Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Gamle Idioter!

6. december 2011 22:58
Visninger  [914 ]   Debat  [56 ]

 

Satire

Oven på dagens nyheder føler jeg mig tvunget til at lække en historie til JyllandsPosten, hvor jeg godtgør, at folkepensionister er de værste samfundsnassere af dem alle.


Ser I, jeg kendte engang en folkepensionist, der gemte sin formue i et pengeskab i sit kolonihavehus. Han pralede med det, og jeg troede ikke på det, så han viste mig det. Derfor ved jeg det er rigtigt. Han havde flere hundrede tusind liggende i det pengeskab.

Samtidig indkasserede han ældrecheck, boligstøtte, medicintillæg og han havde endda en invalideknallert selvom han ikke fejlede en skid andet end at han var gammel og i øvrigt kørte rundt i en Mercedes. Ud over dette var han faktisk også en gammel gris, der ragede sig i skridtet og spyttede på gulvet.

Det billede du nu har dannet dig af denne mand stammer uden tvivl overens med virkeligheden, da han i alt hvad han gjorde levede op til fordommen om en gammel idiot. True story.

Nå, men jeg har i mit liv kendt cirka 80 folkepensionister, heriblandt mine forældre og andre familiemedlemmer. Så ved at anvende samme logik som den Dansk Arbejdsgiverforening anvendte i sagen med de dovne kællinger på kontanthjælp kan jeg fastslå med hundrede procents sikkerhed, at 1 ud af 80 folkepensionister er social bedrager, samfundsnasser og gennemgående et dumt svin.

Der findes i Danmark omkring 800.000 folkepensionister. Jeg omskriver og fremregner således mit erfaringsmateriale og konstaterer, at der i Danmark er 10.000 folkepensionister, der er samfundsnassere, sociale bedragere, rager sig i skridtet og spytter på gulvet.

Hvad Fanden bilder de sig ind?!

De burde skamme sig. Her får de bogstaveligt talt i hoved og røv af staten, lever et liv i sus og dus med golfrejser og lystyacht af andre folks penge, bliver endda begravet i sus og dus og skal ikke engang betale regningen fordi de er døde, som om det er en undskyldning.

Sæt dem ud på en ø og giv dem nogen bankoplader og en flaske Gammel Dansk til deling. Her kan de så også se Meyerheim på Charlie med lyden skruet HELT OP dagen lang uden at forstyrre hårdt arbejdende skatteydere.

Nasserøve!

Kurt Heinrich Frandsen, Carina Jensen, gitte rasmussen og Lars Nunnegaard har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
07.12-2011 | 01:26 af Jess D. Skov-Nielsen
Sarkasme er en go' ting... specielt når den har en meget vigtig pointe... mon andre end empatiske mennesker forstår artiklen?... blev den postet på f.eks. 180 grader ville de alle falde i med begge ben, og gjorde de ikke ville de spille med på den ...
 
 
07.12-2011 | 08:04 af Lars Nunnegaard
Anbefalet.
Jeg nyder at tingene bliver sat på spidsen. Da jeg selv er folkepensionist kan jeg godt forstå, hvis nogen mener vi er rige, men det er nu kun på erfaring, de fleste af os er rige. Desværre.
 
 
07.12-2011 | 09:39 af Martin Kjeldsen
Ja, Lars, du må undskylde, at du sådan helt ufrivilligt bliver udstillet og latterliggjort, men det er jo ikke første gang jeg gør det. Du er jo blevet et fast offer efterhånden. Ja, sådan er det med pressefolk. Rækker man dem lillefingeren...
 
 
07.12-2011 | 09:42 af Lars Nunnegaard
Helt OK.
 
 
07.12-2011 | 08:09 af gitte rasmussen
:o) Håber folk forstår budskabet rigtigt. Men du får en anbefaling herfra.
 
 
07.12-2011 | 09:16 af Martin Kjeldsen
Tak. Teksten er, trods alt, postet under "Satire", så mon ikke folk kan regne ud, at den skal læses med de ironiske briller på? Med hensyn til at dele den på 180Grader: Nej. Jeg kommer sjældent sådan nogen fine steder. ; P
 
 
07.12-2011 | 09:56 af Martin Kjeldsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
07.12-2011 | 09:57 af Martin Kjeldsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
07.12-2011 | 14:11 af Knud Sandbæk Nielsen
:O)
 
 
07.12-2011 | 14:33 af Kurt Heinrich Frandsen
Anbefalet!

Sjovt indlæg, godt skrevet.
 
07.12-2011 | 16:41 af Martin Kjeldsen
Tak. Man har jo lov at være åndssvag engang imellem.
 
 
07.12-2011 | 21:34 af Johnny Winther Ronnenberg
"GGG" Jeg syntes, at vi hurtigst mugligt skal indføre "Lov om medlidenhedsdrab" med statslig refusion for de af kommunerne afholdte omkostninger. Og så lader ydelsesenheden og behandlende læge afgøre hvem der bør være omfattet af loven. Vi kan ikke have den slags uproduktive og negative mennesker på permanent overførselsindkomst, det er heller ikke værdigt for dem selv og i et højtudviklet samfund så har vi pligt til gribe ind, når mennesker mistrives.

Det er selvfølgelig også til gavn for staten, da disse fokepensionister koster 111 milliarder om året, dertil kommer mere end dobbelt så meget til behandling, pleje, hjælpemidler mv. Gevinsten kunne være mellem 4 og 500 milliarder om året, der så kunne bruges til skattelettelser.

Hvis man lader loven omfatte mennesker med kroniske lidelser, ondt i livet eller uheldig livsstil, så ville gevinsten være dobbelt så stor og man ville kunne nedsætte arbejdstiden med 12 minutter om dagen.

Det siger sig selv, at vi som samfund ikke kan tillade, at mennesker der har det dårligt ikke får den fornødne hjælp ;-)
 
 
07.12-2011 | 23:16 af Martin Kjeldsen
Ja, for Fanden, Johnny. Det er næsten værre med de syge. ta' nu for eksempel mig selv: Jeg er diagnosticeret maniodeprerssiv og har haft det man kalder suicidiale episoder, endda flere af dem; jeg er alkoholiker og til og med 34 procent invalid, ben- og rygskader. Fuldstændigt uegnet til andet end samfundsnasseri. Jeg vil da tage imod med kyshånd og taknemmelighed, hvis der kom et dekret fra staten om, at nu var det nok, nu kom de og hentede mig og kørte mig direkte til gaskammeret. Jeg ville falde på knæ og takke dem. Jeg har længe nok ligget staten til last!
 
 
07.12-2011 | 23:51 af Johnny Winther Ronnenberg
"GGG"
 
 
07.12-2011 | 23:39 af Henny Nielsen
Jeg bryder mig ikke om det her indlæg.
 
07.12-2011 | 23:58 af Martin Kjeldsen
@Helle: Dybsort humor og selvironi kan være svært at forstå for enkelte. Det er jeg klar over, og jeg beklager. Som min salig bedstefar sagde, så skal man være overbærende med folk som ikke har humoristisk sans. Det er en stærkt invaliderende tilstand.
 
 
08.12-2011 | 00:23 af Henny Nielsen
Dit indlæg har ikke meget at gøre med humor. Det er plat. Og helt ærligt - du bør skamme dig.
 
08.12-2011 | 09:31 af Martin Kjeldsen
@Helle: Som det fremgår af de øverste kommentarer lader det til at i hvert fald 5 af de 200 mennesker som har læst teksten finder den morsom og forstår den ironi, den er skrevet med, og da det foreløbigt kun er 1 ud af samme 200 som har givet udtryk for at de har fundet anstød af den, så må jeg konstatere, at forholdet forstået/ikke forstået er 5 til 1. Statistisk set betyder det at 5 ud af 6 forstår min humor (og endda finder den morsom). Derfor skammer jeg mig ikke.

Men så ved du jo, at næste gang du ser et indlæg fra mig, som har underrubrikken "Satire", så lad være med at læse det. Medmindre du gerne vil forarges. Forargelse er ikke nødvendigvis en negativ ting.
 
 
08.12-2011 | 09:49 af Knud Sandbæk Nielsen
Interessant. Hvad synes du for eksempel er god humor? tag et eksempel fra bloggen, det er svært at sammenligne en film med det skrevne ord. Jeg vil gerne vide, hvad der er at skamme sig over? Det er et kendt fænomen i satire, at man karikerer en afsporet tankegang. Pray tell!
 
 
08.12-2011 | 09:41 af Steen Hansen
Statisikker - hvilket var årsagen til dit oplæg - giver et "profill-billede" af statistikkens indhold.
Derfor er dit oplæg godt og læseværdigt.
Tillad mig derfor at bemærke valg-alder.
Er "valg-berettigede" derfor Gamle indioter eller er de bare tilhørende et andet politisk parti??
:o)
 
 
08.12-2011 | 09:57 af Martin Kjeldsen
@Steen: Tak for kompliment. Jeg må med skam melde, at jeg desværre ikke forstår dit spørgsmål. Hvad mener du med "valg-berettigede" og "valg-alder". Hverken oplægget eller de efterfølgende kommentarer beskæftiger sig med nogen form for valg. Måske du kunne omformulere og præcisere?
 
 
08.12-2011 | 09:59 af Steen Hansen
Selvfälgelig forstår du ikke et klap. Ganske forventet.
I Danmark - pt. - foregår der en debat omkring nedskrivning af valgalder til 16 år. Hvorledes skulle "disse" (og mange andre) kunne forholde sig til sin egen folkevalgte position, forsåvidt det ikke var for statistikker.
Du stiller selv spörgsmålstegn ved anvendelse af statistik - således også jeg. Jeg tillog mig dog at forvente, at du havde mere mellem örene.
:o)
 
 
08.12-2011 | 10:06 af Martin Kjeldsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
08.12-2011 | 10:07 af Steen Hansen
Således blev du selv en gammel idiot.
:o)
 
 
08.12-2011 | 10:10 af Martin Kjeldsen
Jeps... Og du med... Mig, fordi jeg intet fatter, og dig fordi du vrøvler... Så er det jo godt vi har Meyerheim på Charlie! ;)
 
 
08.12-2011 | 10:14 af Steen Hansen
Såfremt du er af den opfattelse, at jeg "vrövler" - må du uddybe. Jeg har forståelse for, at dine öjne ikke vil läse det, din hjerne ikke fatter eller sagt på¨anden vis:" Har modstand mod at fatte".
Jeg kender ikke årsagen. Måske gör du ikke selv.
Men oplysning er mange ting. Selv i fuld dagslys handler mange mennesker i mörke.
Hertil findes der også en forklaring, hvilken jeg dog vil spare dig for.

Men du er meget klog og forsåvidt god til kommunikation.
 
 
08.12-2011 | 10:24 af Martin Kjeldsen
Tak for det. It takes one to know one, som Uffe Ellemand altid sagde i gamle dage. Det hér komplet åndssvage kommentarsystem, hvor kommentarerne bliver smidt rundt til højre og venstre er heller ikke med til at fremme kommunikationen. Jeg er ved at være godt træt af at skulle bruge stort set hele min aldersbetinget begrænsede fatteevne alene på at udrede hvem der siger hvad til hvem og hvornår.
 
 
08.12-2011 | 10:27 af Steen Hansen
Det er også spild-tid.
Samme kan anvendes til "splid-tid" - men det er ikke det samme.
 
 
08.12-2011 | 10:07 af Martin Kjeldsen

@Steen: Jeg beklager, men jeg forstår stadig ikke et klap. Om det har noget at gøre med min fatteevne eller din måde at formulere dig på skal jeg lade være usagt. Jeg har dog en mistanke om at det har noget med din formulering at gøre, da jeg fornemmer at det er langt fra første gang du oplever, at folk ikke forstår dig - du nævner selv, at du ligefrem forventer det. Ansvaret for produktiv kommunikation ligger lige så meget hos afsender som hos modtager.
 
 
08.12-2011 | 10:09 af Steen Hansen
Du er fortsat selv "en gammel idiot".
Jeg har skrevet på dette site i ganske lang tid. Har ytret mig om få emner og ganske interessant må det konstateres, at såfremt du kunne läse - eller ville - er netop mine vinkler på mode pt.
 
 
08.12-2011 | 10:17 af Martin Kjeldsen
@Steen: Jeg kender dig godt, du er jo én af de gamle, ligesom Knud og Nunne og Jess og flere af de andre. Jeg har også været med et pænt stykke tid, on and off. Men det ændrer ikke på det faktum, at du især i dine kommentarer formulerer dig på en måde som mildt sagt stiller krav tiil folks fatteevne: din hyppige brug af gåseøjne viser jo, at du selv i bund og grund er i tvivl om de ord du anvender. Sådan er vi hver især forskellige. Jeg har en syg humor, du har et indviklet sprog. Diversitet kalder man det.
 
 
08.12-2011 | 10:24 af Steen Hansen
hehe - "....stiller krav til folks fatteevne ...."
Jeps - jeg anvender ofte citationstegn til billedbeskrivelser af mit udtryk eller anvendelse af "andet ord" for mit udtryk eller for at präcisere et givet udtryk, hvilket ikke nödvendigvis kommer fra undertegnede.
Så ja - jeg er ikke i "kalkun-farmen".
Nu må jeg heller forklare dig, hvad jeg mener med "kalkun-farmen". Det er et ordspil for at gentage - höjlydt - hvad andre har ytret.
Nu anvender jeg ordet "ord-spil", idet du jo godt kan lide humor.

Har har har har man hört mage - skreg den Satans Krage.

Humor er et godt ord. Hvad der for den ene kan väre humor, kan väre blodig alvor for den anden.
 
 
08.12-2011 | 10:28 af Martin Kjeldsen
Kalkun-farm, gåseøjne... Jeg tror jeg forstår (BANKO!)... Humor/alvor: den ene er en konsekvens af den anden og omvendt. Jeg elsker ord, og derfor finder jeg faktisk stor fornøjelse i dine kommentarer, uanset om jeg intet fatter.
 
 
08.12-2011 | 10:31 af Steen Hansen
UPS - her gjorde du mig faktisk interesseret i din "fägte-teknik".
Mener du dermed, at du har "fornöjelse i noget du ikke fatter" eller var det bare et forsög på at hävde dig??
 
 
08.12-2011 | 10:34 af Steen Hansen
jaja - så gik "pråsen op for mig".
"gamle idioter" er også fornöjede over alt de ikke fatter. Bare de får sin mad og hertil små desserter.
 
 
08.12-2011 | 13:54 af Martin Kjeldsen
Fægte-teknik? Jeg betragter det vi har gang i som en samtale, ikke en duel. Af samme årsag ser jeg heller ikke nogen grund til at hævde mig. Fornøjelse skal i denne sammenhæng ses i modsætning til at kede sig. Dine formuleringer udfordrer mit intellekt og det fornøjer mig at blive udfordret. At det ikke altid resulterer i, at jeg forstår, ja, det spolerer ikke fornøjelsen. Lidt ligesom hvis jeg læser en meget indviklet krimi, og jeg forsøger at gætte på, hvem der er morderen. Hvis jeg gætter galt bliver jeg ikke fornærmet og kaster bogen fra mig. Læsningen har fornøjet og underholdt mig.
 
 
08.12-2011 | 19:14 af Steen Hansen
Fægtning er en sport, ganske ligesom boksning, tennis, badminton osv.
Så når du indledningsvis betragter min kommentar ad kl. 09.41 som værende uklar i forhold til det indlagte spørgsmål, kan jeg kun betragte din kommentar som værende en form for sportsgren.
Du har endnu ikke redegjort for det - for dig - uforståelige, hvorfor jeg må antage, at din form for argumentation er "lukket" og din humor er humør-forladt.
Jeg har prøvet - igen - at læse min kommentar, set i lyset af dit oplæg og må fastholde, at din kontekst i oplægget og konklusionen i samme, uden problem, kan godtgøre spørgsmålet.
Jeg prøver igen. Såfrremt du synes at statistikker drager alle over éen kam og derved placerer "dine gamle idioter" på et humoristisk plan, hvorledes forholder du dig så til, at valgretsalderen nedsættes til 16 år. Her må antages, at de unge mennesker ikke har den fornødne indsigt i samfundsforhold, hvorfor de må henholde sig til statistikker.
Bemærk vi taler her om folkepensionister, der efter min opfattelse skal ældes med anstændighed og ikke humor.
 
 
08.12-2011 | 19:54 af Martin Kjeldsen
Okay, tilbage til dit spørgsmål. Inden jeg svarer vil jeg skynde mig at sige, at det hverken er statistikker eller folkepensionister, jeg gør grin med i det øverste, men misbrug og manipulation med statistisk materiale. Jeg mener ikke, at statistikker "drager alle over én kam". Jeg mener derimod, at statistikker er et vigtigt redskab til at danne sig et aktuelt og omfattende indblik i f. eks. samfundsforhold.

At jeg ikke har besvaret dit spørgsmål skyldes, at jeg stadig ikke forstår det, og da du stædigt nægter at omformulere det kan jeg kun svare, som jeg forstår, og det kan sagtens være, at jeg dermed misforstår. Hvis du virkeligt ønsker at jeg giver et bud på dit spørgsmål, så må du omformulere det, således at jeg forstår.

Men jeg skal gerne forsøge at besvare dit spørgsmål, selvom jeg må fastholde, at jeg ikke kan se sammenhængen med emnet.

Unge mennesker (på 16 eller 18, de to års forskel er for mig at se ubetydelig) har gået i skole siden de var en 6 - 7 år gammel. I deres skolegang har de blandt andet lært, hvordan man indsamler, sorterer og analyserer viden. Derfor burde de have de fornødne redskaber til ud fra de tilgængelige medier (herunder statistikker) at danne fundamentet til et politisk standpunkt.

Håber det var svar nok.
 
 
08.12-2011 | 20:03 af Steen Hansen
du skal stole noget mere på dig selv og lade være med at søge at være - du ved - ham dér.
Jeg forstår dit svar og således er vi jo ganske enige - både i humoren og den bagvedliggende alvor.
Var det så svært - eller skulle du bare have ført skéen?
 
 
08.12-2011 | 20:12 af Martin Kjeldsen
Jeg skulle nok bare lige have luret dig færdig, Steen. Gamle id... Øh, jeg mener: Gamle krage. Tak for snakken. ;)
 
 
08.12-2011 | 20:21 af Steen Hansen
Selvtak :o)
 
 
08.12-2011 | 09:45 af Knud Sandbæk Nielsen
Bankoplader. Banko-plader. Bank-oplader...
 
 
08.12-2011 | 10:00 af Martin Kjeldsen
Dejligt ordspil, Knud. Den havde jeg ikke selv set. Bank-oplader. Sikke mange sjove billeder og refleksioner ét eneste ord kan give i sindet. Jeg ser for mig ét enormt tungt militært udseende køretøj med et kæmpestort stik i den ene ende langsomt blive kørt hen til banken, hvor der naturligvis er en gigantisk stikkontakt. Og så, naturligvis, energiministeren der står med en saks og klipper en snor over mens folk klapper og pressefotograferne blitzer løs. Humor - jeg elsker det.
 
 
08.12-2011 | 10:20 af Knud Sandbæk Nielsen
Men ministeren kommer selvfølgelig til at klippe ledningen over i stedet. Hans hentehår stritter ud til højre som en markise. Fotografen får skæl i ansigtet og nyser. Ministeren taber ledningen, som smutter over på bankdirektøren, som får et stød og kaster op. Ud af munden på ham vælter tørre pengesedler, som vinden blæser væk...
 
 
08.12-2011 | 19:55 af Martin Kjeldsen
Jeg ser det for mig. Smukt...
 
 
10.12-2011 | 15:44 af Isabella Balkert
Du kan da ikke dømme alle folkepensionster ud fra en enkel mand med et par tusinder gemt af vejen.
 
 
10.12-2011 | 16:04 af Knud Sandbæk Nielsen
Netop satirens pointe.
 
 
10.12-2011 | 19:48 af Kurt Heinrich Frandsen
Den, der kun tager spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.
 
10.12-2011 | 21:39 af Martin Kjeldsen
@Isabella: Indlægget skal ses i sammenhæng med den undersøgelse fra Dansk Arbejdsgiverforening, der blev citeret i alle landets aviser forleden under overskriften "Hver tredje kvinde på kontanthjælp gider ikke arbejde". Det viste sig, at den statistik, som tallene og DA's medfølgende pressemeddelelse var baseret på, slet ikke arbejde med en tredjedel af alle kvinder på kontanthjælp men en begrænset og iøvrigt udvalgt gruppe. ud over dette handlede den slet ikke om, hvorvidt kvinderne gad arbejde, men om de overhovedet havde mulighed for det. Det er grov manipulation med statistik.

Øverste indlæg er et forsøg på at illustrere, hvordan samme metode kan anvendes på min erfaring med folkepensionister. Jeg valgte at bruge en satirisk/humoristisk form, fordi jeg på den måde kunne illustrere, hvor ansurd og tåbeligt jeg finder DA's opførsel.
 
 
10.12-2011 | 21:42 af Martin Kjeldsen
PS: Den nævnte herre (og den del af historien er i øvrigt sand) havde adskilligt mere end et par tusinde gemt væk i pengeskabet. der var blandt andet også både dyre smykker og værdipapirer. Han havde i sit arbejdsliv været både direktør og sygehusadministrator, han var nu enkemand men havde stadig konens smykker. Hvorfor han havde det i et pengeskab i sit kolonihavehus i stedet for f. eks. i en bankboks skal jeg ikke kunne sige, men han var heller ikke helt klar i sindet mere.
 
 
10.12-2011 | 16:08 af Knud Sandbæk Nielsen
Helt udenfor emne:

>>In a 2009 interview, Plain Dealer music critic John Soeder asked Don Henley this about the lyrics:

"On "Hotel California," you sing: "So I called up the captain / 'Please bring me my wine' / He said, 'We haven't had that spirit here since 1969.'" I realize I'm probably not the first to bring this to your attention, but wine isn't a spirit. Wine is fermented; spirits are distilled. Do you regret that lyric?"

Henley responded,

"Thanks for the tutorial and, no, you're not the first to bring this to my attention—and you're not the first to completely misinterpret the lyric and miss the metaphor. Believe me, I've consumed enough alcoholic beverages in my time to know how they are made and what the proper nomenclature is. But that line in the song has little or nothing to do with alcoholic beverages. It's a sociopolitical statement. My only regret would be having to explain it in detail to you, which would defeat the purpose of using literary devices in songwriting and lower the discussion to some silly and irrelevant argument about chemical processes."<<
 
 
10.12-2011 | 21:50 af Martin Kjeldsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
10.12-2011 | 21:53 af Martin Kjeldsen

@Knud: Enhver, der begiver sig af med at skrive, ved hvor svært det er at skrive noget som alle forstår. At forstå metaforer og sproglige billeder (herunder satirisk humor) kræver et stort abstraktions-niveau, altså, at man er i stand til at forstå et sprogligt udtryks almene og inddirekte betydning og ikke blot tager det bogstaveligt.

Folk som tager alting fuldstændigt bogstaveligt (som i dit eksempel) må ha' et meget kedeligt liv. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det. Det må være forfærdeligt. Man er jo dybt handicappet.

Jeg har det lige modsat. Jeg kan ha' utroligt svært ved at se det alvorlige i ting som andre finder dybt alvorlige.
 
 
12.12-2011 | 02:32 af Knud Sandbæk Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
12.12-2011 | 02:33 af Knud Sandbæk Nielsen
Dén var god!
 
 
12.12-2011 | 02:35 af Knud Sandbæk Nielsen
Godt der ikke er skat på glæde, for jeg går og sparer den op!
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Martin Kjeldsen

Det fulde navn er Martin Leon Kjeldsen.

Jeg blev født i byen Ny Nørup, Nørup Sogn, Egtved Kommune i januar 1969. Gik i Nørup Centralskole til og med tiende klasse.

Jeg er altså etnisk jyde.

I 1987 blev jeg far til Simon Alexander Heggum Kjeldsen. Jeg boede på det tidspunkt på Ærø i det sydfynske øhav, og Simon er derfor etnisk fynbo.

Jeg har ingen videregående uddannelse, men har forskellige officielle og uofficielle kurser, eksaminer og en del praktisk erfaring, der gør, at jeg, som det ser ud nu, kan kalde mig 'journalist', skønt jeg ikke har virket som sådan siden 1998. September 2003 blev jeg erklæret uarbejdsdygtig og blev førtidspensionist.

Jeg har publiceret digte i forskellige tidsskrifter og udgav for et par år siden digtsamlingen 'DanmarksMester' på eget forlag.

Fra 1986 til 1998 boede jeg i Svendborg, Sydfyn. Fra 2000 til 2009 boede jeg i Horsens, Østjylland.

Jeg bor for øjeblikket i Odense NV sammen med min hustru Ann-Charlotte (AC blandt venner) er født i Thorsager på Djursland og er derfor etnisk jyde som jeg.

Politisk er jeg en del til venstre for dem der er til højre og en lille smule til højre for dem der er helt til venstre, men på ingen måde enig med dem der er på midten.

Kald mig bare Kjeldsen.

Alt godt fra andedammen og omegn.

Indlæg | 119 | 106.524 | 1436
Siden | 19. februar 2009 16:41
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites