|
|
09.01-2009 | 15:41
af
Lars Nunnegaard
| Og Hamas var hurtige til at afvise FNs våbenhvile!! |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 15:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 15:56
af
Kim Kaos
Tak Elisabeth
Det er rart at være tilbage
Back till topic.
"......Hamas består af kujoner - feje uslinge der tager børn som gisler......." |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 16:58
af
Jannie Nielsen
| israel har IKKE ret til sin statsterrorisme |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:04
af
Jannie Nielsen
Israel nåede på konfliktens første dag at slå over dobbelt så mange ihjel som der nogensinde er slået ihjel i samtlige terroristangreb i EU gennem tiden.
Correct me if i am wrong. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:06
af
Kim Kaos
@Jannie
Og Hamas har ikke ret til at sende raketter indover Israel fra skoler og børnehaver.
ps. tak Kaj |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:08
af
Jannie Nielsen
Kaj
Nej Hamas er en terroristorganisation, men det er zionisterne i den Israelske regering også |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:13
af
Jannie Nielsen
Det er INDISKUTABELT at Israel har udøvet systematisk statsterrorisme lige siden staten Israels oprettelse og det de gør nu er bare en forlængelse af det.
De har systematisk drevet palæstinenserne væk fra de områder de fik i 1948 og har systematisk anekteret store områder der tilhørte palæstinenserne.
Det er ikke kun Israel der har brug for sikkerhed - det har palæstinenserne også. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:14
af
Kim Kaos
| Alle syntes det er så skide synd for folk i Gaza - men hvad med de stakkels børn i Israel der flere gange om dagen skal løbe ned i et beskyttelesrum eller overnatte i dagevis i selvsamme - hvad med de børn - har de ingen rettigheder? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:16
af
Carsten Svendsen
@(Jan9e) Du kunne vel ikke - bare med et par dusins nøjagtighed - fortælle hvor mange dræbte du finder "passende"? ? ? |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:18
af
Jannie Nielsen
750 imod 7
De tal står ikke i rimelig forhold til hinanden. Specielt ikke når de 3 af de 7 er Israelerne der selv kom til at slå dem ihjel.
De skyder stenkastere med kampfly.
Nej Hamas har ikke lov at skyde deres nytårsraketter af, men Israel har INGEN - jeg gentager INGEN ret til at systemetisk at slagte civile. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:21
af
Kim Kaos
@Jannie
Det er også blevet påvist flere gange at mange af de områder palæstinenserne nu kommer og kræver tilbage har de solgt for gode kontanter - penge der er indsamlet i Europa og USA til opkøb af land.
Palæstinenserne er også lige så velkomne i resten af den arabiske verden som romaerne er hos os i vesten - plus at hele den arabiske verden altid har været anti-semitisk og har arbejdet tæt sammen med nazisterne.
Gaza er blot et påskud for dem til at lufte deres had - og ville det palæstinenserne det godt - så havde de brugt deres penge på skoler mv. og ikke på at give dem våben.
De raketter de sender afsted er bl.a. finanseret af Iran |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:24
af
Jannie Nielsen
Kaj Jensen
Ja og Israel kunne prøve at overholde nogle af de snesevis af FN resolutioner de er blevet påbudt at overholde gennem tiden.
F.eks. resolution 242 og holde op med at udøve systematisk etnisk udrensning i de palæstinensiske områder - jævne områder med jorden - fjerne de arabiske navne på kortet og konfiskere landet og lave bosættelser der. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:27
af
Jannie Nielsen
| Har Israel overhovedet haft en periode hvor deres regering ikke har været domineret af zionister og/eller terrorister ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:28
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at ikke-jødiske israelere ikke kan købe eller leje jord i Israel ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:30
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at Israel p.t. har besat 2 suveræne nationers territorium (Libanon og Syrien) i modstrid med F.N.`s Sikkerhedsråds resolutioner ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:30
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 17:27 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Har Israel overhovedet haft en periode hvor deres regering ikke har været domineret af zionister og/eller terrorister ? "
Har Palæstina overhovedet haft en periode hvor de ikke har været domineret af islamister og/eller terrorister? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:33
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 17:30 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Vidste du, at Israel p.t. har besat 2 suveræne nationers territorium (Libanon og Syrien) i modstrid med F.N.`s Sikkerhedsråds resolutioner ? "
Viste du at de to lande gentagende gange har angrebet Israel uden at være blevet provokeret - imodstrid med alle rettigheder?
Viste du at de huser og finansere Hizbollah der også rutinemæssigt angriber Israel og at Hizbollah er en del af magten i disse lande? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:33
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at Israel i årtier rutinemæssigt har sendt snigmordere ind i andre lande for at dræbe Israels politiske fjender ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:36
af
Jannie Nielsen
| Yitzhak Shamir, som engang selv var terrorist men senere blev Israelsk premierminister, erklærede, at ”hverken jødisk etik eller jødisk tradition kan diskvalificere terrorisme som kampmiddel.” |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:37
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 17:33 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Vidste du, at Israel i årtier rutinemæssigt har sendt snigmordere ind i andre lande for at dræbe Israels politiske fjender ? "
Ja- men det gør alle lande - og ikke kun de politiske mere specifikt de der udgør en trussel mod et lands sikkerhed.
Jeg forventer at min regering dræber alle dem der truer vores sikkerhed - det er det jeg betaler dem for. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:40
af
Jannie Nielsen
| At palæstinenserne er tyet til terrorisme er forkert, men det er ikke overraskende. Palæstinenserne mener ikke, at de har nogen anden måde, hvorpå de kan tvinge Israel til at gøre indrømmelser. Som Ehud Barak engang indrømmede, så ville han, hvis han var blevet født som palæstinenser, ”have sluttet sig til en terroristorganisation.”. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:43
af
Jannie Nielsen
Kaj fik du talt hvormange folk der ville finde sig i at få frataget deres land ?
Jøderne udgjorde kun en lille del af befolkningen, men fik 56 % af landetarealet i 1948 og palæstinenserne blev derefter forvist fra områderne og har nu snart kun verdens største fængsel på Gaza striben tilbage. De kæmper med næb og klør imod overmagten. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:50
af
Kim Kaos
Stakkels stakkels stakkels uskyldige palæstinensere - helt uforskyldte sidder de der og må nøjes med at sende 80-100 raketter af sted om dagen.
Og de penge de helt vil bruge på mad og benzin er de nu tvungen til at bruge på våben og sprængstoffer.
De er nu så trængte er de er tvunge til at afsende deres raketter fra børnehaver. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:52
af
Jannie Nielsen
| Dont get me wrong - Hamas er også terrorister |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:53
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at højtstående militærofficerer i Israels militær offentligt har indrømmet, at ubevæbnede krigsfanger blev henrettet af militæret ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:55
af
Kim Kaos
Du drømmer Sameh
Flertallet af os er faktisk på Israels side - når du snakker med folk privat så vil de da blæse Gaza et langt stykke. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 17:56
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 17:53 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Vidste du, at højtstående militærofficerer i Israels militær offentligt har indrømmet, at ubevæbnede krigsfanger blev henrettet af militæret ?"
Viste du at Hamas og Hizbollah henretter voldtager og mishandler deres fanger? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 17:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:02
af
Jannie Nielsen
@ Kim Kaos
du siger: "- når du snakker med folk privat så vil de da blæse Gaza et langt stykke. "
Det fortæller en del om hvilke mennesker du omgåes. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:04
af
leon lerche
| Ja, jeg kan sku ikke ladeværd, men i husker vel 6.dags-krigen og hvem som vandt, jeg må så spøger jer hvem smider den næste ATOMBOMBE, ja sådan ord er grimme, men kan være realiteter, hilsen fra. Leon, som ved en masse, men ej vil tale. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:04
af
Kim Kaos
Yups Jannie
Voksne ærlige mennesker der uden omsvøb tilkendegiver at de er pissetrætte af at det sludder som pladderhumanisterne og islamisterne lukker ud - de er trætte af den ensidige dækning der findes i de danske medier. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:12
af
Jannie Nielsen
Kim Kaos
Er du jødisk eller kristen ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:12
af
leon lerche
| Sameh, har du/vi fantasi til at tænke tanken færdigt og hvis vi skal væde, hvem vil du så sætte dine penge på, hilsen fra. Leon, som spekuler på om der entligt vil være nogle vinder. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:13
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:12 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Kim Kaos
Er du jødisk eller kristen ? "
Dansk |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:18
af
Jannie Nielsen
| Kim hvad er grunden til at du svarer undvigende ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:24
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:18 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Kim hvad er grunden til at du svarer undvigende ? "
Det er ikke et undvigende svar - jeg er hverken medlem at en kristen eller jødisk menighed eller for den sags skyld nogen som helst anden form for religiøst massehysteri.
Jeg er bare dansk og intet andet - jeg har ingen gud og tror ikke på nogen gud.
Så det korrekte svar er: DANSK. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:29
af
Jannie Nielsen
| Kaj i de ubesvarede spørgsmål fører du vist |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:31
af
Mike Schou
Kaj/Kim
Mossad tog til Norge for at finde en formodet terrorist, som var Norsk statsborger - men de altså mossad skød og dræbte en forkert mand. Er det terrorisme?
Simpelt ja eller nej |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:31
af
Jannie Nielsen
| Kim vil du kalde dig ateist ? eller agnostiker ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:35
af
Jannie Nielsen
Kaj
Mener du at fordi nogle har mistet deres land, at det berettiger Jøderne at tage andres land ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:35
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:31 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Kim vil du kalde dig ateist ? eller agnostiker ? "
Vesterbro-dreng |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:40
af
Jannie Nielsen
Kaj
Et slagsmål starter det med ham der slår, eller ham der slår igen ?
Jeg mener det starter med ham der slår, og det har Israel gjort siden sin oprettelse. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:40
af
Inga Madsen
@ Kim Kaos (KimKaos
Du tænker ligesom på det billed du har sat på din profil billed. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:43
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:40 | af Inga Madsen (Connie) @ Kim Kaos (KimKaos
Du tænker ligesom på det billed du har sat på din profil billed. "
Tak Inga - orangutangen er er særdels intelligent og sympatisk dyr |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:46
af
Inga Madsen
@ Kim Kaos (KimKaos hvorfor tager du ikke bare ned til jøderne og hjælper dem med at dræbe flere børn??? |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:47
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at Israel nægter at anklage dets soldater, der har indrømmet at have henrettet krigsfanger |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:49
af
Kim Kaos
| ja Kaj - vi kan nok genopdage meningen med livet når vi kikker på vores rødhåret venner |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:49
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at Israel rutinemæssigt konfiskerer bankindeståender, forretninger og jord og nægter at betale kompensation til dem, der lider under konfiskationen ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:50
af
Lars Nunnegaard
| Balladen startede i mandattiden. Og Okaj , du har ret, men historie har det efter at rette sig efter følelser og propaganda , ikke objektive kilder. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:51
af
Jannie Nielsen
Kaj ja
Vidste du, at Israel står i modsætning til 69 af F.N.`s Sikkerhedsråds resolutioner ? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:51
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:47 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Vidste du, at Israel nægter at anklage dets soldater, der har indrømmet at have henrettet krigsfanger "
Viste du at Hamas i Gaza regelmæssigt henretter folk fra f.eks. Fatah |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:52
af
Lars Nunnegaard
| Og utroligt var det , Hamas meldte ud at de ikke ville have våbenhvile på FNs vilkår. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:52
af
Inga Madsen
Og det med at du skriver at Hamas voldtager deres fanger??? Hvor har du det fra?? det sku amerikansk soldater som voldtager deres fanger og tager enda billeder af dem. Er du gal du er da bare for naiv. Føler du slet ikke med i nyhederne eller lever du i din egen firkantet verden???? |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:53
af
Kim Kaos
"9. januar 2009 18:49 | af Jannie Nielsen (Jan9e) Vidste du, at Israel rutinemæssigt konfiskerer bankindeståender, forretninger og jord og nægter at betale kompensation til dem, der lider under konfiskationen ? "
Viste du at folk fra Hamas og Hizbollah sprænger bomber på cafeer i Tel Aviv |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:54
af
Lars Nunnegaard
Connie Nu er der ikke amerikanske soldater i og omkring Gaza! |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:54
af
Jannie Nielsen
Kim ja det ved jeg godt - de er jo terroritster som jeg tidligere nævnte ;-)
Vidste du, at dagens Israel rummer mere end 400 nu forsvundne palæstinensiske landsbyer, og at israelerne omdøber næsten ethvert fysisk område i landet for at dække sporene ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:54
af
Kim Kaos
| Inga - du må ændre tone ellers så lukker jeg for dine indlæg - her kan vi være uenige men ikke ubehagelige. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:55
af
Lars Nunnegaard
Sameh, Nyt for mig........ærgeligt for alle parter. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 18:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:56
af
Lars Nunnegaard
Fru Hansen ????????? Hvor er hun blevet af? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 18:58
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at det først var i 1988, at israelerne blev hindret i at offentliggøre jobannoncer med teksten "Kun for jøder". |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 19:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:06
af
Jannie Nielsen
Poul Sørensen
Ja skal man gå længere tilbage end 1920 var der stort set ikke jøder i palæstina. De kom først efter en massiv indvandring i 20erne og 30erne og 40erne på grund af Tyskernes jødeforfølgelser.
Det var dog først lang tid efter Israels dannelse at de fik flertal i landet, og det kun efter massive forfølgelser af den oprindelige befolkning.
Man skulle jo syns de havde fået nok at folkeforfølgelse, men åbenbart ikke. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 19:10
af
Inga Madsen
Jannie Nielsen (Jan9e) Dvs du mener at jøderne kom og overtog palæstinensernes land??? |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:23
af
Inga Madsen
| Jeg vil gerne have svar fra JANNIE!! |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:30
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at 4 israelske statsministre (Begin, Shamir, Rabin og Sharon) har deltaget i enten bombeangreb på civile, massakrer på civile, eller tvangsforflytning af civile fra deres landsbyer ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 19:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:31
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:35
af
Inga Madsen
Jannie Jeg er fuldstændig enig med dig. Go aften |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:41
af
Jannie Nielsen
Da zionismens forfader Herzl skrev sin bog, levede der omkring 50.000 jøder i Palæstina. Det er næsten sikkert, at de har udgjort mindre end 10% af den samlede befolkning (det er ikke muligt at anføre præcise tal, da man mangler statistisk materiale).
Den samlede befolkning i Palæstina var i 1914 689.275 personer; det fremgår af en tyrkisk (osmannisk) folketælling. Ca. 60.000 af det samlede antal, eller 8,7%, var jøder. Så snart man havde fået ordentlig kontrol over landet, gennemførte briterne imidlertid den første moderne folketælling i Palæstina. Den fandt sted d. 31. december 1922. På trods af denne folketællings ufuldkommenhed udgør den dog et kritisk vendepunkt for Palæstinas demografiske historie. Af det samlede antal indbyggere i landet på 757.180 var 78% muslimer, 9,6% var kristne (hovedsageligt arabere), og kun 83.795 eller 11 % var jøder. Af den sidste gruppe var omkring to tredjedele europæiske indvandrere og deres efterkommere. Ca. 70% af jøderne i Palæstina var dengang bosat i to områder, Jerusalem og Jaffa/Tel Aviv. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 19:44
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:52
af
Isolde Sørensen
"9. januar 2009 19:30 | af Kaj Jensen (Okaj1)
Steffen, Så er du jo ved at bevise, at det var nazisterne der havde ret i 2. Verdenskrig."
Kaj Jensen hvor meget vrøvl skal man læse fra din side? Nazisterne vendte sig mod uskyldige jøder. Her er der tale om massemord fra staten Israel. Kan du ikke skelne mellem en tro og en stat? Det er nøjagtig samme problem du har ang. muslimer. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:55
af
Isolde Sørensen
| Det er en skam man ikke kan vaske din tankegang Kaj Jensen, for den trænger i den grad til at blive skrubbet ordentligt. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:57
af
Isolde Sørensen
| Kaj Jensen der er vist ingen tvivl om, hvem det er der har gang i at udrydde en hel befolkningsgruppe. Og åbenbart med din velsignelse. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 19:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:03
af
Nikolaj Damgaard
| Debatniveauet ville være bedre, hvis nogle af de bortviste bloggere forblev borte. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:07
af
Isolde Sørensen
| Debatniveauet ville være bedre hvis dem der fortjente bortvisning også blev bortvist Damse. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:27
af
IBO Katab
9. januar 2009 19:44 | af Kaj Jensen (Okaj1) Vidste du at begrebet palæstinenser først opstår sidst i 1960'erne?
----------------------------------
NU HOLDER DU OP med dine løgnhistorier, min far født i 1927 og har palæstinensk ID kort, hvor der står på ID kortet -
State of Palestine - British Mandate
og min svigerfar født i 1920 som havde et palæstinesk pas som er udstedet i 1938 i state of palestine og som er stemplet adgang til UK 1939,
så lad være med at kaster løgne, tal om ting du kan, brug din hjerne for engans skyld.
Jeg sidder og læser og ville ikke kommentere dine og kims løgnehostorier, men da jeg læste din påstad om Palæstina er først nævnt sidst i 60'erne, så tænkte jeg, nu er det nok. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 20:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:30
af
IBO Katab
9. januar 2009 19:56 | af Kaj Jensen (Okaj1) Men hvis svineriet fortsætter, så er jeg draget af. ________________________________
farvel, du og din uvidendhed vil aldrig blive savnet |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 20:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:39
af
IBO Katab
Sameh
Obama var nvænt hele dagen idag på aljazeera om det samme, du ved, jeg har også sagt det samme før, det hvide hus vil blive rigtig hvid når psykopaten skrider drefra.
Og jeg ved godt at verden vil ændre sig når Obama kommer, CHANGE,. YES WE CAN |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 20:44
af
IBO Katab
Og her får I dagens breaking news - en jødisk hjemmeside angreber zoinismen
de skriver bl.a. Zionism has spent the past century strategically dispossessing the Palestinian people. It has ignored their just claims and subjected them to persecution, torture and death.
og her er linket http://www.nkusa.org/aboutus/whatzionism.cfm |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 21:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:19
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at Israel engang dedikerede et frimærke til en mand, der angreb en civil bus og dræbte adskillige mennesker ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 21:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:21
af
Jannie Nielsen
@Kaj Jensen du siger: Israelerne bor i Israel - det er fakta - uanset hvem der boede der før i tiden. Tyrkerne bor i Tyrkiet - det er fakta - uanset hvem der boede der før i tiden.
Så kan du indvende at tyrkerne stjal landet fra grækerne - jow, sikkert. "
Ja og Palæstinenserne boede i Palæstina ind til Israelerne smed dem ud. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 21:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:22
af
Mike Schou
Kaj
Undskyld jeg ikke svaret lige med det samme.
Sportsfolkene i Munchen var terrorisme, ingen diskussion. Mit problem er bare at det der forkastligt for en gruppe er ok for en anden. Det knækker min film, terrorisme er og bliver terrorisme om det er Hamas eller Israel der begår den. Håber at det er svar nok. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:23
af
Mike Schou
| Er Israel en besættelsesmagt? |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:31
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at nyligt deklassificerede dokumenter antyder, at David Ben-Gurion i det mindste i nogle tilfælde godkendte fordrivelsen af palæstinenserne i 1948 ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 21:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:51
af
Mike Schou
| Hvordan kan man så påstå at de ikke er det. Den besatte Vestbred er det så Palæstinænserne der har besat Vestbredden, Hjælp mig |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:52
af
Jannie Nielsen
| Vidste I at Kaj er løbet tør for argumenter |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 21:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 21:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:07
af
Jannie Nielsen
Vidste du, at palæstinensiske flygtninge udgør den største del af flygtningebefolkningen i verden, efter Afghanistan ?
MEN det kan jo være at Kaj Jensen og Kim Kaos støtter Israels kamp fordi de gerne vil have FLERE palæstinensiske flygtninge her til Danmark |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 22:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:18
af
Jannie Nielsen
| Vidste du, at palæstinensiske nummerplader i Israel er farvekodede for at skelne jødiske fra ikke-jødiske ? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 22:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:24
af
Isabelle Mandel
Hermed lidt fakta om det heroiske Israel og der RET: 765 dræbte palæstinensere. 12 dræbte israelere. 3120 sårede palæstinensere. 62 sårede israelere. Mere end 300.000 israelske besættere/bosættere på Vestbredden. 7% af Vestbredden inddraget til mure og hegn, der umuliggør, at palæstinenserne kan passe deres marker, passe deres arbejde, komme til lægen, have kontakt med andre palæstinensiske byer. Militære blokader, der forhindrer palæstinenserne i at sælge deres landbrugsprodukter. 600 l vand pr. israelsk bosætter på Vestbredden pr. døgn. 70 l vand pr. palæstinenser på Vestbredden pr. døgn. Israel kontrollerer ALLE vandforsyninger. Omkring to millioner palæstinensiske flygtninge nægtes hjemrejse af Israel samtidig med at Israel tager imod mere en en million indvandrere fra hovedsageligt det gamle Sovjetunionen - og opfordrer dem til at bosætte sig på palæstinensisk område - støtter dem med militær beskyttelse og penge. Israelsk opført infrastruktur på Vestbredden, der kun må bruges af jøder. - Og et øjebliksbillede: "Børn, der græder over liget af deres døde mor, er bare et af de scenarier, der mødte Røde Kors, da de fik adgang til Gaza. Den civile situation er så frygtelig, at Vatikanet kalder Gazastriben for en koncentrationslejr. De fire børn var stadig i live, men var så afkræftede, at de ikke kunne rejse sig. De lå op af deres mødres lig" "Den israelske hær har siden den første landoffensiv i lørdags nægtet Røde Kors adgang til området, og nødhjælpsorganisationen fik kun tilladelse til at være i området i kort tid." (Politiken i dag).
Har Israel retten på sin side!!!! NEJ. Israel har våbnene og magten på sin side. Retten får det terrorregime IKKE, før de ophører med at agere som nazisterne gjorde det for en del år siden. |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 22:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:30
af
Isabelle Mandel
Til Henni "Vidste du, at tyske nummerplader i Danmark har andre koder end de danske for at skelne danske fra ikke-danske."
Vidste du, at palæstinenserne har boet i Palæstina - nu Israel i generationer? Hvad i alverden har det med tyske nummerplader at gøre????? |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:43
af
Jannie Nielsen
Lars Jørgensen
ja det er da mærkeligt at der er nogen af dem der er glade for at slippe for bomber, undertrykkelse, sult, Israelsk forfølgelse, død og ødelæggelse. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 22:44
af
Isabelle Mandel
| Godnat og sov godt til alle - både jer, der belejligt lukker øjnene for virkeligheden, ta'r jer en småsludder og tavst eller mindre tavst bifalder alle de døde i Gaza - og godnat til jer, der stadig har menneskeligheden og næstekærligheden i behold. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 23:13
af
IBO Katab
Når man går dette tråd igennem, så griner man bare for den uvidenhed og had folk som ham såkladte kaj har til en gruppe befolkning,
KAJ - abu falafel - hedder du fremover - ALLE dine påstande er forkerte og løgnehostorier, du aner ingen skid, det eneste du kender og orker er HAD ikke andet.
et lille råd til dig lille ABU FALAFEL - spis mere grønt og frugt, du lyder som om du er meget syg og mangler en hel masse vitaminer. |
|
| |
|
|
|
|
09.01-2009 | 23:14
af
IBO Katab
9. januar 2009 22:38 | af Lars Jørgensen (viggosen)
og hvem overhovedet ønsker dig ???? |
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 23:35
af
Flemming Jensen
9. januar 2009 22:38 | af Lars Jørgensen (viggosen)
De palæstinensiske flygtninge skal vel vende tilbage til deres oprindelige land - eller? |
|
| |
|
|
09.01-2009 | 23:39
af
Nikolaj Damgaard
Der er mange, der gør debatten om konflikten til et spørgsmål om, hvorvidt moddebattørerne ønsker den ene part det godt eller rigtig ondt.
Der er ikke mange, der er så polariserede, for det er de færreste, der ikke kan få øje på både godt og ondt på begge sider.
Palæstinenserne er ofre i en konflikt, de dårligt kan komme ud af. Geografisk er de forvist til Gaza af israelerne, økonomisk er de midt i en katastrofe, følelsesmæssigt er de hårdt ramt af årtiers desperation og politisk er de i klemme, fordi fremmede nationer støtter og animerer til en konstant væbnet kamp mod Israel uden samtidig at støtte den menige palæstinenser. Det er en klemme, der gør dem forsvarsløse i den interne politiske kamp om at repræsentere sin egen nation, hvor det er udenlandsk støttede organisationer som Hamas, der holder moderate, forhandlingsdygtige kræfter fra magten.
Israelerne har gennem årene gennemført en systematisk udrensning af palæstinenserne fra Israel, og det var israelerne som for årtier siden selv benyttede sig af terror mod sine modstandere. Israelerne har også følelser, mistede familiemedlemmer og daglige trusler om død, lemlæstelse og sågar udslettelse hængende over hovedet. De kæmper mod en partisanmodstander, der gemmer sig blandt civile, og vanskeligt kan nås. Aktuelt udviser de en helt uacceptabel krigsførelse, hvor de synes tilfredse med at ramme en fjende, uanset hvor mange uskyldige, der må lade livet for samme bombe. De bomber bevidst forsyningsanlæg, og gør derved sit til at bidrage til en humanitær katastrofe. En tilfældig palæstinenser har næppe noget at frygte fra en israeler. Omvendt har en tilfældig israeler næppe noget at frygte fra en palæstinenser - med mindre det er et Hamas-medlem eller -sympatisør. For så er israeleren i umiddelbar livsfare. Derfor bør hensigter også tælles med, når konflikten vurderes. Israelerne er med rette frustrerede over Hamas, men kampen, der på forhånd er dømt til kun at have tabere, afsluttes på et tidspunkt helt forudsigeligt af forhandlinger med et ustabilt resultat mellem ustabile parter, alle ofre og lidelser vil om kort tid være spildte, og tilstandene kan fortsætte med "same procedure as last year" ever after.
Det er kun en arabisk og stormagtstøttet løsning for området, der har chance for at blive af varig karakter. |
|
|
|
|
|
|
09.01-2009 | 23:40
af
Kim Kaos
| Jeg gider altså ikke glo på personlige fornærmelser i denne tråd - talt pænt - brug argumenter og ikke skældsord eller øgenavne. |
|
| |
|
|
|
|
10.01-2009 | 09:46
af
Jannie Nielsen
Israel har nu rundet 800 dræbte.
Nej vel må Hamas ikke sende deres latterlige ineffektive raketter ind over Israel, men helt ærligt Israels respons er helt ude af proportioner.
Det svaret til at der kommer en og først stjæler dit hus og jager dig ud af det og du bliver så sur over det og kaster en sten efter ham. Svaret er så at han slår dig, dine børn, dine naboer, din familie ihjel, jævner dit hus med jorden og skyder din hund. |
|
| |
|
|
10.01-2009 | 09:48
af
Karin Bennedsen
10. januar 2009 09:46 | af Jannie Nielsen (Jan9e)
Mere præcist kan det ikke siges! |
|
|
|
|
10.01-2009 | 17:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
11.01-2009 | 04:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
14.01-2009 | 02:25
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
01.02-2009 | 05:33
af
Anders Hansen
Mener helt bestemt at alt det der nu forgå i det område i dag, kunne være ungået dengang FN oprettet staten israel. istedet for at gå ind og tage land fra et folk der allerede boet der kunne de istedet blot bare flyttet dertil og bo i område... Om det hedder Gaza eller israel er vel lige fedt. Syntes da også at Israels måde at reagere på har været langt ude og når man kigger på tabstallene har jeg fuld forståelse for den måde hamaz reagere på, med det siger jeg ikke at jeg støtter Hamaz og hvad de er forbundet med. Men hvis man ser det fra pælestinæsernes side så kan jeg godt forstå at de er kolde overfor en våbenhvile. israel dræber over 800 mennesker, hvis tab påvirker familierne til de efterladte. også regner FN / Israel med at en våbenhvile ville hjælpe. Hvis dette skete for en selv, hvor imødekommende ville man så selv være overfor sådan en våbenhvile???? Jeg ville nok ikke... Israel skal simpelhen til at stramme op og lade være med at spille offerrollen. Dialog er vejen frem for at der kan komme noget der minder om fred i det område. Militær magt løser intet. |
|
|
|
|