27.11-2008 | 09:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 10:01
af
kirsten hansen
| Meget rammende indlæg Legaard, det varer ikke længe før man bliver kørt lige til kapellet! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 10:11
af
egon legaard
Kirsten. Jeg tror, Du har ret ! Det ville også spare en del benzin, og de, der har råd til en taxa, kan vel blive kørt til et privathospital ? Så må man jo håbe, taxaen kan køre hurtigt nok ! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 10:54
af
Lars Nunnegaard
| Nu tror jeg det er på tide vi kremerer os selv, når vi når dertil! Udvikling? Nej afvikling! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:00
af
kirsten hansen
| Ja, Nunne , hvordan får vi skuden vendt? det bliver svært at rette op, på alt det l... som denne regering har lavet! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:07
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Hansen Specialsygehuse, fint nok, men lokalsygehuse ja. Her hvor jeg bor er der ca 15 km. til Odense Universitetshospital. Men skal jeg indlægges bliver det oftest på Svendbor Sygehus, som ligger 48 km væk, og med busforbindelser så man skal indover Odense først. Hvor mange vil så få besøg? , hvordan transportere sig hjem? Over 2 timers transport hver vej. ( jeg har aldrig haft kørekort!) |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 11:12
af
Carsten Svendsen
Det bliver sjovt at se en panseret mandskabs helikopter bane vej for en ambulance helikopter i en snestorm..... Er der i øvrigt nogen der ved hvem medlemmerne af det specialudvalg, der har foreslået nedlæggelsen af næsten halvdelen af hospitalerne er? Og især hvor disse medlemmer er bosiddende i forhold til de tilbageværende hospitaler? |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:25
af
gitte rasmussen
Mine forældre bor på Bogø. Hvis de får et hjertestop så skal de enten til Næstved eller Nykøbing Falster. Håber ikke de forringer det yderligere. For så kan de bare kører dem til Bogø kirke. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:30
af
Lars Nunnegaard
Gittegram Godt det er Bogø på Sjælland ( dejligt sted for øvrigt) og ikke Bogø ved Fyn, som er en Ø! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:41
af
kirsten hansen
C.Svendsen, jeg gætter på det er Sunhedsministeren - han er heller ikke for klog! Men hvorfor har de i den grad vendt Danmark på hovedet? Vi har faktisk haft en del sociale goder førhen, som er helt taget at bordet! Hvad tænker de skrivebords toritikere på? Busruter bliver nedlagt, og nu vil man have S-tog i Jylland, hvad bliver det næste? |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:47
af
gitte rasmussen
| Hvor har du læst det med s-toget Kirsten. Jeg meget enig med dig. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:48
af
Lars Nunnegaard
| Teknokraternes virkelighed er streger på et stykke papir, virkeligheden ligger udenfor deres begrebsverden! |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 11:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:51
af
Lars Nunnegaard
PoulS Enig. reproduktionen af arbejdskraft. |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 11:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 11:57
af
kirsten hansen
Gitte, det hørte jeg på tvsyd, man vil have Stog i trekantsområdet, fordi rutebiler til yderdistrekterne er nedlagt, så gymnaster der bor lidt udenfor byen ikke kan komme ind til skolerne. Det samme sker på Fyn. Der går ingen Busser til Bogense, og da jernbanen er nedlagt, giver det store problemer! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:00
af
Lars Nunnegaard
kirsten på fyn vil man overveje en forbindelse på den gamle assensbane og forlænge den til odense. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:06
af
kirsten hansen
| Vil de så også forlænge den til Bogense, som ligger på Nordvestfyn, Nunne? og hvor længe skal de vente? De rider jo ikke den dag de sadler! ;-) |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:10
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Det tror jeg ikke. Her er det udelukkende Assens kommune, der rumsterer med forslaget. skinnerne ligger her stadig. Det tror jeg ikke Bogense Banens gør, det er Nordfyns Kommune. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:11
af
Lars Nunnegaard
| Med den udvikling vil vi hurtigt se " gør det selv- behandling ! og markedet for healere og mental trænere vil vokse. Helt i tråd med Fjogets vision om mere privatisering. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:24
af
kirsten hansen
Nej, de skinner er nedlagt Nunne! Men der er stadig små stationer i Vejles omegn, som måske kan udbygges! Men Nordfyn er lost! Det er jo ikke alle forældre der har tid til at køre deres poder ind til universitetet! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:27
af
Lars Nunnegaard
Kirsten Skinnerne fra Odense til Kerteminde, fra Nyborg til Svendborg, Fra Odense og Ringe til Fåborg, og Den gamle Langesøbane over Brenderup til Middelfart er alle væk. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:38
af
kirsten hansen
Ja de har ikke været særligt forudseende Nunne, men man stolede vel på, at bustrafikken var permanent! Hvad tidligere tider byggede op, kan de nuværende tosser hurtigt få ødelagt! |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 12:40
af
Carsten Svendsen
@(PerHChristiansen) Det bliver sgu nok lovpligtigt at have en isoleret nedstryger i bilen, til at save lygtepæle ned med! :o) |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 12:42
af
kirsten hansen
| Ikke forstået Carsten, hvad mener du? |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 12:48
af
Carsten Svendsen
| Kirsten, alt der rager mere end to-tre meter op, sidder i vejen for rotorbladene på en helikopter. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 13:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 13:10
af
Lars Nunnegaard
| Næste forslag fra regeringen bliver vel, at alt lukkes og slukkes! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 13:15
af
Thomas Proctor
Regeringen og DF vil lukke hvert andet af landets akutsygehuse så der bliver over hundrede kilometer til sygesengen i Jylland...De skærer i omsorgen helt bevidst for at støtte privathospitalerne.
http://www.berlingske.dk/article/20081126/danmark/711260126/
Det har været en lang process - under Schluter fik de lukket en masse små sygehuse - nu er tiden så kommet til nogle af de store..
MVH ESP |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 14:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:37
af
Lars Nunnegaard
| Nemlig Per HC. De er skrivebordseksperter i at tegne diagrammer, men uden kendskab til virkeligheden. Hvad min ene søn vil benægte som akademiker. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:38
af
kirsten hansen
| Det har jeg da fortalt Per! Det er skrivebords-teoritikere, som åbenbart ikke ved hvordan verden skal hænge sammen - og slet ikke lille Danmark! ;-) |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:42
af
kirsten hansen
| Nå, det var vi enige om Nunne. (o) |
|
| |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:46
af
gitte rasmussen
Hej Per Udvalget er nedsat af regeringen til at kigge på sygehusplanerne for Danmarks fem regioner.
I udvalget sidder:
Erik Juhl, formand for udvalget og forskningschef i Lundbeckfonden.Kjeld Møller Pedersen, sundhedsøkonom og professor.Hans Kirk, direktør i Danfoss.Ragnhild Isaksen, chefarkitekt på Helsebyg Midt i Trondheim.Bo Brismar, cheflæge i landstinget i Stockholm. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:49
af
kirsten hansen
| Og hvordan vil du så betegne disse mennesker Gitte? Har nunne og jeg ret? |
|
| |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:51
af
Lars Nunnegaard
| Mine damer og herrer, intet snyd, kun svindel og hekseri. Regionerne er og bliver sygehusbestyrelser uden beføjelser! Den folkelige indflydelse er kun til farven på toiletpapiret.......hjemme hos sig selv. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 14:54
af
kirsten hansen
| Altså en flok Skrankepaver, Lad os få Villy på banen, han er nok den mest ærlige i Folketinget! |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 15:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 15:05
af
gitte rasmussen
| Jeg foreslår vi går ind og bombarderer folketingssalen med nullermænd fra sygehusene, lig fra yderområderne der ikke kunne nå frem til hospitalet og rotter fra de nedslidte kloakker osv. så kan de lærer det. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 15:23
af
Carsten Svendsen
JUBIIII ! ! ! Jeg har lige tjekket kørselsafstanden fra min adresse til Skejby Sygehus, der er under 5 km. Støjen fra helikopterne forsvinder efterhånden, som døvheden tiltager med de hyppigere overflyvninger(jeg bor i ca.2,5 km "fugleflugslinie" fra helikopterlandingspladsen)! :o) |
|
|
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 15:25
af
Kristian Mortensen
Erik Juhl, formand for udvalget og forskningschef i Lundbeckfonden.Kjeld Møller Pedersen, sundhedsøkonom og professor.Hans Kirk, direktør i Danfoss.Ragnhild Isaksen, chefarkitekt på Helsebyg Midt i Trondheim.Bo Brismar, cheflæge i landstinget i Stockholm. De sidder jo nok også i bestyrelserne i forsikringsselskaberne.Dette er et skridt i retning af at smadre de offentlige sygehuse, og exempelvis få lukket Roskilde sygehus, så dette kan overtages af private forsikringsselskaber ex Danske Bank, til privat drift. Roskilde sygehus ligger jo dejligt centralt på Sjælland, nemt at komme tiol med busser og tog, så de korrupte ministre i denne regering gør vel hvad forsikringsselskaberne har betalt dem for at gøre!!!!! OG HVAD VED en direktør i Danfoss, chefarkitekt på Helsebyg og forskningschef i Lundbeckfonden om det her????? Og sundhedsøkonomen tænker jo kun på sparede skatte kroner!!! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 15:27
af
Kristian Mortensen
| MIe har ret det er sgu' gemen ondskab ... der er DF's varemærke |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 18:37
af
kirsten hansen
Hørte lige, at de vil bygge nye universitetssygehuse, bl.a. i Skejby, ligesom rigshospitalet skal udbygges for mange milliarder pr. stk. Mens Åbenrå ikke får nyt Sygehus! Man spår, at der vil gå ca. 50 min. mere til mange sygehuse! |
|
| |
|
|
27.11-2008 | 21:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 21:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:33
af
kirsten hansen
Ja Per det er det rene vanvid, og de steder hvor de har brug for et akutsygehus, må de køre forbi de sygehuse der allerede er der! Som damen i nyhederne, der kom oppe norfra, og kører lige forbi Holstebro Sygehus, fordi hun skal tage til Herning, en tur på ca. 100 km. Odense får et nyt stort sygehus til 6.5 milliarder, samt alle de andre sygehuse der skal bygges! Hvor får de pengene fra? hvornår går landet konkurs? |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 22:48
af
Kristian Mortensen
| Og reformerne er bevidste fiaskoer fra VKO's finansielle bagmænd for at undergrave og smadre det offentlige, for at få det afløst af private sygehuse osv, og en Lars Løkke suger også selv alt ud af skattekronerne i underslæb, jo de er forbandet dygtige er de!!!! |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 23:02
af
kirsten hansen
Det lyder helt molboagtigt, at de skulle bygge nye universitetshospitaler, for at smadre det offentlige, så man kan bruge privathospitalerne - altså mener du - lille Burka - at man bevidst undergraver landets økonomi til fordel for privatrhospitaler? Jamen så må de jo udlicitere de nye Hospitaler, men hvem vil købe? USA måske? |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 23:05
af
kirsten hansen
| PS.Jeg forstår godt, at de store banker går konkurs, hvis det er den slags kunder de har - eller de låner dem måske i Luzemburg? |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 23:11
af
Kristian Mortensen
| Idéen med universitetshospitalerne er rigtig god, problemet er bare at det er på en masse store provinsby hospitalers bekostning. Dem vil de jo lukke. Privathospitalerne i DK ejes ikke af USA , men ex Hamlet ejes af Danica, der igen ejes af Danske Bank, så regeringens bagmænd, hvori blandt også er Danske Bank, betaler Anders Fogh og ministrene til at privatisere alt offentligt. Ministrene ejer jo aktier og er i loge-grupper med erhvervslivets top, hvor de plejer hinandens interesser, men IKKE dine og mine eller andre alm danskere med en gns indkomst, vi får bare lov at betale til spekulanterne. |
|
| |
|
|
|
|
27.11-2008 | 23:23
af
kirsten hansen
Jamen det rammer da hele landet, så det går ligesom Roskilde Bank! Jeg vil råde Jer til at putte Jeres penge i en sparekasse eller i lokalbanken,. der kun låner ud til de sikre kunder! Men nu må I have godnat og tak for iaften! |
|
| |
|
|