|
|
02.04-2007 | 18:16
af
Ernst Krogager
@ Malene og Bo: Til gengæld er jeg hverken anonym eller tøsedreng.
@ Jan: Du er vist heller ingen tøsedreng! :-) |
|
| |
|
|
02.04-2007 | 18:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
02.04-2007 | 18:52
af
Oliphant
Det er da meget sjovt, hvad Geoffrey Cain citeres for her, men så kan det vel heller ikke bruges til så meget mere.
Hvis vi nu omformulerede et at citaterne til flg.:
"Racisternes" had stammer fra deres ulyst over for deres eget samfund, deres egne rødder og i mange tilfælde deres egen far og mor."
så ville "argumentationen" let kunne anvendes af den stik modsatte fløj.
...men det er da meget sjovt. |
|
|
|
|
|
|
02.04-2007 | 18:55
af
Sheet Head
| Og så fik hadet frit løb. Jeg beklager, men fandt sgu indlæget humoristisk, måske især fordi enhver ved hvor meget lidt humorisitiske de personer Krogager smider flødeskumskager efter reagerer på sådanne udladninger. |
|
| |
|
|
|
|
02.04-2007 | 18:57
af
Ernst Krogager
| Mange tak for en aldeles fremragende kommentar, Janette Lund! Wow! |
|
| |
|
|
|
|
02.04-2007 | 22:53
af
Ernst Krogager
@ Oliphant: Nej, du kan ikke vende argumentationen om, for så giver det ingen mening.
@ Jørgensen: Dansk Folkeparti gør og siger kun, hvad der er naturligt for et folk, som gerne vil overleve som folk, også når det bliver efterkommernes tur til at tage over. Hvis en krop angribes af parasitter, som truer med at tage livet af den, kommer der også naturlige reaktioner. Dansk Folkeparti kan på den måde siges at være et økologisk folkeparti. Tag den!
@ Iver: Ja, vær du glad for det, og pas på ikke at sætte din stemme, så denne frihed sættes over styr!
@ Groucho: Jeg ved ikke, om Marianne Jelved og Villy Søvndal sad skævt på potten, men det kan bestemt ikke udelukkes!
@ Jacob: Ja, du har en pointe der.
@ Klaus Eriksen: Venstrefløjen er jo hamrende ligeglad med miljø og alt det andet. Socialisterne har kun det ene projekt at få magten over folk, og dertil misbruger de enhver anvendelig sag til folkeforførelse.
@ klogesen: De kloge er kloge, og det er de andre ikke rigtig.
@ S. Rasmussen: Godt link, tak. |
|
| |
|
|
|
|
02.04-2007 | 23:06
af
Ernst Krogager
| Jørgensen, det er du da velkommen til! |
|
| |
|
|
|
|
03.04-2007 | 00:17
af
Sims
Jamen, der er da klart noget om, at DF sætter sprog på folkelige frustrationer. Det ses alene på tilslutningen til den stramme indvandringspolitik. Folket ER et andet sted end politikerne.
Men derfor er DF alligevel et bundt gavflabe, der ikke kan skelne mellem objektiv balancekunst og det personlige had til muslimer. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 00:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 00:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 01:20
af
steffeng40
Foragten for Dansk Folkeparti er noget andet end utilfredsheden med regeringen. Hvad der imidlertid samler, er en forargelse over den undergravelse af demokratiet, der indtræffer, når to egentlig ikke særlig enige parter (VK og O) går sammen om at gennemføre hver sine mærkesager. Så kan DF få alle de xenofobiske og småborgerlige kontrolforslag igennem, mens regeringen omvendt kan omkalfatre samfundet til gavn alene for de velbjergede.
Men den demokratiske debat og den brede indflydelse på beslutningerne i samfundet er gået fløjten. Det kommer til at tage mange år efter dette regimes ødelæggelse af det, der var det danske samfunds bedste sider, før renommeet er genopbygget udadtil og tilliden til det politiske system er det indadtil. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 08:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 08:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 11:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.04-2007 | 11:59
af
Ernst Krogager
@ Sims: At kalde DF et ”bundt gavflabe” giver ingen mening. Du må da være bims!
@ Jakob A. Andersen: Du synes i det mindste at være inden for pædagogisk rækkevidde.
@ Sandt at sige...: Janette Lund har allerede sagt det – venstrefløjen er aldrig rigtig kommet sig over tabet at Sovjetimperiet. Tak, Janutte!
@ steffeng40: Du må da vist stå på hovedet, siden du ser så akavet på tingene.
@ Klabautermand: Tak for et behjertet forsøg på at få steffeng40 på ret køl.
@ Groucho: Nu forsøger du igen at forherlige SF. Glem det! S står for Socialistisk.
@ Jan: Ja, i dag er demagogien nærmest grøn, men ”pølsen” har stadig samme smag.
@ kirsten hansen: Har du helt glemt, hvilken slags ister der huserede på Nørrebro for nylig? |
|
| |
|
|
03.04-2007 | 15:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 19:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 20:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.04-2007 | 21:28
af
Frika Delle
| Det mest politisk korrekte i dag er, at være inhuman, stemme på DF, have en dom for racisme, samt have en dom for, at man må kaldes landsforræder. |
|
| |
|
|
03.04-2007 | 21:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 21:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.04-2007 | 22:15
af
Frika Delle
@ mageret
Politisk korrekthed er at være længst muligt til højre og f.eks. stemme på DF.
Det modsatte af humanisme er inhumanisme.
Mange centrale DF er har dom for racisme.
Pia Kjærsgaard har dom for, at man må kalde hende landsforræder.
Det er den skinbarlige virkelighed. |
|
| |
|
|
03.04-2007 | 22:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.04-2007 | 22:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.04-2007 | 22:46
af
Ernst Krogager
Kære Dilsa Demirbag-Sten
Umiddelbart kan det jo være svært at få armene ned i tastaturhøjde efter at have læst dit fascinerende vidnesbyrd, men nu er det lykkedes.
Jeg har konstateret, at indlægget er 100 pct. identisk med et cirka to måneder gammelt indlæg, som ligger på nettet. Du skrev dengang som nu: ”Det är nostalgiskt att i dessa dagar följa EM i konståkning i Warszawa.” På grund af systemet med anonyme deltagere vækker dette en vis mistanke om, at en anden muligvis har kopieret dit indlæg ind som kommentar her.
Det bliver kommentaren naturligvis ikke ringere af! Men det kunne jo være rart at vide, om det nu også er dig selv, som har været på besøg, for det ville jo være en udsøgt ære. Jeg vil naturligvis meget gerne have din kommentar stående, men lad mig endelig vide via ekrogager@gmail.com, hvis den er blevet uretmæssigt placeret her.
Med venlig hilsen
Ernst Krogager |
|
| |
|
|
|
|
03.04-2007 | 23:13
af
Ernst Krogager
| Groucho, det er slet ingen dårlig ide at tænke i skøjtebaner og større sammenhænge i denne forbindelse, og for mig at se gør Dilsa Demirbag-Sten det formidabelt, f.eks. med en vending som denne: ”Det är en halsbrytande saltomortal, som kommer att sluta med att vänstern ramlar på ändan.” |
|
| |
|
|
|
|
03.04-2007 | 23:55
af
Ernst Krogager
@ mageret: Du har ret i meget, men ikke helt i dette: ”DF er tilhængere af det nationale. Humanisterne er tilhængere af det multikulturelle, EU og globalisering.” Humanisterne er tilhængere af deres egne navler. :-)
@ Groucho: Det undrer mig, at du kan spørge mageret, om nogen har beskyldt DF for at være nazister. Jeg mener som mageret, at det er sket mange gange; men jeg vil foreslå, at du selv prøver at google dig frem til eksempler og meddeler os, hvad du måtte finde.
@ Peder: Også din kommentar findes andetsteds på nettet ”fra Ulrik Høy´s anmeldelse af Geoffrey Cain´s "Gensyn med Ondskabens Ikon" i Weekendavisen:”, jf. http://dansk-svensk.blogspot.com/2006/10/somalier-forlader-danmark.html .
@ Morten (m.fl.): Ja, det er utåleligt og hyklerisk, som mange på venstrefløjen selv tillader sig de værste beskyldninger og det værste svineri, mens de intet selv tåler uden at reagere hysterisk og vildt forarget. |
|
| |
|
|
04.04-2007 | 01:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.04-2007 | 01:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.04-2007 | 03:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.04-2007 | 08:27
af
Frika Delle
@ Kroager
Du har ret humanister er tilhængere af deres egen navle, det bliver nok svært at blive tilhænger af din navle uanset om den er lyserød eller sort.
Det er ude i hampen at beskylde DF for at være nazister, selvfølgelig er de ikke det. Derimod har Pia Kjærsgaard fået dom for, at man må kalde hende landsforræder og hendes udtalelser for racistiske, og desuden er hun notorisk våbenkriminel. Det er oplysning af fakta og har intet med f.eks. had at gøre. |
|
| |
|
|
04.04-2007 | 10:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.04-2007 | 11:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.04-2007 | 15:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.04-2007 | 16:07
af
Frika Delle
@ balkanac
Som jeg læser Kroager m.fl., så er en parasit en, der ikke går ind for DFs og andre højreorienteredes Danmarksideologi.
Jeg imødeser Kroagers svar med spænding! |
|
| |
|
|
04.04-2007 | 16:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.04-2007 | 16:55
af
Karin Bennedsen
| Sjovt som Kroager og Just Pedersen ligner hinanden på deres profil-foto?! |
|
|
|
|
|
|
04.04-2007 | 23:56
af
Ernst Krogager
| Her og nu når jeg kun lige at spørge jer, som har fået det med parasitterne galt i halsen: Har I nogen sinde hørt om metaforer? |
|
| |
|
|
05.04-2007 | 01:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
05.04-2007 | 02:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
05.04-2007 | 08:08
af
Frika Delle
@ Kroager
Kunne du ikke hjælpe os metafortumber lidt? Hvis du ikke vil fortælle hvem parasitterne er, kunne du så ikke fortælle hvilken organisme parasitterne er hoppet på? En svineavler? |
|
| |
|
|
|
|
05.04-2007 | 11:20
af
Ernst Krogager
| @ Frikadellens lugt: Metaforer (billedsprog) bruger man for eksempel for at gøre det lettere for tumper at forstå, hvad man mener. Ofte kan man også spare en masse ord ved at ty til metaforer i stedet for lange udredninger. Samtidig kan sagen ofte fremstilles på en mere spiselig måde – lidt ligesom at servere frikadeller i stedet for råt kød. Parasitter er mange slags, og du kan finde masser af spændende informationer om dem på nettet (som du jo tydeligvis på en eller anden måde har adgang til). En snart aktuel en af slagsen er gøgen, hvis kukkuk de fleste vist finder meget charmerende. |
|
| |
|
|
|
|
05.04-2007 | 13:39
af
Frika Delle
@ Kroager
Det var så lidt mere om metaforparasitter - nu mangler vi så hvem den angrebne organisme er? Har jeg ret i, at det er en svineavler? |
|
| |
|
|
05.04-2007 | 14:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
05.04-2007 | 21:37
af
Ernst Krogager
@ Frikadellens lugt: Vælg selv. Alle har vist parasitter i et eller andet omfang.
@ balkanac: Joh, interessant nok. Men nu er jeg så straks mere interesseret i at høre nærmere om, hvor og hvornår du måtte have bedt venstrefløjsfolk om at skrue ned for retorikken og brugen af metaforer. Eller er det som sædvanlig kun, når det bliver ubehageligt for venstrefløjen, at der skal skrues ned for virkemidlerne? Hvad mener du egentlig om venstrefløjsretorikken, balkanac? Under alle omstændigheder kan jeg garantere dig og den undertrykkelseslystne venstrefløj én ting: Jeg skal nok selv styre min retorik! |
|
| |
|
|
|
|
05.04-2007 | 22:10
af
Frika Delle
@ Kroager
Jeg gætter så på, at det er svineavleren Geoffrey Cain, der har fået svinepest. |
|
| |
|
|
|
|
05.04-2007 | 23:49
af
Ernst Krogager
@ Minamanda Varfrakertemix: Naturligvis må man have lov til at være uenig med Dansk Folkeparti og regeringen. Det er denne fuldstændig irrationelle og ubegrundede hetz, som skriger på en nærmere (nærmest psykologisk) forklaring, og jeg tænkte, at der måske var en eller anden form for ekspertise på (eller interesse for) dette område blandt deltagerne her på stedet ...
@ Walter Wolf: Ja, du er så naiv, at det er til at blive helt dårlig over.
@ Poul Solrart Sørensen: ”Der er ingen, der er ligeglade med, at der bliver henrettet 10000 kinesere, men de fleste vil vel helst undgå og få et lovløst Kina efter, at vi har fået at se og føle hvordan et lovløst Irak fungere.” – Velbekomme!!
@ Ole Hansen student Norge: Ja, venstrefløjen er parat til hvad som helst for at udrydde borgerlige stemmer og i stedet købe sig til socialistiske stemmer for de borgerliges penge.
@ Klaus Eriksen: Du må forstå, at det handler om, hvorvidt man arbejder for at få et frit samfund eller for at få et socialistisk diktatur!
@ Peder: Ja, socialisternes hykleri og hang til forræderi mod det, deres forfædre har bygget op, er dybt forstemmende. Socialismen er lig med ensretning og undertrykkelse, og den har ikke en chance uden løgn og vælgerbedrag.
@ Janutte: Den med cigarføringen skulle jeg lige tygge på en ekstra gang ... :-) |
|
| |
|
|
|
|
05.04-2007 | 23:55
af
Ernst Krogager
| @ Frikadellens lugt: Du skulle vist hellere bekymre dig noget mere for din egen langtidsholdbarhed (eller mangel på samme)! |
|
| |
|
|