Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

pædofili - endelig på dagsordenen.

23. april 2008 16:41
Visninger  [1124 ]   Debat  [65 ]

Endelig kom pædofili - tvangsbehandlinfgaf pædofile på dagsordenen.

Det skulle bare lige ud og runde Folket først,

Som udmærket ved pædofili foregår,

Og det skulle lige runde Christiansborg,

Som udmærket ved pædofili foregår,

Og så ud til Folket igen som

Siger selvfølgelig behandling af alle

pædofile, alle pædofile NU,

Og det kan da overhovedet ikke komme bag på nogen.

 

Del på Facebook
23.04-2008 | 17:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 17:23 af Erik Willumsgaard
Hvem siger, at vi ikke tager pædofili alvorligt? Jeg har en god ven, som selv var udsat for misbrug og har skrevet en bog om det. Ja, og den solgte ret godt og blev genstand for megen debat.

Men det forhindrer vel ikke, at man debatterer det seriøst, og herunder lytter til, hvad forbryderne har at berette om, hvad der er i spil.
 
 
23.04-2008 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 17:33 af Erik Willumsgaard
@Bitten

Nu tænkte jeg lige først på den debat, der har været ført her på NA.

Men det er i øvrigt måske ikke straffenes længder, som forhindrer overgriberne i at begå nye.

PS: Men jeg har ikke fulgt debatten tæt nok til at have set, at der var én af deltagerne, som ikke kunne tage straffen seriøst. Var det det, som han/hun virkelig mente?
 
 
23.04-2008 | 17:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 18:29 af Eva Adamsen
Nu ser man jo snart pædofile alle vegne.

Min mand elsker børn, smiler og taler ofte til børn i en barnevogn, og spørger om han må få en bid af en is og lign. spas, og går jeg ikke lige ved siden af, får han ofte skeptiske blikke.

Forleden opholdt vi os i lobbyen på et hotel med flere konfirmationer, og er der noget unge forældre ikke bekymrer sig om at passe, er det deres afkom.

Pigen på ca. 3 år var løbet efter nogle større børn fra et andet selskab, uden det havde bekymret moderen, og efter lidt renden rundt ude og inde, forsvandt de større børn, og den lille fór hylende ned ad en hotelgang, hvor hun stortudedde et par minutter, uden nogen reagerede på det.

Receptionisten reagerede ikke, men min mand forsvandt ned ad gangen og hentede den stortudende unge, for at aflevere hende til receptionisten, men i de samme dukkede moderen frem fra elevatoren.

Min mand forklarede, medens pigen forsvandt, stadig stortudende, i moderens favn, og selvom jeg ilede til, værdigede hun hverken min mand eller jeg et blik, endsige mælede et ord.

Hvordan griber man sagen an en anden gang?!

Lader ungen stortude i længere tid til moderen kommer i tanke om, hun har et barn???
 
 
23.04-2008 | 18:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 18:48 af Eva Adamsen
INTET, Bitten!

Men nu har vi snart debatteret det emne indtil det fortærskede, så derfor anlægger jeg en ny vinkel mht. til de menneskesker, der holder helt naturligt af børn, og har derfor lavet et alternativt indlæg på egen blog.

Det er vel ikke tanken at skræmme alle fra at kontakte børn eller mistænke dem, der har lyst til et job, der indbefater, at man har med børn at gøre rent professionelt?!
 
 
23.04-2008 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 18:58 af Laila laix
Jeg synes at pædofilistraffe er for kortrammede.

Det synes mange andre vidst osse.

Jeg synes at tvangsbehandling af pædofile er hvad der skal til, lad så psykologerne finde ud af hvor lang tid hver enkelt skal behandles, for det ved de om nogen.
 
 
23.04-2008 | 19:01 af Laila laix
Bitten og Madonna:

pædofile er at sammenligne (oftest) med psykopater, selvfølgelig skal de i behandling - det er børns liv der ødelægges, små kroppe der bli´r skamferet, psykisk som fysisk.
 
 
23.04-2008 | 19:05 af Laila laix
Erik@Det korrekt meget flot at stå frem som pædofil, vedkommende bør så osse få intensiv psykologbehandling på samfundets(of course) regning.
 
 
23.04-2008 | 19:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 19:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 19:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 19:08 af Laila laix
Både pædofile og pædofiliramte bør intensivbehandles.

Ellers kan man risikere at offer en dag bli´r til bøddel, og det er nok sket mer end en gang bare indenfor denne md.

Så noget må vi i Dannevang gøre nu - det KAN ikke vente.
 
 
23.04-2008 | 19:12 af Laila laix
Bitten@

Jamen hvad nytter da? Det jo en ond spiral.

Samfundet må bare indse at 10 x psykologbehandling ikke dutter nok snarere 1oo x psykologbehandling.
 
 
23.04-2008 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 19:37 af Laila laix
Bitten,næ nej det siger jeg heller ikke, men det forekommer bøddel/offer.

Al unødig mistanke skal vi osse væk fra, nu taler jeg om en mistænkt, der dømmes, og straffes, fængsles og lukkes ud uden behandling. Yderst mærkeligt at det har kunnet foregå i så mange år uden der er grebet ind fra andre end psykologer. De kan jo ikke råbe i kor alene, det er iligesom ikke nok.
 
 
23.04-2008 | 20:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 21:24 af E. Bill.
I U.S.A. er det afsløret, at mere end 5000 pædofile præster fra Den Katolske Kirke har

misbrugt mere end 13.000 ofre (drenge og piger)

Det har kostet Den Katolske Kirke mere end 2 milliarder dollar i erstatning og advokatsalær.

Det kostede heldigvis også Den Katolske Kirke troværdighed og respekt.
 
23.04-2008 | 21:31 af E. Bill.
laila kragh.

Hvad er entensivbehandling af pædofile?????

Der findes vist ingen "intensiv" behandling ud over "medicinsk kastration".
 
23.04-2008 | 21:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 21:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 21:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 22:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 22:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 22:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.04-2008 | 22:22 af Mogens G. Andersen
Man deler gruppen af pædofile op i mindst tre:

1. den personlighedsforstyrede "psykopat", der ikke kan se noget problem i at være pædofil.

2. Den angrende, der godt ved han er pædofil og at det er et alvorligt problem, men ikke kan komme fri af sin pædofile tilbøjelighed.

3. Den seksuelt frustrerede og eksperimenterende, såkaldt nysgerrige familiefar, der surfer lidt for lystigt på internettet og ender med at downloade børneporno.

Alle tre typer udgør jo et problem for samfundet.  Men de skal behandles forskelligt. Type 1 kan oftest kun behandles medicinalt med en slags impotensbehandling. Type 2 kan i reglen behandles terapeutisk. Type 3 er nok i virkeligheden slet ikke pædofile, men har altså rodet sig for langt ud i deres egne seksuelle frustrationer, og er endt med at bidrage til udnyttelsen af børn. De skal nok også have terapeutisk behandling.

Een ting er, at det kan være svært at behandle pædofile, en anden ting er, at det må være noget af en selvmodsigelse at være offer for seksuelle overgreb. På den ene side er man entydigt offer; man har ikke selv andel i at være blevet krænket. På den anden side er man havnet med et alvorligt tabu, som man logisk set ikke bare kan komme ud af.

Lad mig beskrive problemet således: det er ulækkert at have spyt i håret. Hvis en anden spytter dig i håret, er han krænker og du er offer; men det er også dig (offeret) der er ulækker.

Det kan synes urimeligt at beskrive situationen sådan for et offer for seksuelle krænkelser, men det er jo netop en selvmodsigelse. Det siger noget om hvorfor det er så problematisk at blive udsat for sådanne overgreb. Det er jo præcist det psykiske overgreb der sidder tilbage resten af livet. Alt andet lige er det fysiske overgreb i sig selv kortvarigt.

Selvmodsigelsen består essentielt i, at et seksuelt  eller i det hele taget et fysisk voldeligt overgreb, er et tabu. Tabuet rammer også offeret. Offeret bliver dermed også offer for, at det er et tabu.

Men vi kan ikke have, at det IKKE er et tabu. Det SKAL være tabu, for det er forkert at begå overgreb. Derfor skal ofre have psykologisk terapeutisk hjælp over langt tid.

Drop derfor skattelettelserne og afsæt penge til mere psykologhjælp til de værdigt trængende; der er desværre alt for mange af dem.
 
24.04-2008 | 02:40 af Ove Nielsen
23. april 2008 22:22 af   Mogens G. Andersen

Jeg mener nærmere at de 3 klasser ser således ud

1. Den personlighedsforstyrede "psykopat", der ikke kan se noget problem i at være pædofil.

2. Den benægtende, der ikke mener at gøre noget galt - som ikke erkender sin pædofile tilbøjelighed.

3. Den angrende, der godt ved han er pædofil og at det er et alvorligt problem, men ikke kan komme fri af sin pædofile tilbøjelighed.

Adfærdsmønster varierer i de 3 grupper

dit 3. præmis mener jeg hører til i det kriminelle

og er ikke at betegne som pædofili - men misbrug

af et evt pædofilt matriale

Argumentation for det  

Tiltrækningen til børn skal være stærkere end til voksne. Det er ikke tilstrækkeligt at være tiltrukket af børn eller kunne lide at kigge på børneporno, for få diagnosen pædofil.

Pædofili og/eller kriminalitet

Alle 4 typer udgør et problem for samfundet.

Således betragter jeg dette (forenklet)

mvh  confusius
 
 
24.04-2008 | 07:50 af Mogens G. Andersen
@ confusius

Helt enig.
 
24.04-2008 | 08:00 af Laila laix
E.Bill:

Ak ja det er 5000 for mange, grotesk tal, stakkels børn.
 
 
24.04-2008 | 08:01 af Laila laix
Confucius:

Flot og koncist
 
 
24.04-2008 | 08:03 af Laila laix
Som skrevet effektiv psykologbehandling, de professionelle må i øvrigt på banen, det kommer nok i dag monstro ikke..
 
 
24.04-2008 | 08:09 af Laila laix
Confucius og Mogens G.Andersen:

enig, uden hysteri for Folket så skal der bare på politisk dagsorden hurtigt retningslinier der hedder tvangsbehandling af ikke bahandlede fængslede pædifile, det er jo osse det chefpsykologer og deslige foreslår.
 
 
24.04-2008 | 08:50 af Karin Bennedsen
@Mogens G. Andersen

Jeg er 100% enig i din kommentar.

Især det, du skriver om tabuer og virkningerne heraf, er væsentlig at fokusere på.

Det er selvfølgelig i første række vigtigt at beskytte børn mod pædofile, så de ikke bliver udsat for overgreb fra disse, men vi skal heller ikke være blinde overfor, at det måske er omgivelsernes reaktion på overgrebet: forældres forfærdelse og vrede, myndighederne undersøgelser og udspørgen og måske den offentlige omtale, der er den virkelige belastning for det krænkede barn, som risikerer at blive påført ofrets skyldkompleks.

Hvordan samfundet bedst beskytter sig imod den pædofile er der åbenbart stor uenighed om.

Men hvis stemningen nærmer sig det hysteriske, så vi ikke mere kan have mandlige pædagoger i børneinstitutionerne, familiefædre ikke må tage billeder af deres børn i svømmehallen, at der bliver set mistænksomt på en mand, der tager et barn på skødet og at enhver børnevenlig mand automatisk mistænkes for at være pædofil, så er folkestemningen gået for vidt.
 
24.04-2008 | 09:44 af Laila laix
Karin B.:

Jeg tror ikke Folket bli´r Så hysteriske, men selvfølgelig vil der i kølvandet altid følge paranoia med. En skarp grænse for hvad vi finder os i vil dog i samfundet som helhed, skabe mindre uro og dermed stoppes hysterien hos Folket vel osse.
 
 
24.04-2008 | 09:52 af Karin Bennedsen
@laila kragh

"En skarp grænse for hvad vi finder os i vil dog i samfundet som helhed, skabe mindre uro og dermed stoppes hysterien hos Folket vel osse."

Jamen, den skarpe grænse har vi jo faktisk i lovgivningen, som klart definerer, hvad der er ulovligt.
 
24.04-2008 | 09:59 af Rolf Rasmussen
"pædofili - endelig på dagsordenen"

Endelig ?

Blev det ikke talt ihjel for mange år siden ?

http://www.rolf-r.dk/artikels/lonebakg.jpg
 
24.04-2008 | 09:59 af Rolf Rasmussen
"pædofili - endelig på dagsordenen"

Endelig ?

Blev det ikke talt ihjel for mange år siden ?

http://www.rolf-r.dk/artikels/lonebakg.jpg
 
24.04-2008 | 10:00 af Laila laix
Nej, for hvis Lovgivningen ikke bli´r lavet om NU, vil Tøndersagens pædofiliindsatte blive løsladt UDEN at have fået tvangsbehandling.
 
 
24.04-2008 | 10:06 af Laila laix
Rolf:

Og hvad er sket på 28 år? En alt for slatten lovgivning og retssamfund der ikke støtter op om ofre. Derfor må alle partier da kunne stå sammen i dette, er den ikke soleklar - og en gang for alle rettet op på pædofiles nemme "straf".
 
 
24.04-2008 | 10:07 af Karin Bennedsen
@laila kragh

Vi skal vel ikke lovgive af hensyn til folks hysteri?
 
24.04-2008 | 10:08 af Laila laix
Karin:

Nuværende lovgivning er alt andet end strammet og slet ikke til fordel for ofre, aldersgruppe 8-14 år. Grotesk, kan ikke ties ihjel.
 
 
24.04-2008 | 10:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.04-2008 | 10:15 af Rolf Rasmussen
"Og hvad er sket på 28 år?"

Ifølge kvinderne, som journalisterne underholder sig med, er patriarkerne degenererede.

http://www.rolf-r.dk/artikels/830306_POL_Faedres_krav.jpg
 
24.04-2008 | 10:20 af Karin Bennedsen
@Bitten

Det var laila kraghs kommentar jeg svarede på. Din dagsorden har jeg ikke lyst til at deltage i.
 
24.04-2008 | 10:28 af Laila laix
Rolf:

Ville du overlade dit barn til en pædofilstraffet?

Ville du godtage fælles forældremyndighed, og tror du at der så´n lige uden videre gives samtykke til det stiltiende fra Samfundets side, nej det tror jeg heller ikke du mener, vel?!
 
 
24.04-2008 | 10:35 af Laila laix
Karin B.10:07:

Nej lovgive pga. Folkets el. nogle Folks hysteri?

Nej og atter nej. Jeg skriver(det prøver jeg i al fald på) at Mediers, samt psykologers samt Retssamfundets og Politikeres udmelding med KLARE retningslinier for,:

" At Vi i Danmark IKKE godtager for det første:

1: Lav straf til pædofile.

2: Tvangsbehandling for pædofilidømte.

    Og, derved mener jeg at Vi med klare linier ved at der er ingen grund til, som vi her på bloggen så Madonna var det vidst skrive om at almindelig kærlig omgang med små børn, et smil og en aén på kinden- stadig bør foregå - OG DET uden hysteri.
 
 
24.04-2008 | 10:36 af Laila laix
Rolf:

I øvrigt spørges et barn, når en forældre er straffet, om han/hun vil se sin far/mor, gør det ikke?
 
 
24.04-2008 | 10:38 af Laila laix
ups punkt 2: Vi skal da godtage tvangsbehandling af pædofilidømte - undskyld dårligt formuleret!(så´n er det når d går FOR hurtigt)...
 
 
24.04-2008 | 10:51 af Karin Bennedsen
@laila kragh

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg helt forstår, hvad du mener, så derfor spørger jeg:

Mener du at vi med længere fængselsstraffe og tvangsbehandling (medicinsk kastraktion?) af de pædofile kan skabe en tryghed i befolkningen, så vi på den måde kan undgå pædofilihysteriet?

Eller med andre ord, skabe en illusion om at samfundet via lovgivningen og straffeforanstaltninger har uskadeliggjort alle pædofile, så der derfor ikke er noget at frygte?
 
24.04-2008 | 11:01 af Rolf Rasmussen
"tror du at der så´n lige uden videre gives samtykke til det stiltiende fra Samfundets side, nej det tror jeg heller ikke du mener, vel?!"

Nej, naturligvis ikke. Enhver ved da, at kavaleriet rykker til undsætning ved mindste antydning af, at nogen har pillet ved de mindreårige.

http://avisen.dk/danskerne-lukker-oejnene-boernesexturisme-220108.aspx

http://politiken.dk/udland/article492210.ece
 
24.04-2008 | 11:11 af Laila laix
Rolf:

JA og Gudskelov for det!:D
 
 
24.04-2008 | 11:13 af Laila laix
Enhver der har kontakt til sit hjerte vil da mene som jeg, at længere fængselsstraffe og behandling herunder mener jeg tvungen psykolog/psykiatri hjælp over længere periode vil kunne hjælpe flere end vi tror, ja.

Medicinsk kastration ved jeg ikke nok om til jeg skal gøre mig klog på og om.
 
 
24.04-2008 | 12:06 af Rolf Rasmussen
"Medicinsk kastration ved jeg ikke nok om til jeg skal gøre mig klog på og om."

Det siges, at man kan anvende lykkepiller.

http://avisen.dk/lykkepiller-smadrer-sexlivet-100308.aspx

http://www.rolf-r.dk/artikels/vagdent.gif
 
24.04-2008 | 19:05 af Laila laix
Rolf R.:

Vagina dentata - hvor klamt det tager jeg dyb afstand fra!
 
 
25.04-2008 | 22:01 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget så nået i dag med pædofilisnakken?:):(
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
04.05-2008 | 12:28 af Laila laix
Hvor langt er Folketinget nu nået med pædofili/stramninger??
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Laila laix

Kristen, men ikke gammeldags bundet af det , mener godt at andre religioner kan forenes i det, i bund og grund er religion det samme i MIT univers;):):)

 SFèr

 

 

 Buddhist og Krishna og Indianer og Eskimotilhænger og...tilhænger af lykkelige folk med deres kulturbaggrunde intakt med sig så længe de ikke omhandler ; vold,forskelsbehandlinger,kvindeundertrykkelse etc.

Jeg HADER når der sker grusomme ting..

Jeg holder et vågent øje med alt ondt, forargeligt, forkasteligt, uintelligent.

Det er NU Vi skal gøre noget når hændelser der klart strider mod menneskerettigheder sker, og det sker dagligt og hele tiden på vor jordklode.

Jeg er en  assertiv kvinde, med mange meninger,sommetider lidt FOR impulsiv - arbejder på at bli mindre:D.Læs; i mine udtryksformer skriftligt.Dermed forstås jeg osse bedre, for jeg kan virke lidt for sarkastisk og feministisk, arbejder på det;)

Ønsker og håber at flere vil åbne for muligheden af en bedre verden ved større tiltag i form af; komme hinanden ved - mærke óg stå ved sine følelser-samt handlinger-læs: brug hjerne-->hjerte--->sjæl--->hjerne gør noget ved tingene- for det nytter ikke i  længden med den typiske Danske laissez-faire model -dvs. om-at-det-vedkommer-ikke-mig-og--det-skal-vi-sove-på-imorgen-finder-vi-ud-af-hvad-vi-bør-gøre-holdning..Og så er det tit for sent. DEN holder ikke længere, vi blir nødt til at rykke osse selvom vi er et lille Folkefærd - tænk på Tibet.ex.vis,  De Rykker - men hvad hjælper det når Verden er så fyldt med angstfyldte, hadopdragede Folk. Oplysning og oplysning til voldelige samt undertrykkende regeringer vil hjælpe på Folkets egenopfattelse og udmøntes i øget selvværd:)

Peace - pleace:()

Jeg VED at,-

jeg nogle gange ,-

føler FOR meget,-

Og det er IKKE så godt.--.

(Laila Kragh)

 

Må Viden og Ånd forenes allerede fra Barnsben.

Noget må gøres når noget kan gøres:D

At sove igennem nogle gange er Alfa og Omega, for Alle:D

Vi er ALLE FØDT LIGE.

Lad OS OSSE DØ LIGE - samt lykkelige:D

Indlæg | 91 | 62.038 | 1262
Siden | 20. februar 2008 09:01
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites