Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Til brugere på www.k10.dk

3. december 2011 18:38
Visninger  [1509 ]   Debat  [29 ]

Da jeg har luret lidt med i en tråd på www.k10.dk, hvor jeg oplever at andre førtidspensionister og syge bliver nærmest paniske over hvad det er den nye regering har tænkt sig at gøre i den kommende førtidspensionsreform, besluttede jeg selv at skrive til selv samme person fra S, som en anden i tråden havde ringet til, for at høre hvad de har gang i derinde... både fordi det også påvirker mig selv som førtidspensionist, at der går rygter om at man vil genvurdere førtidspensionister hvert 5 år, og påtvinge dem at blive aktiveret eller arbejde... det skaber seriøst panik hos mange, bare ved tanken om det, da errindringerne om den ydmygende og for mange nedslidende og forværrende behandling man fik inden man blev tilkendt sin førtidspension stadig ligger lige under overfladen. Dette i kombi med at vi alle godt ved at virksomheder ikke GIDER have os, og der ikke engang er job nok til de raske gør jo at man ser det hele totalt håbløst hvis det nogensinde skulle blive relevant.

 

Jeg har haft sendt følgende brev til S medlemmet Leif Lahn Jensen:

"Hej Leif.

Jeg er førtidspensionist fra 2009 efter 18 års syltning på kontanthjælp og en 2 årig ydmygende udredning, og er de sidste par dage blevet mødt med rygter på internet siden www.k10.dk som er en portal for fleks og førtidspension, der siger, at du er blevet kontaktet af personer fra denne side (k10), der skriver at du skulle have udtalt, at der er initiativer i gang omkring PLIGT til førtidspensionister at skulle aktiveres eller i skånejob i den kommende reform i 2012. Ligeledes at man vil genvurdere samtllige førtidspensionister hvert 5 år. Er dette korrekt?

Der har mildest talt spredt sig en frygt af dimentioner efterhånden pga. denne tråd, fordi psykisk syge specielt føler at man er på “headhunting togt” efter at trække dem igennem ulidelige arb.prøvninger og tests endnu engang, selv om de ER blevet tilkendt førtidspension... fysisk syge er lige så nervøse for at sige det lige ud. Tanken om at skulle revurderes hvert 5 år spreder simpelthen panik!

Tanken om at finde dem der måske har puttet sig eller er blevet bedre er selvfølgeligt fin nok i teorien (og for dem som øjensynligt ikke fatter en skid af hvad det betyder for de implicerede at plive målt og vejet konstant resten af livet), men at det skal gå ud over alle dem (langt de fleste) som reelt ER syge, og har brug for den fred og ro det giver ikke at have det syge og nedværdigende system til at ånde sig langt ned ad ryggen konstant, der er det rent ud sagt umenneskeligt! ... igen ville det være dem der er reelt kronisk uarbejdsdygtige der tager stødet, og jeg synes sgu’ ikke det er rimeligt!

Jeg ville være meget taknemmelig, hvis du kunne sprede lidt lys over hvad man egentligt har tænkt sig, og hvem disse ting evt. vil komme til at gå ud over? ... vil man vitterligt til at bruge oceaner af skattekroner på at revurdere 250.000 førtidspensionister, som vil koste millioner i lægeerklæringer, psykologer, speciallæger, psykriatere, speciallægeerklæringer osv. for ikke at tale om den arb.byrde det vil medkomme i systemet som vel egentligt skulle afbeaurokratiseres?... Vil man vitterligt synke så langt ned og være så usympatisk overfor folk som i forvejen er blevet vendt på hovedet, strukket og pint og plaget under det VKO styre system Hjort i forvejen har skabt?

Jeg ved godt at intet er færdigbehandlet endnu, men jeg tror ikke du/I er helt klar over hvilke frustrationer det skaber for kronisk syge uden arb.evne at skulle side nu og vente på at deres skæbne bliver dokumenteret... det ville være rart med lidt viden om hvad man har i tankerne, rent ud sagt. håber det hele bare er RYGTER.

Er det overhovedet lovligt, at omstøde en allerede tilkendt førtidspension som er givet efter gældende lovgivning?... jeg håber det ikke, for i kan godt begynde at finde selvmordsstatistikkerne frem hvis i indfører den slags inhuman lovgivning, det kan jeg godt sige på forhånd.

MVH. Jess D. Skov-Nielsen"

Jeg har efterfølgende modtaget følgende besked, som jeg kan anbefale evt. brugere der læser med her fra k10 (jeg ved i er her), at tilføje dette til jeres debat, så der måske kan komme LIDT mere ro hos disse brugere, da jeg synes det er unfair, at man skal side og ryste i bukserne lige til de beslutter sig for hvad reformen kommer til at ende med.

Jeg kan se ud fra svaret, at der slet ikke er besluttet noget endnu, og jeg ser slet ikke den form for nidrige blå politik vi er vandt til i det svar jeg har modtaget fra Hr. Jensen i S. Jeg håber i kan bruge det til noget... her er svaret fra S medlemmet:

"Hej Jess.

Det jeg har sagt er følgende:

Jeg vil ikke være med til at jagte dem som er syge, de skal behandles ordentligt, og det føler jeg faktisk ikke de gør nu. Samtidig ved jeg også at der er nogen som måske godt kan arbejde få timer på fleks, andre er måske blevet bedre og kan lidt mere.

Alt i alt drejer det sig om at kigge det hele efter i sømmene, og se om vi ikke kan lave en reform, som ikke jagter folk, men prøver at få så mange som muligt i arbejde eller uddannelse.

Jeg vil også slå fast, hvis man er syg og ikke kan arbejde, så behøver man jo ikke frygte noget, men kan man godt arbejde få timer, så tror jeg på at det nu engang er bedst for folk at komme ud og få et netværk.

Men igen, det er kun et arbejde om en reform vi sætter i gang, vi har slet ikke bestemt eller besluttet os for en retning endnu.

Jeg tror bare at vi er nødt til at se om vi ikke kan gøre det hele meget bedre, mere humant. Jeg er ikke i tvivl om at vi trods alt kan gøre det bedre og mere menneskeligt end den borgerlige regering.

Så jeg tror ikke i skal frygte noget, men gør som du, nemlig skriv til os og gøre os klogere på jeres situation.

Det vil jeg i hvert fald meget gerne lytte til.

 

 

Igen, mange tak for mailen.

Med venlig hilsen

Leif Lahn Jensen
MF"

 

Økonom cand. scient. adm. Henrik Herløv Lund, gitte rasmussen og J O Fischer har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
03.12-2011 | 18:59 af Jess D. Skov-Nielsen
P.S. beklager de mange forskellige type størrelser og farver osv... jeg kunne sgi' ikke rigtigt finde nogle knapper til at ændre på hverken farver eller skrifttypestørrelser, så det ser altså lidt ustruktureret ud... beklager :O)
 
 
03.12-2011 | 22:27 af hans andersen
Det gør ikke noget, det er indholdet, der tæller!
 
 
03.12-2011 | 22:38 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er jeg enig i... men så har jeg da fortalt, at det ikk ebare er sløsethed der er årsagen :O)
 
 
04.12-2011 | 08:21 af Liliane Morriello
Det synes jeg er helt fint, så kan man ikke tage fejl af hvem der siger hvad, og så et kæmpestort tak til dig Jess, for den flotte mail du sendte hr. Jensen, svaret vil sikkert berolige mange :)
 
 
04.12-2011 | 11:30 af Jess D. Skov-Nielsen
Han har fået en efter, med min mening om forsørgerpligten også, samt link til din underskrift indsamling ;O) ... han HAR skrevet tilbage, men undlod at svare på DET spørgsmål... jeg skrev dog en masse til ham omkring hvordan de skal sørge for at de jobs ER DER, hvis de forventer en FP'er skal ville/kunne tage et arbejde, at hvis vi skal have pligt til at arbejde, skal der også være ret til at få et arbejde vi kan klare.

Dette var han helt enig med mig i, og han skrev da følgende:

"Hej igen.



Jeg er helt enig i, at vi skal kigge meget mere på et rummeligt arbejdsmarked, bedre arbejdsmiljø, bedre senior politik, og lettere adgang for dem som ikke kan arbejde fuld tid.

Jeg er heller ikke naiv og tro, at vi kan skabe en perfekt verden i den retning, men vi vil dog forsøge at se om vi ikke kan gøre det en del bedre end nu.



Men fint du opfordre folk til at skrive. Det er ikke sikkert jeg svarer dem alle hvis jeg får mange, men du kan tro jeg læser dem og tager dem med i mine tanker, når vi skal behandle reformen.

Det håber jeg der er forståelse for.



Med venlig hilsen

Leif Lahn Jensen
MF"


 
 
03.12-2011 | 22:23 af Kaj Jensen
Jeg tror ikke du skal være så bekymret Jess. Når den første tumult over Özlems tåbelige selvmål, så skal S og SF nok falde til patten igen og satse lidt mere på overførselsindkomster. Arbejdere og selvstændige er jo alligevel for længst tabt til blå blok.
 
03.12-2011 | 22:37 af Jess D. Skov-Nielsen
Ja for man kunne jo aldrig håbe på, at selvstændige og blå blok havde lidt sympati med folk nederst i hierakiet vel?... hvor er den borgerlige anstændighed blevet af...
 
 
04.12-2011 | 06:55 af J O Fischer
Anbefalet!

Godt initiativ Jess!
 
04.12-2011 | 11:33 af Jess D. Skov-Nielsen
Tak Olfert :O) ... ved bare selv hvordan det føles at side og ikke vide hvad skæbnen blir' ... og kombineret med den hets der er på kontanthjælpsmodtagere lige pt. og som jeg tit ser overfor FP'ere også, så kan man ikke lade være med at blive bange rent ud sagt.

Jeg er jo bare ikke typen der sætter mig i et hjørne og ryster af skræk, jeg farer lige i kødet på problemet... men det ved du jo vidst godt ;O)
 
 
04.12-2011 | 11:44 af J O Fischer
Jess, som du ved er jeg på Kofoeds Skole 2 gange om ugen, der for jeg mange skrækhistorier at høre. Mange af dem der kommer der bliver holdt i kontanthjælpshelvede, selvom det burde soleklart, at de skal tilkendes FP.

Jeg har set flere eksempler på alkoholikere, der efter de har fået FP er blevet tørlagt, og har fået et liv der er værd at leve. Det bedste eksempel, er en der tjener 4800 kr. netto udover sin FP. Han har taget kørekort, købt en lille bil og fået en hyggelig og pænt møbleret lejlighed.

For 3 år siden boede han på gaden og havde drukket i 18 år.
 
04.12-2011 | 11:49 af J O Fischer
Undskyld alle stavefejlene og det snørklede sprog.

Men sidder og ser Ellemann & Lykketoft, mens jeg skriver. : o )
 
04.12-2011 | 12:09 af Jess D. Skov-Nielsen
Ja SÅ er du tilgivet! :OD ... ej, jeg synes nu ikke det var noget prob. at læse.. og tak for kommentaren... rart at se at der stadig findes mennesker derude (og så enda i R! ;O)) som har empati.

Borgerlig anstændighed er en mangelvare i danmark...
 
 
04.12-2011 | 12:08 af Jess D. Skov-Nielsen
Helt enig med dig... desvære er lige præcis det eksempel du her beskriver et af de eksempler man elsker at mistolke... for den almindelige borger kan ikke forstå, hvordan man kan være på FP, og samtidigt have det godt... det er som om at du SKAL side i et hjørne og ryste, eller hoppe på tungen for at komme frem, hvis man skal have lov til en FP.

Mange glemmer, at det netop er FP'en der giver den ro og fred der skal til, for at man kan hive sig OP på et nogenlunde anstændigt liv igen... specielt for de psykisk syge er dette en realitet, for så snart hetsen og presset fra systemet hører op, og man får ro til at passe sine skavanker, så får man det bedre... men hvis man tror, at denne bedring er stationær, så tager man GRUELIGT fejl!.... den er kun stationær, FORDI man har den ro og fred.

Derfor synes jeg det er vigtigt, at vil man have disse psykisk syge til at bidrage med noget, at man ansporer dem VENLIGT, og med TILBUD... ikke med lovgivning og paragraffer der siger, at nu er du tvunget til at vi skal hjælpe dig igen! ... det vil få de psykisk syge (mange af dem i hvert fald), til at fare direkte tilbage i blækhuset og køre ned med stress, depression, aggressivitet og tanker der er endnu værre igen.

Det er mig en gåde, at politikere og samfundet derude ikke kan tænke så langt må jeg indrømme. Det er muligt at Støjberg, Mette Fredderiksen og andre synes det er skrækkeligt, at vi FP'ere kommer til at stå tilbage på peronen, men det er fordi de endnu ikke har fattet, at vi udmærket ved hvad endestationen hedder.... den hedder "Camp Arbeit Macht Frei!"
 
 
04.12-2011 | 12:23 af J O Fischer
Jeg kan ikke forestille mig, at regeringen pønser på noget der vil stille nuværende Førtidspensionister ringere.

Jeg synes både Mette Frederiksen & Karen Hækkerup er sympatiske.
 
04.12-2011 | 12:40 af Jess D. Skov-Nielsen
Jeg håber du har ret... men FP'ere har en god grund til at være paranoide Olfert... bare det jeg ville sige. Vi har skulle høre på debat om at handicappede kræver for meget, når det i virkeligheden er kommunerne der betaler i dyre domme for de dyreste produkter, vi har skulle høre at vi er "Gøgeunger" og "Igler" af prominente eksperter og politikere, vi har skull ehøre at vi alle render og arbejder sort og ikke fejler en skid... ja der er ikke det der ikke bliver troet... så det kan næsten ikke undgåes, at mange blir totalt paranoide... mig selv inklusiv.
 
 
04.12-2011 | 07:45 af gitte rasmussen
Anbefalet
 
 
04.12-2011 | 11:33 af Jess D. Skov-Nielsen
Tak. :O)
 
 
04.12-2011 | 07:55 af Laila Ammitsbøl
Tak Jess!
Glimrende initiativ.
Jeg har selv været totalt ude af den de sidste dage efter at have fulgt debatten på K10 og er en lille smule beroliget nu. Helt rolig gør politikerens svar mig dog ikke, for hvem er det der skal bedømme om folk kan arbejde nogle timer? Er der en selv eller er det umennesker med skjulte dagsordener? Bare det at det nævnes at det skal vurderes gør mig så bange, for jeg tror ikke på dem der skal vurdere. Jeg frygter at den dårlige økonomi i samfundet kan få politikerne til at tage hollandske metoder i brug. Og jeg tvivler i høj grad på at de mange velbjærgede akademikere i Folketinget har forudsætninger for, vilje til og ønske om at prøve at forstå at fx et psykisk sygt menneske på førtidspension får væltet hele sin tilværelse, hvis det pludselig igen skal tages op, om vedkommende kan arbejde. Jeg har, som forhåbentlig mange andre førtidspensionister, skabt mig et værdigt liv på trods af min skrøbelighed. Det har jeg kunnet fordi der kom ro om den økonomiske situation, men jeg kan mærke hvordan angsten begynder at flå og hive i mig, så snart der skabes uvished.
 
 
04.12-2011 | 11:18 af Jess D. Skov-Nielsen
Jeg forstår godt at man staid frygter lidt, det gør jeg også selv... jeg frygter egentligt ikke at arbejde, og det tror jeg der er mange FP'ere der ikke gør, men snarere frygter man at arbejdet ikke er der, og hvad man skal igennem for at blive "tilkendt" en lille tjans.

Personligt ville jeg ikk ehave noget problem med en lille tjans, men den skal kunne håndteres af mig, og være på mine præmisser hvis det ikke skal ende i den helt anden grøft... som systemet er i dag, virker intet af det efter min mening... nogle få er heldige at få et fleksjob de hodler af, og hvor kolleger ikke går og brokker sig over at de får det samme i løn for færre timer osv.

Der løber også en anden tråd på K10, som handler om rygter vedr. arb.markedsreformen... den har jeg haft kopieret her inde til debat, og den er jo helt helt helt anderledes end det der foregår i den anden tråd på k10... men skal jeg være ærlig, og tage Leif's ord for gode varer med at de vil gøre det bedre og mere humant end VKO, og sammenligner den med disse rygter i den ældre tråd, så passer det egentligt meget godt sammen.

Personligt tror jeg man vil give førtidspensionister nogle muligheder, men lade det være frivilligt... hvis de kombinerer dette med 100% mulighed for at vænne tilbage til førtidspensionen hvis de ikke kan klare det aligevel, uden test og fanden og hans pumpestok, så vil MANGE tage tilbudet, det er jeg sikker på... specielt hvis de kan se at det også kan betale sig at yde den indsats... for de skal vel også kunne se at det kan betale sig at arbejde.

De kunne få så mange FP'ere et par timer her og der, hvor der ikke kan ansættes fuldtid... institutioner, vuggestuer, børnehaver, ældrepleje (til at tale med de ældre), bibliioteker... alle mulige ting... eneste krav er jo at det skal være frivilligt, ikke være til grin, skal tage hensyn og behandles med respekt... ikke mere end hvad en normal lønmodtager kan forvente.

Jeg er heller ikke naiv... jeg ved godt, at det ikke er alle derinde der er som Leif har skrevet, og at nogle S'ere kan være direkte lige så modbydelige at høre på som Hjort og Støjberg... men nu bestemmer de trods alt ikke det hele, og den nye regering har stort set "lovet" at være bedre i det sociale og mere human end hvad VKO er... de er nødt til at vise noget af det de har lovet, og med alle de andre sager de har vendt 180 grader på, så er de sgu' snart tvunget til at vise den anden side også... vi kan håbe den side kommer frem i arb.markedsreformen i 2012.
 
 
04.12-2011 | 08:54 af Økonom cand. scient. adm. Henrik Herløv Lund
GODT INITIATIV
 
 
04.12-2011 | 11:34 af Jess D. Skov-Nielsen
Tak :O)
 
 
04.12-2011 | 09:08 af gitte rasmussen
Jeg undre mig også over, at der står at hvis man kan arbejde nogle få timer, så skal man arbejde ?

Betyder det at førtidspensionister/ folkepensionister nu skal lave kaffe på rådhuset, feje en cykelsti, tømme en skraldespand eller hvad ? for at få sin førtidspension ? Skal de ældre på plejehjemmet arbejde for at få lov til at bo der ?

Hele den her debat om, at man skal yde før man kan nyde, er ganske udmærket, men man glemmer bare, at danskerne har betalt den høje skat i generationer efter generationer for at have et sikkerhedsnet under sig, når man bliver syg/arbejdsløs eller bare forventer en god offentlig skole, eller plejehjem, det har intet med krævementalitet at gøre, for regningen er betalt, man har bare ikke leveret varen.

Hver gang en dansker forventer at velfærdssamfundet fungerer så er beskeden ”krævementalitet”, men man glemmer at danskerne har betalt regningen, for at dette velfærdssystem kan fungerer, i generationer efter generationer. Det svare til min oldemor og mine forældre og jeg selv betaler hver 500 kr. i en forretning, og går igen uden en vare.

Hele den nye generation af DJØFFERE har smadret hele det danske velfærdssamfund, og derudover vores medlemskab af EU. Kommunerne har ansat den ene DJØFFER efter den anden for at undgå at borgerne får det de har betalt for. Staten bruger skattepengene på egne pensioner der overstiger den jævne befolkning osv. og vores EU medlemskab har betydet at vores arbejdsmarked og fagforeningernes muligheder er sat under pres. Og når så politikerne fortælle den jævne befolkning at de lider at krævementalitet !! så klinger det hult.

Måske den nye generation skulle sætte sig ned og finde de gamle dyder frem hvor man respekterer de borgere der er i samfundet. Det gælder både de mennesker der går på arbejde hver dag, de syge, de ældre osv.
 
 
04.12-2011 | 11:25 af Jess D. Skov-Nielsen
Jeg er helt enig med dig Gitte... og det er også derfor jeg siger (som ovenfor), at det bør være frivilligt... for der ER altså også FP'ere der har lidt tilbage i energi'en, som de godt KUNNE bruge... og meget gerne vil... men mange TØR simpelthen ikke, fordi de er bange for at hvis kommunen ser de kan give en lillefinger, så tager de hele hånden og flytter dem til fleksjob eller ledighedskøen... vi er mange der har set hvordan der kassetænkes, og vi VED at nogle økonomiske chefer og sagsbehandlere ville skide højt og flot på de skæbner de skaber ved at have den magt i lovgivningen.

Man skal også huske, at der er en hel del FP'ere fra 80'erne, hvor det var kommunerne der smed FP'ere rundt som skidt fra en spædekalv fordi betalingen for kontanthjælp var kommunernes egen, men var folk FP'er så betalte staten 100% i refusion... også dengang var der kassetænkning så det brager, og mange af disse FP'ere er ikke mere syge end mange på fleksjob i dag, så jeg kan godt se hvad det er de vil reformere for.

Personligt mener jeg jo ikke det er de personers skyld fra 80'erne... det er kommunerne der har den skyld, og dette bør ikke gå ud over disse FP'ere... i øvrigt burde det være forbudt at omstøde en tilkendelse givet ved gældende lov dengang... i bund og grund bør den reform kun røre ved folk der endnu ikke er tilkendt FP... med tiden vil de gamle ordninger jo aligevel ebgbe ud, og så kan de spare en hulens bunke penge på genvurderinger osv.

Derfor; frit tilbud til nuværende FP'ere er en god idé, hvis det er skruet ordentligt sammen, men tvang er ikke rimeligt. I øvrigt synes jeg ikke man kan tillade sig at skelne imellem unge og gamle, det er ækelt, og jeg synes at de tiltag man har talt om for nytilkomne FP'ere er lige stram nok...
 
 
04.12-2011 | 12:00 af Jess D. Skov-Nielsen
I øvrigt skriver han IKKe at hvis man kan arb. så skal man... han skriver at der er sikekrt NOGEN derude som godt kan lidt... intet sted i hans svar ser jeg ordet PLIGT eller SKAL... problemet med det her er, at politikere aldrig er konkrete i hvad de skriver, og det er ikke godt nok for en skrækslagen førtidspensionist der læser det... mange vil tolke disse uklare beskeder med meget stor skepsis, netop fordi de har set i det kommunale system hvordan ting blir' vendt og drejet og snoet sig udenom til FP'erens absolutte IKKE fordel.

Hvad alle de "gode ord" i svaret reelt kommer til at betyde ved jeg ikke... der er intet i svaret der løfter sløret, hvilket jo er logisk eftersom de endnu ikke er begyndt at arbejde på noget af det... men jeg fornemmer en "overall" positiv response fra Leif, og går man ind og læser det han har stående på sin hjemmeside, så giver det mig samme opfattelse... manden virker oprigtigt bekymret for velfærden, og i dette tilfælde de syge, samt at de skal behandles bedre... og den "overall feeling" er bare ikke kommet til orde i den tråd på k10 endnu... mest virker det som om en meget bange person har haft ringet til Leif, og har tolket hans svar som fanden læser bibelen... i hvert fald hvis man sammenligner med de svar jeg har fået.

Men jeg forstår godt de er bange... det er jeg sgu' også selv... jeg har 20 år i systemet liggende lige under overfladen, og da jeg selv læste den tråd kunne jeg også mærke panikken i blodet øjeblikkeligt.

Jeg vil dog gerne pointere, at det er Hjort der er hovedbagmanden for hele systemet, og DJØF'ernes måde at reagere på i systemet... det er ham der har sørget for at det er økonomer der sider som socialchefer, og det er disse der har sørget for at hyre tømrere, kontornussere og andre uerfarne til at køre karriæreræs som sagsbehandlere, og det er ham selv der har skruet på refussionssatser og love og cirkulærer som kommunerne har velvilligt forpligtet sig til at følge.


DJØF'erne er bestemt ikke uskyldige, men vi skal DÆLEME ikke glemme den "kære" Hjort og Støjberg... det er dem der har styret trådene i dukketeatret ned i den fineste detalje igennem de sidste 10 år... der er en grund til at jeg hader den mand som pesten...
 
 
04.12-2011 | 09:09 af Ole Halvorsen
@Jess!
 
 
04.12-2011 | 11:34 af Jess D. Skov-Nielsen
Tak :O)
 
 
05.12-2011 | 12:41 af Martin Kjeldsen
Fedt initiativ. Nogle gange glemmer vi, at vi bor i et land, hvor der er tradition for, at politikerne rent faktisk lytter til folk og sætter pris på, at vi som befolkning engagerer os seriøst i problemerne og endda henvender os personligt med forslag og kommentarer. Det skal vi vedligeholde og bevare.
 
 
06.12-2011 | 15:06 af Heidi Christensen
Tak jess

Jeg har sat et indlæg ind på K10 omkring det du har skrevet her og håber så der er en del der går ind og læser det...

Og jeg ved sgi ikke lige hvad jeg skal tro omkring det her emne, debatten er også på Leif Lahns fb side hvor han slutter af med at skrive

Mange tak for kommentarerne, og kom endelig med flere. Jeg eftersøger faktisk de gode argumenter for både det ene og det andet. Så tak for det Henrik

Men samtidig undgår han elegant at svare på mere konkrete spørgsmål tror det er en rigtig god ide at så mange som muligt blander sig i debatten, der er jo mange forskellige sygdomme og mange forskellige slags førtidspensionister lige fra dem der er så syge at de ikke kan komme ud af døren og til dem der har diagnoser der gør at de ikke kan bruges på arbejdsmarkedet..

En af de ting som jeg prøver at få ham til at svare på er det aspekt at der allerede nu er mulighed for at arbejde og at tage et skånejob , men at kommunerne ikke kan finde fleksjob og at de faktisk beder ftp der tropper op og beder om hjælp til at finde et job, om at smutte ud og finde det selv eller droppe det for jobbene findes ikke..

Os der har været flekser i flere år inden pension ved jo hvor svært det er at finde et fleksjob så man kan ikke i sin vildeste fantasi forestille sig at de kan finde skåne job med skånehensyn nok , og hvad med alle os på førtidspension som i forvejen har frivilligt arbejde, bliver vi straffet for det (kan du arbejde frivilligt så kan du også arbejde )

Jeg er også lidt mere optemistisk omkring pension end jeg var under den gamle regering ,men må sq indrømme at de mange år under borligt styre godt nok har været med til at gøre tonen og indstillingen mere rå i samfundet og derfor kan man gøre og byde folk meget mere hvis ikke folk selv råber op ...

Bare i dag hvor det kommer frem at 33,9 % af alle kvindelige kontanthjælpsmodtager ikke vil arbejde hvis de fik muligheden , en undersøgelse lavet af en avis , ingen steder fremgår det hvad spørgsmålene var hvor mange der var med i undersøgelsen osv osv

Har selv været med i en af de såkaldte undersøgelser som flekser, og det var arrengeret gennem kommune og stat så man skulle deltage , spørgsmålene var bare formet så det næsten var givet på forhånd hvad svaret var...

Så har man en enlig mor til tre små børn og spørger hende om hun ville arbejde til mindste lønnen i netto hvis kun hun fik 1000 kr mere ud af det,..

Æhhh var jeg den enlige mor ville jeg også sige nej, ikke fordi jeg ikke ville arbejde men fordi jeg ikke havde pasningsmuligheder, da der ikke tages hensyn til arbejdstider i børnehaver vuggestuer og sfoer ..

Men ikke desmindre får det også S til at gå i selvsving ... (også Leif Lahn )

så nej uanset hvad så vil jeg godt nok ikke sove bedre om natten .. eller retter det vil jeg da .. jeg er nemmelig en af dem der godt kunne arbejde nogen timer om ugen .... men der kan ikke findes nogen skånejob så jeg har frivilligt arbejde, men selv her er man nød til at tænke sig om, måtte sige nej tak til red barnet fordi det var socialt udsatte børn og fattige børn et værested for dem , og der skal man altså være rimlig mødesikker nytter ikke at man også svigter dem pga en dårlig helbredsdag.. men skal vi ud og arbejde for førtidspension så bliver vi jo ikke mere stabile af det ....

Men godt gået og godt arbejde Jess :-)
 
06.12-2011 | 15:35 af Jess D. Skov-Nielsen
Tak...

Personligt ligner det i mine øjne et bevidst sammensat komplot fra højre i folketinget, med alle midler taget i brug for at få overførsler til at gøre almindelige arbejdende danskere så arrige, at rød fløj ikke tør andet end at spille med på gallejen... sådan ser det i hvert fald ud til, for det er også lige kommet frem, at det var TV2 (som vi udmærket ved er i lommen på blå fløj) der har fordrejet svaret fra de kontanthjælpsmodtagere, nemlig at der blev spurgt om de følte sig PARATE til at tage et job, hvor 33% så har svaret "nej"... men årsagen vil man skide et stykke, for målet er ikke sandheden... målet er at afspore kommende arb.markedsreform via spin, løgn og vildledning.... og netop DERFOR tror jeg at det her handler om et koordineret angreb fra oppositionen, og desvære lader det til, at de har heldet med sig, for det er legende let at spille overførsler ud, specielt imod lavt lønnede... disse vælgere føler ingen trang til konkrete beviser på påstande, så længe det givne fodrer deres indre svinehund.

Bare vent... når førtidspension kommer på debatbordet, så vil oppositionen stå klar med et par spinnede eksempler på førtidspensionister der kan både det ene og det andet, og de skal nok finde nogen der enten kan købes til at udtae sig, eller er taget fra en 80'er årgang hvor kommunerne smed tilkendelserne i nakken på dem, og de vil IKK eforsøge at skelne imellem hvornår man har fået sin FP, eller hvilke regler der ligger til grund... heller ikke dem der har fået tilkendelserne efter 2003 hvor det blev et mareridt vil blive forskånet hvis du spørger mig...

så ja, det er hulens vigtigt at ALLE der har energien hopper ind i debatterne og forsøger at få sandheden frem om det komplot... det er nok mere vigtigt lige nu, end det nogensinde har været...
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Ja hvad er egentligt meningen med min blog? ... det kan siges meget kort:

1. Informere om hvordan jeg ser den verden jeg lever i, og hvordan jeg ser dens demokrati og menneskelighed erodere væk bid for bid. Håbet er, at andre måske vågner af X-Factor søvnen, lægger rød vs. blå samfundssynet lidt på hylden, og prøver at se den kamp der i virkeligheden foregår i verden lige pt. som handler om rig vs. fattig, og ikke som mange tror; liberalister imod socialister.

2. Forsøge at korrigere, når jeg mener at journalister, politikere og debattører enten taler over evne (altså er uvidende) eller direkte forsøger at manipulere med samfundets opfattelse af virkeligheden. Jeg har levet et liv i et system, hvor jeg har oplevet Claus Hjort Fredderiksen manipulere samfundet fra virkeligheden for folk på overførselsindkomst, og jeg ved hvilken afmagt man sider med, når man VED det er spin, løgn og latin meget af det der bliver fortalt i medierne.

med andre ord; jeg vil afsløre elitens nidrige planer, om så de er røde, blå, korte, lange, tykke, tynde, liberalister, socialister... jeg vil bare afsløre løgnen, og fremstille sandheden som jeg kender den.

Indlæg | 11 | 9.617 | 2739
Siden | 20. november 2011 05:41
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites