Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvorfor MONSTER - Moskè?

29. december 2007 01:49
Visninger  [1526 ]   Debat  [29 ]

Nu har vi i årevis læst, at muslimer ønsker Monster-moskèer. Men GØR de virkelig det? Eller er det, som i tilfældet Den Engelske Monster-moskè , Saudi-Wahabbister, der er på spil over hele Europe, for at plante så mange Monster-moskèer som muligt?

 Hvad er der galt med Moderate moskèer?

 Hvorfor tales der om MONSTER-moskèer? Hvad skal der bevises / erobres?

Del på Facebook
29.12-2007 | 02:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 03:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 09:39 af Lars Nielsen
@ Aleph

Lad m,ig hjælpe dfig lidt på vej med dit spørgsmål ovenfor:

Man ønsker at bevise, at kirken bl.a. er bygget af marmor!
 
 
29.12-2007 | 10:38 af Karin Bennedsen
Hvem taler om MONSTER-moskeer og hvem har bragt dette udtryk på banen? Muslimer?

Hvorfor er det overhovedet et problem, hvis muslimerne ønsker at bygge en flot moské?

Muslimerne har efterhånden i rigtig mange år fantaseret om at bygge en rigtig moské, så de ikke mere skulle være nødt til at samles i nedlagte lagerbygninger o.lign.

Men et af problemerne med at gennemføre et sådant projekt, uanset om de kan få økonomisk støtte fra Saudi Arabien eller ej, er, at muslimer jo ikke er en homogen gruppe, men splittet op i utallige fraktioner, fordelt på etnicitet og forskellige islamiske retninger, der indbyrdes er stærkt uenige.

Jeg tvivler på, at en enkelt muslimsk gruppe, der måske bekender sig til wahibismen, vil være istand til at bygge en stormoské. Ikke engang med hjælp fra SA.
 
29.12-2007 | 11:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 11:34 af Karin Bennedsen
@Jalte Sørensen

Hvad mener du med vestlige ideer i Danmark ?
 
29.12-2007 | 11:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 11:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 12:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 12:21 af Steen Hansen
Hi

Danmark er annekteret.

Erkend det - slaget er tabt.

Hvorfor det?

Jo - grundet de forskellige instansers magtfuldkommenhed og deres beröringsangst har medfört en forfordeling, der ikke gavner de svagest stillede Etniske, oprindelige indfödte osv. danskere.

I rigtig mange byer i Danmark sidder der store menneskermängder - med stor forblöffelse i öjnene.

Hvorfor bliver der ikke stillet samme krav til alle??

Kan det väre rigtigt, at du grundet et religiöst forhold kan blive sat i en särstilling, og efterfölgende blive forsynet med:

personlig assistance og rådgivning.

bolig

arbejde

ekstra ökonomisk håndsräkning

når en arbejdslös, pensionist, måske registreret dansker ikke kan!!

Stenus
 
 
29.12-2007 | 14:20 af Lars Nunnegaard
Vi må tage os sammen!
 
 
29.12-2007 | 15:30 af Bruce1
Ganske kort; der skal aldrig bygges en stormoske i Danmark. Minoriteten må klare sig med hvad de har, jøderne klarer sig glimrende med hvad de har uden storhedsvanvid og fantasifulde kæmpebygninger. Punktum.
 
 
29.12-2007 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 16:20 af E. Bill.
Bruce1.

Det er fint, at jøderne har deres synagoger, ligesom der er fint, såfremt muslimerne får deres moske. Efter Grundloven må alle dyrke deres Gud på den måde, som de ønsker, blot det ikke strider mod sædeligheden og den offentlige orden.       En synagoge og en moske strider ikke mod sædeligheden eller den offentlige orden, så begge dele kan i henhold til Grundloven findes i Danmark.

Du henviser altid til Grundloven, så jeg håber, at vi er helt enige. Ikke Bruce1.
 
29.12-2007 | 16:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2007 | 22:26 af Sheet Head
Jeg synes ærlig talt ikke tiden er inde til at forherlige religion, med grandiøse bygningsværker, uanset hvilken religion det måtte være. Troede ærlig talt at folk var ved at vokse ud af overtroen og at vi kunne blive fri for al den åndelige ufrihed. Men ak.....
 
 
29.12-2007 | 22:58 af E. Bill.
Palle.

Jeg er aldeles enig med dig - den tid burde være forbi.
 
29.12-2007 | 23:49 af Sheet Head
Den der Moske de snakker om I Gellerup, tænk hvis det var et stort kultursted istedet. Skaterramper, koncervenue, køkken, øvelokaler, træ og metalværksteder, netcafe, maleværksted, galleri og måske endda med en omgivende stor udendørs gokartbane og eller cross..... Det ville sgu samle folk af alle aldre og samfundslag...... Det kan jeg sgu bedre lide end et stort prangende monument for overtro.....
 
 
29.12-2007 | 23:51 af Maria
Aleph den højhellige .....du er vist udenfor pædagogisk rækkevidde? Du lever i din venstreorienterede paradis-ideologi hvor problemer, uoverensstemmelser, ondskab, fare og andre virkelighedsbegreber ikke eksisterer.

Nå men tilbage til virkeligheden! Jalte....jeg så fornylig de her klip vedrørende den Saudi-inspirerede Monster-Moskè i London. Hvis der er andre der har nyt vedrørende sagen vil jeg meget gerne høre fra jer.

http://www.youtube.com/watch?v=5atiFjcinI4

http://www.youtube.com/watch?v=ZvHpB3IrooY&feature=related
 
30.12-2007 | 00:18 af fs1je
aleph, bortset fra at du virker ret så ubegavet, ja så kan du heller ikke din historie eller regne.

Hitler Jugend for 50 år siden, havde været opløst i 12 år på det tidspunkt
 
30.12-2007 | 00:38 af steffeng40
Blot fordi ateismen fejrer triumfer i Danmark, skal man ikke tro, at folk er så naive i deres trosforhold andre steder, Palle og E.Bill.
 
30.12-2007 | 00:45 af Sheet Head
Steffeng40

DaWat??? Er troen på det overnaturlige ikke netop naivt?
 
 
30.12-2007 | 00:57 af E. Bill.
Steffeng40.

For mig må folk tro på hvad, de vil. Jeg respekterer alle, der har en tro, og kunne ikke finde på at forsøge at tage den fra dem; men jeg synes ikke, at jeg skal betale for andres tro, som tilfældet er med Statskirken.
 
30.12-2007 | 04:48 af Torben Petersen
De islamiske røvhuller skal blive i de udbrændte garageanlæg hvor de hører hjemme. Alt andet ville være at kaste århundredes civilisatorisk fremdrift i grams.
 
 
30.12-2007 | 11:42 af Fynboen
"ALLAH HU AKBAR"!?

Ønsker du at høre en stemme i det høje, fem gange om dagen råbe "Allah hu Akbar" ud over byens tage?

ABSOLUT NEJ til at den islamiske trosbekendelse efterfulgt af bønsindkald skal lyde fra muezziners megafon-forstærkede bønsindkald fra minareter ved moskeer i Danmark. For den islamiske trosbekendelse er ikke vor trosbekendelse, og Danmark er ikke et muslimsk land!!!

Med muezzinernes højlydte bønsindkald fem gange i døgnet vil den eller de danske byer, hvori der opføres såkaldte "stormoskeer" få et umiskendeligt islamisk præg, så sandt som lyden af muezzinens bønsindkald klart vil markere, at "dette er muslimsk område - eller i hvert fald et territorium, hvor islam manifesterer sig stærkt og hørbart".

Alene p.g.a. bønsindkaldelses-udråbets hyppighed (som nævnt fem gange i døgnet dag ud og dag ind) vil ISLAM i givet fald komme til at præge lydbilledet i den eller de pågældende byer mere end kristendommen gør, da kirkeklokkerne i sammenligning hermed ringer forholdsvis sjældent...!

Jeg vil opfatte det som en ENORM PROVOKATION hvis noget sådant skulle ske. Altså HVIS herboende muslimer virkelig skulle finde på at kræve opførelse af minareter med tilladelse til bønsindkald ved deres moskeer. Og jeg føler mig overbevist om, at jeg langt fra står alene med denne opfattelse...!?

DERFOR må de bevilligende myndigheder på forhånd nøje undersøge, om der påtænkes bønsindkald fra den eller de moskeer, som lokalmyndighederne anmodes om, ud fra deres lokalplaner at give tilladelse til opførelsen af, ligesom man skal sikre sig, at et eventuelt løfte fra muslimsk side om ikke at ville indkalde til bøn fra nyopførte moskeer er juridisk holdbart og bindende!

FEM GANGE OM DAGEN: "Allah hu Akbar" ("Allah er stor. Der er ingen Gud uden Gud, og Muhammed er hans Profet. Kom til bøn, for bøn er det bedste dagsværk o.s.v.) råbt ud over danske byers hustage vil bestemt IKKE medvirke til at udjævne den allerede eksisterende tydelige modvilje imod islam her til lands, eller i mindste måde fjerne den udbredte fornemmelse af, og frygt for, at der i disse år foregår en snigende islamisering af Danmark og det øvrige Vesteuropa - tværtimod...

Mistroen og konflikten mellem de troende og sharia-efterlevende muslimer og deres danske kulturradikale eller "venstreorienterede" (og også ofte kristendoms-hadende) venner på den ene side, og alle os andre på den anden, vil med andre ord blive SKÆRPET --- og hvem kan vel være interesseret i en skærpelse af en allerede i betænkelig grad eksisterende modsætning...?

Jeg føler mig overbevist om, at flertallet af muslimer (herunder også mange af de praktiserende og troende muslimer) IKKE ønsker hverken at provokere eller uddybe modsætningerne, og at de sagtens vil kunne leve med at give afkald på bønsindkaldelse fra deres kommende moske-bygninger, i erkendelse af, at København og Århus ikke er Cairo og Amman...

Derfor JA til muslimernes selvfølgelige og Grundlovssikrede ret til for egne midler at opføre moskebygninger, ganske ligesom f.eks. jøderne har deres synagoge i Krystalgade i København, eller mormornerne for nyligt - naturligvis for egne midler - har opført et såkaldt "Tempel" i København.

Dette JA er imidlertid fra min side betinget af, at der ikke bliver tale om bønsindkald fra fremtidige moskeer her til lands!!!

Henrik Ilskov-Jensen
 
30.12-2007 | 13:02 af Maria
Helt enig E. Bill!

Folk må tro på hvad de vil...... HVIS og SÅ LÆNGE.....vi andre ikke skal involveres, generes eller må lide, under deres tro!

Tro MÅ og SKAL være en PRIVAT - sag! Og det er det vi må kæmpe for at den forbliver. Religiøse fundamentalister stikker deres grimme hoveder frem overalt på jorden. Og hvis vi ikke bortviser dem fra vores allesammens neutrale fælles-rum, bliver det ikke et kønt syn......som det ses i f.eks. Pakistan, Nigeria, Sudan og andre steder på VORES klode.
 
31.12-2007 | 13:33 af Maria
HVOR er de moderate muslimer egentlig?

Dem der siger, at de ikke ønsker nogen MEGA-moskè?

Læser de aldrig aviser? Deltager de aldrig i debatter? Hvad laver de egentlig? Ser Al-Jazeera dagen lang...eller?
 
31.12-2007 | 13:51 af Karin Bennedsen
@Maria

Hvis du selv kendte nogle muslimer, behøvede du måske ikke stille sådan nogle dumme spørgsmål.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Jeg er, først og fremmest, mor, dernæst offentligt ansat, socialt engageret og lidt mere end almindeligt interesseret i politik....herunder demokrati, kultur, ideologi og religion.

 Efter at have set følgende to udsendelser, fik jeg et helt nyt indblik i truslerne mod vores skrøbelige demokratiske styreform:

http://www.obsessionthemovie.com/trailer-12min.php  samt

http://youtube.com/watch?v=sowX5j2-i4I

Er du, ligesom jeg, interesseret i at diskutere, hvordan man mest effektivt hindrer totalitære ideologiers trusler mod demokratiet, håber jeg at høre fra dig. Enten herinde eller på kvikkurin@hotmail.com 

 Kunne også være hyggeligt at møde nogen med sammenfaldende interesser fra lokalområdet....den nordlige del af det sønderjydske :-)

 

Indlæg | 13 | 13.591 | 148
Siden | 7. oktober 2007 13:54
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites