Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

I disse sohn-tider...

15. oktober 2010 13:09
Visninger  [4220 ]   Debat  [89 ]

Der Der er gang i mudderkastningen for tiden. Nu er det så blevet Ole Sohn, der står for skud - han har været flink mod Honecker ! Hvad havde man ventet sig ? Manden var formand for DKP ! Bare pinligt, det er Søren Espersen, der fører an i mudderkampen ! Har han noget, at lade nogen høre ?

Medlem af et ærkeracistisk parti.

I selskab med præstefætrene.

Totalt ukritisk overfor staten Israelskrigsforbrydelser

Nogle beskylder ham også for, at have været b-medlem af nazipartiet....det er vel ikke ham på ovenstående billede ?

Lars Nunnegaard og Kristian Mortensen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
15.10-2010 | 13:28 af Bitten B.
 
15.10-2010 | 13:34 af Lars Nunnegaard
Tjahhh!
 
 
15.10-2010 | 20:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 20:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 20:06 af Bitten B.
He he ja og hr Espersen har da vist selv været VS- er engang. VS- er, b-medlem hos nazisterne og DF. Han om nogen må da siges at komme vidt omkring. :-))
 
15.10-2010 | 20:08 af Bitten B.
Værre endnu. Søren Espersen var ligefrem med til at STIFTE VS i Ålborg. Så vidt jeg husker udsprang VS fra SF da de ikke syntes SF var rødt nok. He he.

http://journalisten.dk/pias-programvaert
 
15.10-2010 | 20:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 20:09 af Bitten B.
Sådan en VENDEKÅBE. :-)
 
15.10-2010 | 20:24 af Bitten B.
Mon det her er årsagen til angrebet på Sohn?

http://www.bt.dk/krimi/df-pressechef-taber-nazi-retssag

Citat:

"Dansk Folkepartis pressechef, Søren Espersen, har tabt sin injuriesag mod bladet Tjeck Magazine, som havde skrevet, at Søren Espersen har været medlem af det danske nazistparti, DNSB.

Dansk Folkepartis pressechef mener, at oplysningerne er ærekrænkende, men Københavns Byret fastslår i en dom, at "der alene er tale om viderebringelse af faktuelle oplysninger".

Søren Espersen pålægges derfor at betale Tjeck Magazine 15.000 kroner i sagsomkostninger."
 
15.10-2010 | 20:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 21:15 af Bitten B.
Tom han vandt i første omgang. Sagen blev anket og den tabte han.
 
15.10-2010 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 20:59 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 21:01 af Bitten B.
Og husk at Wikipedia er skrevet af almindelige mennesker. Hvem som helst kan gå ind og skrive hvad som helst. :-)
 
15.10-2010 | 21:02 af kirsten hansen
Bitten, jeg mener det var Aksel Larsen der startede VS efter at have forladt kommunistpartiet eller SF - som han også startede!
 
 
15.10-2010 | 21:06 af Bitten B.
Nej Kirsten Aksel Larsen startede SF og var SF`er til sin død. Nogle SF'ere var utilfredse med at SF var for borgerlige og startede derfor VS.
 
15.10-2010 | 21:07 af Bitten B.
Jeg husker stadig da min far blev ringet op om at "gammelfar" var død.
 
15.10-2010 | 21:10 af Bitten B.
Så den med at SF er for borgerlige er HELLER ikke noget nyt. :-D)
 
15.10-2010 | 21:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 21:39 af Bitten B.
For at bidrage til historierne.
Jeg faldt over "dokumentation" på, at Søren Espersen og Pia Kjærsgaard ER halvhjerner. :-D)

http://www.fyens.dk/article/375363:Indland-Fyn--Pias-faste-strateg

Om Søren Espersen står der citat:

"Han er Pia Kjærsgaards højre hjernehalvdel"

Altså Pias hjerne i 2 kroppe. DET forklarer en del. :-)))
 
15.10-2010 | 21:43 af Bitten B.
To halvhjerner kan kun gå galt. :-)
 
15.10-2010 | 21:45 af Kaj Jensen
Alt tyder på, at den seneste afsløring af Ole Sohns hykleri er så alvorlig, at venstrefløjen bliver nødt til at finde hvert eneste gammelt rygte og gentage de samme gamle løgne for bare så nogenlunde at fjerne skammen fra SF.
 
15.10-2010 | 21:59 af Isabelle Mandel
Afsløring, Kaj? Tillad et stille grin :o) Hykleri? Næh, bare udvikling - lissom fx Espersen.
- Og det med løgnene står V og K vist for - ikke gamle men nye, nyere og nyest.
 
 
15.10-2010 | 22:07 af Kaj Jensen
Tjah Isabelle,
I dag har jeg set løgnen om Lars Løkke og Taliban gentaget - Espersen som tidligere nazist osv, osv.
Hvis du mener Ole Sohns hyldestbrev til DDR er ligemeget, så ville jeg da forvente en rolig ignorering af sagen, eller en rolig opklaring af den.
I stedet får man et hysterisk skrigeri om alle mulige sladderhistorier. Hvorfor mon?
 
15.10-2010 | 22:14 af Bitten B.
LØGNEN om Taliban? Det var måske heller ikke USA, der støttede dem til magten? Skal vi nu igen have historien skrevet om?
Ole Sohn har da aldrig lagt skjul på sin fortid. Den er velkendt. I vert fald af de fleste. Det er da muligt, at der er nogle mennesker, der ikke har fået det med. Men en nyhed er det ikke. Det eneste nye er, at der er dukket et gammelt brev op, og gamle breve er der jo nogle, der synes er spændende. Men det er så også det. :-)
 
15.10-2010 | 21:59 af Kristian Mortensen
Er den manglende hjelm på Espersen på ovenstående karikatur grundet i DFs forbud mod hovedbeklædninger?
Eller skyldes det "kasketforvirring" om hvilken side i det politiske spektrum han øsnker at tilhøre?
Anbefalet
 
 
15.10-2010 | 22:11 af Kristian Mortensen
Kan ikke lade være med at tænke på om Karen Jespersen og Espersen i fællesskab i deres VS fortid har hyldet Pol Pots fødselsdag?
Gad vide om de havde taget skridtet fuldt ud hvis de ikke var blevet "omvendt" og sendt os alle ud i kartoffelrækkerne?
 
 
15.10-2010 | 22:13 af Kristian Mortensen
Meget ondt kan man sige om Ole Sohns fortid, men fejret Pol Pots fødselsdag det har han godt nok aldrig
LOL LOL
 
 
15.10-2010 | 22:02 af Bitten B.
Kaj hvad pokker skulle SF skamme sig over. Det var en tidligere DKP`er der stiftede partiet. Skammer DF sig over Søres Espersens fortid som først medlem af VS og siden af DNSB?
 
15.10-2010 | 22:16 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 12:36 af Bitten B.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1186605.ece

AV for den. Der er FLERE gamle skandaler at tage hul på.

Citat:

"Brian Mikkelsen var på luksusferie i Sydafrika - betalt af apartheid-styret. Løkke rejste til Afghanistan og gav Taleban-penge. Hvem er værst?"

 
15.10-2010 | 22:18 af Bitten B.
Skal vi lige tage et citat mere om disse dejlige herrer:

"Løkke rejste til Afghanistan og donerede 600.000 kroner til mujahedinerne, der senere blev kendt som Taleban. Og Brian Mikkelsen rejse på en luksusrejse til Sydafrika - betalt af apartheid-styret - for at skrive positivt om Namibia, noget han selv kalder en inddirekte hyldest af det daværende styre i Sydafrika."



Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1186605.ece#ixzz12SdCs5L0
 
15.10-2010 | 22:21 af Bitten B.
Hvad var det diu kaldte løgn Kaj?
 
15.10-2010 | 22:24 af Kaj Jensen
Bitten,
Inderst inde ved du vel godt, at Taliban ikke var særlig aktiv i kampen mod Sovjetimperialismen.
Det var den nordlige alliance, som Lars Løkke besøgte og som han overdrog penge til.
Læs din historie inden du udtaler dig.
 
15.10-2010 | 22:31 af Bitten B.
Kaj Taliban som vi i dag bekriger kom til magten med hjælp fra USA. Og MED Lars Løkkes støtte. Det nytter ikke Kaj. Og pudsigt nok så kom også Sadam til magten med USA`s hjælp. USA sætter ind, og USA fjerner. I lande de intet har med at gøre. Og vi himler op om demokrati. Hvor demokratisk er det lige?
 
15.10-2010 | 22:29 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
15.10-2010 | 22:32 af Bitten B.
Er det ikke bare en lille bitte smule tankevækkkende Kaj at vi er i krig med USA mod lande som USA selv har indsat regimet hos?
 
16.10-2010 | 07:39 af Kaj Jensen
Tankevækkende Bitten - det er når der dukker et brev op, som beviser at Ole Sohn er om muligt endnu mere løgnagtig om sin rolle som DDR forsvarer, og den logiske følge så er, at den samlede venstrefløj begynder at skrige hysterisk op om at de andre altså har gjort noget endnu værre.
Du virker godt og grundig irriteret over at DDR ikke har slettet alle spor efter Ole Sohns korrespondancer.
 
16.10-2010 | 10:50 af Bitten B.
Kaj hvad er det du mener er nyt i det brev? Et brev i sig selv er måske nyt, i den forstand, at man ikke har kendt til det før, men indholdet afslører da ikke nyheder. Hvornår har han løjet om hvad? Alle ved da at han har været DKP`er og har forsvaret DDR. Engang for meget længe siden.
 
16.10-2010 | 09:25 af Isabelle Mandel
Skal vi evt. huske, at Ole Sohn støttede Gorbachov og Glasnost? At han støttede reformerne i Sovjetunionen - de reformer, der førte til opløsning af hele østblokken? Nej, det skal vi ikke huske. For "vi" har voldsomt brug for en sag, hvor lille den end kan være, der får danskerne til at sluge det utal af løgne, den siddende regering diverterer os med.
 
 
16.10-2010 | 10:33 af egon legaard
Der er mange ting, vi helst ikke må huske ! At de ung-konservative i sin tid gik med skrårem og langskaftede støvler. At folketinget udleverede folkevalgte danske kommunister til tyskerne. At vi havde en statsminister, som gjorde os til krigsførende nation...og at Søren Espersen er tidligere VSer !
 
 
16.10-2010 | 10:39 af Martin Kjeldsen
Ak ja. Magt korrumperer, som bekendt. Allerede før magten er os givet. I vore bestræbelser
efter at opnå indflydelse, må vi gå på kompromis med såvel vore holdninger som vore værdier.
Når vi står på toppen med magtens midler i hænderne har vi således glemt, hvorfor vi ville
herop og hvad det var vi ønskede at anvende disse midler til. I vore bestræbelser efter magten
glemte vi motivationen. Derfor er der koldt på toppen.
 
 
16.10-2010 | 11:04 af egon legaard
Hvorfor#11XXX!!! æder Avisen nu de halve af slutningerne på mine indlæg ?
 
 
16.10-2010 | 11:08 af Carl Nielsen
Fordi Bitten_B glemmer at bruge TinyURL linket, der kan forkorte link.

Alle opfordres til at bruge nedenstående link, der kan bruges til at forkorte lange links med:

http://tinyurl.com/
 
 
16.10-2010 | 11:18 af Helle Nielsen
Ja eller det her http://kortlink.dk/
De lange link ødelægger siden
 
16.10-2010 | 12:39 af Bitten B.
Carl jeg har fjernet kommentaren. Håber at det hjalp. Hos mig var der ingen problemer, og så ser man det jo ikke. Tak for dit link og oplysning. Jeg kendte ikke til det, men vil bruge det fremover. :-)
 
16.10-2010 | 11:21 af Carl Nielsen
Det er rigtig at lange link ødelægger debatten, og undertiden kan
man godt få den tanke, at visse debattører bruger lange links til
at obstruere debatten med.
 
 
16.10-2010 | 11:29 af Helle Nielsen
Det er jo et gammelt fænomen, så de debatører der har være her i lang tid ved det jo godt.
Det bevirker desværre et næsten sikkert stop for den tråd.
 
16.10-2010 | 11:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 12:40 af Bitten B.
Torbjørn Sohns fortid ER ikke nogen hemmelighed.
 
16.10-2010 | 18:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 11:33 af Carl Nielsen
Det har du ret i Helle Nielsen, jeg har forladt mange tråde af netop den
grund.
Jeg har bemærket, at hvis de "rigtige meninger" ikke kommer frem, så
gør de lange links.
 
 
16.10-2010 | 11:38 af Helle Nielsen
Ha ha, det har jeg ikke fulgt med i, men det kan jo bruges den vej.
 
16.10-2010 | 11:41 af Lars Nunnegaard
Ak det viste jeg nu ikke!
 
 
16.10-2010 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 12:05 af Bitten B.
Tja Søren Espersen skal de jo nok til Kina for at finde.
 
16.10-2010 | 12:10 af Carl Nielsen
Bitten B, kunne du ikke rette dit lange link til et kort, så de andres indlæg kan læses igen ?
 
 
16.10-2010 | 12:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 12:31 af Carl Nielsen
Jeg har prøvet Firefox, Chromium, Opera og Konquerer, men ingen af disse browsere kan skille lange links
ved linieskift på mit system.
Og for ikke at gøre avisen.dk til en særlig klub for ejere af en bestemt platform og en bestemt version af et
program, kunne vi så ikke være enige om at undgå lange links, eller bruge "kortlink.dk" eller noget andet, der
formindsker links.
 
 
16.10-2010 | 12:41 af Carl Nielsen
En stor tak til Bitten B, nu kan hele tråden læses igen.
 
 
16.10-2010 | 12:46 af Isabelle Mandel
Heller ikke jeg har problemer med siden - bruger også Firefox.
Tak for link til kortlink.dk - det har jeg aldrig hørt om før.
Jeg synes nu nok, Torbjørn, at Ole Sohn har udtalt gentagne gange, at han har ændret standpunkt - bl.a. ved at skrive flere bøger om kommunisternes forbrydelser. Alt i alt synes jeg denne lille bitte sag vidner om temmelig meget desperation på højrefløjen. Heldigvis er Ole Sohn mand nok til at klare dette patetiske forsøg på at bortlede danskernes opmærksomhed fra virkelige problemer.
- Og så en lille gættekonkurrence: Hvilken side - rød eller blå - støttede apartheidstyret i Sydafrika ved at gå imod boykot af sydafrikanske varer og forbud mod danske firmaers engagement i landet?
Skal vi ikke have lidt bodsgang her? :o)
 
 
16.10-2010 | 12:49 af Carl Nielsen
Jeg tror det er de samme som vil indføre apartheidstyre i dk, blot for rygere i stedet for sorte.
 
 
16.10-2010 | 12:56 af Helle Nielsen
Jeg har bl.a. også Firefox og havde denne gang heller ikke problemer med siden, men af og til rammer det også mig på Firefoxen.

Åh nej, ikke mere bodsgang, det er nok.
 
16.10-2010 | 19:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 12:50 af Bitten B.
Det kunne også være meget interessant at høre lidt om Søren Espersens holdning til Mao-kina i hans tid hos VS. Og om det er holdninger han stadig har med tanke på at han mener, at man umuligt kan ændre sig så meget.
 
16.10-2010 | 13:04 af Isabelle Mandel
Det rigtige svar er: De borgerlige partier.
Var der ikke noget med, at VS gik ind for væbnet revolution, hr. Espersen? Bodsgang, tak :o)
 
 
16.10-2010 | 13:11 af Carl Nielsen
Ja, så var jeg forkert på den, men jeg vil sige til mit forsvar, at det ville have været naturligt, om det var dem der vil indføre apartheidstyre i dk, der støttede apartheid i Sydafrika.
 
 
16.10-2010 | 14:18 af kirsten hansen
Hvis Ole Sohn støttede Garbatjof og var med til murens fald, burde han hyldes istedetfor at jagtes!
Gorbatjof var en god og hæderlig mand, han blev sat i husarrest bagefter af ham drukkenbolten!
 
 
16.10-2010 | 19:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.10-2010 | 14:26 af Isabelle Mandel
Som både ryger og SF'er er jeg heller ikke heeeeelt vild med jagten på os osere :o) Og Villy ryger endda selv! Fnys.
Ham drukkenbolten, havde de mest isnende øjne - lissom Putin med fiskeøjnene.
 
 
16.10-2010 | 14:42 af Martin Kjeldsen
Det var Jeltsin, som var en drukkenbolt, ikke gode gamle Gorby!
 
 
16.10-2010 | 14:36 af kirsten hansen
Ja det har du ret i Isabelle, men Gorbatjof arbejder stadig for fred - trods det at han er en ældre mand nu!
 
 
16.10-2010 | 14:51 af kirsten hansen
Ja Martin, Jeltsin tog magten og satte Gorbatjoff i husarrest - jeg kunne bare ikke lige huske navnet LOL.
 
 
16.10-2010 | 14:55 af Lars Nunnegaard
Jeltsin er også navnet på en VODKA!...
 
 
16.10-2010 | 14:56 af Martin Kjeldsen
Det er det man kalder "branding", Nunne. Lidt ligesom når Stephen Kinnock kalder sin kone "skat"...
 
 
16.10-2010 | 15:01 af Helle Nielsen
ha ha ha - ja, netop
 
16.10-2010 | 15:02 af Lars Nunnegaard
Jeg måle.... dagens vits!
 
 
16.10-2010 | 15:21 af Isabelle Mandel
Jeps, Martin - og Jeltsin havde SÅ ubehagelige kolde øjne.

Out of topic: Jeg stødte lige på dette citat:

"Flygtningene har svært ved at komme op om morgenen. De simulerer sygdom og får lægerne til at lave falske lægeerklæringer. De står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. De skal sættes til at flå mink. Til at arbejde med svin, det har de ikke noget imod. De skal tage det beskidte, rutinemæssige og dårligt betalte arbejde. Intet arbejde er for dårligt (...) Det er kærligt at smække pengekassen i, for så indlærer de gode vaner."

Gæt, hvem der har udtalt disse menneskekærlige ord tilbage i 2003.
 
 
16.10-2010 | 17:26 af Kaj Jensen
Hvorfor foreslår venstrefløjen ikke bare en uvildig undersøgelse af DKP's forhold til DDR sidst i 80'erne?
Så kunne vi få sagen afsluttet på ti år for ganske få millioner.

Det lyder måske tåbeligt, men der går jo normalt ikke to timer uden venstrefløjen råber på en uvildig undersøgelse.
 
16.10-2010 | 17:37 af Isabelle Mandel
Hvad i alverden har DKP's forhold til DDR sidst i 80'erne af relevans i dag, Kaj?
 
 
16.10-2010 | 17:51 af Kaj Jensen
Isabelle,
Han har jo åbenbart ikke fortalt hele sandheden endnu.
 
16.10-2010 | 18:02 af kirsten hansen
Sludder Kaj, kommunismen og muren faldt i 1989, så hvorfor blive ved med at rippe op i det forgangne?
 
 
16.10-2010 | 18:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.10-2010 | 10:27 af egon legaard
Efterhånden har man fået lille Ole helt ud over kanten ! Han er nærmest villig til, at svine alt fra det hedengangne DKP til ! Gad vide om han også er villig til, at sælge de kammerater, der døde i frihedskampen, eller i de kz-lejre de var blevet anbragt i af de "demokratiske " partier i folketinget ? Var de også en flok røde svin Ole Sohn ?
 
 
19.10-2010 | 10:32 af Lars Nunnegaard
Ja det begynder at blive lidt pinligt, lidt pinsebevægelses agtigt.
 
 
19.10-2010 | 10:46 af gitte rasmussen
Kan vi ikke få nogle flere undskyldninger. Det vil være på sin plads. Hvad med, at de borgerlige politikere, som i 1968 støttede USA's terrorbombninger i Vietnam kommer med et par uforbeholdne undskyldninger.
Hvad med, at de borgerlige politikere undskylder deres støtte til apartheidstyret i Sydafrika. Erhard Jacobsen var ikke den eneste borgerlige politiker, som åbenlyst støttede dette menneskeforagtende styre - fordi det passede ind i Vestens interesser under den kolde krig. Hvad med de danske politikere, som i 1973 støttede Pinochets fascistiske magtovertagelse i Chile - fordi man dermed slap af med Allendes demokratisk valgte socialistiske styre. Skulle disse politikere ikke også komme med en undskyldning for deres holdninger. Og hvad med de danske politikere, som i dag har støttet en ulovlig krig i Irak og sørget for, at sende unge danske mænd hjem i en ligkiste. For ikke at tale om de lidelser det irakiske folk er udsat for. Og hvad med Søren Espersen, Søren Krarup og Jesper Langballe og deres venner, som med hån, hetz og had har sørget for at splitte Danmark på kryds og tværs - ja, det kræver vel også en undskyldning. Det får vi selvfølgelig ikke, fordi hadet og hånen er selve deres eksistensberettigelse. Men at borgerlige vælgere, som har mere end et par brikker at flytte med hopper med på hadet og hetzen fortæller alt om det klima, der er skabt i Danmark. Det er er sgu sørgeligt.
Og for lige at fjerne enhver misforståelse. De såkaldte socialistiske lande i øst var en perverteret udgave af socialismen. Men når de borgerlige nu klamrer sig til kapitalismen, som det eneste duelige system på denne klode, så prøv lige at overveje en ekstra gang, hvorfor 1,3 milliarder mennesker hver dag går sultne i seng. Hvorfor tusindvis af børn dagligt dør af sult, underernæring og sygdomme, som sagtens kunne kureres. Det er naturligvis, fordi kapitalismen i sin natur er et system, som bygger på ulighed, grådighed og udbytning af den tredje verden - og så længe de politikere, der regerer her ikke vil lave om på det får vi naturligvis hverken nogle undskyldninger eller ændringer af tingenes tilstand. Venstre, Konservative og Dansk Folkeparti, som jo er sponseret af A.P. Møller, Skandinavisk Tobakskompagni og andre store virksomheder, gør som sponsorerne siger. Og derfor er løgn, manipulation og personhetz nu om dage en afgørende medspiller i enhver form for samfundsdebat - her i Danmark og ude i den store verden.
Kilde.http://www.berlingske.dk/debat/hvilken-betydning-har-ole-sohns-fortid.
 
 
19.10-2010 | 10:50 af Lars Nunnegaard
Godt indspark, burde have sin egen blog!
 
 
19.10-2010 | 10:53 af gitte rasmussen
Ja, men nu er det ikke mig der har skrevet det, derfor har jeg sat kilde på. Men enig med dig.
 
 
19.10-2010 | 10:54 af Lars Nunnegaard
Ok.
Det var en skam.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Handelsudd. tidligere selvstændig. Interesser: Politik, kultur, camping.

Indlæg | 301 | 298.570 | 2973
Siden | 18. januar 2008 11:44
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites