Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Kiwi69
Politiet trapper en stemning op
17. juni 2007 17:08
 [921 ]    [8 ]   Anbefal

Ja, jeg ville sgu ønske det ikke var sådan det var, men det er det og det har det været de sidste par uger. Og det bliver kun værre.

 Nu var det tilfældigvis min egen aktionsgruppe (Husets Børn) som afholdte demoen i torsdags, og min veninde som blev anholdt og fik 14 dages varetægt. De andre 8 der blev anholdt tror jeg ikke jeg kender, men det er nu også ganske underordnet. Jeg deltog ikke i demoen da jeg var til konference i Bruxelles på daværende tidspunkt. Men jeg har læst min venindes skriftlige version af det hele (Hun har skrevet et brev til politidirektøren) og synes virkelig det er rystende. Specielt fordi jeg også har hørt og set fra demoen onsdag den 12/6 hvor der var en der fik slået hul i hoved og jeg var til torsdagsdemoen i sidste uge, den 7/6 hvor politiet også var meget provokerende. Og dagen før, den 6./6 til G8-demonstrationen her i København var jeg også med og så politiet opføre sig meget forkert.

Problemet er at politiet er begyndt at stramme den. De overholder ikke deres aftaler. Jeg har set med mine egne øjne (og sammen med hundredevis af andre) hvordan politiet gang på gang har brudt en aftale om ruten. Én ting er at de provokere meget,men når de heller ikke overholder deres egne juridiske aftaler, så vakler den sgu!

Jeg sad og snakkede med en del af mine venner om det i går og vi er ganske enkelt bange for at det ender i en kæmpe voldelig aktion. Der findes ikke noget mere provkerende end politi der ikke overholder aftalerne når VI gør. Os som ellers er dem der "aldrig kan følge loven eller lave en aftale".

Jeg er bekymret. Jeg kender menneskerne på min side og som politiet opfører sig nu, kan tingene KUN blive værre.

Det er rent faktisk vores demokratiske ret til at lave en demonstration aftalt med politiet så vi kan gå i fred, der bliver brudt gang på gang. En demokratisk ret...

Send til
Debat  8
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
17.06-2007 | 17:30 af Sten Kaster
Og forøvrigt, en lille sjov tilføjene deltalje, den konference i Bruxelles i EU-palamentet handlede sjovt nok om Neo-fascisme på vej frem i Europa...
17.06-2007 | 18:31 af Thomas Bruun
Tryk avler vel modtryk selv blandt professionelle.
 
17.06-2007 | 18:38 af Sten Kaster
Ja, det har du ret i, men netop politiet måikke lade følelser styre deres job. Og under de omstædigheder jeg taler om har der intet tryk været fra vors side. Netop det der er problemet.
17.06-2007 | 18:38 af Lars Nielsen
Ja det er skønt Vestre Fængsel er ren luksus, Nykøbing Sjælland ville være bedre til din

veninde.

I har ikke forstået en skid - I får IKKE noget ungdomshus for offentlige midler nu eller senere, og iøvrigt har i terroriseret Nørrebro nok, kvarteret trænger til fred.

Jeg syntes det er fint din veninde nyder tilværel-sen og lærer systemet at kende indefra, min egen mening er at det kunne du vist også trænge til.

Skal i have noget ungdomshus må i købe og drive et selv for egne midler.

Uopdragne og snotforkælede unger har ikke bare grønt lys til at vandalisere, kaste med brosten og lege pyromaner nogen steder.

Er din mor ikke i Sorggruppen, så kan hun jo trøste dig.
 
17.06-2007 | 19:55 af Sten Kaster
Tak for opbakningen Hans Nielsen;)

Og Strangelove, det er dig der ikke har fattet en skid. Du udtaler dig tydeligvis om ting du ikke har forstand på eller sat dig ind i.

For det første, det her indlæg handler ikke om om vi får et Ungdomshus eller ej, det handler om politiets opførsel i al almindelighed. G-8 handler ikke om Ungdomshuse hvis du vil vide det.

For det andet kender jeg udemærket til forholdene i Vestre, så godt jeg nu kan kende til dem i forhold til at jeg ikke selv har siddet inde. Men min kæreste har siddet der i 3½ måned nu og jeg kender flere andre. Og nej, jeg skal ikke i fængsel eftersom jeg ikke er taget for noget ulovligt eller der findes nogle beviser for at jeg skulle have gjort noget ulovligt. I følge loven er det kun mennesker der har gjort noget ulovligt der skal i fængsel.

Og jeg troede du så nyheder nok til at vide at vide at det ikke handler om "snotforkælede unge mennesker", jeg vil gerne bede dig blandt andet læse denne artikel her fra siden, før du udtaler dig yderligere om ting du ikke kender til.

http://avisen.dk/aktivister-besat-koebenhavns-raadhus-310507.aspx

Og til sidst kan jeg informere dig om at min mor ikke er i nogen grupper eller har noget med Ungeren eller denne kamp at gøre.

Og desuden er der intet behov for at trøste mig eftersom jeg ikke tuder, jeg brokker mig over at vores ordensmagt til tider har svært ved at overholde vores demokratiske rettigheder.

Der er en forskel.
18.06-2007 | 09:09 af Lars Nielsen
@ Kiwi

Du kan jo rejse til Neo-sovjet eller andre idealsamfund hvis du har lyst.

Ellers søg trøst hos din mor der vel er med i Sorggruppen, Forældre imod Politivold, Rets-gruppen, Gruppe6 etc.
 
18.06-2007 | 13:47 af Thomas Bruun
Generelt en kedelig tendens med vold under annoncerede demonstrationer. Næste gang jeg skal til én er der vel to grunde til jeg ikke tør komme

1. De autonomes spontane hærgen.

2. Politiets skærpede indsats mod folk under pkt 1.

Her bliver man med garanti også videofilmet af politiet og krydschecket for derefter at ende i benlås og anklaget for terror og lignende.

Det må klart være jer autonomes opgave at sørge for ro og orden samt at få bredere grupper med i demonstrationerne - en politikker eller to er vel at foretrække. Har I spurgt Pia K. ?
 
18.06-2007 | 18:26 af Sten Kaster
Mikael Holmgaard.

Jeg har aldrig sagt atder ikke var noget galt med vores adfærd, enhver idiot kan da se at det ikke er normalt sådan som vi har opført os af og til og jeg har da heller aldrig brokket mig over dem der er blevetanholdt pga voldelige demonstationer, jeg ved godt hvordan loven er, det er ikke det her det handler om. Det handler om at politiets adfærd ike bør være voldelig når vores ikke er det. Og så er der en forskel. Når vi går over stregen bliver vi arresteret og får en dom ganske som retssystem fungere, men når politiet går over stregen sker der altså ikke så meget. I disse situationer jegsnakker om forsvare jeg ingen voldspsykopater,  jeg forsvare enhver borgers demokratiske ret til at demonstrere.

Og nej, jeg syns nu ikke Strangeloves indlæg er særlig gode. eg gentager: min mor er ikke med i nogle grupper vedrørende Ungdomshuset ellermiljøet omkring.

Hvis du ike kan finde ud af at argumentere, men kun gøre ynkelige forsøg på løgne om min mor, vil jeg foreslå dig at skrive på Arto.dk i stedet, der er niveauet vist på din højde. Prøv at argumenter ordenligt hvis du skal befinde dig på en seriøs debat-side.

Og Thomas, tror nu helst vi er fri for Pia K, hun e måske ikke liiiige vores type;)

Men udover det må jeg nuendnu engang forsvare og sige at vi altså har mange forskellige menesker med vores demoer. Og dem der ikke er der er ALTID velkomne, vi kæmper jo trods alt for mangfoldighd.

(Det eneste lille krav jeg dog ville forslå folk var opmærksomme på før de tog til vores demo, var måske at de skulle være enige i vores ønsker, ellers vil man nok føle sig en smule mal-placeret;) )
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl