Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Til kælderen med de anonyme
14. marts 2007 23:29
 [3188 ]    [53 ]   Anbefal

Som det efterhånden har været påpeget mange gange, er det på tide, at blogdebatten på Avisen.dk bliver lagt i andre rammer. Jeg har selv påpeget problemet med de mange anonyme deltagere, og det er vist tydeligt for enhver, at deres hærgen bliver en større og større pestilens og er ved at lægge det ellers udmærkede og spændende koncept i ruiner.

 

De må for mig gerne blogge og kommentere, lige så tosset de vil, men det skal bare ikke foregå på forsiden, og deres kommentarer skal ikke vægte på lige fod med mere seriøse deltageres i opgørelsen af mest debatterede m.m. Det er jo intet mindre end absurd, at man ved at oprette flere brugernavne, ved at kommentere anonymt og ved at proppe sin tråd med egne enkeltvise kommentarer kan møve sig frem til de eftertragtede placeringer med de bedste chancer for at blive læst!

 

En oplagt måde at komme dette til livs på kunne være at opdele brugerne i to-tre kategorier, for eksempel: 1. brugere, som er registreret med deres fulde navn og adresse synlig for alle, 2. brugere, hvis fulde navn og adresse er kendt af redaktionen (og kun registreret med ét brugernavn), samt 3. anonyme brugere. Personligt ville jeg foretrække at nøjes med den første og den sidste kategori.

 

De anonyme brugere kunne herefter være henvist til at hærge på en særskilt debatside, dog stadig med mulighed for (uden nævneværdig indflydelse på placeringen) at kommentere de registrerede brugeres indlæg, såfremt den enkelte bruger selv måtte tillade dette.

 

Når næsten alle brugere hidtil har tilladt selv de mest obskure anonyme kommentarer til deres blogindlæg, skyldes det givetvis for en stor del, at systemet er lagt an på at opnå så mange kommentarer som muligt, så man kan blive placeret på de fremtrædende oversigter over de mest debatterede og de mest læste indlæg.

 

Og jeg skulle da være et skarn, hvis jeg ikke indrømmede, at jeg også selv nu og da har haft glæde af dette system. Som bruger vil man (nogle mere end andre!) naturligvis udnytte de muligheder, som der nu engang er, for at få indlæg placeret så synligt som muligt. Det er ens for alle, men det ville også være ens for alle, hvis der var et helt andet og langt mere overskueligt system til at sortere og surfe blandt de mange indlæg, som strømmer ind på nuværende tidspunkt, efter at systemet er kommet godt op i omdrejninger.

 

For min skyld måtte man også gerne droppe billederne af brugerne på oversigtssiderne til fordel for mere overskuelighed og mere egentligt indhold. Et par bud på, hvad jeg selv ville finde nyttigt som daglig bruger, kunne være (særskilt for henholdsvis de åbent registrerede og de anonyme brugere):

 

1. En oversigtsside med de seneste blogindlæg listet kort og overskueligt, gerne opdelt og struktureret på en eller anden måde.

 

2. En tilsvarende oversigtsside med de seneste kommentarer.

 

På denne måde ville der stadig være mulighed for, at anonyme kan deltage uhæmmet som hidtil, men deres mulighed for at drukne de mere seriøse i endeløst mundhuggeri ville forsvinde som dug for solen.

 

Det ville også være nyttigt at kunne opbygge en favoritliste – gerne synlig for andre – over de brugere, man selv foretrækker at læse, således at man hurtigt og nemt kan afsøge deres seneste indlæg og kommentarer.

 

Hvorom alting er: Hvis Avisen.dk ikke snart gør noget for at trænge de anonyme i baggrunden, så er der sikkert andre end mig, som er ved at være modne til at gå fra konceptet og vente på en forbedret udgave et eller andet sted ...

 

En anden mulighed kunne være, at tilpas mange blev enige om at boykotte systemet, indtil de anonyme placeres, hvor de hører hjemme: i kælderlokalet.

Send til
Debat  53
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
14.03-2007 | 23:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
14.03-2007 | 23:53 af Ernst Krogager
Jovist, Kurt Dejgaard, men problemet er vel stadig, at anonyme kommentarer kan trække et indlæg op til en fremtrædende placering. Hvis det ikke var tilfældet, ville et væsentligt incitament til blot at smide noget bras på banen vel forsvinde, eller ...?
 
15.03-2007 | 00:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 00:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 00:51 af Steen Hansen
Hi Krogager

Erkendelse er godt - selverkendelse er bedre. Villemann har været inde på det samme (flere andre) og når "gamle bekendtskaber" mødes i det sædvanlige mundhuggeri, bliver det trivielt.

Jeg er overbevist om, at også avisen.dk er opmærksom på problemet.

Når så nogle bloggere går ud - åbent - og erklærer, at de "spærrer" med forsæt, ja så er jeg også enig i en ændring.

Stenus
 
15.03-2007 | 01:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 02:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 08:56 af Ernst Krogager
Det kommer næppe som den store overraskelse, når jeg nu afslører, at kommentaren af den anonyme Krogager ovenfor er ikke er skrevet af mig. Men linjeafstanden og stilen kunne måske passe på ... ja, hvis man bare kunne se en del af den tilhørende IP-adresse!

@ Bo: Du har åbenbart ikke studeret mine tidligere indlæg grundigt nok.

@ kirsten hansen: Ja, det er da i høj grad et demokratisk problem, at man risikerer at blive udsat for anonyme ubehageligheder og trusler, fordi man benytter sig af sin ytringsfrihed. Personligt har jeg nu aldrig oplevet egentlige trusler. Det nærmeste i den retning er nok det tidligere omtalte, noget spøgefulde brev fra den daværende finansminister, Mogens Lykketoft ... :-)

@ Groucho: Ja, du taler givetvis også for Mr. Williamsyard, når du skriver, at du er "lidt træt af den måde blogsystemet fungerer på". I øvrigt vil jeg skam gerne indrømme, at du absolut hører til blandt de mere læseværdige anonyme bloggere - men du er jo trods alt heller ikke så anonym, at det gør noget.

Som en generel bemærkning vil jeg sige, at anonyme indlæg absolut kan være værd at læse, og adskillige anonyme bloggere kunne sagtens være at finde på min egen favoritliste. Olfert Fischer ikke at forglemme, hvis ellers han havde registreret sig som bruger ...
 
15.03-2007 | 10:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 11:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 11:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 16:33 af Ernst Krogager
Kære kirsten hansen

For god ordens skyld må jeg hellere betro dig, at jeg ikke færdes på Christiansborg. I øvrigt er det som allerede nævnt helt fint for mig, at du og andre deltager i debatten mere eller mindre anonymt. Men når der tydeligt for enhver opstår problemer ved at lade helt anonyme deltage på lige fod med debattører, som er kendt med navn og adresse, så må der jo gøres et eller andet ved de problemer.

Et effektivt middel til at lægge en dæmper på udskejelserne er nu engang at kræve, at folk stiller op med navn og adresse, ligesom det vanligvis kræves i forbindelse med traditionelle læserbreve.

Groucho vil måske selv være så venlig at oplyse lidt mere om sig selv; men ellers vil Erik Willumsgaard måske kunne bidrage med nyttige oplysninger. :-)

Fortsat god skrivelyst!

Med venlig hilsen

Ernst Krogager

Ordrupvej 46

4370 St. Merløse
 
15.03-2007 | 16:42 af Ernst Krogager
Kære Catherine Jørgensen

Idet jeg går ud fra, at det er mig, du henvender dig til: Har jeg måske sagt, at der ikke skal være plads til alle? Du har tilsyneladende fuldstændig fejlopfattet mit indlæg. I øvrigt synes jeg, at du har bidraget med både gode og relevante kommentarer som modspil til de mange venstreorienterede.

Mvh. osv.
 
15.03-2007 | 16:54 af Ernst Krogager
Kære mageret

Ja, men hvis man ikke vil have navn og adresse oplyst, skal man heller ikke forvente at kunne få lov til at dominere eller ligefrem ødelægge debatten, således som det er sket andre steder, og således som det er på vej til at ske på Avisen.dk.

Mvh. osv.
 
15.03-2007 | 17:00 af Ernst Krogager
Kære Minamanda Varfrakertemix

Ja: ”Efter nogen tid finder man ud af, hvem man har lyst til at diskutere med og søger af egen drift mod disses blogs.”

Men når nu systemet er lagt an på, at det, folk i stor stil stiler efter, er at figurere på listerne over de nyeste, mest læste og mest debatterede indlæg længst muligt, så synes jeg, det er helt indlysende, at de anonyme ikke skal have lov at dominere disse lister. Det holder simpelt hen bare ikke i længden, og det bliver Avisen.dk nødt til at forholde sig til, inden det er for sent.

Mvh. osv.
 
15.03-2007 | 17:24 af Ernst Krogager
Kære Steen Hansen

Ja: "Erkendelse er godt - selverkendelse er bedre." Men hvis du dermed vil insinuere, at der er tale om ny selverkendelse fra min side, tager du fejl. Jeg har selv været med til at både at påpege og at illustrere problemerne, og som du kan se, er jeg lige nu i gang med at parodiere fidusen med selv at fylde kommentarer på og at besvare de indkomne kommentarer enkeltvis. Man må jo være om sig, hvis man skal hamle op med visse andre! :-)

Tak i øvrigt for tilslutningen til at få foretaget ændringer af systemet.

Mvh. osv.
 
15.03-2007 | 17:33 af Ernst Krogager
NEJ, Catherine Jørgensen, jeg skriver ikke, at jeg vil "af med de anonyme blogge og blogindlæg". Jeg skriver klart og tydeligt, at de anonyme gerne må udfolde sig for min skyld, men at det skal ske med udgangspunkt i en side for sig.
 
15.03-2007 | 18:33 af Erik Willumsgaard
Groucho har lige prikket mig på skulderen og gjort opmærksom på, at der stilles spørgsmål til mig i denne tråd. Bl.a. om ham.

Jeg kan oplyse, at vi er meget nære venner, så nære, at vi nærmest kan læse hinandens tanker og derfor fint ville kunne agere ghostwriters for hinanden, hvis det skulle være!

Mht. at få yderligere oplysninger om Groucho vil jeg da kun opfordre til at læse hans profil, som må siges at være noget mere udfyldende end de flestes, herunder min egen!

PS: I de tilfælde, hvor nogle har udtrykt sig anerkendende om Grouchos måde at give sine meninger til kende på, skal jeg hilse fra ham og sige mange tak - og i lige måde!
 
15.03-2007 | 20:49 af Ernst Krogager
Tak for afklaringen, Erik Willumsgaard – helt hyggeligt at se dig på banen igen! Noget kunne jo ellers tyde på, at du allerede er i fuld gang med at træne til at gå i boykot.

Foreløbig ser det unægtelig ud til, at det mest er redaktionen, som boykotter denne tråd ...
 
15.03-2007 | 21:39 af Ernst Krogager
@ Per F: Selv med dit id ville du næppe være andet end perfid.

@ Winnie: Ja, det er jo det, jeg siger; men hvis man vil have sit indlæg til at være synligt så længe som muligt, kan de anonyme kommentarer skam være meget nyttige – som systemet er nu. ;-)
 
15.03-2007 | 22:34 af ToreKe
Kroager,

handler det at blogge om at komme på forsiden af avisen.dk?

Jeg kan godt forstå din irritation over anonyme brugere,der bare skriver korte provokerende kommentarer. Men anonymiteten får vel også nogler debattører ud af skabet som ellers ikke ville komme på banen?

mvh Tore
15.03-2007 | 23:00 af Ernst Krogager
@ Torge: Det at blogge burde ikke handle om at samle på flest mulige kommentarer for at komme på listerne over de mest debatterede indlæg. Men det er jo det, det nuværende system og de igangværende konkurrencer er baseret på, og det er det, jeg opfordrer til at få ændret. Muligheden for at være anonym kan bestemt have sin berettigelse, men erfaringen viser jo, at det til gengæld meget let kan afspore og totalt spolere debatten.
 
15.03-2007 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
15.03-2007 | 23:19 af Ernst Krogager
For nu selv at føje endnu en kommentar til denne tråd:

Jeg finder det ret interessant, at hverken redaktionen eller nogle flere af dem, der ellers plejer at have mange meninger om, hvordan blogsystemet kan forbedres, har fundet anledning til at forholde sig til de her nævnte forslag til forbedringer.
 
15.03-2007 | 23:28 af Ernst Krogager
@ Elvis: Nej, jeg mener ikke, at de anonyme ikke skulle have adgang til at kommentere de professionelles artikler. Det er selve blogindlæggene, det drejer sig om, og hvis nogen mener, at der ikke er gang i konkurrencer om at komme på "hitlisterne", har vedkommende vist ikke forstået, hvad der foregår for at bringe indlæg på listen over de mest debatterede, inden de glider ud af listen over nyeste blogindlæg. ;-)
 
16.03-2007 | 00:51 af jørgen Koefoed
Jeg står da heller ikke frem med det rigtige navn og den rigtige adresse og det rigtige billede. jeg hedder fx ikke Jørgen Koefoed, men Jørgen Koefoed. Jeg bor ikke i Gudhjem, men i Gudhjem og billedet forestiller ikke mig, men Jørgen Koefoed. Men har det nogen som helst betydning? Vi er jo bloggere af Guds nåde - og Gud ved hvem, der er hvem - stol på det!
 
16.03-2007 | 00:55 af jørgen Koefoed
Krogager, nu må du krybe til korset. Den flaske rødvin, der står på din omfangsrige vinreol - lige bag dig på dit blog-portræt - med det farverige billede på etikken ligner grangiveligt en af de flasker Petrus, som Peter Brixtofte ikke fik konsumeret i tide. Har jeg ret. I hvert bør du stoppe med hemmelighedskræmmeriet. Hvad er navnet?!
 
16.03-2007 | 08:58 af Olfert Fischer
Krogager!

Nu bliver jeg forbandet på dig igen, vi har før krydset klinger, og nu skal vi åbenbart til det igen. Anledningen er din kommentar som jeg tillader mig at bringe i citat:

"Olfert Fischer ikke at forglemme, hvis ellers han havde registreret sig som bruger ..."

Jeg har hidtil brugt mit yngste barnebarns PC, derfor har jeg ikke været registreret.

Grundet din uhøflige bemærkning, har jeg været nødsaget til at foretage en investering i eget grej.

Har iøvrigt kun skimmet denne tråd, dit indlæg har jo en længde, så man skulle tro det var skrevet af Donna Anni, eller en af de andre skribenter på offentlig forsørgelse.

Jeg har givet dig karakteren dårlig!

Med uvenlig hilsen

Olfert Fischer
 
16.03-2007 | 11:14 af Ernst Krogager
Kære Olfert Fischer

Hjerteligt velkommen om bord! Jeg er sikker på, at du vil få megen glæde af dit nye grej, og at du vil blive mig særdeles taknemmelig for at have påført dig den dermed forbundne udgift.

Lad mig samtidig beklage, at længden af dette blogindlæg og antallet af egne kommentarer kunne give associationer til Donna Anni – om end det ikke var aldeles utilsigtet i den gode sags tjeneste.

God bloggelyst!

Med bedste bloghilsen

Ernst Krogager
 
16.03-2007 | 11:16 af Ernst Krogager
Kære Jørgen Koefoed

Dig vender jeg tilbage til senere med en særskilt kommentar.

Mvh. osv.
 
16.03-2007 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.03-2007 | 18:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.03-2007 | 21:53 af Ernst Krogager
For god ordens skyld: Følgende kommentar er identisk med den, jeg har placeret i det blogindlæg, som Kirsten Hansen har knyttet til denne tråd.

Kære Kirsten Hansen

Hvis du ser nærmere efter, vil du se, at jeg i mit allerførste blogindlæg og flere gange siden har afsløret min fulde identitet og adresse.

Og så endnu en gang: Problemet er, at det hele simpelt hen kører af sporet, når alle og enhver anonymt kan hærge fuldstændig hæmningsløst. Hvem gider i længden at blive ved med at se forsiden, debatsiden og samtlige lister domineret af anonyme fjolser, hver eneste gang man kigger forbi? Nej, lad dem stille op med fuld identitet og adresse, eller lad dem poppe op på en side for sig, hvor man skal klikke en ekstra gang eller to for at nå frem til dem.

Hermed være ikke sagt, at de anonyme er lutter fjolser!

Med venlig hilsen

Ernst Krogager
 
16.03-2007 | 22:13 af Ernst Krogager
Og nu som lovet til Jørgen Koefoed:

Tak for den epokegørende afsløring af, at jørgen koefoed slet ikke er jørgen koefoed, men i virkeligheden Jørgen Koefoed. Det håber jeg, de vil lægge vel mærke til, inden de udnævner dig til æresdoktor ved Aalborg Universitet – hvis altså du skulle ombestemme dig, jf. http://avisen.dk/blogs/koffe/KLODEN-KLAR-TIL-5.-NIVEAU-190107.aspx .

Jeg kan til gengæld på min side afsløre, at vinreolen slet ikke er min egen. Hvorvidt Peter Brixtofte også har været på det pågældende sted i Struer, skal jeg ikke kunne sige. Det er trods alt et stykke vej fra Farum – selv om det vel ikke i sig selv skulle være nogen hindring, hvis man har lommerne fyldt med penge.

Så må jeg i øvrigt skuffe dig med, at jeg ikke har øjne i nakken; men tak for tilliden!

Med vinlig hilsen osv.
 
16.03-2007 | 22:19 af Ernst Krogager
Børve, hvis du selv finder ud af, hvad det er, du vil sige, så lad os det endelig vide. I mellemtiden kan vi andre så gisne om, hvem du er. Jeg har mine anelser, men igen: jeg ville ønske, at man kunne se en del af den IP-adresse, der hører til de enkelte indlæg og kommentarer!
 
16.03-2007 | 22:27 af Ernst Krogager
Kære Kurt Dejgaard

Tak for endnu et indslag fra din side af Atlanten, en smule længere borte end Gudhjem.

Der er ingen tvivl om, at vi er mange, som gerne ville droppe popularitetsræset til fordel for et system, hvor man stille og roligt og overskueligt kan finde rundt blandt de mange indlæg – og især: finde frem til dem, man gerne vil kigge nærmere på.

Mvh. osv.
 
16.03-2007 | 22:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
16.03-2007 | 23:05 af Ernst Krogager
Og så lige et opsamlingsheat:

@ Asger Krog: Asger, jeg takker for din generøsitet, selv om der jo nok ikke bliver brug for den ret længe, hvis systemet bliver omlagt efter de principper, jeg selv har foreslået.

@ PNielsen: Jo, det er ”lidt besynderligt, at næsten alle i TOP-10 er venstrevredne” – for ikke at sige meget besynderligt!

@ Catherine Jørgensen: Hvis alternativet er, at det hele bryder sammen og bliver nedlagt, må det da være bedre at få systemet organiseret på en sådan måde, at alle fortsat kan være med. Jeg og andre kan jo for den sags skyld være ligeglade og blot vente på, at andre end Nyhedsavisen kommer op med noget bedre. Problemet er Nyhedsavisens, og de ansvarlige er utvivlsomt også fuldt ud bevidste om, at konkurrenter som mægtige Jyllands-Posten når som helst kan stå parat med et andet og mere attraktivt alternativ. Intet seriøst medie vil i længden kunne basere sig på anonyme bidragydere (ud over måske på det økonomiske plan), og derfor kommer Nyhedsavisen ikke uden om at forholde sig til problemet, selv om redaktionen foreløbig ikke synes at have lyst til at ytre sig derom ...

@ Jens Hansen: Er det dig, der havde en bondegård? Og hvad forstår du egentlig ved en blog – og agurkesalat – om jeg må spørge!
 
16.03-2007 | 23:43 af Ernst Krogager
Til Shansen

Du skriver: ”Så længe man ikke har været hjemme og drikke kaffe hos folk herinde fra eller talt med dem i TLF kan man aldrig være sikker på at de er dem de udgiver sig for at være. Men for mig er det helt OK.”

Hvorfor i himlens navn vil du så have os til at tro dig selv over en dørtærskel, kære Shansen? Du kan jo påstå hvad som helst, og skulle du blive afsløret, kan du blot påstå, at det jo kun var et rollespil. Selv om du giver dig ud for at være konservativ, er du måske i virkeligheden kun ude på at skade de borgerlige, og måske er du i virkeligheden ikke en skid mere konservativ end Claus Piculells gravhund!

Så skriver du: ”Det er ikke alle adresser der er offentlige og så kan man ikke tjekke om det er en ægte person og en ægte adresse.” Hertil er kun at sige, at hvis redaktionen ikke kan verificere ægtheden af den oplyste identitet og adresse, så er det ned i de anonymes rækker.

Og så er det, at et system, som gør det muligt for de enkelte brugere at lave favoritlister – og dermed anbefalinger til andre – kunne være vældig nyttigt. For når man ved, hvem der anbefaler en given blogger, ved man straks meget mere om, hvorvidt man også selv kunne være interesseret i at følge med i, hvad den pågældende blogger skriver – hvad enten vedkommende er anonym eller ej.
 
17.03-2007 | 00:46 af Ernst Krogager
Kære Hansi Mæ æ harmonikas

Ja, sikke da en historie, og tak for den!

Nej, jeg gemmer ikke asken, og egentlig kan jeg vel næsten ikke huske, hvornår jeg sidst har røget en cigar. Jeg tror, jeg snupper en i aften.

"Gør du også det," spørger du så. Ja, naturligvis. Men her i huset har vi ingen kakkelovn, så hverken skråspytter eller skråstiver der, du gæve Hansi!
 
17.03-2007 | 08:15 af Olfert Fischer
Krogager!

Jeg har besluttet mig for at slutte fred med dig,

da jeg er blevet ganske glad  for at have min egen PC.

L. Nielsen skrev om top 10, at de fleste var venstredrejede, de er ikke alene det, de er fulde af løgn m.h.t. deres CV, de af dem der oplyser, at de er selvstændige er ukendte hos SKAT og BIQ. Jeg brugte ½ time på at checke det i går aftes.

Det er en flok samfundssnyltere.

Med venlig hilsen

O. Fischer
 
17.03-2007 | 08:41 af blog2
Samfundssnyltere - eller tværtimod? Dette debatforum er vel også samfundet, og de, der bruger al deres tid på at holde det gående for os, er vel ikke snyltere?
 
17.03-2007 | 09:48 af Ernst Krogager
Fred, O. Fischer!

Ja, jeg tænkte jo nok, du hurtigt ville blive svært tilfreds med dit nye grej.

Gratulerer endnu en gang med dit første blogindlæg, som du har været så venlig at knytte til denne tråd.

Med venlig hilsen

E. Krogager
 
17.03-2007 | 10:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.03-2007 | 10:44 af Ernst Krogager
Shansen, har jeg måske skrevet, at du skulle være forpligtet til at oplyse navn og adresse? Vel har jeg ej! Jeg har skrevet, at du og andre anonyme for min skyld må udfolde jer, som I vil; bare ikke i de øverste gemakker.
 
17.03-2007 | 11:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.03-2007 | 11:07 af Amalie
Nøj, hvor I hygger jer her!
17.03-2007 | 11:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.03-2007 | 12:29 af Ernst Krogager
@ Amalie: Ja, velkommen til!

@ Shansen: Din troværdighed som ”kommunikationsrådgiver” og din sans for billedsprog kan vist ligge på et lille sted.

Jeg tillader mig at citere, hvad du blandt andet skriver om dig selv: ”I mit arbejde rådgiver jeg andre med hvordan de skal få gennemslags kraft med deres sprogelig kommunikation og et af de råd jeg altid kommer med er at de skal formidle deres budskaber så alle føler at de er en del af budskabet.”

Som jeg har sagt til andre, der ikke har andet at byde på end beskyldninger om personangreb, samtidig med at de selv på vanlig venstreorienteret vis praktiserer personangreb af værste skuffe: Kom med en liste, og lad os høre lidt ”sprogelig kommunikation” om, hvad du konkret opfatter som ”person nedgørelser og platte anklager” – og i særdeleshed om, hvad der skulle være værre end dine egne platte udgydelser!

Så skriver du også noget vås om, at jeg prøver at sælge mig selv som en levemand. Mon ikke du forveksler mig med en anden, dit store, infantile fjols!
 
17.03-2007 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
17.03-2007 | 16:45 af Ernst Krogager
Nej, naturligvis angriber Shansen ikke andre, og naturligvis var det heller ikke ham, der lagde for med at blive personlig ved at skrive følgende perfide kommentar:

"Krogager

Du er ligeså anonym som mig.

Desuden er du plat du opføre dig som om du ejer avisen her eller som om du på den ene eller anden måde er en fantastisk og klog person.

hvad klogt er der i at sprede møg rund om andre og kun lave indlæg der lugter langt af misundelse over at andre åbenbart læses mere end dig.

PS: Gemakker hva er du dronningen her på sitet.

Du lider af enormt storhedsvanvid der slet ikke er berettiget på nogen måde."

Og for at det ikke skal være løgn, begynder det anonyme fjols gudhjælpemig også at udstede trusler. Må vi være fri!
 
17.03-2007 | 23:05 af Ernst Krogager
@ Aksel: Ja, man skal lede længe efter anstændighed i den adfærd.

@ Der Alte: Du har utvivlsomt fat i noget der. De konkurrerende medier kan naturligvis kun håbe på, at det hele kører af sporet for Nyhedsavisen, hvorefter de selv kan omsætte de indhøstede erfaringer til anderledes langtidsholdbare koncepter.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl