|
|
27.09-2009 | 20:02
af
Stig Winther Petersen
Har Morten Dreyer tal på, hvor mange menensker, der er blevet dræbt ved terrorhandlinger og ved målrettede drab på poliiske modstandere i Nordirak i løbet af det sidste år. Det er ca. et år siden Morten Dreyer sidst udtalte sig skråsikkert til fordel for sikkerheden ved at vende tilbage til Nordirak fra Danmark.
Er M. Dreyer vidende om át al-qaida opererer i området? |
|
| |
|
|
27.09-2009 | 23:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 00:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 08:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:18
af
Helle Nielsen
Du skulle måske stille spørgsmålet til nyhedsbureauet Ritzau, som var dem Nuri al-Maliki svarede. Den danske regering har ikke fået nogen henvendelser fra Iraks regering om det. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:44
af
Helle Nielsen
Selvom Nuri al-Maliki nu fører politik gennem medierne er det tåbeligt hvis den danske regering også begynder på det. Hvorfor skulle de det, når aftalen åbenbart fungerer. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:45
af
morten mortensen
Per du skulle bruge din tid på at hjælpe de rigtige flygtninge. "dem der ikke har råd til at flygte flere 1000 km" |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:50
af
Helle Nielsen
Hjemrejsen for de irakere begyndte med at de fik afslag på asyl. De er irakere statsborgere, der ikke vil rejse ud af landet. Derfor hjemsendes de. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:51
af
Helle Nielsen
| Det er den aftale der benyttes ved hjemsendelserne. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 09:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 10:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 10:34
af
morten mortensen
dom fra Menneskerettighedsdomstolen siger i en svensk sag, at det er ok at udsende en kristen irakisk asylansøger til Bagdad i det centrale Irak. Domstolen siger klart, at man godt kan udsende irakere, siger direktør ved institut for Menneskerettigheder, Jonas Christoffersen. http://jp.dk/indland/article1831466.ece |
|
|
|
|
28.09-2009 | 10:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:00
af
morten mortensen
der er åbenbart også uenighed imellem dig og Birthe Rønn Hornbech m.fl. og hvad så. så længe irak tager imod. Sidst tog irak imod de tvangsudviste, mon de ville have gjort det hvis ikke der var en aftale. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 11:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.09-2009 | 12:00
af
Jørgen Mouritsen
Vi lever i et frit demokratisk land, hvor indgåede aftaler med fremmede magter selvfølgelig binder. Men det gælder åbenbart ikke for Irak. Det kan vel heller ikke være meningen, at Danmark skal have problemer med hvordan de hjemsendte irakeres sikkerhed er truet. For uanset hvad de er flygtet fra, vil der jo stadigvæk være mærkbare forskelle i Irak på grund af, at der er stærke religiøse forskelle i befolkningen, som er delt op i sunne og shiamuslimer. Det kan næppe være vores problem. Jeg er helt enig med Mortens slutreplik om, at "et land som ikke tager mod egne statsborgere fortjener ingen støtte, Så enkelt er det" |
|
| |
|
|
28.09-2009 | 15:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 15:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 15:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 15:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 19:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 19:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 20:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 20:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 22:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.09-2009 | 23:43
af
Kaj Jensen
PHC, Korrekt - der er adskillige sider i aftalen. Og sjovt nok, så bekræfter den jo det vi hele tiden har vidst: Danmark og Irak har underskrevet en aftale, som tillader afviste irakiske asylansøgere at vende hjem i ro og sikkerhed - helst frivilligt, men om det ikke er muligt, så med fast og venlig hånd. De egentlige forbrydere er kirkeasyl, som bilder asylansøgere ind, at hvis de bare lyver om deres identitet eller laver ballade, når de skal udvises, så får de lov til at blive i Danmark - for der står jo i aftalen, at hjemsendelsen skal ske på en rolig og værdig måde. Der er ganske mange tegn på at det er kirkeasyl eller nære forbindelser, der har sendt den mail til Al Maliki, som har affødt hele denne ballade. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 12:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 12:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 12:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 13:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.09-2009 | 13:11
af
Steen Hansen
I alle former for "menneske-handel" er det hverken köber eller sälger, der lider nöd. Det er altid mennesket. Vi er nu blevet bevidstgjort omkring den demokratiske "menneskel-handel", hvor jeg troede - virkelig - at det var "övre värdier" der talte. Du ved - demokrati eller påstand om det samme i modtagerland. hva' hva'
Men man kan sgu' da kun opbygge et "demokrati" - såfremt der er nogle demokratiske mennesker og helst mange af dem. ikke? |
|
| |
|
|
29.09-2009 | 13:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 13:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.09-2009 | 13:40
af
Steen Hansen
@Kaja Jeg synes at Dansk deltagelse i Krig skal forberedes ved Folkeafstemning. Det afspejler et fornuftigt land, at kunne debattere krigen - specielt når befolkningen selv er "krigs-deltager". Min kommentar var en ironisk "sarkasme" på "lebensraum". |
|
| |
|
|
29.09-2009 | 15:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 19:23
af
Kaj Jensen
PHC&Bitten Der er vist ikke den store tvivl om at det er den uhellige alliance mellem autonome voldsbøller og nyttige idioter, som kendes under navnet kirkeasyl, der står bag den mail til Malikis kontor, som har affødt hele denne ikke-nyhed. Hvis det virkelig var Maliki, der mente noget om den aftale, hans egen udenrigsminister har underskrevet, så ville han nok rette henvendelse til den danske regering. Det er ikke sket - der foreligger alene en noget tåget mail til Ritzau. Det er for så vidt rigtigt, at hvis man læser aftalen som Fanden læser Bibelen og kun vil læse ord som voluntary, så handler den om frivillig hjemsendelse. Det fremgår klart, at tvang kun skal ske, når alle andre muligheder er udtømt. Sådan er det også foregået og derfor står den irakiske udenrigsminister da også ved aftalen. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 20:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 20:38
af
Kaj Jensen
PHC, Såvel de afviste asylansøgere som kirkeasyl har hele vejen igennem løjet, så deres ører burde være purpurrøde. Det har de for så vidt juridisk ret til, men det øger jo ikke deres troværdighed ret meget. Der er ikke nogen som helst dokumentation for at de er blevet behandlet mere hårdhændet end deres voldelige opførsel har berettiget til. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 20:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 20:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 20:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 21:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 21:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 22:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 22:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 22:48
af
Kaj Jensen
Så var der jo manden, som blev fængslet straks han kom hjem til Irak. Han blev helt sikkert torteret og var sikkert død. Senere blev han løsladt og levede en kummerlig tilværelse i en kælder hos en grønthandler. Det var jo bare løgn det hele. Manden var med det samme rejst til Nordirak for at bo hos sin familie. Hvis man vil beskylde andre for at lyve, bør man i det mindste selv lyve med stil. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 23:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 23:03
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 23:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.09-2009 | 23:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.09-2009 | 03:22
af
Stig Winther Petersen
Hvor blev folketings- og byrådskandidaten Morten Dreyer fra Dansk Folkeparti egentlig af?
Nu er der gået flere dage, og kandidaten deltager ikke selv i debatten - og svarer ikke på spørgsmål. Det minder mig i øvrigt om, at der jo heller ikke er partidemokrati i DF, og derfor heller ikke nogen fri diskussion.
Jeg spurgte om følgende og gentager:
"Har Morten Dreyer tal på, hvor mange menesker, der er blevet dræbt ved terrorhandlinger og ved målrettede drab på politiske modstandere i Nordirak i løbet af det sidste år. Det er ca. et år siden Morten Dreyer sidst udtalte sig skråsikkert til fordel for sikkerheden ved at vende tilbage til Nordirak fra Danmark.
Er M. Dreyer vidende om át al-qaida opererer i området? " |
|
| |
|
|
30.09-2009 | 07:40
af
Kaj Jensen
Bitten, Det nytter jo ikke, at du dynger links ud om at manden blev fængslet og torteret. Det viste sig jo at være løgn det hele - og det tjener ikke Genefke til ære, at hun har ladet sig spænde for propagandaløgnen Det betyder selvfølgelig ikke så meget, at venstrefløjen lyver om alt, de kan finde på - al den stund, at deres politiske indflydelse er stærkt begrænset i det 21 århundrede. Men det er ikke nogen rar tanke om vi skulle få en rød regering og Frank Aaen skulle være chef for Ministeriet for Sandhed. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 14:37
af
Helle Nielsen
Irak kan hverken tvinge Danmark eller Sverige til at beholde afviste irakiske asylsøgere, som ikke vil forlade landene frivilligt og derfor sendes hjem med tvang. Det skriver Iraks premierminister, Nuri al-Maliki, i et svar til Kristeligt Dagblad, som for over en måned siden sendte en række spørgsmål til ham via den irakiske regerings officielle hjemmeside.
"(...) hvis nogle regeringer har taget det skridt at tvangshjemsende irakere, for eksempel Sverige, så er det uden for vores beføjelser at pålægge det pågældende land at beholde irakerne."
Det svar tyder på, at al-Maliki ikke vil sætte handling bag sine ord om, at Irak ikke tillader og aldrig har indgået aftaler om tvangshjemsendelser, vurderer Henrik Larsen, lektor i international politik ved Københavns Universitet.
– Det kan læses sådan, at Irak de facto ikke kan gøre noget ved tvangshjemsendelserne. I praksis siger al-Maliki, at han accepterer tvangshjemsendelserne, mener Henrik Larsen.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/ar |
|
|
|
|
|
|
30.09-2009 | 14:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 14:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 15:05
af
Helle Nielsen
| Denne gang var det så den irakiske regering, der var fulde af løgn. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 15:24
af
Kaj Jensen
Bitten, Jeg ved sådan set godt at den nævnte mand tidligere har været udsat for tortur. Det er jo bare ikke det kirkeasyl og tilhørende nyttige idioter siger. De påstår, at manden blev sendt til tortur i Irak og det er jo så en lodret løgn. Men at du ikke forholder dig til det, er jo en ganske anden sag. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 15:36
af
Kaj Jensen
Helle, Jeg tror såmænd ikke den irakiske regering har løjet. Nogle journalister har skrevet til Malikis hjemmeside og fået nogle svar (næppe fra Malikis egen hånd). Disse svar er blevet tolket på flere måder efter den enkeltes sproglige evner. Nu står det så helt klart at Per og Bitten ikke har forstået indholdet af det første svar - men det var der vel heller ikke nogen der havde forventet? |
|
|
|
|
30.09-2009 | 19:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.09-2009 | 23:38
af
Kaj Jensen
PHC, Vis mig en saglig dokumentation, du har leveret i denne tråd og jeg skal fortælle dig, hvad dit køleskab burde indeholde. |
|
|
|
|
01.10-2009 | 10:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|