Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Dansk men bare på english..

22. oktober 2010 13:27
Visninger  [2220 ]   Debat  [155 ]

Jeg har det skam lidt svært ved at forstå hvordan det er kommet til at vi stille og roligt er begyndt at snakke som nisserne i "The julekalender". Eller mere hvorfor dem på tv er begyndt at snakke nissesprog..

Jeg kan godt forstå med hensigt på at indhalere for meget engelsksproged information og kan glemme det i en samtale, fair nok..

Men ligefrem at lave børneprogrammer til 2-5 årige hvorpå de kan lære denne voldtægt af det danske sprog, lave simple fodboldbegraber som rent mål om til cleansheet, have selvfede morgen/aften tv-værter der fravælger danske ord konstanst osv osv..

Jeg ved nu ikke om jeg har noget at bekrymre mig om, for jo bedre min knægt er til engelsk og klappe til fjernsynet når det beder ham om , jo bedre vil han jo nok også klare sig i den nye verdensorden der hedder totalt globalisering...

Dog føles det som jeg er den der egentligt har lagt mærke til how vi er begyndt at speake engelsk og danish i samme sætninger...

 

Mikael Larsen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
22.10-2010 | 15:30 af Mikael Larsen
No comment *g*
 
22.10-2010 | 15:38 af Lottomunken 1977 ....
Mener du ikke "ingen comment" :-)
 
 
22.10-2010 | 15:46 af Mikael Larsen
Nej, men alligevel ved du godt hvad jeg mener:-)
 
22.10-2010 | 15:47 af Mikael Larsen
Er det mon danskerne der laver sjov med englænderne ?
Eller omvendt ?
 
22.10-2010 | 15:48 af Mikael Larsen
Eller det en revolution i at sproget dansk er for oldnordisk,og mangelfuld :-)
 
22.10-2010 | 15:49 af Mikael Larsen
Eller en form for kode sprog :-)
 
22.10-2010 | 15:51 af Mikael Larsen
Personligt synes det er sejt at kunne mestrer begge, men i pædagogisk øjemed, frustrerende, osv.
 
22.10-2010 | 15:54 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 15:55 af Mikael Larsen
På et eller tidspunkt skal vi jo globalt set blive enige om et fælles sprog, ligesom inden for datamatikkens verden. Substansen vil jo stadig være den samme :-)
Bare et spørgsmål om den rette kompilering, oversættelsen, konverteringen.
 
22.10-2010 | 16:02 af Lottomunken 1977 ....
Så længe vi holder os til et sprog, så letter det vel forståelse...
 
 
22.10-2010 | 16:18 af Mikael Larsen
Ja, eller holder os inden for klan rammernes vilkår. Og tolke skal uddannes til kommunikation med resten af verden.
 
22.10-2010 | 17:08 af Lottomunken 1977 ....
Et sprog ad gangen skulle der have stået..Beklager...
 
 
23.10-2010 | 03:10 af Thomas Egeskjold
Det er vi jo allerede. engelsk er udnævnt til internationalt forretningssprog. i FN.
 
 
22.10-2010 | 15:59 af Lottomunken 1977 ....
Jeg syntes bare der er et overforbrug af engelske ord indblandet i det danske efterhånden, mit gæt er at man indhalere for meget engelsk information, eller bare bruger det danske meget mindre end det engelske,..

Men hvad børn fra 2-5 år skal skal få ud af sætningen: lad os tage over til grandpa, og sige thanks fordi vi måtte låne the screewdriver(klap til gange hvis du vil med)... er der hvor jeg mister tråden,...
 
 
22.10-2010 | 16:13 af Mikael Larsen
Du har ret i, at det er frustrerende, hvad er the rigtige thing to gøre.
Men kan sammenligne det lidt med kinesernes måde at skrive på.
Man udfordrer børnene så de ikke komme til at hvile på laurbærbladene.
At man helst skal nå at lære tingene med modermælken. Når man bliver ældre kommer der flere udfordringer end bare det at kommunikere. Medmindre man er en Super-forældre :-)
 
22.10-2010 | 16:36 af Lottomunken 1977 ....
Man kunne måske overveje, hvilke slags forældre bliver man , når det første man lærte var at klappe til tv´et..
 
 
22.10-2010 | 16:49 af Mikael Larsen
God pointe
 
22.10-2010 | 16:51 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 16:52 af Mikael Larsen
Men jeg er faktisk glad for at kunne se tv i en tidlig alder, det kræver blot at man ikke går imod sin egen opfattelse af omverden.
 
22.10-2010 | 17:57 af Lottomunken 1977 ....
Jeg er et produkt af videobarnepigen som det blev kaldt dengang i 80´erne, og jeg syntes da selv at kunne mærke visse bivirninger, og her snakker vi om en tid med en dansk kanal, med 3 tegnefilm om ugen..Kontra de 5-7 tegnefilm kanaler vi ser idag..

Men jeg en historie om nogle resevat indianer, der 10 år efter de havde fået tv ikke kunne få den kommende generation til at vise nogen interesse for deres egen kultur, eftersom de ikke kunne konkurrere med beverly hills 90210
 
 
22.10-2010 | 18:09 af Thomas Egeskjold
Det der pisser mig mest af, er at de lægger Dansk tale på tegnefilmene/ børnefilmene. jeg lærte sku det meste engelske ved at se Engelske/Amerikanske tegnefilm/ film,det gav et godt forspring i det mindste. det er synd for børnene i dag. at når de kommer i skolen, så er de overhovedet ikke bekendte med det engelske sprog. Bare se på de andre lande der synkroniserer talen. feks Tyskland. Så taler de elendigt engelsk. det skal ind med modermælken, fra en tidligt alder. vi skal i høj grad leve af Danskeres sprogkyndighed i fremtiden.
 
 
22.10-2010 | 18:19 af Lottomunken 1977 ....
Jeg måtte også frem til 8 . klasse før jeg lærte noget nyt i engelsk timerne.. Det skam helt fint at de oversætter, men så skal de fanme også over sætte det helt, det nytter ikke at kalde en børnefilm monsters mod aliens, og samtlige navne udtrykkes på engelsk...
 
 
22.10-2010 | 18:29 af Lottomunken 1977 ....
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2010 | 18:34 af Thomas Egeskjold
Ja det er sku også træls at de også oversætter titlerne. jeg har selv gået og glædet mig vildt til at der snart kom en film jeg ikke har hørt om før. Og så har de bare ændret titlen. de burde med den teknik de har til rådighed. give os valget mellem dansk tale eller original tale. og så skrive den originale tittel. :O)
 
 
22.10-2010 | 18:50 af Lottomunken 1977 ....
Nu var det mere med hensigt på at filmen burde monster mod rumvæsener, og at ordet rumvæsener nu hedder aliens når det kommer til børne underholningprammer, altså ikke kun i den film...
 
 
22.10-2010 | 18:32 af Lottomunken 1977 ....
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2010 | 18:33 af Lottomunken 1977 ....
Jeg mener absolut ikke det engelske sprog behøver at komme ind via modermælken man kan snildt vente til barnet er 7-8 år, da det er alderen hvor det man lære sidder fast resten af livet...

 
 
22.10-2010 | 18:43 af Thomas Egeskjold
jeg er nu af den overbevisning at hvis man lader Engelsk og i øvrigt andre sprog, være en naturlig del af et barneliv, i den form barnet møder det. Så vil de kunne drage en vis nytte af det i sit senere liv, jeg snakker ikke om undervisning. men bare lade det der kommet til os på andre sprog. være på det sprog, så bliver det for barnet noget der er normalt, at det er over det hele. vi er trods alt kun en meget lille sjat danskere her på jorden. Og jeg tror ikke at vi skal være bange for om barnet vil tale Dansk som modersmål. :O)

I øvrigt undskyld at jeg skriver lidt som en sæk svensknøgler. jeg fik en gren i øjet, på arb. og det er skidt for dybdesynet. Og disideret noget lort for mit keyboard. :O)
 
 
22.10-2010 | 18:57 af Lottomunken 1977 ....
Der er mange metoder at indlæring kan forgå, og er det helt på bølgelænge med hvad du skriver bare ikke når det kommer til dette mutantsprog...

Kan iøvrigt anbafalde den video omkring andeledes indærings muligheder, ved ikke om du har hørt om det men de kalder det for mindmapping
http://www.teachers.tv/videos/thinking-skills-brain-based-approaches
 
 
22.10-2010 | 19:07 af Lottomunken 1977 ....
Og bare roligt du er den eneste skriver lidt som en sæk svensknøgler.
 
 
22.10-2010 | 22:14 af Lottomunken 1977 ....
ikke den eneste
 
 
22.10-2010 | 19:10 af Thomas Egeskjold
Har stiftet svagt bekendskab med det, på et kursus. i øvrigt ikke tror jeg, et dårligt redskab. tror dog at det kræver en rimelig stor selvdisiplin. for der er et vist arbejde med at skabe "mappen" da man skal sætte alt i forhold til ting man kan huske. så vidt jeg har forstået.....men det kan jeg sagtens have fået galt i halsen.
 
 
22.10-2010 | 19:22 af Lottomunken 1977 ....
Som jeg har forstået dette mindmapping, er det en anden måde at resitere det ud man har lært, så istedet for huske og skrive ned, så er det huske via tegninger, hvilket betyder at højre side af hjernen også bliver brugt, og at alt ikke kun drejer sig om forberedelse til produktion...
 
 
22.10-2010 | 19:37 af Thomas Egeskjold
Det lyder faktisk meget rigtigt, nu du siger det.. men jeg ved ikke ret meget om det, så jeg har svært ved at sige andet, end at det virker meget spændende. vil nok prøve at sætte mig ind i det, bare ikke før jeg har to øjne igen. :O))
 
 
22.10-2010 | 20:55 af Lottomunken 1977 ....
Det er ellers meget let-tilgængeligt video-link på ca. 27 min...

ellers er der altid Sir Ken Robinson såfremt kreativitet og vigtigheden samme, har ens interesse..
Sir Ken Robinson on Q TV
http://www.youtube.com/watch?v=zWJdCzgtFTo&p=B2EE9A69D51E90BC&index=39&feature=BF
Are schools killing creativity?
http://www.youtube.com/watch?v=MZIlJN0JVro
 
 
23.10-2010 | 03:08 af Thomas Egeskjold
Kommentar er blevet slettet.
 
 
23.10-2010 | 03:13 af Thomas Egeskjold
@ Mikael

pidgin engelsk, et herligt sprog. havde en steward ombord en gang, der var Hongkong Kineser, han plejede den mest charmerende omgang med det engelske sprog, man kan tænke sig. og var og er en herlig sømand. han hed yip Hinsung. vi kaldte ham Ipper. glemmer ham aldrig. :O)
 
 
22.10-2010 | 16:18 af Knud Sandbæk Nielsen
Jeg synes det er synd, hvis danske ord erstattes af engelske med den samme betydning. Ofte er der tale om nuancering, idet et engelsk ord kan have en anden betydning, som delvis overlapper, ligesom "cosy" nærmer sig "hygge", men ikke er det samme.

Og så har vi for resten et hav af tyske ord i nudansk, som vi ikke genkender som tyske: jomfru er et af dem, det betyder ung frue (jungfrau), oprindeligt hed hun mø, et ord som vi så er holdt op med at bruge udenfor poesien.

Hvis vi bare erstatter et ord med et andet, er vi lige vidt. Smarte på overfladen og med på noderne - men dermed også allerede gammeldags, uselvstændige og efter-abende. Ikke just noget at stræbe efter. Mange er vi klovner, der troede os smarte, men fandt et lige så stort hulrum bag det ene ord, som vi havde set bag det andet..
;)
 
 
22.10-2010 | 16:27 af Mikael Larsen
Knud, jeg er ikke uenig. Men hvem sætter dagsordenen for fremtiden ?
Det kunne da være sejt at udvikle dansk, så det kommer op på niveau som i det engelske.
 
22.10-2010 | 16:29 af Mikael Larsen
Og selvfølgelige genskabelsen af samme :-)
 
22.10-2010 | 16:47 af Mikael Larsen
Det ingen skam at være nostalgisk, at vide hvordan det hele startede, hvordan vi er havnet her, og hvorfor gik det sådan.
Derved kan man håbe på en bedre forståelse i fornuften.
 
22.10-2010 | 16:48 af Knud Sandbæk Nielsen
Jeg bruger stundom gammelmodige gloser. Og nye udtryk, som den med at arbejde røven ud gennem ansigtet - i stedet for ud af bukserne ;)
 
 
22.10-2010 | 16:49 af Knud Sandbæk Nielsen
- KNOKLE den ud af bukserne, hedder det for resten.
 
 
22.10-2010 | 16:51 af Knud Sandbæk Nielsen
Nye ord er sjældne. Har lige lavet ét: Tangulere. Et sted mellem spekulere og tænke, men måske også tangere eller berøre en inspiration, at tangulere. Værs'gæv!
 
 
22.10-2010 | 17:10 af Lottomunken 1977 ....
Jamen det er ord er hermed indprintet, og klar til spredning, såfremt jeg en får brug for...
 
 
22.10-2010 | 17:12 af Lottomunken 1977 ....
.. det
 
 
22.10-2010 | 17:13 af Thomas Egeskjold
Nu er det Danske sprog heldigvis ikke en statisk ting. det er og har altid været under forandring. det afspejler den tid og kultur vi lever i, og har også altid gjort det. Du kan jo bare prøve at læse bøger skrevet på Jeppe Aakærs tid. eller gå tilbage til vikingetiden. jeg ville ikke kunne forstå det sprog der skrives på jellingestenene. Uden at få dem oversat. og jeg er sikker på at om et par 100 år vil de ikke kunne forstå det vi skriver i dag. uden oversættelse. og i øvrigt så har det Danske sprog altid været et misk mask, af ord fra andre sprog sammensat med originalt danske påhit. Og igennem tiderne har vi jo også eksporteret dele af vores sprog til andre. tag bare England. Og ombudsmand. eller ordet ship, der er mange ord de har fra da de var Danskere. for ikke at nevne mange af deres stednavne. :O)))
 
 
22.10-2010 | 17:34 af Lottomunken 1977 ....
Jeg syntes bare det går lidt for stærkt lige disse tider, sidste møde jeg var til blev vi enige at udskifte skråt op, med fuck.

Jeg syntes bare ikke at udvidelse eller erstantning af det danske sprog, vi skulle måske hellere gå den anden vej hvor vi har mindre ord men af større betydning, uden at stjæle eller låne fra andre hele tiden...
 
 
22.10-2010 | 17:52 af Thomas Egeskjold
Jeg personligt mener nu at vi skal lade sproget leve sit eget liv. for jeg er bange for at små 6 mill mennesker. aligevel ikke kan blive enige. og mange af de ting der er moderne i sproget lige nu. Vil forsvinde igen af sig selv. for sproget tror jeg, har en indbygget evne til at gøre sig til det, til enhver tid mest effektive sprog til at overgive tidernes budskaber. feks. kan du huske da vi fik sætningen "skal du have soya i rullen" ind i sproget. den er så vidt jeg er indformeret død nu. synes at vi skal lade sproget bevæge sig frit, at vi kan bruge sproget kreativt, det står for mig som et af de eneste friheder vi almindelige mennesker har, som magten ikke kan røre uden alt for stort besvær.
 
 
22.10-2010 | 18:12 af Lottomunken 1977 ....
Ja helt sikkert hvis sproget kan få sin egen udvilking, så får det også sin naturlige plads, burde jeg mene... Men hvorledes skulle "soya i rullen" i 2010 ikke blive brugt til at sælge et eller andet ligegyldigt produkt inden det bliver mode at sige..
Man kan ikke komme udenom at mediebranchen netop har øje for disse ting, da det jo gælder om ramme underbevistheden, med så få midler man kan..
 
 
22.10-2010 | 18:24 af Thomas Egeskjold
ingen tvivl om det, Kære "Munk" men sådan har det jo altid været. det har været under konstant angreb til alle tider, fra religioner. konger/høvdinge handel. præsist ligesom i dag. med mindre man tror biblen, og historien om babeltårnet. så kav vi jo bar se på de forskellighedder der er i de forskellige sprog nu. og indse at noget har gjort at de har udviklet sig så forskelligt.
 
 
22.10-2010 | 18:39 af Lottomunken 1977 ....
Syntes bare det er en uheldig udvikling, omkring dette nissesprog, og specielt med de steoider diverse mediebrancher tilføjer...
 
 
22.10-2010 | 18:48 af Thomas Egeskjold
En eller anden dag mister det nissesprog sin brugbarhed, og bliver plat. og vi ånder alle lyksagligt ud og glæder os over at vi nu taler pygmæ sprog :OD
 
 
22.10-2010 | 19:01 af Lottomunken 1977 ....
Virker umidbart ikke sådan, men lad os nu se, tiden an
 
 
22.10-2010 | 19:05 af Lottomunken 1977 ....
Jeg tror bare ikke at det kun er et modefænomen, eftersom det jo spiller fint ind med den "nye verdens orden" som jeg hørte Lene E snakke om på tinget tv her i morges...
 
 
22.10-2010 | 17:21 af Knud Sandbæk Nielsen
Og alt er såre fornøjeligt og godt. Men lige om lidt we begin speaking english again, and soon after that, russian, chinese or even swedish hvilket ikke er fedt, selvom det lyder bedre på en vis måde. Jeg stemmer for nydansk ordbog på P1, kan du høre mig.
 
 
22.10-2010 | 17:26 af Thomas Egeskjold
jeg stemmer for sproghjørnet, på DRP4 Østjylland, tror jeg nok det hedder. et rigtigt hyggeligt program. og med indbygget risiko for at blive klogere. :-)
 
 
22.10-2010 | 17:27 af Thomas Egeskjold
Og tænk sig, oven i købet i arbejdstiden he he.
 
 
22.10-2010 | 17:27 af Thomas Egeskjold
en sag for arbejdstilsynet. :OD
 
 
22.10-2010 | 17:29 af Knud Sandbæk Nielsen
Gør det ikke lidt ondt - i arbejdstiden?
 
 
22.10-2010 | 18:51 af Thomas Egeskjold
Vi i Komunen har ikke licens til at lære andet end det sanktionerede og screenede, pensum, Og som den øvre undermellemledelse har godkendt som forsvarligt for, den kolegiale moral. :OD
 
 
22.10-2010 | 17:32 af Knud Sandbæk Nielsen
Nå men jeg må løbe, klaveret kalder!
 
 
22.10-2010 | 17:39 af Thomas Egeskjold
Play a song for me apple jack. :O))
 
 
22.10-2010 | 17:40 af Thomas Egeskjold
play a song for me, and i'l sing !. ;O))
 
 
22.10-2010 | 17:53 af Thomas Egeskjold
Øhh..... I'll selfølgelig...... :O)) (Englis is my best..) :O)
 
 
22.10-2010 | 19:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 19:17 af Thomas Egeskjold
Hej Per.... kan du lige som jeg, huske da du var 14. og rente med vennerne, i sludrede om ting og brugte garenteret ord som jeres forældre elle i det mindste bedsteforældre. aldrig ville bruge. i hørte musik som jeres forældre nok ikke ville synes om. i det hele taget gjorde man blandt vennerne ting som forældrene nok øjeblikkeligt ville bede jer om at stoppe. men de gamle forstod ingenting. de var bare sure gamle mænd og koner. Gæt hvem du er blevet til i dag per. :O))
 
 
22.10-2010 | 19:35 af Lottomunken 1977 ....
Situations-komedie=sitcom
Men jeg syntes at man skulle lade overklassens halvvoksne børn være overklassens halvvoksne børn, og lade deres adfærd smitte af på så mange så muligt der nu mener at det er den rigtige vej.. Så vil jeg imidlitidig fokusere på et logisk tanke-sæt, og et sandtfærdigt liv, så får vi at se hvem der kommer først frem til forståelse af hvad det drejer sig om...
 
 
22.10-2010 | 19:40 af Thomas Egeskjold
det er nok når det kommer til stykket den rigtige vej. lav dine egne valg, og brug kulturens mulighedder som du synes er bedst for dig. :O)
 
 
22.10-2010 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 19:45 af Thomas Egeskjold
ikke at jeg synes at du er en sur gammel mand i særdeleshed. men det ville dine børnebørns venner nok kalde dig hvis i tog en snak om sprogbrug. men det samme kunne sikkert siges om mig. Og P1, hvad kan jeg sige....hvar sin smag ? må dog sige at jeg elsker jass. og hører det så tit. der er desværre ikke meget af det mere efter Bent J lukkede.
 
 
22.10-2010 | 19:38 af Lottomunken 1977 ....
Men hvad er forskellen imellem en 14 årig og en sur gammel mand??
Tro og viden....
 
 
22.10-2010 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 21:02 af Lottomunken 1977 ....
Lyder som min egen ungdom, hvor jeg i perioden 1987-199? både var heavy bums, hip-hop(dengang vi gik med kniv), teckno-trol, hippie-tripper og jeg skal komme efter dig...
 
 
22.10-2010 | 21:12 af Thomas Egeskjold
også dig. jeg var engang den hårdeste på legepladsen. med mine traskostøvler med jernbeslag. og lilla bukser i nervøst velour, syet i den fedeste trompetform. og det hele kronet med min grønne tulepjækkert. Og strikhuen som rosinen i en vis ende. :O)))
 
 
22.10-2010 | 21:38 af Lottomunken 1977 ....
Der burde nok ikke havde stået hippie-tripper inden for den tidsramme, da det er en kultur jeg er blevet stiftet bekendsskab med efter årtusindeskftet...

Men tak for beskrivelsen, det minder mig om at det var en tid hvor man rent faktisk kunne lykkedes at fornærme andre ved at kalde dem for "poppet", popdreng, palermo og alt det de unge er stolte af at være idag...
 
 
22.10-2010 | 21:41 af Lottomunken 1977 ....
Jeg vil gætte på at du snakker start halvfemserne hvor dem som havde set "the doors filmen" begyndte at tage den ellers afdøde kultur til sig...
 
 
22.10-2010 | 19:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 19:49 af Thomas Egeskjold
lige netop fordi vi skærmer dem imod realiteterne. og gemmer virkeligheden for børnene. de må endelig ikke se den grimme side. af det nederdrægtige menneskes natur. og så vokser de op i den vildfarelse at de er uovervindelige.
 
 
22.10-2010 | 20:07 af Lottomunken 1977 ....
Dog er bange for den kommende generation af sure gamle mænd, kommer fra et udgangspunkt hvor tv´et har hold deres 14 årig barnlige indstilling til omgivelserne ved lige, og mere brokker sig udra en indoktrineret zappe-hjerne..
 
 
22.10-2010 | 20:14 af Thomas Egeskjold
ja udvalget af møgtv, skorter det vist ikke på. når det kommer til børn. men de kan jo ligeså godt venne sig til det. for det bliver ikke bedre når de bliver voksne. men du har da ret i at det nok også har en vis degenerende effekt i forhold til menneskeheden i almindelighed. en ting er jeg dog overbevist om. og det er at vi for længst er stoppet med at blive klogere. nu nøjes vi bare med at vide mere. men klogskabens fremtid.....ikke godt !!!.. :O)
 
 
22.10-2010 | 20:39 af Lottomunken 1977 ....
Jeg er af den overbevisning mange samfundsproblemer kan spores tilbage til den effekt tv- et har på fleretallet.. Det er jo det bombadement efter det andet på disse menneskers underbevidsthed, der i den sidste ende, ender med at folk udvikler zappe-hjerne...
(zappe-hjerne- en hjerne der altid zapper hen på noget de kan lide, og kommer for meste det til udtryk under uenig/skænderi)
 
 
22.10-2010 | 21:07 af Thomas Egeskjold
jammen ikke på vilkår, om jeg vil sige dig imod. jeg er selv en af dem der kan sidde efter en hård arbejdsdag og febrilsk zappe rundt for at finde noget at dulme min trang til underholdning med. måske jeg forventer for meget. men jeg graver videre. og min skovl er fjernbetjeningen.
 
 
22.10-2010 | 21:56 af Lottomunken 1977 ....
Jeg syntes det er noget af en præstation, såfremt du kan finde mere en 30 minutters underholdending, før efter 23...

jeg har ikke lige tænkt beskrivelsen omkring zappe hjernen helt igennem endnu, da jeg opdaget det under endnu en uenighed med min søns mor her i søndags..

Så udover den øvrige beskrivelse, så kan zappe-hjernen kun forholde sig til a og b, og så snart c kommer ind billedet, ja så bliver der zappet videre indtil der igen bliver taget udgangspunkt i a eller b..
 
 
22.10-2010 | 22:10 af Thomas Egeskjold
Du er sku skræmmende. jeg må jo bøje mig i støvet, i anerkendelse af dine betraktninger. for jeg tror du kom med aftenens bedste forklaring lige der. :O)) vi kan ikke (som mænd ihvertfald) multitaske uden at forstuve hypofysen. vores koncentrationsspænd er i bedste fald stort nok til at blive sultne og forholde os til det. Jeg personligt vil gøre alt for at holde på kvinden i mit liv. hvad er vi værd uden hende. vi kan slå edderkopper ihjæl og løfte tunge ting. vi ved ganske bestemt alt om den bil der aldrig virker. og vi er formidable til at reparere den tørretumbler der står ved siden af den hun købte da hun blev træt af at vente. se at få gjort dit barns mor god igen. alt afhænger deraf. :O))
 
 
22.10-2010 | 23:03 af Lottomunken 1977 ....
Nu har vi ikke været sammen i 5 år, knægten er 6 år, og søndags nåede vi endelig point of no return (ej hvor jeg hykler nu, med mine engelske gloser), hvor hun kan rende mig noget så grusomt også hele dagen...
 
 
22.10-2010 | 23:12 af Lottomunken 1977 ....
Ved ikke om det er en skræmmende betrakning, men tak alligevel... Det er nu mere taget udfra vi aldrig høre c i medierne, eller den daglige debat....

Man kunne passende stille spørgsmålet om hvad der ville ske hvis beyonce, lady gaga , madonna og 147 andre stjerner med samme status besluttede sig for at holde et årligt hemmeligt møde ?? kontra bilderberg
 
 
22.10-2010 | 23:23 af Thomas Egeskjold
Rolling stones ville lide en krank skæbne. måtte gud forbyde det.:O)
 
 
22.10-2010 | 23:37 af Lottomunken 1977 ....
Pionten er jo at disse stjerner aldrig ville kunne få lov til sådanne begivenheder uden pressens indblanding,kontra at de færreste har hør om bilderberg-møder til trods for hvilke slags der møder op der
 
 
22.10-2010 | 23:45 af Thomas Egeskjold
de overtaler bare paris hilton til at smide tøjet "igen" så får de ro så længe for præssen. :O)
 
 
22.10-2010 | 23:18 af Thomas Egeskjold
Ikke for at forgøgle dig noget. men jeg fik engang et godt råd, da jeg var i den samme situation, som dig. prøv at sætte på papir alle de dårlige ting ved hende og så alle de gode ting. for der er selvfølgelig nogle. ikke at det vil bringe jer sammen igen. men det kunne hjælpe dig til at sige nårh pyt. Når hun bliver for "åndsvag". og uanset hvad så må jeres fælles barn da være lidt ekstra umage værd. men jeg ved at det er svært....skide svært. Jeg ser på åndsvage ekskoner, lidt som på dårlige chefer. jeg finder ud af at leve med det, og få det bedste ud af det.
 
 
22.10-2010 | 23:31 af Lottomunken 1977 ....
Det er bare helt fint, men jeg overvejer stadig at melde hende til politiet for grov grov chikane, så kan du selv gætte hvorfor for og imod ikke virker længere...
 
 
22.10-2010 | 23:38 af Thomas Egeskjold
ja de kan være nogle ganske nederdrægtige bitches. ligger nok til kvinderasen. de elsker livet i den negative spiral. det værste er at vi springer i den med begge ben. ikke for at jeg vil forklejne din situation. for der må jeg nok give dig ret. når de tager hul på chikanene. så er det mere håndgribelige metoder der skal til. :O)
 
 
23.10-2010 | 00:42 af Lottomunken 1977 ....
Men det for altså en ekstradimension så snart et barn kommer ind i billedet, jeg har godt nok hørt om de skøreste påfund fra disse kællinger, når det kommer til at beskytte deres børn efter skilsmissen...
 
 
23.10-2010 | 01:03 af Thomas Egeskjold
ja jeg skal ikke kunne tale så meget med om lige netop det. for moderen til min datter var en one nighter. da jeg sejlede. men det er fint nok for mig. for jeg ved at hun har fået den bedst tænkelige opvækst. med sin mor og papfar, på trods af at de er københavnere *gg*. et par forrygende mennesker. og Camilla "min" Datter er blevet et godt menneske. med gode verdier. om hun nogensinde får lyst til at opsøge mig. kan kun guderne vide. sidst jeg så hende var hun 12 år. hun ved godt at hun har en anden biologisk far, dog ikke at det er mig. men med den fantastiske papfar hun har. kan jeg godt forstå at det ikke præsser sig på for hende. hun er nu 22 år gammel, og studerer marinebiologi i newzeeland. Jeg forgøgler mig selv at det med "marine" har noget med gener at gøre. :O))))
Heldigvis har jeg haft løbende kontagt med moderen, og har fulgt lidt med. men vi er enige om at det skal være camillas valg om hun vil kende mig. hun kan få min adresse når hun vil, af hendes mor. Og hun er selvfølgelig hjemme i mit hjerte. og velkommen i 3 potens. :O))
 
 
23.10-2010 | 01:30 af Lottomunken 1977 ....
Har en kammarat der har været i samme sitation som din datter, og han fik kontakt til sin far i en alder af 30, og som han idag 4 år senere har et fantastisk forhold til i form af stækt venskab.. Så jeg kan kun håbe for dig at du er ligeså heldigt en dag, efter at have set hans foranding...

angende kvinder efter skilmissen, så er det alt fra beskyldninger om pædofili til at gøre alt unødvendigt svært for modparten, man får med..



 
 
23.10-2010 | 01:46 af Thomas Egeskjold
Hvis hun har beskyldt dig for pedofili, og hun ikke kan frembringe beviserne for det. så er hun jo selv på vej til en ret alvorlig dom. I er da rigtigt kommet op og tottes. det er sku træls når det skal være sådan. og skide synd for barnet, der står som neglen mellen to lus. lyder som om at en af jeg bliver nød til at sluge pillen. og vise sig ansvarlig nok til at stoppe det koldt. sluge kamelerne og bide tænderne sammen, fortrænge hadet og holde ud. sikke en møgsituation du er i. :O(
 
 
23.10-2010 | 02:13 af Lottomunken 1977 ....
Nu var det ikke mig der var blevet beskyldt, men en de historier jeg selv har hørt på vejen..

Min egen eks-kæreste med barn historie må jeg lige komme med en anden dag, da det er lidt indviklet og sendt på natten...
 
 
23.10-2010 | 02:19 af Thomas Egeskjold
det må du undskylde. My bad... troede at det var din historie. er nok lidt træt. og tog fejl. og jeg vil nu ikke snage. ved at det er noget personligt, og at der er andre end dig selv at tage hensyn til. og store problemer løses bedst i en lille kreds. :O))
 
 
23.10-2010 | 02:49 af Lottomunken 1977 ....
Du virker som en flink og rar person, så snag du bare derudad, jeg skal bare ud på lidt af en omvej, for at fortælle den lille episode fra i søndags, før den giver menin. og trods min glæde over midletidigt at have brudt min 1 års skrive blokering. må det blive en anden dag, eller senere på denne unge lørdag
 
 
23.10-2010 | 02:58 af Thomas Egeskjold
er du forfatter lottomunk ? og i så fald. tilykke med brudet. gad vide om forfattere kan kalde skriveblokade en arbejdsrelateret sygdom. eller en invaliderende arbejdsskade. :O))
 
 
23.10-2010 | 03:05 af Lottomunken 1977 ....
Nej nej da, jeg tror det rigtige ord er spøgelsesblogger.. Men tak for komplimentet, troede ikke jeg var så god til at skjule hvor lidt jeg har hørt efter i dansk timerne...
 
 
23.10-2010 | 03:19 af Thomas Egeskjold
Har kendt forfattere der ikke kunne stave, om så deres liv afhængte deraf. en der hed steffen mossin. han skrev en digtsamling der hedder slidbaner. hans korekturlæser må have været ikke mindre end genial.

og må da også på det skammeligste meddele dig at du heller ikke er fri for at ramme de forkerte taster. men det er jo også meget sent. og havde det ikke været for det skide øje. lå jeg i køjen, og drømte om søde Bankokpiger. :O)
 
 
23.10-2010 | 10:01 af Lottomunken 1977 ....
Ja jeg skal lige vende mig til at skrive igen, det værste er dog at jeg også glemmer ord
 
 
22.10-2010 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 21:59 af Lottomunken 1977 ....
Kommentar er blevet slettet.
 
 
22.10-2010 | 22:00 af Thomas Egeskjold
derfor kastede jeg også håndklædet i ringen for et halvt års tid siden. og meldte mig til tjeneste her på Avisen DK. Tiden er bedre brugt her, og i er jo så søøøøde allesammen...........Næsten da. :O))) Så kan i jo spørge om, hvorfor det lige skulle gå ud over jer herinde. He he.... tilfældighedder såmænd. ;-D
 
 
22.10-2010 | 22:03 af Lottomunken 1977 ....
Ville det ikke være nemmere at forholde sig til hvad der ikke er meningen livet...
 
 
22.10-2010 | 22:15 af Thomas Egeskjold
you get bourn. A lot of shit happens. and then you die. :O)
 
 
22.10-2010 | 22:23 af Lottomunken 1977 ....
Det vil jeg godt sætte min tvivl på, eftersom man kan tvivle alt undtagen at man kan tænke, så vi kan ligeså godt være tilkoblet den store matrix, som beskrevet i filmen af samme navn..
 
 
22.10-2010 | 22:34 af Thomas Egeskjold
det er vi da så sandelig også. det er bare ikke maskiner der har tilkoplet os. men Tjaa...måske bilderberggruppen. det er jo det store spørgsmål. hvem har gjort os til slaver i denne kapitalistiske verden. hvem har bestemt at livet skal have en pris, vi skal betale løbende. Og hvorfor kan vi ikke få prisen at vide på forhånd. der er noget uldent ved hele det koncept vi kalder livet. :O))
 
 
22.10-2010 | 22:45 af Lottomunken 1977 ....
Prøv at peg på noget i nærheden af dig, og lægge mærke hvor mange af dine fingre der peger indad.. Ikke at jeg vil give lige dig skylden for noget som helst, bare udtrykke at det i den sidste ende kun kan ske fordi vi lader det ske..



 
 
22.10-2010 | 23:06 af Thomas Egeskjold
Nu er jeg nok den forkerte at sige det til. da jeg giver alle mine pænge væk. Og jeg laver hvad jeg har lyst til. Bare spørg min Chef. Han siger tit at jeg både er kilden til hans rigdom. og hans snarlige død. jeg bor i en etværelses. og har ingen interesse i mode eller trends. jeg ejer 25 ting. og resten er noget mine venner har glemt. men nu er jeg i følge alle jeg kender ikke normal. og når jeg spørger dem om de synes at det er godt eller dårligt. så begynder de at væve. *GGGG
 
 
22.10-2010 | 23:17 af Lottomunken 1977 ....
Hvad er normalt... det som flertallet beslutter...

Men hellere være en original end en copy...
 
 
22.10-2010 | 23:20 af Thomas Egeskjold
right on dude. og måtte røven klø og armene krympe, på dem der benægter dette faktum. :O))
 
 
22.10-2010 | 22:17 af Lottomunken 1977 ....
Altså jeg ved ikke hvad gud er, men jeg ved hvad gud ikke er.. noget i den stil...
 
 
22.10-2010 | 22:21 af Thomas Egeskjold
Nu er jeg ikke særligt forvirret, når det kommer til den der gud ting. for han har jo en af hovedrollerne i et meget gammelt eventyr. :O)
 
 
22.10-2010 | 22:22 af Thomas Egeskjold
han er vel bare biblens svar på Gandalf. :O)))
 
 
22.10-2010 | 22:29 af Lottomunken 1977 ....
Gud, bevidsthed what ever... Pionten er bare at skal sådanne svare findes, skal man først udelukke hvad det ikke kan være... Men vil give Per ret i at det ikke handler om at have svaret, men om at finde svaret...

 
 
22.10-2010 | 22:42 af Thomas Egeskjold
tror jeg tilslutter mig det at give Per ret. mest fordi at jeg ikke har noget at indvende. og lidt fordi at Per somregl har ret. :O) og så lidt fordi at jeg lige har dryppet en frisk dråbe morfin i øjet. tror sku mit øje er i fare for at blive afhængelig. :O)
 
 
22.10-2010 | 22:48 af Lottomunken 1977 ....
så pas på der, har hørt skræmmende historier fra diverse afvænningskliniker...
 
 
22.10-2010 | 22:50 af Thomas Egeskjold
ja det har jeg også, så mit øje får ikke lov til at tage derhen alene. He he.
 
 
22.10-2010 | 23:22 af Knud Sandbæk Nielsen
Der er forskel på newspeak og slang. Newspeak - et begreb fra Orwells '1984' - installeres af magtmennesker for at kamuflere magten. De kalder krig for mission, de kalder besparelser for omlægninger, og de kalder muslimer for terrorister. Alt sammen fordrejning af kendsgerninger, hvilket ikke rører dem det mindste, idet magten fylder hele 48"-skærmen.

Slang skabes af uafvidende, sprogligt kreative, især unge mennesker, der bruger sproget til at udtrykke alt - eller alt andet end magt, for kreativitet og magt befinder sig i forskellige sindstilstande. Man må give slip for at kunne skabe. Slang er de gloser, der hænger fast, ikke dem partiets pressesekretær (som nu kaldes spindoktor) udvælger, efter en dyr konsultation med opinions-eksperter og højt betalte reklamefolk.

Newspeaks formål er både at fordreje og forvirre, idet apati også er i magtens interesse. Faktisk er apati den primære forudsætning for magtens eksistens overhovedet. Magt er nemlig, ligesom penge, et tros-spørgsmål. Magten er en religion, idet den tvinger alle til at tro på den samme "virkelighed": At magten har/er ret.
 
 
22.10-2010 | 23:24 af Knud Sandbæk Nielsen
Jeg mener, skal vi ikke brokke os over newspeak, men lade slang være slang?
 
 
22.10-2010 | 23:35 af Mikael Larsen
Enig, men sådan er politik i dag desværre. Derfor glæder jeg mig til det nye parti :-)
Og jeg taler ikke om skak *g*
 
22.10-2010 | 23:39 af Mikael Larsen
Ordet i sig selv har jo en symbolik, der også præger den retning tingene udføres i.
Eksempelvis er det vigtigt for et ny opstartet firma, at finde det rigtige navn.
 
22.10-2010 | 23:43 af Mikael Larsen
Mit firma hedder eksempelvis IT Privacy, og siden hen er alt blevet totalt overvåget *g*
Sygtsamfund.dk
 
22.10-2010 | 23:48 af Thomas Egeskjold
ja det er for galt.....gør noget mikael.........:O)))
 
 
22.10-2010 | 23:50 af Mikael Larsen
Er gjort :-), venter bare på hvornår der udskrives valg.
 
22.10-2010 | 23:52 af Mikael Larsen
Bruger bare min skak computer *g*
 
22.10-2010 | 23:54 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2010 | 23:56 af Mikael Larsen
...men jeg tror og håber at sandheden og oplysning til folket er det vælgerne vil stemme på.
 
22.10-2010 | 23:57 af Thomas Egeskjold
ja jeg nøjes med at glæde mig over at min kugleramme ikke kan hackes. og når det kommer til min kaputter, nøjes jeg med at bede dem der er inde om at gøre sig færdige. inden jeg slukker den. He he.
 
 
23.10-2010 | 00:05 af Mikael Larsen
Ja, gem din kugleramme til fremtiden *g*
 
23.10-2010 | 00:11 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2010 | 00:15 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2010 | 00:15 af Thomas Egeskjold
ja sammen med regnestokken. og skydelæren. det var tider da chefen var nød til at stole på at jeg brugte mine værktøjer rigtigt. i dag har de sku en Chip i alt. selv i firmakaffen. :O)
 
 
23.10-2010 | 00:20 af Lottomunken 1977 ....
Har det lidt svært når man ser effekter af newsspeak, effekterne af information via tv´et igennem hele livet på klods hold, ikke at have en negativ mening om det..

For resultatet af forvirringen omkring newspeak, gør at meninger og holdninger bliver forvandlet en form for trosretning, og ikke kun når det kommer til politk og omverdenen , men så sandelig ved hver given lejlighed...





 
 
23.10-2010 | 00:23 af Lottomunken 1977 ....
Hvilket betyder at der er en hel religion at skrive om der, såfremt man vil brokke sig konstruktiv...
 
 
23.10-2010 | 00:29 af Mikael Larsen
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2010 | 00:30 af Mikael Larsen
Ja, det handler om at kunne filtrere indholdet. Men sandheden gemmes jo væk, hvilket jeg synes er trist.
 
23.10-2010 | 00:47 af Lottomunken 1977 ....
Man kan starte med at slukke tv det plejer at filtrer det meste væk...

Om du kan genkende hvad der er bullshit og hvad der er sandt er vel underordnet, eftersom det er din underbevidsthed der er målet...
 
 
23.10-2010 | 00:52 af Mikael Larsen
Eller man kan bare fortælle sandheden, hvorfor forpeste æteren med løgne.
Når man kan bruge det til så mange positive ting, i nyheder, undervisning, foredrag, debatter.
 
23.10-2010 | 01:10 af Lottomunken 1977 ....
Jamen den er nem nok, det er sådan vi gerne vil have det...

Eftersom at ingen tv-medier kan sælge på deres mavefornemmelse, bliver de nød til at studere os og der tænder os, hvilket de gør via forbruger undersøgelser og et hav af psykoanalyser.. Alt bliver lavet i betrakining af hvad du som seeren skal tænke hvert et sekund....

Bare tag de der "vild med talent factor" programmer og se hvor lidt der skal til folks "gid det var mig" underbevidst...
 
 
23.10-2010 | 01:17 af Thomas Egeskjold
"vild med talent factor"........................LOOOOOL.
 
 
23.10-2010 | 01:15 af Thomas Egeskjold
løgnene kræver ingen anstrengelse fra mediernes side. Det gør til gengæld alt det andet. :O)) Og de har jo også så travlt med at terrorsikre sig i hoved og røv. De har jo selv skrevet at der er en kæmpestor fare for terrorhandlinger. og at præssen er særligt udsat. Ja så åndsvagt tror jeg det er. Præssen lever i frygt, fordi de selv har skrevet at de er i fare. og så må det jo passe. jøsses!!!
 
 
23.10-2010 | 01:23 af Thomas Egeskjold
Jeg er ganske sikker på at det er skidt at være det somaliske postbud, hos jyllands posten. han skal nok have et lille smudstillæg. for at have haft en sikkerhedsvagt inde i enhver kropsåbning, for at finde masseødelæggelsesvåben.
 
 
23.10-2010 | 01:36 af Lottomunken 1977 ....
Tv2 lever fks af at kunne komme bagom militæret, så mon de vil gå til makronerne hvis det betyder at de ikke længere har den mulighed.. Mon avisen dk ville bringe nyheden, om at prestige casino er noget værre fup, lige under selvsamme reklame...
 
 
23.10-2010 | 01:39 af Lottomunken 1977 ....
Det går jo heller ikke at have en nyhedsudsendelese med hjemvendte døde soldater, opfulgt af diverse afsløringer fra wikileaks...
http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/260785/april-12-2010/exclusive---julian-assange-extended-interview
 
 
23.10-2010 | 16:42 af Lottomunken 1977 ....
3.10-2010 | 01:39 af Lottomunken ....
He he man når da også lige og skrive så sker det, endda på saqmme dag.. Hvad er oddsene for det ;-)
 
 
23.10-2010 | 01:56 af Thomas Egeskjold
nej der rammer du jo godt. præssen er sku ikke længere fri. Eller jo den er fri i forhold til det meste politik. men kapitalisterne har sku da købt rigeligt med chefredaktører, til at holde præssen på "Den rette linje". Og militæret er de jo bare sååå glade for, de forsyner dem jo med masser af blodbad og andre tragiske historier. og historien er oven i købet skrevet færdig når præssen modtager den fra militærets pressekorps. easy peasy Og tak for kaffe. :(l)
 
 
23.10-2010 | 02:36 af Lottomunken 1977 ....
Er dit E og Æ meget tæt på hinanden? for du har stavet pressekorps korrekt, men ikke pressen..

Men hvad er den rette linie så? At bilde folk uden at trække en smule på smilebåndet, at terroristerne hader os fordi vi har frihed..

http://www.youtube.com/watch?v=XWlkIfNMCCI&p=B2EE9A69D51E90BC&index=49&feature=BF
 
 
23.10-2010 | 02:53 af Thomas Egeskjold
tilgiver selv alle mine stavefejl. jeg har bare ondt i øjet. skal snart have en ny dråbe i. det bliver dejligt. men skal lige vente lidt endnu. for der er vist narko i mine øjendråber. men jeg må indrømme at jeg ikke har været så god med tasterne i dag. håber at i har forstået essencen i det jeg har skrevet. har i hvertfald gjort mit bedste, efter omstændighederne. men indrømmet jeg er nok heller ikke den skarbeste staver, selv i fuld vigør.
 
 
23.10-2010 | 10:45 af Lottomunken 1977 ....
 
 
25.10-2010 | 07:09 af Lottomunken 1977 ....
He he fandt lige disse ord lige ved siden af hinanden under sporten...Stangdans , Poledance..
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites