Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

minkonto
Farvel til SHansen - et offer for horder af racister.
27. maj 2007 20:15
 [4500 ]    [83 ]   Anbefal
Internettet har til alle tider været arnested for menneskets skyggesider. Da nettet per definition er anonymt og man ikke kan blive stillet til ansvar for sine ytringer, hvis man ikke har lyst til, har internettet fra dag 1 været spækket med ulovlige hackere, porno, piratkopiering og andre lyssky aktiviteter.

Således har racismen - det irationelle had mod andre mennesker baseret på deres hudfarve eller religion - også indtaget internettet fra første færd. I Danmark sås det for første gang på nyhedsgrupperne, dk.politik og dk.politik.indvandring, der er end som skuepladser for det værste i mennesket. Her boltrer nazister og psykisk syge mennesker sig med at tilsvine og hade alt hvad der lugter af andet end bleg dansk pensionist. Alle offentlige personer der tillader sig at ville hjælpe indvandrer bliver udstillet med navn og adresse og tilsvinet med de værste gloser.

Senere blev det på udvalgte hjemmesiders chatfora at racismen og hadet gjorde sit indtog. Danskfront.dk er nok den mest kendte, men nazistpartiet og andre højre ekstreme grupperinger havde også opslagstavler med vredesråb mod muslimer, jøder og alle til venstre for Mogens Glistrup.

I de sidste par år har den indre svinehund og det racistiske had indtaget den politiske blogosfære. Det har tilmed fået en så dominerende og afskrækkende effekt at flere bloggere med moderate holdninger er blevet afskrækket fra at blogge om politiske emner. De ved at konsekvensen af at udtrykke den mindste form for medmenneskelighed er 100vis af hadske indlæg fra rabiate racister der ikke har andet at lave hele dagen end at "vinde" over mere moderate individer. Vinde her defineret som at ødelægge enhver form for konstruktiv debat.

Konsekvensen af denne udvikling kan bl.a. ses på nyhedsavisens hjemmeside(avisen.dk), et konstruktivt og originalt forsøg på at nytænke danske avisers hjemmeside, ved at søge en så åben og fri debat gennem blogs og fri kommentering til alle nyheder.
Konsekvensen kom nu efter et lille års tid. De mere moderate bloggere er ved at blive trætte af at diskutere med uopslidelige - særdeles hadske og racistiske - kommentatorer, der uden ophør hegler islamofobiske og hadske kommentarer af, som var de ansat af Dansk Folkepartis Mogens Camre på døgnbasis.

Det er ofte blevet fremhævet at den danske blogosfære er domineret af højreorienterede-DF-racisme blogs som fx uriasposten.dk, men der findes op til flere liberale og venstreorienterede blogs med bedre besøgstal. Fx fik SHansen på avisen.dk op til 3-5000 daglige hits, langt mere end selv etablerede højreekstreme blogs.
Med Shansens pause fra bloggeriet - med baggrund i chikaneriet fra horder af vrede og racistiske kommentatorer, viser tydeligt at den destruktive racistiske del af blogosfæren næsten altid vinder.
Personligt har jeg måtte begynde at for-censure kommentarer på min personlige blog mavepusteren.blogspot.com, da tilsviningen blev allergrovest. At dette ikke stopper disse typer, kan ses på at der derefter blev lavet en hade-blog, udelukkende fokuseret på at tilsvine indlægene der blev lagt ud, en "hade-blog" hvor der bl.a. blev henvist til min private adresse, med slet skjulte hentydninger til at give mig "tørt på".

Censur er altså næppe hele løsningen på de bisværme af racistiske kommentatorer der bruger al deres tid på at lave hetz mod andre politiske bloggere. At moderate "private"-bloggere, som fx Rasmus fra den populære kammeret.dk helt har opgivet at lave lejlighedsvise politiske indslag, da det blot tiltrak ubehagelige typer er et godt tegn på hvor syg den danske blogsofære er blevet.

Tak herfra til Shansen for dennes modige og lange kamp mod overmagten. Jeg tror ikke der er nogle mirakelløsninger på den ovenstående problematik, men der skal da lyde en opfordring til alle moderate bloggere om at indse problemstillingen og ikke støtte chikanerier og hetz. Også selv om man måske er politisk uenig med bloggeren. For hvis hadet og racismen vinder i debatten, så taber alle.



Send til
Debat  83
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
27.05-2007 | 20:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 20:37 af Slet Mig
læs kommentaren igen. Du er blot en af horden, kære anonyme..
27.05-2007 | 20:38 af Slet Mig
kære mageret: du har om en været den værste...du burde skamme dig.
27.05-2007 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 21:25 af Slet Mig
interessant som bombardementet fortsætter.

Der er jo en kæmpe forskel på at kommentere politiske aktører, og så kører racistiske angreb konstant og vedholdende.
27.05-2007 | 21:25 af Slet Mig
June: interessant som du kan bevise min tese.
27.05-2007 | 21:25 af Slet Mig
June: interessant som du kan bevise min tese.
27.05-2007 | 21:55 af TheSocialdemocrat
Man skal da bare være venlige mod folk og sige tingene som de er. Så får man lov til og være i fred og på den måde kunne verden og blogosfæren blive så bedre hvis alle bare ville indse hvor meget det betyder med at skabe gode kammerater. Men du har da ret i Allan at det ville være bedre om visse andre tog deres gode tøj og forsvinde som jeg for eksempel har forslået her http://avisen.dk/blogs/thesocialdemocrat/lad-dem-rejse-260507.aspx
27.05-2007 | 22:20 af Jakoba
Kors, hvor jeg er træt af selvretfærdige Anti-DFere, der føler sig åh så forfulgt.

Jeg indrømmer gerne at der findes folk på højrefrløjen hvis retorik enhver må tage afstand fra, men Guderne skal vide at venstrefløjen herinde har et sprogbrug og en facon som gør at de under ingen omstændigheder kan tillade sig den slags selvretfærdighed som du byder på.

Du Allan, er en af dem der bruger skældsordet "racist" ved den mindste lejlighed, og du undrer dig over at tonen herinde bliver ødelagt? Hvor er din kritiske sans overfor dig selv??

Det her indlæg er et studie i fornægtelse af sin egen rolle i en problematik.
27.05-2007 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 22:29 af Søren Svendsen
Kære Henrik Ilskov-Jensen

Jeg synes du er utrolig aggresiv. Kan du ikke lide folk der har en anden mening end dig selv?

Vh.

Søren Svendsen
 
27.05-2007 | 22:55 af Slet Mig
fantastisk som alle kommentarspor ender på samme måde. Nogengange har man så ret at det gør helt ondt.

Og det er helt korrekt at personer som Jacob A og henrik ilskov ganske sikkert sender hundelorte til folk når de ikke skriver deres rablerier her..
27.05-2007 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 23:24 af Søren Svendsen
Kære Henrik Ilskov-Jensen

Så hvis Allan, som du kan se et flot billede af, hopper ud over broen hopper du også med?

Jeg ser ingen grund til at svine hinanden fuldstændigt åndløst. Det er ærgeligt fordi folk ved at de er lidt semianonyme at de synes at det er i orden at råbe RØVHUL i hovedet på hinanden.

Bevares det kan vel være sjovt til en vis grænse. Men det bliver ekstremt inerverende at deltage i debatter, når størstedelen af debatten er indholdsløst pjat.

Igen bevares jeg kan vælge at se bort fra det, men så kan jeg jo ikke deltage i en debat for så skal jeg jo lige pludselig sidde og sortere mellem indlæg man skal tage seriøst eller indlæg der kun er ude på at svine sin modstander til.

Jeg synes ærlig talt at det er tragisk, den behandling der er af Allan herinde. Har også set, det jeg vil kalde dumme og destruktive kommentare fra Allans side. Men det her er sgu da idioti.

Tilsviningen vil jeg personligt gerne være foruden og det gælder fra alle involveret. Jeg skal ikke spille hellig og sige at jeg ikke blive spydig.

MEN FOR SATAN, hvor gamle er I?

Vh.

Søren Svendsen
 
27.05-2007 | 23:25 af Søren Svendsen
Og magerets svar her er jo også en meget godt eksempel og jeg kunne forestille mig at Allans svar vil blive i den samme boldgade.
 
27.05-2007 | 23:26 af Søren Svendsen
Kære tudekiksen

Hvilket blogindlæg har du lavet?

Vh.

Søren Svendsen

PS. Og mageret der ellers i tidligere tider har gjort sig fortaler for at imødekomme en ordentlig retorik på disse debatside (i hvert fald sådan som jeg har forstået det)
 
27.05-2007 | 23:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 23:41 af Søren Svendsen
Kære mageret

Ja det må du undskylde. Jeg overfortolkede dit indlæg :-)

Vh.

Søren Svendsen
 
27.05-2007 | 23:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
27.05-2007 | 23:49 af Lise Mikkelsen
magaret.Du skulle tage at tænke dig om. Du støtter et parti DF, der har spredt had og atter had på alt og alle, der ikke er enige med dem. Du dyrker hadet, og er god til at skabe mere had.

Allan. Lad være med at køre med på deres afstumpethed. De prøver at ødelægge alle debatter, for det er deres mål.
28.05-2007 | 08:35 af Anonym
Farvel til Alllan som driver neofascistperfid hetz mod Shansen.
28.05-2007 | 08:53 af Skandale
Allan, du har jo også slettet kommentarer, der blot var uenige med dig.

Mht shansens blog, så mener jeg nu nok den danske blogscene indholdsmæssigt set går styrket ud af hans farvel.
 
28.05-2007 | 09:19 af Jørgen Larsen
Frem med tudekiksene,shansen er tilbage fra ferie.
28.05-2007 | 10:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 10:33 af Slet Mig
faktisk har jeg på denne blog kun slettet direkte henvisninger til min inteligens - og beholdt en del jeg ville have slettet hvis det var min egen blog.

At henrik mfl ikke ved hvad en racist er men blot benytter pladsen til at forsøge at kringle det så alle er som dem, ja det er meget sigende for debatten.
28.05-2007 | 10:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 10:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 10:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 11:08 af Mullah Omar
Hvem er det der misbruger mit navn på dette site? Er det dig Isabell Balkert?

MVH Mullah Omar
28.05-2007 | 11:11 af Søren Svendsen
Kære Forhammeren

Jeg har da også ytret min uenighed med Allan. Han er ikke mit lille alvidende orakel :-) den ret vil jeg gerne forbeholde mig selv at være (altså mit eget lille orakel, eller den sidder vist oppe i min hjerne eller noget, efter sigende skulle jeg gerne have tænkt at skrive det jeg skriver nu før jeg egentlig reelt sidder og tænker at det er det jeg vil skrive; altså før jeg selv har indsigt i at det er det jeg har tænkt mig at skrive ;-)

"Ærlig talt Svendsen, jeg troede, at du havde lidt mere fornuft end som så. " - hvorledes troede du jeg havde mere fornuft end som så? - hvem er du egentlig (det er første gang jeg ser nogen kalde sig Forhammeren)?

Om jeg har DF-fobi :-) hehe det er nu noget sjovt noget de der diskussioner om fobier. Du har måske Enhedslisten-fobi? Nej jeg har ikke DF-fobi. Jeg er bare ikke enige med Dansk Folkepartis politiske linie i mange forskellige punkter. Hvis det er fobi, så fair nok, så er jeg vel også fobisk overfor Venstre, Konservative, Socialdemokraterne, Det Radikale Venstre, Enhedslisten, Socialistisk Folkeparti, Fremskridtspartiet, Minoritetspartiet, Dansk Kommunistisk Parti, Retsforbundet, Liberalisterne, Dansk Nationalistisk Arbejder Parti, Ny Alliance, Centrum Demokraterne, Kristendemokraterne, Kristendommen, Islam, Jødedommen, Hinduismen, Buddhismen, Taoismen, Javanismen, Nicholas Sarkozy, Segolene Royal, Al Gore, George Bush... osv osv.

Nogen er jeg så åbenbart mere fobisk overfor end andre.

Angående Henrik Ilskov-Jensen har jeg også set ham være aggresiv i andre indlæg. Hvis Henrik Ilskov-Jensen er den Henrik Ilskov-Jensen man kan læse indlæg af inde på religion.dk (mener det var der jeg har støt på navnet før) synes jeg det er ærgeligt at manden ikke bruger noget mere tid på at være saglig, hvilket han som jeg har læst det mestre helt fint (hvilket han også for det meste er skal det dog siges. Han skal ikke kun have ris :-)), men der er simpelhen for mange herinde der, efter min mening, forpester enhver form for debat og saglig argumentation. Og så i øvrigt at der er sådan et "had" i forskellige blogindlæg og kommentarer og så mange spydige meninger der er voldsomt nedladende. Ingen nævnt, ingen glemt.

Vh.

Søren Svendsen
 
28.05-2007 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 11:42 af Slet Mig
At være modstander af DF er en holdning ca 88% af befolkningen har. Kritik af et parti er en grundforudsætning for demokratiet. AT benytte denne kritik som årsag til hadske udfald mod minoriteter og deres forsvarer er absurdt
28.05-2007 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 12:35 af Jakoba
Allan, du har ret. Nogen gange har man så meget ret at det gør ondt.

Det er vel ufatteligt sigende at du begynder at ævle om at "jeg sender hundelorte til folk" fordi jeg kommer med en kritik af din facon herinde.

I rest my case.
28.05-2007 | 12:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 13:21 af Jakoba
Iøvrigt var det bare et opmærksomhedsstunt fra Shansen. Han skriver fortsat.
28.05-2007 | 13:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 13:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 14:09 af Mullah Omar
Hvem vil arve min blog?

BRUGERNAVN:MULLAHOMAR

ADGANGSKODE: KORANSKOLE
28.05-2007 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 14:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 16:49 af JohnGalt
Hvad har race og religion med hinanden at gøre? Det er da noget sludder..

Iøvrigt virker det netop racistisk i det hele taget at tale om "racer" mennesker imellem. Hunden er en anden race end jeg. En mand fra grøndland er et menneske som jeg, tilhørende menneskeracen.

At tro på en skabergud, er som at tro på julemanden. Intet bevist - intet modbevist. Det hele er blot en ekstraordinær påstand uden videnskabeligt fundament, som nogle mener er troværdigt.

Er jeg så pludselig racist, da jeg afskyr al religion??
28.05-2007 | 17:07 af morten Fugl
At du ikke helt har styr på kronologien, det er ok... men ikke at du bevidst fordrejer.

"Personligt har jeg måtte begynde at for-censure kommentarer på min personlige blog mavepusteren.blogspot.com, da tilsviningen blev allergrovest. At dette ikke stopper disse typer, kan ses på at der derefter blev lavet en hade-blog, udelukkende fokuseret på at tilsvine indlægene der blev lagt ud, en "hade-blog" hvor der bl.a. blev henvist til min private adresse, med slet skjulte hentydninger til at give mig "tørt på"."

"Hade"-bloggen du tænker på er nok Maveplaskeren.blogspot.com, der blev oprettet, da du på et tidspunkt krævede en blogspot userid for at lægge kommentarer på din blog. Efterfølgende viste det sig at du stadig slettede i kommentarer. Det er du selvfølgelig i din ret til.

Det er rigtigt at jeg på et tidspunkt lavede et indlæg, hvor jeg forsøgte at være sjov.

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=32818768&postID=116654477222517781

Det jeg specifikt skrev var :

"Endnu mere respekt. "Allan" må være gået undercover og har infiltreret et politisk parti, hvor han går under navnet xxx*). Det må være den samme, da han har samme e-mail adresse som "Allan" på mavepusteren. Vi sidder spændt og venter på de banebrydende afsløringer, der må komme."

Da jeg erfarede via mavepusteren selv erfarede at der var en adresse (som var gammmel) så blev linket selvfølgelig slettet og jeg beklagede...

Vurder selv.
 
28.05-2007 | 17:09 af morten Fugl
Nå ja... og henvisningen til at "give tørt på"... Jeg kan ikke finde den....
 
28.05-2007 | 17:40 af Thomas Bruun
Har da selv stået front i debatter mod højrefolk - synes ikke det kammede helt over. Shansen var da klart en guttermand - men man skal stå af når modparten går total i det berømte selvsving. De skla ikke have en tøddel opmærksomhed - det er det de ofte vil ha´.

Vi må bare generelt udbrede noget mere LOVE! - Jeg siger LOVE til alle!
 
28.05-2007 | 17:54 af Slet Mig
horderne har talt. Jeg vil lade kommentarerne stå for sig selv. At de underlige racistiske kommentatorer tilmed hygger sig med at "lege" muslimer og lege "rabiate" siger en del om deres sindstilstand.

sygt.
28.05-2007 | 17:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 18:21 af Ofelia
Arve din blog?

Skal du da på rygsækrejse til G8?
28.05-2007 | 18:24 af Ofelia
Mullah Omar,

Min kommentar var til dig.
28.05-2007 | 19:02 af Mr. Pedersen
Allan,

Appropos had og andet, så bemærk at du betegner folk, der ikke er enig med dig som "horden".

Det at du overhovedet ikke ønsker at anerkende dem som individer, men kollektivt umenneskeliggøre dem - endda med en nedsættende betegnelse giver andre et ganske bestemt indtryk af dig.

Jeg tror, at du forstår, hvad jeg mener, så jeg skal nok lade være med at komme nærmere ind på det med et glashus.
 
28.05-2007 | 19:42 af Slet Mig
jeg definere horden som de personer der tager en kritik af DF som en kritik af dem, og derefter oversvømmer kommentarerne med deres racistiske kommentarer og underlige links til bizare sider med dybt racistisk og usympatisk indhold
28.05-2007 | 19:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2007 | 20:17 af Rakon
Kære ven

Det er altid en fornøjelse at læse nogle seriøse og intelligente ord, når de ovenikøbet altid er så præcise og velformulerede som dine ord.

Det er dog også en kendt sag, at man yderst sjældent kan få en seriøs debat med de mennesker som du og jeg er så enige om, har en intolerant og skadelig virkning på det skønne Danmark, som vi mener er stort nok til, at vi alle kan være her.

Men når man står med en tilhænger af en politik som DF s, som på alle måder er så usammenhængende, ulogisk og selvmodsigende, så siger det kun sig selv, at der ikke er mange af deres tilhængere, som har lyst til at kaste sig ud i en seriøs dialog, som de på forhånd er dømt til at tabe.  Hver eneste gang.

Vi er mange der begynder at kræve f.eks. brugen af Dannebrog tilbage til os borgere i dette land, uanset hvem, hvad og hvor vi kommer fra, og VÆK fra de mennesker, som kun skader vores land, kultur og omdømme bøde nær og fjernt.

De har i årevis fået os andre borgere i dette land, som er så stærkt imod intolerance og fremmedhad, frygt og had, og som er så utroligt udanske, til at undlade at bruge vores smukke flag, af frygt for at blive anset for at være DF s politik venligt stemt.

NU skal Dannebrog tilbage til alle os andre borgere, hvad enten vi er rødhårede, brillebærere, født i Iran eller Ikast, så alle dem der vitterligt tror på (med øjne og ører lukkede tæt til for facts der beviser modsatte), at de ved at stemme på DF ( i guder ) HJÆLPER vores land.  

Det hjælper ikke at forsætte med at bruge argumenter som du bare overser eller ikke forstår, når det kun er FACTS, FACTS OG ATTER FACTS der skal på bordet. Og når de første så efterhånden bliver møre og indser, at de nok alligevel tog så grueligt fejl, så skal vi tage imod dem med venlighed og åben dialog.  Men sålænge de befinder sig uden for pædagogisk rækkevidde, som mange af dem man ser svine os DF s modstandere til, på den mest latterlige, barnlige og stupide facon, så hjælper man ingen.  

For mange af dem drejer det sig kun om: "Juhuu, se miiiig !!!  Jeg tør tale grimt og svine andre til, mens jeg gemmer mig anonymt bag min skærm, ér jeg ikke bare seejjjj ?? !!!!"    De er jo ikke som os ude på at informere os andre, eller fortælle os andre, HVORFOR vi tager fejl, eller noget andet der ligner dialog.  

DF ere keder mig så grusomt, og efter vi har grinet vores røv i laser over dem i årevis, og nu ser hvordan de hjælper regeringen til at tvære de svage grupper ud med nedskæringer, og slagte vores børns uddannelser ligeleders vha nedskæringer, så ser vi også nu, at langt de fleste unge gør direkte op med de gamle myter om de nye danskere.   Jeg tror, at de unge er på vej til at tage DF erne mere alvorligt end vi har gjort i årtier, og at de snart er en saga blot, men vi skal nok til at gøre noget mere for, at fremskynde tingene.

Selvom DF gør hvad de kan for at latterliggøre sig selv, så skal vi passe på, at vi ikke tror, at de "bare" er nogle ufarlige fjolser, for de HAR gjort meget, rigtig meget skade allerede.

Danmark og Dannebrog tilbage til de alle os borgere i dette land - både dem med dansk pas, og dem som bor og lever under så kummerlige forhold som asylansøgere - til os danskere og dem som opfører sig som "sande danskere", som mener at danskhed er noget der bestemmes af opførsel (som venlighed, tolerance, åbenhed mm) og IKKE af ens bedsteforældres bopælsadr  - og ...  nåh ja, så også de 10% som ønsker at skade landet med deres uDansk Fjolleparti  ;-)
28.05-2007 | 20:46 af Rakon
Viking og Bitten2>

At give en gruppe en betegnelse ALENE udfra deres enslydende handlinger, og at gøre det samme med en gruppe af totalt forskellige individer, som kun har en religion tilfælles, KAN da ikke sammenlignes ??  

Må man så heller ikke kalde en gruppe der udøver kriminalitet for kriminelle, eller uddannede tømrere for tømrere, eller de aktive i roklubben for roere ??

DF ere og andre racister dømmer ikke udfra folks handlinger, men fra deres kulturelle baggrund som muslimer, og de tager ALLE med, også dem så ikke praktiserer eller tror på den muslimske tro.

Eller laver i bare sjov :-) ??
28.05-2007 | 22:37 af Mr. Pedersen
Hej Bitten2 & Rakon,

Hvem er de "DF ere", som I henviser til her på bloggen?

P.s. Med dette spørgsmål ønsker jeg at antyde en vis paranoia i deres formuleringer...
 
28.05-2007 | 22:49 af Mr. Pedersen
Hej Allan,

Tak for din definition af hvem du opfatter som undermennesker i horden (hvis links og kommentarer jeg iøvrigt også finder underlige).

Eftersom jeg ud fra egen erindring ikke har fremsat racistiske kommentarer kan jeg også konkludere, at du ikke regner mig som et undermenneske.

Det er jeg da glad for at høre, at jeg altså ikke er et af dine "undermennesker".
 
29.05-2007 | 09:00 af morten Fugl
Jeg kan se at Allan ikke engang har gidet replicere på min påstand om at han bevidst lyver mht. om han er blevet truet.

Det er han ikke..... Så med andre ord : Allan du er fuld af løgn og fordrejer sandhenden.

Du håner bevidst en bestemt gruppe her i landet (alle der stemmer på DF), dvs. du falder under din den nye racisme definition. Ergo er du RACIST !!

På den positive side, så synes jeg det er fint at vi har typer som Allan, da de jo unægteligt holder fanen højt og forsøger at i mødegå DFs indflydelse.  

At de ikke selv ser, at den måde hvor på de gør det, virker i mod det formål som de gerne ser, det synes jeg er ærgerligt.

LMNord

(en del af horden.... Nb. det eneste parti jeg nogensinde har støttet er Ny Alliance, da jeg finder deres ønske om samarbejde på tværs af midten, uden om DF, prisværdigt)
 
29.05-2007 | 09:31 af Slet Mig
lad mig relatere til en af dine bizare påstande lmnord: "min nye racismedefinition" er fra 80erne og statsanerkendt og universelt anerkendt.

Hvilket parralelt univers du har levet i siden de tider, er ikke godt at vide..
29.05-2007 | 11:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 12:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 13:35 af Slet Mig
kære henrik.

det er svært at diskutere med dig når du ikke acceptere dansk sprognævns definitioner. Så snakker vi jo forskelligt sprog.
29.05-2007 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 16:31 af Slet Mig
"Dansk Sprognævn har udelukkende, i forbindelse med retsagen Pia Kjærsgaard versus Karen Sunds fra Folkebevægelsen mod EU konstateret, at "racisme" AF NOGLE nu om stunder bruges som betegnelse for ENHVER form for forskelsbehandling: Således kan man f.eks. af og til høre eller læse om "køns-racisme", "alders-racisme" o.s.v.

At konstatere, at der i visse kredse af befolkningen er sket et (politisk motiveret) betydningsskred i brugen af et bestemt ord, er ikke det samme som at sige, at den nye bi-betydning af ordet så også er den KORREKTE betydning."

Jo henrik, det er det hvis professionelle sprogbrugere(journalister osv) benytter ordet på denne måde. Det er faktisk den klare definition på hvorledes dansk sprognævn tilretter sine ordbøger.

Utroligt at jeg skal forklare dig disse samfundssammenhænge.
29.05-2007 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 16:44 af morten Fugl
Shansen/Allan.

Så lykkedes det jer igen at sætte niveauet....

Allan du taler mod bevidst bedre vidende, når du i dit indlæg hævder at være truet med "at blive givet tørt på". Det gad du ikke svare på.

Og så fik du også lige sendt en enkelt sviner af sted igen uden at dokumentere. Jeg mener ganske enkelt at du (og selvfølgelig Shansen) kan anklages for racisme, når I generaliserer over DF ere.

Jvf. Dansk Sprognævns definition... : "eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv."

Så nej Shansen selvfølgelig tilhører DF ere ikke en entydig gruppe el.lign. men de har trods alt valgt at stemme på DF eller melde sig ind i det pågældenden parti. Så jeres generaliseringer er faktisk at sammenligne med racisme, jvf. definitionen.

Hey, jeg synes da også selv det er ude i hampen, men jeres retorik bidrager jo til ingen ting, udover at forpeste debatklimaet.

Jeg så helst at man talte pænt til hinanden baseret på facts. (Allan fordrejer bevidst/ubevidst facts i sit indlæg) Men I taler jo HELLER ikke pænt til andre.

Tænk nu lidt over det. Jeres seneste kommentaerer nedenfor...

******

29. maj 2007 09:31 af Allan

lad mig relatere til en af dine bizare påstande lmnord: "min nye racismedefinition" er fra 80erne og statsanerkendt og universelt anerkendt.

Hvilket parralelt univers du har levet i siden de tider, er ikke godt at vide..

***********

**********

29. maj 2007 11:23 af Shansen

LMNord kan du ikke lige beskrive hvad for en kultur og gruppe DFs vælger tilhøre det kunne jo være fint når nu du mener at de udsættes for racisme. **************
 
29.05-2007 | 19:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 19:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 21:27 af morten Fugl
Jeg mener netop at DF ere ikke er en homogen gruppe. (omsonst at gentage sig selv... men jeg er ikke DF ere, jeg har aldrig stemt på dem og kunne ikke finde på det.)

Allan har om nogen kaldt alt og alle for racister, når de i en dialog med manden har forsøgt at nuancere deres angreb. Der hvor filmen knækkede for mig var, hvor en person forsøgte at tage en dialog omkring hvorfor nogle forældre valgte at indskrive deres børn på en privatskole, da de frygtede for skolens fremtid, pga. en stor overvægt af ikke etnisk danskere.

Den person blev udskrevet som racist. Er han det? Det er blandt andet kommentarer som den, der gjorde at Allan valgte at censurere indlæg på sin blog. Jvf. "Personligt har jeg måtte begynde at for-censure kommentarer på min personlige blog mavepusteren.blogspot.com, da tilsviningen blev allergrovest."

Allans eget postulat var at han er blevet hængt ud på den blog jeg har skrevet på. Faktuelt havde jeg lavet en joke omkring Allans status som  medlem af minoritetspartiet og linkede til Minoritetspartiets hjemmeside.

Allan fandt ud af det og gjorde opmærksom på at at han opfattede det som om at jeg ville udstille hans adresse (som han i øvrigt oplyste var en gammel adresse...). Derfor blev linket fjernet og jeg sendte en mail til manden og undskyldte, da det ikke var intentionen.

Nu bruger han det som eksempel på hetz, forfølgelse og ""hade-blog" hvor der bl.a. blev henvist til min private adresse, med slet skjulte hentydninger til at give mig "tørt på"" og hadebloggen var lavet af racister... jvf. hans indlæg ovenfor.

Men kære Shansen, men er det ikke racistisk i Dansk Sprognævns definition at sige DF ere er racister, at DF ere spammer debatten, at DF ere som gruppe gør dit og dat?

Definitionen : "eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv."

Ved at bruge den definition, så kan det jo være racistisk at udtale at "bordtennisspillere må have et mentalt handicap ved dyrke den sport"...

Hvis du definerer DF ere som DF folketingsmedlemmer, så kan du have en pointe, men allerede der generaliserer du jo...

Jeg mener ikke at du er racist.... da jeg synes definitionen er tåbelig. Eks. dit seneste indlæg om   "Hvad alle burde vide om Dansk Folkeparti" synes jeg faktisk godt om. Men jeg synes det er problematisk at du har en tendens til at skære alle DF ere over en kam.

Jeg har som sagt været med i en blog, hvor vi tog tykt pis på allans indlæg, da han censurerede alt og alle og kom med fuldstændigt horible påstande. Den har han kaldt en hade-blog. Og anklaget mig for at komme med trusler. Fuldstændig udokumenteret.

Din blog handler ofte om DF. Er det så også en hadeblog ?

Kan godt være min sammenligning var latterlig, jeg er bare træt af den unødvendig hårde tone, der er.

Jeg kender Ilskov fra www.religion.dk og jeg er enig med dig i din vurdering. Jeg aner ikke om han er DF er. En anden DF er jeg kender er min gamle faster.... Hun er faktisk heller ikke racist...
 
29.05-2007 | 21:39 af morten Fugl
Glemte jeg at sige at jeg ikke er DF er?

Alene at kategorisere mig som DF er vil jo gøre at de rigtige DF ere vil føle sig voldsomt krænket. På Shansens vegne vil jeg udtale at jeg beklager den krænkelse de måtte have følt. :-)
 
29.05-2007 | 21:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 22:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
29.05-2007 | 22:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2007 | 14:49 af morten Fugl
-> Shansen.

Tak for den lødige tone trods alt. Det er ikke alle, der går fra "Du er latterlig" til at give et seriøst gensvar.

Jeg finder som sagt dansk sprognævns 3 racisme definition alt for bredt defineret. Og kan blot konstatere at bl.a. Allan er en af dem, der for mig at se misbruger definitionen på at sætte sine meningsmodstandere til vægs.

Hvis det er racistisk at udtale at alle muslimer er islamister, så er det også racisme at udtale "at DF ere er racister".

Jeg synes ikke det er racisme, men et udtryk for indskrænkethed, mangel på nuance, manglende forståelse etc.

Og ja jeg er med på at du ofte kritiserer navngiven DF ere og deres politik. Årsagen til at jeg fløj i flint var at jeg igen så at Allan bevidst talte mod bedre vidende (Er det påfaldende at han ikke reagerede på at jeg kaldte ham en løgner, men på at jeg kaldte ham racist....) og fremstillede sig selv som offer.
 
30.05-2007 | 14:58 af morten Fugl
-> Ilskov.

Jeg fik vist ikke forklaret mig godt nok.

Shansen omtalte dig i sit svar til mig : "Den eneste DFer som jeg har mødt som ikke er racist er Ilskov selv".

Det er mig inderligt ligegyldigt om du er DF er eller ej. Det er meningerne og det man bidrager med til debatten og ikke mindst debattonen, der tæller.

Jeg forsøgte egentlig bare at sige, at jeg også har debatteret på www.religion.dk i løbet af 2006, da jeg boede i Grønland og at jeg værdsatte dig som debattør derovre, på samme måde som Shansen gjorde.

Det er efterhånden svært IKKE at komme galt afsted :-)
 
01.06-2007 | 16:02 af morten Fugl
Jeg kan se at samme indlæg på din "skygge"-blog (mavepusteren.blogspot.com) ikke indeholder noget om  "slet skjulte hentydninger til at give mig "tørt på""

Det er der som sagt heller ikke hold i. Så jeg regner med at du har slettet det på den blog, men ikke her.

Er der ikke mulighed for det? På forhånd tak.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl