|
|
03.08-2009 | 16:11
af
Lars Nunnegaard
Det går i alle fald den forkerte vej. Ældreckeken er kun et tyndt lag sminke , som ikke dækker alligevel. anbefalet |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:11
af
leon lerche
| Hej. Jørgen Mouritsen, anbefalet og vi kan ikke blive mere enig, det er en skandale af rang. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:19
af
Jørgen Mouritsen
| Nunne og Leon - Tak for jeres forståelse - vi må sgu gøre noget ved det. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:24
af
leon lerche
| Jørgen Mouritsen og Lars N, ældrechekken kunne man jo bare kalde for almiser-det har jo ingen betydning for de ældre. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:25
af
egon legaard
| Hvis ikke man har andre indtægter end den rene pension, er man dårlig stillet. Der måske nok til dagen og vejen. men nyt tøj, en rimelig god kost og gaver til familen...glem det ! Ældrechecken er en narresut ! |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:30
af
gitte rasmussen
| Jeg tror mange pensionister kan tage kontanthjælpsmodtagerne i hånden, for jeg tror deres dagligdag ligner hinanden. Mange fagforeninger bla. LO har beskrevet og omtalt problemerne uden at der sker noget. |
|
| |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 16:38
af
Eva Adamsen
Det kommer sandelig an på, hvor mange 'laster' man har og har haft, eller man har sparet lidt op.
Hvis man ryger, drikker, spiller eller har gæld, kan man ikke.
Men de fleste, der har haft et arbejdsliv med en almindelig indkomst før folkepensionen/socialpensionen, kan godt.
Så får de udover pensionen lidt ATP, boligstøtte, varmetillæg, helbredtillæg og pensionstillæg, også kaldet Pia Check,
Men et luksusliv med bil, rejser og restaurantbesøg og røde bøffer i tide og utide, bli'r det nok ikke til. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:02
af
Mads Bjergen Pedersen
gittegram
Fin kommentar...
Jørgen M. anbefalet...
De venligste...Bellmann... |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:04
af
kirsten hansen
Jeg kan nu heller ikke forstå, at vi skulle være så fattige! Jeg satte ældrecheken ind på min opsparing, og jeg har da altid penge tilovers, når måneden er slut! Men nej der er ikke råd til meget luxus, men jeg har hvad jeg skal bruge, selv om jeg har en stor familie, der koster både jule og fødselsdagsgaver samtidig med, at jeg er kæderyger! Og som Madonna skriver, så har vi jo en masse tillæg, som bistandsklienten ikke har, som bl.a. 65 biletter og medicinkort! Hvis vi lægger alt det oveni pensionen, så har vi det faktisk godt! |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 18:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:18
af
leon lerche
| Hej Kaja Larsen, vil du mene at vores elskede ældre skal spise slæbesild flere gange om ugen. |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 18:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:26
af
Eva Adamsen
20 cigaretter pr. dag bli'r også til 1.000 kr. om måneden.
Skal man vælge om man vil i genbrugstøj eller ryge, skulle jeg hurtigt få vænnet mig af med de pinde.
Man kan sikkert heller ikke drikke en flaske whisky om dagen på folkepensionen, men SKAL man da det det???
Er tobak og alkohol et must for et godt liv?! |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 18:59
af
leon lerche
| Kaja Larsen, mon ikke de findes du husker vel alle de forskellige historienom ældre som enten spiste kattemad eller om du har hørt om den ældre dame som fik kuldechock da hun ville tage en frossenkylling ud af en foretning. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:00
af
kirsten hansen
Nej Poul, de har nok ikke så meget til sig selv, når man har betalt kosten på et plejehjem! Det er vist forskelligt fra Kommune til kommune! Før i tiden( i gamle dage), tog de hele pensionen, og de ældre fik så udbetalt lommepenge, jeg ved ikke hvad der er bedst! Som Kaja skriver, så er det faktisk værre, at man tager hjælpen fra de ældre der ikke selv kan klare rengøring m.m.! |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:04
af
leon lerche
| Ja. Kirsten H, med tanken om at Danmarks ældre som er på plejehjem fik et ordenligt gok i nøden da deres madpriser steg med nogle 1000.kroner så vil jeg kalde det for en politisk tanketorsk. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:11
af
kirsten hansen
| Ja Leon, det er tyveri, når et plejehjem tager det meste af pensionen! |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:25
af
leon lerche
| Kirsten H, man kan kun kalde det for en skandale som kunne være historisk da jeg ikke har hørt om sådan en historie i Danmark før???? |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 19:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:46
af
leon lerche
| John Doe, den historie er den ikke fra Amager????? |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:50
af
egon legaard
| Skal vi følge " sidste dages hellige " må vi spæge os ! Nul smøger eller røde bøffer, og slet ingen vin ! Ret ind gamle ! Du er uproduktiv ! Lad the jetset tumle sig med bøfferne - og kokainen. Tilbage på din pind ! Du kunne jo blot have sparet op ! Nå...var der ikke noget at spare op af ? Synd for dig ! Hold op for en tomhjernet indstilling ! |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 19:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:54
af
leon lerche
| John Doe, ja plejesystemet har jo nok spillet farlidt men der er vel en årsag......kunne det være regeringen eller ser du andre ting??? |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 19:55
af
leon lerche
| tak for Linket jeg ville staks kigge. |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 19:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 20:03
af
Jørgen Mouritsen
| Kære venner - Jeg byggede mit indlæg alene på pensionister - og er opmærksom på, at der er mange varianter med hensyn til pensionens størrelse, alt eftersom man eksempelvis også har ATP, en mindre opsparing eller en lille tillægspension fra arbejdsgiver. Men det afgørende er, at udgangspunktet var, at der ER en procentdel der ligger under fattigdomsgrænsen. Vi ved jo alle at det heller ikke er sjovt at være kontanthjælpsmodtagere som Gitte og andre har anført. Prisstigningerne rammer hårdt på personer med lavindkomst og her er pensionisterne en gruppe som hurtigt får problemer med at få det til at løbe rundt. Jeg vil ikke blande mig i debatten om, hvor vidt vi har forskellige laster, som eksempelvis tobak og alkohol. Men jeg er glad for, at det skinner igennem debatten, at man forstår problematikken. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 20:03
af
leon lerche
| John Doe, hvorfor finder man ikke sådan en kompromi løs herre som mig som brænder for også de ældres sag til at ryde op og jeg kiggede lige og vil kigge igen efter det gode pogram på DR.1. |
|
| |
|
|
|
|
03.08-2009 | 20:21
af
kirsten hansen
John Doe, kommer der ikke en sygeplejerske og skifter stomiposer? De billeder er under al kritik, desværre er det ikke meget bedre på sygehuse! |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 20:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 20:54
af
leon lerche
| Jøren Mouritsen, man kan vel kalde de fleste som bor på et plejehjem for pensionister ikke min ven:))) |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 21:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:06
af
Jørgen Mouritsen
| Ja Leon - de er jo på en eller anden overførselsindkomst |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 22:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:16
af
kirsten hansen
Nej, hvad ved jeg, men jeg troede bare det kom under sygeplejen, Bitten! Men de kunne da i det mindste gøre rent efter sig. De billeder viste jo tydeligt, at det stod ringe til! Jeg ved godt, at de næsten står med uret i hånden og skal videre til den næste, og det er grundet besparelser, men det kan da ikke tage lang tid, at tørre op efter sig! |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 22:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:38
af
kirsten hansen
Nej men man kan da genkende den gamle Word, var det ikke sådan hun hed dengang? Slap nu lige af, ellers kan man da ikke debatere, men godnat og sov godt!;-)) |
|
| |
|
|
03.08-2009 | 22:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
03.08-2009 | 22:44
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 08:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 09:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:27
af
kirsten hansen
Åh, nu havde vi lige fået en ordentlig tone, og så ribber du op i gamle sår Poul!Pas på du ikke får en blodprop! Poul, min gamle far røg cigarer, da han i sin tid kom på plejehjem! Når man først når dertil, er behovene ikke så store mere, og der var da en pæn sjat i arven der skulle fordeles i 6 portioner, så vidt jeg husker 11.000 til hver! Men som sagt, afhænger det af kommunen, hvor meget de skal betale for mad med mere, og nogen kommuner vil ikke have mad andre steder fra! De måtte sætte madpriserne ned igen, fordi man fandt ud af det urimelige i, at det var næsten hele pensionen de stjal! Jeg tror ikke der er nogen der lider nød, medmindre de har gæld! Og hold så op med at skændes, og lad os få dialog istedetfor! |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:31
af
Lars Nunnegaard
Kirsten hansen Enig i at dialogen skal tilbage. I øvrigt fint eksempel |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 10:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:42
af
kirsten hansen
| Bitten ignorer ham, indtil han bliver klogere! |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:43
af
Jørgen Mouritsen
Hej kære venner - I har stadig krudt på i jeres måde at tolke problemet på. Jeg vil undlade at gå ind i jeres nærkampe. Jeg tænker tænker... Jeg vil dog her på falderebet sige, at jeg er uenig med dig Kaja i din udlægning: "er der ikke det går kommunen ind med ekstra bevillinger" . Det er ikke helt korrekt - ikke noget kommunen bare gør. Bemærkningen er der sikkert mange pensionister der ikke kan genkende fra virkelighedes verden. Det har været spændende at følge jeres debat. Jeg vil runde af for mit vedkommende, ved at citere en britisk pensionist.
""Det der gør mig harm, er at regeringen får det til at virke, som om de giver os en gave. Vi har faktisk arbejdet et helt liv og betalt penge ind til den. Vi har fortjent at leve med lidt værdighed nu"
Jeg er personligt sikker på, at mange danske pensionister føler det på samme måde. HUSK titlen på dette blogindlæg. (Jeg er også ked af det i dag, nu hvor Sven Auken er død - vi har været til mange møder sammen. Han var en værdig repræsentant for den danske befolkning. Og en knald dygtig debattør med hjertet det rigtige sted - for mennesket. (Jeg smutter og er ikke tilbage før sent i eftermiddag) |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 10:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:48
af
kirsten hansen
Poul du vrøvler! De besøgende kan vel selv betale for kaffen? Jeg bruger ca. 3.000 kr på mig selv i måneden, og jeg bor ikke på plejehjem! Og hvad mener du med det sidste, du skriver? |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 10:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 10:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:00
af
kirsten hansen
Jørgen: Kan man leve i værdighed som pensionist? Ja det mener jeg man kan, hvis man bruger sine penge fornuftigt! Men hvis man stadig sidder i gæld, når man bliver pensionist, kan det da være hårdt, det har jeg selv prøvet, men aligevel slog pengene til! Nu kan jeg sætte de penge i banken, som jeg før brugte til afdrag på lån! Enhver er sin egen lykkes smed, og jeg har været vant til at spare på alt unødigt! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:06
af
kirsten hansen
Nej Poul, jeg køber mine cigaretter, men de billigste! Desuden, er der handicapbusser, der fragter folk til aktivering, men jeg tror det findes på de fleste plejehjem! Hvor har du din viden fra? du bor da ikke på plejehjem, vel? |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:09
af
kirsten hansen
| John Doe burde vide bedre, da vi har diskuteret emnet før! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:16
af
kirsten hansen
OK. Poul, så du er altså ansat indenfor sektoren? Men som sagt er der forskelle fra kommune til kommune, nogen er bedre end andre, til at drive plejehjem! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:29
af
kirsten hansen
John Doe, det jeg mente var, at du burde vide, at Bitten har arbejdet på plejehjem, hvis du husker plejehjemsdebatten på DR! Nej det er ikke tilfredstillende, at ældre ikke kan få den hjælp de har behov for, men nu er det det økonomiske der bliver debateret! Hvordan forholdene er, på de forskellige plejehjem ved jeg ikke, men jeg ved, at der findes gode plejehjem! Iøvrigt klarer jeg mig nogenlunde nu, hvor jeg har fået det bedre, når bare jeg ikke tager for hårdt fat! Jeg får en masse medicin, som en sygeplerske doserer hver 14. dag, og jeg får vasket mit tøj, men der trænger da til en større rengøring! Hvorfor skal du altid hovere, fordi andre har det skidt? Du har faktisk ikke noget at lade andre høre for! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:41
af
leon lerche
| John Doe, først så er du jo ved at blive personligt ovre for Kirsten H og sådan akumenter man sku da ikke hvis man ville høres og du kender vel de vise ord-som siger-hvordan kan en kvinde føde og brødføde 4 børn når 4 børn ikke kan brødføre deres mor:)))) |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:44
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:45
af
kirsten hansen
John Doe, min gamle søster på 88 er endelig kommet på plejehjem, og hun er blomstret op og er meget glad for det! Hun har i årevis gået derhjemme helt alene og bare ventet på hjemmehjælperne, så jeg har altså også lidt baggrundsviden! Så jeg er altså egoist, er det det du mener? Skulle jeg bare hyle med på omkvædet, når mine erfaringer er anderledes? Der er forskel på folk, også på, hvordan de lever deres liv, og det kan jeg ikke gøre noget ved! Jeg har faktisk mere ondt af de mennesker, som lever af bistand, især hvis de har børn! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:47
af
leon lerche
| John Doe, er det så ikke en boksering vi mangler:)))) |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:49
af
Lars Nunnegaard
John Doe Lige en præcisering.....Man kan godt gå direkte ind på SSA uddannelsen , hvis papirerne er iorden. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:51
af
leon lerche
| Poul S, mon ikke Kirsten H, kender folk som er/har været på plejehjem eller også bare høre om det i TV og igen så taler han vel pænt til damer og ældre mennesker det lærte jeg som dreng. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:54
af
Lars Nunnegaard
Social- og sundhedsassistenter arbejder på hospotaler, i hjemmeplejen eller i bofællesskaber.
De tager sig af forskellige typer patienter; både børn, unge, ældre og psykisk syge. De udfører sygeplejeopgaver, planlægger aktiviteter og vejleder social- og sundhedshjælpere.
Som social- og sundhedsassistent er du uddannet til at se helheden i plejen og omsorgen, og du kan selvstændigt udføre sygeplejeopgaver og beskæftigelsesvejledning http://www.ug.dk/forside/job/sundhedomsorgogpleje/plejeomsarb/social-_og_sundhedsassistent.aspx |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:55
af
leon lerche
| HA HA John Doe, den er jeg med på da sandheden er "ind" i mit liv. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:57
af
Lars Nunnegaard
| I øvrigt kender jeg nogle SSA er, som på et årskursus blev bioteknikere, altså laboranter. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 11:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 11:59
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:00
af
leon lerche
| John Doe, ingen skal have fribilletet i debatterne og som du skrev er sandhedens time kun fakta. |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:00
af
Lars Nunnegaard
Kaja I øvrigt kom medhjælperuddannelsen her i landet først i halvfemserne. |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:01
af
kirsten hansen
Ps. John Doe, mine 4 sønner er spredt for alle vinde og har deres eget familieliv og arbejde, så jeg kan da ikke forvente, at de skal gøre rent, når de endelig besøger mig!' Desuden skal du ikke blande dig i mit privatliv, jeg blander mig ikke i dit! |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:01
af
Lars Nunnegaard
Kaja Det er en bred og god grunduddannelse til videre forløb. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:03
af
leon lerche
| Poul S, du må sku have et meget stort ego hvis du tro jeg går oppe i byen og siger hej til alle de ældre damer og jeg må undskylde at jeg forsvare mig her på denne debat. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:10
af
kirsten hansen
Poul, hvorfor er jeg strid? fordi jeg siger min mening? Jeg synes du skulle klappe hesten, og tænke over det der bliver skrevet! Vi taler jo alle ud fra de erfaringer vi selv har! Kan I have en god dag! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:22
af
Lars Nunnegaard
John Doe Der i har du vel ret, hun er også en af de skrækkelige visitatorer. Hun lever op til dine fordomme. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:27
af
Lars Nunnegaard
John Doe Jeg påstår ikke og det gør min hustru heller ikke at alt er idel lykke. Tværtimod, men der er heldigvis personale stadigvæk , som brænder for deres arbejde og for medmennesket. Selvsagt er der brådne kar her som andre steder. Der til kommer at det er politikerne , der sætter kvalitetsstandarterne, og dem må / skal personalet og især frontløberne leve op til. De fleste ville gerne kunne gøre det bedre, men besparelserne sætter nogle grænser omend rationaliseringer giver noget. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:32
af
Lars Nunnegaard
John Doe Nej jeg er ikke systemets mand, og jeg forstår udmærket hvorfor du har afsky for det med dine erfaringer som du før har skrevet om i en anden tråd. Den med visitatorer tog jeg blot med af selvironiske grunde. Og jeg / vi erkender at det ikke er optimalt og nogle steder værre end godt er. Så lad lige det ligge. Jeg kom med nogle facys om uddannelsen. Det forsvarer jo ikke det der foregår. Sorry! |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:35
af
Lars Nunnegaard
John Doe Du skal selvsagt ikke lade det uordentlige / forfærdelige ligge. det var om jeg var systemets mand, jeg mente. I det sidste år har jeg gennwem min ven haft gode og dårlige oplevelser med hjemmeplejen, mest gode , Han er desværre gået bort nu. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:38
af
Lars Nunnegaard
PoulS læs lige kl. 12.35, der er rettelsen. :o) |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:48
af
Lars Nunnegaard
| Ja min søster vil hellere arbejde med borgerne end bag et skrivebord. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:50
af
Esbern Snare
Der er mange som drømmer at udskifte skrivebordet ud med "jord under neglene". Arbejde med mennesker er det helt store hos de unge mennesker, som ikke vil sande til ved et skrivebord. Mit arbejde er en blanding af skrivebord, undervisning og laboratorium. Hvis det var udelukkende skrivebord ville jeg skride meget hurtigt. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:52
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:53
af
Lars Nunnegaard
Debatten drejede sig ellers om man kunne leve i værdighed som pensionist?? Svaret afhænger vel af de muligheder den enkelte pensionist har eller ikke har. Nogle kan andre ikke. Livsmulighederne er forskellige. Nogle har haft mulighed for at spare op, andre ikke. Men under alle omstændigheder skal alle have et værdigt liv. Men ikke kun økonomi handler det om , men også netværk og mangel på samme. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 12:53
af
Esbern Snare
| Sygeplejerske har råbt om underbemandling i flere år og tilmed fået at vide at de skal stoppe med dette for det kan bevirke at unge ikke gider at være sygeplejeske eller SOSU. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:57
af
Esbern Snare
Sundhedspersonale under de forhold som deres ledere og landets politikere har valgt. Sundhedspersonale vil gerne give de ældre en større værdighed, men når en overordnet sidder med en timeplan som matche kommunens økonomi så er der højst ti minutter til gamle fru Olsen når hun skal puttes til natten. Det er fandme ikke sundehedspersonalet som skal stå for skud her. Det er de skide djøffere som sætter omsorg ind i time-manager system. Basta! |
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:58
af
Esbern Snare
PoulS
"ja men der skal ikke mange kiroprakter besøg til før, at den drøm ligesom falmer.... "
Hvad mener du? kan du uddybe lidt mere? |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 12:59
af
Steen Hansen
"Man kan väre så meget "ild-själ" - at man bränder alt omkring sig".
Synes oplägget er ganske godt, idet den påviser behovet for den "ny-tänkning", der faktisk er "gammel-tänkning". Höj-skole-tanken. Danmark er "sluppet" fra de fleste "folke-syg-domme" ved netop oprettelse af adskillige höjskoler, hvor ganske almindelige folk kunne "debattere" og dygtiggöre sig.
Alle pensionister skal have stor rabat for deltagelse på höjskole.
Men får vi det? |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 13:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:00
af
Lars Nunnegaard
| DJØFFERNEs indtogsmarch har betydet ren cost / benefit i hele ældre- og sundhedssektoren med forringelser til følge alle steder. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 13:02
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:04
af
Lars Nunnegaard
Poul S Tjahh, det er indlysene. Men der findes også ordentlige plejehjem. jeg kommer jævnligt på et i området, hvor de ældre bliver behandlet godt. Stenus Gammeltænkning........godt begreb. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 13:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:12
af
Esbern Snare
PoulS
"- der er ingen der spare op på plejehjemmet, hvis de er oppe gående og kan komme ned og handle... "
Jo, der er! |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:13
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:15
af
Esbern Snare
| Hvordan måler man om der er sket en øgning på 10%? Det er jo den samme tankegang som djøfferne bruger. Det handler om mennesker og ikke en eller anden vare! |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:19
af
Esbern Snare
| Hvordan måler man motivation? |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:20
af
Esbern Snare
| Det er ikke motiverende for sundhedspersonale og alle andre at blive udskældt hele tiden. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:24
af
Esbern Snare
"Spørgejørgen, det er da motiverende for sundspersonlet og få forbedret deres situation med 10%.......... "
Men det er lidt tom snak hvis du ikke kommer med noget konstruktivt. For det kan vi jo alle blive enige om. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:37
af
Steen Hansen
@Poul Jamen det er jo ganske korrekt, at der er behov for "ny-tänkning" hele vejen, hvor jeg jo kunne starte med mig selv. Der er netop et meget kraftigt behov for debat om "arbejde" - hvad er igrunden definitionen af samme - set udfra et BNP - skabt af alle. Har det overhovedet noget med "arbejde" at göre, idet - som også nävnt af Esbern Snare, består samfundet af mennesker eller systemer og er det ikke netop mennesker der er ansat i "Systemet".
Den Liberalistiske tanke er gået så langt, at den truer fälles-skabet. Hvad gör vi ved det? Hvad er "fälles-skabet"? Kan vi overhovedet tale om en sådan "värdi".
Ja - vil jeg sige. Netop samfund af en sådan "störrelse" som Danmark har behov for et "fälles-skab". En sammenhängs-kraft (regionalt) hvor man kan sige, at netop uenigheden skaber sammenhängs-kraften. Denne udvikling ser jeg kväles - ved fortsat kraftigt ökonomisk "hals-greb" mod netop Höjskoler. På kort sigt - måske udmärket - ikke min kop te. På lang sigt - tåbeligt. |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 13:53
af
Steen Hansen
For ikke at nävne det meget kraftige "hals-greb" de forskellige forvaltninger har over befolkningen Danmark. OK - kun en del af befolkningen. Den del - der i forvejen er stigmatiseret. Så kan de läre det - kan de !!
Og sålänge de ikke kan finde ud af at väre "uenige" sammen - må de stadig have tilgode at opleve Guds Rige - og smage hudspisken.
sagde prästen - alt mens han slog en lille prut - vendte sig - og vraltede mod Gåse-postegen. |
|
| |
|
|
04.08-2009 | 14:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
04.08-2009 | 14:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
04.08-2009 | 14:29
af
Steen Hansen
Ja - er det ikke dejligt :o) Problemet er desvärre stadig "den samme sang" - hvem skal betale?
Der mener jeg - det er en samfunds-opgave, at fastholde så mange som muligt i den "modtagelige alder", hvilken vores teknologiske tidsalder kräver som argument for liv. Denne regering har skabt tvivl om värdien af netop "folkets behov", hvor man kan sige, hvad udspringer af hvad. |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 20:49
af
Jørgen Mouritsen
Kære bloggere - Det har været helt fantastisk at følge debatten 0g dens undertoner. Det har været en stor oplevelse - også at følge jeres uenighed. Jeg vil gerne søge at give mit syn på det jeg har oplevet i debatten - og havd det har sat i gang hos mig. Det er egentlig meget enkelt. For nemheds skyld skriver jeg her og nu et indlæg " Kan man leve i værdighed som pensionist ll?" Det bliver så mit svar på de tanker debatten har sat i gang. I må tage den som den kommer - det tumler rundt i hovedet på mig. Jeg synes I har været gode allesammen. |
|
| |
|
|
|
|
04.08-2009 | 20:58
af
kirsten hansen
Tak Jørgen, det har været en god debat og et godt emne - selv om vi ser forskelligt på tingene! Jeg glæder mig til del 2!:-)) |
|
| |
|
|