan det ikke udelukkes at der også var enkelte "goder" som retten til arbejde og uddannelse.
 
 
19.07-2007 | 12:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 13:00 af Thomas Proctor
@kirsten hansen,

Han er selv nynazist - men der er faktisk noget om de har stor fremgang ifølge politiets efterretningstjeneste. (PET)

I USA findes utallige extremistiske højrefløjspartier, grupper og terrorceller. Du kunne jo selv forske lidt i det.

@mageret,

Du er enten stædig eller også vil du lukke øjnene fordi du elsker dine DF-folk. DF er et nyfascistisk parti - det vil du vide hvis du gider finde udaf hvad fascisme er - det kan tage lidt tid..
 
 
19.07-2007 | 13:06 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Venstrefløjen har aldrig hadet kapitalisterne - vi gør grin med dem fordi det er synd de skal have hele ansvaret - de så tit løber fra.

De borgerlige partier ønsker import af højtuddannet arbejdskraft - hvilket gør DF tøvende men samtidigt fryder sig over for det betyder mere racisme tænker de.

Venstrefløjen kæmper mod kapitalismen af de årsager du opremser - fascismen afskaffer ikke kapitalismen den styrker den. Venstrefløjen er de eneste som er ægte solidariske med lønarbejdere alle steder.
 
 
19.07-2007 | 13:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 13:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 13:24 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Du kan true alt det du vil hvis du syntes det er lykken. For mig er du nazist og det samme gælder alle staklerne i DF - de er bare ikke selv klar over det - mens jeg er bange for du ikke er et sekkund itvivl - det gør dig til extremist.
 
 
19.07-2007 | 13:28 af Thomas Proctor
@mageret,

Det er bare så pokkers ærgeligt, at DF-folk ikke gider sætte sig lidt ind i tingene, for det er store spørgsmål der står på spil. Hvis folk glemmer nazismen og hvad fascisme er vender den tilbage og det betyder kun een ting: DØD!
 
 
19.07-2007 | 13:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 13:47 af Thomas Proctor
@mageret,

Fascismen er ved at blive stueren i mange europæiske lande desværre - det tegner til en ny verdenskrig, hvilket islamisterne håber på. Det er rigtigt at "kommunismen" har tabt i Europa - det har socialismen ikke. Og socialismen har stor fremgang i mellem- og latinamerika fordi de er så utroligt trætte af fascismens menneske experimenter, tortur, vold, krig og ødelæggelse. Det er svært at slå ismerne ihjæl, som du siger, men i latinamerika forsøgte man at slå alle socialister og kommunister ihjæl. Det lykkedes ikke bla. fordi mennesker generelt ikke er idioter.
 
 
19.07-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 14:20 af Thomas Proctor
@mageret,

Der er flere ting som kunne tyde i den retning. Men det er ikke noget at håbe på eller støtte for det vil betyde apokalypse.

Hold for Guds skyld op med at stemme på et Krigsparti - mennesker har brug for Fred.
 
 
19.07-2007 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 14:26 af Thomas Proctor
@mageret,

Så kan jeg regne ud at du er mod dødsstraf forhåbentligt.

Det første Lenin gjorde var faktisk at afskaffe dødsstraffen.

Jeg er ikke klar over om Cuba har dødsstraf men de står ikke på FNs liste over lande som anvender tortur - det gør USA. Bare rolig stadig SFer og ønsker demokratiet indfries i Cuba.
 
 
19.07-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 14:48 af Thomas Proctor
@kirsten hansen,

Jeg er ikke klar over hvornår præsist og den blev indført igen da vesten angreb Sovjet lige efter revolutionen.

@mageret,

Det er jeg glad for du mener - er DF for dødsstraf?

Saddam Hussein fik heller ikke en retfærdig rettergang og det sætter desværre "vesten" i et dårligt lys. Samme med Serbiens Milosevic.
 
 
19.07-2007 | 14:59 af Isabella Balkert
ESP - Hvor har du de tal fra?
 
 
19.07-2007 | 15:00 af Isabella Balkert
Undskyld ESP, hvor har du de tal fra?
 
 
19.07-2007 | 15:02 af Thomas Proctor
@mageret,

Jeg ved det gamle Fremskridtsparti er for dødsstraf, for Berufsverbot i militæret, for revselsesretten osv

Forøvrigt er DF for revselsesretten - syntes du det er iorden at slå børn?

Volden i familierne er stigende i Danmark også sædelighedsforbrydelser.
 
 
19.07-2007 | 15:03 af Isabella Balkert
PMJ,

Haast har fået penge to gange, sidst åbenbart i 2006.
 
 
19.07-2007 | 15:04 af Thomas Proctor
@Isabella Balkert,

Hvilke tal? Hvis det er tallene omkring 2.V.K - så gør digselv den tjeneste at kikke selv.
 
 
19.07-2007 | 16:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 16:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 16:51 af Thomas Proctor
I alle fascistiske diktaturer, fra Hitler til Pinochet, har man nidkært totureret og myrdet sine politiske modstandere helt indtil "alles vorbei".

Racismen har haft særstatus og "de svage" uden politisk ståsted er også blevet henrettet.

Den gryende nyfascisme vi ser herhjemme,EU, USA og andre steder må betyde at uddannelsessystemerne ikke virker eller propagandaen for nynazisme er stærk.
 
 
19.07-2007 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 17:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 17:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 17:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 17:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 17:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 19:39 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg, Pacs,

"at hele banden er uhyggeligt farlige, burde spærres inde og forbydes" siger noget om hvilke manglende frihedsbegreber du har Pacs. Du tilhører selv den rabiate højrefløj - jeg er SFer og er hverken paranoid eller bange for dig.

Sjovt som nynazister går op i LOVEN - måske er det fordi de tænker i kriminelle mønstre.

Find selv ud af det jeg ved det er sandt.

@mageret,

Det er kriminelt at slå børn og de tager faktisk skade af det. De bliver bange for hvis mor kan slå kan andre voksne også og har de ret til det?

Hæren har lavet mange forsøg med straf og fundet at det i alle tilfælde er bedst at påskynde og belønne. Vold avler vold.

I fascismen bliver vold påskyndet og ophøjet. Nynazister er extremt voldelige og flere sidder inde for mord.
 
 
19.07-2007 | 19:50 af Thomas Proctor
 
 
19.07-2007 | 20:00 af Thomas Proctor
@mageret,

Når du stemmer på DF legitimere du også mange racistiske og fascistiske synspunkter hvor DF er enige. Det betyder i realiteten at den vold, foragt og nedgørelse, vi ved kommer af Fx racismen og nynazister udøver, bliver en realitet.

Fy Fy Skamme Skamme - Bank Slut Forbudt!

Tror du det er sundt for børnene at de bliver slået?

Tror du ikke børn kan lære at forstå hvad der er rigtigt og forkert uden at slå?

Jeg har selv arbejdet i Børnehave og de kan være nogle små sataner men det er tit et omsorgsproblem.
 
 
19.07-2007 | 20:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:35 af Thomas Proctor
@Shansen,

Ja det er faktisk en stor del af det paterikalske og fascistiske tankesæt.

@stevy,

Det må være mærkeligt og pinligt at få anklager fra Simon Wiesenthal - ham må de da vide hvem er. At den danske stat økonomisk støtter nazister og holochaustbenægtere er simpelthen for meget! Det havde i det mindste ikke gået under Socialdemokratiet.
 
 
19.07-2007 | 20:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 20:48 af Thomas Proctor
@Shansen,

Jeg er ikke sikker, men tror også Venstre og Konservative vil have revelsesretten tilbage - de har ihvertfalt gået stærkt ind for den tidligere.

Det med tørre tæsk i skolerne gik de borgerlige også ind for - ikke klar over om de vil genindføre den vold. Noget andet er at de aldrig ville kunne genindføre en sådan lov. Modstanden er endnu for stor.
 
 
19.07-2007 | 20:54 af Thomas Proctor
@stevy,

HVEM FINANCIERER RESTEN??? det gør vel DF eller nynazisterne. Godt spørgsmål som kræver et svar - må kunne findes udaf.
 
 
19.07-2007 | 20:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:14 af Thomas Proctor
@stevy,

Man kunne få den frygtelige tanke at nynazister har infiltreret statsapparatet. Hvis ikke det bliver stoppet er vi i en ny situation. Tendensen har været tydelig længe men hvis man vil støtte nynazismen har vi et problem som nødvendiggør handling.
 
 
19.07-2007 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 21:59 af Thomas Proctor
@mageret,

Tålmodighed og "at gøre viden spændende for børn" kan også inynde diciplin - hvis børnene respektere deres mor og far og læreren har de lettere ved at respektere andre som voksne.

Stemmer du stadig på DF når du ved de går ind for vold - mod forsvarsløse børn?

@stevy,

Udlandet kan ikke hjælpe os hvis man forsøger at fremme nynazismen.

Det er ved at være tid til handling. Og at samle alle gode kræfter til et forsvar for demokratiet.

De må ikke slippe afsted med direkte at støtte fascismen - det er alligevel for groft. Holocaust vedrører min familie personligt.
 
 
19.07-2007 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:10 af Thomas Proctor
Jeg vil æde min gamle hat på, at denne vigtige sag aldrig bliver omtalt på TV2+NEWS, som næsten er en ren propagandakanal for højrefløjen.

Vi er nogle som føler DR1 og DR2 også har rykket til højre men måske er det bare os..
 
 
19.07-2007 | 22:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:23 af Thomas Proctor
@  Ole Kreiberg ,

Nazismen var ikke kun et Tysk problem og nynazismen er desværre international som kapitalismen.

Hvorfor opsøger du ikke sandheden fra et af vidnerne til Holocaust? - der er stadig nogle tilbage også i Danmark.

Jeg tror desværre ikke du er interesseret i sandheden men vil benægte fordi det tjener et fordækt formål.

Hvis ikke du kan være ærlig overfor andre så prøv med digselv.
 
 
19.07-2007 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 22:56 af Thomas Proctor
Hitlers idioter slog 29 milioner sovjetborgere ihjæl, 300.000 amerikanere osv - 2V.K kostede mindst 55 milioner mennesker livet.

Det var en apokalyptisk katastrofe især fordi nazisterne nidkært torturerede og slog ihjæl de mange "kloge hoveder" som fremtidens børn kunne lære af.

Et så bestialsk diktatur som det fascistiske kan aldrig retfærdiggøres! Dem som forsøger vil altid være mine fjender ligegyldigt hvilken indpakning de har.
 
 
19.07-2007 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:11 af Thomas Proctor
@Ole Kreiberg,

Vidnerne er garenteret også enige i at DK var offer for nazismen - mon ikke.

Jeg tror du vil have godt af en personlig historie.

Had kan ikke bruges til noget fornuftigt..

Du får ikke mine familieforhold fordi nynazister registrerer venstreorienterede.

De miliarder jøderne har fået fra naziguldet er peanuts iforhold til det kapitalismen og nazisterne ragede til sig.

Desværre er Zionismen også yderst højreorienteret.
 
 
19.07-2007 | 23:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:29 af Thomas Proctor
Det er uhyggeligt at nazisterne stadig sender til det danske folk med deres forskellige radioer. Troede Brian Mikkelsen havde stoppet støtten.

På den anden side har vi ytringsfrihed og nogen har mere end andre.

Den nynazistiske propagandamaskine er ved at blive for stor.

Berlingske forsvarer imorgen bistanden med at så skulle tidligere kommunister, som Ole Sohn, heller ikke have støtte til exempelvis hans forskning i Stalins forbrydelser.

De borgerlige aviser er altså igen parat til at forsvare fascismen som i 30erne.
 
 
19.07-2007 | 23:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:59 af Thomas Proctor
@Peter Mandrup Jørgensen,

Von Papen troede heller ikke Hitler blev til noget.

Nazisme og fascisme taler til dybe menneskelige følelser på et meget lavt plan men netop denne lave fællesnævner gør den til en særdeles stærk ideologi.

Det er en simpel letforståelig ideologi baseret på løgn og borgerlige floskler og ammestuehistorier.

Racismen er ligeledes noget ethvert menneske stifter bekendskab med tror jeg.

I denne mer og mer forvirende verden kan hadet nemt gå hen og blive organiseret.

Nynazismen har forgreninger i hele verden og har mægtige kapitalinteresser bag sig, især fra USA.

Læs om nynazismen her: http://www.redox.dk/
 
 
20.07-2007 | 00:10 af Thomas Proctor
Islamisterne er venner med nynazisterne.

Historien om Tariq Ramadan er historien om Det Muslimske Broderskabs infiltration i Vesten. I hundredevis af promintente muslimbrødre har siden midten af 50erne forladt Egypten for at slå sig ned i Vesten for bl.a. at præge det muslimske mindretal i fundamentalistisk retning. I Vesten har muslimbrødrene også haft mulighed for at holde gamle nazi-forbindelser vedlige. Tariq Ramadans bedstefar Hassan al-Bannah var en varm beundrer af nazismen. Tariq Ramadan deltog selv i januar i år i en islamisk konference i Canada. Her var en af de øvrige deltagere den kristne amerikaner dr. William W. Baker, hvis forbindelser med amerikanske nynazister pressen tidligere har kortlagt.

Hvis ikke vi stopper denne bundskrue går skibet ned - red hvad redes kan. Eller byg en Ark.
 
 
20.07-2007 | 00:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 00:45 af Thomas Proctor
DFs søsterparti i Tyskland: http://da.wikipedia.org/wiki/NPD
 
 
20.07-2007 | 00:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 00:59 af Thomas Proctor
@Peter Mandrup Jørgensen,

Noget om fascismens org. i USA:

http://www.publiceye.org/racism/white-supremacy.html

Det er rigtigt selve nazipartiet ikke er stort i DK.

Men deres falske dækorganisationer som Dansk Front og SIAD er ved at udgøre en seriøs trussel - de ser venstrefløjen som voldeligt mål #1.

I Tyskland, Italien, Nederlandene og Spanien vokser de voldelige overfald meget hvert år. Overfaldene i tyskland begået af nynazister og registreret var over 20.000 i 2006.
 
 
20.07-2007 | 01:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 01:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 01:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 01:33 af Thomas Proctor
@Aleph,

For mig er de. SIAD medlemmer har bevæbnet sig med kraftfulde luftgeværer som skyder gennem et grisehoved. SIAD har mange medlemmer i Aalborg.

Rigtig mange af deres medløbere er fattige og udstødte men andre er "pæne" borgere. Der er også nynazister i borgerskabet. Fattigdommen styrker dem.

For mig er DF også et nyfascistisk parti selvom medlemmer (de fleste)og deres vælgere ikke opfatter sig som nynazister.

DF bliver støttet af A.P.Møller/Mærsk, som har tjent 19 miliarder på krigen i Irak. Der er ikke så mange penge i fred.
 
 
20.07-2007 | 01:36 af Thomas Proctor
@Peter Mandrup Jørgensen,

Fascismen er desværre international og deres venner; islamisterne ligeså.

Må slutte nu - Godnat.
 
 
20.07-2007 | 01:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 01:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 09:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 10:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 13:45 af Thomas Proctor
@klabautermand,

Der er slet ingen tvivl om "Holocaust-fornægtere" er fascister, gamle nazister eller nynazister. Erik Haaest, er for mig stadig fascist.

Jeg ved nok om 2V.K - Jeg ved også hvor styrkerne stod. Men det interessante er at Sovjet Besejrede (læs dræbte eller tilfangetog = overgivelse) 80% af fascisternes styrker! At det kostede 29 milioner sovjetteres liv og at krigen kostede 300.000 amerikanere livet osv.

Kort efter Revolutionen sendte "Vesten" ialt ca. 1 million mand direkte mod Moskva - dette tal indeholder tropper fra hele østeuropa, England, USA og lejetropper.
 
 
20.07-2007 | 14:19 af Thomas Proctor
@klabautermand,

Bare rolig jeg hader Stalinisme. Stalin var en syg og paranoid, ikke noget at sige til, mand.(jeg hader ikke nogen personligt)

Kommunismen har aldrig existeret. Ifølge Karl Marx, som var med skrivet til "Kommunismens Manifest" og grundlægger af "Kommunismen" eller rettere Socialismen, er Kommunismen læren om betingelsene for proletariatets frigjørelse og et samfund uden klasser eller klasseforskelle.

Joe, jeg er SFer men ikke glemt historien.
 
 
20.07-2007 | 14:31 af Thomas Proctor
http://www.marxists.org/index.htm

Hvorfor "kommunismen" slog fejl:

Sovjets økonomiske vækst var i 1930-60 blandt de højeste i verden. Men det var uden nogen tilsvarende social, kulturel og politisk demokratisering af samfundet, hvilket i sidste ende blev hovedårsagen til, at samfundet faldt fra hinanden.
 
 
21.07-2007 | 08:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.07-2007 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.07-2007 | 23:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.07-2007 | 13:41 af Isabella Balkert
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Niels Andersen Ulgaard
Faldt på Agger Tange i Slaget ved Nabe i kamp mod den indtrængende svenske-hær, 3. oktober 1657.
Indlæg | 5 | 9.729 | 70
Siden | 29. maj 2007 18:06
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites