Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

DET RABLER FOR SEIDEFADEN og POLITIKEN

12. november 2009 14:57
Visninger  [1179 ]   Debat  [41 ]

Greve 12 november 2009

Sådan tænkte jeg da jeg da jeg læste nyhederne om, at Politiken vil oprette et særligt Irak Center for 100 afviste asylsøgere.

Jeg mener ikke, at centret skal oprettes, idet irakerne helt klart er AFVIST og skal hjemsendes. Så kan Seidefaden og co. prøve alle de krumspring de formår. Her i landet er det lovgivningen der tæller og IKKE Politiken.

Regeringens særlov er skabt for, at sikre erhvervslivet arbejdskraft. Der er sikkert mange danske arbejdsløse, der gerne vil have et job til 32.000/md? - Hvad betyder irakiske fordragsholdere for er hvervslivet. Det er et sygt oplæg, at de skal have 32.000/md for at holde foredrag - om HVAD?? Til gavn for erhvervslivet?? Så skal man da tale rent og forståeligt dansk.

Der er blot tale om et typisk Politiken/Seidefaden mediestunt for, at styrke deres magre oplagstal. Hvad med at de i stedet startede et center for de efterladte for de faldne danske soldater og deres efterladte. Soldaterne kæmper for demokrati i de lande som flygtningene kommer fra, - hvad om de var blevet og kæmpet selv?

Der er i princippet tale om, at oprette ikke et Irak Center, men et SÆRLIGT JOBCENTER for 100 afviste asylansøgere!!! Hvem bliver det næste særlige Jobcenter så oprettet for?

For Iranere, Somariere osv. - vi bliver aldrig færdige, medens regeringens politik fortsat er for de velstillede, som loves skattestop og velfærdsstaten er på kollisonskurs - og arbejdsløsheden stiger.

Der er tusindvis af danskere der har behov for økonomisk hjælp - og så vurderer Politiken, at AFVISTE Irakere skal hjælpes - her og nu?

Stop mens du endnu kan kalde dig chefredaktør på Politiken. Min mening er, at du er gået for langt politisk set som ansvarlig chefredaktør. Politiken skulle jo gerne overleve.

Kaj Jensen og gitte rasmussen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
12.11-2009 | 16:30 af gitte rasmussen
Jeg er helt enig med dig Jørgen. Anbefalet
 
 
12.11-2009 | 19:22 af Kaj Jensen
Aldeles rigtigt og anbefalet
 
12.11-2009 | 20:11 af Johannes Aagaard
Når man f.eks. betragter hele iscenesættelsen med Vikarbureauet for asyl-trofæers og nu Politikens forsøg på at ansætte de omhandlede afviste asylansøgere for et beløb på 32.000 kroner om måneden (hvormed man i Angola med lethed kunne holde 50 børn i live ved at give dem tilstrækkeligt mad og behandle syge med den nødvendige medicin), så lugter dette fælt af selvfedme af værste skuffe.
 
12.11-2009 | 22:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2009 | 00:03 af Rene Østerballe
Ja, klart nok at TS ikke er den eneste der vil omgå loven. Trist at du er en af dem. Hvis jeg arbejde for PET var du nok landet på en liste over danskere der skal holdes ekstra øje med. (Det er du måske allerede)
 
12.11-2009 | 22:43 af Kaj Jensen
PHC,
Det allerbedste er jo at hverken Thøger eller du skal betale en skid for Jeres selvfede selvglæde ved for 32000 at lade en irakisk asylansøger blive i Danmark en måned mere.
Det har ikke en skid med medmenneskelighed at gøre (som Troll Dan fint påpeger, så kan disse penge gøre meget mere gavn andre steder i Verden).
Men den gustne reklameeffekt skal man jo nok ikke kimse ad.
 
13.11-2009 | 00:04 af Rene Østerballe
Helt enig!
 
13.11-2009 | 00:05 af Rene Østerballe
ENIG. Og dejligt at følge med i debatten på politikens egen side. Hvor det vælter ind med kritik fra fornuftige danskere.
 
13.11-2009 | 07:56 af Lars Nunnegaard
Anbefalet!
 
 
13.11-2009 | 08:03 af gitte rasmussen
Medmenneskelighed. Ja det er jo mange ting Per.

Jeg er af den opfattelse, at hvis man har fået et afslag, ja så er det loven der gælder. Og hvis man ikke har flere muligheder for at anke så må man
kæmpe på andre måder, hvis man føler sig uretfærdigt behandlet. Dette har jeg stor respekt for.

Men denne sag er gået over gevind. Først besætter de en kirke, det ok, hvis de mener at det vil fremme deres sag, bagefter smadre de for 70.000 kr. i kirken, det er ikke ok. Derudover så bliver vi fyldt med løgn, ingen af de hjemsendte irakere har mistet livet eller blevet tortureret efter deres hjemkomst til Irak.

At Irak ikke er verdens bedste paradis, kan vi godt blive enige om. Og mit dilemmaer i denne sag er, at de har været alt for lang tid i Danmark. Den slags sager må ikke tage så lang tid. De skulle have været hjemsendt for lang tid siden.

Jeg mener heller ikke man bør sender syge og børn hjem til Irak lige pt. Og med alle de år de har været i Danmark, så bør vi give syge...
 
 
13.11-2009 | 08:05 af gitte rasmussen
Jeg mener heller ikke man bør sender syge og børn hjem til Irak lige pt. Og med alle de år de har været i Danmark, så bør vi give syge og børnefamilier asyl.

Med hensyn til Politiken, ja så er det ikke mine penge der kommer til at betale.
Hvis Politikens læsere vil betale, så gerne for mig.

Skulle lige have det sidste med.
 
 
13.11-2009 | 14:55 af Jørgen Mouritsen
Hej Gitte - tak for dine velformulerede ord og din reelle holdning til et svært problem. Men vi skal have løst det. Der er så meget krig og ondskab i store dele af verdenen, at vi ikke kan rumme flygtninge fra hele verden. Men FN gør en stor indsats - og bør yderligere støttes i nærområderne.
 
 
14.11-2009 | 06:40 af hans andersen
Anbefalet!

Din bemærkning om nærområderne er meget vigtig!

De milliarder, vi ofrer på flygtninge, ville blive meget mere effektivt udnyttet i nærområderne.

Iøvrigt burde der være en international lov om, at hver verdensdel tager vare på egne flygtninge!
 
 
14.11-2009 | 09:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 09:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 16:59 af hans andersen
Per Christiansen

"Det skal altså dermed gøres til den eller de verdensdeles eget problem, der har de fleste flygtninge, selv at løse problemet?"

Absolut ja!

Men hvis det er et økonomisk problem, bør de rige lande selvfølgelig hjælpe økonomisk, men i nærområderne!
 
 
14.11-2009 | 17:12 af L. Steen
12.11-2009 | 22:28 af Per Christiansen

Jeg kunne ikke være mere enig!
 
 
14.11-2009 | 17:16 af W. Hansen
Avisen.dk er blevet en bleg afskygning af, hvad den var engang. Men det er der jo ikke noget at sige til, når hovedparten af 'debattørerne', (behøver jeg at nævne dem), ikke formår at levere andet end kommetarer, der er på simpelt chat-niveau.

Tag jer dog sammen, hvis I gerne vil holde liv i denne dødfødte debatsite!
 
14.11-2009 | 17:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 18:27 af Kaj Jensen
Dr. Forch,
Nu bøjer du loven lidt rigelig meget - den omtalte ordning er betinget af opholdstilladelse.
Opholdstilladelse udløses IKKE automatisk af at man kan oppebære en løn på kr. 32000/md.
 
14.11-2009 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 19:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 20:59 af Kaj Jensen
PHC,
Nu udspringer denne tråd jo af diverse forsøg på at udnytte ordningen til at skaffe ophold til asylansøgere, som ikke er berettigede til ophold.
Men glimragende forsøg på at afspore debatten.
 
14.11-2009 | 21:11 af hans andersen
Per Christiansen

AFVISTE asylansøgere får selvfølgelig ALDRIG opholdstilladelse!
 
 
14.11-2009 | 21:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 22:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 22:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 22:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2009 | 23:00 af Kaj Jensen
PHC,
Read my lips: Afvist asylansøger = ikke berettiget til ophold.
Som en kendt varmestuebruger ville sige: Hvor svært kan det være?
 
15.11-2009 | 12:19 af Johannes Aagaard
Med dette seneste stunt fra Politikens og Thøger Seidenfadens side, ser vi jo blot endnu engang, at agendaen for deres pseudointellektuelle damebladspamflet udi helsetosserier med dukken Chris MacDonald, smårapserier udi overtrædelse af ophavsretten klædt ind i forblommet ordgejl om kamp for ytringsfriheden, hvor man gerne selv indtager den guderolle, som man klandrer andre for at ville besidde, og nu senest et ønske om nogle trofæ-asylanter iklædt Politiken t-shirts, dækker over den velkendte postt-pære 68'er attitude:

For nu er Seidenfaden og hans læsermenighed så velpostret med friværdi eller konceptet af de rigtige meninger, at de ganske omkostningsfrit mener at kunne lege virkelighedsfjerne små-anarkister og stille sig helt uden for indflydelse. Sådan helt radikalt kunne man sige.

Lad os nu se, hvor længe Politiken reelt er i stand til - og villige til - at betale ud af deres friværdi.
 
15.11-2009 | 12:31 af Johannes Aagaard
Og check denne gode beskrivelse af det "nye parti" her:

http://www.berlingske.dk/kommentarer/partiet-politiken-og-kendt-avis-fusionerer
 
15.11-2009 | 19:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.11-2009 | 20:56 af Jørgen Mouritsen
Per Christiansen - du citerer mig vedrørende regeringens særlov - og så tilføjer du " husk nu det er lovgivningen der tæller og ikke din personlige mening der tæller." - Og så spørger du om hvorfor jeg blander mog?
Herre gud - du er jo kun indstillet på at det altid er dig der har ret til at blande dig- ret i hvad?

Gu fanden blander jeg mig ligesom du! Den ret klandrer jeg ikke dig i at have i et demokratisk samfund.
Det er både min og din personlige mening der tæller. Selvfølgelig "blander jeg mig" - akkurat som du.
Men jeg opfører mig ikke som bedrevidende som du åbenbart er ekspert i!!
Det jeg giver udtryk for er, at loven taler om er erhvervslivet og ARBEJDSLIVET - hvilket Seidefadens ide
intet har med at gøre. Det er blot et politisk stunt, som ikke gavner erhvervslivet o de arbejdsløde.
Jeg har ikke klandret Seidefanen i at blande sig - kunde aldrig falde mig ind.
I øvrigt bryder jeg mig ikke om dine nedladende betragtninger om andre bloggere.
 
 
18.11-2009 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2009 | 17:21 af Jørgen Mouritsen
Hej Per - jeg skrev min betragtning ud fra, at lovgivningen jo HAR betemt hjemsendelse. Og normalen er jo at vi som borgere jo må acceptere de trufne beslutninger. Jeg finder det forkert at POLITIKKEN og for den sags skyld andre medier gør forsøg på, at modarbejde trufne beslutninger. Den holdning agter jeg at fastholde. Så vi behøver ikke at diskutere videre i den sag. At vi har hver vores holdning er da en naturlig ting.
 
 
18.11-2009 | 17:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.11-2009 | 09:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.11-2009 | 20:41 af Jørgen Mouritsen
Kaja og Per - I har da ret i, at en bestemmelse stadfæstet ved lov ikke betyder at den ikke kan kritiseres, men fakta er at den er stadfæstet. det er vi ikke uenige om. Det betyder også, at man skal holde den efterrettelig indtil andet er vedtaget.
 
 
19.11-2009 | 21:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.11-2009 | 21:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.11-2009 | 08:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Jørgen Mouritsen

Jørgen Mouritsen - bosiddende i Greve.

Er medlem af socialdemokratiet - Medlem i 3F Lager Post og Servicearbejdernes Fagforening. Uddannet som tillidsmand på vore Arbejderhøjskoler. hvor jeg tidligere i 20 år har fungeret som underviser. Free-lanceskribbent og fotograf.

.

Indlæg | 119 | 97.369 | 794
Siden | 2. februar 2008 13:18
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites