28.12-2008 | 11:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 12:32
af
Else Thomsen
| Godt nytår til dig KarinB - og ekstra godt nytår til Per H. Christiansen, der forhåbentligt vender tilbage i det nye år med masser af seriøse og gode indlæg. |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 12:56
af
Erik Willumsgaard
| Hvorfor pokker, at Per Græseby åbenbart er blevet sendt på orlov, forstår jeg ikke. Men der skal lyde det allerbedste nytår herfra til Per, ja og alle I andre. |
|
| |
|
|
28.12-2008 | 13:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 13:02
af
Isolde Sørensen
| En nytårshilden også fra mig Per. Håber vi snart får mulighed for atc debattere med dig her. Ellers må jeg jo finde dig andre steder. :-) |
|
|
|
|
28.12-2008 | 14:49
af
John Andersen
Hej Karin og nu også Per. Tænk at sidde på sidelinjen og ikke være i stand til at fortælle alle hundehovederne hvor meget de i virkeligheden går galt i byen. Det må være slemt.
Godt nytår herfra til de fleste (:)). |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 15:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 15:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 15:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 15:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 15:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 16:12
af
leon lerche
| Hej kære. Per H C, en hilsen fra. Leon, som tilværd entid ville kalde dig for en god blogger, glæder mig til vores debatter, hej. |
|
| |
|
|
28.12-2008 | 16:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 16:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 16:56
af
Isolde Sørensen
| L.Steen etik er vist ikke Jakobs stærkeste side. :-) Og så "kommer med bizarre påstande og fatter ikke selv simple logiske sammenhænge." |
|
|
|
|
28.12-2008 | 17:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 17:51
af
IBO Katab
| Godt nytår Per herfra - du siger altid hvad du mener, bliv ved -:)) |
|
| |
|
|
28.12-2008 | 17:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 18:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 19:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 19:59
af
Karin Bennedsen
Til alle, som har svaret på denne tråd, vil jeg gerne sige, at jeg er overbevist om, at enhver hilsen er velkommen - også dem, der måske ikke var så venlige. For Per går ind for, at enhver har lov til at ytre sig - uden censur.
Hvis ikke Per har mulighed for at læse med, vil jeg sende hele tråden til ham.
Og til alle vil jeg gerne ønske et rigtigt godt nytår!
Med venlig hilsen
Karin Bennedsen |
|
|
|
|
|
|
28.12-2008 | 20:09
af
Steen Uffe Tommerup
Glædeligt og godt nytår!
Ikke kun til Per, men til jer alle :-D
Håber alt det bedste for jeres 2009 |
|
| |
|
|
28.12-2008 | 20:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 20:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 20:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
28.12-2008 | 23:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.12-2008 | 04:15
af
Niels-Henrik Pedersen
"Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres." Grundlovens § 77.
Herved en nytårshilsen til alle bloggere på avisen.dk, som ved sober og saglig tone - omend måske både humoristisk, provokerende, finurligt, "skævt" m.v. - samt med respekt for andre og anderledes tænkende - dvs. ved at gå efter bolden og ikke efter manden - gennem brug af deres grundlovssikrede ret til ytringsfrihed medvirker til at forsvare, opretholde og udvikle selvsamme ytringsfrihed, den demokratiske kultur og menneskerettighederne. Mange kunne nævnes - de fleste er nævnt og repræsenteret i ovenstående indlæg og kommentarer. |
|
|
|
|
30.12-2008 | 11:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.12-2008 | 14:26
af
Jakob Andersen
Hej Karin. Du skal have stor tak for dit forsøg på at tale fornuft til den gruppe af folk, som skader venstrefløjen mere end den gavner i dit tidligere indlæg. Det er modigt, men man har også et håb om at når det kommer fra din kant, så vil det rent faktisk mane til eftertanke.
Også en tak for at du, til trods for at vi nok politisk er uenige om det meste, formår at holde dig over det børnehaveniveau som præger så mange af diskussionerne herinde.
Når det så er sagt, så forstår jeg ikke at du føler behov for at forsvare en navngiven blogger. Den blogger har været kendetegnet ved et ufatteligt ubehøvlet og barnligt sprogbrug som absolut skader mere end det gavner. Og det er afgørende at avisen.dk skrider ind for at holde et debatniveau som gør det muligt at dele holdninger på et bare nogenlunde niveau.
Godt nytår. |
|
|
|
|
30.12-2008 | 15:09
af
Karin Bennedsen
30. december 2008 14:26 | af Jakob Andersen (Jakoba_)
Tak for de pæne ord, Jakob, som ikke er mindre velkommen, fordi de kommer fra en politisk 'modstander'.
Jeg mener helt oprigtigt, at Per er en god blogger, og jeg ser ingen grund til at skrive noget negativt i en nytårshilsen.
jeg har tit givet udtryk for uenighed og kritik, både med hans synspunkter og også til tider, når det går lidt hedt til, med de maratondebatter, han til tider har deltaget i, men jeg har aldrig følt trang til at skrive et blogindlæg, der handler om Per. |
|
|
|
|
|
|
30.12-2008 | 19:17
af
kirsten hansen
Jeg vil også gerne ønske Per et Godt Nytår! Selv om vi ikke altid er enige, er vi enige om at respektere hinandens synspunkter, og det skal du have tak for! Det ville være dejligt, hvis der var flere af din slags! Samtidig ønsker jeg også alle andre et Godt Nytår - også dem der ikke bryder sig om mig! Mvh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
30.12-2008 | 19:19
af
Lars Nunnegaard
| Jeg savner nu latterfuglen tilbage. Så vi afventer hans genkomst med glæde. |
|
| |
|
|
|
|
30.12-2008 | 23:40
af
Sheet Head
Det er da fuldstændig utroligt at man kan misforstå Per H. C's debatstil som værende tilhørende en 'hædersmand'!?!? Og jeg har aldrig set den mand respektere folk han ikke på forhånd var enten enig med eller som kunne tillægges at være proselyt for den samme sag som Per så nidkært har kæmpet for..
Per må være den dansker der er blevet udelukket flest gange og smidt ud af flest fora og med god grund.
Per har aldrig været interesseret i andet end retorisk armlægning og propaganderer enøjet imod alle dem han hader. Og det har jo stort set været alle til højre for SF, med få undtagelser.
Hans debatform mindede mest af alt om en teenagers, en avanceret udgave af 'det kan du selv være'! Han har konsekvent nægtet at sætte sig ind i emner han ikke vidste noget om, og nægtede at anerkende for os andre helt almindelige fakta, men opfandt sine egne og brugte argumenter der mest mindede om folk der prøver at forsvare overtro.
Det har ført til absurde fejder, som jeg også selv har været deltager i. Men med Pers fravær, er der langt mindre forbandet fnidder og mudder end der var mens han forpestede trådene med hans trolleri. Så de fleste tråde nu har løftet sig tll et niveau uden barnligt mudderkastning.
Just saying it like it is! |
|
| |
|
|
31.12-2008 | 01:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
31.12-2008 | 15:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
31.12-2008 | 15:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
31.12-2008 | 16:22
af
Sheet Head
Allan B Larsen Husk at når peger på andres dumheder er der tre fingre der peger på dine egne og dem er der MANGE af Hr. Ekstremist! |
|
| |
|
|
31.12-2008 | 17:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
31.12-2008 | 19:03
af
kirsten hansen
Håber I så Dronningens Nytårstale, der som sædvanlig var meget aktuel! Det kan godt give os noget at tænke over! Er vi ikke blevet ret egoistiske? vi har lidt svært ved at acceptere hvad andre skriver, så istedetfor bare at ignorere det, skal man lige komme med en besk bemærkning, som lægger op til fnidder! Det gælder også mig, selv om jeg er begyndt at lukke øjnenene! Og det er hvad Per har været udsat for, og får ham til at reagere voldsomt. Gør vi ikke alle det, hvis vi bliver udsat for mentale overgreb? Så skal vi ikke lige prøve at tænke over, hvad vi skriver? om det er relevant eller ej? Det kunne være et godt Nytårsfortsæt!! Mvh. Kirsten |
|
| |
|
|
|
|
31.12-2008 | 22:15
af
Sheet Head
Henrik Som du nok ved er der et vist omfang af meningsberusverbot i DK. Der er ingen der forfølger folk for at stemme på EL eller SF, Men er du evt. ansat som pædagog og stemmer til højre for midten, så bliver der gået meget stille med dørene for ikke at komme i kløerne på de meget agressive socialister og bliver betraget som klasseforædder.
Kan du forestille dig hvordan det må have været at stå til den store pædagogstrejke og være for regeringens politik og skulle være underlagt Lars Grenaa's orkestrering af den konflikt?
Per's poltiske meninger har han såmænd sin gode ret til og også til at ytre dem. Men hans bevidste underkendelser af andres ret til samme, finder jeg ikke synderligt imponerende eller hæderligt. Det er blot at skue tilbage på de indlæg der har udløst hans afgang, for at se hvad vi har med at gøre.
Per har som de fleste ekstremt venstredrejede, det mere end ualmindeligt svært med andres ret til ytringer. Bl.a. hans ekstreme had mod Kurt Westergaard og hans brokken sig over Kurts ret til at ytre sig og til at tegne videre.
Hans imponerende rosende omtale af Abu Laban, Islamisk trossamfund og en vis kvindelig EL'er klædt i fundamentalistisk uniform, vidner også om en særdeles forskruet virkelighedsopfattelse, som folk blev svinet til for ikke at dele. Han kaldte mig for racist og nazist, alene fordi jeg betragter Asmaa Abdol Hamid som fundamentalist på baggrund af hendes ytringer og handlinger. Hvilket jeg ikke finder synderligt hædersmandsagtigt.
Hans konsekvente trolleri, med det ene formål at ødelægge enhver debat af folk der ikke deler opfattelse med ham, opfatter jeg også som ytringsfrihedskrænkende og ikke videre hæderfuldt.
At han skriver sit navn og adresse, finder jeg alene som værende et tegn på at manden ikke har noget at midste og at han kan gøre det fordi han befinder sig på den 'politisk korrekte' halvdel af det twistede offentlige rum, der er forpestet af newspeak og dæmoniseringer.
Man kan jo se at folk der deler holdninger med ham helt uden problemer kan stille sig op på tv og råbe grotesk facistoide og diskriminerende ytringer og opfattes som 'sunde revolutionære' og få offentlig og kommunal støtte. Sker nøjagtig det samme på den anden fløj, bliver deltagerne (med rette) øjeblikkeligt dæmoniseret og får højst husly med tremmer.
Så nej Henrik, jeg deler ikke din holdning. For mig er Per en forstokket kommunist der lever i ly af ytringsfriheden på et korstog for AKP, AFA og EL. Alle organisationer der er håbløst uden for pædagogisk rækkevidde, og som støjer langt højere end deres antal lægger op til.
De er pirater i det offentlige rum, der stjæler taletiden og opmærksomheden fra folk der har lødige budskaber på hjerte. |
|
| |
|
|
|
|
31.12-2008 | 22:28
af
kirsten hansen
Palle, finder du selv dit indlæg særligt lødigt? hvornår lærer folk at deres politiske holdning ikke har noget med selve mennesket at gøre? Jeg er heller ikke enig med Per i alle politiske spørgsmål, især om spørgsmålet om Islamisk trossamfund, som jeg har samme holdning til som du! Men så skriver han så meget andet rigtigt - ligesom du gør! Jeg er ikke DFer, men mere til SF, alligevel bliver jeg stemplet som "venstresnoet"! Vi har alle ret til at have sine meninger, uden at vi SKAL hade andres politiske meninger! Kommunismen er død i Danmark, men det er nazismen desværre ikke. Vi ser den for fuld udblæsning! |
|
| |
|
|
|
|
01.01-2009 | 12:59
af
Sheet Head
Kirsten Per har altid været den første til at angribe folk på deres person, dét er kernen i hans fremturen. Holdt argumenterne ikke, begyndte han at lede efter stavefejl. Derfor er det med god grund at han har Danmarksrekorden i udsmidninger fra fora!
Kommunismen lever i bedste velgående Kirsten. Folk med had til andre mennesker flokkes om facistoide bevægelser. Tror du de autonome er Socialdemokrater? Nej vel! Det var Stalinister der smed maling på Per Stig og AFR, det var en Stalinist der sad som koordinator i BUPL's hovedbestyrelse under pædagog-konflikten og hans mor er formand for AKP.
Der er fuld gang i ekstremismen på begge sider. |
|
| |
|
|
|
|
01.01-2009 | 13:07
af
kirsten hansen
Ja Palle, det sidste har du ret i, men man bekæmper det ikke med had, men med mere oplysning! Dit og Pers mellemværende, vil jeg ikke blande mig i! Kan du have et Godt Nytår! |
|
| |
|
|
|
|
01.01-2009 | 13:42
af
Sheet Head
Kirsten Oplysning består blandt andet i at stække løgnene fra ekstremisterne. Per er ekstremist og spreder løgne, ligesom en lang række bloggere og meningsdannere gør det.
hvordan skal unge kunne finde rundt i hvad der er sandt og falsk, hvis ikke man angriber de falske argumenter, løgnene og hykleriet?
Godt Nytår |
|
| |
|
|
02.01-2009 | 14:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
02.01-2009 | 14:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
02.01-2009 | 15:28
af
kirsten hansen
Kære Vagn Jensen, det er hip som hap, da det er samme person! Måske R står for Rødovre, men det er næppe en postadresse! Jeg er også enig med Ilskov. Hvis man skriver pænt til Per, får man også et pænt svar! Også et Godt Nytår til dig! |
|
| |
|
|
02.01-2009 | 23:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.01-2009 | 02:06
af
Sheet Head
Per Christiansen synes at Per Christiansen er en hædersmand, goddaw do, så kan vi kende tøffelhelten igen!
Der er sgu nok en ganske god grund til at manden har fået det røde kort så mange steder og så mange gange! |
|
| |
|
|
03.01-2009 | 10:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.01-2009 | 11:52
af
Sheet Head
Niels Jacobsen (DenStoreBastian) er helt enig med Per Christiansen (TristanogIsolde) alias Per H. Christiansen i at Per H. Christiansen er en hædersmand.
Komikken tager til. |
|
| |
|
|
03.01-2009 | 12:03
af
Karin Bennedsen
3. januar 2009 11:52 | af Sheet Head (Palle)
"Komikken tager til."
Ja, komikken tager til med hver eneste af dine kommentarer, der røber din egen smålige, humorforladte og hadske natur, som gør dig ude af stand til at se, når en kommentar er skrevet med et lunt glimt i øjet :o) |
|
|
|
|
03.01-2009 | 12:03
af
Karin Bennedsen
| PS. Og velkommen og godt nytår til Per Christiansen. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 12:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 13:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 16:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 17:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 17:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 19:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 19:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.01-2009 | 20:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.01-2009 | 01:38
af
John Andersen
Du ønskes et godt nytår Tristan. Du lyder da bestemt ikke trist.
Hvor er Isolde i øvrigt henne? :)
vh |
|
|
|
|
04.01-2009 | 16:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
06.01-2009 | 00:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|