Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvorfor skal jeg absolut hade islam.

3. marts 2008 00:27
Visninger  [3255 ]   Debat  [80 ]


Noget som har gået mig meget på, et godt stykke tid er at efter er at jeg desværre har fundet ud af at  rent faktisk på dagligt basis bliver opfordret fra alle sider at jeg skal hade alle muslimer og deres kultur.

Jeg har dog ikke fået et fornuftig svar endnu, om hvorfor det lige den gruppe mennesker jeg skal så absolut skal være bange for og frygte og ikke lige nogle af de andre befolkningsgrupper uden den vestlige verden.


Jeg er skam mere bange og frygter mere for vores egen vestlige hjernevasket kultur end jeg gør for den mellemøstlige hjernevasket kultur og kan ikke se foreskel på en iman og et tv...

Tænk at vi i den vestlige befolkning acceptere, at vi ikke kan gå ud for en dør, tænde et fjernsyn, læse aviser og blade uden der er et eller andet firma der fortæller os at vi skal købe et eller andet.

Vi kan se krig, blod, undertrykkelse(hvilket også sker i stor grad i DK), massemord, Britney Spears mangel på trusser istedet for rigtige forsider/tv nyheder og bare sige at hmm sådan er verden jo.

Vi i Danmark tror ikke på noget medmindre at dr1, tv2  eller at det det står på forsiden af B.T & E.B fortæller os det....

Vi går mere og mere op i hvad vi kan få af materielle ting og latterlige ting på tv, såsom at basim fra X-factor ikke kan synge, end vi går op i ting der betyder noget.

Vi kan(skal) rende rundt og hade/nedgøre muslimer uden grund, men de må ingen måde hade os, med grund...

Vi acceptere at vores regeringer går i krig mod et land som Ahganistan uden at have beviser for at det var Osama Bin der stod bag 11/9( på FBI´s hjemmeside er han efterlyst for mange  terroraktioner, bare lige på nær 11/9)

Og i forlængelse med det, tror blindt på den officiele (tegneseries) rapport om 11/9,  fordi at vi er så hjernevasket at vi ikke er i stand til at tro andet.

Del på Facebook
03.03-2008 | 01:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 01:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 01:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 02:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 03:30 af Lottomunken 1977 ....
Soelberg....

du ved lige så godt som jeg ikke har mulighed for at spørge nogle der mistede deres allernærmeste ....

Men jeg skal da nok se om jeg en af dagene kan finde dig et link eller to hvor der står sort på hvidt hvor mange af dem der godtager den officiele forklaring, hvis det er der du vil hen...

Men du kan da ikke mene at nogen som helst overhovdet skal godkende den rapport, specielt ikke dem som mistede deres nærmeste.

Men hvis du derimod ikke selv lige ved hvor mangelfuld den rapport er så brug lige 1 time og 17 minutter på at høre dette foredrag.

(og undskyld dette ikke er et link, man bare lige trykker på, jeg er lidt ny og har ikke helt styr på at sætte link ind, ellers søg på google video under david ray griffen in copenhagen)

http://video.google.com/videoplay?docid=6280545693286773394
 
 
03.03-2008 | 04:01 af Lottomunken 1977 ....
Reutzau..

jeg ved skam ikke helt hvor du vil hen der, ærligt.

Jeg ser en dyb religions mand, der reagere på tilsvindelse af sin religion, og ja det er dumt. Men endnu dummere er at lige pludselig gå så meget op i ytringsfrihed fordi ens tv siger det. Jo den er vigtig den der ytringsfrihed, men man skal ikke irretere nogen bare fordi man har den...
 
 
03.03-2008 | 07:17 af Lottomunken 1977 ....
Her er lidt sort på hvidt til soelberg

http://www.911truth.org/article.php?story=20041026093059633
 
 
03.03-2008 | 07:54 af Lars Nunnegaard
Det er islamisterne, og andre fanatikere , såvel muslimer, kristne, hinduer m.flere der er problemet.
 
 
03.03-2008 | 08:10 af Lottomunken 1977 ....
Samt måske nyt for nogen omkring den indrømmelse fra Osama der fik hele verden til at stoppe med stille flere spørgsmål...

http://www.whatreallyhappened.com/osamatape.html
 
 
03.03-2008 | 09:27 af Laila laix
Ihvilken som helst religion der blir brugt forkert og udøvet vold fra er for VI fleste forkastelig
 
 
03.03-2008 | 09:49 af Lottomunken 1977 ....
Ja selvfølgelig er religion et problem, men hvofor lige islam.

Alle de argumenter jeg høre omkring muslimer, gør andre kulture da også.. Et eksempel ville være undertrykkelse af kvinder, jamen hvad med kineserne?

Og hvorfor bliver der altid tegnet et billede af at alle muslimer er dybt religiøse. Der må da være en der kan hjælpe mig til at forstå det godkendte had som der husere her i dk...
 
 
03.03-2008 | 09:52 af ufrivilligt_anonym
Frygt er en af de mest effektive midler til at opnå politiske ændringer. Man kan få de brede masser til at sluge meget, bare man indgyder frygt i dem.
 
03.03-2008 | 10:37 af Lottomunken 1977 ....
Ja det ved jeg skam godt, det er vel sådan alle religioner blev til, eller hva.

Også selv om ens religion hedder medier...
 
 
03.03-2008 | 11:06 af Lars Nielsen
Nej jeg ser heller ingen speciel grund til at hade nogen personer eller religioner. De må dog baseret på deres opførsel, selv -som vi andre- fortjene den høflighed og respekt de kan tilkomme.

Indtil nu beklager jeg, at det ligesom ikke rækker til ret meget.

"Skik følge, eller land fly", såre simpelt.
 
 
03.03-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 11:33 af egon hansen
@brian

Udover 9/11 har du bombesprængningerne i Madrid og London, som kostede mange hundrede menneskeliv. Du har et mislykket bombeattentat mod et tysk passagertog, du har et utal af trusler fra fundamentalistiske islamister mod alt, hvad den vestlige verden står for.

Vi skal ikke hade muslimer, for langt de fleste er fredelige mennesker, men vi skal ikke give efter for fundamentalisterne, der vil afskaffe demokrati, ligestilling og udvikling. Så simpelt er det.
 
03.03-2008 | 11:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 11:56 af egon hansen
@mihane

Jeg lister grundene, fordi Brian har svært ved at få øje på dem.

I øvrigt mener jeg ikke, at vi skal hade nogen pga. af religiøse forhold - jeg ser det som en rendyrket politisk kamp, hvor nogle totalitære fundamentalister forsøger at kapre en religion i deres sags tjeneste.

I øvrigt tager du ganske fejl mht. til religioner. Mig bekendt er der ikke nogen buddhister, hinduister, jøder, katolikker eller andre, der bruger deres religion som alibi for bombeangreb på tilfældige mennesker i Europa. Korriger mig, hvis jeg tager fejl?
 
03.03-2008 | 12:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 12:26 af egon hansen
@mihane

Det er en stor fordel, hvis du læser, hvad jeg skriver.

Selvfølgelig har jeg hørt om jødisk, katolsk og hinduistisk terror, men det er som led i lokale, territoriale opgør i f.eks. Nordirland og Sri Lanka. Men det jeg skriver om, handler om angreb mod vesten. Og som bekendt er den islamistiske terror den eneste, der retter sig mod indbyggerne i alle vestlige lande. Det kan vel ikke være svært at se forskellen, hvis man tænker sig om et kort øjeblik?
 
03.03-2008 | 12:31 af ufrivilligt_anonym
@Kirsten Hansen: Hvordan forklarer du, at der var indfødte danskere, der var med til at lave ildspåsættelser? Er det nogen sinde faldet dig ind, at forklaringen ikke er islam, men SOCIALE problemer?
 
03.03-2008 | 12:35 af ufrivilligt_anonym
@olfer: På samme måde kan man også kalde de vestlige lades krige i de muslimske for korstog. Hvis man definerer "fjenden" ud fra en religion, må man også selv finde sig i samme etiket..
 
03.03-2008 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 12:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 12:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 12:46 af Lottomunken 1977 ....
Mihane...

Korriger mig, hvis jeg tager fejl men blev hele den karoliske kirke/trosamfund ikke bygget op/udbredt på bagrund af frygt. Er det ikke rigtigt at biblen først blev oversat ca 1700 år og indtil da kunne diverse præster bilde folk hvad som helst ind deres penge til kirken
 
 
03.03-2008 | 12:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 13:38 af egon hansen
@mihane

Det er dit "territorial eller ej", der set med mine øjne er hele problemet. Jeg er ikke interesseret i små lokale konflikter, der har eksisteret siden tidernes morgen - jeg skriver om konflikten mellem en gruppering, der definerer sig ud fra en religion, og som har erklæret krig mod hele den vestlige verden, og som faktisk forsøger at føre krigen ud i livet. Og her vil du ganske enkelt kunne finde nogen anden religiøst defineret bevægelse, der har kastet sig ud i et lignende krigsprojekt i nyere tid. Så enkelt er det.
 
03.03-2008 | 13:43 af egon hansen
@mihane

Mht. terror vs. krig er der en lille, men væsentlig forskel: Afghanistan og Irak har i dag demokratisk valgte regeringer, som har bedt vesten om at være tilstede militært. Derimod er der ingen regeringer i vesten, der har bedt om at blive bombet.
 
03.03-2008 | 13:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 14:09 af ufrivilligt_anonym
@Kirsten Hansen: Nej, de begyndte flere dage før genoptrykningen af karikaturen. Optøjerne er langt mere relaterede til politiets femfærd på Nørrebro og chikane af tilfældige (sjovt nok oftest mørhudede) personer end til karikaturen. Da Los Angeles brændte efter politiets prygling af Rodney King var det jo heller ikke islam-relateret - eller  er du uenig?
 
03.03-2008 | 14:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 15:32 af egon hansen
@mihane, ufrivilligt anonym, Brian m.fl.

Og så har jeg jo helt glemt at nævne, at det indtil videre kun er islamistiske inspirerede folk, der går og leger med bombeplaner her i Danmark jvf. sagerne fra Vollsmose, Glostrup/Sarajevo og Glasvej. Jeg er bange for, at I bliver nødt til at se i øjnene, at Danmark og vesten har et problem med de militante islamister - hvor nødigt I end vil indrømme det.
 
03.03-2008 | 16:16 af Lottomunken 1977 ....
Kirsten

Jeg syntes altid at kunne huske at muslimer og andre møkhudet har været uønsket i dk, jeg kan ikke se at det er pga det der sker lige nu eller hvad der er sket siden den muhammed 1.

Derimod kan man sagtens give medierne og specialt vores politikker skylden for at ungå at handle før der sker noget, det er vel et eller andet dem som bestemmer, hvad de fleste af os skal tænke

Det er mig bare helt ufoståeligt at vi så mange år efter at de jugoslaver kom til danmark stadig kan diskuttere mangel på interegration. Jeg syntes tit og ofte at se at vi danskerer tror intergration kun er envejs.

Og hvad CIA og guds land kan jeg kun give dig fuldstændig ret.

Dog angående 11/9 og 7/7 er jeg der hvor ikke længere tror, men ved at de selv var med til at planlægge. Og det kommer blandt andet på bagrund at jeg har de 3 måneder og brugt ca 70-100 timer på at lede efter forklariner der kunne overbevise mig om at disse angreb ikke var planlagt indefra...

http://www.youtube.com/watch?v=3ngJNIk8elA

http://www.youtube.com/watch?v=UIhTXQfiENI

http://www.youtube.com/watch?v=JZekosYOmXc
 
 
03.03-2008 | 16:19 af Lottomunken 1977 ....
Strangelove

Det rækker fint...
 
 
03.03-2008 | 16:45 af Søren Svendsen
Kære Brian

Jeg er ked af hvis du føler at folk opfordrer dig til at hade andre mennesker. Personligt forbeholder jeg mig retten til at være kritisk overfor alle mulige forskellige ting og sager, dog uden at det afstedekommer "had" og ej heller afspringer fra "had". Jeg er ganske enkelt bare uenig.

Og dertil er der jo nok mange ting vi enkeltvis kan være kritisk overfor. Men jeg må sige at der er et sjovt forhold i din blog. Du brokker dig først over at folk tilbringer tid med at forholde sig til et emne om hjernevaskelse i andre kulturer, men derefter mener du så at nogen af de selvsamme mennesker ikke forholder sig til særligt meget udover Basim fra X-factor, der rent faktisk ikke rigtig kan synge ;), men bare er en sød og kæk ung dreng med masser af charme.

Men...

1. Jeg vil ikke opfordre til had mod nogen som helst, men jeg vil gerne have lov til at forholde mig kritisk overfor forskellige elementer jeg ikke kan lide indenfor forskellige institutioner. Og for at gøre det klart vil jeg hellere leve i Danmark og bekymre mig om Basim synger godt eller dårligt end at leve i fx Lebanon, hvor jeg offentligt reelt ikke må udtrykke min kærlighed overfor min kone (jeg valgte her et af de frieste nationer; der er selvfølgelig forskel fra nation til nation og der er forskellige ting der bliver vægtet). Men selvfølgelig ville det da også være godt, hvis de danske og andre nationers, små grå bliver udfordret nu og da. Det er vel også på den måde at vi skaber de bedste forudsætninger for et samfund; altså ved at dens borgere bliver udfordret og tankerne skærpet. Og konsumeringssamfundet kan kritiseres for at blive for automatiseret. Folk skal selvsagt prikkes til og relevante problemstillinger belyses. Men det har altså ingen relevans i forhold til dårligdomme i andre samfund. Og igen jeg vil hellere leve i det "danske" end det "islamiske".

2. Folk der bare vil nedgøre andre mennesker uden en egentlig grund skal selvsagt kritiseres. Men nedgøre jeg andre mennesker ved at mene at, der er dogmer jeg synes er yderst kritisable? En vigtig pointe er at vi alle er vidt forskellige mennesker, og det er muslimer internt også. Men der er dog nogle meget tunge dogmer der findes indenfor den institutin jeg vil kalde islam. Dem vil jeg gerne have lov til at forholde mig kritisk overfor uden at skulle blive beskyldt for at opfordre til "had". Nuvel der findes også mange debattører der har svært ved at differentiere og ofte fx kæmmer alle muslimer over én kam. Sådanne nogle, der elsker at generalisere, findes desværre indenfor de fleste grupper, på de forskellige meningssprektre.

Jeg opfordre altså ikke til "had" ved at udtrykke min mening med nogen ting. Jeg formoder heller ikke du hader de "fortabte" danskere der kun kan snakke om Basim? Men jeg er dog uenig med mange dogmer. Alle mennesker burde kunne tegnes. Hvorfor skal banker fjerne sparegrise pga. muslimers følelser? Hvorfor skal historien om de tre små grise skrives om?  Skal miss. Piggy også have skiftet ham? Langt de fleste troende kunne ikke være mere bedøvende ligeglade. Men der findes nogle grupper, der går meget op i de her sager. Og for de små grupper er det en krænkelse med sparegrisen, af uransalige årsager. En tegning der udtrykker medfølelse med alle de muslimer der føler at terrorister misbruger islams navn bliver blæst op til at være undskyldning nok til at nedsværge eder og besværgelser overfor en lille humanistisk tegner. Der er nogle dogmer indenfor den islamiske institution, som de gerne ser at det skal spredes. Du kan selvølgelig sige at Europa (og USA) også har nogle dogmer, de gerne vil have spreder sig, fx demokratiet. Og det er da også problematisk sådan at presse nogle institutioner ned over andre mennesker, der ikke nødvendigvis vil have dem, men jeg vil da gerne argumentere for at det er en god ide at demokratiet skal spredes. Det skal selvsagt bare ikke gøres med vold. Ønsket skal komme indefra. Og omvendt vil jeg til gengæld også argumentere imod at det skal være forbudt at tegne en tegning af en eller anden tilfældig historisk person.

Brian du skal ikke hade nogen mennesker, men du må godt være uenig med nogen forskellige doktriner, dogmer, vaner, politikker, institutioner, kulturer osv. Og udtryk dem gerne, som du gør her. Vi lever i en verden, hvor folk har forskellige holdninger til alverdens forskellige ting og det er bare sundt at debattere det. Desværre er der mange mennesker der udnytter uenigheder til at skabe "had". Det vil jeg personligt også deltage aktivt imod, men jeg vil dog forbeholde mig retten til at være kritisk overfor alverdens forskellige ideologier og ideer. Og sådan noget kan man godt gøre uden had.

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 16:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 18:00 af Søren Svendsen
Kære Brian

Nu er jeg hverken det ene eller det andet indenfor fysik, kemi eller noget lignende. Men umiddelbart symes jeg at den video-serie du linkede til havde adskellige billige konklusioner (jeg har dog kun set de første tre nu). For eksempel den med "eksplosionen" før "kollapset". Lad os bare lege lidt med tanken at "eksplosionen" vi hører før "kollapset" eventuelt kan være de øvreste etager der kollapser. Vi kan i den vinkel der er valgt i den video ikke se de øverste etager, pga. røgen fra bygningen. Derfor ser vi først "kollapset" efter. Og personligt synes jeg at "eksplosionen" lyder som værende en del af kollapset. Der er i splitsekunderne før det der formodentligt omtales "eksplosionen" allerede "kollaps"-lyd igang. Lyden begynder allerede 4:22 og "ekslosionen" kommer først 4:23/24. Min pointe er altså det, "eksplosionen" er en del af "kollapset", og at vi ikke kan se den første del af kollapset pga. røgen fra bygningen samt at kameraet filmer det nederste af bygningen, da lyden begynder.

Jeg er personligt også glad for Penn & Teller:

http://www.youtube.com/watch?v=kcrF346sS_I&feature=related

Prøv at sammenlign vinklen i din video-serie med den vinkel vi ser her i Penn & Tellers video 6:55, hvor det kan ses at der er noget der begynder at kollapse, før end det overhovedet er muligt at se det fra den anden vinkel i den anden video ( som er denne: http://www.youtube.com/watch?v=JP0L9jHaBo8&feature=related )

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 18:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 18:50 af Lottomunken 1977 ....
Super mange tak Søren Svendsen og rigtig godt skrevet, gid jeg havde evnen til at udtrykke mig sådan.

Endelig en der kunne se hvad det jeg mente, har det nok hen af vejen ligesom mig angående hvordan vi skal behandle andre mennesker.  Og tro mig det var ikke fordi at søgte en undskyldning for at komme ind i flokken af får, nok mere en god forklaring/meninger der kunne få mig til at forstå den dobbelt moralskhed der hersker omkring muslimer. Og jeg har så været heldig at der er mange fornuftige mennesker herinde som har samlet  en stor del af puslespillet for mig, tak skal i have..

Jeg hader skam ikke nogen mennesker uden grund, jeg kan blive irreteret på visse, uden den store grund.

Så jeg hader ikke de mennesker jeg beskrev i toppen, i og med at jeg langt hen af vejen selv har været sådan engang, på de fleste punkter. Og det er også derfor jeg bruger ordet vi og ikke i. Men jeg frygter mere den udvikling vi har taget angående at stole blindt på medierne, heriblandt det godkendte had til muslimer.

Jeg hørte om en film der hed 1984 og er vist lavet   i samme årti, som skulle være en ret dårlig lavet, men handler om en mand der de her briller på, og kan lige pludselig se de skjulte beskeder som er i diverse medier. Heriblandt " work, obey, sleep" , som jeg syntes er ret relevant for os idag.

Og bare kald mig paranoid, men hvorfor skulle der ikke være lidt sandhed at hente der, det er jo ikke fordi medierne/regeringenerne/multinationale firmaer ikke har midlerne til rådighed med diverse markedsanalyser, fokusgrupper, psykologer,samt diverse videnskabsfolk. Og når man samtidig  kan se hvordan at alting indenfor mediebrancen bliver dummere og mere ligegyldig dag efter dag. Og samtidig tænker på hvor mange undersøgelser der på daglig basis huserer i medierne, så ved man jo hvor meget vi som mennesker bliver studeret. Så  bliver man sgu lidt nervøs for hvor det ender.
 
 
03.03-2008 | 19:39 af Lottomunken 1977 ....
Har set den, søren og jeg kan kun sige at udover at de overhovdet ikke udfodre noget som helst i nogen af teorierne, men derimod forholder sig dybt useriøst omkring emnet.

Det første jeg tænker det at hvis man lave noget seriøst kritik tager man ikke en person som er tosset i forvejen, og kalder ham tosset, og apropo emnet om muslimer, fremstiller ham at representer resten af flokken.

Derimod hvis du ligger mærke at han siger efter 1,20 at man skal kikke på alle beviserne. Hvad jeg så ved det er at alt hvad hed bevismaterialer blev pænt hurtigt fjernet, heriblandt stålbjælkerne som blev fragtet til asien for at blive smeltet om...

Med hensyn til om hvad man tror eller ikke tror omkring dette emne, er det stadig mærkeligt at der ikke har været en form for debat om hvor mangelfuld den officiele rapport er, og at der ikke er særligt mange medier der har udfordret den.

grunden til at det blev så korte links det er at jeg er ret langsom til finde rundt på nettet. Og at de film jeg har set varer omkring 2 timer

Jeg kan kun opfordre dig søren, til at finde sandheden selv. Her er lidt til at starte med...

http://video.google.com/videoplay?docid=-6031711356783125956

http://video.google.com/videoplay?docid=6280545693286773394

http://video.google.com/videoplay?docid=-2287289656196868504

http://video.google.com/videoplay?docid=-5403286136814574974
 
 
03.03-2008 | 19:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 19:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 20:30 af Søren Svendsen
Kære Brian

"Men jeg frygter mere den udvikling vi har taget angående at stole blindt på medierne, heriblandt det godkendte had til muslimer."

- jeg er så overhovedet ikke enig i at der er sådan noget som du her beskriver; altså et mediegodkendt had til muslimer. Man kunne jo ligefrem sige at det er en "mediegodkendt" teori, at der er et mediegodkendt "had" til muslimer. Hverken det ene eller det andet eksistere. Men det er da rigtigt at man i læserbreve og i øvrigt blogs på nettet kan læse nogen dybt idiotiske kommentarer. Men en mening om noget, om det så er muslimer eller om der er aviser, kan selvfølgelig bliver selvforstærket og mere "sand" hvis mange nok gentager den, reproducere den; "muslimer er dit og dat"/"danske medier er dit og dat" * internettet * X antal bloggere * X antal læsere = og voila, en "sandhed" er blevet skabt.

Men tak for din ros, omend jeg ikke er enig med den :) Men jeg synes da du klarede det godt. SarahA har ret; Størstedelen af muslimer er fredelige mennesker, der bare vil leve deres liv stille og roligt. Det samme kan siges om de resterende danskere. Men der findes grupperinger der søger konfrontation; det er der ingen tvivl om. Og de forskellige grupper tager de mindste bagateller og blæser dem op i forsøget på at skabe konfrontationen og skabe konstruktioner af billeder af andre gruppe af mennesker. Og dertil vælger vi jo selv vores kilder til hvilken konstruktion der er den "sande". Er de danske medier "uberettiget" kritisk overfor dele af institutionen islam? Er muslimer alle potentielle terrorister?

Angående 9/11. Jeg referede til et specifikt tidspunkt i Penn & Tellers video, hvor man ser det første tårn styrte. Det var egentlig derfor jeg linkede deres video (men også fordi jeg kan lide deres indstilling til forskellige ting). Jeg foreslog dig at sammenligne de to videoer, hvor man ser det første tårn falde. Den "eksplosion" som konspiratorerne gerne vil have, var en del af "kollapset". I din serie ser vi først "kollapset" relativt sent, inden da er det allerede begyndt, og det kan man hører Lyden, fra det, er det der argumenteres for at lyde som en "eksplosion". Det kan du se ved at sammenligne de to videoer.

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 20:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 20:39 af Søren Svendsen
Kære Milter

"Er du klar over, at nogle mennesker med den samme form for argumenter påstår, at fodbold-VM i Sverige i 1958 var et stort svindelnummer?

http://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_58

"

- hehe den har jeg aldrig hørt om. Den er sgu god. Der er en masse dejlige konspirationsteorier omkring i verden. Og jeg må da også indrømme at jeg er med på den med at Lee Harvey Oswald ikke var alene.

Det er som sådan sundt nok med skepsis, men nogen gange vinder skepsisen overhånd, så alt hvad fx "regeringen" laver er noget der dækker over noget konspiratorisk. Eller det som Brian virker til at refere til med sin første video; The New World Order (men jeg har måske misforstået hensigten med videoen). Jeg har ikke læst så meget om sidstnævnte, men så vidt jeg kan forstå er det en ide om en verdensomspændende gruppe der styrer verdens begivenheder, frem mod at skaber verdensstyret eller noget. Når jeg ser Kennedy s video er det første jeg tænker på; kommunismen. Det er klart kommunismen han omtaler i sin tale. Jeg kender dog ikke omstændighederne, men jeg synes umiddelbart at det er indlysende.

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 20:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 20:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 21:05 af Søren Svendsen
Kære Kirsten Hansen

Nej det kan jeg ikke. Jeg køber dog ikke helt den patriotiske følelse ;) Men jeg må indrømme at jeg er heller ikke er så meget inde i den historie længere. Det var en historie jeg mæskede i mig tidligere med filmen JFK og ikke mindst romanen "Høg over Høg" af Niels Vinding (der i øvrigt kan varmt anbefales, som en god spændingsroman).

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 21:10 af Søren Svendsen
Milter jeg forstår godt hvad du mener ;)
 
 
03.03-2008 | 21:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 21:40 af Lottomunken 1977 ....
milter

Godkendt had til muslimer, hvor mange var det lige der stemte DF her i oktober.

Jeg modtager dagligt dårlige sms joke`s om muslimer disse dage.

Ja jeg ved godt at man selv er i stand til at filtrer en eventuelt nyhedsudsendelse at tage det man kan bruge til noget..

Men tager fks Penn & Teller kan jeg godt forstå at de kalder deres program bullshit for i mine øre er det hvad var.

Og jeg ved ikke om du kan se om hvor manipuleret dette indslag er, men det kunne jeg.

1. så forholder de ganske kort det de kritisere

2. er den meget peget i en retning

3. der et par løgne imellem

Da jeg i sin tid  faldt over disse konpirationer om 11/9 var på tema aften på dr2. hvoriblandt de også viste vm-58 kennedy.

Der sad jeg de ca første 40 min og åd det hele, indtil der til sidst sad en mand fra et blad popular mekanics,(Et blad som havde vist nok brugt rekord store summer af penge og tid i amerikansk reci, for debunke konspirations teorien)og han fortalte mig så at hvordan tingene hang sammen angående diverse ting som jeg lige havde set, og jeg troede så på ham..

Men som jeg har skrevet længere oppe har jeg brugt utrolig mange timer på emnet omkring 11/9.  Og da jeg så samme program igen med næsten 100 timers information bag mig, her for nylig kunne jeg skam godt hvor let det er at manipulere med folks uvidenhed, og hvor let det er at få folk til tro at  hvad de selv kan vælge hvilken side af historien de  vil tro på.

-Den danske rapporter nævner ordet konpiration teori konstant de 15 min og de sidste 20.

-Popular mechanics fyren fortalte ikke kun løgne, men også ret urealistiske ting

For at nævne en enkelt ting, omkring hvad jeg mener sagde han bla. grunden til at de ikke nåede at reagere på det fly der ramte pentagon var fordi teorristerne havde slukket for en sender så de ikke kunne se flyet på radaren...

Og som hele denne debat har kørt på skal man ikke stemple nogen uden grund. Jeg falder for disse teorier alene pga at jeg kender bagrunden for den officiele rapport om hvem der udvalgte de medlemmer der skulle stå for for den, og at den imodsat lewinski sagen som kostede de amerikanske borger 60 millioner dollars, kun den kun kostede 15 mill.

Og at den samtidig på de vigtigste punkter indeholder ting, som nærmest er tegneserie aktig.

Og selvfølgelig også fordi at disse teorier jeg har læst om, giver ret meget mere mening.

Men det er jo mit problem...

Men alle er der velkommen til at se mine links, og vende tilbage og kalde mig tosse hvis de kan bevise at er en mellemvej den officiele konspiration og den jeg jo så tror på

http://video.aol.com/video-detail/dr2-tema-lordag-i-en-konspirations-tid-konspirations-teorier-om-11-september/4047943570

http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155
 
 
03.03-2008 | 21:47 af Lottomunken 1977 ....
 
 
03.03-2008 | 22:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 22:13 af Søren Svendsen
Kære Brian

Den første video du linkede til er en klippet version af en tale Kennedy holt i 1961. Du kan læse hele talen her:

http://millercenter.org/scripps/digitalarchive/speeches/spe_1961_0427_kennedy

PS. du har stadig ikke svarede mig angående det med det første tårn. Jeg mener ikke du er en tosse. Jeg er bare ikke enig ;)

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 22:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 22:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 22:41 af Lottomunken 1977 ....
Kirsten

Jeg syntes det var en god historie, og tak for at du du syntes jeg skriver flot, da jeg indtil for 4 måneder fik internet ikke har brugt mine skrive kundskaber i over 15 år.

Jeg er skam i en alder af 30 år gået i symbiose med min søn på 3 år. Ja jeg er ret forvirret omkring en masse ting og når jeg en dag bliver lidt bedre til at skrive skal jeg da også lave en bog på en 5-600 sider der hedder "ting jeg ikke forstod da jeg var tredive"

Jeg glemte tidliger at fortælle at jeg godt forstår de dansker der er gamle nok til at huske et Danmark før vi fik hjælp udefra, at lige de kan have et problem med udlænginge da det ikke har været en del af deres opvækst, og at national følelsen evt. også kan spille ind.

I min opvækst har jeg altid haft en eller flere indvandre venner som var lige så danske som mig, også selvom nogle af dem slog folk ned...

og jeg kan i den sammenhæng så også forstå at hvis man en flere gange har været udsat vold af fks indvandre godt se at man kan få et ubegrundet had, danskere slår jo også mennesker ned...

Og tak til søren igen.

For at få mig til få mig til at forstå mit indlæg...

Det er nemlig helt korrekt, jeg lavede dette indlæg på baggrund af at hvad jeg ser i diverse blog, læser breve, dårlige jokes som er strømmet ind de sidste, og aviser. Og at jeg samtidig det sidste år har arbejdet på en arbejdsplads hvor støreste delen af medarbejderne stemte DF..
 
 
03.03-2008 | 22:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 22:46 af Søren Svendsen
Kære Kirsten

Så vidt jeg ved røg tårn 7 efterfølgende og Bush sad i en børnehave og læste en børnebog på hoved, da flyvene fløj ind i tårnene. Eller er det bare Moores fremstilling jeg husker ;)

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 22:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:19 af Søren Svendsen
Kære Kirsten

Jeg gad ikke bruge længere tid på at søge nogen troværdige kilder, så valgte bare den øverste i bunken på google med kindergarten, bush og 9/11:

"Contrast Kerry s resolute and courageous actions during the Vietnam War with Bush s reaction on September 11, 2001, when told the nation was under attack. Bush sat frozen in a kindergarten classroom for 7 minutes before rising from his chair. There can be no question which of these men is better suited to be commander-in-chief."

http://www.marjoriecohn.com/2004/07/bush-jumps-on-911-band-aid-wagon.html

Så vidt jeg ved er der ikke så meget tvivl om at han sad i den børnehave, da flyvene ramte, men det skal nok passe at han sad i Airforce1 kort efter, eftersom de mente de var under angreb. Men jeg mener den med børnehaven er god nok. Osamas familie er fra Saudi Arabien.

Angående det "tower 7" så er det her wiki s korte fremstilling af hvad der skete:

"Three buildings in the World Trade Center Complex collapsed due to structural failure on the day of the attack. The south tower (2 WTC) fell at approximately 9:59 a.m., after burning for 56 minutes in a fire caused by the impact of United Airlines Flight 175. The north tower (1 WTC) collapsed at 10:28 a.m., after burning for approximately 102 minutes. A third building, 7 World Trade Center (7 WTC) collapsed at 5:20 p.m. as a result of debris damage from 1 WTC and subsequent fire.[15][16]"

Det eneste jeg bare ville hæfte mig ved var at "tower 7" faldt efter "twin towers" og ikke før.

Vh.

Søren Svendsen
 
 
03.03-2008 | 23:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.03-2008 | 23:34 af Lottomunken 1977 ....
milter

Pænt dårlig terror sikring så...

Men så lige for at fortælle resten af den officiele omkring pentagon, og hvorfor jeg syntes der er mange ting i den rapport som er tegneserie aktig.

Pentagon: Inden flyet rammer, laver det et 270 graders vending, som ifølge flere erfarende boing piloter er umuligt.

Da flyet rammer pentagon, fordamper som følge af eksplotionen, og selvom det var 60 meter bredt laver det kun et hul på 20 meter, som i øvrigt går igennem flere af pentagon armeret vægge. Alt dette uden ramme græsset, eller blive set på de omking 80 kamara der er placeret i og omkring pentagon.

Jo og så fandt de finger og tand aftryk på

samtlige 101 passeger.

Kirsten

Wtc 7 faldt 7-8 timer efter de to tårnes kollaps, og var en bygning på 47 etager det faldt ligesom de andre tårne nemlig i næsten frit fald på ca 6-7 sek

(wtc 1-2 faldt på ca 8-10 sek)

Netop denne bygning er der ikke særligt mange der har hørt om, og den er slet ikke nævnt i rapporten, endnu

Og så havde blandt andet FBI og CIA kontorer der

Men lige netop ting den bygning, er lidt mærkelig for mig, og jeg syntes at det er svært at forstå hvorfor  at det er sådan noget man skal finde på nettet.
 
 
03.03-2008 | 23:52 af Lottomunken 1977 ....
Men hvis i er intersseret, i at høre hele histiorien omkring dette 11/9 emne kan jeg kun anbefale dette foredrag fra den sorte diamant det varer kun 1 time og 17 minutter. Det er en amerikansk theolog ved navn David ray griffen og han fortæller ganske enkelt hvorfor at den officiele rapport bare ikke holder, så kan i jo selv filtrer...

http://video.google.com/videoplay?docid=8119854514684528700
 
 
04.03-2008 | 00:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.03-2008 | 01:02 af Lottomunken 1977 ....
søren

undkyld ar jeg ikke har svaret på det med tårnene og andre ting men det er fordi at jeg ikke skriver så hurtigt, og bruger tid på at være sikker på at udtrykker rigtgt når jeg skriver, jeg har tit med at glemme at sætte ord osv.. Og nej der var ikke nogen mening, med de der new world order..

Ja lyden kan jeg kun give ret det kan man ikke bruge som bevis...

Lige den film varer 1 t 30min og handler kun om tårnenes kollaps, og da jeg så den for første gang havde jeg super skeptikker brillerne på og ledte kun efter steder hvor de sagtens kunne manipulere, og der var mange...

Dog hæftede jeg mig til de 10 sek det tog tårnene at falde ned... og hvis du samtidig ligger mærke til at hvor hurtigt toppen når at blive pulveriseret
 
 
04.03-2008 | 13:20 af Thomas Proctor
 
 
04.03-2008 | 14:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.03-2008 | 18:25 af Lottomunken 1977 ....
carsten

Bare fordi at man ikke tror på at der er en mand oppe i luften som hiver i snorene, kan man godt vel sagtens tro andre ting eller hva...

Men jeg tror godt, jeg ved hvor du vil hen.

hvis man ikke har evnen til bære over/respektere med folks religion kommer vi ingen steder.

Det jeg frygter det er at(se længere oppe) at fks kristendommen blev udbredt pga frygt, og jeg tror dog at vi ateister har et behov for at tro på noget, så derfor har vi valgt at tro på det som hedder tv/medier som konstant giver os noget at være bange for.
 
 
04.03-2008 | 18:38 af Thomas Proctor
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites