Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Manu Saren og trusselskulturen

2. december 2007 11:33
Visninger  [2561 ]   Debat  [25 ]

Nogen gange undrer man sig over hvilke journalist-kritierer der gør sig gældende på Nyhedsavisen. Siderne plastres til med de mest absurd ligegyldige historier såsom at et barn på 1meter og 20 centimeter har lavet en rap-sang.  Sådan Danmark - det er hvad der er det centrale i dagens Danmark. Det er rystende, men kendetegnende for den udvikling man kan se med Nyhedsavisen

Det der burde være den suverænt største nyhed er at Manu Saren er nødt til at stoppe sit virke som integrationskonsulent fordi muslimske mænd har sendt dødstrusler mod ham - netop fordi han har varetaget sit arbejde til perfektion. Han har altid været i stand til at adressere problemer i indvandrermiljøet på en sober og konkret måde, og nu mister vi en af de virkelig virkelig få med indvandrerbaggrund som har haft evnerne og muligheden for at udtale sig i pressen om problematikkerne.

Og at det sker på baggrund af den trusselskultur vi har oplevet alt alt alt for meget fra muslimske kredse er mere sørgeligt end ord kan beskrive. Jeg ved ikke hvordan vi sender signalet om at mordtrusler er ekstremt forkert - om man kan give idioterne der fremsiger dem mange års fængsel eller hvad man kan gøre - én ting er sikkert, når vi intet gør, når Manu Saren må sige op, når Nyhedsavisen stikker hovedet i busken ovenpå sagen, ja så virker denne trusselskultur, og så ser vi kun endnu mere til den.

At lave en liste over folk der er blevet truet(eller forsøgt truet) til tavshed fra muslimske tåber er der vel knap plads til i denne blog, men det burde forekomme åbenlyst for enhver at der skal handling til, og mærkbar handling til for at få stoppet det. Men det ville hjælpe hvis medierne for en gangs skyld fjernede berøringsangsten på området og gik i fælles front i angrebet på den muslimske trusselskultur, som ikke kun truer den frie debat men altså også folk på deres levebrød og helbred.

Del på Facebook
02.12-2007 | 12:26 af Lars Nielsen
Trusler hører ingen steder hjemme.

Manu Sareen fremstår for mig som en absolut hæderlig person, der fortjener alt andet end trusler, men i hvert fald stor ros - om ikke andet så fordi han har "cojones" til at sige det der skal og bør sige om ret og ikke mindst uret, også i forhold til Københavns Kommunes såkaldt nye ungdomshus:

http://politiken.dk/indland/article441223.ece

Tak for det Manu Sareen.
 
 
02.12-2007 | 12:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 13:08 af Karin Bennedsen
Trusler på liv og lemmer er fuldkommen forkastelig, uanset hvem der kommer med sådanne.

Desværre er det ikke et nyt fænomen, og heller ikke kun noget man oplever fra voldsidioter i indvandrerkredse.

Mange børn trues af kammerater via SMS er og på chatsider.

Pige- og drengebander fra både etniske og danske miljøer overfalder sagesløse.

Happy slapping er en særlig ondartet form for uprovokeret vold.

Vold og dødstrusler fra mænd, hvis kone/kæreste har forladt dem, er den hyppigst forekommende form for vold og er udbredt i alle miljøer.

Vold og trusler om vold mod offentligt ansatte har været stærkt stigende de seneste 10 år, og kommer fra alle lag i samfundet, men mest fra de laveste grupper.

Fra rockergruppernes tæskehold og opkrævere af dummebøder ses ofte en særdeles grov og afstumpet vold.

Nye østeuropæiske mafiabander udøver særdeles grov vold mod deres ofre.

Det er meget svært for politiet og samfundet at komme den slags vold og trusler til livs, dels efterlader voldsmændene og dem, der truer med vold, sjældent et visitkort, dels tør vidner ikke udtale sig og sidst men ikke mindst, så har der hos politiet i mange år hersket den mentalitet/opfattelse, at f.eks. kvinder, der bliver truet af sin mand/kæreste, hører ind under husspetakler, som man ikke tager alvorligt. Med fatale følger for mange kvinder og børn.

Hvis man skal sammenfatte volden, så må det være, at omkring 99% af den grove vold og trusler kommer fra mænd.

Så måske skulle man begynde at sætte ind i en tidlig alder overfor drenge og lære dem, at vold og trusler ikke er acceptabelt i et civiliseret samfund.
 
02.12-2007 | 13:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 14:01 af steffeng40
Kan du huske, Jacques d Biann, da man sagde det samme om jøderne, eller er du for ung? Og er forskellen så den, at med jøderne passede det - som vi jo til fulde er blevet klar over - IKKE; men at det skulle det så gøre med muslimerne. Undskyld mig, jeg ska lige grine færdig.
 
02.12-2007 | 14:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 14:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 14:56 af Eva Adamsen
Karin Bennedsen vil meget gerne gøre den verdensompændende ORGANISEREDE TERROR, som hovedsageligt udspringer at ideologien islam, til enkelt individers handlinger og demed bagatelisere uhyrlighederne og dødtruslerne i Vesten, såfremt man ikke imødekommer islamistene i ét og alt.

Det har gjort verden til et andet og mere utrygt sted at leve, efter vi har indlemmet islam og ladet dem infiltrere hele Vesten.

Beklageligvis afviser Karin Bennedsens intellekt dette, og hun foretrækker at leve videre med sine drømme om sin omverden.

Den måde beskytter mange svage sjæle sig mod omverdenen på.

Der skal nemlig mod til at se kendsgerningerne i øjnene.
 
 
02.12-2007 | 15:23 af karenmarie
Har nazisterne slået 5 millioner muslimer ihjel?

Ikke så vidt jeg er bekendt med.

Er det jøder der truer indvandrerkonsulenter?
 
02.12-2007 | 16:12 af steffeng40
Jacques d Biann, så har du nok ikke læst Gamle Testamente, der jo i lange afsnit er en opremsning af de jødiske stammers angreb på og udryddelse af andre folkestammer.

Men nu handler diskussionen jo ikke om, hvordan jøder i realiteten endte med at blive behandlet, men hvordan de blev omtalt, og hvordan denne omtale har paralleller til den måde, I taler om muslimer på. En del af dette er omtale af en verdensomspændende sammensværgelse mellem muslimer, som er mildt sagt umulig at få øje på, medmindre man indtager et stærkt forløjet konspiratorisk synspunkt, der ærlig talt lyder, som om det kunne være behandlingskrævende.

I det hele taget skal man blot gå den gamle antisemtiske eller jødeskeptiske litteratur igennem, så vil man se, at nøjagtig de samme påstande, som muslimer nu udsættes for, blev fremsat om jøderne her i landet i de FØRSTE 200 ÅR, de var her.
 
02.12-2007 | 16:58 af Bruce1
steffen, stop det der fis, ingen jøder eller kristne truer eller massedræber anderledestænkende pga. af gamle tekster, vågn nu op mand.
 
 
02.12-2007 | 17:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 17:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.12-2007 | 18:36 af steffeng40
Det er rigtigt, at det for tiden kun er muslimske ekstremister, der på religiøst grundlag foretager krigslignende aktioner (medmindre man regner maoister med til de religiøse); men det er jo også først i det 20. århundrede, at den muslimske verden for alvor blev splittet.

Kampe går forud for fredelig tilstand, som det er kendt fra jødisk, kristen og al mulig anden historie - eksempelvis opstod fascisme og nazisme jo tildels som en udløber af den overdrevne nationalisme de to landes oplevelse af FORENING førte til, parret med den nederlagsstemning, der fulgte efter militære og økonomiske nederlag.
 
02.12-2007 | 19:09 af Jakoba
Hvis vi kan blive enige om at den muslimske verden overordnet betragtet på et evolutionstrin er flere hundrede år bagude, så har vi da i det mindste et fundament hvor vi kan fange forståelse for de absurde ting der foregår.

Og sådan må man jotolke det du skriver, steffeng40 - at den muslimske verden som helhed ikke er udviklet sig tilstrækkeligt og derfor har vi de nuværende konflikter.
 
02.12-2007 | 19:33 af steffeng40
Åh, nej, Jakoba, jeg vidste, nogle ville se det sådan; men der er altså tale om løsning af helt mundane konflikter, som ikke har det fjerneste med udviklingstrin at gøre. Du vil næppe påstå, f.eks., at Tyskland for 60 år siden befandt sig på et evolutionært lavere trin (eller Japan, Italien, Spanien for den sags skyld).

Man skal lade være med at betragte folk i muslimske lande, som om de levede i et jæger/samler-samfund, det gør de bestemt ikke; faktisk er der i muslimske lande en umådelig høj faglighed indenfor komplicerede områder som sygdomsbehandling o.lign.
 
02.12-2007 | 21:24 af TanjaB
@steffeng40

"...Men nu handler diskussionen jo ikke om, hvordan jøder i realiteten endte med at blive behandlet, men hvordan de blev omtalt, og hvordan denne omtale har

paralleller til den måde, I taler om muslimer på. En del af dette er omtale af en verdensomspændende sammensværgelse mellem muslimer, som er mildt sagt

umulig at få øje på, medmindre man indtager et stærkt forløjet konspiratorisk synspunkt, der ærlig talt lyder, som om det kunne være behandlingskrævende."

Det er det, man populært sagt betegner som et stråmandsargument. Ingen har påstået, at alle verdens muslimer samarbejder koordineret om at omstyrte vesten. Dog er der uomtvestelige beviser for, at Det muslimske broderskab har planer for islamiseringen af vesten gennem dawa og indvandring. Det er blandt andet fremkommet i forbindelse med den nyligt overståede retssag mod The Holy Land Foundation for Relief and Development i USA.

http://www.jihadwatch.org/archives/018169.php

Derudover har muslimske talsmænd også ved flere lejligheder udtrykt visionen om, at vesten endda bliver islamiseret, og at demokratiet erstattet med sharia.

http://www.memri.org/bin/articles.cgi?Area=sd&ID=SP44702

Der er også udtalelser fra muslimske talsmænd i Danmark om, at Danmark skal blive en islamisk stat, så snart der er et tilstrækkeligt muslimsk flertal.  Man kan ikke bevise, det er en konspiration, men islamisk tolkningstradition har gennem flere hundrede år påbudt muslimer en kollektiv og individuel forpligtelse til dawa d.v.s udbredelse af troen til områder uden muslimsk flertal i islamisk teologi kendt som dar al-Harb.

"...Det er rigtigt, at det for tiden kun er muslimske ekstremister, der på religiøst grundlag foretager krigslignende aktioner (medmindre man regner maoister

med til de religiøse); men det er jo også først i det 20. århundrede, at den muslimske verden for alvor blev splittet."

Det er ikke korrekt. Det osmaniske imperium faldt fra hinanden efter første verdenskrig, men selv inden da var den muslimske verden ikke samlet under statslig enhed.

Men når du nu indrømmer, at det hovedsagelig er muslimske terrorister, der er ansvarlige for flertallet af dødsofre for terrorisme over hele verden, forekommer din jødeanalogi blot så meget mere malplaceret. Omtalen af islam og muslimer skal ikke bedømmes på, om den ville have passet på jøder i Weimarrepublikken. Det er et rent følelsesmæssigt argument uden nogen selvstændig vægt.
 
02.12-2007 | 22:32 af steffeng40
Det er åbenbart en helt uoverstigelig intellektuel øvelse for dansk folkepartis tilhængere at forstå, hvorledes der kan være forskel på muslimer HER og muslimer i Muslimistan for at citere en vist nok tidligere DF-repræsentant.

Det er dog klart, hvis man igen ser på analogien til jøder i Weimartiden og beyond: mens jøder i Tyskland levede på en mangfoldighed af måder, herunder for nogens vedkommende i rene jødiske kvarterer uden meget samkvem med den tysk-etniske befolkning, rendte der jo jødiske terrorister rundt i Palæstina og sprængte englændere og arabere i luften. Disses forhold til jøder i Europa var ikke non-eksistente, men der var selvfølgelig en verden til forskel.
 
02.12-2007 | 23:05 af TanjaB
@steffeng40

"Det er dog klart, hvis man igen ser på analogien til jøder i Weimartiden og beyond: mens jøder i Tyskland levede på en mangfoldighed af måder, herunder

for nogens vedkommende i rene jødiske kvarterer uden meget samkvem med den tysk-etniske befolkning, rendte der jo jødiske terrorister rundt i Palæstina

og sprængte englændere og arabere i luften. Disses forhold til jøder i Europa var ikke non-eksistente, men der var selvfølgelig en verden til forskel."

De jødiske terrorister du nævner udgjorde kun et fåtal, og gennemførte primært (har aldrig hørt om andre tilfælde mellem 1933-1945) deres aktioner i daværende Palæstina. Dersom du mener, at analogien skal holde må du dels påvise, at NSDAPs hetz mod jøderne faktisk gjorde tyske jøder ansvarlige for jødiske terroristers aktioner i Palæstina, og dels må du godtgøre, at relationerne mellem den tysk-jødisk diaspora og jødiske terrorister i Palæstina var mere end blot udveksling af frimærker. Til gengæld er der masser af dokumenterede tilfælde, hvor islamistiske terrorceller har arbejdet på tværs af landegrænser med fælles mål både i og udenfor vesten.

Men vi kan jo starte med præcisering af omfanget af den jødiske terrorisme, som skulle have sprunget både englændere og arabere i luften, før 1933 og med dokumentation for, at denne mere end nonexistente terroristbevægelse faktisk af nazisterne blev brugt til at understøtte deres konspirationsteorier. Nazisterne var heller ikke imod jødisk udvandring til Palæstina, fordi det tværtimod fremmede rensningen af den germanske nation. Nazisterne var ikke imod de tyske jøder, fordi de levede i parallelsamfund,tværtimod var de tyske jøder nogle af de bedst emanciperede jøder i efterkrigstiden.  Æren for tilblivelsen af Weimarforfatningen tilskrives jøden Hugo Preuss., hvilket var en kilde til stor misnøje i nationalistiske kredse. For Hitler repræsenterede jøden alt det, der var galt med demokratiet og Weimarrepublikken. Så dit forsøg på at få hatten til at passe er temmelig patetisk og kaster desuden skam på mindet om de loyale tyske jøder, der støttede republikken til det sidste.
 
02.12-2007 | 23:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.12-2007 | 00:11 af steffeng40
Nej, TanjaB, jeg behøver ikke at påvise en sammenhæng mellem jøder i Europa og i Palæstina udover det rent familiemæssige eller venskabelige. Pointen er netop, at der er tale om to verdener, selvom jøder jo også indgik i revolutionære europæiske bevægelser i disse storhedstid i 1800- og første halvdel af 1900-tallet.

Jeg finder det iøvrigt temmelig trist, at du mener, at jeg kaster vrag på de emanciperede jøder i Tyskland, fordi jeg påpeger, at der også var jøder, der levede i parallelsamfund - det er at tillægge fænomenet en betydning, det overhovedet ikke har. Sagen er, og det håber jeg, at vi er enige om, at jøder i realiteternes verden intet problem udgjorde, når der bortses fra den misundelse og de alment negative følelser, som visse forfordelte europæere nærede. Man fristes til at sige, at de udgjorde ligeså lidt af et problem som de få procent muslimer, der i dag er indvandret til Europa.

Og påstanden er altså stadig, at de løgne, man udspredte om jødiske konspirationer, havde samme sandhedsværdi som dem, man nu udspreder om muslimske.
 
03.12-2007 | 00:55 af TanjaB
@steffeng40

"Nej, TanjaB, jeg behøver ikke at påvise en sammenhæng mellem jøder i Europa og i Palæstina udover det rent familiemæssige eller venskabelige. Pointen er

netop, at der er tale om to verdener, selvom jøder jo også indgik i revolutionære europæiske bevægelser i disse storhedstid i 1800- og første halvdel af

1900-tallet."

De jøder, der deltog i revolutionære bevægelser var jøder i etnisk forstand men identificerede sig for en stor dels vedkomne ikke med jødedommen. Marx var frafalden jøde, men bliv da endeligt ved med at tale i så generelle vendinger, at du er fri for at underbygge den historiske gyldighed i din analogi.

"Sagen er, og det håber jeg, at vi er enige om, at jøder

i realiteternes verden intet problem udgjorde, når der bortses fra den misundelse og de alment negative følelser, som visse forfordelte europæere nærede.

Man fristes til at sige, at de udgjorde ligeså lidt af et problem som de få procent muslimer, der i dag er indvandret til Europa."

Hvad det udsagn angår er du blevet rigeligt korrigeret med efterprøvelige eksempler og dokumentation, som du ikke har været i stand til at gendrive men udelukkende har forsøgt at underkende ved at trække debatten op i en tåget metasfære, hvor der kun er synsvinkler, og enkeltstående tilfælde uden mulighed for at drage konklusioner om disse tilfælde. Når du først forsøger at drage paralleler  til naziretorikken mod jøder, og du straks af flere gøres opmærksom på, at hverken virkeligheden eller det der faktisk blev sagt om jøderne tåler nogen sammenligning til muslimerne idag, og når det yderligere med behørig dokumentation fremføres, at muslimer og jøder ud fra en objektiv vurdering af deres historiske og nutidige vilkår ikke var og heller ikke er analoge eller beslægtede tilfælde, falder du bare tilbage på din sædvanlige apologi om at muslimer idag som befolkningsgruppe er et lige så lille problem som jøderne i mellemkrigstidens Europa.

Meget muligt, så bør du forholde dig til den dokumentation og til de falsificerbare eksempler folk har postet her og i andre tråde og på grundlag af disse begrunde, hvorfor den muslimske tilstedeværelse er et lige så lille (ubetydeligt) problem som jøderne i mellemkrigstiden.
 
03.12-2007 | 11:20 af Slet Mig
islamisme er ikke det samme som at være nogle bøller. Læs nu en bog for dælen da..
 
04.12-2007 | 14:05 af steffeng40
TanjaB, undskyld, men hvad mener du, problemerne er? Halalkød i institutioner, bederum, tørklæder, badeforhæng? Hvorfor dog ikke?
 
05.12-2007 | 22:29 af TanjaB
@steffeng40

Nu undlader du igen at forholde dig til min dokumentation, men helt i orden at føre diskussionen hen på noget så prosaisk som muslimske særkrav. Mange af disse er uacceptable, fordi det medfører at offentlige institutioner og derigennem skatteyderne af anden tro tvinges til at understøtte muslimske særkrav, som dels er vanskelige at forsvare ud fra institutionens rationelle serviceforpligtelser, og dels kun appellerer til mennesker af muslimsk tro.

Det er et problem, fordi forventningen til tolerancen er så åbenlyst ensrettet og kun forbventes imødekommet, når muslimer ønsker særlig respekt for deres tro men aldrig håndhæves, når vantro ønsker sig fritaget fra islamiske særkrav.

Det er ikke ægte tolerance men snarere underkastelse.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 22 | 36.757 | 675
Siden | 21. maj 2007 21:51
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites